En vandaag komt deze Qatar Airways Cargo 747-8F naar Schiphol.quote:Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.quote:Na bijna veertig jaar valt vanavond met vlucht AB6210 het doek voor airberlin.
Oregon
De maatschappij werd in juli 1978 door de Amerikaanse PanAm-piloot Kim Lundgren opgericht als Air Berlin Inc. Het hoofdkantoor van de maatschappij zat dan ook in Oregon, in de Verenigde Staten. Na de oorlog mochten alleen de geallieerden van en naar Berlijn vliegen. De opzet van airberlin was die van een chartermaatschappij die voor touroperators naar typische Duitse toeristische bestemmingen vloog: de Canarische Eilanden, de Middellandse Zee en Noord Afrika.
Omgedoopt
De eerste vlucht van airberlin vond plaats op 28 april 1979 van Tegel naar Palma de Mallorca met een Boeing 707. Toen de geallieerden uit Berlijn vertrokken, in 1991, werd de maatschappij omgedoopt tot Air Berlin GmbH & Co. Luftverkehrs KG. In de jaren die volgden, werd de vloot geleidelijk uitgebreid met Boeings. In 1997 werd de maatschappij lid van de International Air Transport Association (IATA).
NIKI
In 2003 was airberlin, na Lufthansa, de grootste Duitse luchtvaartmaatschappij. Een jaar later ging de maatschappij op het overnamepad en kocht een belang van 24,9 procent in het Oostenrijkse NIKI. In datzelfde jaar tekende de airline een contract met Airbus voor de aanschaf van de Europese toestellen. In 2006 volgde een beursgang. De jaren erna volgende nog wat aankopen, deelnemingen en samenwerkingsverbanden. TUI Travel nam in 2009 juist een belang in de Berlijnse luchtvaartmaatschappij, evenals het Turkse ESAS.
Nederlander
Airberlin krijgt in 2011 een Nederlander in het bestuur: Paul Gregorowistch, de voormalig topman van Martinair. In hetzelfde jaar wordt Etihad aan boord gehaald en wordt in de loop van de tijd grotere aandeelhouder. In 2012 werd airberlin een volledig lid van de Oneworld Alliance. Een jaar later lijdt de maatschappij een fors verlies en pompt Etihad 300 miljoen euro in de airline. In de jaren daarna lopen de verliezen verder op. Airberlin verkoopt haar belang in NIKI aan de Arabieren in december 2016.
Vleugels
NIKI nam onder de vleugels van Etihad, afgelopen zomer vrijwel alle Europese vakantievluchten over van airberlin, waarmee het doek werd klaar gehangen. Op 15 augustus gooide airberlin de handdoek in de ring. Dankzij een overbruggingskrediet van de Duitse overheid werd de maatschappij nog een paar maanden in de lucht gehouden.
Boedel
Onder andere het low-cost geweld binnen Europa, waaronder van de Duitse nummer één Lufthansa hebben airberlin de kop gekost. Lufthansa neemt een groot deel van de failliete boedel over, verder zijn er gesprekken gaande met easyJet en de Duitse tak van Thomas Cook, Condor.
Tegel
De laatste vlucht van airberlin vertrekt vrijdagavond om 21:35 uur vanaf München en landt om 22:45 uur op thuisbasis Berlijn Tegel, hiermee valt definitief het doek voor airberlin. Voor dit historische moment blijft het bezoekersterras tot middernacht open voor belangstellenden.
De aankomst van de allerlaatste Air Berlin vlucht:quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond valt na ruim 38 jaar voorgoed het doek voor Air Berlin.
Airberlin vlucht AB6210: over en uit
Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.
Wat gaan ze er in Norwich mee doen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 20:50 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe snel dat gaat. PH-KZK is al bijna geland in Maastricht; -KZM en -KZI taxien net direct achter elkaar aan weg achter -KZU langs op weg naar Norwich...
Strippen van KLM-kleuren en dan naar hun nieuwe eigenaarquote:Op zondag 29 oktober 2017 00:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat gaan ze er in Norwich mee doen?
De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:09 schreef Adrie072 het volgende:
2682000; mooie plaatjes! Kun je wel iets vertellen over de vracht/auto's?
Tof!quote:Op zondag 29 oktober 2017 01:46 schreef 2682000 het volgende:
[..]
De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.
In Amsterdam zouden ze de belly nog vullen met andere vracht.
Ook even in de cockpit gezeten, die extreem klein is vergeleken met de rest van het vliegtuig. Maar daarin tegen hadden ze ook een bed en 7 grote stoelen om te 'chillen'.
Super ervaring om een keer te zien.
Ik vond het leuk om het live mee te maken in de KZU :-) Het was nogal een enthousiast gezelschap aan boord! Captain Galloway was bezig met zijn laatste vlucht voordat hij met pensioen ging en dat leverde wat leuke speeches op. Hij had ook een mooi verhaal over zijn hopelijk mooie laatste landing en zette het toestel vervolgens stevig neer. "Must have been my worst landing ever". Misschien wilde hij ons dollen!quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 20:29 schreef Iemand91 het volgende:
En weer live, landt nu op de livestream.
quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:13 schreef Piles het volgende:
Ik word altijd een beetje droevig van dit soort berichten. Blijft alleen maar saaie eenheidsworst over zo
Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.quote:
Spreekt toch hoofdzakelijk nostalgie, vrees ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:02 schreef Piles het volgende:
Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.
Daar krijgen we 787 en A350 voor terug, wat ik toch wat saaie toestellen vind.
Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.twitter:DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49 Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydays… https://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
Oeps..quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:36 schreef Sunri5e het volgende:Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.twitter:DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49 Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydays… https://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
quote:DEN HAAG - Rusland dreigt het luchtruim te sluiten voor Nederlandse vliegtuigen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag. Reden is het intrekken van slots van de Russische vrachtmaatschappij AirBridgeCargo (ABC) op Schiphol, dat daardoor genoodzaakt is vluchten vanaf andere luchthavens uit te voeren.
Omdat de maximale afgesproken capaciteit van Schiphol in zicht komt kreeg de luchtvrachtsector recent twintig procent minder slots op Schiphol toegewezen. Dat betekende een flinke streep door de rekening van onder meer ABC, dat juist wilde uitbreiden in Nederland. Een deel van de vluchten is verplaatst naar het Belgische Luik.
Een sluiting van het Russische luchtruim voor Nederlandse vluchten zou met name KLM flink treffen, vooral omdat veel vluchten naar het Verre Oosten over het immense land gaan. Vluchten naar China, Zuid-Korea en Japan zouden uren langer gaan duren als Rusland moet worden vermeden. Per passagier zou dat de maatschappij honderden euro’s gaan kosten. Vluchten naar Moskou en Sint Petersburg zouden helemaal komen te vervallen.
Volgens De Telegraaf vindt op dit moment op hoog niveau overleg plaats over de kwestie. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil niet het conflict “bevestigen noch ontkennen”. KLM verwijst voor commentaar naar het ministerie. De Russen zouden Nederland tot zaterdag hebben gegeven om het probleem op te lossen.
Omdat? Afspraak is afspraak. Juridisch gezien hebben ze gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.
Tevens weer minder 747's op Schiphol
Schiphol kan met allerlei middelen maatschappijen verleiden om naar Schiphol te vliegen; maar de maatschappijen moeten nog altijd bij een onafhankelijke slotcoördinator slots aanvragen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.
Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....twitter:RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13 Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Nou ja, in die categorie heb je Aerosvit ook nog wel:quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:41 schreef Sunri5e het volgende:Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....twitter:RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13 Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Oei, toch maar eens die kant op vliegenquote:
Volkswagen heeft auto's met deze kleurstelling bij dealers verkochtquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:03 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Deze doen hun naam eer aan 'wat teh heck is dat?' of 'moet dat nou?'
[ afbeelding ]
Wunala Dreaming van Qantas.quote:
Grofweg 2 uur langer voor vluchten van en naar Japan en China.quote:
Wow, een A321quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend. Wizz Air heeft voor de vluchten tussen Gdansk en Eelde een A321 ingepland in plaats van een A320.
Vandaag was de eerste en zaterdag wordt er opnieuw een A321 verwacht, net als komende dinsdag.
Edit: ah, het was al aangekondigd, omdat de route goed loopt
https://www.luchtvaartnie(...)ningen-airport-eelde
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.quote:Op donderdag 2 november 2017 03:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow, een A321
Ondertussen doet Flybe vanaf maart volgend jaar ook drie vluchten per dag vanaf/naar Londen Southend. Incl. een, euh, overnachter, als-in een vrij late vlucht uit .uk waarbij het toestel pas de volgende ochtend weer terugvliegt.
Ze hebben het nog steeds over zakenreizigers, maar ik vraag me nog steeds af welke zakenreizigers nou via Southend willen vliegen. Maar goed, als de treinen goed functioneren is het richting oost-Londen mogelijk sneller dan Heathrow ja..
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Niet echt geweldig dus voor de zakelijke reiziger. Wat dat betreft zou ik London City Airport kiezen.
Ja, het koffie-tentje aan de openbare zijde is ook al een jaar dicht volgens mij. Najah, alles voor lage "luchthavenbelasting" zeker.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Toen ik 2 maanden geleden terugkwam lag zo goed als de hele route eruit en duurde de reis >2.5u idd. Maar normaal gesproken is het 53m naar Liverpool St met elke 20m een trein, op zich niet heel slecht.quote:Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Ja klopt, da's ook precies waarom ik die Flybe vluchten wel gebruik. Maar het stoort me dus wel een beetje dat de lange reis van/naar vliegveld soms niet vervalt maar nou in .uk gebeurt ipv in .nl.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:47 schreef SuperWeber het volgende:
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.
twitter:PTZtv twitterde op donderdag 02-11-2017 om 16:08:32 Just left #JFK for #SXM on #JBU1487 to work on our #StMaarten webcams post-Irma. Thank you @JetBlue for flight! Fol… reageer retweet
Dank je!quote:Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef derLudolf het volgende:
KLM leent slots aan ABC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-13815483-a1579681
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ah, daar snap ik meer van dan de post van Plug
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:12 schreef flipsen het volgende:
Ja, ik wilde ook geen oude koeien uit de sloot halen, maar dit is inderdaad goeie informatie mbt "die andere luchtvaartwereld" Mooie post Cobra4!
Wat meer info en beelden:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:58 schreef lyolyrc het volgende:
En ik snap nu waarom ik gisteren meerdere helikopters voorbij zag vliegen in Eindhoven.
De rekening is betaald en het toestel staat inmiddels in Berlijnquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
In Keflavik wordt met sneeuwschuivers een A320 van Air Berlin vastgehouden (D-ABDX):
[ afbeelding ]
[..]
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
Haar laatste rustplaats lijkt bekend; Twente:quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat zaterdag niet alleen het afscheid was van de Fokkers, maar ook wéér een 747.
PH-BFR "Rio de Janeiro" van bouwjaar 1993/1994 lijkt haar laatste commerciële vluchten voor KLM gemaakt te hebben.
Ze vertrok afgelopen vrijdag als KL685 naar Mexico en kwam zaterdagmiddag terug op Schiphol.
Schijnbaar zou ze vandaag eigenlijk nog een retour naar JFK maken, maar die gaat niet door.
Eind november zal ze voorgoed van Schiphol vertrekken.
Nu zijn er nog maar 14 747-400's over bij KLM.
Laatste vertrek vanaf de Polderbaan, afgelopen vrijdag:
[ link | afbeelding ]PH-BFR 171027 EHAM by Rien Jansens, on Flickr
En laatste keer binnenkomen op Schiphol:
[ afbeelding ]
Bron
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.quote:ENSCHEDE - Nadat eerder een Airbus A340 richting Twente ging voor ontmanteling vliegt binnenkort opnieuw een groot passagiersvliegtuig naar de voormalige luchtmachtbasis. Een buiten dienst gestelde Boeing 747-400 van KLM wordt de tweede machine die in het oosten van Nederland de slopershamer wacht.
Bronnen binnen de ILT melden dat de PH-BFR, die onlangs haar laatste vlucht voor KLM maakte, eind deze maand naar Twente wordt overgevlogen.
Op het vliegveld is ontmantelingsbedrijf AELS gevestigd, dat wereldwijd toestellen uit elkaar haalt om levensvatbare onderdelen een tweede leven te geven. Het bedrijf kan de komst van de 747 nog niet bevestigen.
quote:Een Airbus A380 van Air France is vanmiddag uitgeweken naar Shannon in Ierland, vanwege een medisch noodgeval. Het toestel was onderweg als vlucht AF178 van Parijs naar Mexico-Stad.
Kerosine
Het toestel, de F-HPJI, bevond zich op zo’n 200 kilometer afstand van de Ierse kust, toen de crew besloot om uit te wijken. Omdat het toestel te zwaar was om meteen te kunnen landen moest er eerst kerosine worden gedumpt. Dit heeft ongeveer 15 minuten geduurd.
Volgens ooggetuigen zou het vliegtuig bij de nadering op Shannon nog kerosine lekken. Piloten van andere vliegtuigen in de buurt zouden hiervan op de hoogte zijn gesteld. Tegenover lokale media meldt de luchthaven dat er op de landingsbaan en taxibanen kerosine is aangetroffen. De landingsbaan is circa twee uren gesloten geweest, zodat het kon worden verwijderd.
Hulpdiensten
Aan boord waren 543 inzittenden. Bij aankomst in Shannon werd het vliegtuig opgewacht door hulpdiensten. De passagier is naar het ziekenhuis gebracht.
Later vanmiddag hervat het toestel de vlucht naar Mexico.
Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.quote:Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.
Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?quote:Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag. Overigens duurt het bij het ILT tussen de 12 en 18 maanden, als ik het goed begrijp op hun website.
En als ik het zo begrijp hebben de andere landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden ook gewoon een dienst zoals het ILT, dat deze certificaten kan uitgeven.
Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.quote:Op zondag 5 november 2017 15:06 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.
https://www.flightglobal.(...)nder-new-aoc-439498/
Binnen de EU zijn de regels inderdaad gelijkgesteld, maar ze kunnen wel degelijk per land verschillen. Ze ook https://en.wikipedia.org/wiki/Air_operator%27s_certificatequote:Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.
Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Zou ook zomaar kunnen dat ze dan onder de AOC van AF gaan vliegen. Met AF vluchtnummers.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.quote:Op zondag 5 november 2017 15:08 schreef TjjWester het volgende:
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.
Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!quote:Op zondag 5 november 2017 15:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.
Een AOC is een bewijs dat de autoriteiten van het desbetreffende land vinden dat je een luchtwaardig bedrijf bent. Dus als je verhuisd naar een ander land zullen de autoriteiten van dat land willen toetsen dat je nog steeds voldoet aan de AOC.
Als er iets misgaat wat terug te voeren is op een onterechte AOC, dan is de overheid van dat land opeens aansprakelijk bij bijvoorbeeld een crash. En dat wil je niet als land.
Nee.quote:Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag.
Je begint een nieuw bedrijf en dus is er een nieuwe AOC nodig. Een bedrijf verhuizen van land A naar land B kan niet. Je doekt dan de oude op, en je begint een nieuwe.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Nee, dat je een nieuwe AOC moet aanvragen wil nog niet zeggen dat ze alles opnieuw moet regelen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!
Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.quote:Op zondag 5 november 2017 15:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik zat laatst te kijken naar een oud interview met de directeur van inselair, die vertelde dat er wel eens gedacht was aan het scenario om formeel naar nederland te verhuizen, dit zou stuk gelopen zijn op enorme bureaucratie.
Ik had verwacht dat minimaal binnen het koninkrijk er 1 "koninkrijks certificaat zou zijn", helaas.
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende:
Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.
Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)quote:Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.
1 instantie voor het hele koninkrijk die zich lokaal laat vertegenwoordigen door de lokale inspectie en 1 set regels voor het gehele koninkrijk.
P4 Arubaquote:Hebben de eilanden een eigen landcode of gebruiken zij gewoon PH?
Ik denk niet dat de eilandbewoners er blij van gaan worden als we de EU-regulering bij hun door hun strot gaan duwen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
1 set regels voor het gehele koninkrijk.
Daar zit een groot verschil in de voormalige britse landen zijn lid van het gemenebest der naties, dat is geen soevereine staat, zij vertegenwoordigd niet haar leden en is niet namens haar leden lid van diverse internationale organisaties, de landen van gemenebest delen wel hetzelfde koningshuis en staatshoofd.quote:Op zondag 5 november 2017 16:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)
Suriname, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten heb er zelf voor gekozen om een zelfstandig land te worden. Aangezien een AOC op landelijk niveau geld, bekent dat zij ook een eigen instantie hebben voor dit soort zaken.
Wat jij voor je ziet is juridisch niet haalbaar: Een Koninkrijk heeft niet dezelfde status als een land.
Ook Canada, het VK en Australië hebben elk hun eigen instantie die AOC's uitdeelt, terwijl ze onder hetzelfde koninkrijk vallen.
[..]
P4 Aruba
PH Nederland (incl. Bonaire, Saba en Sint Eustatius)
PJ Ned. Antillen (Curaçao & Sint Maarten)
PZ Suriname
Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10quote:Op zondag 5 november 2017 16:53 schreef TjjWester het volgende:
Even een kleine correctie op mijn tekst sinds de hervorming bestaat de term status aparte niet meer maar wordt het zelfstandige gebieden binnen het koninkrijk genoemd, dit wil echter niet zeggen dat het zelfstandige landen zijn!
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Centralquote:Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.
De maatschappij heeft 142 openstaande orders, nu dus nog 42 te gaan.
Volgende week begint de Dubai Air Show en beide partijen hopen daar weer een order voor een onbekend aantal A380's te plaatsen. Geschat aantal is 20 toestellen; zonder de onlangs onthulde winglets omdat die extra flight tests en herkwalificatie van het hele toestel nodig hebben.
Een significant deel van de nog te ontvangen A380's zullen de oudere A380's vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je erkent dus niet dat ons koninkrijk een souvereine staat is? en dat de vergelijking met het gemenebest der naties een behoorlijke misser is?quote:Op zondag 5 november 2017 17:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10
Maar laten we hier geen juridische discussie van maken, daar hebben we WGR voor. Hier gaat het over vliegtuigen
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
In dat hypothetische geval bestellen ze er meer dan 58 aangezien ze de 'oude' A380's ook gaan vervangen over een paar jaar.quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Central
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Emirates staat in de gesprekken beter dan Airbus. Daarnaast betaalt geen enkele airline/lease-maatschappij de volle prijs.quote:Op zondag 5 november 2017 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.
Shoppen die handel!quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Jammer dat nooit naar buiten wordt gebracht hoeveel EK in werkelijkheid betaalt. Ben zwaar benieuwd naar die kortingen die EK, FR en andere carriers krijgen voor groot inkoop aan toestellen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |