Wunala Dreaming van Qantas.quote:
Grofweg 2 uur langer voor vluchten van en naar Japan en China.quote:
Wow, een A321quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend. Wizz Air heeft voor de vluchten tussen Gdansk en Eelde een A321 ingepland in plaats van een A320.
Vandaag was de eerste en zaterdag wordt er opnieuw een A321 verwacht, net als komende dinsdag.
Edit: ah, het was al aangekondigd, omdat de route goed loopt
https://www.luchtvaartnie(...)ningen-airport-eelde
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.quote:Op donderdag 2 november 2017 03:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow, een A321
Ondertussen doet Flybe vanaf maart volgend jaar ook drie vluchten per dag vanaf/naar Londen Southend. Incl. een, euh, overnachter, als-in een vrij late vlucht uit .uk waarbij het toestel pas de volgende ochtend weer terugvliegt.
Ze hebben het nog steeds over zakenreizigers, maar ik vraag me nog steeds af welke zakenreizigers nou via Southend willen vliegen. Maar goed, als de treinen goed functioneren is het richting oost-Londen mogelijk sneller dan Heathrow ja..
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Niet echt geweldig dus voor de zakelijke reiziger. Wat dat betreft zou ik London City Airport kiezen.
Ja, het koffie-tentje aan de openbare zijde is ook al een jaar dicht volgens mij. Najah, alles voor lage "luchthavenbelasting" zeker.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Toen ik 2 maanden geleden terugkwam lag zo goed als de hele route eruit en duurde de reis >2.5u idd. Maar normaal gesproken is het 53m naar Liverpool St met elke 20m een trein, op zich niet heel slecht.quote:Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Ja klopt, da's ook precies waarom ik die Flybe vluchten wel gebruik. Maar het stoort me dus wel een beetje dat de lange reis van/naar vliegveld soms niet vervalt maar nou in .uk gebeurt ipv in .nl.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:47 schreef SuperWeber het volgende:
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.
twitter:PTZtv twitterde op donderdag 02-11-2017 om 16:08:32 Just left #JFK for #SXM on #JBU1487 to work on our #StMaarten webcams post-Irma. Thank you @JetBlue for flight! Fol… reageer retweet
Dank je!quote:Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef derLudolf het volgende:
KLM leent slots aan ABC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-13815483-a1579681
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ah, daar snap ik meer van dan de post van Plug
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:12 schreef flipsen het volgende:
Ja, ik wilde ook geen oude koeien uit de sloot halen, maar dit is inderdaad goeie informatie mbt "die andere luchtvaartwereld" Mooie post Cobra4!
Wat meer info en beelden:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:58 schreef lyolyrc het volgende:
En ik snap nu waarom ik gisteren meerdere helikopters voorbij zag vliegen in Eindhoven.
De rekening is betaald en het toestel staat inmiddels in Berlijnquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
In Keflavik wordt met sneeuwschuivers een A320 van Air Berlin vastgehouden (D-ABDX):
[ afbeelding ]
[..]
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
Haar laatste rustplaats lijkt bekend; Twente:quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat zaterdag niet alleen het afscheid was van de Fokkers, maar ook wéér een 747.
PH-BFR "Rio de Janeiro" van bouwjaar 1993/1994 lijkt haar laatste commerciële vluchten voor KLM gemaakt te hebben.
Ze vertrok afgelopen vrijdag als KL685 naar Mexico en kwam zaterdagmiddag terug op Schiphol.
Schijnbaar zou ze vandaag eigenlijk nog een retour naar JFK maken, maar die gaat niet door.
Eind november zal ze voorgoed van Schiphol vertrekken.
Nu zijn er nog maar 14 747-400's over bij KLM.
Laatste vertrek vanaf de Polderbaan, afgelopen vrijdag:
[ link | afbeelding ]PH-BFR 171027 EHAM by Rien Jansens, on Flickr
En laatste keer binnenkomen op Schiphol:
[ afbeelding ]
Bron
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.quote:ENSCHEDE - Nadat eerder een Airbus A340 richting Twente ging voor ontmanteling vliegt binnenkort opnieuw een groot passagiersvliegtuig naar de voormalige luchtmachtbasis. Een buiten dienst gestelde Boeing 747-400 van KLM wordt de tweede machine die in het oosten van Nederland de slopershamer wacht.
Bronnen binnen de ILT melden dat de PH-BFR, die onlangs haar laatste vlucht voor KLM maakte, eind deze maand naar Twente wordt overgevlogen.
Op het vliegveld is ontmantelingsbedrijf AELS gevestigd, dat wereldwijd toestellen uit elkaar haalt om levensvatbare onderdelen een tweede leven te geven. Het bedrijf kan de komst van de 747 nog niet bevestigen.
quote:Een Airbus A380 van Air France is vanmiddag uitgeweken naar Shannon in Ierland, vanwege een medisch noodgeval. Het toestel was onderweg als vlucht AF178 van Parijs naar Mexico-Stad.
Kerosine
Het toestel, de F-HPJI, bevond zich op zo’n 200 kilometer afstand van de Ierse kust, toen de crew besloot om uit te wijken. Omdat het toestel te zwaar was om meteen te kunnen landen moest er eerst kerosine worden gedumpt. Dit heeft ongeveer 15 minuten geduurd.
Volgens ooggetuigen zou het vliegtuig bij de nadering op Shannon nog kerosine lekken. Piloten van andere vliegtuigen in de buurt zouden hiervan op de hoogte zijn gesteld. Tegenover lokale media meldt de luchthaven dat er op de landingsbaan en taxibanen kerosine is aangetroffen. De landingsbaan is circa twee uren gesloten geweest, zodat het kon worden verwijderd.
Hulpdiensten
Aan boord waren 543 inzittenden. Bij aankomst in Shannon werd het vliegtuig opgewacht door hulpdiensten. De passagier is naar het ziekenhuis gebracht.
Later vanmiddag hervat het toestel de vlucht naar Mexico.
Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.quote:Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.
Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |