abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 09:38:56 #1
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_173925297
registreer om deze reclame te verbergen
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_173926478
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zijn nog relatieve jonge toestellen ook, die echter wel de helft van hun leven stil hebben gestaan in een, wat op de foto's vochtige omgeving lijkt. Niet heel ideaal. En dan moet je je ze ook nog eens uit China zien te exporteren.

[ afbeelding ]
Dat zal de crux ook wel zijn met de verkoop. Je moet die dingen weer luchtwaardig maken, laten keuren en het land uit zien te krijgen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173958454
registreer om deze reclame te verbergen
Waarom op Twente ?
  Moderator zondag 24 september 2017 @ 09:23:26 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173958876
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom op Twente ?
Lange landingsbaan een voldoende ruimte/faciliteiten
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zondag 24 september 2017 @ 11:25:14 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173961112
Oeps:
wrSHF_DKeOEdaXoAMSBaK.jpg
quote:
KLM-vliegtuig verliest vleugelpaneel bij opstijgen

Een Boeing 777 van KLM, onderweg van Japan naar Amsterdam, heeft vlak na opstijgen een vleugelpaneel verloren. Het paneel raakte een rijdende auto. Niemand raakte gewond.

Het toestel was op 2,5 km hoogte en vloog boven het Japanse Osaka toen het onderdeel van de vleugel werd gerukt. Het vallende paneel veroorzaakte een deuk in het dak van de auto en een gebroken achterruit. De inzittenden van zowel de auto als het vliegtuig kwamen er ongeschonden vanaf.

De vlucht bereikte Amsterdam zonder verdere problemen. Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak van het incident.
pi_173961409
registreer om deze reclame te verbergen
Gok dat er iemand naar huis ging met wat schroefjes in zn zak.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173961598
Puur geluk dat er niemand gewond is geraakt zeg..
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_173961649
Een 'vleugel'paneel met dat liverypatroon. Hoe kan dat nou man. Geniuses.
Everything starts with a Why.
  zondag 24 september 2017 @ 11:58:39 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173961739
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:53 schreef Stratotanker het volgende:
Een 'vleugel'paneel met dat liverypatroon. Hoe kan dat nou man. Geniuses.
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
pi_173977885
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:58 schreef OEM het volgende:
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
Lijkt me dit stuk:

xVr3agL.jpg
Bron van foto: https://www.flickr.com/photos/n-bphotography/35752841612/
  zondag 24 september 2017 @ 22:15:08 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173977986
quote:
Jep, dat dacht ik ook al. Op deze (enorm grote) foto kun je de vorm goed zien van dat paneel:
https://image-store.slide(...)87354f-original.jpeg (maar die flickr foto is net zo duidelijk zie ik)
pi_173989385
quote:
Jup: https://gathering.tweaker(...)ge/52690967#52690967

Niet alleen het Franse Joon maar ook KLM gaat volgend zomer vluchten naarr Fortaleza, Brazili aanbieden.
Vanaf mei 2018 tweemaal per week een Airbus A330-200, vanaf 2 juli driemaal per week:

Fortaleza, a new Air France-KLM destination in Brazil
quote:
Air France-KLM and its partner GOL Linhas Areas Inteligentes will launch a third hub in Brazil with the new flights to Fortaleza operated by KLM and Joon, a destination also served by GOL to and from cities in the North and North East of Brazil such as Belm, Manaus, Natal, Recife and Salvador. This will also enable customers of both airlines to benefit from easier connections, seamless service and a wider choice of medium and long-haul destinations. With this new network, customers will also benefit from single check-in throughout their trip and a guaranteed baggage tracking service.
(...)
Pieter Elbers, President and CEO of KLM added: “Brazil is an important focus market for KLM. The addition of Fortaleza to our network, KLM’s third Brazilian destination, opens up new air routes between major cities in the north and northeast of Brazil. KLM’s partnership with the Brazilian airline GOL creates a new strategic hub, which firmly links Amsterdam and South America. Fortaleza fits perfectly into our network strategy and is a welcome addition to the South American destinations we are able to offer our customers.”
(...)
seats in Economy Comfort and 215 seats in Economy. Starting 2 July 2018, KLM will add an additional frequency.

