abonnement Unibet Coolblue
pi_173883671
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 00:02 schreef Mishu het volgende:

[..]

Vlees is een dood levend dier. Ergo, vis = vlees. Het is immers een dood dier bedoeld voor consumptie.
Wtf sinds wanneer weten mensen niet meer wat vlees is.
En een aardappel is zeker ook groente, want plant?
pi_173883826
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:03 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Wtf sinds wanneer weten mensen niet meer wat vlees is.
En een aardappel is zeker ook groente, want plant?
Waarom zou een voedzame knol geen groente zijn? Is geen fruit hoor.
pi_173883858
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom zou een voedzame knol geen groente zijn? Is geen fruit hoor.
Waarom zou een raam geen deur zijn. Is geen dak hoor.
pi_173883875
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:18 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Waarom zou een raam geen deur zijn. Is geen dak hoor.
:')
pi_173885253
Mensen die geen vlees eten maar wel vis :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_173885788
Mensen die geen vlees eten maar wel leren schoenen dragen..
"Gebruik de verpakking en flikker de rest van het beest maar bij het grofvuil..."
pi_173885875
Mensen die wel vlees eten en gaan zeiken en oordelen over vegetariers met leren schoenen, flexitariers of pescetariers. Maak je lekker druk om je eigen balk in je oog voordat je over splinters bij anderen gaat zeiken.
pi_173885897
quote:
13s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:21 schreef Farenji het volgende:
Mensen die wel vlees eten en gaan zeiken en oordelen over vegetariers met leren schoenen, flexitariers of pescetariers. Maak je lekker druk om je eigen balk in je oog voordat je over splinters bij anderen gaat zeiken.
Maar je produceert nog steeds CO2/slaat muggen dood/slikt sperma door/whatever, dus je bent hoe dan ook hypocriet!!!
  woensdag 20 september 2017 @ 11:31:04 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173886089
Als je nog zuivel en eieren eet heb je geen toevoegingen nodig. Met wat vis erbij al helemaal niet. Met 1 a 2 keer per week hebben al ruim binnen wat je nodig hebt. Met regelmatig zuivel en af en toe een eitje ook al.

Voor vegetarisch is er eigenlijk niet echt een aanpassing nodig, mits je gewoon gezond en gevarieerd eet. Doe je dat niet dan kom je ook tekort als je wel vlees eet.
Voor veganistisch is er wel een aanpassing nodig, dan moet je veel bewuster naar je voeding kijken en zijn B12 supplementen meer dan handig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173889439
pfff, wat een zure reacties hier.
Ik wil niet voor TS spreken, maar juist dit soort fundamentalistische reacties zorgen ervoor dat vegetariers en veganisten soms een geitenwollensokken-imago houden.

Snel on topic dan maar: goed dat je hierover nadenkt TS en het allermakkelijkste is echt om gewoon dingen te gaan proberen. Ik heb laatst eens een maisburger van de Lidl geprobeerd. "El Tequito sweetcorn burgers". Vielen mij alles mee. Het kan ook helpen om van verschillende soorten ongezouten noten wat op voorraad te houden. Bederven doen ze niet snel en je hebt dan altijd wat bij de hand als je ze nodig hebt.
pi_173889718
Wat is er zo speciaal aan noten?
Make my day!
pi_173890031
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:40 schreef agter het volgende:
Wat is er zo speciaal aan noten?
Die bevatten veel eiwitten, vitamines en onverzadigd vet, en dat maakt ze tot goede "vleesvervangers".
pi_173890229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:54 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die bevatten veel eiwitten, vitamines en onverzadigd vet, en dat maakt ze tot goede "vleesvervangers".
Ah, Okay! :)
Make my day!
  woensdag 20 september 2017 @ 15:15:08 #39
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173890485
Er is tegenwoordig echt héél veel te vinden hierover. En als je geen "geitenwollensokken" wil zijn er tegenwoordig ook genoeg Vegan Bodybuilders en dat soort mensen, die heel wat anders doen dan alleen maar tarwegrassapjes drinken.

Persoonlijk ben ik van de een op de andere dag veganistisch gaan eten; het koste me een maandje moeite om te 'wennen' hieraan, met name veel etiketjes afspeuren in mijn geval. Met alleen geen vlees eten is dat geen probleem, aangezien het meestal overduidelijk is wanneer je vlees koopt :+

Ik ben anti-creatief qua eten/koken dus ik heb geen inspiratie voor je verder. Maar nogmaals, meer dan genoeg te vinden; als je van youtube houdt zou ik Guilt Free TV aanraden (ja beetje karige naam :'))
WFPB!
pi_173890806
Ik geef 2 suggesties, er zijn natuurlijk veel meer.

Quorn
Ik vind dit geweldig. Is in meerdere variaties te koop, overal.
De naturel blokjes zijn sowieso favo. Hebben een goede beet, ook rauw. Kun je zelf kruiden naar smaak.
Toepassen in iedere gerecht, of gewoon als apart gerecht.

=> https://www.ah.nl/producten/product/wi40645/quorn-stukjes-des

Bruine bonenburgers
Kun je zelf maken.

=> https://www.vpro.nl/progr(...)e-bonen-burgers.html
Genesis 6:4 - The Nephilim were on the earth in those days, and also afterward, when the sons of God came in to the daughters of man and they bore children to them. These were the mighty men who were of old, the men of renown.
pi_173972618
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:53 schreef Zwaveltriakel het volgende:
Op zeer korte termijn wil ik stoppen met het eten van vlees. De redenen hier achter laat ik even in het midden, daar is dit topic niet voor bedoeld. Vis, zuivel en eieren wil ik (vooralsnog) wel blijven eten.

Ik heb me suf gezocht op Google, maar ik kom vooral heel veel geitenwollensokken informatie tegen, veelal geschreven door van die typische "quinoamutsen".

Er zijn hier vast wel mensen die geen vlees eten en tips hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken. Is het nodig om extra supplementen te slikken (aangezien ik wel vis blijf eten)? Zijn er producten/vleesvervangers die ik waarschijnlijk over het hoofd zie maar erg lekker zijn? Praktische tips die jou hebben geholpen? Ik probeer het tarwegrassap-circuitje (je weet wel, dat "alles moet zo gezond mogelijk") gemekker een beetje te mijden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
TS, zelf ontbijt ik al een aantal jaren met warm eten, waarbij ik vrijwel uitsluitend groente wok.
Daarbij ben ik meestal wel lui en maak ik dan gebruik van een kant-en-klaar maaltijd, zoals de Hollandse maaltijd of Vlaamse maaltijd van de AH (die zijn iets van ¤1,59, dus vrij goedkoop). Deze bevatten in elk geval geen stukken vlees. Ik ben zelf geen vegetariėr (ik lees dus niet uitgebreid alle ingrediėntenlijsten van alle groente-producten die ik consumeer), maar zelf krijg ik deze maaltijden goed weg en mis ik 't eten van vlees helemaal niet.
Ik eet dan ook de meeste dagen geen vlees, hooguit soms wat als toevoeging gebruikt wordt (zoals pepperoni op pizza) maar een stukje vlees bakken..doe ik eigenlijk bijna helemaal nooit meer.

Misschien dat je wat hiermee kan. Dat je wel vis en zuivelproducten wilt blijven eten (of althans wel voorlopig) zal 't voor je een stuk makkelijker maken.

Overigens vind ik veel van de vegetarische producten heel goed te doen! Ze zijn allang al geen slappe nep-aftreksels meer (falafelbolletjes _O_ :P maar die groente bolletjes zijn ook wel lekker :9 ), ik zou zeggen, geniet van deze culinaire ontdekkingsreis :9 :P
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:18 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Waarom zou een raam geen deur zijn. Is geen dak hoor.
Je logica is erg mager, JTNT.

Deze vergelijking parallel trekken aan deze:
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom zou een voedzame knol geen groente zijn? Is geen fruit hoor.
Je vergelijking (ik bedoel JTNT, niet Chai want haar logica is gewoon in orde) is bullshit.

