abonnement Unibet Coolblue
pi_173891255
Deel 1: NWS / HEMA maakt kinderkleding genderneutraal
Deel 2: NWS / HEMA maakt kinderkleding genderneutraal #2 SWJ's nemen de wereld over

HEMA stopt met de geslachtsaanduiding op het etiket van kinderkleding. Vanaf eind dit jaar staat er geen aanduiding 'jongen' of 'meisje' meer op de verpakkingen en de labels, schrijft de Volkskrant.

Het is volgens het dagblad de eerste Nederlandse winkelketen die de kinderkleding genderneutraal maakt. Eerder dit jaar hief HEMA in enkele honderden winkels al de aparte afdelingen voor jongens en meisjes op. De afdeling voor kinderkleding heet daar nu simpelweg 'kids'.

HEMA's inkoopdirecteur zegt in de Volkskrant dat de keten steeds vaker klachten kreeg. Zo had een meisje van 10 jaar aan de winkelketen gevraagd om stoerder meisjesondergoed aan te bieden. Ze was de hartjes-onderbroeken beu.

In Groot-Brittannië besloot warenhuisketen John Lewis deze maand ook om jongens- en meisjesetiketten uit de kleding te halen. Het bedrijf nam dat besluit "om geen seksestereotypen te versterken".
https://nos.nl/artikel/21(...)-genderneutraal.html

quote:
De Hema, wiens jeugd is daar niet verkloot? Ik herinner me nog tijden dat mijn moeder me als 6-jarige me aan mijn haren dat seksistische bolwerk in trok en ik voor het eerst geconfronteerd werd met Apartheid: Strikt gescheiden afdelingen voor jongetjes en meisjes. Ik heb er nog steeds een trauma aan over gehouden. Alsof dat nog niet erg genoeg was was er zelfs geen afdeling voor genderneutrale peuters. Gelukkig heeft de Hema zijn kapitale fout ingezien en zijn hun winkels vanaf nu een safe place voor elke genderverwarde peuter. De wereld is weer een stukje mooier geworden dankzij de Hema. *O* 8)7
quote:
Kinderafdeling Hema genderneutraal: 'jongen' en 'meisje' verdwijnt van de labels

Hema schrapt als eerste Nederlandse winkelketen alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Vanaf eind dit jaar verdwijnen 'jongen' en 'meisje' van Hema's verpakkingen en kledinglabels.

Hema is de tweede keten in korte tijd die een dergelijke stap bekendmaakt. De warenhuizen van het Britse John Lewis haalden begin deze maand al de jongens- en meisjesetiketten uit hun kinderkleding. Ook hieven ze het onderscheid tussen jongens- en meisjesafdelingen op, iets wat Hema in 300 van de 700 filialen inmiddels ook heeft gedaan: daar zijn de jongens- en meisjesafdeling gefuseerd tot 'Kids'.

John Lewis besloot tot de veranderingen om geen 'seksestereotypen te versterken'. De stap volgde op groeiende kritiek van winkelende ouders over 'seksistische' kinderkleding, met teksten waarin meisjes stelselmatig minder intelligentie en ambitie worden toegedicht dan jongens. Zo kwam de Britse supermarktketen Morrisons recent in opspraak met de opdruk 'Little man, big ideas' voor jongens en 'Little girl, big smiles' voor meisjes. Het Amerikaanse modemerk Gap karakteriseerde meisjes als 'sociale vlinders' en jongens als 'kleine geleerden'. En het Britse schoenenmerk Clarks wekte hoon met de meisjesschoen 'Dolly Babe', terwijl het jongensequivalent 'Leader' heet. 'Het is bijna niet te geloven dat een groot bedrijf in 2017 nog kan denken dat dit acceptabel is', zei de Schotse premier, Nicola Sturgeon.

Het is onder meer aan een tienjarig meisje te danken dat Hema besloot zijn kinderkleding te veranderen. Het meisje verzocht de winkelketen twee jaar geleden met een Facebookbericht om stoerder meisjesondergoed in de schappen te leggen. Ze was het beu eeuwig ondergoed met roze hartjes te moeten dragen. Hema kreeg meer van dergelijke verzoeken, zegt Trevor Perren, Hema's inkoopdirecteur kleding. 'We zien een groeiende behoefte naar stoerdere meisjeskleding.' Hema wil daarom ook meer variatie aanbrengen in de collectie. Liefhebbers van meisjesachtige kleren hoeven evenwel niet te wanhopen. 'Je zult nog steeds roze jurkjes zien bij de Hema. Maar we voegen daar stoerdere meisjeskleding aan toe.'

'Geweldig', vindt de Israëlische neurowetenschapper Daphna Joel. Zij doet onderzoek naar de hersenverschillen tussen mannen en vrouwen en kwam tot de conclusie dat er niet zoiets bestaat als een mannen- en vrouwenbrein. Hema's koerswijziging naar meer sekseneutrale kinderkleding noemt zij daarom een 'grootse stap naar een wereld waarin onze genitaliën niet meer dicteren hoe we ons dienen te gedragen.'
https://www.volkskrant.nl(...)-de-labels~a4517468/


Genderneutraal Superworm Jim t-shirt voor Superworm Jim fans (SWJ's)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 16:02:36 ]
  woensdag 20 september 2017 @ 15:48:35 #2
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173891285
Ik heb de eerste 2 delen gemist. Kan iemand een korte samenvatting maken van wat daar besproken is?

:P
  woensdag 20 september 2017 @ 15:49:28 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173891305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:48 schreef YazooW het volgende:
Ik heb de eerste 2 delen gemist. Kan iemand een korte samenvatting maken van wat daar besproken is?

:P
alt-right is over de zeik en de rest boeit het geen fuck
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173891314
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:48 schreef YazooW het volgende:
Ik heb de eerste 2 delen gemist. Kan iemand een korte samenvatting maken van wat daar besproken is?

:P
SWJ's zijn stom en mensen die tegen SWJ's zijn zijn stom en de mensen die het niet boeit voelen zich superieur.
pi_173891329
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een vergelijkend plaatje zou wat meer inzicht bieden...
Sorry, maar dit vind ik echt een treurige poging tot. Ik kan makkelijk (nou ja, ga ik vanuit) plaatjes vinden van jongens in dezelfde leeftijdsfase die babyvet hebben.
Sorry, maar als het blijft bij plaatjes posten en stellen dat je op basis hiervan kan zeggen dat er geen verschil zit tussen pre-puberale jongens en meisjeslichamen, terwijl ik daarvoor nog een onderzoek heb geplaatst dat iets anders stelt dan laat ik het hier bij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173891344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:48 schreef YazooW het volgende:
Ik heb de eerste 2 delen gemist. Kan iemand een korte samenvatting maken van wat daar besproken is?

:P
Meisje van 10 had met haar oppas een brief geschreven aan de Hema of er niet wat stoerder meisjesondergoed kon komen en nu haalt de Hema al de labeltjes waarop jongs-/meisjes-kleding staat uit hun kinderkleding.
I´m back.
pi_173891348
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:48 schreef YazooW het volgende:
Ik heb de eerste 2 delen gemist. Kan iemand een korte samenvatting maken van wat daar besproken is?

:P
Al die lui die normaal aan het schreeuwen zijn over sneeuwvlokjes zijn over de zeik omdat HEMA het labeltje jongen/meisje vervangt door kids.

Oh, en Elzies staat blijkbaar samen met transgenders in pashokjes die opmerkingen maken over zijn lul.
pi_173891351
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:49 schreef Re het volgende:

[..]

alt-right is over de zeik en de rest boeit het geen fuck
Right.... :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173891365
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:51 schreef kipknots het volgende:

[..]

Al die lui die normaal aan het schreeuwen zijn over sneeuwvlokjes zijn over de zeik omdat HEMA het labeltje jongen/meisje vervangt door kids.

Oh, en Elzies staat blijkbaar samen met transgenders in pashokjes die opmerkingen maken over zijn lul.
Altijd de dialoog blijven zoeken. :P
pi_173891367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:51 schreef kipknots het volgende:

[..]


Oh, en Elzies staat blijkbaar samen met transgenders in pashokjes die opmerkingen maken over zijn lul.
_O-
  woensdag 20 september 2017 @ 15:53:22 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173891386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Sorry, maar als het blijft bij plaatjes posten en stellen dat je op basis hiervan kan zeggen dat er geen verschil zit tussen pre-puberale jongens en meisjeslichamen, terwijl ik daarvoor nog een onderzoek heb geplaatst dat iets anders stelt dan laat ik het hier bij.
Amper verschil. Waarbij meisjes vaak iets voorop lopen in ontwikkeling op jongens in die leeftijdsklasse.
Is wat anders als geen verschil.

En als zelfs blijkt dat bij volwassenen in de jaren '80/'90 precies dezelfde broeken werden gebruikt en iedereen daar blij mee was blijkt wel dat die pasvorm niet echt een enorm verschil maakt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 20 september 2017 @ 15:54:32 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173891416
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:51 schreef kipknots het volgende:

Oh, en Elzies staat blijkbaar samen met transgenders in pashokjes die opmerkingen maken over zijn lul.
Pratende pashokjes ook nog?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173891430
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Amper verschil. Waarbij meisjes vaak iets voorop lopen in ontwikkeling op jongens in die leeftijdsklasse.
Is wat anders als geen verschil.

En als zelfs blijkt dat bij volwassenen in de jaren '80/'90 precies dezelfde broeken werden gebruikt en iedereen daar blij mee was blijkt wel dat die pasvorm niet echt een enorm verschil maakt.
Is goed joh, mannen en vrouwen zijn fysiek exact gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 20 september 2017 @ 15:57:45 #14
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173891484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is goed joh, mannen en vrouwen zijn fysiek exact gelijk.
Echt he :') _O-
Jammer dat die mensen nooit biologie op school hebben gehad.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 20 september 2017 @ 15:57:57 #15
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173891488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is goed joh, mannen en vrouwen zijn fysiek exact gelijk.
Zeg ik dat ergens?????

Heb het over pre puberaal, waarbij ik keer op keer zeg dat dat rond de puberteit en daarna een groter verschil wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 20 september 2017 @ 15:59:31 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173891516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:57 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Echt he :') _O-
Jammer dat die mensen nooit biologie op school hebben gehad.
Heb ik, zelfs een opleiding daarna waarbij biologie een belangrijk onderwerp was.

Voldoende om te weten dat die verschillen vooral rond de puberteit en daarna beginnen te tellen. Secundaire geslachtskenmerken dus, die pre puberaal eigenlijk niet aan de orde zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173891533
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens?????

Heb het over pre puberaal, waarbij ik keer op keer zeg dat dat rond de puberteit en daarna een groter verschil wordt.
Ja en ik plaats een onderzoek die anders stelt, maar dan wil jij dat ik met fucking plaatjes kom, sorry maar ben er klaar mee, we gaan het toch niet eens worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173891561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

SWJ's zijn stom en mensen die tegen SWJ's zijn zijn stom en de mensen die het niet boeit voelen zich superieur.
Niemand is tegen Superworm Jim hoor.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:02:20 #19
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173891575
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb ik, zelfs een opleiding daarna waarbij biologie een belangrijk onderwerp was.

Voldoende om te weten dat die verschillen vooral rond de puberteit en daarna beginnen te tellen. Secundaire geslachtskenmerken dus, die pre puberaal eigenlijk niet aan de orde zijn.
Jij wel! echt heel slim ben je en je weet heel veel!!

Rip aan de jeugd van de toekomst. Trauma's en pestdrama's gaan groter worden dan ooit te voren.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:03:20 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173891597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en ik plaats een onderzoek die anders stelt, maar dan wil jij dat ik met fucking plaatjes kom, sorry maar ben er klaar mee, we gaan het toch niet eens worden.
Lees je onderzoek anders even goed, dan zal je zien dat het verschil minimaal is en eerder over maten gaat dan zo'n verschil in lichaamsbouw. Pre puberaal dan he!

De plaatjes ondersteunen wat ik bedoel, dat er nog geen secundaire geslachtskenmerken zijn bij pre puberale kinderen en de pasvormen niet veel verschillen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:03:46 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173891607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en ik plaats een onderzoek die anders stelt, maar dan wil jij dat ik met fucking plaatjes kom, sorry maar ben er klaar mee, we gaan het toch niet eens worden.
dat ging over % body fat, niet over shape :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173891626
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:03 schreef Re het volgende:

[..]

dat ging over % body fat, niet over shape :')
Ja en je vetverhouding heeft geen invloed op je vorm zeker. |:(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 20 september 2017 @ 16:05:20 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173891646
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:02 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Jij wel! echt heel slim ben je en je weet heel veel!!

Rip aan de jeugd van de toekomst. Trauma's en pestdrama's gaan groter worden dan ooit te voren.
Nee hoor, niet bijzonder slim, wel een goede basis.

En waar heb je het over zeg? Nergens heb ik het over een jongen die in een roze jurkje met strikjes en kant moet rondlopen. Maar over een spijkerbroek die niet echt verschilt voor het pre puberale meisje en het pre puberale jongetje. Of een rood t-shirt waarin amper tot geen verschil zit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:08:46 #24
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173891731
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee hoor, niet bijzonder slim, wel een goede basis.

En waar heb je het over zeg? Nergens heb ik het over een jongen in een roze jurkje met strikjes en kant. Maar over een spijkerbroek die niet echt verschilt voor het pre puberale meisje en het pre puberale jongetje. Of een rood t-shirt waarin amper tot geen verschil zit.
Oké ^O^ top.

Ik heb het over kinderen. Kinderen waren en zijn hard. Dat zal niet snel veranderen.

Nu tegenwoordig zijn we gelukkig wel wat losser met bepaalde dingen maar in elke klas zal je leerlingen hebben die pesten, elke klas...

Wie denk je dat de eerste slachtoffers zijn? juist. Diegene die opvallen tussen de massa.

Zelfs toen de kleur roze voor mannen heel erg gepushed werd door de media en de mode had je nog steeds overal (en ik denk nu nog steeds wel bij bepaalde leeftijdsgroepen) dat ze je dan uitschelden voor homo e.d. Niemand wil dat het liefst. Niemand wil aangevallen worden...

Niet iedereen zit daar mee, dat weet ik...maar tieners voornamelijk wel hoor. En dat is juist de doelgroep.
Ik ben het wel eens dat kinderen tot 6 jaar ofzo er niet echt mee bezig zijn en het niet boeit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:08:52 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173891733
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en je vetverhouding heeft geen invloed op je vorm zeker. |:(
neuh niet op die leeftijd, wellicht later als volwassenen, maar een t-shirt zit echt niet anders bij een vrouwelijke of mannelijke peuter
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173891748
Ik dacht dat GeenStijl graag de discussie zocht.

Mijn (ook hier eerder geplaatste) ingezonden bericht naar HEMA vonden ze blijkbaar te confronterend.

Net verwijderd zag ik.

M'n genderneutrale broek zakt spontaan af....
pi_173891796
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:01 schreef Chai het volgende:

[..]

Niemand is tegen Superworm Jim hoor.
Heb laatst de gba game geprobeerd en nu vind ik Jim ook stom. Weg met Jim.
pi_173891816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb laatst de gba game geprobeerd en nu vind ik Jim ook stom. Weg met Jim.
:o
pi_173891822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:09 schreef DrMabuse het volgende:
Ik dacht dat GeenStijl graag de discussie zocht.

Mijn (ook hier eerder geplaatste) ingezonden bericht naar HEMA vonden ze blijkbaar te confronterend.

Net verwijderd zag ik.

M'n genderneutrale broek zakt spontaan af....
Mijn ingezonden filmpje naar de CNN en BBC is ook al niet uitgezonden!
  woensdag 20 september 2017 @ 16:14:20 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173891852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:13 schreef Glazenmaker het volgende:

Mijn ingezonden filmpje naar de CNN en BBC is ook al niet uitgezonden!
Ook kwalitatief te confronterend, zeker?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173891906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mijn ingezonden filmpje naar de CNN en BBC is ook al niet uitgezonden!
Wel aan ondertieteling gedacht?
pi_173891945
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ook kwalitatief te confronterend, zeker?
Waarschijnlijk wel.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:16 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wel aan ondertieteling gedacht?
Ik had mijn mantieten netjes bedekt gehouden.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:20:26 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173892000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.

Als jij een jurk wil dragen moet je een jurk dragen omdat je dat mooi vind, niet omdat het nu in het genderneutrale rekje hangt. Gepest wordt je als jongen in een jurk of Elsa truitje sowieso.

[..]

Sure :')

Kinderen lopen ook op straat, lezen ook boeken en kijken ook tv. Je kunt je genderneutrale winkel hebben maar zolang alleen de juf in een jurk voor de klas staat en de meester niet associeren kinderen jurken met vrouwen en niet met mannen.

Dus ja, het wordt kinderen in zekere zin geleerd, maar ik zie dat nog niet 1.2.3 veranderen, mannen lopen niet in jurk, gaan ze ook niet doen. Accepteer het ipv tegen windmolens te vechten.
Jij weer met je jurk. Zoals ik al zei: het is niet zo zwart-wit.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:20:45 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173892009
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vanaf een jaar of 4 wil onze oudste dochter alleen nog jurkjes en rokjes dragen. Dat is echt niet vanuit de kledingwinkels, dat is wat ze om zich heen ziet.

Geforceerd gelijkheid opdringen werkt niet.
Er wordt je niets opgedrongen, huilie.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat netjes op categorie hangen makkelijker zoekt. Als je dat niet snapt, dan houdt het op.
Dat verschil is nauwelijks te merken. Je gaat er zeker geen last van ondervinden.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:24:22 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173892075
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik voel me nergens zielig, weer zo typisch dat op de man spelen he. Ik zeg alleen dat ik het niet praktisch vind. Geen idee waarom aan 'iets vinden' meteen weer emotionele labels als 'zielig' en 'obstinaat' geplakt moet worden. Het gebruik van dat soort termen maakt je betoog er daardoor niet sterker op, eerder wanhopiger.
Uit je posts blijkt duidelijk dat je jezelf als slachtoffer ziet van deze vernieuwing. Want [i]jij[/i] ondervindt er hoegenaamd problemen door, dus ben jij zielig. En als iemand je er dan op wijst dat het geen echt probleem is, herhaal je gewoon je mening. Dat is obstinaat.

QED
pi_173892131
De marketing afdeling van de Hema is de laatste tijd wel flink bezig met het uiten van politieke statements. Ben benieuwd of dat ze windeieren gaat leggen.
pi_173892245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Uit je posts blijkt duidelijk dat je jezelf als slachtoffer ziet van deze vernieuwing. Want [i]jij[/i] ondervindt er hoegenaamd problemen door, dus ben jij zielig. En als iemand je er dan op wijst dat het geen echt probleem is, herhaal je gewoon je mening. Dat is obstinaat.

QED
Begrijpend lezen is ook al geen sterk punt van je, met je QED.

Zaak gesloten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173892253
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee hoor, niet bijzonder slim, wel een goede basis.

En waar heb je het over zeg? Nergens heb ik het over een jongen die in een roze jurkje met strikjes en kant moet rondlopen. Maar over een spijkerbroek die niet echt verschilt voor het pre puberale meisje en het pre puberale jongetje. Of een rood t-shirt waarin amper tot geen verschil zit.
Dus het verschil in pasvorm dat de Hema nu volgens de afbeeldingen in de Hema zelf en hun eigen maattabellen heeft klopt niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173892273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:28 schreef Luckyseven het volgende:
De marketing afdeling van de Hema is de laatste tijd wel flink bezig met het uiten van politieke statements. Ben benieuwd of dat ze windeieren gaat leggen.
Ben benieuwd wie die marketingers zijn. Ik vermoed dat ze zich een deuk lachen om al hun trol acties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 20 september 2017 @ 16:41:53 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173892376
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus het verschil in pasvorm dat de Hema nu volgens de afbeeldingen in de Hema zelf en hun eigen maattabellen heeft klopt niet?
Is minimaal, gaat meer over maten dan zulke verschillende pasvormen.
Kortom, verschillende maten vangen die verschillen prima op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:44:19 #41
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173892422
Prima zaak ^O^

Iedereen die hierom jankt is een snowflake. Waarom kunnen we niets meer hebben in onze samenleving? Iedereen gelijk ziek mad :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173892450
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is minimaal, gaat meer over maten dan zulke verschillende pasvormen.
Kortom, verschillende maten vangen die verschillen prima op.
Okay. Je hebt de maattabellen dus niet echt bekeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 16:49:54 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173892516
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay. Je hebt de maattabellen dus niet echt bekeken.
zeiken op de vierkante micrometer dit... je geeft je kind gewoon de kleding die bij je past, die van mij is 2 jaar maar past nog voor geen meter in kleding van 2 jaar volgens de tabel, dus dan maar geen kleren kopen omdat het zo staat in de tabel?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173892589
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:49 schreef Re het volgende:

[..]

zeiken op de vierkante micrometer dit... je geeft je kind gewoon de kleding die bij je past, die van mij is 2 jaar maar past nog voor geen meter in kleding van 2 jaar volgens de tabel, dus dan maar geen kleren kopen omdat het zo staat in de tabel?
Nee okay, dus daarom maar gewoon ontkennen dat die verschillen ontstaan vanaf een jaar of 6.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 16:55:25 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173892629
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee okay, dus daarom maar gewoon ontkennen dat die verschillen ontstaan vanaf een jaar of 6.
dat zijn algemene verschillen op gemiddelden, nou is niemand gemiddeld dus waarom je daar nu zo zwaar aan tilt... trek gewoon een broek aan die je kind past... zo verdomd moeilijk is het niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173892673
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee okay, dus daarom maar gewoon ontkennen dat die verschillen ontstaan vanaf een jaar of 6.
je hebt gewoon gelijk.

Er zit wel degelijk verschil in een jongens lijfje en een meisjes lijfje.
pi_173892699
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:55 schreef Re het volgende:

[..]

dat zijn algemene verschillen op gemiddelden, nou is niemand gemiddeld dus waarom je daar nu zo zwaar aan tilt... trek gewoon een broek aan die je kind past... zo verdomd moeilijk is het niet
Dus het verschil in pasvorm dat de Hema nu volgens de afbeeldingen in de Hema zelf en hun eigen maattabellen heeft klopt niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173892710
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

je hebt gewoon gelijk.

Er zit wel degelijk verschil in een jongens lijfje en een meisjes lijfje.
Ik had m'n toen nog baby eens een donkerblauw shirtje gekocht, paste hem voor geen meter. Getailleerd, mouwtjes te strak. Zat er een roze label in met ''girl'' :')
pi_173892728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:58 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik had m'n toen nog baby eens een donkerblauw shirtje gekocht, paste hem voor geen meter. Getailleerd, mouwtjes te strak. Zat er een roze label in met ''girl'' :')
Dat kan niet, aldus de experts hier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 16:59:10 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173892742
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus het verschil in pasvorm dat de Hema nu volgens de afbeeldingen in de Hema zelf en hun eigen maattabellen heeft klopt niet?
je bent echt enorm moeilijk zeg, tering... iedereen van 6 is 120 cm lang ... 25 kilo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173892755
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan niet, aldus de experts hier.
Oh, heb de eerste twee delen niet gelezen :+

Het enige waar ik voor pleit; poesjes op jongensshirts. Mijn zoon (en alle andere jongetjes) moeten het met tijgers en leeuwen doen, maar de mijne wil een poes.
pi_173892756
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus het verschil in pasvorm dat de Hema nu volgens de afbeeldingen in de Hema zelf en hun eigen maattabellen heeft klopt niet?
scheelt hier een volle maat.

Meidenjeans HEMA maat 128
Jongensbroek HEMA maat 122, was ruim zat.
pi_173892765
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:49 schreef Re het volgende:

[..]

zeiken op de vierkante micrometer dit... je geeft je kind gewoon de kleding die bij je past, die van mij is 2 jaar maar past nog voor geen meter in kleding van 2 jaar volgens de tabel, dus dan maar geen kleren kopen omdat het zo staat in de tabel?
_O_

Volledig mee eens.

En echt wat nutteloze ophef.

In de oude situatie moest je dus met een kleine meid die van stoere of blauwe kleding houdt naar de jongensafdeling en stond er ook nog eens in het kledingstuk dat het voor een jongen was (dat maakt het dus apart).

In de nieuwe situatie ga je lekker met je kleine meid naar de 'kidsafdeling', koopt ze zonder schaamte wat ze wil en staat er niets in het kledingstuk.
Prima toch!
pi_173892777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:59 schreef Poes. het volgende:

[..]

Oh, heb de eerste twee delen niet gelezen :+

Het enige waar ik voor pleit; poesjes op jongensshirts. Mijn zoon (en alle andere jongetjes) moeten het met tijgers en leeuwen doen, maar de mijne wil een poes.
C&A heeft een leuk grijs shirt met een poes erop, erg uni sexy.
pi_173892778
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:59 schreef Re het volgende:

[..]

je bent echt enorm moeilijk zeg, tering... iedereen van 6 is 120 cm lang ... 25 kilo
Nee, maar het gemiddelde jongentje van 135 lang heeft wel een andere taille dan het gemiddelde meisje van 135 lang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173892796
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

C&A heeft een leuk grijs shirt met een poes erop, erg uni sexy.
Ik ga even zoeken ^O^

Laatst stond ie te huilen in de winkel omdat hij het zachtroze shirtje (getailleerd!) met roezeltjes en poesjes niet mocht hebben _O-
pi_173892837
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:59 schreef FYazz het volgende:

[..]

_O_

Volledig mee eens.

En echt wat nutteloze ophef.

In de oude situatie moest je dus met een kleine meid die van stoere of blauwe kleding houdt naar de jongensafdeling en stond er ook nog eens in het kledingstuk dat het voor een jongen was (dat maakt het dus apart).

In de nieuwe situatie ga je lekker met je kleine meid naar de 'kidsafdeling', koopt ze zonder schaamte wat ze wil en staat er niets in het kledingstuk.
Prima toch!
Jij komt duidelijk niet veel op de meisjesafdeling... daar heb je ongeveer 3 keer zoveel keuze als op de jongensafdeling, ja, ze hebben ook blauwe shirts voor meisjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173892954


http://www.ebay.com/itm/N(...)RINTED-/152304981012

En dan rekken volhangen hiermee....dan heb je ballen.
pi_173892970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:07 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.ebay.com/itm/N(...)RINTED-/152304981012

En dan rekken volhangen hiermee....dan heb je ballen.
Op de damesafdeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 17:08:08 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173892985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:07 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.ebay.com/itm/N(...)RINTED-/152304981012

En dan rekken volhangen hiermee....dan heb je ballen.
Op de kinderafdeling?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173892991
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op de damesafdeling.
Mensenafdeling.
pi_173893003
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op de kinderafdeling?
Ja.

Op ooghoogte.
pi_173893021
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

C&A heeft een leuk grijs shirt met een poes erop, erg uni sexy.
https://www.c-and-a.com/n(...)37_ntk_cs%3AGrijs%3B
Deze?
Mijn zoon stuitert naast me, ''die wil ik!!'' _O-
  woensdag 20 september 2017 @ 17:09:48 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173893029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:09 schreef DrMabuse het volgende:

Ja.

Op ooghoogte.
Ik zou het idee in kapitalen opperen aan HEMA en GeenStijl.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173893048
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom maak je je daar de hele dag al zo druk om joh?
Omdat ik me stoor aan het feit dat er weinig jongenskleding hangt, en ik dus straks mijn man helemaal geen kleren meer voor mijn kind kan laten kopen, want die komt wel thuis met een shirtje met pofmouwtjes, die ziet dat niet.

En de pasvorm is nu niet voor niets anders, dus wat gaan ze doen, hun eigen maattabellen tegenspreken?

Straks is het gewoon nagenoeg allemaal meisjeskleding, maar dan zonder roze label.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173893092
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zou het idee in kapitalen opperen aan HEMA en GeenStijl.
Ja , en dan i.p.v. de lul een rookworst.

Zit wat in.
pi_173893112
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ik me stoor aan het feit dat er weinig jongenskleding hangt, en ik dus straks mijn man helemaal geen kleren meer voor mijn kind kan laten kopen, want die komt wel thuis met een shirtje met pofmouwtjes, die ziet dat niet.

Dan zou ik me eerder druk maken om je man. Wat voor een figuur is dat als hij niet eens normale kleding voor een jongen kan kopen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173893114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:12 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ja , en dan i.p.v. de lul een rookworst.

Zit wat in.
Hebben ze toch al eens gedaan? Shirt met rookworst?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173893122
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij komt duidelijk niet veel op de meisjesafdeling...
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Flikker toch op met je persoonlijke gesneer, ik haal gvd...
Nou, nou en jij draagt vandaag je bitchy-broek met hypocriete blouse :D

Tuurlijk weet ik dat er ook blauw te vinden is op de meisjesafdeling, was maar een voorbeeld he.

Maar wat is volgens jou dan het probleem van één grote kidsafdeling i.p.v. twee afzonderlijke afdelingen voor jongens en meisjes?
pi_173893132
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hebben ze toch al eens gedaan? Shirt met rookworst?
Op die plek?
pi_173893145
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan zou ik me eerder druk maken om je man. Wat voor een figuur is dat als hij niet eens normale kleding voor een jongen kan kopen?
Het is een man, die zien dingen als pofmouwtjes :r niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 17:15:23 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173893158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:13 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Op die plek?
Nee, niet helemaal.

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173893187
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ik me stoor aan het feit dat er weinig jongenskleding hangt, en ik dus straks mijn man helemaal geen kleren meer voor mijn kind kan laten kopen, want die komt wel thuis met een shirtje met pofmouwtjes, die ziet dat niet.

En de pasvorm is nu niet voor niets anders, dus wat gaan ze doen, hun eigen maattabellen tegenspreken?
Misschien kunnen ze een verstopt stipje op de kleding zetten, zodat je met een blacklight nog kunt zien of het shirt gemaakt is voor de gemiddelde jongen of meisje.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173893194
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:13 schreef FYazz het volgende:

[..]


[..]

Nou, nou en jij draagt vandaag je bitchy-broek met hypocriete blouse :D

Tuurlijk weet ik dat er ook blauw te vinden is op de meisjesafdeling, was maar een voorbeeld he.

Maar wat is volgens jou dan het probleem van één grote kidsafdeling i.p.v. twee afzonderlijke afdelingen voor jongens en meisjes?
Het boeit niet of het een afdeling is, ik wil gewoon niet door allerlei meisjesmeuk hoeven zoeken naar een dinoshirt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173893215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal.

[ afbeelding ]
Wel kekke rookworst homo's en tompouce lesbo's.
pi_173893269
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ik me stoor aan het feit dat er weinig jongenskleding hangt, en ik dus straks mijn man helemaal geen kleren meer voor mijn kind kan laten kopen, want die komt wel thuis met een shirtje met pofmouwtjes, die ziet dat niet.
Whaha, dus omdat je geen vertrouwen in je man hebt ben je boos op de Hema...

En heel erg benieuwd nu, koopt je man dan voor zichzelf ook shirtjes met pofmouwtjes :P
pi_173893292
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is een man, die zien dingen als pofmouwtjes :r niet.
Sterkte Leandra, ik hoop echt dat je deze slag te boven komt. Want ja, ik kan me echt niets ergers voorstellen dan dat jouw man met een verkeerd kledingstuk thuis komt omdat de HEMA de kaartjes JONGENS en MEISJES van de kleding heeft afgehaald. Echt een aanleiding om al de hele fucking dag stampij te maken in dit topic met maattabellen en pasvormen. Poe hee, wat een narigheid en ellende zeg. Dat jou dit nou weer net moet overkomen he. En dan nog zo'n man ook die te stom is om pofmouwtjes te herkennen. Het is je ook allemaal niet gegund in het leven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173893378
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het boeit niet of het een afdeling is, ik wil gewoon niet door allerlei meisjesmeuk hoeven zoeken naar een dinoshirt.
Alsof de Hema zalen vol kleding heeft en dat het nu allemaal zonder enkel overzicht door elkaar komt te hangen.

Je overdrijft echt enorm vandaag (en dat ben ik niet van je gewend trouwens).

Misschien een laatste tip, ook handig voor manlief en zijn pofmouwtjes, je kunt tegenwoordig ook via internet kleding bestellen. Kun je zoeken op kleur, patroontje en zelfs op het woord dino. Je kunt het dan ook nog bij de Hema bij jou in de buurt laten bezorgen en dan kun je het zonder zoeken afhalen.
pi_173893795
HEMA heeft zulke stereotype kinderkleding dat zo'n label sowieso overbodig is. Je moet wel een blinde mol genaamd Jules zijn die net een tia heeft gehad wil je het verschil niet zien.

Goede actie trouwens van oppertroll marketing-HEMA _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 17:40:19 ]
  woensdag 20 september 2017 @ 17:39:30 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173893804
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het boeit niet of het een afdeling is, ik wil gewoon niet door allerlei meisjesmeuk hoeven zoeken naar een dinoshirt.
Want de HEMA staat bekend om de dino shirts, heeft echt een enorme keuze waardoor je uren en uren bezig bent... De tjee zeg. Olifant....Mug.
Echt enorm problematisch dat er ook wat meisjes T-shirts tussen hangen, allemaal netjes op soort en kleur gesorteerd net als nu.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173894238
Heb het vorige topic ook gelezen. Vermakelijk leesvoer.

Zoals al gezegd hierboven: goede marketingtruc, HEMA weer in het nieuws. Hel, misschien ga ik ook weer eens naar de HEMA om een rookworst te halen (al jaren niet geweest).

Tijden veranderen. Net als wat mensen jongens- en meisjesachtig beschouwen.
pi_173894251
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:54 schreef Mutiilation het volgende:
Heb het vorige topic ook gelezen. Vermakelijk leesvoer.

Zoals al gezegd hierboven: goede marketingtruc, HEMA weer in het nieuws. Hel, misschien ga ik ook weer eens naar de HEMA om een rookworst te halen (al jaren niet geweest).

Tijden veranderen. Net als wat mensen jongens- en meisjesachtig beschouwen.
HEMA rookworst. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173894261
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

HEMA rookworst. :9
:9~
SOONY
pi_173894452
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:39 schreef Tem het volgende:
HEMA heeft zulke stereotype kinderkleding dat zo'n label sowieso overbodig is. Je moet wel een blinde mol genaamd Jules zijn die net een tia heeft gehad wil je het verschil niet zien.

Goede actie trouwens van oppertroll marketing-HEMA _O_
Als aankomend vader ben ik de laatste tijd wel een paar keer in de HEMA geweest om kleertjes te halen. Had nooit gezien dat er labels aanzitten waar meisje/jongen op staat. En het hangt hier ook allemaal al naast elkaar.

Van mij mag het ook allemaal nog wel wat neutraler, ligt best wat bij dat ik best leuk zou vinden voor zowel een meisje als jongen als er niet allerlei roze franjes en strikjes aan zaten.
pi_173894515
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:06 schreef kipknots het volgende:

[..]

Als aankomend vader ben ik de laatste tijd wel een paar keer in de HEMA geweest om kleertjes te halen. Had nooit gezien dat er labels aanzitten waar meisje/jongen op staat. En het hangt hier ook allemaal al naast elkaar.

Van mij mag het ook allemaal nog wel wat neutraler, ligt best wat bij dat ik best leuk zou vinden voor zowel een meisje als jongen als er niet allerlei roze franjes en strikjes aan zaten.
hoop dat je naast Hema maat 50 ook andere kleertjes klaar hebt liggen. Die hele kleintjes verzuipen in HEMA kleding.
pi_173894914
Maareh, zijn jongensonderbroekjes niet anders dan meisjesonderbroekjes? Wat betreft vorm.
pi_173895369
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hoop dat je naast Hema maat 50 ook andere kleertjes klaar hebt liggen. Die hele kleintjes verzuipen in HEMA kleding.
Ja, heb natuurlijk wel meer liggen. En anders kunnen mouwen en broekspijpen altijd omgeslagen worden.
pi_173895442
En welk probleem lost HEMA hiermee op?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 19:05:03 ]
  woensdag 20 september 2017 @ 19:07:06 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173895482
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:06 schreef kipknots het volgende:

[..]


Van mij mag het ook allemaal nog wel wat neutraler
Zoiets?

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173895504
Gewoon je zoontje een jurk laten dragen inderdaad, dat ie daarna op school gepest wordt is volstrekt onbegrijpbaar ja! :')
pi_173895616
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:06 schreef kipknots het volgende:

[..]

Als aankomend vader ben ik de laatste tijd wel een paar keer in de HEMA geweest om kleertjes te halen. Had nooit gezien dat er labels aanzitten waar meisje/jongen op staat. En het hangt hier ook allemaal al naast elkaar.

Van mij mag het ook allemaal nog wel wat neutraler, ligt best wat bij dat ik best leuk zou vinden voor zowel een meisje als jongen als er niet allerlei roze franjes en strikjes aan zaten.
Dan pak je toch iets zonder franjes en strikjes?
Maken we ons hier nou druk om? Zijn de wereldproblemen op?
pi_173895651
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

HEMA rookworst. :9
Voortaan alleen nog geprakt te krijgen. Genderneutrale worst.
pi_173895691
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ik me stoor aan het feit dat er weinig jongenskleding hangt, en ik dus straks mijn man helemaal geen kleren meer voor mijn kind kan laten kopen, want die komt wel thuis met een shirtje met pofmouwtjes, die ziet dat niet.

Dan zou ik je man eerst langs een opticien sturen alvorens hij op pad mag om kleren voor je kind te kopen.
pi_173895696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
En welk probleem lost HEMA hiermee op?
Nou, er was een tienjarig meisje dat stoerdere rokjes wou, die zijn er nu nog steeds niet, maar ze zijn wel gender-neutraal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173895730
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het boeit niet of het een afdeling is, ik wil gewoon niet door allerlei meisjesmeuk hoeven zoeken naar een dinoshirt.
Niet meer bij de HEMA kopen dan :)

Maar goed, ik snap nog steeds niet goed welk probleem HEMA hier nu denkt op te lossen?
Was er überhaupt wel een probleem?
pi_173895754
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou, er was een tienjarig meisje dat stoerdere rokjes wou, die zijn er nu nog steeds niet, maar ze zijn wel gender-neutraal.
Aha... hmkee. :')

Beter kappen ze gewoon met dit soort dingen door de strot te rammen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 19:21:26 ]
  woensdag 20 september 2017 @ 19:49:19 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173896481
Euh... sinds wanneer is meisjeskleding getailleerd en op welke leeftijd krijgen die meiden überhaupt een taille? Wat is het doel van accentueren van de taille?
  woensdag 20 september 2017 @ 19:51:12 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173896511
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
En welk probleem lost HEMA hiermee op?
Ik denk ruimtegebrek ik de winkels. De kleding die op beide afdelingen hing hoeft niet meer dubbel in de winkel.
pi_173896553
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

HEMA rookworst. :9
Dat blijft hun beste product ooit. Op Schiphol is het traditioneel mijn afscheid van Nederland als ik de hort op ga.
pi_173896732
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:59 schreef FYazz het volgende:

[..]

_O_

Volledig mee eens.

En echt wat nutteloze ophef.

In de oude situatie moest je dus met een kleine meid die van stoere of blauwe kleding houdt naar de jongensafdeling en stond er ook nog eens in het kledingstuk dat het voor een jongen was (dat maakt het dus apart).

In de nieuwe situatie ga je lekker met je kleine meid naar de 'kidsafdeling', koopt ze zonder schaamte wat ze wil en staat er niets in het kledingstuk.
Prima toch!
sinds wanneer kopen 6jarigen hun eigen kleding. Het is omzin dat ze zich daarvoor zouden schamen, ze trekken aan wat de ouders voor ze gekocht hebben.
There are only 151 Pokémon.
pi_173896734
Erg overdreven wat mij betreft..
pi_173896739
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan pak je toch iets zonder franjes en strikjes?
Maken we ons hier nou druk om? Zijn de wereldproblemen op?
Waarom denk je dat ik me er druk om maak? Het is hoogstens dat ik soms iets zie dat ik op het eerste ook leuk vind en dan denk jammer als ik het beter bekijk.
pi_173896871
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:49 schreef Lunatiek het volgende:
Euh... sinds wanneer is meisjeskleding getailleerd en op welke leeftijd krijgen die meiden überhaupt een taille? Wat is het doel van accentueren van de taille?
In ieder geval sinds ik een dochter heb en die is nu 7.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173897627
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 10:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Uitstekend stuk :)

Ja in heb hem wel gelezen itt tot de rest van het forum :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_173898041
Jajaja FOK!-volk... Jullie zijn nog oubolliger dan de HEMA.
pi_173898374

Op het ietwat wereldvreemde Fok! kan de HEMA op redelijk bijval rekenen, maar op straat helaas niet.
standaarddrinker
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 20 september 2017 @ 21:20:04 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173898413
Nogal onzinnig, maar ik zie het probleem niet zo. Waarom zou je je hier over opwinden?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173898486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:18 schreef DrDentz het volgende:

Op het ietwat wereldvreemde Fok! kan de HEMA op redelijk bijval rekenen, maar op straat helaas niet.
Na selectie door GeenStijl niet nee.

Toch maf dat dat op bepaalde vlakken zo'n ultraconservatieve club is geworden dat ze zich zelfs druk maken over de indeling van de kinderkledingafdeling van de HEMA.
pi_173898520
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Na selectie door GeenStijl niet nee.

Toch maf dat dat op bepaalde vlakken zo'n ultraconservatieve club is geworden dat ze zich zelfs druk maken over de indeling van de kinderkledingafdeling van de HEMA.
Na een peiling van EenVandaag ook niet...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173898592
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Na een peiling van EenVandaag ook niet...
Die gingen dat serieus peilen?

Geintje toch?
pi_173898595
Genderneutrale kleding :') :') :')
pi_173898775
standaarddrinker
pi_173899084
SOONY
pi_173899199
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Waarom zou je je hier over opwinden?
Dit dus.

Ik kan er ook niet echt bij... pagina na pagina alsof de komplete menselijke beschaving zojuist is ingestort. (En dan ook nog wegens een meisje dat geen rose onderbroeken meer wou.) :P
pi_173899252
Totaal oninteressant onderwerp dit. Wanneer daarentegen een groepje veganisten het voor elkaar krijgen om de hemaworst in de ban te doen, dan ga ik de barricade op.
pi_173899343
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die gingen dat serieus peilen?

Geintje toch?
Die hebben begin deze maand een peiling gedaan omtrent genderneutraliteit, niet specifiek deze actie van de HEMA.

Hadden wel een item over de HEMA vandaag, daar kwam deze peiling even terug.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173899368
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die hebben begin deze maand een peiling gedaan omtrent genderneutraliteit, niet specifiek deze actie van de HEMA.
Ah... Ik dacht al...
pi_173899387
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah... Ik dacht al...
Zou wat overtrokken zijn ja. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173899962
Het probleem was toch ook opgelost met stoer meisjesondergoed of ben ik nu aan het discrimineren?
  woensdag 20 september 2017 @ 22:18:19 #121
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173900134
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Nogal onzinnig, maar ik zie het probleem niet zo. Waarom zou je je hier over opwinden?
Volgens sommige lieden hier op FOK! en elders leidt tot 'vervrouwelijking' van de maatschappij, waardoor we straks niet in staat zijn ons te weren tegen de islamitische jihad. Tsja. Ik zie het verband niet, maar sommige lieden reageren daarom nogal sterk tegen alles wat de grens vervaagd tussen man en vrouw. Lijkt mij eerder dat die gevoelens voortkomen uit eigen onzekerheden, maarja. Er zitten er ook een aantal neckbeards tussen (op Reddit heb je er veel) die vrouwen gewoon haten omdat ze ooit een mislukte date hadden of daten 'niet snappen'.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 20-09-2017 22:23:40 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173901340
Nu bij Pauw! een moeder die haar kind genderneutraal opvoedt. SAD!
standaarddrinker
pi_173901824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Uitstekend stuk :)

Ja in heb hem wel gelezen itt tot de rest van het forum :P
_O_
pi_173901896
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens sommige lieden hier op FOK! en elders leidt tot 'vervrouwelijking' van de maatschappij, waardoor we straks niet in staat zijn ons te weren tegen de islamitische jihad. Tsja. Ik zie het verband niet, maar sommige lieden reageren daarom nogal sterk tegen alles wat de grens vervaagd tussen man en vrouw. Lijkt mij eerder dat die gevoelens voortkomen uit eigen onzekerheden, maarja. Er zitten er ook een aantal neckbeards tussen (op Reddit heb je er veel) die vrouwen gewoon haten omdat ze ooit een mislukte date hadden of daten 'niet snappen'.
Ergens is het wel fascinerend, de verbinding tussen de ergste anti-islam PVV 'tokkies' en de streng islamitische figuren die beiden tegen de LGBT beweging zijn
  woensdag 20 september 2017 @ 23:28:32 #125
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173901948
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:26 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ergens is het wel fascinerend, de verbinding tussen de ergste anti-islam PVV 'tokkies' en de streng islamitische figuren die beiden tegen de LGBT beweging zijn
Hebben ze toch nog iets gemeen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173902104
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:26 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ergens is het wel fascinerend, de verbinding tussen de ergste anti-islam PVV 'tokkies' en de streng islamitische figuren die beiden tegen de LGBT beweging zijn
De islam en de (nieuwe generatie, SJW-)LGBT zijn de (aan elkaar tegenovergestelde) extremen. De 'PVV-er' ageert tegen beide vanuit gezond liberaal-conservatisme. Opmerkelijker is de verbinding tussen de (knettergekke) LGBT-er en haar omhelzing van de islam(migratie).
pi_173902189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:02 schreef DrDentz het volgende:
Nu bij Pauw! een moeder die haar kind genderneutraal opvoedt. SAD!
Dat is gewoon kindermishandeling.
pi_173902210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De islam en de (nieuwe generatie, SJW-)LGBT zijn de (aan elkaar tegenovergestelde) extremen. De 'PVV-er' ageert tegen beide vanuit gezond liberaal-conservatisme. Opmerkelijker is de verbinding tussen de (knettergekke) LGBT-er en haar omhelzing van de islam(migratie).
Vind ik ook vreemd, feministen die de boerka omarmen. Een vreemde spagaat.
standaarddrinker
pi_173902222
Nu ik er over nadenk lijkt het me best logisch om kinderkleding unisex te maken. Qua figuur zit er weinig verschil in en jongens gaan dan echt niet spontaan rokjes dragen. Maar sommige mensen op dit forum denken dat kinderen achterlijk zijn en 'stoere' jongetjes opeens roze jurkjes gaan dragen omdat er geen labeltjes meer op zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

_O_
Aangezien Ali_boo het een goed stuk vond, zal er wel onzin in staan. Met andere woorden, tijdverspilling.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173902243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Vind ik ook vreemd, feministen die de boerka omarmen. Een vreemde spagaat.
Vrijheid in repressie? Of de vrijheid voor zelf-repressie? Feminisme in optima forma? Waarschijnlijk geloven ze het echt dat de moslima er zelf voor kiest.
  woensdag 20 september 2017 @ 23:43:31 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173902254
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Vind ik ook vreemd, feministen die de boerka omarmen. Een vreemde spagaat.
Waar je lees je dat dan? Want dit is ook iets wat steeds zomaar herhaald wordt op FOK! maar in de praktijk helemaal niet klopt volgens mij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173902289
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waar je lees je dat dan? Want dit is ook iets wat steeds zomaar herhaald wordt op FOK! maar in de praktijk helemaal niet klopt volgens mij.
annefleurdd twitterde op woensdag 13-09-2017 om 21:26:13 Als je als vrouw tegen hoofd/lichaamsbedekking bent, ben je geen feminist. Je sluit dat namelijk een groot deel van alle vrouwen uit. reageer retweet
standaarddrinker
pi_173902293
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waar je lees je dat dan? Want dit is ook iets wat steeds zomaar herhaald wordt op FOK! maar in de praktijk helemaal niet klopt volgens mij.
In Washington liepen zo'n 100K 'feministen' achter een hoofddoek aan die gelijktijdig aan het tweeten is hoe mooi en geweldig sharia wel niet is. Daarnaast zie je linkse-'politici' een hoofddoek dragen als 'boodschap' (voor tolerantie, je weet wel...) en tal van extremisten-feministen exact dat riedeltje herhalen.
pi_173902306
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waar je lees je dat dan? Want dit is ook iets wat steeds zomaar herhaald wordt op FOK! maar in de praktijk helemaal niet klopt volgens mij.
Ik zou ook wel willen weten welke feministen pro-boerka zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173902379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De islam en de (nieuwe generatie, SJW-)LGBT zijn de (aan elkaar tegenovergestelde) extremen. De 'PVV-er' ageert tegen beide vanuit gezond liberaal-conservatisme. Opmerkelijker is de verbinding tussen de (knettergekke) LGBT-er en haar omhelzing van de islam(migratie).
Je overdrijft. Wanneer de overheid bepaalde genderneutrale dingen gaat dwingen mag je terugkomen hierop. Verder is de islam (althans de mensen die deze sterk aanhangen) inderdaad een kwalijke zaak voor de Nederlandse samenleving, maar de onverdraagzame mensen die neerkijken op homo's en transgenders ook.

Wat maakt het jou uit? Ik kan me enigszins voorstellen dat transgenders een discutabele kwestie zijn, maar wat maakt het uit om hun te laten leven zoals ze willen leven? In dit geval boeit het sowieso niet echt, 30sec extra zoekwerk, nou wat erg.
  donderdag 21 september 2017 @ 00:49:01 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173903180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

annefleurdd twitterde op woensdag 13-09-2017 om 21:26:13 Als je als vrouw tegen hoofd/lichaamsbedekking bent, ben je geen feminist. Je sluit dat namelijk een groot deel van alle vrouwen uit. reageer retweet
Ah. Ja bizar inderdaad. Maar volgens mij zegt ze niet dat mensen een boerka moeten gaan dragen maar eerder dat ze niet uitgesloten moeten worden omdat ze een boerka dragen.

edit: staat wel een mooie burn in die tweets eronder btw :P

edit2: allejezus wat een hoop reacties trouwens op die tweet. Ik zit zelf niet actief op twitter maar er worden wel een hoop mensen getriggerd door een mening van een verder nietszeggend persoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 21-09-2017 00:55:29 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173903197
SWJ's nemen pashokjes over
...
staat in de topictitel... het is fakenews
  donderdag 21 september 2017 @ 03:01:08 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173904011
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:42 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
_O- inderdaad die maffe bejaardensenioren in hun identieke dus genderneutrale campingsmokings!
  donderdag 21 september 2017 @ 03:04:35 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173904020
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In ieder geval sinds ik een dochter heb en die is nu 7.
Waarom kleed je je 7-jarige dochter zo dat ze seksueel aantrekkelijk wordt, cq dat de nadruk wordt gelegd op nauwelijks aanwezige heupen en borsten?
pi_173904773
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 03:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom kleed je je 7-jarige dochter zo dat ze seksueel aantrekkelijk wordt, cq dat de nadruk wordt gelegd op nauwelijks aanwezige heupen en borsten?
Ik vind 7 jarigen in getailleerde kleding niet seksueel aantrekkelijk maar misschien is dat mijn afwijking......
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173904841
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 03:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom kleed je je 7-jarige dochter zo dat ze seksueel aantrekkelijk wordt, cq dat de nadruk wordt gelegd op nauwelijks aanwezige heupen en borsten?
inderdaad zeg, boerka aan.

Man lees eens ff goed, kinderen krijgen rond die leeftijd een taille.

Een jongensbroek zakt dan af...
pi_173904886
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is gewoon kindermishandeling.
Zeker indien een jongentje een echte vent is of een meid het liefst een echte prinses.
  donderdag 21 september 2017 @ 08:27:05 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173904890
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind 7 jarigen in getailleerde kleding niet seksueel aantrekkelijk maar misschien is dat mijn afwijking......
Nee, maar er wel alles aan doen om ze aantrekkelijk te maken...
pi_173904900
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, maar er wel alles aan doen om ze aantrekkelijk te maken...
Je wil ze in lompen gaan hijsen?
pi_173904933
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, maar er wel alles aan doen om ze aantrekkelijk te maken...
Dat schrijft hij helemaal nergens.
pi_173904951
Heeft iemand enig inzicht hoe groot de groep genderneutralen is?
  donderdag 21 september 2017 @ 08:39:11 #148
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173904977
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

inderdaad zeg, boerka aan.

Man lees eens ff goed, kinderen krijgen rond die leeftijd een taille.

Een jongensbroek zakt dan af...
Bullshit. Weet jij wel waar de taille zit? Dat is ver boven de broeksband, tenzij het een tuinbroek is maar die zakt niet af wegens die galgen.
Daarbij: hoe verklaar je dat de Levi's 501 niet afzakte bij volwassen(!) vrouwen (en mannen), en dat er sowieso veel vrouwen zijn die fysiek geen enkel probleem hebben met het dragen van "herenbroeken" of unisex-broeken (die heren dus ook dragen)?

Getailleerde kleding is er ook voor heren, zoals blazers en overhemden, vaak in de duurdere prijsklassen.
Je geeft je kinderen getailleerde kleding omdat het bij dat model van de kleding past en pas als de kinderen hun babyvet kwijt zijn anders is het geen gezicht. Maar het is niet verplicht om meisjes getailleerde kleding te geven. Lijkt mij een stuk minder fijn spelen, strakke kleren.
pi_173904990
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, maar er wel alles aan doen om ze aantrekkelijk te maken...
:') _!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173905031
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je overdrijft. Wanneer de overheid bepaalde genderneutrale dingen gaat dwingen mag je terugkomen hierop. Verder is de islam (althans de mensen die deze sterk aanhangen) inderdaad een kwalijke zaak voor de Nederlandse samenleving, maar de onverdraagzame mensen die neerkijken op homo's en transgenders ook.
Helemaal geen kwestie van neerkijken, maar je wel verzetten tegen het afdwingen van iets waar een overgrote meerderheid helemaal geen behoefte aan heeft.

Ik wordt een beetje moe van die transgender neutrale hype die een minderheid een meerderheid door de strot probeert te duwen. Ik denk dat daar de kern van de discussie om draait.
pi_173905046
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Helemaal geen kwestie van neerkijken, maar je wel verzetten tegen het afdwingen van iets waar een overgrote meerderheid helemaal geen behoefte aan heeft.

Ik wordt een beetje moe van die transgender neutrale hype die een minderheid een meerderheid door de strot probeert te duwen. Ik denk dat daar de kern van de discussie om draait.
En het feit dat er daadwerkelijk gemeenten, instanties, bedrijven en organisaties zijn die het dun in de broek doen als ze door een dergelijke minderheidsgroep aangesproken worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173905061
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, maar er wel alles aan doen om ze aantrekkelijk te maken...
Ik wil dat mijn dochter er uit ziet als een leuk meisje van haar leeftijd (die dus zoals opgemerkt inderdaad al heupen krijgen en het merendeel van de kleding dus getailleerd is). Het is niet de bedoeling dat ouwe geilerds als jij er ogewonden van raken maar dat is onvemijdelijk.

Als ik mijn dochter van 7 naar school stuur in dit jurkje:



En jij vindt dat seksueel aantrekkelijk mankeert er iets aan jou, niet aan dat jurkje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 21 september 2017 @ 08:49:58 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173905064
Wat een paar verdwenen labeltjes al niet kunnen veroorzaken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173905073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik wil dat mijn dochter er uit ziet als een leuk meisje van haar leeftijd (die dus zoals opgemerkt inderdaad al heupen krijgen en het merendeel van de kleding dus getailleerd is). Het is niet de bedoeling dat ouwe geilerds als jij er ogewonden van raken maar dat is onvemijdelijk.

Als ik mijn dochter van 7 naar school stuur in dit jurkje:

[ afbeelding ]

En jij vindt dat seksueel aantrekkelijk mankeert er iets aan jou, niet aan dat jurkje.
Inderdaad.
pi_173905076
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bullshit. Weet jij wel waar de taille zit? Dat is ver boven de broeksband, tenzij het een tuinbroek is maar die zakt niet af wegens die galgen.
Daarbij: hoe verklaar je dat de Levi's 501 niet afzakte bij volwassen(!) vrouwen (en mannen), en dat er sowieso veel vrouwen zijn die fysiek geen enkel probleem hebben met het dragen van "herenbroeken" of unisex-broeken (die heren dus ook dragen)?

Getailleerde kleding is er ook voor heren, zoals blazers en overhemden, vaak in de duurdere prijsklassen.
Je geeft je kinderen getailleerde kleding omdat het bij dat model van de kleding past en pas als de kinderen hun babyvet kwijt zijn anders is het geen gezicht. Maar het is niet verplicht om meisjes getailleerde kleding te geven. Lijkt mij een stuk minder fijn spelen, strakke kleren.
Er is ook getailleerde herenkleding? Is dat dan om de mannelijke heupen te accentueren en seksueel aantrekkelijk te worden?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 21 september 2017 @ 08:54:04 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Helemaal geen kwestie van neerkijken, maar je wel verzetten tegen het afdwingen van iets waar een overgrote meerderheid helemaal geen behoefte aan heeft.

Ik wordt een beetje moe van die transgender neutrale hype die een minderheid een meerderheid door de strot probeert te duwen. Ik denk dat daar de kern van de discussie om draait.
Mafklapper, dit heeft niks met transgender te maken. Jij ziet het woord "gender" en schiet gelijk in je anti-transgenderkramp.
Val toch in een beek bij Eindhoven!
  donderdag 21 september 2017 @ 08:54:52 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is ook getailleerde herenkleding? Is dat dan om de mannelijke heupen te accentueren en seksueel aantrekkelijk te worden?
Jup. James Bond draagt die dingen.
  donderdag 21 september 2017 @ 08:56:25 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173905136
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik wil dat mijn dochter er uit ziet als een leuk meisje van haar leeftijd (die dus zoals opgemerkt inderdaad al heupen krijgen en het merendeel van de kleding dus getailleerd is). Het is niet de bedoeling dat ouwe geilerds als jij er ogewonden van raken maar dat is onvemijdelijk.

Als ik mijn dochter van 7 naar school stuur in dit jurkje:

[ afbeelding ]

En jij vindt dat seksueel aantrekkelijk mankeert er iets aan jou, niet aan dat jurkje.
Sowieso, dat kind een jurkje aandoen, wat is dat voor genderbevestigend gedoe.
Gewoon een spijkerbroek en een zwart of wit shirt, gekker hoeft het niet te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173905157
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mafklapper, dit heeft niks met transgender te maken. Jij ziet het woord "gender" en schiet gelijk in je anti-transgenderkramp.
Val toch in een beek bij Eindhoven!
Maar hoe groot is de groep dan waar we nu over praten?

Kijk er zullen altijd mensen zijn die door hun maten gebruik maken van een coupeuse of naaister.
pi_173905158
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

En het feit dat er daadwerkelijk gemeenten, instanties, bedrijven en organisaties zijn die het dun in de broek doen als ze door een dergelijke minderheidsgroep aangesproken worden.
Sommige mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze morgen weer te zeiken hebben. Toon als samenleving gewoon eens ruggengraat en accepteer dat nee ook nee is.

Hetzelfde als die hysterische vrouw die nu al een week de aandacht ligt te zoeken omdat ze een wildplasboete moet betalen. Mens, neem een eenmalig kathetersetje mee met een katheterzak en je valt niemand meer lastig. Nee, maar blijven schreeuwen en jammerklagen. Vreselijk dat soort mensen. :N
  donderdag 21 september 2017 @ 08:59:02 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173905182
Ja, van die mensen die al drie topics lang janken om een labeltje dat verdwijnt. Get a grip.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173905203
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sommige mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze morgen weer te zeiken hebben. Toon als samenleving gewoon eens ruggengraat en accepteer dat nee ook nee is.

Hetzelfde als die hysterische vrouw die nu al een week de aandacht ligt te zoeken omdat ze een wildplasboete moet betalen. Mens, neem een eenmalig kathetersetje mee met een katheterzak en je valt niemand meer lastig. Nee, maar blijven schreeuwen en jammerklagen. Vreselijk dat soort mensen. :N
Die vrouw had gewoon voor sluitingstijd in de kroeg kunnen plassen.
  donderdag 21 september 2017 @ 09:01:04 #163
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905216
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik wil dat mijn dochter er uit ziet als een leuk meisje van haar leeftijd (die dus zoals opgemerkt inderdaad al heupen krijgen en het merendeel van de kleding dus getailleerd is). Het is niet de bedoeling dat ouwe geilerds als jij er ogewonden van raken maar dat is onvemijdelijk.

Als ik mijn dochter van 7 naar school stuur in dit jurkje:

[ afbeelding ]

En jij vindt dat seksueel aantrekkelijk mankeert er iets aan jou, niet aan dat jurkje.
Waar is het getailleerde dan en geloof je echt dat een jongetje dat kledingstuk niet zou passen wegens "getailleerd"?

Ik heb niks met kinderen, maar je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat jonge meisjes "geseksualiseerd" worden met kleding. Zie bijvoorbeeld https://eenvandaag.avrotr(...)g-van-kinderkleding/
  donderdag 21 september 2017 @ 09:01:24 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173905218
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:59 schreef Copycat het volgende:
Ja, van die mensen die al drie topics lang janken om een labeltje dat verdwijnt. Get a grip.
De Iraanse modepolitie is er niks bij.

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173905234
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jup. James Bond draagt die dingen.
Klopt!

Maar als een meisje van 7 het draagt probeer je haar seksueel aantrekkelijk te maken alsof je haar netkousen met jarretels aantrekt :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173905249
quote:
18s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

De Iraanse modepolitie is er niks bij.

[ afbeelding ]
Zo ervaar ik die opgelegde genderneutraal handel juist.

Had hetzelfde met gekleurde pieten en met het aanbieden van vogelzaad in plaats van een fatsoenlijke lunch voor mijn gasten. Die nu spontaan allergisch zijn voor gluten.
pi_173905259
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar is het getailleerde dan en geloof je echt dat een jongetje dat kledingstuk niet zou passen wegens "getailleerd"?

Ik heb niks met kinderen, maar je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat jonge meisjes "geseksualiseerd" worden met kleding. Zie bijvoorbeeld https://eenvandaag.avrotr(...)g-van-kinderkleding/
Het getailleerde? Je ziet dat plaatje toch met een versmalling bij de taille? Dat noem je getailleerd.

En we hebben het toch niet over kinderstrings en voorgevulde bh'tjes en bikini's?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173905266
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar is het getailleerde dan en geloof je echt dat een jongetje dat kledingstuk niet zou passen wegens "getailleerd"?

Ik heb niks met kinderen, maar je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat jonge meisjes "geseksualiseerd" worden met kleding. Zie bijvoorbeeld https://eenvandaag.avrotr(...)g-van-kinderkleding/
Tis maar waar je geil van word denk ik dan.
  donderdag 21 september 2017 @ 09:08:40 #169
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905299
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar hoe groot is de groep dan waar we nu over praten?
Welke groep hebben we het over?
Volgens mij ging het over mensen die kleding voor (jonge) kinderen kopen bij de Hema.

En de groep die niet weet wat hij voor zoon of dochter moet kopen als er geen label "jongen" of "meisje" in die kleding staat, of als het niet op een duidelijk te onderscheiden afdeling hangt, want je zou een thuis kunnen komen met een kledingstuk voor het verkeerde geslacht :o , of een strandbal. In elk geval lijkt het percentage Fok!kers in die groep heel hoog te zijn.
pi_173905321
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar is het getailleerde dan en geloof je echt dat een jongetje dat kledingstuk niet zou passen wegens "getailleerd"?

Ik heb niks met kinderen, maar je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat jonge meisjes "geseksualiseerd" worden met kleding. Zie bijvoorbeeld https://eenvandaag.avrotr(...)g-van-kinderkleding/
Ben wel heel benieuwd waar dat goed verkocht wordt. Dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien in het straatbeeld.
  donderdag 21 september 2017 @ 09:12:15 #171
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het getailleerde? Je ziet dat plaatje toch met een versmalling bij de taille? Dat noem je getailleerd.

En we hebben het toch niet over kinderstrings en voorgevulde bh'tjes en bikini's?
Ik zie die versmalling daar niet. Je ziet dat de rok begint.
Duidelijk getailleerd valt onder dezelfde categorie als bh's voor meisjes die even plat zijn als jongens. Het is niet in het belang van het kind.
pi_173905358
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welke groep hebben we het over?
Volgens mij ging het over mensen die kleding voor (jonge) kinderen kopen bij de Hema.

En de groep die niet weet wat hij voor zoon of dochter moet kopen als er geen label "jongen" of "meisje" in die kleding staat, of als het niet op een duidelijk te onderscheiden afdeling hangt, want je zou een thuis kunnen komen met een kledingstuk voor het verkeerde geslacht :o , of een strandbal. In elk geval lijkt het percentage Fok!kers in die groep heel hoog te zijn.
De groep waarvoor de HEMA nu het kinderkleding systeem omgooit.

Ik kom niet verder dan die vrouw gisteren bij DWDD en het meisje op FB van 10 wat onderbroekjes wilde zonder roze hartjes.
  donderdag 21 september 2017 @ 09:13:32 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905365
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:10 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ben wel heel benieuwd waar dat goed verkocht wordt. Dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien in het straatbeeld.
In Tokkieland! (Schildersbuurt Den Haag en omringende wijken).
  donderdag 21 september 2017 @ 09:13:33 #174
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173905366
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:10 schreef Luckyseven het volgende:

Ben wel heel benieuwd waar dat goed verkocht wordt. Dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien in het straatbeeld.
HEMA lag een aantal jaar geleden onder vuur vanwege de verkoop van kleuterstrings ...
Het kan verkeren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173905399
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In Tokkieland! (Schildersbuurt Den Haag en omringende wijken).
Ik woon in Almere, daar zou ik dan ook wat van mee moeten krijgen..

Ik zie wel veel jonge meisjes al met een hoofddoek op lopen. Hoort blijkbaar ook bij de stad maar ik betwijfel of dat ook in het belang van het kind is. Maar goed dat is een discussie voor een andere dag.
pi_173905408
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

HEMA lag een aantal jaar geleden onder vuur vanwege de verkoop van kleuterstrings ...
Het kan verkeren.
Kleuterstrings zijn inderdaad totaal niet in het belang van het kind. Maar het is wel vrij logisch dat ik die op straat niet waarneem..

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckyseven op 21-09-2017 09:26:13 ]
pi_173905414
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zie die versmalling daar niet. Je ziet dat de rok begint.
Duidelijk getailleerd valt onder dezelfde categorie als bh's voor meisjes die even plat zijn als jongens. Het is niet in het belang van het kind.
Dan mankeer je iets aan je ogen.

dit is niet getailleerd, dat loopt gewoon recht.:


Misschien een idee om je eerst te verdiepen in kinderkleding? Want nu is er opeens een verschil tussen getailleerd en duidelijk getailleerd terwijl je net mij nog beschuldigd van het seksualiseren van mijn dochter omdat die een getailleerd jurkje draagt...

En waarom is het niet in het belang van het kind? Het is mooi, dat is het belang. Anders kun je alle kleding met een leuke print ook in de ban doen: is ook niet in het belang van het kind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 21 september 2017 @ 09:21:10 #178
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905429
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:05 schreef 8777 het volgende:

[..]

Tis maar waar je geil van word denk ik dan.
Daar draait het niet om. Het draait erom dat ouders kinderen die nog helemaal niet met seks bezig zijn (en nog nauwelijks bewust zijn van het eigen geslacht) kleden op een manier waarop volwassen zich kleden als ze indruk willen maken op het andere geslacht. En dat die meisjes dus aanleren dat het normaal is om je hoerig te kleden en je te schikken naar wat een ander aantrekkelijk vindt in plaats van aan te trekken wat lekker zit bij het spelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2017 13:22:41 ]
  donderdag 21 september 2017 @ 09:23:29 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

En waarom is het niet in het belang van het kind? Het is mooi, dat is het belang. Anders kun je alle kleding met een leuke print ook in de ban doen: is ook niet in het belang van het kind.
Vindt dat kind het mooi?
En waarom is het bij jongetjes kennelijk niet mooi?

Je begrijpt dat de taille een flink eind boven de heupen zit?
pi_173905449
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan mankeer je iets aan je ogen.

dit is niet getailleerd, dat loopt gewoon recht.:
[ afbeelding ]

Misschien een idee om je eerst te verdiepen in kinderkleding? Want nu is er opeens een verschil tussen getailleerd en duidelijk getailleerd terwijl je net mij nog beschuldigd van het seksualiseren van mijn dochter omdat die een getailleerd jurkje draagt...

En waarom is het niet in het belang van het kind? Het is mooi, dat is het belang. Anders kun je alle kleding met een leuke print ook in de ban doen: is ook niet in het belang van het kind.
Het is weer totaal op hol geslagen. Misschien is het ook wel te sexy dat dit meisje opgestoken haar heeft. Nog effe en we lopen allemaal in een boerka! De hema is trouwens gekocht door zo'n moslim groep dus niks verwonderlijk allemaal.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 21 september 2017 @ 09:23:49 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173905453
Lunatiek zal dit wel een stuk beter vinden:

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 21 september 2017 @ 09:25:13 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173905464
Ja, de moslims zijn er weer!

Verstopeieren!!11!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173905501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het getailleerde? Je ziet dat plaatje toch met een versmalling bij de taille? Dat noem je getailleerd.

En we hebben het toch niet over kinderstrings en voorgevulde bh'tjes en bikini's?
Het is meer een verwijding van de rok dan een taillering.

quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:25 schreef Copycat het volgende:
Ja, de moslims zijn er weer!

