abonnement Unibet Coolblue
pi_176092767
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:59 schreef budvar het volgende:

[..]

Gast.... :') Schelden en beledigen? Dat je je beledigd voelt is je eigen keuze maar val mij daar niet mee lastig, en schelden? Waar dan? :D
O, je schreef maar een paar woorden. Zou niet al te moeilijk moeten zijn om een idee te hebben wat ik bedoel.

Wil je de volgende keer iets van me weten, mag dat wel wat normaler gevraagd/gezegd worden.

:W
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176093169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:18 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Tja de Peugeot 407 is na de 2002 Renault Laguna ook wel de slechtste massa geproduceerde auto van na 2000.

Maar goed.. een simpel 206je gaat gewoon door. Ook mijn ex 206 hdi. Al was die motorisch niet probleemloos... Spontaan een scheve schoep in de turbo.. lekkende brandstofleiding. Brandplaatjes..

Mijn ex 106 diesel werkte alles wat elektrisch was nog. Ramen, spiegels (+verwarming!)

Probleem met Japanners blijft roest.. technisch zijn ze vaak bijna perfect ..
Qua materiaalgebruik in de auto word ik minder vrolijk van Jappen..
Mijn moeder had een 106, maar dat was net een Japanner qua roest. Helaas niet qua motorblok. Die PSA-blokken hebben nogal zwakke koppakkingen, de Saxo van mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2017 @ 23:20:20 #78
231686 budvar
budvar
pi_176093193
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:12 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

O, je schreef maar een paar woorden. Zou niet al te moeilijk moeten zijn om een idee te hebben wat ik bedoel.

Wil je de volgende keer iets van me weten, mag dat wel wat normaler gevraagd/gezegd worden.

:W
Je bent aparte gast maar ik kan er wel om lachen :Y, tenzij je aan het trollen bent :N

Ontopic: Franse auto's zijn slecht :P
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_176093300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:19 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Mijn moeder had een 106, maar dat was net een Japanner qua roest. Helaas niet qua motorblok. Die PSA-blokken hebben nogal zwakke koppakkingen, de Saxo van mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem.
Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede simpele motor die alleen vermogen ontbeerde :+.. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176093426
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede motor die alleen vermogen ontbeerde :+.. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
Bij 8v ja en dan rond de 150.xxx km ongeveer. Bij mij is het iig niet gebeurd en deed ik hem weg met 185.xxx
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176093494
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede simpele motor die alleen vermogen ontbeerde :+.. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
Ik heb een oude 205 gehad, een onverwoestbare 1.8D, die had ook geen roest. Daarom was ik ook heel verbaasd dat de 106 een gatenkaas was.

Die ongeblazen PSA diesels waren wel retebetrouwbaar: de 1,5D, de 1.8D en de 1.9D. Deden het altijd.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_176093556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Bij 8v ja en dan rond de 150.xxx km ongeveer. Bij mij is het iig niet gebeurd en deed ik hem weg met 185.xxx
Klopt, mijn schoonmoeder had zo'n 150.000km gereden en de auto van mijn moeder al bij 138.000 km, maar dat kreng draaide al 4000 rpm bij 120 km/h. Misschien speelt dat ook wel mee.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 29 december 2017 @ 00:26:44 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176096036
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:25 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Afgezien van normaal onderhoud zoals banden, filters, olie echt veel vervangingen.
Aircopomp, EGR klep, Roetfilter, Airbag unit, en de fusees. Dat zijn blijkbaar een soort aparte fuseeschotels en ze zijn kneiter duur. Je moet de hele schotel met lagers vervangen.
Verder heel veel electronica storingen, en na de EGR klep storing waarna het roetfilter de geest gaf rij je niet relaxt door.
Was 2.0 Hdi met 140.000 op de teller.
Ding zat echt vol storingen en ben blij dat ik er vanaf ben.
Mjah, autorijden kost nu eenmaal geld..

IK vind... een EGR klep reinigen sort of normaal onderhoud.. Je kunt problemen voorkomen door hem af en toe even lekker warm te laten lopen op de autobahn, of er domweg niet als Tante Kaatje mee te rijden.. zou niet nodig moeten zijn, maar die troep zit erop, en daar kun je op die manier rekening mee houden.. Af en toe een flesje cleaner in de tank helpt ook (zegt de fabrikant van het flesje).
Roetfilter; idem dito.. af en toe even 100 km snelweg knallen (en dan bedoel ik 90% volgas, en dus hárd doorrijden) voorkomt vaak problemen. Ook dáár zijn flesjes voor, maar daar werd ik door een garagist een tijdje geleden voor gewaarschuwd.. Gewoon snelweg knallen voldoet. EGR heeft trouwens niet veel met het roetfilter te maken imho, ik zie het verband niet helemaal.

