abonnement Unibet Coolblue
pi_174627683
En ik snap nu waarom ik gisteren meerdere helikopters voorbij zag vliegen in Eindhoven.
pi_174644723
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vandaag komt deze Qatar Airways Cargo 747-8F naar Schiphol.
Aankomst vanuit Doha is om 18:05 uur, vertrek naar Barcelona om 20:05 uur.

  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:01:18 #205
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174647218
Prachtige kist.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:03:50 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174674814
Ook leuk: een halve pirouette bij de landing:



Geen gewonden, geen schade, wel een originele manier om aan te komen op je bestemming.
So we just called him Fred
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:09:15 #207
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174674890
Last het al. Need for Speed: Turku Drift. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174693978
Vanavond valt na ruim 38 jaar voorgoed het doek voor Air Berlin.

Airberlin vlucht AB6210: over en uit
quote:
Na bijna veertig jaar valt vanavond met vlucht AB6210 het doek voor airberlin.

Oregon
De maatschappij werd in juli 1978 door de Amerikaanse PanAm-piloot Kim Lundgren opgericht als Air Berlin Inc. Het hoofdkantoor van de maatschappij zat dan ook in Oregon, in de Verenigde Staten. Na de oorlog mochten alleen de geallieerden van en naar Berlijn vliegen. De opzet van airberlin was die van een chartermaatschappij die voor touroperators naar typische Duitse toeristische bestemmingen vloog: de Canarische Eilanden, de Middellandse Zee en Noord Afrika.

Omgedoopt
De eerste vlucht van airberlin vond plaats op 28 april 1979 van Tegel naar Palma de Mallorca met een Boeing 707. Toen de geallieerden uit Berlijn vertrokken, in 1991, werd de maatschappij omgedoopt tot Air Berlin GmbH & Co. Luftverkehrs KG. In de jaren die volgden, werd de vloot geleidelijk uitgebreid met Boeings. In 1997 werd de maatschappij lid van de International Air Transport Association (IATA).

NIKI
In 2003 was airberlin, na Lufthansa, de grootste Duitse luchtvaartmaatschappij. Een jaar later ging de maatschappij op het overnamepad en kocht een belang van 24,9 procent in het Oostenrijkse NIKI. In datzelfde jaar tekende de airline een contract met Airbus voor de aanschaf van de Europese toestellen. In 2006 volgde een beursgang. De jaren erna volgende nog wat aankopen, deelnemingen en samenwerkingsverbanden. TUI Travel nam in 2009 juist een belang in de Berlijnse luchtvaartmaatschappij, evenals het Turkse ESAS.

Nederlander
Airberlin krijgt in 2011 een Nederlander in het bestuur: Paul Gregorowistch, de voormalig topman van Martinair. In hetzelfde jaar wordt Etihad aan boord gehaald en wordt in de loop van de tijd grotere aandeelhouder. In 2012 werd airberlin een volledig lid van de Oneworld Alliance. Een jaar later lijdt de maatschappij een fors verlies en pompt Etihad 300 miljoen euro in de airline. In de jaren daarna lopen de verliezen verder op. Airberlin verkoopt haar belang in NIKI aan de Arabieren in december 2016.

Vleugels
NIKI nam onder de vleugels van Etihad, afgelopen zomer vrijwel alle Europese vakantievluchten over van airberlin, waarmee het doek werd klaar gehangen. Op 15 augustus gooide airberlin de handdoek in de ring. Dankzij een overbruggingskrediet van de Duitse overheid werd de maatschappij nog een paar maanden in de lucht gehouden.

Boedel
Onder andere het low-cost geweld binnen Europa, waaronder van de Duitse nummer één Lufthansa hebben airberlin de kop gekost. Lufthansa neemt een groot deel van de failliete boedel over, verder zijn er gesprekken gaande met easyJet en de Duitse tak van Thomas Cook, Condor.

Tegel
De laatste vlucht van airberlin vertrekt vrijdagavond om 21:35 uur vanaf München en landt om 22:45 uur op thuisbasis Berlijn Tegel, hiermee valt definitief het doek voor airberlin. Voor dit historische moment blijft het bezoekersterras tot middernacht open voor belangstellenden.
Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.

Airplanes from "Air Berlin" by gynti_46, on Flickr
pi_174694407
KLM Boeing 747 full freighter.



De binnenkant (hierin paste19 auto's, helaas kan ik de foto's niet uploaden ivm privacy)
pi_174700133
Airbus test nieuwe winglets voor de A350.
De nieuwe winglets zijn iets hoger en buigen minder naar achteren.
Gemonteerd op de A350-900 zou dit voor zo'n 185 kilometer en bij de A350-100 zo'n 259 kilometer extra range bieden volgens Leeham News.
Of zo'n 1,4 en 1,9% minder brandstofverbruik bij vluchten van ruim 9200 kilometer.


Sharklets Airbus A350 msn 001 by Jujug Spotting, on Flickr

En morgen is het de allerlaatste dag voor de Fokkers bij KLM.
Op dit moment staan 6 overgebleven Fokkers op Schiphol of op luchthavens in het buitenland. PH-KZU is zojuist vertrokken naar Bazel.
Er komen vandaag geen toestellen meer binnen op Amsterdam, er vertrekken er nog wel 3.
2 Fokkers zullen dus op Schiphol overnachten, 5 in het buitenland.

Morgen staan er nog 35 vluchten ingepland. PH-KZL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt; die vliegt morgen niet meer.
PH-KZS komt morgenvroeg binnen vanuit Düsseldorf en gaat nog naar Aberdeen en Norwich.
PH-KZM komt morgenvroeg binnen vanuit Durham en gaat nog naar Humberside, Bazel en Hannover.
PH-KZB komt morgenvroeg binnen vanuit Norwich en gaat nog naar Durham, Billund en Düsseldorf.
PH-KZI komt morgenvroeg binnen vanuit Humberside en gaat nog naar Cardiff, Düsseldorf, Luxemburg.
PH-KZK vertrekt morgenmiddag naar Hannover en gaat daarna nog naar Brussel.
PH-KZU komt morgenvroeg binnen vanuit Bazel en gaat daarna nog naar Stuttgart en Lond0n Heathrow.

Zoals bekend is de vlucht KL1070 die PH-KZU maakt vanuit London Heathrow de allerlaatste Fokker vlucht, met een verwachte aankomsttijd van 20:30 uur.
Morgenavond vertrekken PH-KZM, -KZI en -KZK al een 30-45 minuten na hun laatste vluchten naar Norwich en Maastricht (-KZK)
De laatste vier Fokkers vertrekken zondag met een fly-by over Schiphol.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 27-10-2017 23:37:02 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:05:58 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174711317
Goosebay mag wederom een Airbus verwelkomen met motorproblemen
Ditmaal een A330 van Delta, op weg van Atlanta naar Amsterdam.
So we just called him Fred
pi_174711374
2682000; mooie plaatjes! Kun je wel iets vertellen over de vracht/auto's?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:33:11 #213
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174711700
Gumball 3000?
So we just called him Fred
pi_174711805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond valt na ruim 38 jaar voorgoed het doek voor Air Berlin.

Airberlin vlucht AB6210: over en uit

Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.
De aankomst van de allerlaatste Air Berlin vlucht:

pi_174717697
PH-KZK vanuit Brussel, -KZB vanuit Düsseldorf, -KZM vanuit Hannover zijn al geland op Schiphol.
-KZS komt bijna binnen vanuit Norwich en -KZI vanuit Luxemburg hangt boven Hoek van Holland.
PH-KZU staat nog op London Heathrow maar zal spoedig vertrekken.

Doron Sajet zal rond 20:00 uur weer live gaan op YouTube:
PH-KZK vanuit Brussel is al geland en ook -KZB uit Düsseldorf. Wordt gevolgd door -KZS vanuit Norwich en -KZI vanuit Luxemburg.
PH-KZU staat nog op London Heathrow, maar vertrekt spoedig.

Rond 20:00 uur zou Doron Sajet weer live gaan: https://www.youtube.com/c(...)os?disable_polymer=1

EDIT: de laatste vlucht is te volgens op Flightradar24: https://www.flightradar24.com/KLM1070/f5bd7e6

Het morgen te onthullen Fokker monument trekt ook al bekijks:



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 28-10-2017 19:26:37 ]
pi_174719550
En weer live, landt nu op de livestream.
pi_174720215
Hoe snel dat gaat. PH-KZK is al bijna geland in Maastricht; -KZM en -KZI taxien net direct achter elkaar aan weg achter -KZU langs op weg naar Norwich...
pi_174723932
Vertrek van -KZS uit Norwich:




Fokker 70 PH-KZS by Mark, on Flickr

Vertrek van -KZI vanuit Luxemburg:



-KZU vertrekt voor de laatste keer vanuit Amsterdam, op weg naar London Heathrow:



Spotters wachten bij de McDonalds op -KZU:






Cockpit van de -KZU na de landing:



Twee zijn al weg naar Norwich, de ander naar Maastricht:

  zondag 29 oktober 2017 @ 00:11:16 #219
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_174725745
Het Parool/ANP
https://www.parool.nl/ams(...)p-schiphol~a4525437/




[ Bericht 21% gewijzigd door spapaars op 29-10-2017 00:17:05 ]
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:31:31 #220
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_174726098
RIP Air Berlin ;(

Diverse keren intercontinentaal mee gevlogen en altijd zeer tevreden geweest.
Tics van je petten.
pi_174726188
Naast de Fokker F70 bij KLM, kent dit weekend het einde voor meer historische gebeurtenissen:

De laatste vlucht voor de Avro RJ-100 bij Brussels Airlines. Laatste vlucht was van Geneve naar Brussel:





United vloog voor de laatste keer met de Boeing 747-400 naar London Heathrow. Toestel is op moment van schrijven onderweg naar San Francisco. Haar zusterschip N121UA is onderweg naar Seoul.
Wanneer ze vandaag weer terugkeert naar San Francisco heeft de 747-400 haar allerlaatste internationale vlucht gemaakt voor de maatschappij.
United zal nog een speciale vlucht van San Francisco naar Honolulu vliegen op 7 november.




  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 oktober 2017 @ 00:55:13 #222
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_174726408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:50 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe snel dat gaat. PH-KZK is al bijna geland in Maastricht; -KZM en -KZI taxien net direct achter elkaar aan weg achter -KZU langs op weg naar Norwich...
Wat gaan ze er in Norwich mee doen?
  zondag 29 oktober 2017 @ 01:04:36 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174726502
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wat gaan ze er in Norwich mee doen?
Strippen van KLM-kleuren en dan naar hun nieuwe eigenaar
  zondag 29 oktober 2017 @ 01:42:11 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174726852
Jammer van die Avro´s bij Brussels, hadden er nog best een boel en ik had er graag eens een keertje mee gevlogen. Vliegen er toevallig ook een paar in Zuid Amerika? :D

Edit: Google is my friend, beste kans dus bij DAP (Chili) of Star Peru :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174726884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:09 schreef Adrie072 het volgende:
2682000; mooie plaatjes! Kun je wel iets vertellen over de vracht/auto's?
De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.
In Amsterdam zouden ze de belly nog vullen met andere vracht.
Ook even in de cockpit gezeten, die extreem klein is vergeleken met de rest van het vliegtuig. Maar daarin tegen hadden ze ook een bed en 7 grote stoelen om te 'chillen'.
Super ervaring om een keer te zien.
pi_174732052
quote:
99s.gif Op zondag 29 oktober 2017 01:46 schreef 2682000 het volgende:

[..]

