O, je schreef maar een paar woorden. Zou niet al te moeilijk moeten zijn om een idee te hebben wat ik bedoel.quote:Op donderdag 28 december 2017 22:59 schreef budvar het volgende:
[..]
Gast.... Schelden en beledigen? Dat je je beledigd voelt is je eigen keuze maar val mij daar niet mee lastig, en schelden? Waar dan?
Mijn moeder had een 106, maar dat was net een Japanner qua roest. Helaas niet qua motorblok. Die PSA-blokken hebben nogal zwakke koppakkingen, de Saxo van mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 28 december 2017 21:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Tja de Peugeot 407 is na de 2002 Renault Laguna ook wel de slechtste massa geproduceerde auto van na 2000.
Maar goed.. een simpel 206je gaat gewoon door. Ook mijn ex 206 hdi. Al was die motorisch niet probleemloos... Spontaan een scheve schoep in de turbo.. lekkende brandstofleiding. Brandplaatjes..
Mijn ex 106 diesel werkte alles wat elektrisch was nog. Ramen, spiegels (+verwarming!)
Probleem met Japanners blijft roest.. technisch zijn ze vaak bijna perfect ..
Qua materiaalgebruik in de auto word ik minder vrolijk van Jappen..
Je bent aparte gast maar ik kan er wel om lachen , tenzij je aan het trollen bentquote:Op donderdag 28 december 2017 23:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
O, je schreef maar een paar woorden. Zou niet al te moeilijk moeten zijn om een idee te hebben wat ik bedoel.
Wil je de volgende keer iets van me weten, mag dat wel wat normaler gevraagd/gezegd worden.
Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede simpele motor die alleen vermogen ontbeerde .. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..quote:Op donderdag 28 december 2017 23:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mijn moeder had een 106, maar dat was net een Japanner qua roest. Helaas niet qua motorblok. Die PSA-blokken hebben nogal zwakke koppakkingen, de Saxo van mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem.
Bij 8v ja en dan rond de 150.xxx km ongeveer. Bij mij is het iig niet gebeurd en deed ik hem weg met 185.xxxquote:Op donderdag 28 december 2017 23:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede motor die alleen vermogen ontbeerde .. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
Ik heb een oude 205 gehad, een onverwoestbare 1.8D, die had ook geen roest. Daarom was ik ook heel verbaasd dat de 106 een gatenkaas was.quote:Op donderdag 28 december 2017 23:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede simpele motor die alleen vermogen ontbeerde .. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
Klopt, mijn schoonmoeder had zo'n 150.000km gereden en de auto van mijn moeder al bij 138.000 km, maar dat kreng draaide al 4000 rpm bij 120 km/h. Misschien speelt dat ook wel mee.quote:Op donderdag 28 december 2017 23:24 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bij 8v ja en dan rond de 150.xxx km ongeveer. Bij mij is het iig niet gebeurd en deed ik hem weg met 185.xxx
Mjah, autorijden kost nu eenmaal geld..quote:Op donderdag 28 december 2017 22:25 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Afgezien van normaal onderhoud zoals banden, filters, olie echt veel vervangingen.
Aircopomp, EGR klep, Roetfilter, Airbag unit, en de fusees. Dat zijn blijkbaar een soort aparte fuseeschotels en ze zijn kneiter duur. Je moet de hele schotel met lagers vervangen.
Verder heel veel electronica storingen, en na de EGR klep storing waarna het roetfilter de geest gaf rij je niet relaxt door.
Was 2.0 Hdi met 140.000 op de teller.
Ding zat echt vol storingen en ben blij dat ik er vanaf ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moraal van het verhaal: Je hebt vaak zelf in de hand hoeveel ellende je met een auto hebt. -> onderhoud is niet 'het repareren van alles wat stuk gaat'.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mijn merkspecialist heeft een zelfgemaakt tooltje waarmee hij de zitting en de verstuiver kan opschonen en vlakken.. kost alleen een nieuw ringetje en een kwartiertje arbeid.. Het is meer de irritatie van het elke keer langs moeten..quote:Op vrijdag 29 december 2017 00:49 schreef Spanky78 het volgende:
Lekkende verstuivers zijn kut. En duur. Voor een koperen ringetje.
Ze probeerden me toen ook nog nieuwe verstuivers aan te smeren Commonrail.. lekker goedkoop...
Maargoed. Moderne diesels zijn vanwege al die ecomeuk lang niet meer onderhoudsvrije kilometervreters.
Overigens rijd ik een nieuwe diesel in lease en die heeft nog niets gehad. Nul. Alleen wat olie en filters bij de beurten.
Zo gaan auto's dus langzaam deaud.. is een keuze die je maakt..quote:Op vrijdag 29 december 2017 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb nooit echt grote beurten of kleine beurten.
Gewoon beurten zijn het, elke 20k
- altijd olie+ filter
- om de 40k is ook interieurfilter en luchtfilter
- om de 60k bougies
Dat staat vast..
De rest is gewoon aan de monteur of hij ziet dat iets 'eraan komt oid'.. is dat zo dan aanpakken
Oh, ja hoor. Beetje zijwindgevoelig en als je in een bocht over een drempeltje rijd flubbert hij wat meer heen en weer dan een grote/zwaardere auto maar verder vind ik het prima.quote:Op donderdag 28 december 2017 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, durf je er de snelweg mee op?
Beetje eng wel. Maar schijnen wel betrouwbaar te zijn.
Wat een onzin. Dat ik de garage grotendeels laat uitzoeken wat er aan gaat komen betekent niet dat hij eraan gaat..quote:Op vrijdag 29 december 2017 01:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo gaan auto's dus langzaam deaud.. is een keuze die je maakt..
Koelvloeistof moet periodiek, heeft ook een smerende werking onder andere, thermostaten en waterpompen gaan daar langzaam aan deaud; kwaliteit gaat gewoon langzaam achteruit. Het gaat ook corrosie in je motor tegen (verstopte kachelradiateur) vorstbestendigheid neemt ook af.. Remolie moet periodiek domweg ververst worden, snaren gecontroleerd en periodiek vervangen. Stuurbekrachtigingsolie ook, bakolie ook, cardanolie ook, bij benzine niet alleen de pitten maar ook de kabels. de dealer heeft een hele waslijst aan checkpoints die doorgelopen moet worden bij elke auto bij een grote beurt, vaak is dat ook aangevuld met de bekende zwakke punten van jouw specifieke type en bouwjaar.
Een beetje merkspecialist weet dat ook, maar de gemiddelde garage doet maar wat en gooit alles op de bekende grote hoop.
Maar goed. bomen, bos.. we raken weer eens een beetje offtopic
Mijn auto's gingen nooit naar een garage, ik deed alles zelf.. alleen voor klussen die specialistisch zijn of waar ik geen spullen voor heb/had ging mijn auto naar een garage..quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat ik de garage grotendeels laat uitzoeken wat er aan gaat komen betekent niet dat hij eraan gaat..
Kvs is de laatste keer ververst. Thermostaat is nml van een type met een slecht ontwerp. Plastic wordt broos, knapt kapot. Dan ook meteen kvs compleet vervangen.
Remvloeistof is een bepaald metertje voor om kookpunt te bepalen. Sowieso zijn een tijdje terug, 2 beurten of zo) de schijven en blokken vóór nog vervangen en is dat ook ververst.
Bakolie staat voor 300k op de planning, Ford zegt wel for life, maar zelfs ford specialist zegt 300k.
Snaren vervangen is ook onderdeel van de standaard check. Je kunt prima zien in welke staat zo'n ding is.
Dat jij alleen slechte ervaringen hebt waarbij garages niet daadwerkelijk alles controleren, tja.. ik heb daar iig geen last van.
Waar een auto aan kapot gaat is m.i. geen onderhoud en alleen APK halen..
Als laatste, Volvo kent geen grote/kleine beurt in hun planning. Dat zijn gewoon 'beurten'. Check hun website maar.
Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.quote:Op vrijdag 29 december 2017 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De voorspelling van degene waar ik hem van kocht klopt wel, mensen snijden je eerder af en laten je er minder tussen dan wanneer je in wat anders rijdt
Och, ergens is het ook wel grappig. En ik heb besloten om me niet te ergeren in het verkeer.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Tsja, de echte debielen houd je altijd... Defender in strandtrim (dus veel bodemvrijheid), 1800 kg erachter en dan een tegenligger met een Twingo die voorrang neemt in een wegversmalling waar ik het heb. Dude, mijn voorbumper zit op hoogte van jouw ogen, de lege wagen is al 2x zo zwaar als jouw auto, de hele combinatie 4 tot 5x, levensmoe ofzo?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Goede tip!quote:Op zondag 31 december 2017 03:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat goed helpt bij ritsen e.d. zijn een paar goed zichtbare deuken in een oude auto en dan een moderne auto uitkiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |