abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 september 2017 @ 20:04:11 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174098241


Dan zit je toch niet lekker daar bij het raampje :X Ook niet een klein beetje vernaggeld en dat in volle vlucht, da´s ook wel raar...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 september 2017 @ 20:09:39 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174098380
WTF ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 september 2017 @ 20:44:23 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174099123
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:47:53 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174111743
Als ik zo eens naar die foto's kijk dan valt de schade aan de motor zelf nog wel mee en is het vooral de behuizing er omheen die weggeslagen is.

Van http://avherald.com/h?article=4af15205
quote:
The passengers report they were kept on board of the aircraft until arrival of the replacement aircraft because the airport does not have stairs to accomodate the A380.
Hier moet haast wel iets van een vertalingsfoutje in zitten, de onderste deuren zitten toch vrijwel dezelfde hoogte als die van een A340/A330?
En hoe zouden die passagiers dan over moeten stappen op andere toestel? Springen?

quote:
The airline later reported that airline staff reached Goose Bay and now takes care of the passengers. Two flights were dispatched to Goose Bay to pick up the passengers and take them to Los Angeles. An Air France Boeing 777-300 registration F-GZNO arriving from Montreal,QC (Canada) reached Goose Bay at about 02:50L (05:50Z) and is estimated to depart Goose Bay at 04:15L (07:15Z). An additional Boeing 737-300 registration C-GNLQ leased in from Nolinor arrived 3 hours ago and already departed Goose Bay as flight NRL-580 to Winnipeg,MB (Canada) and further to Los Angeles.
Over vervangende toestellen gesproken, daar zijn er twee van nodig voor een A380 als een airline niet toevallig een zelfde toestel in de buurt heeft en 597 pax en 23 (!!) crew aan board is.
So we just called him Fred
pi_174111845
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:47 schreef FredvZ het volgende:
Als ik zo eens naar die foto's kijk dan valt de schade aan de motor zelf nog wel mee en is het vooral de behuizing er omheen die weggeslagen is.

Van http://avherald.com/h?article=4af15205

[..]

Hier moet haast wel iets van een vertalingsfoutje in zitten, de onderste deuren zitten toch vrijwel dezelfde hoogte als die van een A340/A330?
En hoe zouden die passagiers dan over moeten stappen op andere toestel? Springen?

[..]

Over vervangende toestellen gesproken, daar zijn er twee van nodig voor een A380 als een airline niet toevallig een zelfde toestel in de buurt heeft en 597 pax en 23 (!!) crew aan board is.
Ze zijn vanochtend rond 9:00 Nederlandse tijd pas van boord gekomen :X
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:00:00 #57
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174112071
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:50 schreef Fokker89 het volgende:
Ze zijn vanochtend rond 9:00 Nederlandse tijd pas van boord gekomen :X
Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:


Ongeveer dezelfde grootte als die van Den Helder.
So we just called him Fred
pi_174112132
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:
[ afbeelding ]

Ongeveer dezelfde grootte als die van Den Helder.
Daar wordt je ook niet echt vrolijk van nee :D
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:15:52 #59
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174112502
Voor wie zich afvraagt hoe AF zo snel aan een Boeing 777-300 in de buurt komt:
Ze hebben vlucht AF349 Montreal - Paris CDG gecanceld.

En waarom die 777-300 naar Atlanta vliegt en niet naar Los Angeles:
Atlanta is de thuisbasis van Delta en wat ik op kan maken uit de teksten van AV Herald worden passagiers met reguliere vluchten van Delta naar hun bestemming gebracht.
Dit zullen de pax zijn die niet LA als eindbestemming hebben, aangezien de gecharterde Boeing 737-300 van Nolinor wél rechtstreeks naar LA vliegt (zij het met een tankstop in Winnipeg)
So we just called him Fred
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:02:43 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174113623
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:
[ afbeelding ]

