abonnement Unibet Coolblue
pi_176083861
Ik zou ver blijven van Peugeot. Electronica is niet al te best.

Ik zou Toyota corrola doen, of Honda Civic hybrid. Beide zuinige, betrouwbare auto's.
Niet al te zwaar dus lage lasten.

Edit: ik zie zelfs dat een Toyota Camry binnen budget valt. Als je luxe wil rijden moet je zoiets doen.
pi_176084306
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:04 schreef MisChrartin het volgende:
Ik zou ver blijven van Peugeot. Electronica is niet al te best.

Echt 1 van de hardnekkigste fabeltjes. :')

Pasgeleden nog in nieuws geweest dat franse auto's vaak gebreken hebben, lees je verder wat die gebreken zijn, versleten banden, zachte niet goed opgepompte banden, versleten ruitenwisserblad. Okeeee.... 8)7

Maar niemand leest de details en ineens staan mensen overal te roepen dat franse autootjes een gevaar op de weg zijn want dat stond er in een blad zeggen ze dan.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 28 december 2017 @ 20:22:54 #53
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_176084490
|
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:17 schreef Kloonhommel het volgende:

Pasgeleden nog in nieuws geweest dat franse auto's vaak gebreken hebben, lees je verder wat die gebreken zijn, versleten banden, zachte niet goed opgepompte banden, versleten ruitenwisserblad. Okeeee.... 8)7

1.6 HDI en THP, google maar eens...Das net Volkswagen, Frod of BMW..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_176084761
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 12:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, had ik niet verwacht in een Cuore..
Zijn heel ruime autootjes. En wanneer er geen fiets meegaat kan je de achterbank verschuiven zodat passagiers achterin lekker veel beenruimte hebben.
pi_176084814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:17 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Echt 1 van de hardnekkigste fabeltjes. :')

Pasgeleden nog in nieuws geweest dat franse auto's vaak gebreken hebben, lees je verder wat die gebreken zijn, versleten banden, zachte niet goed opgepompte banden, versleten ruitenwisserblad. Okeeee.... 8)7

Maar niemand leest de details en ineens staan mensen overal te roepen dat franse autootjes een gevaar op de weg zijn want dat stond er in een blad zeggen ze dan.
Euh fabel? Uit eigen ervaring helaas (Peugeot 407) en de statistieken zeggen hetzelfde.
Ongeveer ¤2500 reparaties in nog geen 30.000km vind ik niet aanvaardbaar.
pi_176085238
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:30 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Euh fabel? Uit eigen ervaring helaas (Peugeot 407) en de statistieken zeggen hetzelfde.
ik deel die ervaring niet. Tis echt en puur hoe je met de auto omgaat of hoe de garagist zijn werk doet. Ik heb een uitstekende garagist, gespecialiseerd in franse autootjes en hij weet dat ik geen hankiepankiewerk wil zien en daarnaast pak ik alles vroegtijdig aan. Zo ook op mijn auto een behoorlijk verroeste benzinetankbeugel vervangen. Waarom wachten tot ie echt verrot is? Of een draadje dat verkeerd liep en dus de omhulsel wat weggesleten was, ook meteen aangepakt.

Een keer motoroliepeil bij een vriendin haar auto gecontroleerd, zat vrijwel geen olie meer in, ze had volkomen schijt aan hoe en wat en reparaties of onderhoud moest zo goedkoop mogelijk of zelfs gratis of kwam wel een keer. Was geen franse auto maar tis maar hoe mensen ermee omgaan.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 28 december 2017 @ 20:48:10 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176085568
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:30 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Euh fabel? Uit eigen ervaring helaas (Peugeot 407) en de statistieken zeggen hetzelfde.
Ongeveer ¤2500 reparaties in nog geen 30.000km vind ik niet aanvaardbaar.
doe es een lijstje dan? Nu word ik benieuwd.. En wat is/was de leeftijd/km stand ten tijde van de reparaties?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176085736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:41 schreef Kloonhommel het volgende:
Zo ook op mijn auto een behoorlijk verroeste benzinetankbeugel vervangen
Uhhh, dat vind ik een onderdeel dat gewoon een autoleven lang mee hoort te gaan... Ik vind dat nu niet bepaald in het voordeel van Franse rommel spreken.
Don't let my username fool you...
pi_176085754
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
Het is trouwens een prachtige Daihatsu Cuore geworden
Gefeliciteerd, durf je er de snelweg mee op? :D :o

