abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:38:56 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173925297




Bron: Parool
So we just called him Fred
pi_173926478
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zijn nog relatieve jonge toestellen ook, die echter wel de helft van hun leven stil hebben gestaan in een, wat op de foto's vochtige omgeving lijkt. Niet heel ideaal. En dan moet je je ze ook nog eens uit China zien te exporteren.

[ afbeelding ]
Dat zal de crux ook wel zijn met de verkoop. Je moet die dingen weer luchtwaardig maken, laten keuren en het land uit zien te krijgen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173958454
Waarom op Twente ?
  Moderator zondag 24 september 2017 @ 09:23:26 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173958876
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom op Twente ?
Lange landingsbaan een voldoende ruimte/faciliteiten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 september 2017 @ 11:25:14 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173961112
Oeps:

quote:
KLM-vliegtuig verliest vleugelpaneel bij opstijgen

Een Boeing 777 van KLM, onderweg van Japan naar Amsterdam, heeft vlak na opstijgen een vleugelpaneel verloren. Het paneel raakte een rijdende auto. Niemand raakte gewond.

Het toestel was op 2,5 km hoogte en vloog boven het Japanse Osaka toen het onderdeel van de vleugel werd gerukt. Het vallende paneel veroorzaakte een deuk in het dak van de auto en een gebroken achterruit. De inzittenden van zowel de auto als het vliegtuig kwamen er ongeschonden vanaf.

De vlucht bereikte Amsterdam zonder verdere problemen. Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak van het incident.
  PR/Manusje van alles zondag 24 september 2017 @ 11:40:49 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173961409
Gok dat er iemand naar huis ging met wat schroefjes in zn zak.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173961598
Puur geluk dat er niemand gewond is geraakt zeg..
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_173961649
Een 'vleugel'paneel met dat liverypatroon. Hoe kan dat nou man. Geniuses.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 11:54:49 ]
  zondag 24 september 2017 @ 11:58:39 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173961739
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:53 schreef Stratotanker het volgende:
Een 'vleugel'paneel met dat liverypatroon. Hoe kan dat nou man. Geniuses.
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
pi_173977885
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:58 schreef OEM het volgende:
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
Lijkt me dit stuk:


Bron van foto: https://www.flickr.com/photos/n-bphotography/35752841612/
  zondag 24 september 2017 @ 22:15:08 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173977986
quote:
Jep, dat dacht ik ook al. Op deze (enorm grote) foto kun je de vorm goed zien van dat paneel:
https://image-store.slide(...)87354f-original.jpeg (maar die flickr foto is net zo duidelijk zie ik)
pi_173989385
quote:
Jup: https://gathering.tweaker(...)ge/52690967#52690967

Niet alleen het Franse Joon maar ook KLM gaat volgend zomer vluchten naarr Fortaleza, Brazilië aanbieden.
Vanaf mei 2018 tweemaal per week een Airbus A330-200, vanaf 2 juli driemaal per week:

Fortaleza, a new Air France-KLM destination in Brazil
quote:
Air France-KLM and its partner GOL Linhas Aéreas Inteligentes will launch a third hub in Brazil with the new flights to Fortaleza operated by KLM and Joon, a destination also served by GOL to and from cities in the North and North East of Brazil such as Belém, Manaus, Natal, Recife and Salvador. This will also enable customers of both airlines to benefit from easier connections, seamless service and a wider choice of medium and long-haul destinations. With this new network, customers will also benefit from single check-in throughout their trip and a guaranteed baggage tracking service.
(...)
Pieter Elbers, President and CEO of KLM added: “Brazil is an important focus market for KLM. The addition of Fortaleza to our network, KLM’s third Brazilian destination, opens up new air routes between major cities in the north and northeast of Brazil. KLM’s partnership with the Brazilian airline GOL creates a new strategic hub, which firmly links Amsterdam and South America. Fortaleza fits perfectly into our network strategy and is a welcome addition to the South American destinations we are able to offer our customers.”
(...)
seats in Economy Comfort and 215 seats in Economy. Starting 2 July 2018, KLM will add an additional frequency.

KL0707: leaves Amsterdam-Schiphol at 12:50, arrives in Fortaleza at 17:20;
KL0708: leaves Fortaleza at 19:50, arrives at Amsterdam-Schiphol at 10:00 the following day.
Flight schedules in local time
Nou jongens; even steunen hè.
Canadezen smeken om KLM Boeing 747 – video
quote:
Een groep Canadese spotters smeekt KLM om de Boeing 747 PH-BFC met de naam ‘Calgary’ één keer naar de gelijknamige stad te laten vliegen. De Nederlandse maatschappij vliegt normaal gesproken met Airbus A330’s en Boeing 787 Dreamliners naar Calgary; de PH-BFC is er volgens de spotters nooit op reguliere basis geweest. Omdat KLM haar laatste Jumbojets in 2020 met pensioen stuurt, willen de spotters dat deze 747 naar Canada komt voordat het te laat is. De video die zij erover maakten is in een dag tijd al meer dan duizend keer bekeken.


[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 25-09-2017 16:46:44 ]
pi_173995077
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.








Niet alleen bij KLM gaat de Fokker weg; bij Austrian Airlines gaan de resterende 3 F100's de komende 2 maanden ook weg:



[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 25-09-2017 23:44:54 ]
pi_174006373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing heeft gisteren allereerste 737 MAX afgeleverd; een MAX 8 met registratie 9M-LRC aan Maleisische Malindo Air.
Eerste commerciële vlucht is volgende week maandag van Kuala Lumpur naar Singapore.

Na 9M-LRC moeten er (op dit moment) nog 3713 737 MAX toestellen volgen.

Na 4 maanden schuift Malindo Air de 737 MAX toestellen door naar haar moederbedrijf; het Indonesische Lion Air.
Malindo Air was de eerste maatschappij die de 737 MAX in gebruik nam.

Lion Air Group moves all 737 Max jet to Indonesian unit
pi_174006710
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Niet alleen bij KLM gaat de Fokker weg; bij Austrian Airlines gaan de resterende 3 F100's de komende 2 maanden ook weg:

[ afbeelding ]
Vergeet niet dat de order ook nog 2 extra 747-8F's bevat. ;)

QR Cargo begint ondertussen een van de grootste full freighter fleets te krijgen onder pax carriers, met 777F's en A330F's naast deze toestellen.
Jack does it in real time...
pi_174006828
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:02 schreef DeeBee het volgende:
Vergeet niet dat de order ook nog 2 extra 747-8F's bevat. ;)
Dat dacht ik gisteravond ook nog toen ik de boel live zat te volgen.
Maar deze twee 747-8F's die ze nu ontvangen waren officieel nog geen orders die aan Qatar toebehoorden; maar stonden in de orderlijsten onder "unidentified customer" Was aardig verwarrend in hun hele bewoording; naast het feit dat het best bijzonder is dat je een order aankondigt terwijl je letterlijk naast betreffende toestel staat terwijl die geleverd wordt.

Ze hebben nu dus 2 747-8F's in order staan waarvan 1 geleverd; die op dit moment ook onderweg is op haar delivery flight naar Doha: https://www.flightradar24.com/QTR3378/effdd29

De CEO van Qatar Airways (Akbar Al Baker) zat overigens wel te hinten naar een 3e order voor de 747-8F.
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:45:32 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174008756
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Niet alleen het Franse Joon maar ook KLM gaat volgend zomer vluchten naarr Fortaleza, Brazilië aanbieden.
Vanaf mei 2018 tweemaal per week een Airbus A330-200, vanaf 2 juli driemaal per week:

Fortaleza, a new Air France-KLM destination in Brazil
Bijzonder, niet heel lang geleden staakte TUI de vluchten naar Natal en Forteleza omdat het onmogelijk was om 2 widebodies per week te vullen (en met een narrowbody niemand de oversteek naar Zuid-Amerika wil maken) voor de twee bestemmingen samen.

Ben benieuwd hoe de KLM dat dan wel denkt te gaan doen.
So we just called him Fred
pi_174009294
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Bijzonder, niet heel lang geleden staakte TUI de vluchten naar Natal en Forteleza omdat het onmogelijk was om 2 widebodies per week te vullen (en met een narrowbody niemand de oversteek naar Zuid-Amerika wil maken) voor de twee bestemmingen samen.

Ben benieuwd hoe de KLM dat dan wel denkt te gaan doen.
Zoals in de bron staat; van Fortaleza een hub maken van AF/KLM en GOL.
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:19:16 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174009422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoals in de bron staat; van Fortaleza een hub maken van AF/KLM en GOL.
Dan nog moet je wel een boel toerisme genereren. Die Brazilianen komen niet naar Europa en voor de voor rest zijn er in die regio alleen toeristische bestemmingen.
So we just called him Fred
pi_174009744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat dacht ik gisteravond ook nog toen ik de boel live zat te volgen.
Maar deze twee 747-8F's die ze nu ontvangen waren officieel nog geen orders die aan Qatar toebehoorden; maar stonden in de orderlijsten onder "unidentified customer" Was aardig verwarrend in hun hele bewoording; naast het feit dat het best bijzonder is dat je een order aankondigt terwijl je letterlijk naast betreffende toestel staat terwijl die geleverd wordt.

Ze hebben nu dus 2 747-8F's in order staan waarvan 1 geleverd; die op dit moment ook onderweg is op haar delivery flight naar Doha: https://www.flightradar24.com/QTR3378/effdd29

De CEO van Qatar Airways (Akbar Al Baker) zat overigens wel te hinten naar een 3e order voor de 747-8F.
Ah ik heb het persbericht nog eens gelezen en het klopt hoe je het zegt ja. :Y
De verwarring ontstaat omdat 1 van de orders gelijk 'opgehaald' werd. _O-

Hij is bijna 'thuis' zie ik, misschien dat hij morgen op Doha International staat nog even, daar staan wel vaker QR cargo kisten. Of misschien gaat hij direct de rotatie in en landt hij op Hamad International, zou ook kunnen.
Jack does it in real time...
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:50:00 #23
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174011142
Weet iemand of er op de 787 van Tui een stroomvoorziening aanwezig is om de laptop tijdens de vlucht te laden? De 747 van KLM heeft dat niet volgens mij of wel? Dat zou namelijk een afweging kunnen zijn met welke carrier we naar Curacao gaan.
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:53:59 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174011225
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:50 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand of er op de 787 van Tui een stroomvoorziening aanwezig is om de laptop tijdens de vlucht te laden? De 747 van KLM heeft dat niet volgens mij of wel? Dat zou namelijk een afweging kunnen zijn met welke carrier we naar Curacao gaan.
Bij TUI alleen Star Class en Premium. Economy en Comfort hebben geen stopcontact.
Bij KLM 747 alleen Business Class dacht ik.
So we just called him Fred
pi_174012436
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:19 schreef FredvZ het volgende:
Dan nog moet je wel een boel toerisme genereren. Die Brazilianen komen niet naar Europa en voor de voor rest zijn er in die regio alleen toeristische bestemmingen.
Als je met een partner meerdere bestemmingen kunt aanbieden kun je natuurlijk wel de kisten beter vullen dan wanneer je alleen Fortaleza kunt aanbieden.

Maar goed; niet mijn pakkie an. AF/KLM en GOL zien er een markt in. We zullen zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 september 2017 @ 19:27:13 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174013286
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opvallend dat ze precies 4 777-300ER besteld hebben. Ter vervanging van de vier afbestelde A350?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174014134
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend dat ze precies 4 777-300ER besteld hebben. Ter vervanging van de vier afbestelde A350?
Nope; die 4 A350's lijken ze gewoon af te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 september 2017 @ 19:59:25 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174014208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nope; die 4 A350's lijken ze gewoon af te nemen.
Die vier ja, maar er stond mij iets bij dat ze vier die later geleverd zouden worden niet af zouden nemen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174014583
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Die vier ja, maar er stond mij iets bij dat ze vier die later geleverd zouden worden niet af zouden nemen?
Lijkt me niet dus. Airbus heeft in haar orderboek (per 31 augustus) 39 A350-900 en 37 A350-1000 orders van Qatar; totaal 76 toestellen. Als Reuters gelijk heeft en Qatar dus deze 4 toestellen toch afneemt staan ze weer bij hun oorspronkelijke 80 toestellen.

Airbus’ “BLADE” laminar flow wing demonstrator makes first flight
quote:
·Aiming to bring a 50% reduction of wing friction and up to five percent lower CO2 emission
·First test aircraft in the world combining a transonic laminar wing profile with a standard aircraft internal primary structure


Airbus’ A340 laminar-flow “BLADE” test demonstrator aircraft (A340-300 MSN001) has made its successful maiden flight for the EU-sponsored Clean Sky “Blade” project. The aircraft, dubbed “Flight Lab”, took off from the Tarbes aerodrome in southern France at local time 11:00, and after a series of successful tests it landed at Airbus’ facilities in Toulouse Blagnac. The overall flight time was 3hrs/38mins.

The BLADE project – which stands for “Breakthrough Laminar Aircraft Demonstrator in Europe” – is tasked with assessing the feasibility of introducing the technology for commercial aviation. It aims to improve aviation’s ecological footprint, bringing with it a 50% reduction of wing friction and up to five percent lower CO2 emission. Airbus’ A340 Flight Lab is the first test aircraft in the world to combine a transonic laminar wing profile with a true internal primary structure.







[ Bericht 36% gewijzigd door Iemand91 op 26-09-2017 20:26:28 ]
  woensdag 27 september 2017 @ 14:16:43 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174030910
Het wordt druk op Curaçao deze winter. En terug van weggeweest: Curaçao via Sint Maarten bij de KLM.

Naast de 7 bestaande rechtstreekse wekelijkse vluchten komt er met ingang vanaf het winterseizoen een tweetal vluchten met een tussenstop in St. Maarten bij, vanaf 15 november nog een extra rechtstreekse vlucht.

In december, januari en februari komen daar nog eens twee exra rechtstreekse (?) vluchten bij.
De extra vluchten worden op di-wo-vr-za-zo uitgevoerd, met een A330-200, welke van deze vluchten een tussenstop gaan maken in Sint Maarten is nu nog niet terug te vinden in de dienstregeling van KLM.
So we just called him Fred
  woensdag 27 september 2017 @ 14:43:42 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174031474
Voor wie altijd al zijn "eigen" MD-11 wilde hebben: http://www.upinthesky.nl/(...)1-voor-sint-maarten/
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 19:31:14 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174037721
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie altijd al zijn "eigen" MD-11 wilde hebben: http://www.upinthesky.nl/(...)1-voor-sint-maarten/
Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 september 2017 @ 20:11:56 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174038761
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.
Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 20:31:17 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174039372
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?
Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aan :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 september 2017 @ 21:23:44 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174041030
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aan :+
Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/

De MD11 werd echter pas 1986 aan het publiek gepresenteerd :D
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 22:45:21 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174043613
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/

De MD11 werd echter pas 1986 aan het publiek gepresenteerd :D
Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uit :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174045395


Gisteren (26 september) heeft KLM CEO Pieter Elbers persoonlijk de nieuwste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen.
PH-BVU heeft de naam "Grand Canyon National Park" gekregen en is de 14e 777-300ER in de KLM vloot en de 29e 777.
Het is tevens ook de allerlaatste 777 voor de maatschappij en ook de laatste 777 voor de AF/KLM-groep.
De groep heeft nu 99 Boeing 777's in haar vloot en is hiermee na Emirates de grootste gebruiker van de 777.

Vandaag is de 777 bij de Boeing delivery center afgeleverd samen met Air France's 3e 787-9.




https://www.flightradar24.com/KLM9866/f05c195
Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 09:40 uur.
  donderdag 28 september 2017 @ 01:18:41 #38
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_174045867
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uit :D
Ik ben benieuwd :D . Overigens wel echt gaaf om in huis te hebben, als ik het kon betalen zou ik meebieden :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_174047675
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:27 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren (26 september) heeft KLM CEO Pieter Elbers persoonlijk de nieuwste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen.
PH-BVU heeft de naam "Grand Canyon National Park" gekregen en is de 14e 777-300ER in de KLM vloot en de 29e 777.
Het is tevens ook de allerlaatste 777 voor de maatschappij en ook de laatste 777 voor de AF/KLM-groep.
De groep heeft nu 99 Boeing 777's in haar vloot en is hiermee na Emirates de grootste gebruiker van de 777.

Vandaag is de 777 bij de Boeing delivery center afgeleverd samen met Air France's 3e 787-9.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

https://www.flightradar24.com/KLM9866/f05c195
Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 09:40 uur.
Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174047685
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2017 01:18 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd :D . Overigens wel echt gaaf om in huis te hebben, als ik het kon betalen zou ik meebieden :D .
Hij past hier op zich mooi in de voortuin, ben alleen bang dat de baas thuis dat niet ziet zitten...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 september 2017 @ 09:32:59 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174047993
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:00 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...
Lijkt te gaan landen op de Polderbaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 september 2017 @ 09:49:49 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174048130
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt te gaan landen op de Polderbaan
Oostbaan dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174048857
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
Een romponderdeel als vleugelonderdeel classificeren. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174060204


Voor de geïnteresseerden; straks (21:10 - 21:45 uur) op NPO2: Haagse Lobby:

quote:
Luchtgevecht over Schiphol
Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol. Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol.
En de Rolling Stones zijn in Nederland voor hun concert in de Amsterdam Arena zaterdagavond.
Hun tourboeing 767 ZS-NEX is vanavond om 18:14 uur binnengekomen op baan 27 (Buitenveldertbaan) vanuit Barcelona.

  donderdag 28 september 2017 @ 23:46:19 #45
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174064304
Tks, een 767. Deed Iron Maiden toch een stukkie beter :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174064396
1988 belde:


En Finow 1992 ook:
pi_174064554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 23:46 schreef flipsen het volgende:
Tks, een 767. Deed Iron Maiden toch een stukkie beter :P
't is wachten op de eerste band die de A380's van Hi Fly gaat huren. :7


Ook leuk: Lufthansa gaat vanwege grote vraag in de gehele maand november de 747-400 inzetten op de route Frankfurt - Berlin Tegel.
63 retourvluchten zullen in de 30 dagen plaatsvinden met de Jumbo i.p.v. de reguliere A320.

Een nadeel; de service aan boord blijft hetzelfde als gewoonlijk op de binnenlandse vluchten.



[ Bericht 15% gewijzigd door Iemand91 op 29-09-2017 00:39:17 ]
pi_174067885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
Ook leuk: Lufthansa gaat vanwege grote vraag in de gehele maand november de 747-400 inzetten op de route Frankfurt - Berlin Tegel.
63 retourvluchten zullen in de 30 dagen plaatsvinden met de Jumbo i.p.v. de reguliere A320.
Grappig :D

Ik vroeg me af, "grote vraag" als-in tijdelijk veel meer vraag om die route om vage redenen, of wil iedereen nog een keer een 747 in, dus nog even een artikel opgezocht: http://onemileatatime.boa(...)47-frankfurt-berlin/

Net iets te ver weg om ervoor om te vliegen hè ;(

Tegel, oh Tegel ... dat kleine vliegveldje dat in 2012 zou sluiten toch? :D :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 september 2017 @ 10:12:01 #49
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174068450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
1988 belde:
[ afbeelding ]

En Finow 1992 ook:
[ afbeelding ]
En nu?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 29 september 2017 @ 19:31:30 #50
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_174077944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 09:41 schreef LintuxCx het volgende:
Tegel, oh Tegel ... dat kleine vliegveldje dat in 2012 zou sluiten toch? :D :')
Jep, dat vliegveldje wat volgens het (niet-bindend) referendum afgelopen zondag gewoon open zou moeten blijven. Dat is dan wel weer een leuk side-effect van dat de boel zo lang doorsukkelt.

http://www.dw.com/en/berl(...)port-open/a-40667155
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')