abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173917610
Beste fokkers

Onlangs heb ik mijn digitale abonnement opgezegd omdat ik vrijwel geen TV kijk en als ik al kijk is het hooguit het 8 uur journaal op NL1. Tegen eind september is het abonnement beëindigd, maar ik kan wel analoog kijken.

Vraag blijft het analoog signaal na de opzegtermijn gewoon erop staan of wordt deze ook afgesloten, het gaat om ongeveer 15 zenders die ik nog kan ontvangen. En hoelang blijft Ziggo het analoog signaal nog doorgeven of stopt dit ook na verloop van tijd?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_173917629
Hier recent naar NLE gegaan en Ziggo heeft al het signaal eraf gesloopt. Kan alleen nog NL1 kijken via de kabel.
  donderdag 21 september 2017 @ 20:49:45 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173917883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:39 schreef Coritchando het volgende:
Hier recent naar NLE gegaan en Ziggo heeft al het signaal eraf gesloopt. Kan alleen nog NL1 kijken via de kabel.
Dat is alleen digitaal via DVB-C vermoed ik, analoog zou zomaar nog kunnen werken.
So we just called him Fred
  donderdag 21 september 2017 @ 20:51:47 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173917932
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Beste fokkers

Onlangs heb ik mijn digitale abonnement opgezegd omdat ik vrijwel geen TV kijk en als ik al kijk is het hooguit het 8 uur journaal op NL1. Tegen eind september is het abonnement beëindigd, maar ik kan wel analoog kijken.

Vraag blijft het analoog signaal na de opzegtermijn gewoon erop staan of wordt deze ook afgesloten, het gaat om ongeveer 15 zenders die ik nog kan ontvangen. En hoelang blijft Ziggo het analoog signaal nog doorgeven of stopt dit ook na verloop van tijd?
Formeel zullen ze het afsluiten, maar de praktijk leert dat het er best nog eens maanden op kan blijven staan. Maar voor hetzelde geld is het er binnen een paar dagen vanaf.
So we just called him Fred
pi_173917934
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is alleen digitaal via DVB-C vermoed ik, analoog zou zomaar nog kunnen werken.
Bij mij werkt analoog gewoon, ongeveer 15 zenders. Als is de kwaliteit minder dan digitaal, maar ik kijk toch alleen het 8 uur nieuws en niks anders en daar ga ik gaan abbo voor afsluiten. Maar weet nog steeds niet of het na 1 oktober as nog steeds
zo is.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  donderdag 21 september 2017 @ 20:55:12 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173918023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:51 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Bij mij werkt analoog gewoon, ongeveer 15 zenders. Als is de kwaliteit minder dan digitaal, maar ik kijk toch alleen het 8 uur nieuws en niks anders en daar ga ik gaan abbo voor afsluiten. Maar weet nog steeds niet of het na 1 oktober as nog steeds
zo is.
Dat weet je vanzelf over 10 dagen. ;)

Er is geen duidelijkheid over te krijgen. Je abo is gestopt, dus heb je er geen recht meer op. Tot wanneer het blijft werken ligt maar net aan de planning van Ziggo.
So we just called him Fred
pi_173918216
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat weet je vanzelf over 10 dagen. ;)

Er is geen duidelijkheid over te krijgen. Je abo is gestopt, dus heb je er geen recht meer op. Tot wanneer het blijft werken ligt maar net aan de planning van Ziggo.
Hoezo op analoog / nl 1/2/3 heb je toch altijd recht..? Wat moet je anders kijken bij een ramp.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_173918264
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:02 schreef Chinless het volgende:

[..]

Hoezo op analoog / nl 1/2/3 heb je toch altijd recht..? Wat moet je anders kijken bij een ramp.
Welk recht?

Ziggo hoeft niks te doen, koop lekker een Digitenne ding als je dat wil.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 september 2017 @ 21:06:28 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_173918318
Ik kijk analoog via Zigo.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173918365
Ze moeten langs komen in de straat om het signaal af te sluiten. Dat kan soms lang duren.
Als de vorige kabelbeheerder er een zootje van heeft gemaakt, sluiten ze soms helemaal niet af.
pi_173918418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:08 schreef Adames het volgende:
Ze moeten langs komen in de straat om het signaal af te sluiten. Dat kan soms lang duren.
Als de vorige kabelbeheerder er een zootje van heeft gemaakt, sluiten ze soms helemaal niet af.
Woon zelf in een appartementen complex en buiten zie ik nergens een kastje oid staan. Mijn kabel zit in de muur en via een contactdoos het huis in, in mijn vorige woning heb ik altijd analoog gekeken terwijl mijn buren digitaal hadden.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_173918546
Analoog FTW. Ideaal voor mensen die niet zo heel veeleisend zijn. Als ik zelf persoonlijk echt ergens voor ga zitten doe ik het downloaden in hoge kwaliteit.
pi_173918586
Bij mijn ouders hadden ze het jaren aan laten staan :) kwestie van geluk.
pi_173918656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:04 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Welk recht?

Ziggo hoeft niks te doen, koop lekker een Digitenne ding als je dat wil.
Iets met betalen kijk en luistergeld enzo... maar blijkbaar is dat inmiddels geschrapt uit de telecommunicatiewet.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_173918718
Mijn abonnement (via de woningbouw) is inmiddels al bijna twee jaar opgezegd, maar ontvang nog steeds een tv-signaal (analoog en digitaal) _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173919080
Twee dagen na het opzeggen van mijn abonnement lag het analoge signaal er ook af bij mij :P
pi_173920470
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:51 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Bij mij werkt analoog gewoon, ongeveer 15 zenders. Als is de kwaliteit minder dan digitaal, maar ik kijk toch alleen het 8 uur nieuws en niks anders en daar ga ik gaan abbo voor afsluiten. Maar weet nog steeds niet of het na 1 oktober as nog steeds
zo is.
Je betaalt voor de levering van signaal, dus als je geen abonnement meer hebt dan moet je niet gek opkijken als je straks helemaal geen signaal meer krijgt. Het is niet zo dat je recht zou hebben op gratis signaallevering via de kabel, ook niet van uitsluitend de Nederlandse publieke zenders. Deze zijn wel FTA (free to air) beschikbaar via DVB-T (Digitenne).

Overigens is het een misverstand dat je alleen nog analoog zou kunnen kijken zodra je abonnement is gestopt terwijl er nog wel signaal aanwezig is op de kabel, dat is niet zo. Zolang er nog signaal aanwezig is op de kabel heb je niet alleen de 15 analoge TV-zenders, maar ontvang je ook nog steeds het (veel uitgebreidere) digitale basispakket van meer dan 40 zenders, aangezien dat ongecodeerd is. Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 en Ziggo Sport zijn ongecodeerd in HD te ontvangen, alle andere digitale zenders uit het basispakket zijn ongecodeerd alleen in SD te ontvangen.
  donderdag 21 september 2017 @ 23:09:12 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173921293
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:02 schreef Chinless het volgende:
Hoezo op analoog / nl 1/2/3 heb je toch altijd recht..? Wat moet je anders kijken bij een ramp.
Die verplichting is al lang geleden afgeschaft.
So we just called him Fred
pi_173922151
journaal kun je ook wel via 4g kijken op je Phone
:]
pi_173922434
Ik ben in 2013 overgestapt naar glasvezel en mijn tv via de kabel werkte na een aantal weken niet meer.

Woon in een appartement en hier in het pand heeft de Ziggo een eigen kast waar ze de aansluitingen hebben net zoals de nieuwe glasvezel een eigen kast hebben. Wanneer ik hier kwam wonen stond er ook geen signaal op de kabel dus zal wel makkelijk afsluiten zijn of er woont een monteur in de buurt die tijd overheeft.

Bij mijn ouders die wonen in een 2 onder één kap woning aan de andere kant van de stad hebben nog steeds signaal (ook sinds 2013 op glasvezel) hun straatkast staat 50 meter verderop.

Ik kijk eigenlijk alleen het journaal maar om daarvoor 10 euro in de maand te betalen (voor HD) je kan hem namelijk ook in SD streamen moet ik nog maar eens over nadenken de rest van de zenders is niet helemaal mijn ding meer.
Hello!
pi_173925255
Het afsluiten van een analoog signaal is geen topprioriteit voor Ziggo. Ik heb ook een jaar kunnen kijken na beëindiging van mijn abonnement. Pas als een monteur voor bijvoorbeeld onderhoud naar een kastje moet of iemand moet aansluiten, dan krijgen ze een lijstje mee met signalen die ze moeten afsluiten. Zit je in een wijk met enkele huizen waar weinig veranderd, dan heb je vaak geluk en kan het jaren duren. Zit je in een wijk met flats waar dus veel aansluitingen zitten, dan zal je pech hebben. Daar komen ze namelijk vaker langs.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_173925361
Iedereen die nog analoog naar Ziggo kan kijken, kan ook heel simpel naar ongecodeerde digitale tv van Ziggo kijken. Het gaat om een vrij ruim basisaanbod (met NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD) dat je hier vindt onder het kopje 'Zonder smartcard': https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/.

Hier vind je hoe je het kunt instellen: https://www.ziggo.nl/klan(...)ijken-zonder-kastje/.
pi_174074976
Volgens mij hebben veel TVs een DVB-T ontvanger ingebouwd, mijn oude Sharp TV (meer dan 5 jaar oud) wel tenminste. Als je daar een simpele (binnen) antenne voor koopt kan kan je NPO 1,2,3 en nog 1 lokale zender ontvangen en bekijken. De gecodeerde zenders kan je wel ontvangen, maar niet bekijken.

Je kunt er ook zelf een simpele bi-quad antenne maken van een kledinghangertje of installatie koperdraad (koper buigt en soldeert gemakkelijker): http://martybugs.net/wireless/biquad/

Die is voor WiFi (2.4 GHz).
De reflector erachter geeft wat meer versterking, maar is i.h.a. niet nodig.
Voor DVB-T moet je de frequentie daarvoor even opgoogelen, bij mij was het iets van 870 MHz ofzo. Dan worden de afmetingen vd antenne evenredig groter.

NB: een bi-quad antenne is richting gevoelig en voor horizontale of verticale polarisatie (als je 'm (voor je gevoel / onderbuik) 'horizontaal' plaatst ontvangt ie het best verticaal gepolariseerde golven). Google dus waar de DVB-T zender staat, op welke frequentie die uitzendt en met welke polarisatie.

Niet elke TV ontvanger is even gevoelig. Mijn bi-quad DVB-T knutsel antenne is goed genoeg voor m'n Sharp TV, maar minder voor m'n MeCool KiPro Android TV box.

Afijn, YMMV... dus.
Goud kan je niet bijdrukken
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:37:12 #24
6775 Hunk
Perfectomundo
pi_174451734
Ik heb mijn Ziggo alles in 1 al in juni 2016 opgezegd en kijk analoog nog steeds 1,2,3, rtl 4,5,7.8Sbs 6, net5, Veronica, de belgen, de bbc National Geograpic en Comedy central en nog wat zooi

met een oude decoder ertussen puur voor het opnemen neem ik prohgrammas op, kan alleen dan niet een ander kanaal kijken.

Via het ziggo abonnement van familie kijk ik ook ziggo elders op de app. Helaas kan je dat niet streamen via de appletv (chromecast geen ervaring mee) maar als je inlogt op je PC met ziggo en m aan je tv hangt met HDMI kan je wel live en terugjkijken
Clerasil heb ik niet nodig
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:40:29 #25
6775 Hunk
Perfectomundo
pi_174451784
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:16 schreef DevFreak het volgende:
Analoog FTW. Ideaal voor mensen die niet zo heel veeleisend zijn. Als ik zelf persoonlijk echt ergens voor ga zitten doe ik het downloaden in hoge kwaliteit.
Ik kijk analoog op een grote tv en met voldoende afstand, na een uur merk je het al niet meer dat het geen hd is. Films op tv kijk ik zelden, netflix is gewoon HD dus dat is prima

Maar of ik Linda de Mol of Eva Jinek digitaal of analoog zie boeit niet
Clerasil heb ik niet nodig
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')