abonnement Unibet Coolblue
pi_173921545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Pak je Debian met XFCE (Zit standaard al in de installer) of Elementary OS (Vul 0 euro in en je kunt m gratis downloaden). Werkt als een speer.

Net nog een single core 512mb debian xfce vm gemaakt. Nog geen 5gb aan ruimte nodig.
Hij vraagt Ubuntu
.
pi_173924620
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:20 schreef Fer het volgende:

Hij vraagt Ubuntu
Ubuntu is gebaseerd op Debian.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 22 september 2017 @ 08:41:29 #28
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173924681
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:38 schreef Loekie1 het volgende:
Intel(R) Core(TM)2Duo. :)
Ik geloof dat de deskundigen het niet met elkaar eens zijn.
Jawel, alle deskundigen zijn het met elkaar eens. Echter de verwarring ligt bij jou, of eigenlijk bij Intel, want die heeft verschillende CPUs in het verleden gehad:
Core Duo = 32 bits
Core 2 Duo = 64 bits

Dit onderscheid is van belang. Ik begrijp dat je dus die laatste hebt? Gewoon de 64 bits versie pakken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173924912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:41 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jawel, alle deskundigen zijn het met elkaar eens. Echter de verwarring ligt bij jou, of eigenlijk bij Intel, want die heeft verschillende CPUs in het verleden gehad:
Core Duo = 32 bits
Core 2 Duo = 64 bits

Dit onderscheid is van belang. Ik begrijp dat je dus die laatste hebt? Gewoon de 64 bits versie pakken.
Dit ja, vandaar de vraag om je precieze CPU.

Je moet een bootable USB (of DVD) maken, daarvan opstarten, en dan kan je x64 installeren in welke taal je wilt.
pi_173924937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:41 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jawel, alle deskundigen zijn het met elkaar eens. Echter de verwarring ligt bij jou, of eigenlijk bij Intel, want die heeft verschillende CPUs in het verleden gehad:
Core Duo = 32 bits
Core 2 Duo = 64 bits

Dit onderscheid is van belang. Ik begrijp dat je dus die laatste hebt? Gewoon de 64 bits versie pakken.
.
Maar ik heb de 32 bits.En het is Core2duo.1.4 GHz Ik heb er destijds zelf wat RAM bij gedaan (dacht ik, als het deze computer was).
pi_173924970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar ik heb de 32 bits.
Nee, je hebt nu een 32-bits OS.

quote:
Core 2 is a brand encompassing a range of Intel's consumer 64-bit x86-64 single-, dual-, and quad-core microprocessors based on the Core microarchitecture
pi_173925005
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:13 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Nee, je hebt nu een 32-bits OS.

[..]

Dat klopt wel,
System type: 32 bit operating system.

Goed, ga ik voor de 64 versie.
Bedankt allemaal.
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:18:45 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173925045
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:10 schreef Loekie1 het volgende:
Maar ik heb de 32 bits.En het is Core2duo.1.4 GHz Ik heb er destijds zelf wat RAM bij gedaan (dacht ik, als het deze computer was).
Verwarring alom... Wat is het EXACTE model van de CPU? De processor, dus. Dat heeft vaak de vorm van 1 of 2 letters en daarna vier cijfers. Voorbeelden: "SU9400" of "E6550".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173925060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:18 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Verwarring alom... Wat is het EXACTE model van de CPU? De processor, dus. Dat heeft vaak de vorm van 1 of 2 letters en daarna vier cijfers. Voorbeelden: "SU9400" of "E6550".
U9400 (dus niet SU9400)

Ik heb beginpost aangepast, daar staat nu Core2Duo ipv Core Duo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 22-09-2017 09:32:56 ]
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:42:03 #35
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173926584
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:19 schreef Loekie1 het volgende:
U9400 (dus niet SU9400)
Dan heb je vrijwel dezelfde generatie CPU als het huidige HP desktop PC'tje dat nu op mijn bureau staat. Deze week Ubuntu 17.04 erop gegooid. Werkt prima. Houd er rekening mee dat mogelijk je WiFi, suspend, en scherm niet lekker werkt. Linux is leuk, maar out of the box is het lang niet zeker dat alles werkt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173929009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]
Werkt prima. Houd er rekening mee dat mogelijk je WiFi, suspend, en scherm niet lekker werkt.
Is dit sarcasme? :{
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:14:00 #37
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173935480
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is dit sarcasme? :{
Haha, nope, meer een beroepsafwijking :+
Ik vind Linux echt heerlijk, maar heb zelf geen zin meer in gedoe met laptops. Op de desktop en server daarentegen vind ik het top, dus daar maakt het weinig uit als WiFi, suspending en scherm niet lekker werken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_174053222
Ik heb Ubuntu 64 geinstalleerd. Hoe installeer je lettertypes als Arial in libre office?
pi_174053327
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:00 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb Ubuntu 64 geinstalleerd. Hoe installeer je lettertypes als Arial in libre office?
Dat zijn Microsoft fonts, die kan je installeren via de package 'msttcorefonts'. Persoonlijk zou ik dat niet doen, het wordt er niet mooier op.
Powered by Janetje®
pi_174058037
Ik ben tot nut toe blij met mijn nieuwe systeem. Is een virusscanner niet noodzakelijk?
pi_174058180
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben tot nut toe blij met mijn nieuwe systeem. Is een virusscanner niet noodzakelijk?
Het is zelfs af te raden. https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid lees dit maar eens dit gaat over Ubuntu, Mint en Debian maar volgens mij geldt het voor alle distro's. Enige reden wanneer het misschien, denk ik, nut kan hebben is op servers. Gewoon alle updates installeren in Linux en gezond verstand dan kom je een eind ;)
pi_174058218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:33 schreef dennissch het volgende:

[..]

