abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175530906
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:19 schreef Puk1234 het volgende:
Sws iets met eend met wijn bereid.. Nog geen concreet plan... Haha heb dan ook dit jaar geen schoonouders om te verassen. Anders was ik nu ook al het plannen jah :9
Koud of warm?

Koud zou je de eendenborst zelf kunnen roken op cederhout, lekker naturel houden verder. Sausje van rode wijn (tempranillo is er lekker bij) met framboos of bramen, beetje mayo, suiker en peper/zout. Zoetzure salade erbij en klaar ^O^

Warm zijn de mogelijkheden ook eindeloos trouwens..
pi_175531690
quote:
Juist. Ik gooi dit topic dicht en laat hem samenvoegen met het oudere topic.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_175535673
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Juist. Ik gooi dit topic dicht en laat hem samenvoegen met het oudere topic.
Top! Mooi overzichtelijk, thanks.
pi_175537361
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:39 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Top! Mooi overzichtelijk, thanks.
Laat jouw twee gesloten topics van vandaag je er niet van weerhouden om meer topics te openen hoor :Y)
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_175538243
Ik zoek voor het dessert nog ideeen voor een mousse bij de smaken stoofpeer/amandel/kaneel/yoghurt. Dacht aan een portmousse, want geen chocola. Iemand nog andere ideeen?
pi_175542353
Ik mag dit jaar niets aan het kerstdiner doen, behalve wat knabbels voor het dinner. Schoonmoeder wil altijd alles zelf in de hand houden, ik denk dat ze bang is voor mijn 'Europeese invloeden', oftewel rood vlees of rauwe vis of zo. Jammer, maar eigenlijk ook wel fijn. Ik kan genoeg koken de dagen rondom kerst, want we zijn met de hele familie 2 weken op vakantie.

Het wordt dus een traditionele kiwi kerstlunch,

-vooraf toastjes met kaasjes en fruitjelly, als ik heel avontuurlijk ben kan ik daar nog wat gerookte zalm of meloen met parmaham bij doen.
-Een roast, waarschijnlijk rundvlees of lam, omdat we de ham al de 24e hebben., erbij gekookte aardappeltjes met munt, een avocado-mais-tomaten salade en waarschijnlijk nog een broccoli met cranberry en bacon salade
-toe een pavlova met kiwi en passievrucht.

Dus eigenlijk heel simpel. Je wil ook niet te lang tafelen op het heetst van de dag midden in de zomer. Dus na de lunch buiken de ouders uit op het gras terwijl de kinderen een watergevecht houden. Of als we de energie hebben doen we een cricket wedstrijd, als we die niet al de ochtend voor de lunch hebben gedaan.
's Avonds hebben we een borrel met de uitgebreide familie en dan hebben we vaak gerookte vissen, kreeft en kaasjes etc. Geen echte hele maaltijd meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door dodoria op 07-12-2017 02:34:14 ]
pi_175549415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:04 schreef Queenshore het volgende:
Ik zoek voor het dessert nog ideeen voor een mousse bij de smaken stoofpeer/amandel/kaneel/yoghurt. Dacht aan een portmousse, want geen chocola. Iemand nog andere ideeen?
Zou het dessert een beetje lichter maken, beter iets van stoofpeer sorbet oid er bij. Je kan er altijd nog een glaasje port bij serveren.
pi_175555805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:04 schreef Queenshore het volgende:
bitterkoekjes?
stroopwafel?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')