Ongeveer dezelfde grootte als die van Den Helder.
heerlijk man, die kleine terminals; alles lekker simpel, geen hectiek, bagage handling lekker vlot.. Als ik de keuze heb; anytime :Y
Gisteren vloog ik terug vanuit Torp, Noorwegen, ook zoiets, echt perfect _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174113798
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

heerlijk man, die kleine terminals; alles lekker simpel, geen hectiek, bagage handling lekker vlot.. Als ik de keuze heb; anytime :Y
Gisteren vloog ik terug vanuit Torp, Noorwegen, ook zoiets, echt perfect _O_
Juist heerlijk die grote vliegvelden, met alle faciliteiten erbij :). Smaken verschillen neem ik aan, haha.
  zondag 1 oktober 2017 @ 15:45:01 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174115966
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Juist heerlijk die grote vliegvelden, met alle faciliteiten erbij :). Smaken verschillen neem ik aan, haha.
koffieshoppie en met bladgoud belegde broodjes van een tientje hebben ze overal wel. Ik heb niet meer nodig als een fatsoenlijke bak koffie en een plee. Als je doodgaat als je niet in een lounge kunt hangen moet je idd niet naar kleine luchthavens gaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174116030
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 1 oktober 2017 @ 18:23:44 #64
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_174119698
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 15:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koffieshoppie en met bladgoud belegde broodjes van een tientje hebben ze overal wel. Ik heb niet meer nodig als een fatsoenlijke bak koffie en een plee. Als je doodgaat als je niet in een lounge kunt hangen moet je idd niet naar kleine luchthavens gaan.
Een lounge is voor mij toch wel een must have persoonlijk, vooral hier op Gatwick. Stansted valt allemaal nog wel mee, maar zou Gatwick niet zonder lounge kunnen doen.
pi_174120579
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie altijd al zijn "eigen" MD-11 wilde hebben: http://www.upinthesky.nl/(...)1-voor-sint-maarten/
Lijkt te zijn weggegaan voor slechts ¤5400, ¤400 meer dan openingsbod...

EDIT: Correctie; het model lijkt ¤16.000 opgebracht te hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 01-10-2017 20:54:26 ]
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 19:57:10 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174121653
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:15 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Lijkt te zijn weggegaan voor slechts ¤5400, ¤400 meer dan openingsbod...
Ik had trouwens nog een berichtje van KLM gehad, de jaartallen in dat stukje klopten niet. Is wel degelijk een md11, is geen omgebouwd dc10 middel of zo ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 oktober 2017 @ 22:27:19 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174127040
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:15 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Lijkt te zijn weggegaan voor slechts ¤5400, ¤400 meer dan openingsbod...

EDIT: Correctie; het model lijkt ¤16.000 opgebracht te hebben.
NOS bevestigt de 16.000 euro
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:53:43 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174129083
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond op NPO2 (21:20 - 22:00 uur): Andere Tijden

[..]
Ik zit hem nu terug te kijken, maar wat een te-nen-krom-mend amateurisme bij de Nederlandse hulpdiensten op de portofoons :'(
So we just called him Fred
pi_174129117
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik zit hem nu terug te kijken, maar wat een te-nen-krom-mend amateurisme bij de Nederlandse hulpdiensten op de portofoons :'(
Mwa, paniek, voor hun ook geen dagelijks iets natuurlijk, blijven mensen.
  maandag 2 oktober 2017 @ 00:12:11 #71
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174129345
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:56 schreef Fokker89 het volgende:
Mwa, paniek, voor hun ook geen dagelijks iets natuurlijk, blijven mensen.
Tja, als je bij politie, brandweer en ambulance gaat werken weet je dat je vroeg of laat met een dergelijke situatie te maken kan krijgen. Helemaal met een vliegveld om de hoek.

Ik mis ook wel iets van informatie delen, blijkbaar werd (wordt?) er tussen de verkeersleiding en de politie/brandweer geen informatie uitgewisseld als er een vliegtuig in nood rondvliegt boven Amsterdam.
So we just called him Fred
pi_174129912
De Britse chartermaatschappij Monarch Airlines zit in zware problemen.
Mogelijk trekt de Civil Aviation Authority (CAA) morgen al hun Air Travel Organisers' Licensing (ATOL) in wat praktisch het einde zou betekenen voor de maatschappij.
Beslissing hierover valt hoogstwaarschijnlijk morgen.

Een aantal uitgaande vluchten zijn vanavond al geannuleerd.

Ondertussen heeft de CAA 10 A320's van Qatar Airways geleased (wet) waarvan 2 op London Stansted staan. De overige 8 zijn momenteel onderweg vanuit Doha naar London Gatwick en Birmingham om eventueel gestrande passagiers op te halen.
Geschat wordt dat er zo'n 10.000 passagiers in het buitenland zijn op vakanties geboekt bij de maatschappij.

  maandag 2 oktober 2017 @ 01:02:51 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174130152
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 00:42 schreef Iemand91 het volgende:
De Britse chartermaatschappij Monarch Airlines zit in zware problemen.
Mogelijk trekt de Civil Aviation Authority (CAA) morgen al hun Air Travel Organisers' Licensing (ATOL) in wat praktisch het einde zou betekenen voor de maatschappij.
Beslissing hierover valt hoogstwaarschijnlijk morgen.
Ik dacht al, ik heb een deja vú, maar dit speelde exact een jaar geleden ook al. Toen krijgen ze nog een verlening van 12 dagen. Dat het nu maar een dag is, voorspelt weinig goeds.

Zou een triest einde zijn van een airline die het (uitgerekend dit jaar) 50 jaar volhoudt.
So we just called him Fred
  maandag 2 oktober 2017 @ 01:12:06 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174130210
Ik lees trouwens ook berichten dat het zou gaan om 100.000 (!!) reizigers die mogelijk gaan stranden en de vliegtuigen die nu klaar worden gezet zijn alleen voor de reizigers die pakket-reis hebben geboekt, slechts 5% van de omzet van Monarch.
So we just called him Fred
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 oktober 2017 @ 06:50:04 #75
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_174130762
jonostrower twitterde op maandag 02-10-2017 om 05:10:09 BREAKING: All Monarch Airlines flights cancelled, Air Operators Certificate suspended administrators appointed. -KPMG Spox reageer retweet
pi_174156823
quote:
11s.gif Op maandag 2 oktober 2017 06:50 schreef Pino112 het volgende:
jonostrower twitterde op maandag 02-10-2017 om 05:10:09 BREAKING: All Monarch Airlines flights cancelled, Air Operators Certificate suspended administrators appointed. -KPMG Spox reageer retweet
quote:
LONDEN - De Britse vakantiemaatschappij Monarch Airlines heeft maandagochtend om 4.00 uur lokale tijd uitstel van betaling aangevraagd. Alle vluchten zijn gestaakt. Er staan nog 110.000 mensen in het buitenland te wachten op hun vlucht terug en 300.000 reeds gemaakte boekingen worden afgeblazen.

De maatregel werd genomen nadat de laatste vlucht van het avondschema, een vlucht van Tel Aviv naar Manchester, was binnengekomen.

Het is Monarch niet gelukt om haar Air Travel Organiser's Licence (Atol) te vernieuwen vanwege zorgen bij de luchtvaartautoriteiten over de financiële positie van de maatschappij. Monarch is de grootste luchtvaartmaatschappij ooit in het Verenigd Koninkrijk die uitstel van betaling aanvraagt, aldus Britse media.

Repatriëring
Er wordt vanuit gegaan dat het minimaal zeven dagen duurt voordat alle passagiers die in het buitenland op zo'n dertig bestemmingen staan kunnen worden gerepatrieerd.

De Britse luchtvaartautoriteit CAA zet dertig chartervliegtuigen in om iedereen thuis te krijgen. De CAA zegt de komende twee weken te zullen vliegen, dus niemand hoeft zijn verblijf in het buitenland af te breken. Ook zullen er geen extra kosten zijn voor de reizigers. De kosten voor de repatriëring bedragen tussen de 40 en 50 miljoen Britse ponden, hiervan wordt 10 procent gedekt door het Air Travel Trust Fund.

XL Leisure Group
Nooit eerder viel een zo grote maatschappij om in het Verenigd Koninkrijk. Bij het faillissement van de XL Leisure Group in september 2008 strandden 85.000 passagiers.

Monarch is de derde grotere Europese luchtvaartmaatschappij dit jaar die in de problemen is gekomen. Eerder gingen Alitalia en airberlin al failliet.

Mocht een doorstart van Monarch uitblijven, dan zullen Ryanair en easyJet proberen de vrijgekomen ruimte naar zich toe te trekken, maar ook profiteren van het ervaren vliegerpersoneel dat op de arbeidsmarkt komt. Beide prijsvechters zijn er de belangrijkste reden voor dat Monarch, met een hogere kostenstructuur, haar bestaansrecht verliest.

Monarch Airlines werd vijftig jaar geleden opgericht en is gespecialiseerd in vluchten naar vakantiebestemmingen rond de Middellandse Zee. Er werkten zo'n 3.000 mensen. De vloot bestaat uit 35 vliegtuigen, voornamelijk Airbus A320's en A321's. De maatschappij had een order uitstaan voor 45 Boeing 737 MAX 8's.
bron: https://www.luchtvaartnie(...)tel-van-betaling-aan
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_174166486
Een letterlijke heads-up; een van de 2 nog luchtvaardige Avro Lancasters vliegt momenteel boven Nederland.

https://www.flightradar24.com/PA474/f15aa5b



Live feed: https://www.facebook.com/(...)25629501/?permPage=1

Lancaster voert fly-by uit boven opgraving
quote:
Een Lancaster bommenwerper stortte in de nacht van 4 op 5 september 1942 neer nabij Warten (Friesland). 75 jaar na de crash wordt het wrak van het toestel alsnog geborgen. Dinsdag 3 oktober zal de bergingslocatie voor één dag opengesteld worden voor belangstellenden. Als eerbetoon aan de omgekomen bemanningsleden zal de Lancaster van de RAF Battle of Britiain Memorial Flight een fly-by uitvoeren boven de bergingslocatie.

Berging
Drie weken geleden is een gespecialiseerd bergingsbedrijf begonnen met de daadwerkelijke berging van de Lancaster. De voorbereidende werkzaamheden begonnen al in augustus. Het toestel kwam neer aan de rand van moerasgebied de Alde Feanen, vlakbij een terrein dat destijds als vuilstort werd gebruikt. Het vliegtuig is vervolgens diep in de modder weggezakt, waardoor de berging veel tijd heeft gekost.

Leeuwarden
Lancaster B.Mk.1 R5682/QR-R van 61 squadron, Royal Air Force steeg op 4 september 1942 op vanaf de vliegbasis RAF Syerston voor een bombardementsmissie naar Bremen. Boven Nederland werd het vliegtuig geraakt door Duits afweergeschut.

Onderschept
Vervolgens werd het toestel onderschept en neergeschoten door een Duitse Messerschmitt 110 nachtjager, dat opereerde vanaf Fliegerhorst Leeuwarden. Vier bemanningsleden wisten de Lancaster per parachute te verlaten en brachten de rest van de oorlog in krijgsgevangenschap door. Twee andere bemanningsleden overleefden de crash niet en werden begraven in Idaarderadeel en Eernewoude. Het lichaam van de Canadese staartschutter J.F. Cooper werd nooit gevonden en bevindt zich waarschijnlijk nog in het wrak.


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 03-10-2017 15:47:06 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:56:36 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174169695
Ze hebben bij het wrak inmiddels enkele menselijke resten en kleding gevonden
http://www.lc.nl/frieslan(...)-video-22546658.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:18:43 #79
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174170117
Dat is onderdeel van EHLW Spottersclub. Super vet.
Dat ding vliegt boven die afgraving en erna hebben ze een boot gehuurd.
En vlamttie paar passes over het water. Ik was uitgenodigt, vet.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:20:38 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174170163
Ze waren zeker dat ze mensen vonden, dat was ook reden dat je niet bij excavatie zelf aanwezig kon zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:22:25 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174170194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef PluggieOD het volgende:
Elke boerenlul weet dat ze mensen vinden, dat was ook reden dat je niet bij excavatie zelf aanwezig kon zijn.
Spelen wel meer dingen mee, zoals dat er gegraven wordt op een vuilnisbelt, waardoor het ook geen prettige verblijfsomgeving is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:23:09 #82
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174170213
Ik heb het netter verwoord.
BoBMF Lancaster weet dat het raak is.... Vandaar.....
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:30:38 #83
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174170393
Ik had daar een uitnodiging voor maar is 300+ km rijden.
Is PA474 gekomen?

[ Bericht 17% gewijzigd door PluggieOD op 03-10-2017 18:37:16 ]
pi_174186800
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 01:05 schreef Iemand91 het volgende:
Ankers uit! [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Neuswiel in verkeerde positie?
pi_174186916
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:07 schreef MaxMark het volgende:
Neuswiel in verkeerde positie?
Afgebroken takeoff. Neuswielen staan inderdaad niet goed. Banden zijn bij de gate leeggelopen.
pi_174193251
Vanavond op NPO2 (21:15 - 22:00 uur): Zembla: Vliegveld Nederland
quote:
De overlast van luchthaven Schiphol verspreidt zich als een olievlek over Nederland. Het luchtruim is zo vol, dat vliegtuigen die vertrekken vanafRotterdam The Hague Airport steeds vaker moeten afbuigen om het Schipholverkeer niet te verstoren. Daardoor vliegen ze dicht over omliggende woonwijken. En als in 2019 Lelystad Airport de deuren opent, zitten mensen tot ver in de provincies Gelderland, Overijssel en Friesland ook in de herrie. Want alleen in de onderste laag van het luchtruim is nu nog plaats om vliegveld Lelystad te kunnen bereiken.

Herziening luchtruim
Volgens deskundigen is eerst een herziening van het luchtruim noodzakelijk om het gewenste aantal vakantievluchten in de Flevopolder mogelijk te maken. Toch gaat Lelystad Airport in het voorjaar van 2019 al open. Dat is volgens de overheid noodzakelijk om de positie van Schiphol te borgen. De luchthaven zou, met zijn internationale netwerk van verbindingen, dé motor van de economie zijn. Bewoners komen in opstand. Ze zijn boos en maken zich zorgen. ZEMBLA onderzoekt: hoeveel kans maken burgers met hun gevecht tegen Schiphol?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 10:40:58 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174206955
Vanaf morgen komt de regionale luchtvaart op Sint-Maarten (SXM) weer op gang. Er zal dan weer gevlogen worden naar Saba, Sint Eustatius, St. Barths en St. Kitts. Winair zal ook nog een aantal vluchten naar Curaçao uitvoeren.

De KLM doet Sint-Maarten vanaf 29 oktober weer aan

https://www.upinthesky.nl(...)tober-terug-op-gang/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:07:44 #89
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174210057
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
De KLM doet Sint-Maarten vanaf 29 oktober weer aan

https://www.upinthesky.nl(...)tober-terug-op-gang/
KLM draait de voormalige AMS-SXM-CUR-AMS route om, ze vliegen nu eerst naar Curaçao, om op de terugweg naar Amsterdam op St. Maarten te stoppen.
Ergens klinkt me dat vreemd in de oren, want dan kom je of met een heleboel brandstof aan op St. Maarten of je bent voor je brandstof om de oversteek over de oceaan te kunnen maken afhankelijk van een eiland dat opnieuw moet opbouwen.
So we just called him Fred
pi_174211421
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

KLM draait de voormalige AMS-SXM-CUR-AMS route om, ze vliegen nu eerst naar Curaçao, om op de terugweg naar Amsterdam op St. Maarten te stoppen.
Ergens klinkt me dat vreemd in de oren, want dan kom je of met een heleboel brandstof aan op St. Maarten of je bent voor je brandstof om de oversteek over de oceaan te kunnen maken afhankelijk van een eiland dat opnieuw moet opbouwen.
Je kan dan wel spullen van Curaçao naar St. Maarten meenemen. Wellicht dat dat de reden is.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 oktober 2017 @ 17:38:49 #91
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174215162
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:00:48 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174215608
quote:
Gaat toch zeker wel 50 hele seconden over de F70...
Filmpje had beter MD-11 afscheid memories kunnen heten ;)
So we just called him Fred
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:07:09 #93
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_174215749
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Je kan dan wel spullen van Curaçao naar St. Maarten meenemen. Wellicht dat dat de reden is.
Dat klinkt opzich wel aannemelijk.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_174225197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Haal de kotszakjes er maar bij.
Emirates op Düsseldorf vandaag.

Nice drift :D
pi_174255822
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Haal de kotszakjes er maar bij.
Emirates op Düsseldorf vandaag.

Niet normaal.

In GIF-vorm:
klik om te spelen
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_174276849
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]
Ergens klinkt me dat vreemd in de oren, want dan kom je of met een heleboel brandstof aan op St. Maarten
En het probleem is? Een a330 kan prima op SXM landen met max landing weight. Tanken op CUR voor het stukje CUR-SXM plus SXM-AMS zou geen probleem moeten zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:46:46 #98
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_174302563
pi_174303313
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:46 schreef spapaars het volgende:
[ afbeelding ]
?
pi_174310106
Al jaren vaste prik bij de jaarlijkse Fleetweek in San Francisco; United die met haar Boeing 747 een flypast doet over de stad en de Golden Gate Bridge.
Zo ook dit jaar afgelopen vrijdag; uitgevoerd door N119UA: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n119ua#f1f7fe0

Helaas ook de allerlaatste keer. Het betreffende toestel staat op het punt te landen op haar laatste rustplaats Victorville: https://www.flightradar24.com/UAL2791/f26bb28











En in video:
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:14:13 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174310253
Je zal maar een onwetende toerist zijn... xD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174310681
Brand in een container dat in een American Airlines Boeing 777-300ER werd geladen op de luchthaven van Hong Kong:





abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')