Het is zelfs af te raden. https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid lees dit maar eens dit gaat over Ubuntu, Mint en Debian maar volgens mij geldt het voor alle distro's. Enige reden wanneer het misschien, denk ik, nut kan hebben is op servers. Gewoon alle updates installeren in Linux en gezond verstand dan kom je een eind ;)
Bij het installeren heb ik aangevinkt om de updates mee te nemen. Hoe zie je of er nieuwe updates zijn?
  donderdag 28 september 2017 @ 19:46:48 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_174058502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Bij het installeren heb ik aangevinkt om de updates mee te nemen. Hoe zie je of er nieuwe updates zijn?
Als je links op het oranje koffer icoon klikt, dan krijg je een venster genaamd Ubuntu Software. Die heeft drie tabjes, de derde tab heet "Updates". Daar heb je een overzicht van alle updates.

Maar sowieso worden veiligheid-gerelateerde updates automatisch geinstalleerd. Die instelling kun je hier checken: klik links op het tandwiel-icoon. System Settings verschijnt. In de onderste rij, klik op het Software & Updates icoon. Klik op de derde tab, "Updates". Daar kun je controleren dat de setting "when there are security updates" staat op "Download and install automatically".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_174058870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:46 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Als je links op het oranje koffer icoon klikt, dan krijg je een venster genaamd Ubuntu Software. Die heeft drie tabjes, de derde tab heet "Updates". Daar heb je een overzicht van alle updates.

Maar sowieso worden veiligheid-gerelateerde updates automatisch geinstalleerd. Die instelling kun je hier checken: klik links op het tandwiel-icoon. System Settings verschijnt. In de onderste rij, klik op het Software & Updates icoon. Klik op de derde tab, "Updates". Daar kun je controleren dat de setting "when there are security updates" staat op "Download and install automatically".
Is dat zo? Automatisch updaten van patches (zonder dat je iets aan de settings gedaan hebt) laatste keer dat ik Ubuntu gebruiktte moet je toch echt handmatig updaten na ingeven van je wachtwoord.
pi_174059093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:02 schreef dennissch het volgende:

[..]

Is dat zo? Automatisch updaten van patches (zonder dat je iets aan de settings gedaan hebt) laatste keer dat ik Ubuntu gebruiktte moet je toch echt handmatig updaten na ingeven van je wachtwoord.
Links in dat rijtje heb je een tandwiel. Gewoon aanklikken en dan zie je onderaan bij systeem ' software en updates' en die kun je instellen op automatisch downloaden en installeren.
pi_174059357
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Links in dat rijtje heb je een tandwiel. Gewoon aanklikken en dan zie je onderaan bij systeem ' software en updates' en die kun je instellen op automatisch downloaden en installeren.
Ja dat staat me nog bij, maar zoals ik het begrijp van Hallmark zou het standaard bij een clean install al op automatisch staan, maar dat is dus niet zover ik weet en zoals jij het omschrijft. Je kunt het op automatisch zetten. Hoewel er ook groepen beweren dat je het beter op handmatig kan zetten.
pi_174059456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:21 schreef dennissch het volgende:

[..]

Ja dat staat me nog bij, maar zoals ik het begrijp van Hallmark zou het standaard bij een clean install al op automatisch staan, maar dat is dus niet zover ik weet en zoals jij het omschrijft. Je kunt het op automatisch zetten. Hoewel er ook groepen beweren dat je het beter op handmatig kan zetten.
Ik weet niet meer hoe hij stond, ik heb 'm op automatisch gezet. Misschien stond ie al op automatisch.
pi_174061971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik weet niet meer hoe hij stond, ik heb 'm op automatisch gezet. Misschien stond ie al op automatisch.
Zal binnenkort ook eens Ubuntu weer eens testen, poosje geleden. Laatst nog wel ff gespeeld met Xubuntu en Mint!:)
  donderdag 28 september 2017 @ 22:15:09 #49
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_174062330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:02 schreef dennissch het volgende:

[..]

Is dat zo? Automatisch updaten van patches (zonder dat je iets aan de settings gedaan hebt) laatste keer dat ik Ubuntu gebruiktte moet je toch echt handmatig updaten na ingeven van je wachtwoord.
Vorige week 17.04 geinstalleerd en security gerelateerd spul stond default op "automatisch". Het zou kunnen dat dit vroeger anders was...
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_174063391
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 22:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Vorige week 17.04 geinstalleerd en security gerelateerd spul stond default op "automatisch". Het zou kunnen dat dit vroeger anders was...
Ah oke, ja ik gebruik altijd de LTS versies, vandaar. Misschien dat met de volgende LTS versie dit ook standaard wordt dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')