Raam en deur zijn beiden onderdelen die samen in een huis voorkomen en zijn van vergelijkbare klassen (net zoals 1 en 2 beiden getallen zijn), maar een deur komt normaliter niet in een dak voor en een raam (vaak) wel, wat in jouw voorbeeld als een hogere klasse gezien zou kunnen worden.

Bij de vergelijking "voedzame knol", "groente" en "fruit" is 't duidelijk dat de suggestie wordt gewekt dat een knol beter bij groente zou passen dan bij fruit (wat ook 't geval is). "Groente" en "fruit" zijnhierbij klassen van vergelijkbare hoogte, waar in jouw voorbeeld "deur" en "dak" dat niet zijn.
"Voedzame knol" is hier hooguit een sub-klasse van "groente", niet een gelijkwaardige entiteit zoals "deur" en "raam" dat zijn, vandaar dat jouw vergelijking absurd is.


Overigens gebruik ik de term "klasse" zoals die bij programmeren gebruikt wordt, een hogere klasse bevat daarbij de elementen uit de lagere klassen die deel van de hogere klasse zijn.
pi_173973239
Wat je ook doet, ga geen grote hoeveelheden soja eten. Soja verlaagt je testosteron-niveau. (geen wonder dat veel vegetariėrs van die verwijfde hipsters zijn)

Zoek zelf maar op.
  Redactie Sport zondag 24 september 2017 @ 20:49:41 #43
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173974917
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:53 schreef matigeuser het volgende:
Wat je ook doet, ga geen grote hoeveelheden soja eten. Soja verlaagt je testosteron-niveau. (geen wonder dat veel vegetariėrs van die verwijfde hipsters zijn)

Zoek zelf maar op.
Daarbij schijnt soja ook niet zo goed voor het milieu te zijn, evenals vlees*

* ik heb dit ooit ergens gelezen maar ik weet even niet meer waar
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_173976110
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:53 schreef matigeuser het volgende:
Wat je ook doet, ga geen grote hoeveelheden soja eten. Soja verlaagt je testosteron-niveau. (geen wonder dat veel vegetariėrs van die verwijfde hipsters zijn)

Zoek zelf maar op.
Zwaar achterhaald, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19524224

Net zoals het achterhaalde verhaal dat soja slecht voor het milieu is. Ja de soja die gebruikt wordt voor het veevoer is dat wel maar dat is dus niet de soja die eindigt in o.a. vleesvervangers.
  Redactie Sport zondag 24 september 2017 @ 21:20:45 #45
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173976216
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zwaar achterhaald, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19524224

Net zoals het achterhaalde verhaal dat soja slecht voor het milieu is. Ja de soja die gebruikt wordt voor het veevoer is dat wel maar dat is dus niet de soja die eindigt in o.a. vleesvervangers.
Ah, dat maakt dus wel dat vlees enorm slecht voor het milieu is, naast dat de bio-industrie gewoon echt kut is.

Ik probeer nu te minderen met vlees en te kijken of ik het ooit helemaal kan weglaten. Nu af en toe al een dag zonder vlees en ik mis het eigenlijk niet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 24 september 2017 @ 21:41:19 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173977020
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:53 schreef Zwaveltriakel het volgende:
Op zeer korte termijn wil ik stoppen met het eten van vlees. De redenen hier achter laat ik even in het midden, daar is dit topic niet voor bedoeld. Vis, zuivel en eieren wil ik (vooralsnog) wel blijven eten.
De reden kan belangrijk zijn. Mag je geen vlees meer, of wil je geen vlees meer, en waarom niet? Dat kun voor jezelf bepalen. Zijn er voedingsmiddelen in vlees die je moet minderen? Dan moet je het ook niet in de vleesvervangers zoeken.

quote:
Ik heb me suf gezocht op Google, maar ik kom vooral heel veel geitenwollensokken informatie tegen, veelal geschreven door van die typische "quinoamutsen".