KL0707: leaves Amsterdam-Schiphol at 12:50, arrives in Fortaleza at 17:20;
KL0708: leaves Fortaleza at 19:50, arrives at Amsterdam-Schiphol at 10:00 the following day.
Flight schedules in local time
Nou jongens; even steunen h.
Canadezen smeken om KLM Boeing 747 – video
quote:
Een groep Canadese spotters smeekt KLM om de Boeing 747 PH-BFC met de naam ‘Calgary’ n keer naar de gelijknamige stad te laten vliegen. De Nederlandse maatschappij vliegt normaal gesproken met Airbus A330’s en Boeing 787 Dreamliners naar Calgary; de PH-BFC is er volgens de spotters nooit op reguliere basis geweest. Omdat KLM haar laatste Jumbojets in 2020 met pensioen stuurt, willen de spotters dat deze 747 naar Canada komt voordat het te laat is. De video die zij erover maakten is in een dag tijd al meer dan duizend keer bekeken.


[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 25-09-2017 16:46:44 ]
pi_173995077
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.

DKltH0eV4AE24lh.jpg:large
DKl1-_JUEAEZjxb.jpg:large
DKlphg3VwAEsSq-.jpg:large
DKlppAvUQAARLAP.jpg:large
DKlvfw6V4AMErZY.jpg:large
DKl2bKrV4AA9hzW.jpg:large

Niet alleen bij KLM gaat de Fokker weg; bij Austrian Airlines gaan de resterende 3 F100's de komende 2 maanden ook weg:

35209_1506275056.jpg

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 25-09-2017 23:44:54 ]
pi_174006373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing heeft gisteren allereerste 737 MAX afgeleverd; een MAX 8 met registratie 9M-LRC aan Maleisische Malindo Air.
Eerste commercile vlucht is volgende week maandag van Kuala Lumpur naar Singapore.

Na 9M-LRC moeten er (op dit moment) nog 3713 737 MAX toestellen volgen.
DAAJ-sMWAAQo3N4.jpg:large
Na 4 maanden schuift Malindo Air de 737 MAX toestellen door naar haar moederbedrijf; het Indonesische Lion Air.
Malindo Air was de eerste maatschappij die de 737 MAX in gebruik nam.

Lion Air Group moves all 737 Max jet to Indonesian unit
pi_174006710
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Niet alleen bij KLM gaat de Fokker weg; bij Austrian Airlines gaan de resterende 3 F100's de komende 2 maanden ook weg:

[ afbeelding ]
Vergeet niet dat de order ook nog 2 extra 747-8F's bevat. ;)

QR Cargo begint ondertussen een van de grootste full freighter fleets te krijgen onder pax carriers, met 777F's en A330F's naast deze toestellen.
Jack does it in real time...
pi_174006828
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:02 schreef DeeBee het volgende:
Vergeet niet dat de order ook nog 2 extra 747-8F's bevat. ;)
Dat dacht ik gisteravond ook nog toen ik de boel live zat te volgen.
Maar deze twee 747-8F's die ze nu ontvangen waren officieel nog geen orders die aan Qatar toebehoorden; maar stonden in de orderlijsten onder "unidentified customer" Was aardig verwarrend in hun hele bewoording; naast het feit dat het best bijzonder is dat je een order aankondigt terwijl je letterlijk naast betreffende toestel staat terwijl die geleverd wordt.

Ze hebben nu dus 2 747-8F's in order staan waarvan 1 geleverd; die op dit moment ook onderweg is op haar delivery flight naar Doha: https://www.flightradar24.com/QTR3378/effdd29

De CEO van Qatar Airways (Akbar Al Baker) zat overigens wel te hinten naar een 3e order voor de 747-8F.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 15:45:32 #19
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_174008756
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Niet alleen het Franse Joon maar ook KLM gaat volgend zomer vluchten naarr Fortaleza, Brazili aanbieden.
Vanaf mei 2018 tweemaal per week een Airbus A330-200, vanaf 2 juli driemaal per week:

Fortaleza, a new Air France-KLM destination in Brazil
Bijzonder, niet heel lang geleden staakte TUI de vluchten naar Natal en Forteleza omdat het onmogelijk was om 2 widebodies per week te vullen (en met een narrowbody niemand de oversteek naar Zuid-Amerika wil maken) voor de twee bestemmingen samen.

Ben benieuwd hoe de KLM dat dan wel denkt te gaan doen.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_174009294
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Bijzonder, niet heel lang geleden staakte TUI de vluchten naar Natal en Forteleza omdat het onmogelijk was om 2 widebodies per week te vullen (en met een narrowbody niemand de oversteek naar Zuid-Amerika wil maken) voor de twee bestemmingen samen.

Ben benieuwd hoe de KLM dat dan wel denkt te gaan doen.
Zoals in de bron staat; van Fortaleza een hub maken van AF/KLM en GOL.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 16:19:16 #21
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_174009422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoals in de bron staat; van Fortaleza een hub maken van AF/KLM en GOL.
Dan nog moet je wel een boel toerisme genereren. Die Brazilianen komen niet naar Europa en voor de voor rest zijn er in die regio alleen toeristische bestemmingen.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_174009744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat dacht ik gisteravond ook nog toen ik de boel live zat te volgen.
Maar deze twee 747-8F's die ze nu ontvangen waren officieel nog geen orders die aan Qatar toebehoorden; maar stonden in de orderlijsten onder "unidentified customer" Was aardig verwarrend in hun hele bewoording; naast het feit dat het best bijzonder is dat je een order aankondigt terwijl je letterlijk naast betreffende toestel staat terwijl die geleverd wordt.

Ze hebben nu dus 2 747-8F's in order staan waarvan 1 geleverd; die op dit moment ook onderweg is op haar delivery flight naar Doha: https://www.flightradar24.com/QTR3378/effdd29

De CEO van Qatar Airways (Akbar Al Baker) zat overigens wel te hinten naar een 3e order voor de 747-8F.
Ah ik heb het persbericht nog eens gelezen en het klopt hoe je het zegt ja. :Y
De verwarring ontstaat omdat 1 van de orders gelijk 'opgehaald' werd. _O-

Hij is bijna 'thuis' zie ik, misschien dat hij morgen op Doha International staat nog even, daar staan wel vaker QR cargo kisten. Of misschien gaat hij direct de rotatie in en landt hij op Hamad International, zou ook kunnen.
Jack does it in real time...
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:50:00 #23
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174011142
Weet iemand of er op de 787 van Tui een stroomvoorziening aanwezig is om de laptop tijdens de vlucht te laden? De 747 van KLM heeft dat niet volgens mij of wel? Dat zou namelijk een afweging kunnen zijn met welke carrier we naar Curacao gaan.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 17:53:59 #24
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_174011225
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:50 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand of er op de 787 van Tui een stroomvoorziening aanwezig is om de laptop tijdens de vlucht te laden? De 747 van KLM heeft dat niet volgens mij of wel? Dat zou namelijk een afweging kunnen zijn met welke carrier we naar Curacao gaan.
Bij TUI alleen Star Class en Premium. Economy en Comfort hebben geen stopcontact.
Bij KLM 747 alleen Business Class dacht ik.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_174012436
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:19 schreef FredvZ het volgende:
Dan nog moet je wel een boel toerisme genereren. Die Brazilianen komen niet naar Europa en voor de voor rest zijn er in die regio alleen toeristische bestemmingen.
Als je met een partner meerdere bestemmingen kunt aanbieden kun je natuurlijk wel de kisten beter vullen dan wanneer je alleen Fortaleza kunt aanbieden.

Maar goed; niet mijn pakkie an. AF/KLM en GOL zien er een markt in. We zullen zien.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')