Verstopeieren!!11!
De HEMA gaat nu hopelijk ook genderneutrale djellaba's verkopen, wel erg hypocriet anders!!!
  donderdag 21 september 2017 @ 09:31:12 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173905521
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Perrin het volgende:
Lunatiek zal dit wel een stuk beter vinden:

[ afbeelding ]
Nee. Trek die kinderen (vooral de meisjes, jongens hebben het vaak al) gewoon losse kleding (... op de groei...) aan waarin ze lekker kunnen ravotten. Overgooiers, (korte) broeken, T-shirts, dat werk. Bij voorkeur in een makkelijk wasbaar kleurtje of waar je het vuil niet zo op ziet.
pi_173905555
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vindt dat kind het mooi?

Dat kind weet ik niet. Mijn kind natuurlijk wel anders trekt ze het echt niet aan.
quote:
En waarom is het bij jongetjes kennelijk niet mooi?
Nou?
quote:
Je begrijpt dat de taille een flink eind boven de heupen zit?
Ja.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173905565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Het is meer een verwijding van de rok dan een taillering.


Dat noem je getailleerd en zo wordt het ook verkocht. Als de schouders breder zijn dan de taille is het getailleerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173905603
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:49 schreef Copycat het volgende:
Wat een paar verdwenen labeltjes al niet kunnen veroorzaken.
En dat terwijl het de meeste Fokkers! toch niet raakt, 5XL shirts zijn toch al niet getailleerd
pi_173905748
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat noem je getailleerd en zo wordt het ook verkocht. Als de schouders breder zijn dan de taille is het getailleerd.
De schouders zijn toch bij iedereen breder dan de taille. En dan...wat?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173905769
Als de Hema echt guts had, dan waren alle artikelen met Walt Disney princessen uit de handel....maar nee, de winstmarge is wel lekker op al dat plastic spul natuurlijk.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 21 september 2017 @ 09:55:31 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173905834
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:50 schreef ietjefietje het volgende:
Als de Hema echt guts had, dan waren alle artikelen met Walt Disney princessen uit de handel....maar nee, de winstmarge is wel lekker op al dat plastic spul natuurlijk.
Want dat heeft wat precies te maken met de verdwenen labeltjes?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173905843
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:49 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De schouders zijn toch bij iedereen breder dan de taille. En dan...wat?
Ja, maar een jurk kan dus vanaf de schouders recht naar beneden lopen als een soort koker. Maar het kan ook versmallen bij de taille en daarna weer verbreden bij de heupen zodat er een soort zandlopervorm ontstaat. Als een kledingstuk bij de taille smaller is is het getailleerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173905939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, maar een jurk kan dus vanaf de schouders recht naar beneden lopen als een soort koker. Maar het kan ook versmallen bij de taille en daarna weer verbreden bij de heupen zodat er een soort zandlopervorm ontstaat. Als een kledingstuk bij de taille smaller is is het getailleerd.
Nee, ga je schoolgeld terughalen bij de mode-academy. Het is pas getailleerd als er taille naadjes in genaaid zijn, of de zijnaden smaller in de taille, het jurkje op de afbeelding is gewoon recht toe recht aan. En daarom zit dat draadje er anders zou je kunnen beweren dat joggingbroeken ook getailleerd zijn door het koordje wat door de band loopt.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 21 september 2017 @ 10:03:37 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173905953
quote:
5s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want dat heeft wat precies te maken met de verdwenen labeltjes?
Prinsessen zijn duidelijk voor meisjes, dus alternatieve stiekem toch wel een label kleding :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 september 2017 @ 10:04:15 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173905964
quote:
11s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

En dat terwijl het de meeste Fokkers! toch niet raakt, 5XL shirts zijn toch al niet getailleerd
Op de damesafdeling wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173905965
quote:
5s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want dat heeft wat precies te maken met de verdwenen labeltjes?
Als je aan de ene kant unisex propageert en aan de andere kant alle roze mierzoete Disney propaganda aan de meisjes probeert te verkopen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 21 september 2017 @ 10:06:47 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173905992
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:03 schreef Leandra het volgende:

Prinsessen zijn duidelijk voor meisjes, dus alternatieve stiekem toch wel een label kleding :')
Verstopeieren!!!!111!!1
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 september 2017 @ 10:07:31 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173906005
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:04 schreef ietjefietje het volgende:
Als je aan de ene kant unisex propageert en aan de andere kant alle roze mierzoete Disney propaganda aan de meisjes probeert te verkopen.
Ik geloof niet dat je het echt hebt begrepen. De collecties worden niet aangepakt, maar de labels verdwijnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173906012
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:02 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee, ga je schoolgeld terughalen bij de mode-academy. Het is pas getailleerd als er taille naadjes in genaaid zijn, of de zijnaden smaller in de taille, het jurkje op de afbeelding is gewoon recht toe recht aan. En daarom zit dat draadje er anders zou je kunnen beweren dat joggingbroeken ook getailleerd zijn door het koordje wat door de band loopt.
Dat jurkje waar je aan refereert was dan ook een voorbeeld van een niet getailleerd jurkje....

Iets beter lezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 21 september 2017 @ 10:08:52 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173906023
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verstopeieren!!!!111!!1
Zwartepietloze Sinterklaas wind ik me eerlijkgezegd meer over op :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173906029
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je het echt hebt begrepen. De collecties worden niet aangepakt, maar de labels verdwijnen.
Is dat niet een beetje lullig voor dat meisje wat vroeg om stoerdere meisjesondergoed?
  donderdag 21 september 2017 @ 10:10:02 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173906049
quote:
16s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:09 schreef Chewie het volgende:

Is dat niet een beetje lullig voor dat meisje wat vroeg om stoerdere meisjesondergoed?
Ja, eigenlijk wel. Dus ik ga een referendum opstarten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 september 2017 @ 10:10:09 #202
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173906054
Je zal maar zo zielig zijn dat een labeltje met "Jongens" of "Meisjes" je triggered.

Die labels zijn er zodat het eenvoudig is om kleding te vinden die je kind waarschijnlijk leuk of fijn vindt.
Als je het daar niet mee eens bent, staat het je vrij om te winkelen uit het andere rek toch? Of om een label uit het shirtje te knippen (geen idee of dat er in zit, ik heb geen kinderen).

Zelfde als met die speelgoedboeken een paar jaar geleden, waar met alle geweld de meisjes met jongensspeelgoed dienden te spelen en de jongens met speelgoed stofzuigers en keukentjes. (Al was dat niet in Nederland)

De labels zijn een hulp bij het uitkiezen, gebaseerd op decennialange onderzoek en verkoopcijfers. Ze stellen geen verbod in of wat dan ook.

Hema probeert nu op de hypetrein te springen om in het "deughoekje" te komen. Jammer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 21 september 2017 @ 10:12:21 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173906085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

Hema probeert nu op de hypetrein te springen om in het "deughoekje" te komen. Jammer.
De marketingafdeling van de HEMA weet dat er nog dagenlang over gepraat zal worden als je de term genderneutraal dropt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173906140
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel. Dus ik ga een referendum opstarten.
Ik teken
  donderdag 21 september 2017 @ 10:16:28 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173906152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:15 schreef Chewie het volgende:

Ik teken
We beginnen op Facebook en groeien zo groter!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 september 2017 @ 10:17:48 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173906171
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

De marketingafdeling van de HEMA weet dat er nog dagenlang over gepraat zal worden als je de term genderneutraal dropt.
Klopt. Je moet wat als de cijfers maar minder blijven worden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173906234
quote:
17s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

We beginnen op Facebook en groeien zo groter!
Ja dat wel,maar denk wel dat een FB groep over stoer meisjes ondergoed een apart slag volk trekt.

Oh en ik heb geen FB (meer) -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2017 10:21:37 ]
pi_173906325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Klopt. Je moet wat als de cijfers maar minder blijven worden.
Het blijft desalnietemin een risico. Dit onderwerp wringt zulke heftige maatschappelijke discussies los dat het ook negatief voor de HEMA kan uitpakken. Ik hoorde hier op FOK dat mensen na de aanpassing van Zwarte Piet de HEMA zijn gaan boycotten.

Dit zou wederom kunnen gebeuren en misschien wel op grotere schaal.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:30:35 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173906426
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:25 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Het blijft desalnietemin een risico. Dit onderwerp wringt zulke heftige maatschappelijke discussies los dat het ook negatief voor de HEMA kan uitpakken. Ik hoorde hier op FOK dat mensen na de aanpassing van Zwarte Piet de HEMA zijn gaan boycotten.

Dit zou wederom kunnen gebeuren en misschien wel op grotere schaal.
Niet eens als bewuste boycot, maar ik ga gewoon niet lopen zoeken naar de paar jongenskleren die ze nog wel hebben.
De verhouding is nu al compleet zoek, en dat gaat er vast niet beter op worden, maar het kost dan alleen nog meer moeite de jongensdingen te vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173906473
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:25 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Het blijft desalnietemin een risico. Dit onderwerp wringt zulke heftige maatschappelijke discussies los dat het ook negatief voor de HEMA kan uitpakken. Ik hoorde hier op FOK dat mensen na de aanpassing van Zwarte Piet de HEMA zijn gaan boycotten.

Dit zou wederom kunnen gebeuren en misschien wel op grotere schaal.
Het is sowieso al een zinkend schip met jaar na jaar dikke verliezen. Dan probeer je maar es wat he.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:40:40 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173906634
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173906692
quote:
Ga weg met je feiten, het is een zinkend schip met dikke verliezen dankzij het Fok!-boycot.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:45:57 #213
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173906723
quote:
8s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ga weg met je feiten, het is een zinkend schip met dikke verliezen dankzij het Fok!-boycot.
Jarenlange dikke verliezen is niet waar?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173906773
Had ik toch die sokken daar vorig jaar niet moeten kopen
pi_173906800
quote:
26 miljoen verlies in 2016 vind je weinig? 72 miljoen verlies in 2015. Eerste kwartaal van 2017 12,4 miljoen verlies.

Nee gaat lekker.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173906838
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:50 schreef ietjefietje het volgende:
Als de Hema echt guts had, dan waren alle artikelen met Walt Disney princessen uit de handel....maar nee, de winstmarge is wel lekker op al dat plastic spul natuurlijk.
o wat val jij hier door de mand, als er in Nederland een keten is die geen Walt Disney spullen verkoopt maar uitsluitend werkt met eigen ontwerpen dan is het de HEMA wel. De enige print van een ander daar is Jip en Janneke van Annie MG Schmidt...

Anna en Elza of andere prinsessen uit de koker van Disney kom je daar absoluut niet tegen.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:51:47 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173906844
quote:
8s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:44 schreef Ludachrist het volgende:

Ga weg met je feiten, het is een zinkend schip met dikke verliezen dankzij het Fok!-boycot.
Sorry. Al die stijgende omzetten na jaren hardship zeggen niks, want het zinkt, zinkt, zinkt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173906889
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:59 schreef Copycat het volgende:
Ja, van die mensen die al drie topics lang janken om een labeltje dat verdwijnt. Get a grip.
En zelf al 3 topics lang mee doen en zo'n beetje het meeste posten.....

Maar die andere mensen..... :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173906904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je zal maar zo zielig zijn dat een labeltje met "Jongens" of "Meisjes" je triggered.

Die labels zijn er zodat het eenvoudig is om kleding te vinden die je kind waarschijnlijk leuk of fijn vindt.
Als je het daar niet mee eens bent, staat het je vrij om te winkelen uit het andere rek toch? Of om een label uit het shirtje te knippen (geen idee of dat er in zit, ik heb geen kinderen).

Zelfde als met die speelgoedboeken een paar jaar geleden, waar met alle geweld de meisjes met jongensspeelgoed dienden te spelen en de jongens met speelgoed stofzuigers en keukentjes. (Al was dat niet in Nederland)

De labels zijn een hulp bij het uitkiezen, gebaseerd op decennialange onderzoek en verkoopcijfers. Ze stellen geen verbod in of wat dan ook.

Hema probeert nu op de hypetrein te springen om in het "deughoekje" te komen. Jammer.
Detailhandel koopt al jaren unisex kleding in, HEMA is de eerste die daar nu een ding van maakt. Zei men gisteren in een item hierover op radio 1.
pi_173906918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jarenlange dikke verliezen is niet waar?
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jarenlange dikke verliezen is niet waar?
Hangt er een beetje vanaf. 70 miljoen in 2015 is een dik verlies, maar als je het maakt in een jaar waarin je veel investeert in nieuwe winkels bijvoorbeeld is dat allemaal wel te verklaren. Belangrijker is de trend naar boven, retail heeft het vrij zwaar momenteel dus dat de Hema alsnog richting zwarte cijfers gaat geeft wmb aan dat ze het vooral qua online-gedeelte behoorlijk op de rit hebben gekregen.

Ik zie ze niet direct omvallen ofzo, ondanks het keiharde Fok!-boycot.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:56:00 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173906924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

En zelf al 3 topics lang mee doen en zo'n beetje het meeste posten.....

Ik ben de zijlijn die zo staat :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173906970
quote:
17s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ben de zijlijn die zo staat :') .
Je plaatst wel erg veel reacties voor iemand langs de zijlijn. Ik zou zeggen dat je gewoon vuistdiep er in zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173906982
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry. Al die stijgende omzetten na jaren hardship zeggen niks, want het zinkt, zinkt, zinkt.
Kun je stijgende omzetten hebben, als je dat niet weet om te zetten naar winsten houdt het vanzelf een keer op.

Ze zijn geen vernieuwend techbedrijf die zich 10 jaar lang verliezen kan permitteren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 21 september 2017 @ 11:02:22 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173907014
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Je plaatst wel erg veel reacties voor iemand langs de zijlijn. Ik zou zeggen dat je gewoon vuistdiep er in zit.
Nou!
14 in deel 1, maar liefst eentje in deel 2 en dit is post 16 hier.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173907038
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou!
14 in deel 1, maar liefst eentje in deel 2 en dit is post 16 hier.
Als ik bij de zijlijn sta bij het voetbalveld krijg ik niet de kans om 30 balletjes te trappen, daarvoor moet ik toch echt meedoen op het veld.

Is verder prima hoor, maar om dan net te doen alsof jij langs de zijlijn staat en de mensen die hier discussiëren gek of triggered zijn is best wel :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173907078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:59 schreef habitue het volgende:

[..]

Kun je stijgende omzetten hebben, als je dat niet weet om te zetten naar winsten houdt het vanzelf een keer op.