De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.
In Amsterdam zouden ze de belly nog vullen met andere vracht.
Ook even in de cockpit gezeten, die extreem klein is vergeleken met de rest van het vliegtuig. Maar daarin tegen hadden ze ook een bed en 7 grote stoelen om te 'chillen'.
Super ervaring om een keer te zien.
Tof!
pi_174740515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:29 schreef Iemand91 het volgende:
En weer live, landt nu op de livestream.
Ik vond het leuk om het live mee te maken in de KZU :-) Het was nogal een enthousiast gezelschap aan boord! Captain Galloway was bezig met zijn laatste vlucht voordat hij met pensioen ging en dat leverde wat leuke speeches op. Hij had ook een mooi verhaal over zijn hopelijk mooie laatste landing en zette het toestel vervolgens stevig neer. "Must have been my worst landing ever". Misschien wilde hij ons dollen!
--
  zondag 29 oktober 2017 @ 20:46:54 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174745299
Daar gingen ze:



Farewell Fokker 70 29 Oct 2017 by Gino Bacas, on Flickr





Flypast over het kantoor van KLM Cityhopper en het Fokker monument:



Onthulling van het Fokker monument (wat een beetje verkeerd ging), gemaakt van de staart van PH-KZW:






Opgeslagen op Norwich:

Norwich North Side Storage area by Mark, on Flickr

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 29-10-2017 21:33:52 ]
pi_174745891
Hoe je het ook wendt of keert; dit is gewoon triest. De laatste reguliere United 747-400 vlucht komt bijna binnen op San Francisco (zoals gezegd; nog 1 speciale vlucht naar Honolulu op 7 november) en een andere United 747 vertrekt naar Victorville; en wel het toestel dat gisteren nog de laatste London - San Francisco vlucht vloog:



De afgelopen dagen heeft United maar liefst 6 747-400's van San Francisco naar Victorville gevlogen...
pi_174746950
Ik word altijd een beetje droevig van dit soort berichten. Blijft alleen maar saaie eenheidsworst over zo ;(
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:25:41 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174753885
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:13 schreef Piles het volgende:
Ik word altijd een beetje droevig van dit soort berichten. Blijft alleen maar saaie eenheidsworst over zo ;(
:?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174754363
Het lijkt erop dat zaterdag niet alleen het afscheid was van de Fokkers, maar ook wéér een 747.
PH-BFR "Rio de Janeiro" van bouwjaar 1993/1994 lijkt haar laatste commerciële vluchten voor KLM gemaakt te hebben.
Ze vertrok afgelopen vrijdag als KL685 naar Mexico en kwam zaterdagmiddag terug op Schiphol.
Schijnbaar zou ze vandaag eigenlijk nog een retour naar JFK maken, maar die gaat niet door.
Eind november zal ze voorgoed van Schiphol vertrekken.
Nu zijn er nog maar 14 747-400's over bij KLM.

Laatste vertrek vanaf de Polderbaan, afgelopen vrijdag:

PH-BFR 171027 EHAM by Rien Jansens, on Flickr

En laatste keer binnenkomen op Schiphol:


Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-10-2017 11:54:10 ]
pi_174754668
quote:
Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.
Daar krijgen we 787 en A350 voor terug, wat ik toch wat saaie toestellen vind.
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:06:28 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174754785
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:02 schreef Piles het volgende:

Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.
Daar krijgen we 787 en A350 voor terug, wat ik toch wat saaie toestellen vind.
Spreekt toch hoofdzakelijk nostalgie, vrees ik. :)

'Saai' is een zeer subjectieve typering. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 30 oktober 2017 @ 12:41:45 #236
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:36:54 #237
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174775621
DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49 Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydayshttps://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.
pi_174775855
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:36 schreef Sunri5e het volgende:
DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49 Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydayshttps://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.
Oeps..
pi_174778461
'RUSLAND DREIGT LUCHTRUIM TE SLUITEN VOOR NEDERLANDSE VLIEGTUIGEN'
quote:
DEN HAAG - Rusland dreigt het luchtruim te sluiten voor Nederlandse vliegtuigen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag. Reden is het intrekken van slots van de Russische vrachtmaatschappij AirBridgeCargo (ABC) op Schiphol, dat daardoor genoodzaakt is vluchten vanaf andere luchthavens uit te voeren.

Omdat de maximale afgesproken capaciteit van Schiphol in zicht komt kreeg de luchtvrachtsector recent twintig procent minder slots op Schiphol toegewezen. Dat betekende een flinke streep door de rekening van onder meer ABC, dat juist wilde uitbreiden in Nederland. Een deel van de vluchten is verplaatst naar het Belgische Luik.

Een sluiting van het Russische luchtruim voor Nederlandse vluchten zou met name KLM flink treffen, vooral omdat veel vluchten naar het Verre Oosten over het immense land gaan. Vluchten naar China, Zuid-Korea en Japan zouden uren langer gaan duren als Rusland moet worden vermeden. Per passagier zou dat de maatschappij honderden euro’s gaan kosten. Vluchten naar Moskou en Sint Petersburg zouden helemaal komen te vervallen.

Volgens De Telegraaf vindt op dit moment op hoog niveau overleg plaats over de kwestie. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil niet het conflict “bevestigen noch ontkennen”. KLM verwijst voor commentaar naar het ministerie. De Russen zouden Nederland tot zaterdag hebben gegeven om het probleem op te lossen.
pi_174778525
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.

Tevens weer minder 747's op Schiphol ;(
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:32:06 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174778632
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.

Tevens weer minder 747's op Schiphol ;(
Omdat? Afspraak is afspraak. Juridisch gezien hebben ze gewoon gelijk.
pi_174778669
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.
Schiphol kan met allerlei middelen maatschappijen verleiden om naar Schiphol te vliegen; maar de maatschappijen moeten nog altijd bij een onafhankelijke slotcoördinator slots aanvragen.
Schiphol weert hier dus niet een maatschappij.

Daarnaast is het ABC die zich niet aan de regels houdt.

't is gewoon een kinderachtige reactie, meer niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2017 13:40:22 ]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:35:20 #243
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174778677
Vliegen ze toch gewoon een beetje om? Over de Oekraïne ofzo :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:41:56 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174778797
RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13 Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....
pi_174779166
De nieuwe Singapore suites:





Deze moeten in de nieuwe A380's komen en de A380's die ze houden.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:03:32 #246
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174779173
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:41 schreef Sunri5e het volgende:
RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13 Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....
Nou ja, in die categorie heb je Aerosvit ook nog wel:

Telkens als ik die zie denk ik dat ze vers uit de de-/anti-icing komen ofzo. :')

Deze doen hun naam eer aan 'wat teh heck is dat?' of 'moet dat nou?'


Weet ook niet wiens briljante idee het was dit te doen:


enz. etc... :P

Dan kon/kan ik zoiets nog wel goed hebben:

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:32:45 #247
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174779622
Weet iemand dat trouwens, heb me er eigenlijk nooit in verdiept...
De A330 heeft van die mooie 'bird of prey' landing gears.


Maar nu heb je met de A350 haast het omgekeerde...

Met de teentjes naar beneden wijzend...

Bleek de A330-benadering toch niet ideaal, dat ze het nu zo anders doen? Doet de A350 vlak voor touchdown voor de flare nog zoveel extra pitchen dat de wielen horizontaal staan en je daardoor het meeste raakvlak met de baan krijgt?

Ik vind de A330 altijd zo elegant. En behalve de strut zelf, lijkt me dat je ook nog een soort van absorberend vermogen hebt om de wielas zelf omdat 'ie eerst de voorkant omlaag drukt voordat de strut hoeft te dempen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:33:36 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174779639
Die laatste is juist hartstikke gaaf!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:19:27 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174780619
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe Singapore suites:
Oei, toch maar eens die kant op vliegen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:03:16 #250
39237 crew  H_T
2733
pi_174791921
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:03 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Deze doen hun naam eer aan 'wat teh heck is dat?' of 'moet dat nou?'
[ afbeelding ]

Volkswagen heeft auto's met deze kleurstelling bij dealers verkocht


Waarom? Omdat er vraag naar was :P. Het was oorspronkelijk alleen bedoeld voor in een reclame.

Qua bijzondere kleurstellingen vind ik deze ook altijd leuk

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:20:07 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174792483
Ja, er werd ook wel eens voor een 'bloemenweide' interieur gekozen omdat het 'eens iets anders' was en 't ook bij een negatieve weerklank in ieder geval besproken en onthouden werd. Mja, 't zal allemaal wel... ;( :P

Die 2e kan ik me ook nog wel herinneren ja, die was lachen! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:54:22 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174793446
Opvallend. Wizz Air heeft voor de vluchten tussen Gdansk en Eelde een A321 ingepland in plaats van een A320.

Vandaag was de eerste en zaterdag wordt er opnieuw een A321 verwacht, net als komende dinsdag.

Edit: ah, het was al aangekondigd, omdat de route goed loopt
https://www.luchtvaartnie(...)ningen-airport-eelde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174808504
Goed om te horen! Zat 2 jaar terug nog op de route Groningen->Gdansk in een halfleeg toestel.
  woensdag 1 november 2017 @ 20:21:22 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174810507
In Zuid-Afrika kunnen ze er ook wat van:
So we just called him Fred
  woensdag 1 november 2017 @ 20:22:58 #255
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174810545
B747 gone B007. Bont. Heel bont.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 1 november 2017 @ 20:25:47 #256
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174810630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:22 schreef shiznuts het volgende:
B747 gone B007. Bont. Heel bont.
Wunala Dreaming van Qantas. O+
  woensdag 1 november 2017 @ 20:29:01 #257
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174810721
Tja, als je het stijlvol doen kunt, dan: ^O^ .
Maar sommige zijn net zo fout als een Multipla fout is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 1 november 2017 @ 23:13:46 #258
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174815896
Ik heb een deja vu bij dit topic...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 2 november 2017 @ 03:00:24 #259
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174817751
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:35 schreef flipsen het volgende:
Vliegen ze toch gewoon een beetje om?
Grofweg 2 uur langer voor vluchten van en naar Japan en China.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174817813
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend. Wizz Air heeft voor de vluchten tussen Gdansk en Eelde een A321 ingepland in plaats van een A320.