Fusees.. mjah.. 140k is dan vrij snel, maar als ik zo om me heen kijk en zie hoeveel mensen er als een gympie liefst met hun poot op de rem ook nog, hun stuur draaien op parkeerplaatsen omdat het kán.. sja, dan vraag je erom.. een auto moet rollen als je stuurt.. je molt alles aan je ophanging wat kan bewegen door dat stilstaand te doen.. pak maar een auto zonder stuurbekrachtiging en probeer het dan nog eens.. dan weet je meteen waarom dat de pest is voor je ophanging.

Overigens rijd ik een premium bak, en ik heb zulke problemen ook. De mijne staat dan wel op dik over de 3 ton inmiddels, maar ik heb ergens rond de 175 ook stuur- en stabilisatiestangen moeten vervangen van 100 - 200 euro per stuk (zitten er maar 3 per kant onder).. dat hoort erbij, dat slijt.. niet zo hard als remblokken en schijven en banden, maar het is feitelijk wel een slijtagedeel, en de manier waarop je met je auto omgaat, zoals je hierboven kunt lezen, bepaalt voor een flink deel hoe lang zulke dingen meegaan..

Aircopomp, sja, droog laten lopen door geen onderhoud, gaat kapot.. grote beurten zijn er niet voor de sier of het plezier van de garagist.. bij een kleine beurt doen ze olie en filters voor een prikkie, bij een grote ben je gewoon minstens 500 kwijt, maar dan doen ze wél die dingen nalopen die anders later vanzelf kapot gaan.

Airbag unit mag niet stuk gaan..

De mijne heeft ook nog om de haverklap lekkende verstuivers, pas 6 nieuwe gloeistiften, effe de AC bijgevuld want die had te weinig druk.. en ook redelijk recent een lekkend O-ringetje van een duppie waarvoor de halve motor uit elkaar moest en ik uiteindelijk 1600 ekkies kwijt was.. sja.. life sucks, en dan gaat je auto soms ook nog eens stuk.

Soms zit het mee...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moraal van het verhaal: Je hebt vaak zelf in de hand hoeveel ellende je met een auto hebt. -> onderhoud is niet 'het repareren van alles wat stuk gaat'.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176096639
Lekkende verstuivers zijn kut. En duur. Voor een koperen ringetje.

Ze probeerden me toen ook nog nieuwe verstuivers aan te smeren Commonrail.. lekker goedkoop...

Maargoed. Moderne diesels zijn vanwege al die ecomeuk lang niet meer onderhoudsvrije kilometervreters.

Overigens rijd ik een nieuwe diesel in lease en die heeft nog niets gehad. Nul. Alleen wat olie en filters bij de beurten.
Whatever...
  vrijdag 29 december 2017 @ 00:51:26 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176096715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:49 schreef Spanky78 het volgende:
Lekkende verstuivers zijn kut. En duur. Voor een koperen ringetje.

Ze probeerden me toen ook nog nieuwe verstuivers aan te smeren Commonrail.. lekker goedkoop...

Maargoed. Moderne diesels zijn vanwege al die ecomeuk lang niet meer onderhoudsvrije kilometervreters.

Overigens rijd ik een nieuwe diesel in lease en die heeft nog niets gehad. Nul. Alleen wat olie en filters bij de beurten.
Mijn merkspecialist heeft een zelfgemaakt tooltje waarmee hij de zitting en de verstuiver kan opschonen en vlakken.. kost alleen een nieuw ringetje en een kwartiertje arbeid.. Het is meer de irritatie van het elke keer langs moeten.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176097028
Ik heb nooit echt grote beurten of kleine beurten.

Gewoon beurten zijn het, elke 20k
- altijd olie+ filter
- om de 40k is ook interieurfilter en luchtfilter
- om de 60k bougies

Dat staat vast..
De rest is gewoon aan de monteur of hij ziet dat iets 'eraan komt oid'.. is dat zo dan aanpakken
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 29 december 2017 @ 01:16:39 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176097361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb nooit echt grote beurten of kleine beurten.

Gewoon beurten zijn het, elke 20k
- altijd olie+ filter
- om de 40k is ook interieurfilter en luchtfilter
- om de 60k bougies

Dat staat vast..
De rest is gewoon aan de monteur of hij ziet dat iets 'eraan komt oid'.. is dat zo dan aanpakken
Zo gaan auto's dus langzaam deaud.. is een keuze die je maakt..

Koelvloeistof moet periodiek, heeft ook een smerende werking onder andere, thermostaten en waterpompen gaan daar langzaam aan deaud; kwaliteit gaat gewoon langzaam achteruit. Het gaat ook corrosie in je motor tegen (verstopte kachelradiateur) vorstbestendigheid neemt ook af.. Remolie moet periodiek domweg ververst worden, snaren gecontroleerd en periodiek vervangen. Stuurbekrachtigingsolie ook, bakolie ook, cardanolie ook, bij benzine niet alleen de pitten maar ook de kabels. de dealer heeft een hele waslijst aan checkpoints die doorgelopen moet worden bij elke auto bij een grote beurt, vaak is dat ook aangevuld met de bekende zwakke punten van jouw specifieke type en bouwjaar.
Een beetje merkspecialist weet dat ook, maar de gemiddelde garage doet maar wat en gooit alles op de bekende grote hoop.

Maar goed. bomen, bos.. we raken weer eens een beetje offtopic :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 29 december 2017 @ 07:00:42 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176099296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, durf je er de snelweg mee op? :D :o

Beetje eng wel. Maar schijnen wel betrouwbaar te zijn.
Oh, ja hoor. Beetje zijwindgevoelig en als je in een bocht over een drempeltje rijd flubbert hij wat meer heen en weer dan een grote/zwaardere auto maar verder vind ik het prima.

De voorspelling van degene waar ik hem van kocht klopt wel, mensen snijden je eerder af en laten je er minder tussen dan wanneer je in wat anders rijdt _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176101215
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo gaan auto's dus langzaam deaud.. is een keuze die je maakt..

Koelvloeistof moet periodiek, heeft ook een smerende werking onder andere, thermostaten en waterpompen gaan daar langzaam aan deaud; kwaliteit gaat gewoon langzaam achteruit. Het gaat ook corrosie in je motor tegen (verstopte kachelradiateur) vorstbestendigheid neemt ook af.. Remolie moet periodiek domweg ververst worden, snaren gecontroleerd en periodiek vervangen. Stuurbekrachtigingsolie ook, bakolie ook, cardanolie ook, bij benzine niet alleen de pitten maar ook de kabels. de dealer heeft een hele waslijst aan checkpoints die doorgelopen moet worden bij elke auto bij een grote beurt, vaak is dat ook aangevuld met de bekende zwakke punten van jouw specifieke type en bouwjaar.
Een beetje merkspecialist weet dat ook, maar de gemiddelde garage doet maar wat en gooit alles op de bekende grote hoop.

Maar goed. bomen, bos.. we raken weer eens een beetje offtopic :+
Wat een onzin. Dat ik de garage grotendeels laat uitzoeken wat er aan gaat komen betekent niet dat hij eraan gaat..
Kvs is de laatste keer ververst. Thermostaat is nml van een type met een slecht ontwerp. Plastic wordt broos, knapt kapot. Dan ook meteen kvs compleet vervangen.
Remvloeistof is een bepaald metertje voor om kookpunt te bepalen. Sowieso zijn een tijdje terug, 2 beurten of zo) de schijven en blokken vóór nog vervangen en is dat ook ververst.

Bakolie staat voor 300k op de planning, Ford zegt wel for life, maar zelfs ford specialist zegt 300k.

Snaren vervangen is ook onderdeel van de standaard check. Je kunt prima zien in welke staat zo'n ding is. Mijn huidige multiriem zit nu 50k op. Ik weet nml wanneer hij vervangen is. Bij 160k..
Distributieriem heb ik niet, mocht de ketting teveel uitrekken, dan hoor je dat wel.

Dat jij alleen slechte ervaringen hebt waarbij garages niet daadwerkelijk alles controleren, tja.. ik heb daar iig geen last van.

Er zit nml nogal een verschil tussen 'is kapot' en 'komt eraan'. Als iets eraan komt wordt het vervangen als ik dat wil.

Waar een auto aan kapot gaat is m.i. geen onderhoud en alleen APK halen..

Als laatste, Volvo kent geen grote/kleine beurt in hun planning. Dat zijn gewoon 'beurten'. Check hun website maar.
Bovendien is een dealer niet heilig. Op gegeven moment een foutcode gehad. Ik die code opzoeken, ging om een bepaalde stuureenheid voor het inlaattraject. Was ook een bekend probleem om de 130k, althans dan ging die af fabriek stuk.
Ik naar de dealer met de fout, want ja, hierbij wilde ik snel geholpen worden.
'oh we weten niet wat het is, hij zal worden gewist'. Dus ik meteen naar mijn zoekactie met de fout laten zien. Ja, dat is te simpel gedacht. Wil u even onderzoekskosten afrekenen?

Volgende dag de fout terug natuurlijk, en weer terug. Toen wel correct geholpen gelukkig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 29-12-2017 10:20:32 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:00:45 #90
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_176101410
Mazda 3
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:21:36 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176101937
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat ik de garage grotendeels laat uitzoeken wat er aan gaat komen betekent niet dat hij eraan gaat..
Kvs is de laatste keer ververst. Thermostaat is nml van een type met een slecht ontwerp. Plastic wordt broos, knapt kapot. Dan ook meteen kvs compleet vervangen.
Remvloeistof is een bepaald metertje voor om kookpunt te bepalen. Sowieso zijn een tijdje terug, 2 beurten of zo) de schijven en blokken vóór nog vervangen en is dat ook ververst.

Bakolie staat voor 300k op de planning, Ford zegt wel for life, maar zelfs ford specialist zegt 300k.

Snaren vervangen is ook onderdeel van de standaard check. Je kunt prima zien in welke staat zo'n ding is.

Dat jij alleen slechte ervaringen hebt waarbij garages niet daadwerkelijk alles controleren, tja.. ik heb daar iig geen last van.

Waar een auto aan kapot gaat is m.i. geen onderhoud en alleen APK halen..

Als laatste, Volvo kent geen grote/kleine beurt in hun planning. Dat zijn gewoon 'beurten'. Check hun website maar.

Mijn auto's gingen nooit naar een garage, ik deed alles zelf.. alleen voor klussen die specialistisch zijn of waar ik geen spullen voor heb/had ging mijn auto naar een garage..
Tegenwoordig doe ik alleen mechanische dingen en olie/filters zelf, voor de rest gaat hij naar een specialist. Heb er geen tijd meer voor. Vroegah had ik 4/5 auto's, dan kon ik me veroorloven om er eentje stil te zetten tot ik er tijd voor had.. nu heb ik er nog maar één, en die moet gewoon tip top zijn en altijd rijden.
Gelukkig heb jij blijkbaar een garagist die verder kijkt als zijn neus lang is.. velen doen dat niet; die vinden het prima dat hun klanten veel problemen hebben en om de haverklap binnenrollen met ellende..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176168278
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 07:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De voorspelling van degene waar ik hem van kocht klopt wel, mensen snijden je eerder af en laten je er minder tussen dan wanneer je in wat anders rijdt _O-
_O- Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:40:11 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176169149
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

_O- Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Och, ergens is het ook wel grappig. En ik heb besloten om me niet te ergeren in het verkeer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 31 december 2017 @ 03:41:02 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_176180563
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

_O- Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Tsja, de echte debielen houd je altijd... Defender in strandtrim (dus veel bodemvrijheid), 1800 kg erachter en dan een tegenligger met een Twingo die voorrang neemt in een wegversmalling waar ik het heb. Dude, mijn voorbumper zit op hoogte van jouw ogen, de lege wagen is al 2x zo zwaar als jouw auto, de hele combinatie 4 tot 5x, levensmoe ofzo? :')
Of sjonnie met zijn uitgebouwde Golf sdi die naast je gaat staan als je een F-Type, Panamera, Model S ofzo mee hebt en jij de enige bent die voor het verkeerslicht staat en je erna weer moet ritsen. En het verkeerslicht erna nog eens. 8)7

Wat goed helpt bij ritsen e.d. zijn een paar goed zichtbare deuken in een oude auto :+ en dan een moderne auto uitkiezen. >:) >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_176180971
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat goed helpt bij ritsen e.d. zijn een paar goed zichtbare deuken in een oude auto :+ en dan een moderne auto uitkiezen. >:) >:)
Goede tip! _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')