Ze zijn geen vernieuwend techbedrijf die zich 10 jaar lang verliezen kan permitteren.
Als ze doorgaan op dezelfde voet als de afgelopen jaren staan ze dit jaar gewoon weer in de zwarte cijfers.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 21 september 2017 @ 11:07:06 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173907080
Je plaatst erg veel reacties. Wel 30 in maar liefst 833 posts. Naast een voetbalveld. Oh nee, op een forum.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 september 2017 @ 11:07:25 #228
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173907085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als ik bij de zijlijn sta bij het voetbalveld krijg ik niet de kans om 30 balletjes te trappen, daarvoor moet ik toch echt meedoen op het veld.

Is verder prima hoor, maar om dan net te doen alsof jij langs de zijlijn staat en de mensen die hier discussiëren gek of triggered zijn is best wel :')
:') ^O^
Dit dus. Mooi.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173907146
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ze doorgaan op dezelfde voet als de afgelopen jaren staan ze dit jaar gewoon weer in de zwarte cijfers.
Nope , helemaal niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173907177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:11 schreef habitue het volgende:

[..]

Nope , helemaal niet.
Oke, ik ben om.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173907220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als ik bij de zijlijn sta bij het voetbalveld krijg ik niet de kans om 30 balletjes te trappen, daarvoor moet ik toch echt meedoen op het veld.

Is verder prima hoor, maar om dan net te doen alsof jij langs de zijlijn staat en de mensen die hier discussiëren gek of triggered zijn is best wel :')
Ja maar de rest is aan het schuimbekken! _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173907262
Ik heb wel veel over kinderkleding, maten en tailles geleerd. Dat dan weer wel. Niet dat dat me nu nog nuttig van pas komt, maar toch! Toptopic! ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173907325
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja maar de rest is aan het schuimbekken! _O-
Ik heb net een kopje cappuccino gehad ;(
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173907454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik heb net een kopje cappuccino gehad ;(
:9 c_/
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 21 september 2017 @ 12:18:07 #235
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173908195
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Detailhandel koopt al jaren unisex kleding in, HEMA is de eerste die daar nu een ding van maakt. Zei men gisteren in een item hierover op radio 1.
En je punt?
Inkoop != verkoop.

quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Hangt er een beetje vanaf. 70 miljoen in 2015 is een dik verlies, maar als je het maakt in een jaar waarin je veel investeert in nieuwe winkels bijvoorbeeld is dat allemaal wel te verklaren. Belangrijker is de trend naar boven, retail heeft het vrij zwaar momenteel dus dat de Hema alsnog richting zwarte cijfers gaat geeft wmb aan dat ze het vooral qua online-gedeelte behoorlijk op de rit hebben gekregen.

Ik zie ze niet direct omvallen ofzo, ondanks het keiharde Fok!-boycot.
Van mij hoeven ze ook niet om te vallen, maar ze draaien gewoon jarenlang verlies.
Ongeacht wat Copycat denkt.

Snap ik ook wel, want ze hebben werkelijk waar niks te bieden tov andere winkels.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173908223
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

Van mij hoeven ze ook niet om te vallen, maar ze draaien gewoon jarenlang verlies.
Ongeacht wat Copycat denkt.

Snap ik ook wel, want ze hebben werkelijk waar niks te bieden tov andere winkels.
Het gaat mij niet zozeer om het feit dat er jarenlange verliezen zijn, maar om de claim dat het een zinkend schip is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173908518
Ik blijf het wel grappig vinden. Als HEMA niks had gezegd, was het waarschijnlijk niemand opgevallen. Maar ze hebben het woord 'genderneutraal' gebruikt en een deel van de bevolking begint gelijk te janken. _O-
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 21 september 2017 @ 12:54:23 #238
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173908699
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:48 schreef Chewie het volgende:
Had ik toch die sokken daar vorig jaar niet moeten kopen
Dames- of herensokken, waren ze zwart of wit?
  donderdag 21 september 2017 @ 12:56:59 #239
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173908729
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:17 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik woon in Almere, daar zou ik dan ook wat van mee moeten krijgen.
Ik ben niet zo heel bekend in Almere, maar heb je daar ook om de hoek van de hoerenstraat de kinderopvang, de seksshop naast de bakker en de tippelzone bij de ingang van het station?
  donderdag 21 september 2017 @ 12:58:16 #240
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173908757
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat kind weet ik niet. Mijn kind natuurlijk wel anders trekt ze het echt niet aan.
Kinderen trekken alles aan als ze weten dat hun ouders daar blij van worden.
pi_173908760
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:41 schreef Morrigan het volgende:
Ik blijf het wel grappig vinden. Als HEMA niks had gezegd, was het waarschijnlijk niemand opgevallen. Maar ze hebben het woord 'genderneutraal' gebruikt en een deel van de bevolking begint gelijk te janken. _O-
Precies dit :D
Lekker boeiend,laat iedereen lekker aantrekken wat hij/zij wil? :)
pi_173908786
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kinderen trekken alles aan als ze weten dat hun ouders daar blij van worden.
Onzin
pi_173908788
Over de bergen en door het woud gaan wij naar de Hema toe!
SOONY
  donderdag 21 september 2017 @ 13:02:03 #244
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173908807
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:41 schreef Morrigan het volgende:
Ik blijf het wel grappig vinden. Als HEMA niks had gezegd, was het waarschijnlijk niemand opgevallen. Maar ze hebben het woord 'genderneutraal' gebruikt en een deel van de bevolking begint gelijk te janken. _O-
Ja, om te janken inderdaad
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173908830
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kinderen trekken alles aan als ze weten dat hun ouders daar blij van worden.
Jij bent wel geboren op deze planeet?
pi_173909189
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat mij niet zozeer om het feit dat er jarenlange verliezen zijn, maar om de claim dat het een zinkend schip is.
Een detailhandelaar die jaar na jaar verliezen van tientallen miljoenen presenteert is per definitie een zinkend schip. Kun je misschien niet leuk vinden om te horen, dat zijn de feiten. Maar ze zijn wel hard bezig met hozen, maar of dat gaan lukken... Ik ben niet overtuigd.

De grootste aandeelhouder wilde deze zomer nog onderzoeken om hun aandeel in het bedrijf te verkopen. Dat doen ze niet omdat ze zoveel vertrouwen hebben in de HEMA.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173909307
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:58 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Precies dit :D
Lekker boeiend,laat iedereen lekker aantrekken wat hij/zij wil? :)
Maar dat kon toch al?
pi_173909440
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dat kon toch al?
Ja oke maar ik snap die heisa niet nu om wat Hema doet :@
Het is maar een fucking labeltje :X
pi_173909596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:38 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ja oke maar ik snap die heisa niet nu om wat Hema doet :@
Het is maar een fucking labeltje :X
Lang verhaal, dat rond 2011 in een stroomversnelling is geraakt.

Stom toeval wil dat het destijds ook de HEMA was die de aanleiding gaf.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173909614
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:38 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ja oke maar ik snap die heisa niet nu om wat Hema doet :@
Het is maar een fucking labeltje :X
Heisa snap ik ook niet, maar ik zie ook niet welk probleem HEMA hiermee oplost.
  donderdag 21 september 2017 @ 13:49:58 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173909623
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heisa snap ik ook niet, maar ik zie ook niet welk probleem HEMA hiermee oplost.
Geen.
Het is om in het deughoekje te komen. En wat publiciteit te krijgen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173909748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:24 schreef habitue het volgende:

[..]

Een detailhandelaar die jaar na jaar verliezen van tientallen miljoenen presenteert is per definitie een zinkend schip. Kun je misschien niet leuk vinden om te horen, dat zijn de feiten. Maar ze zijn wel hard bezig met hozen, maar of dat gaan lukken... Ik ben niet overtuigd.

De grootste aandeelhouder wilde deze zomer nog onderzoeken om hun aandeel in het bedrijf te verkopen. Dat doen ze niet omdat ze zoveel vertrouwen hebben in de HEMA.
Ondertussen gaan de verliezen van 140 miljoen in 2014 naar 70 miljoen in 2015 naar 20 miljoen in 2016 en is het eerste kwartaal alweer minder verliesgevend dan hetzelfde kwartaal vorig jaar. Omzet groeit al negen kwartalen op rij, de kosten dalen al even lang op rij, dus dat gaat vrij rap de goede kant op. Bij een goede 2e jaarshelft zijn zwarte cijfers niet ondenkbaar, dat is wel even een stap als je ziet waar ze 3 jaar geleden stonden.

Dan kan ik niet anders dan concluderen dat ze gewoon goed bezig zijn en dat ze gewoon weer structureel winstgevend kunnen worden. Een en ander zal wel samenhangen met verdere groei in het buitenland, ik zie ze graag naar Oostenrijk gaan bijvoorbeeld.

Dat de eigenaar wil verkopen zegt op zich niet zoveel, zeker niet voor een investeringsmaatschappij. Dat kunnen ze namelijk doen omdat ze denken dat ze hun geld er nooit meer uitkrijgen, of omdat ze denken dat ze er nu meer voor krijgen dan ze er in eerste instantie voor betaald hebben. Lion Capital heeft het al tien jaar in bezit en HEMA is sterk gegroeid in die jaren, dus ik neig eigenlijk eerder naar het 2e. Ze hebben het in 2007 (lol) gekocht voor ongeveer een miljard en hadden het al bijna verkocht aan Ahold voor anderhalf, dus die gaan er gewoon winst op maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173909986
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:41 schreef Morrigan het volgende:
Ik blijf het wel grappig vinden. Als HEMA niks had gezegd, was het waarschijnlijk niemand opgevallen. Maar ze hebben het woord 'genderneutraal' gebruikt en een deel van de bevolking begint gelijk te janken. _O-
Daar gaat het Hema ook om waarschijnlijk. Alle publiciteit is meer bekendheid.
Ouders worden nieuwsgierig en hijsen trots hun kindjes in genderneutrale kleding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2017 14:08:54 ]
  donderdag 21 september 2017 @ 14:21:42 #254
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173910280
http://www.msn.com/nl-nl/(...)hYrq?ocid=spartanntp

quote:
De Hema verwijdert aan het eind van dit jaar alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Het warenhuis is de eerste Nederlandse keten die zo’n besluit neemt. Net als veel andere voorlopers in andere gebieden krijgt de winkelketen de nodige kritiek. Schrijfster Renske de Greef — die haar dochter Boris genderneutraal opvoedt — is juist blij met de stap en houdt bij Pauw een pleidooi voor het nieuwe beleid van de Hema.
Volgens De Greef denken we in Nederland al snel in hokjes. Hun reactie op het genderneutrale beleid van Hema valt hier ook onder. “Mensen reageren volgens hun stereotype en vooroordelen op kinderen,” zegt ze aan tafel bij Pauw, “terwijl je kinderen moet zien als individu in plaats van als jongen of als meisje.”
Gvd :') _O- :'(

Dochter Boris zal een leuke jeugd krijgen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173910359
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:21 schreef 2NutZ het volgende:
http://www.msn.com/nl-nl/(...)hYrq?ocid=spartanntp

[..]

Gvd :') _O- :'(

Dochter Boris zal een leuke jeugd krijgen.
iemand die zegt: je moet..

😵
  donderdag 21 september 2017 @ 14:29:34 #256
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173910442
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

iemand die zegt: je moet..

😵
“terwijl je kinderen moet zien als individu in plaats van als jongen of als meisje.”

Ja want een individu is geen jongen of meisje...

Echt hoe krijg je het uit je bek....
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173910668
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

o wat val jij hier door de mand, als er in Nederland een keten is die geen Walt Disney spullen verkoopt maar uitsluitend werkt met eigen ontwerpen dan is het de HEMA wel. De enige print van een ander daar is Jip en Janneke van Annie MG Schmidt...

Anna en Elza of andere prinsessen uit de koker van Disney kom je daar absoluut niet tegen.
Ach, ach en dit dan

https://www.hema.nl/winke(...)verkleedset-prinses-(60200084)
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173910839
quote:
Dat is een prinsessenpakje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173910873
quote:
Mispouce......
SOONY
  donderdag 21 september 2017 @ 15:11:14 #260
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173911441
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:21 schreef 2NutZ het volgende:
http://www.msn.com/nl-nl/(...)hYrq?ocid=spartanntp

[..]

Gvd :') _O- :'(

Dochter Boris zal een leuke jeugd krijgen.
Pure kindermishandeling. Die mensen zijn echt totaal gestoord. Weer een vrouw die nooit normaal zal kunnen functioneren in de maatschappij. :X
pi_173911831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Pure kindermishandeling. Die mensen zijn echt totaal gestoord. Weer een vrouw die nooit normaal zal kunnen functioneren in de maatschappij. :X
Waarom dan? Ik ben zelf ook 'genderneutraal' opgevoed en ik functioneer prima in de maatschappij.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 21 september 2017 @ 15:28:08 #262
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173911849
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Pure kindermishandeling. Die mensen zijn echt totaal gestoord. Weer een vrouw die nooit normaal zal kunnen functioneren in de maatschappij. :X
Ja, denk oprecht dat dat kind er later problemen van gaat krijgen.

Je moet haar ook eens horen praten :') :r echt zo'n vieze dikke GL SJW air over haar heen en die argumenten die ze aansnijd.... echt om te janken :') _O-

quote:
11s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:27 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom dan? Ik ben zelf ook 'genderneutraal' opgevoed en ik functioneer prima in de maatschappij.
En ik ken meerdere die dat hebben gehad en waarvan nu geen een goed functioneert en flink gepest en verpest zijn in hun jeugd. En nu!? :o
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173912106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:28 schreef 2NutZ het volgende:


En ik ken meerdere die dat hebben gehad en waarvan nu geen een goed functioneert en flink gepest en verpest zijn in hun jeugd. En nu!? :o

Ik ken mensen die geen 'genderneutrale' opvoeding hebben gehad en ook niet goed functioneren in de maatschappij. En nu? :o
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 21 september 2017 @ 15:40:18 #264
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173912122
quote:
11s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ken mensen die geen 'genderneutrale' opvoeding hebben gehad en ook niet goed functioneren in de maatschappij. En nu? :o
Precies. Snap je dat je nogal een domme opmerking maakte? :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173912205
quote:
11s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ken mensen die geen 'genderneutrale' opvoeding hebben gehad en ook niet goed functioneren in de maatschappij. En nu? :o
Hoe zag die genderneutrale opvoeding van jou er precies uit en waarin verschilt dat van een normale opvoeding? Wat moet ik me er bij voorstellen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173912226
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:40 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Precies. Snap je dat je nogal een domme opmerking maakte? :)
Ik gaf alleen dat een 'genderneutrale' opvoeding niet gelijk staat aan kindermishandeling en dat zo'n kind niet gelijk verpest is.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 21 september 2017 @ 15:46:21 #267
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173912245
quote:
12s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik gaf alleen dat een 'genderneutrale' opvoeding niet gelijk staat aan kindermishandeling en dat zo'n kind niet gelijk verpest is.
Uiteraard maar de kans is wel een stuk meer aanwezig, dat snap je wel toch?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 21 september 2017 @ 15:52:27 #268
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_173912356
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:00 schreef DKUp het volgende:
Over de bergen en door het woud gaan wij naar de Hema toe!
Genderkids from Room 402!
pi_173913311
Het gezonde verstand is weer ver te zoeken hier......aan alle kanten wel te verstaan!

Nee het is niet handig (om het zo maar even te formuleren) om krampachtig met gender om te gaan in de opvoeding. In zoverre heeft die moeder gelijk dat kinderen in de eerste plaats een individu zijn. Zolang genderneutraal betekent dat het kind zowel met poppen, als met lego mag spelen en jongens net zo goed mogen huilen als meisjes en meisjes net zo stoer mogen zijn als jongens, dan is er imo helemaal niks aan de hand.

Persoonlijk vind ik het erger als ouders helemaal niet nadenken over hoe ze opvoeden en "maar wat doen". Waarbij ik "traditie" of "zo ben ik ook groot geworden" niet per definitie zie als de beste argumenten in deze.
pi_173913334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:46 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Uiteraard maar de kans is wel een stuk meer aanwezig, dat snap je wel toch?
Ik wilde een heel verhaal typen, maar dat ik nogal lastig op mijn telefoon. Echter ben ik wel benieuwd waarom je dat denkt? Mij lijkt juist een kind op jonge leeftijd in een hokje duwen gevaarlijk. Laat ze maar zelf dat hokje ontdekken.
ROBODEMONS..................|:(
  Leukste jonkie 2022 donderdag 21 september 2017 @ 16:45:17 #271
213457 engine
pi_173913364
quote:
12s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik gaf alleen dat een 'genderneutrale' opvoeding niet gelijk staat aan kindermishandeling en dat zo'n kind niet gelijk verpest is.
Wat is een gender neutrale opvoeding? Heb geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 21 september 2017 @ 16:47:22 #272
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173913403
quote:
11s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik wilde een heel verhaal typen, maar dat ik nogal lastig op mijn telefoon. Echter ben ik wel benieuwd waarom je dat denkt? Mij lijkt juist een kind op jonge leeftijd in een hokje duwen gevaarlijk. Laat ze maar zelf dat hokje ontdekken.
Echt? dus er is wel een boel misgegaan in je jeugd gezien deze stelling.
Ik zou me even inlezen in hoe de mens precies werkt. En extra opletten bij biologie les ^O^ succes.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 21 september 2017 @ 16:50:12 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173913473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
Uiteraard maar de kans is wel een stuk meer aanwezig, dat snap je wel toch?
Leg eens uit?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173913676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:47 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Echt? dus er is wel een boel misgegaan in je jeugd gezien deze stelling.
Ik zou me even inlezen in hoe de mens precies werkt. En extra opletten bij biologie les ^O^ succes.
Je kunt het ook gewoon uitleggen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173913711
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Wat is een gender neutrale opvoeding? Heb geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen.
dat een meisje niet verplicht rokjes en jurkjes aan hoeft. Dat een kind (m/v) zelf mag kiezen tussen voetballen en ballet en tussen spelen met auto’s en poppen bijvoorbeeld.
  donderdag 21 september 2017 @ 17:24:05 #276
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173913957
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 21 september 2017 @ 17:24:23 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173913962
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

dat een meisje niet verplicht rokjes en jurkjes aan hoeft. Dat een kind (m/v) zelf mag kiezen tussen voetballen en ballet en tussen spelen met auto’s en poppen bijvoorbeeld.
Je reinste kindermishandeling!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 september 2017 @ 17:27:28 #278
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173913998
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:04 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je kunt het ook gewoon uitleggen.
quote:
11s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Ik kan het voorkauwen, ja. Maar voor jullie beter om zelf Op onderzoek uit te gaan en wellicht zelfs nog meer wijsheden te vinden.
Hier vast een begin

Www.google.nl

Probeer te zoeken op dingen als survival of the fittest bijvoorbeeld :) succes dames. Jullie kunnen dat. Ik duim voor jullie.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 21 september 2017 @ 17:27:50 #279
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173914005
Juist.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 september 2017 @ 17:29:05 #280
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173914025
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:27 schreef Copycat het volgende:
Juist.
quote:
8s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je reinste kindermishandeling!
Altijd leuk dat passieve agressieve :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173914041
Of een gender-neutrale opvoeding slecht is zou ik niet weten, maar wat zou een reden zijn om een kind wél gender-neutraal op te voeden? En wat houdt dat in, een gender-neutrale opvoeding?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173914067
quote:
Eens met haar. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173914068
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:44 schreef richolio het volgende:
Prima zaak ^O^

Iedereen die hierom jankt is een snowflake. Waarom kunnen we niets meer hebben in onze samenleving? Iedereen gelijk ziek mad :')
Dat is juist de eigenschap van de sjw's. Niets kunnen hebben van een ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173914102
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Of een gender-neutrale opvoeding slecht is zou ik niet weten, maar wat zou een reden zijn om een kind wél gender-neutraal op te voeden? En wat houdt dat in, een gender-neutrale opvoeding?
In plaats van hij/zij zeg je hen.
Je maakt geen onderscheid tussen meisjes- en jongenskleding.
Je maakt geen onderscheid tussen meisjes- of jongensspeelgoed.
Je vertelt zo weinig mogelijk mensen wat het geslacht van je kind is, om te voorkomen dat anderen je kind als nog in een hokje duwen.
Zoiets.
pi_173914161
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

In plaats van hij/zij zeg je hen.
Je maakt geen onderscheid tussen meisjes- en jongenskleding.
Je maakt geen onderscheid tussen meisjes- of jongensspeelgoed.
Je vertelt zo weinig mogelijk mensen wat het geslacht van je kind is, om te voorkomen dat anderen je kind als nog in een hokje duwen.
Zoiets.
Dat lijkt mij niet best, of mag dat kind wel zelf aangeven dat het een jongen of meisje is? Ik zou zulke experimenten niet met mij kinderen uitvoeren, of is hier gedegen onderzoek naar gedaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173914403
Echt, wat is het toch met users die hun eigen definities verzinnen van zaken zodat ze daar op los kunnen gaan. Alsof er een hele groep ouders in Nederland zijn die hun kind 'hen' zou noemen.

Gender neutraal betekend in de algemene zin gewoon dat je kinderen niet bepaalde rollen op gaat dringen maar dat je ze die zelf laat ontdekken. Zegt niks met of je ze met 'hij' of 'zij' aanspreekt.

En de HEMA zelf heeft allang aangegeven dat ze simpelweg vinden dat het niet hun rol is om kinderen te vertellen wat ze aan moeten, maar dat ouders en kinderen dat prima zelf kunnen bepalen. En dat betekend inderdaad dat jongens over het algemeen stoerdere kleding zullen aantrekken en meisjes vaker voor rokjes en jurkjes zullen kiezen. Lijkt mij toch niets mis mee?
pi_173917912
pi_173918049
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Of een gender-neutrale opvoeding slecht is zou ik niet weten, maar wat zou een reden zijn om een kind wél gender-neutraal op te voeden? En wat houdt dat in, een gender-neutrale opvoeding?
Dit dus

quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:58 schreef kipknots het volgende:
Gender neutraal betekend in de algemene zin gewoon dat je kinderen niet bepaalde rollen op gaat dringen maar dat je ze die zelf laat ontdekken. Zegt niks met of je ze met 'hij' of 'zij' aanspreekt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173918526
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat een meisje niet verplicht rokjes en jurkjes aan hoeft. Dat een kind (m/v) zelf mag kiezen tussen voetballen en ballet en tussen spelen met auto’s en poppen bijvoorbeeld.
Dan heb ik mijn dochter ook genderneutraal opgevoed en ik denk dat 95% van de ouders dat zo doet dus waar hebben we het in hemelsnaam over?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173919613
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan heb ik mijn dochter ook genderneutraal opgevoed en ik denk dat 95% van de ouders dat zo doet dus waar hebben we het in hemelsnaam over?
Inderdaad, kom op zeg alsof meiden alleen met poppen mogen spelen en jongens moeten voetballen.

Maar dat noemt men normaal. Genderneutraal is blijkbaar wat "nieuws" en dus ben ik ook benieuwd naar wat dat dan is.

Edit:
Mijn dame van drie kijkt graag naar F1, gaat later ook racen zegt ze.

Wel in de roze....

Maar dat benoem je toch niet als genderneutraal of zoiets.
  donderdag 21 september 2017 @ 22:09:35 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173919826
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan heb ik mijn dochter ook genderneutraal opgevoed en ik denk dat 95% van de ouders dat zo doet dus waar hebben we het in hemelsnaam over?
In dat geval voedden mijn ouders 50 jaar geleden al genderneutraal op, want ik speelde met auto's.
Pas toen mijn jongere zusje een meisje-meisje bleek te zijn kwamen er poppen in huis.
Oh, en ik had geen oudere broers of zussen, dus het is niet dat ze al voornamelijk jongensspeelgoed in huis hadden.
Ik droeg ook geen jurkjes of rokken als ik daar half de kans voor had.

Mijn moeder heeft in 1971 zelfs haar best gedaan te zorgen dat ik op de kleuterschool met Sinterklaas ook het "jongenscadeau" kreeg; een vrachtwagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173919989
quote:
Poll van Geenstijl? Niet heel verrassend dan.
pi_173920036
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat geval voedden mijn ouders 50 jaar geleden al genderneutraal op, want ik speelde met auto's.
Pas toen mijn jongere zusje een meisje-meisje bleek te zijn kwamen er poppen in huis.
Oh, en ik had geen oudere broers of zussen, dus het is niet dat ze al voornamelijk jongensspeelgoed in huis hadden.
Ik droeg ook geen jurkjes of rokken als ik daar half de kans voor had.

Mijn moeder heeft in 1971 zelfs haar best gedaan te zorgen dat ik op de kleuterschool met Sinterklaas ook het "jongenscadeau" kreeg; een vrachtwagen.
ik neem aan dat je ouders niet spastisch stonden te roepen bij de plaatselijke HEMA om een genderneutraal kleding rek voor je.
pi_173920056
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Poll van Geenstijl? Niet heel verrassend dan.
jij verwacht een andere uitslag bij de Linda?
  donderdag 21 september 2017 @ 22:20:07 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173920130
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik neem aan dat je ouders niet spastisch stonden te roepen bij de plaatselijke HEMA om een genderneutraal kleding rek voor je.
Nee joh, ik droeg gewoon net zo'n KLM overall als mijn buurjongetje, en daarin speelden we in de hooischuur de reden we met de Renault 4 van zijn vader de sloot in.
Toen we 5 waren :')

Ik had nog kort haar ook, sterker nog; ik heb eens een discussie met mijn oudste zoon gehad die er van overtuigd was dat een foto van mij op ongeveer 6-jarige leeftijd een foto van hem was :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 september 2017 @ 22:23:59 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173920239
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee joh, ik droeg gewoon net zo'n KLM overall als mijn buurjongetje, en daarin speelden we in de hooischuur de reden we met de Renault 4 van zijn vader de sloot in.
Toen we 5 waren :')

Ik had nog kort haar ook, sterker nog; ik heb eens een discussie met mijn oudste zoon gehad die er van overtuigd was dat een foto van mij op ongeveer 6-jarige leeftijd een foto van hem was :D
Het is niet echt onverantwoord om kinderen in een Renault te laten spelen, want voordat dat ding gevaarlijke snelheden kan bereiken, is 'ie al lang uit elkaar getrild.
  donderdag 21 september 2017 @ 22:25:50 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173920299
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is niet echt onverantwoord om kinderen in een Renault te laten spelen, want voordat dat ding gevaarlijke snelheden kan bereiken, is 'ie al lang uit elkaar getrild.
Hij rolde dan ook de sloot in ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 september 2017 @ 22:35:20 #298
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173920568
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Eens met haar. :)
Christus te paard. Alsof kleding genderneutraal wordt als je het alleen het label aanpast en het in een "Kids" afdeling hangt.
pi_173920722
Pagina's vol met geklaag omdat men nu kinderkleding op de kidsafdeling moet kopen i.p.v. op de aparte meisjes of jongensafdeling.

Wat hebben we het toch goed in NL als we hier dagen mee bezig kunnen zijn.

Edit: Of wat zijn we toch met onszelf en pietluttige zaken bezig i.p.v. de belangrijke dingen die spelen.
  donderdag 21 september 2017 @ 22:42:24 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173920748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:41 schreef FYazz het volgende:
Pagina's vol met geklaag omdat men nu kinderkleding op de kidsafdeling moet kopen i.p.v. op de aparte meisjes of jongensafdeling.

Wat hebben we het toch goed in NL als we hier dagen mee bezig kunnen zijn.
Nou nee, wie dat denkt heeft al jaren geen kinderkleding meer bij de Hema gekocht, maar dat geldt voor ongeveer 90% van de users.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173920778
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, wie dat denkt heeft al jaren geen kinderkleding meer bij de Hema gekocht, maar dat geldt voor ongeveer 90% van de users.
Ja,ja omdat je man met verkeerde kleding thuiskomt snauw jij nu iedereen af die hier geen probleem van maakt...

Heb je trouwens al wat gedaan met mijn tip: op internet bestellen. Geen gezoek, gewoon woord Dino intypen en je krijgt zo de shirtjes die je wilt en kunt het zonder gedoe afhalen bij de Hema.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')