Vandaag was de eerste en zaterdag wordt er opnieuw een A321 verwacht, net als komende dinsdag.

Edit: ah, het was al aangekondigd, omdat de route goed loopt
https://www.luchtvaartnie(...)ningen-airport-eelde
Wow, een A321 :D

Ondertussen doet Flybe vanaf maart volgend jaar ook drie vluchten per dag vanaf/naar Londen :') Southend. Incl. een, euh, overnachter, als-in een vrij late vlucht uit .uk waarbij het toestel pas de volgende ochtend weer terugvliegt.

Ze hebben het nog steeds over zakenreizigers, maar ik vraag me nog steeds af welke zakenreizigers nou via Southend willen vliegen. Maar goed, als de treinen goed functioneren is het richting oost-Londen mogelijk sneller dan Heathrow ja..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_174820423
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 03:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wow, een A321 :D

Ondertussen doet Flybe vanaf maart volgend jaar ook drie vluchten per dag vanaf/naar Londen :') Southend. Incl. een, euh, overnachter, als-in een vrij late vlucht uit .uk waarbij het toestel pas de volgende ochtend weer terugvliegt.

Ze hebben het nog steeds over zakenreizigers, maar ik vraag me nog steeds af welke zakenreizigers nou via Southend willen vliegen. Maar goed, als de treinen goed functioneren is het richting oost-Londen mogelijk sneller dan Heathrow ja..
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Niet echt geweldig dus voor de zakelijke reiziger. Wat dat betreft zou ik London City Airport kiezen.
  donderdag 2 november 2017 @ 10:47:53 #262
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_174820606
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Niet echt geweldig dus voor de zakelijke reiziger. Wat dat betreft zou ik London City Airport kiezen.
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 2 november 2017 @ 10:53:23 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174820685
Southend? Nooit van gehoord. Hoeveel vliegvelden heeft Londen eigenlijk? :? Heathrow, Gatwick, Stansted, City, Luton, nou dit weer? Zes? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 november 2017 @ 10:55:16 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174820733
zoiets ja. Het is alsof je op Eindhoven Airport landt, maar eigenlijk in hartje Amsterdam moet zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174822502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Ja, het koffie-tentje aan de openbare zijde is ook al een jaar dicht volgens mij. :+ Najah, alles voor lage "luchthavenbelasting" zeker.

quote:
Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Toen ik 2 maanden geleden terugkwam lag zo goed als de hele route eruit en duurde de reis >2.5u idd. :{ Maar normaal gesproken is het 53m naar Liverpool St met elke 20m een trein, op zich niet heel slecht.

En je bent ook minder tijd kwijt met lopen en wachten vgl. met Heathrow. Maar vgl. met City wel vergelijkbaar weer idd. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:47 schreef SuperWeber het volgende:
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.
Ja klopt, da's ook precies waarom ik die Flybe vluchten wel gebruik. :D Maar het stoort me dus wel een beetje dat de lange reis van/naar vliegveld soms niet vervalt maar nou in .uk gebeurt ipv in .nl.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 19:58:44 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174830935
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174837620
Jeuj:

PTZtv twitterde op donderdag 02-11-2017 om 16:08:32 Just left #JFK for #SXM on #JBU1487 to work on our #StMaarten webcams post-Irma. Thank you @JetBlue for flight! Fol… reageer retweet


Hebben ze het beter voor elkaar dan op Schiphol; daar werkt geen van de webcams meer. ;(
pi_174838892
quote:
Dank je!
Ik was dit al aan het volgen aangezien ik zondag naar China vlieg :-)
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 3 november 2017 @ 11:49:07 #269
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174841956
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ah, daar snap ik meer van dan de post van Plug :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:12 schreef flipsen het volgende:
Ja, ik wilde ook geen oude koeien uit de sloot halen, maar dit is inderdaad goeie informatie mbt "die andere luchtvaartwereld" :Y Mooie post Cobra4!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:58 schreef lyolyrc het volgende:
En ik snap nu waarom ik gisteren meerdere helikopters voorbij zag vliegen in Eindhoven.
Wat meer info en beelden:

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:17:30 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174842395
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
In Keflavik wordt met sneeuwschuivers een A320 van Air Berlin vastgehouden (D-ABDX):

[ afbeelding ]

[..]

Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
De rekening is betaald en het toestel staat inmiddels in Berlijn
So we just called him Fred
pi_174844100
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat zaterdag niet alleen het afscheid was van de Fokkers, maar ook wéér een 747.
PH-BFR "Rio de Janeiro" van bouwjaar 1993/1994 lijkt haar laatste commerciële vluchten voor KLM gemaakt te hebben.
Ze vertrok afgelopen vrijdag als KL685 naar Mexico en kwam zaterdagmiddag terug op Schiphol.
Schijnbaar zou ze vandaag eigenlijk nog een retour naar JFK maken, maar die gaat niet door.
Eind november zal ze voorgoed van Schiphol vertrekken.
Nu zijn er nog maar 14 747-400's over bij KLM.

Laatste vertrek vanaf de Polderbaan, afgelopen vrijdag:

[ link | afbeelding ]PH-BFR 171027 EHAM by Rien Jansens, on Flickr

En laatste keer binnenkomen op Schiphol:

[ afbeelding ]
Bron
Haar laatste rustplaats lijkt bekend; Twente:

KLM STUURT BOEING 747 NAAR TWENTE VOOR ONTMANTELING
quote:
ENSCHEDE - Nadat eerder een Airbus A340 richting Twente ging voor ontmanteling vliegt binnenkort opnieuw een groot passagiersvliegtuig naar de voormalige luchtmachtbasis. Een buiten dienst gestelde Boeing 747-400 van KLM wordt de tweede machine die in het oosten van Nederland de slopershamer wacht.

Bronnen binnen de ILT melden dat de PH-BFR, die onlangs haar laatste vlucht voor KLM maakte, eind deze maand naar Twente wordt overgevlogen.

Op het vliegveld is ontmantelingsbedrijf AELS gevestigd, dat wereldwijd toestellen uit elkaar haalt om levensvatbare onderdelen een tweede leven te geven. Het bedrijf kan de komst van de 747 nog niet bevestigen.
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.
De maatschappij heeft 142 openstaande orders, nu dus nog 42 te gaan.
Volgende week begint de Dubai Air Show en beide partijen hopen daar weer een order voor een onbekend aantal A380's te plaatsen. Geschat aantal is 20 toestellen; zonder de onlangs onthulde winglets omdat die extra flight tests en herkwalificatie van het hele toestel nodig hebben.
Een significant deel van de nog te ontvangen A380's zullen de oudere A380's vervangen.


pi_174870757
Air France A380 wijkt uit naar Ierland om zieke passagier
quote:
Een Airbus A380 van Air France is vanmiddag uitgeweken naar Shannon in Ierland, vanwege een medisch noodgeval. Het toestel was onderweg als vlucht AF178 van Parijs naar Mexico-Stad.

Kerosine
Het toestel, de F-HPJI, bevond zich op zo’n 200 kilometer afstand van de Ierse kust, toen de crew besloot om uit te wijken. Omdat het toestel te zwaar was om meteen te kunnen landen moest er eerst kerosine worden gedumpt. Dit heeft ongeveer 15 minuten geduurd.

Volgens ooggetuigen zou het vliegtuig bij de nadering op Shannon nog kerosine lekken. Piloten van andere vliegtuigen in de buurt zouden hiervan op de hoogte zijn gesteld. Tegenover lokale media meldt de luchthaven dat er op de landingsbaan en taxibanen kerosine is aangetroffen. De landingsbaan is circa twee uren gesloten geweest, zodat het kon worden verwijderd.

Hulpdiensten
Aan boord waren 543 inzittenden. Bij aankomst in Shannon werd het vliegtuig opgewacht door hulpdiensten. De passagier is naar het ziekenhuis gebracht.

Later vanmiddag hervat het toestel de vlucht naar Mexico.


  zaterdag 4 november 2017 @ 22:46:45 #273
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174873082
Ach, een beetje nadruppelen na een lozing, daar heeft iedere man wel eens last van :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174883947
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.

Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
speak only if it improves the silence.
pi_174884196
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.

Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag. Overigens duurt het bij het ILT tussen de 12 en 18 maanden, als ik het goed begrijp op hun website.

En als ik het zo begrijp hebben de andere landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden ook gewoon een dienst zoals het ILT, dat deze certificaten kan uitgeven.
pi_174884298
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag. Overigens duurt het bij het ILT tussen de 12 en 18 maanden, als ik het goed begrijp op hun website.

En als ik het zo begrijp hebben de andere landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden ook gewoon een dienst zoals het ILT, dat deze certificaten kan uitgeven.
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld :6 ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
speak only if it improves the silence.
pi_174884398
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld :6 ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.

https://www.flightglobal.(...)nder-new-aoc-439498/
pi_174884464
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:06 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.

https://www.flightglobal.(...)nder-new-aoc-439498/
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.
speak only if it improves the silence.
  zondag 5 november 2017 @ 15:10:10 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174884488
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.

Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Binnen de EU zijn de regels inderdaad gelijkgesteld, maar ze kunnen wel degelijk per land verschillen. Ze ook https://en.wikipedia.org/wiki/Air_operator%27s_certificate

Het verhuizen van een airline van het ene naar het andere land komt echt zelden voor. Uitbreidingen wel en daar zie je twee strategiën:
• Het aanvragen van een nieuwe AOC (inclusief het opzetten van alle achterliggende eisen)
• Het kopen van een complete failliete airline incl AOC en de intentie om alle geldende afspraken door te zetten.

Het eerste kost geld, heel veel geld. Om een AOC te verkrijgen moet de nieuwe airline al allerlei investeringen doen (contracten, personeel, kantoorruimte etc) voordat er ook maar een euro verdient kan worden met vliegen. En als je dan alles klaar duurt het vaak nog eens een jaar of langer voordat je alles rond hebt om te mogen vliegen.
Kijk maar eens naar de wederopstanding van Air Belgium. Afgezien van de naam zijn ze helemaal vanaf scratch begonnen en ze hebben nu al ruim een half jaar vertraging met het in de lucht brengen van hun toestellen. Gelukkig heeft de financierder van de club een lange adem (Er is Chinees geld mee gemoeid), dus die komen er wel. Maar voor menig andere club is het de doodsteek om goed van de grond te komen. Veel buitenlandse avonturen van Europese airlines liepen hier eigenlijk al spaak.

Het tweede kost een stuk minder geld, maar je moet wel geluk hebben dat er iets failliet gaat op het moment dat je in de markt bent voor een airline in een ander land. Het Duits-Engelse TUI heeft zo in 2005 heel vlotjes de boedel (incl AOC) van het failliete Holland Exel (was Air Holland) over kunnen nemen en in combinatie met hun reisbureau's en hotels heeft dat niet bepaald windeieren gelegd.

In de rest van het Koninkrijk is het proces hetzelfde: elk land heeft zijn eigen ILenT (NAA). De BES-eilanden zijn gemeentes van Nederland en aanvragen voor een AOC verlopen via de Nederlandse ILenT.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld :6 ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Zou ook zomaar kunnen dat ze dan onder de AOC van AF gaan vliegen. Met AF vluchtnummers.
So we just called him Fred
  zondag 5 november 2017 @ 15:14:23 #280
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174884589
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:08 schreef TjjWester het volgende:
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.
De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.
Een AOC is een bewijs dat de autoriteiten van het desbetreffende land vinden dat je een luchtwaardig bedrijf bent. Dus als je verhuisd naar een ander land zullen de autoriteiten van dat land willen toetsen dat je nog steeds voldoet aan de AOC.

Als er iets misgaat wat terug te voeren is op een onterechte AOC, dan is de overheid van dat land opeens aansprakelijk bij bijvoorbeeld een crash. En dat wil je niet als land.
So we just called him Fred
pi_174884654
Ik zat laatst te kijken naar een oud interview met de directeur van inselair, die vertelde dat er wel eens gedacht was aan het scenario om formeel naar nederland te verhuizen, dit zou stuk gelopen zijn op enorme bureaucratie.

Ik had verwacht dat minimaal binnen het koninkrijk er 1 "koninkrijks certificaat zou zijn", helaas.

Bedankt alle.
speak only if it improves the silence.
pi_174884672
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 15:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.
Een AOC is een bewijs dat de autoriteiten van het desbetreffende land vinden dat je een luchtwaardig bedrijf bent. Dus als je verhuisd naar een ander land zullen de autoriteiten van dat land willen toetsen dat je nog steeds voldoet aan de AOC.

Als er iets misgaat wat terug te voeren is op een onterechte AOC, dan is de overheid van dat land opeens aansprakelijk bij bijvoorbeeld een crash. En dat wil je niet als land.
Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!
speak only if it improves the silence.
pi_174884849
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag.
Nee.

KLM heeft in het verleden toestellen geopereerd met buitenlandse registraties. (financieel aantrekkelijk)
Air Astana heeft hun vliegtuigen geregistreerd op Aruba. (P4-***)
  zondag 5 november 2017 @ 15:31:47 #284
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_174884863
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld :6 ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Je begint een nieuw bedrijf en dus is er een nieuwe AOC nodig. Een bedrijf verhuizen van land A naar land B kan niet. Je doekt dan de oude op, en je begint een nieuwe.
  zondag 5 november 2017 @ 15:36:44 #285
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174884929
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:19 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!
Nee, dat je een nieuwe AOC moet aanvragen wil nog niet zeggen dat ze alles opnieuw moet regelen.

En binnen de EU kan dat best betekenen dat een ambtenaar alleen de AOC van het andere EU-land checkt en daarna een stempel geeft met een nieuwe AOC. Als je ergens voor verantwoordelijk voor wordt gehouden, dan wil je op zijn minst controleren of alles al klopt. Hoe goed je ander ook vertrouwd.
Een goed Engels gezegde is hier ook op van toepassing "Assumptions are the mother of all f#ckups." En dit is niet de materie om zomaar aannames te doen.

Als een auto importeert naar NL en je wil daar een NL kenteken op, dan zal je ook langs de RDW voor een "keuring", die keuring kan soms niet meer inhouden dan het controleren van de papieren van het land van afkomst.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik zat laatst te kijken naar een oud interview met de directeur van inselair, die vertelde dat er wel eens gedacht was aan het scenario om formeel naar nederland te verhuizen, dit zou stuk gelopen zijn op enorme bureaucratie.

Ik had verwacht dat minimaal binnen het koninkrijk er 1 "koninkrijks certificaat zou zijn", helaas.
Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.
So we just called him Fred
pi_174885232
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende:

Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.

1 instantie voor het hele koninkrijk die zich lokaal laat vertegenwoordigen door de lokale inspectie en 1 set regels voor het gehele koninkrijk.

Hebben de eilanden een eigen landcode of gebruiken zij gewoon PH?
speak only if it improves the silence.
  zondag 5 november 2017 @ 16:11:36 #287
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174885498
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.

1 instantie voor het hele koninkrijk die zich lokaal laat vertegenwoordigen door de lokale inspectie en 1 set regels voor het gehele koninkrijk.
Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)
Suriname, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten heb er zelf voor gekozen om een zelfstandig land te worden. Aangezien een AOC op landelijk niveau geld, bekent dat zij ook een eigen instantie hebben voor dit soort zaken.
Wat jij voor je ziet is juridisch niet haalbaar: Een Koninkrijk heeft niet dezelfde status als een land.
Ook Canada, het VK en Australië hebben elk hun eigen instantie die AOC's uitdeelt, terwijl ze onder hetzelfde koninkrijk vallen.

quote:
Hebben de eilanden een eigen landcode of gebruiken zij gewoon PH?
P4 Aruba
PH Nederland (incl. Bonaire, Saba en Sint Eustatius)
PJ Ned. Antillen (Curaçao & Sint Maarten)
PZ Suriname

[ Bericht 1% gewijzigd door Fred op 05-11-2017 16:17:28 ]
So we just called him Fred
  zondag 5 november 2017 @ 16:21:03 #288
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_174885727
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
1 set regels voor het gehele koninkrijk.
Ik denk niet dat de eilandbewoners er blij van gaan worden als we de EU-regulering bij hun door hun strot gaan duwen.

De geschiedenis heeft wel geleerd dat dat gewoon niet werkt.
pi_174885919
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 16:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)
Suriname, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten heb er zelf voor gekozen om een zelfstandig land te worden. Aangezien een AOC op landelijk niveau geld, bekent dat zij ook een eigen instantie hebben voor dit soort zaken.
Wat jij voor je ziet is juridisch niet haalbaar: Een Koninkrijk heeft niet dezelfde status als een land.
Ook Canada, het VK en Australië hebben elk hun eigen instantie die AOC's uitdeelt, terwijl ze onder hetzelfde koninkrijk vallen.

[..]

P4 Aruba
PH Nederland (incl. Bonaire, Saba en Sint Eustatius)
PJ Ned. Antillen (Curaçao & Sint Maarten)
PZ Suriname
Daar zit een groot verschil in de voormalige britse landen zijn lid van het gemenebest der naties, dat is geen soevereine staat, zij vertegenwoordigd niet haar leden en is niet namens haar leden lid van diverse internationale organisaties, de landen van gemenebest delen wel hetzelfde koningshuis en staatshoofd.

Formeel vallen canada en australie ook niet binnen het zelfde koninkrijk, dat geld alleen voor de staten van het vk, maar hebben ze via het gemenebest wel dezelfde koningin.


Het nederlandse koninkrijk zit veel strakker in elkaar, is juridisch een soevereine staat en heeft op een aantal punten het recht om eigen regels en wetten te maken, de verschillende landen zijn ook niet zelfstandig maar hebben een status aparte, waardoor ze veel beleidsvrijheid hebben binnen de grenzen die ons koninkrijk stelt.

Daarnaast is het koninkrijk der nederlanden lid van diverse organisaties waar ze haar staten vertegenwoordigd, bij het gemenebest zijn al haar staten zelfstandig lid van diverse internationale organisaties.

Het beste zou je ons koninkrijk nog kunnen vergelijken met de V.S een soevereine staat verdeeld in staten die allemaal zeer grote mate van beleidsvrijheid hebben maar ons koninkrijk, vertegenwoordigd door de rijksministerraad blijft het hoogste rechtsorgaan en een zelfstandige soevereine staat.

[ Bericht 4% gewijzigd door TjjWester op 05-11-2017 16:48:04 ]
speak only if it improves the silence.
pi_174886370
Even een kleine correctie op mijn tekst sinds de hervorming bestaat de term status aparte niet meer maar wordt het zelfstandige gebieden binnen het koninkrijk genoemd, dit wil echter niet zeggen dat het zelfstandige landen zijn!
speak only if it improves the silence.
  zondag 5 november 2017 @ 17:19:12 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174886875
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 16:53 schreef TjjWester het volgende:
Even een kleine correctie op mijn tekst sinds de hervorming bestaat de term status aparte niet meer maar wordt het zelfstandige gebieden binnen het koninkrijk genoemd, dit wil echter niet zeggen dat het zelfstandige landen zijn!
Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10

Maar laten we hier geen juridische discussie van maken, daar hebben we WGR voor. Hier gaat het over vliegtuigen *O*
So we just called him Fred
  zondag 5 november 2017 @ 17:22:38 #292
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174886927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.
De maatschappij heeft 142 openstaande orders, nu dus nog 42 te gaan.
Volgende week begint de Dubai Air Show en beide partijen hopen daar weer een order voor een onbekend aantal A380's te plaatsen. Geschat aantal is 20 toestellen; zonder de onlangs onthulde winglets omdat die extra flight tests en herkwalificatie van het hele toestel nodig hebben.
Een significant deel van de nog te ontvangen A380's zullen de oudere A380's vervangen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Central
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
So we just called him Fred
pi_174887133
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 17:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10

Maar laten we hier geen juridische discussie van maken, daar hebben we WGR voor. Hier gaat het over vliegtuigen *O*
Je erkent dus niet dat ons koninkrijk een souvereine staat is? en dat de vergelijking met het gemenebest der naties een behoorlijke misser is?
speak only if it improves the silence.
  zondag 5 november 2017 @ 18:03:59 #294
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174887734
Mozdok lightning 2017:


Eigen foto.
  zondag 5 november 2017 @ 18:29:43 #295
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_174888381
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.
Wie dit leest is gek
pi_174889094
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Central
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
In dat hypothetische geval bestellen ze er meer dan 58 aangezien ze de 'oude' A380's ook gaan vervangen over een paar jaar.
quote:
99s.gif Op zondag 5 november 2017 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.
Emirates staat in de gesprekken beter dan Airbus. Daarnaast betaalt geen enkele airline/lease-maatschappij de volle prijs.
  zondag 5 november 2017 @ 19:01:02 #297
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_174889249
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Shoppen die handel! :')
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 20:18:10 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174890859
58 halen, 50 betalen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 5 november 2017 @ 20:25:53 #299
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_174891105
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
58 halen, 50 betalen
Jammer dat nooit naar buiten wordt gebracht hoeveel EK in werkelijkheid betaalt. Ben zwaar benieuwd naar die kortingen die EK, FR en andere carriers krijgen voor groot inkoop aan toestellen.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 5 november 2017 @ 21:39:43 #300
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_174893056
Iemand trouwens een reden waarom Corendon haar "nieuwe" livery lichtjes heeft gewijzigd?
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_174894032
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
58 halen, 50 betalen
Dan zou Emirates een heel slechte deal hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')