Er zijn hier vast wel mensen die geen vlees eten en tips hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken. Is het nodig om extra supplementen te slikken (aangezien ik wel vis blijf eten)? Zijn er producten/vleesvervangers die ik waarschijnlijk over het hoofd zie maar erg lekker zijn? Praktische tips die jou hebben geholpen? Ik probeer het tarwegrassap-circuitje (je weet wel, dat "alles moet zo gezond mogelijk") gemekker een beetje te mijden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Je moet gewoon geen vlees eten. Je kunt drie dingen doen:
- vleesvervangers gaan kopen, bijvoorbeeld van de Vegetarische Slager. Een beetje als gaan staan dampen als je met roken wilt stoppen: het motiveert niet erg. Wat je eet smaakt en voelt als vlees, maar is het niet.

- recepten met vlees vervangen door recepten met vis of eieren. Er staan genoeg recepten in de blaadjes van de supermarkten om je te inspireren als je geen kookboek wilt kopen. Tip: koop een Joods kookboek.

- je hele eetpatroon omgooien en meer ingaan op de voedingsmiddelen en daarmee experimenteren. Bijvoorbeeld: je hoeft niet altijd groente-aardappels-vlees te eten.

Die drie kun je natuurlijk afwisselen.

Het is ook handig om voor jezelf vast te stellen hoe vegetarisch je voor anderen wilt zijn. Stel, je bent op een receptie en de hapjes gaan langs. Ga je rondvragen welke hapjes vegetarisch zijn en welke niet? Als je in plaats van een vegetarisch hapje eentje met vlees pakt, ga je daar dan moeilijk over doen? Als er een barbecue is, kom je dan niet als je niet zeker weet of er ook vegetarisch wordt geserveerd?
Je zult ook alle productinformatie op verpakkingen moeten lezen als je echt, echt geen vlees wilt eten.
pi_173977236
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:41 schreef Lunatiek het volgende:
Je zult ook alle productinformatie op verpakkingen moeten lezen als je echt, echt geen vlees wilt eten.
En bedenk hoe ver je wil gaan. Gelatine wordt gemaakt van dierenbotten - eet je dat nog wel ? Zoniet wordt niet alleen de hoeveelheid snoep die je kan eten flink verminderd - maar ook vruchtensappen, bier en wijn worden vaak met gelatine "geklaard". Dan zit de gelatine er weliswaar niet in - maar het is wel gebruikt om je drankje te maken. Is dat een probleem voor je of niet? Etc.
pi_173977679
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:42 schreef Allures het volgende:
Je moet het gewoon doen en luisteren naar je lijf
In het begin moest mijn lijf echt wennen. Beetje meer pindakaas en zo gaan eten en toen kwam het zo in balans
Nu merk ik soms in de winter dat het niet helemaal lekker zit en dan neem ik zo'n supplement voor vegetariėrs maar dat is maar 1x in de vijf jaar of zo

Je kunt ook gewoon een dieet app downloaden en je eten invoeren dan zie je heel snel hoe je zit op het gebied van eiwitten en zo
En voor b12 etc kun je bloed laten prikken als blijkt dat je je toch slapjes gaat voelen

Maar ik denk dat je het wat groter maakt dan het is. Zolang je niet gewoon over gaat op groenten en aardappels zonder toevoeging gaat het redelijk vanzelf
In een salade doe je noten, bij je aardappels en vlees een vleesvervanger, in je pasta kaas en paddestoelen en in een wrap stop je peulvruchten
Begrijp ik het goed of neem jij zo'n een keer in de vijf jaar voor vegetariėrs ? Ik neem aan dat je dan een multivit bedoeld.

En zo ja als ik het goed begrepen heb, dan werkt placebo goed.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:54 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die bevatten veel eiwitten, vitamines en onverzadigd vet, en dat maakt ze tot goede "vleesvervangers".
Vind dit overigens wel een gevaarlijke. Klopt wat je zegt over noten, maar het is wel zo dat noten echt extreem veel calorieėn bevatten. Dus je moet doseren wel goed in de hand hebben als je het als vervanger wilt gebruiken
pi_173977736
Ja een supplement met ijzer en vitamine en zo
En niet 1 pil :') gewoon een tijd lang tot je fluor pist want dan heb je genoeg vitamine b

Maar dat zal wel placebo zijn, die lichtgevende plas
pi_173978152


_O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')