Beetje eng wel. Maar schijnen wel betrouwbaar te zijn.
Whatever...
pi_176086192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Uhhh, dat vind ik een onderdeel dat gewoon een autoleven lang mee hoort te gaan... Ik vind dat nu niet bepaald in het voordeel van Franse rommel spreken.
Oke, dus vanwege de preventieve vervanging van benzinetankbeugel is de hele auto van twijfelachtige kwaliteit en alle andere auto's hebben zulke gebreken niet. Is hardnekkig wat ik al eerder schreef.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176086618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Oke, dus vanwege de preventieve vervanging van benzinetankbeugel is de hele auto van twijfelachtige kwaliteit en alle andere auto's hebben zulke gebreken niet. Is hardnekkig wat ik al eerder schreef.
Bij fatsoenlijke merken verwacht ik dat alle onderdelen aan een bepaalde kwaliteitsnorm voldoen, vooral de non-vervangingsonderdelen. Als er dan zoiets als een tankophangbeugel gaat roesten, betekent dat dus dat de fabrikant steken heeft laten vallen in de kwaliteitscontrole, oftewel het is met de Franse slag uitgevoerd en die term heet niet voor niets zo...

Ik rij alleen maar Japanse auto's en tot nu toe heb ik nog nooit iets raars meegemaakt in de 16 jaar dat ik mijn rijbewijs heb en de vele kilometers die ik inmiddels heb afgelegd. Alleen maar standaard tijdig onderhoud en that's it.
Don't let my username fool you...
pi_176086914
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:30 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Euh fabel? Uit eigen ervaring helaas (Peugeot 407) en de statistieken zeggen hetzelfde.
Ongeveer ¤2500 reparaties in nog geen 30.000km vind ik niet aanvaardbaar.
Tja de Peugeot 407 is na de 2002 Renault Laguna ook wel de slechtste massa geproduceerde auto van na 2000.

Maar goed.. een simpel 206je gaat gewoon door. Ook mijn ex 206 hdi. Al was die motorisch niet probleemloos... Spontaan een scheve schoep in de turbo.. lekkende brandstofleiding. Brandplaatjes..

Mijn ex 106 diesel werkte alles wat elektrisch was nog. Ramen, spiegels (+verwarming!)

Probleem met Japanners blijft roest.. technisch zijn ze vaak bijna perfect ..
Qua materiaalgebruik in de auto word ik minder vrolijk van Jappen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176087094
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Bij fatsoenlijke merken verwacht ik dat alle onderdelen aan een bepaalde kwaliteitsnorm voldoen, vooral de non-vervangingsonderdelen. Als er dan zoiets als een tankophangbeugel gaat roesten, betekent dat dus dat de fabrikant steken heeft laten vallen in de kwaliteitscontrole, oftewel het is met de Franse slag uitgevoerd en die term heet niet voor niets zo...

Ik rij alleen maar Japanse auto's en tot nu toe heb ik nog nooit iets raars meegemaakt in de 16 jaar dat ik mijn rijbewijs heb en de vele kilometers die ik inmiddels heb afgelegd. Alleen maar standaard tijdig onderhoud en that's it.
Kijk, ik had een mazda 323P, zwaar verrotte wielkastranden met gaten erin. Is een Japans merk toch? Was een bekend kwaal bij alle 323 varianten dat de wielkasten gingen roesten. Zullen we nu dan maar zeggen dat alle Mazda's waardeloos zijn?

Ik ken iemand die Opel afzweert en het slopel noemt, en iemand die niks van Suzuki moet hebben, of iemand die alleen maar BMW wilt en gaat lachen als men over Audi of Mercedes gaat praten. Ik ken ook iemand die zegt dat japanse merken wel goed zijn maar niet gebouwd zijn voor Nederland en te gevoelig zijn voor het natte weer en flink gaan roesten. Ze hebben allemaal wel een verhaal/mening.

Het mooiste vond ik die artikel van pasgeleden met versleten banden en versleten ruitenwisserbladen en dat daarom alle Peugeots een gevaar op de weg waren. :') Zo jammer dat dat onderzoek zo waardeloos is gedaan, ik was wel benieuwd natuurlijk.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176087349
Alle Mazda's roesten. Specifieke Daihatsu's kunnen er ook wat van..

Nissan is gewoon een Renault tegenwoordig.

Subaru ken ik niet goed genoeg. Weet nog wel dat de Impreza's vroeger erg blikkerig klonken als je een deur dicht gooide

Toyota is zo saai als maar kan.. technisch heel mooi hoor.. maar het plastic op het dashboard ook.. lijkt nog steeds in sommige delen of je terug gaat naar 1990..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2017 @ 21:53:46 #65
231686 budvar
budvar
pi_176088742
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:22 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Kijk, ik had een mazda 323P, zwaar verrotte wielkastranden met gaten erin. Is een Japans merk toch? Was een bekend kwaal bij alle 323 varianten dat de wielkasten gingen roesten. Zullen we nu dan maar zeggen dat alle Mazda's waardeloos zijn?

Ik ken iemand die Opel afzweert en het slopel noemt, en iemand die niks van Suzuki moet hebben, of iemand die alleen maar BMW wilt en gaat lachen als men over Audi of Mercedes gaat praten. Ik ken ook iemand die zegt dat japanse merken wel goed zijn maar niet gebouwd zijn voor Nederland en te gevoelig zijn voor het natte weer en flink gaan roesten. Ze hebben allemaal wel een verhaal/mening.

Het mooiste vond ik die artikel van pasgeleden met versleten banden en versleten ruitenwisserbladen en dat daarom alle Peugeots een gevaar op de weg waren. :') Zo jammer dat dat onderzoek zo waardeloos is gedaan, ik was wel benieuwd natuurlijk.
Je loopt te lullen.
quote:
De enquête-uitslag bevestigt de slechte naam van Franse auto’s op het gebied van betrouwbaarheid. Ruim de helft van de autorijders met een Peugeot 5008 kampte het afgelopen jaar 1 of meerdere keren met een storing. Er zijn veel problemen met de accu, de distributieketting en bobines. Ook raken veel motorcomponenten bij hogere kilometerstanden dusdanig intern vervuild, dat ze opvallend vaak gereinigd moeten worden. Ook Renaultrijders moesten vaak naar de garage.
http://www.blikopnieuws.n(...)het-meeste-pech.html

:W
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_176089843
quote:
Alleen heeft een enquête over betrouwbaarheid best wat nadelen..
Zo zullen vooral mensen reageren die ontevreden zijn, of juist super tevreden zijn.
Zie je ook altijd met internet recensies. Hierdoor is de werkelijke score niet zeker
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176090179
quote:
Over lullen gesproken, je moeder heeft meer lullen gezien dan welk andere man of vrouw op de wereld ook.

Reageer normaal op mij, dan krijg je ook normale reactie terug, ja?

:W
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176090273
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doe es een lijstje dan? Nu word ik benieuwd.. En wat is/was de leeftijd/km stand ten tijde van de reparaties?
Afgezien van normaal onderhoud zoals banden, filters, olie echt veel vervangingen.
Aircopomp, EGR klep, Roetfilter, Airbag unit, en de fusees. Dat zijn blijkbaar een soort aparte fuseeschotels en ze zijn kneiter duur. Je moet de hele schotel met lagers vervangen.
Verder heel veel electronica storingen, en na de EGR klep storing waarna het roetfilter de geest gaf rij je niet relaxt door.
Was 2.0 Hdi met 140.000 op de teller.
Ding zat echt vol storingen en ben blij dat ik er vanaf ben.
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2017 @ 22:27:43 #69
231686 budvar
budvar
pi_176090403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Over lullen gesproken, je moeder heeft meer lullen gezien dan welk andere man of vrouw op de wereld ook.

Reageer normaal op mij, dan krijg je ook normale reactie terug, ja?

:W
Je loopt dom te lullen dan, zo wel goed? :*
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2017 @ 22:31:38 #70
231686 budvar
budvar
pi_176090630
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:18 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Alleen heeft een enquête over betrouwbaarheid best wat nadelen..
Zo zullen vooral mensen reageren die ontevreden zijn, of juist super tevreden zijn.
Zie je ook altijd met internet recensies. Hierdoor is de werkelijke score niet zeker
Niet de werkelijke score misschien maar als er zoveel mensen aan meedoen en de Franse auto's komen er het slechts uit zegt dat wel wat over de Franse auto's.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_176091118
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:25 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Afgezien van normaal onderhoud zoals banden, filters, olie echt veel vervangingen.
Aircopomp, EGR klep, Roetfilter, Airbag unit, en de fusees. Dat zijn blijkbaar een soort aparte fuseeschotels en ze zijn kneiter duur. Je moet de hele schotel met lagers vervangen.
Verder heel veel electronica storingen, en na de EGR klep storing waarna het roetfilter de geest gaf rij je niet relaxt door.
Was 2.0 Hdi met 140.000 op de teller.
Ding zat echt vol storingen en ben blij dat ik er vanaf ben.
Klinkt eerder alsof je de auto voor korte ritten gebruikte of hem niet zo nu en dan even schoon'blaast'.

Die 2.0hdi motoren zijn toch echt de beste van 1.4/1.6/2.0 serie.

Het is de enige Peugeot motor waar Volvo rijders wél tevreden over zijn.

Enig punt is, die 2 liter HDI kunnen niet tegen korte ritten en alleen maar deellast. Dan loopt de egr inderdaad dicht, en het roetfilter regenereert nooit goed.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176091229
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:27 schreef budvar het volgende:

[..]

Je loopt dom te lullen dan, zo wel goed? :*
Was ff zoeken maar hier dan het bericht. https://www.autoweek.nl/c(...)s-over-autogebreken/

quote:
Gezien, bij RTL-nieuws afgelopen week? Een bericht over de 'kwaliteit' van auto's, gebaseerd op de gegevens van twaalf miljoen keuringen (APK), uitgevoerd tussen januari 2016 en november 2017. Belangrijkste conclusie die uit de analyse van deze data rolde: Franse auto's zijn vaker stuk dan bijvoorbeeld Duitse of Japanse
quote:
Zomaar wat voorbeelden van de meest typische gebreken: Fiat Panda: band onvoldoende profiel; Toyota Prius: band karkas zichtbaar; Honda Jazz: band karkas zichtbaar; (zijn die Prius- en Jazz-rijders zulke vrekken?) Audi A4 Avant: bandenspanning niet op juiste waarde; Peugeot 508: band met onvoldoende spanning; Renault Captur: ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht. Op dat niveau beweegt het zich dus. Totaal irrelevant en het zegt vrijwel niets over de kwaliteit van een auto. Banden, draagarmen, wisserbladen; het zijn allemaal slijtdelen.
quote:
Gezien veel geconstateerde gebreken bij de APK, zoals versleten banden of wisserbladen, te lage bandenspanning of niet goed werkende verlichting, wordt de staat van een auto in belangrijke mate bepaald door het onderhoud. Op dat vlak laten veel consumenten het vaak liggen. Het 'onderhoud' beperkt zich tot de jaarlijkse keuring, vandaar ook het relatief grote aantal gebreken.
quote:
Kortom, dit stukje 'onderzoeksjournalistiek' is waardeloos en vertelt je niets over de werkelijke zwakke punten van een auto. De APK is nog altijd een veiligheidskeuring, waarbij niet wordt gekeken naar bijvoorbeeld de staat van de motor en de transmissie, om maar eens iets te noemen. Dus vaar niet blind op het advies dat een BMW of Audi minder vaak onderhoud nodig heeft, ook al stelt RTL in de openingszin "Wie een auto wil die weinig onderhoud nodig heeft, moet een Duitse of Japanse kopen." Alle auto's hebben jaarlijks onderhoud nodig (preventie!) en naarmate een auto ouder wordt, gaat er meer aan mankeren. Zo simpel is het. Een auto kost geld. Rijd je nieuw, dan is het de afschrijving, rijd je oud, dan ben je wat meer kwijt aan onderhoud en reparaties.
Excuses kunnen gewoon hier gepost worden en hoeven niet in mijn DM. :W
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2017 @ 22:50:08 #73
231686 budvar
budvar
pi_176091609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:42 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Was ff zoeken maar hier dan het bericht. https://www.autoweek.nl/c(...)s-over-autogebreken/

[..]


[..]


[..]

Excuses kunnen gewoon hier gepost worden en hoeven niet in mijn DM. :W
Blijkbaar zijn er van dat onderzoek meerdere berichten met andere conclusies :? Ik zie in die ik heb gelinkt namelijk niets over slechte ruitenwissers en gladde banden. Maar wel wat over boeiende dingen.

En als je al zo beledigd bent dat je een excuses wil omdat ik zeg dat je dom loopt te lullen wens ik je veel succes op de rest van het internet _O-
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_176091920
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:50 schreef budvar het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er van dat onderzoek meerdere berichten met andere conclusies :? Ik zie in die ik heb gelinkt namelijk niets over slechte ruitenwissers en gladde banden. Maar wel wat over boeiende dingen.

En als je al zo beledigd bent dat je een excuses wil omdat ik zeg dat je dom loopt te lullen wens ik je veel succes op de rest van het internet _O-
Oke, dan heeft je moeder als enige mens ter wereld ook nog behalve al die lullen gezien ze ook nog geproefd. :*

Jij ook veel succes op de rest van internet als je denkt dat je rustig iedereen op internet kan uitschelden en beledigen, alleen maar omdat je redelijk anoniem achter je pc zit. Als je nou had geschreven van heb je daar een bron voor en die domme smilie achterwege had gelaten was dit heel anders gelopen en stond je nu niet grandioos voor lul.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2017 @ 22:59:58 #75
231686 budvar
budvar
pi_176092115
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Oke, dan heeft je moeder als enige mens ter wereld ook nog behalve al die lullen gezien ze ook nog geproefd. :*

Jij ook veel succes op de rest van internet als je denkt dat je rustig iedereen op internet kan uitschelden en beledigen, alleen maar omdat je redelijk anoniem achter je pc zit. Als je nou had geschreven van heb je daar een bron voor en die domme smilie achterwege had gelaten was dit heel anders gelopen en stond je nu niet grandioos voor lul.
Gast.... :') Schelden en beledigen? Dat je je beledigd voelt is je eigen keuze maar val mij daar niet mee lastig, en schelden? Waar dan? :D
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_176092767
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:59 schreef budvar het volgende:

[..]

Gast.... :') Schelden en beledigen? Dat je je beledigd voelt is je eigen keuze maar val mij daar niet mee lastig, en schelden? Waar dan? :D
O, je schreef maar een paar woorden. Zou niet al te moeilijk moeten zijn om een idee te hebben wat ik bedoel.

Wil je de volgende keer iets van me weten, mag dat wel wat normaler gevraagd/gezegd worden.

:W
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176093169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:18 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Tja de Peugeot 407 is na de 2002 Renault Laguna ook wel de slechtste massa geproduceerde auto van na 2000.

Maar goed.. een simpel 206je gaat gewoon door. Ook mijn ex 206 hdi. Al was die motorisch niet probleemloos... Spontaan een scheve schoep in de turbo.. lekkende brandstofleiding. Brandplaatjes..

Mijn ex 106 diesel werkte alles wat elektrisch was nog. Ramen, spiegels (+verwarming!)

Probleem met Japanners blijft roest.. technisch zijn ze vaak bijna perfect ..
Qua materiaalgebruik in de auto word ik minder vrolijk van Jappen..
Mijn moeder had een 106, maar dat was net een Japanner qua roest. Helaas niet qua motorblok. Die PSA-blokken hebben nogal zwakke koppakkingen, de Saxo van mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2017 @ 23:20:20 #78
231686 budvar
budvar
pi_176093193
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:12 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

O, je schreef maar een paar woorden. Zou niet al te moeilijk moeten zijn om een idee te hebben wat ik bedoel.

Wil je de volgende keer iets van me weten, mag dat wel wat normaler gevraagd/gezegd worden.

:W
Je bent aparte gast maar ik kan er wel om lachen :Y, tenzij je aan het trollen bent :N

Ontopic: Franse auto's zijn slecht :P
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_176093300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:19 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Mijn moeder had een 106, maar dat was net een Japanner qua roest. Helaas niet qua motorblok. Die PSA-blokken hebben nogal zwakke koppakkingen, de Saxo van mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem.
Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede simpele motor die alleen vermogen ontbeerde :+.. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176093426
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede motor die alleen vermogen ontbeerde :+.. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
Bij 8v ja en dan rond de 150.xxx km ongeveer. Bij mij is het iig niet gebeurd en deed ik hem weg met 185.xxx
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176093494
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede simpele motor die alleen vermogen ontbeerde :+.. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid..
Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het..
Ik heb een oude 205 gehad, een onverwoestbare 1.8D, die had ook geen roest. Daarom was ik ook heel verbaasd dat de 106 een gatenkaas was.

Die ongeblazen PSA diesels waren wel retebetrouwbaar: de 1,5D, de 1.8D en de 1.9D. Deden het altijd.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_176093556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Bij 8v ja en dan rond de 150.xxx km ongeveer. Bij mij is het iig niet gebeurd en deed ik hem weg met 185.xxx
Klopt, mijn schoonmoeder had zo'n 150.000km gereden en de auto van mijn moeder al bij 138.000 km, maar dat kreng draaide al 4000 rpm bij 120 km/h. Misschien speelt dat ook wel mee.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 29 december 2017 @ 00:26:44 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176096036
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:25 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Afgezien van normaal onderhoud zoals banden, filters, olie echt veel vervangingen.
Aircopomp, EGR klep, Roetfilter, Airbag unit, en de fusees. Dat zijn blijkbaar een soort aparte fuseeschotels en ze zijn kneiter duur. Je moet de hele schotel met lagers vervangen.
Verder heel veel electronica storingen, en na de EGR klep storing waarna het roetfilter de geest gaf rij je niet relaxt door.
Was 2.0 Hdi met 140.000 op de teller.
Ding zat echt vol storingen en ben blij dat ik er vanaf ben.
Mjah, autorijden kost nu eenmaal geld..

IK vind... een EGR klep reinigen sort of normaal onderhoud.. Je kunt problemen voorkomen door hem af en toe even lekker warm te laten lopen op de autobahn, of er domweg niet als Tante Kaatje mee te rijden.. zou niet nodig moeten zijn, maar die troep zit erop, en daar kun je op die manier rekening mee houden.. Af en toe een flesje cleaner in de tank helpt ook (zegt de fabrikant van het flesje).
Roetfilter; idem dito.. af en toe even 100 km snelweg knallen (en dan bedoel ik 90% volgas, en dus hárd doorrijden) voorkomt vaak problemen. Ook dáár zijn flesjes voor, maar daar werd ik door een garagist een tijdje geleden voor gewaarschuwd.. Gewoon snelweg knallen voldoet. EGR heeft trouwens niet veel met het roetfilter te maken imho, ik zie het verband niet helemaal.

Fusees.. mjah.. 140k is dan vrij snel, maar als ik zo om me heen kijk en zie hoeveel mensen er als een gympie liefst met hun poot op de rem ook nog, hun stuur draaien op parkeerplaatsen omdat het kán.. sja, dan vraag je erom.. een auto moet rollen als je stuurt.. je molt alles aan je ophanging wat kan bewegen door dat stilstaand te doen.. pak maar een auto zonder stuurbekrachtiging en probeer het dan nog eens.. dan weet je meteen waarom dat de pest is voor je ophanging.

Overigens rijd ik een premium bak, en ik heb zulke problemen ook. De mijne staat dan wel op dik over de 3 ton inmiddels, maar ik heb ergens rond de 175 ook stuur- en stabilisatiestangen moeten vervangen van 100 - 200 euro per stuk (zitten er maar 3 per kant onder).. dat hoort erbij, dat slijt.. niet zo hard als remblokken en schijven en banden, maar het is feitelijk wel een slijtagedeel, en de manier waarop je met je auto omgaat, zoals je hierboven kunt lezen, bepaalt voor een flink deel hoe lang zulke dingen meegaan..

Aircopomp, sja, droog laten lopen door geen onderhoud, gaat kapot.. grote beurten zijn er niet voor de sier of het plezier van de garagist.. bij een kleine beurt doen ze olie en filters voor een prikkie, bij een grote ben je gewoon minstens 500 kwijt, maar dan doen ze wél die dingen nalopen die anders later vanzelf kapot gaan.

Airbag unit mag niet stuk gaan..

De mijne heeft ook nog om de haverklap lekkende verstuivers, pas 6 nieuwe gloeistiften, effe de AC bijgevuld want die had te weinig druk.. en ook redelijk recent een lekkend O-ringetje van een duppie waarvoor de halve motor uit elkaar moest en ik uiteindelijk 1600 ekkies kwijt was.. sja.. life sucks, en dan gaat je auto soms ook nog eens stuk.

Soms zit het mee...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moraal van het verhaal: Je hebt vaak zelf in de hand hoeveel ellende je met een auto hebt. -> onderhoud is niet 'het repareren van alles wat stuk gaat'.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176096639
Lekkende verstuivers zijn kut. En duur. Voor een koperen ringetje.

Ze probeerden me toen ook nog nieuwe verstuivers aan te smeren Commonrail.. lekker goedkoop...

Maargoed. Moderne diesels zijn vanwege al die ecomeuk lang niet meer onderhoudsvrije kilometervreters.

Overigens rijd ik een nieuwe diesel in lease en die heeft nog niets gehad. Nul. Alleen wat olie en filters bij de beurten.
Whatever...
  vrijdag 29 december 2017 @ 00:51:26 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176096715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:49 schreef Spanky78 het volgende:
Lekkende verstuivers zijn kut. En duur. Voor een koperen ringetje.

Ze probeerden me toen ook nog nieuwe verstuivers aan te smeren Commonrail.. lekker goedkoop...

Maargoed. Moderne diesels zijn vanwege al die ecomeuk lang niet meer onderhoudsvrije kilometervreters.

Overigens rijd ik een nieuwe diesel in lease en die heeft nog niets gehad. Nul. Alleen wat olie en filters bij de beurten.
Mijn merkspecialist heeft een zelfgemaakt tooltje waarmee hij de zitting en de verstuiver kan opschonen en vlakken.. kost alleen een nieuw ringetje en een kwartiertje arbeid.. Het is meer de irritatie van het elke keer langs moeten.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176097028
Ik heb nooit echt grote beurten of kleine beurten.

Gewoon beurten zijn het, elke 20k
- altijd olie+ filter
- om de 40k is ook interieurfilter en luchtfilter
- om de 60k bougies

Dat staat vast..
De rest is gewoon aan de monteur of hij ziet dat iets 'eraan komt oid'.. is dat zo dan aanpakken
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 29 december 2017 @ 01:16:39 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176097361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb nooit echt grote beurten of kleine beurten.

Gewoon beurten zijn het, elke 20k
- altijd olie+ filter
- om de 40k is ook interieurfilter en luchtfilter
- om de 60k bougies

Dat staat vast..
De rest is gewoon aan de monteur of hij ziet dat iets 'eraan komt oid'.. is dat zo dan aanpakken
Zo gaan auto's dus langzaam deaud.. is een keuze die je maakt..

Koelvloeistof moet periodiek, heeft ook een smerende werking onder andere, thermostaten en waterpompen gaan daar langzaam aan deaud; kwaliteit gaat gewoon langzaam achteruit. Het gaat ook corrosie in je motor tegen (verstopte kachelradiateur) vorstbestendigheid neemt ook af.. Remolie moet periodiek domweg ververst worden, snaren gecontroleerd en periodiek vervangen. Stuurbekrachtigingsolie ook, bakolie ook, cardanolie ook, bij benzine niet alleen de pitten maar ook de kabels. de dealer heeft een hele waslijst aan checkpoints die doorgelopen moet worden bij elke auto bij een grote beurt, vaak is dat ook aangevuld met de bekende zwakke punten van jouw specifieke type en bouwjaar.
Een beetje merkspecialist weet dat ook, maar de gemiddelde garage doet maar wat en gooit alles op de bekende grote hoop.

Maar goed. bomen, bos.. we raken weer eens een beetje offtopic :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 29 december 2017 @ 07:00:42 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176099296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, durf je er de snelweg mee op? :D :o

Beetje eng wel. Maar schijnen wel betrouwbaar te zijn.
Oh, ja hoor. Beetje zijwindgevoelig en als je in een bocht over een drempeltje rijd flubbert hij wat meer heen en weer dan een grote/zwaardere auto maar verder vind ik het prima.

De voorspelling van degene waar ik hem van kocht klopt wel, mensen snijden je eerder af en laten je er minder tussen dan wanneer je in wat anders rijdt _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176101215
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo gaan auto's dus langzaam deaud.. is een keuze die je maakt..

Koelvloeistof moet periodiek, heeft ook een smerende werking onder andere, thermostaten en waterpompen gaan daar langzaam aan deaud; kwaliteit gaat gewoon langzaam achteruit. Het gaat ook corrosie in je motor tegen (verstopte kachelradiateur) vorstbestendigheid neemt ook af.. Remolie moet periodiek domweg ververst worden, snaren gecontroleerd en periodiek vervangen. Stuurbekrachtigingsolie ook, bakolie ook, cardanolie ook, bij benzine niet alleen de pitten maar ook de kabels. de dealer heeft een hele waslijst aan checkpoints die doorgelopen moet worden bij elke auto bij een grote beurt, vaak is dat ook aangevuld met de bekende zwakke punten van jouw specifieke type en bouwjaar.
Een beetje merkspecialist weet dat ook, maar de gemiddelde garage doet maar wat en gooit alles op de bekende grote hoop.

Maar goed. bomen, bos.. we raken weer eens een beetje offtopic :+
Wat een onzin. Dat ik de garage grotendeels laat uitzoeken wat er aan gaat komen betekent niet dat hij eraan gaat..
Kvs is de laatste keer ververst. Thermostaat is nml van een type met een slecht ontwerp. Plastic wordt broos, knapt kapot. Dan ook meteen kvs compleet vervangen.
Remvloeistof is een bepaald metertje voor om kookpunt te bepalen. Sowieso zijn een tijdje terug, 2 beurten of zo) de schijven en blokken vóór nog vervangen en is dat ook ververst.

Bakolie staat voor 300k op de planning, Ford zegt wel for life, maar zelfs ford specialist zegt 300k.

Snaren vervangen is ook onderdeel van de standaard check. Je kunt prima zien in welke staat zo'n ding is. Mijn huidige multiriem zit nu 50k op. Ik weet nml wanneer hij vervangen is. Bij 160k..
Distributieriem heb ik niet, mocht de ketting teveel uitrekken, dan hoor je dat wel.

Dat jij alleen slechte ervaringen hebt waarbij garages niet daadwerkelijk alles controleren, tja.. ik heb daar iig geen last van.

Er zit nml nogal een verschil tussen 'is kapot' en 'komt eraan'. Als iets eraan komt wordt het vervangen als ik dat wil.

Waar een auto aan kapot gaat is m.i. geen onderhoud en alleen APK halen..

Als laatste, Volvo kent geen grote/kleine beurt in hun planning. Dat zijn gewoon 'beurten'. Check hun website maar.
Bovendien is een dealer niet heilig. Op gegeven moment een foutcode gehad. Ik die code opzoeken, ging om een bepaalde stuureenheid voor het inlaattraject. Was ook een bekend probleem om de 130k, althans dan ging die af fabriek stuk.
Ik naar de dealer met de fout, want ja, hierbij wilde ik snel geholpen worden.
'oh we weten niet wat het is, hij zal worden gewist'. Dus ik meteen naar mijn zoekactie met de fout laten zien. Ja, dat is te simpel gedacht. Wil u even onderzoekskosten afrekenen?

Volgende dag de fout terug natuurlijk, en weer terug. Toen wel correct geholpen gelukkig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 29-12-2017 10:20:32 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:00:45 #90
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_176101410
Mazda 3
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:21:36 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176101937
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat ik de garage grotendeels laat uitzoeken wat er aan gaat komen betekent niet dat hij eraan gaat..
Kvs is de laatste keer ververst. Thermostaat is nml van een type met een slecht ontwerp. Plastic wordt broos, knapt kapot. Dan ook meteen kvs compleet vervangen.
Remvloeistof is een bepaald metertje voor om kookpunt te bepalen. Sowieso zijn een tijdje terug, 2 beurten of zo) de schijven en blokken vóór nog vervangen en is dat ook ververst.

Bakolie staat voor 300k op de planning, Ford zegt wel for life, maar zelfs ford specialist zegt 300k.

Snaren vervangen is ook onderdeel van de standaard check. Je kunt prima zien in welke staat zo'n ding is.

Dat jij alleen slechte ervaringen hebt waarbij garages niet daadwerkelijk alles controleren, tja.. ik heb daar iig geen last van.

Waar een auto aan kapot gaat is m.i. geen onderhoud en alleen APK halen..

Als laatste, Volvo kent geen grote/kleine beurt in hun planning. Dat zijn gewoon 'beurten'. Check hun website maar.

Mijn auto's gingen nooit naar een garage, ik deed alles zelf.. alleen voor klussen die specialistisch zijn of waar ik geen spullen voor heb/had ging mijn auto naar een garage..
Tegenwoordig doe ik alleen mechanische dingen en olie/filters zelf, voor de rest gaat hij naar een specialist. Heb er geen tijd meer voor. Vroegah had ik 4/5 auto's, dan kon ik me veroorloven om er eentje stil te zetten tot ik er tijd voor had.. nu heb ik er nog maar één, en die moet gewoon tip top zijn en altijd rijden.
Gelukkig heb jij blijkbaar een garagist die verder kijkt als zijn neus lang is.. velen doen dat niet; die vinden het prima dat hun klanten veel problemen hebben en om de haverklap binnenrollen met ellende..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176168278
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 07:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De voorspelling van degene waar ik hem van kocht klopt wel, mensen snijden je eerder af en laten je er minder tussen dan wanneer je in wat anders rijdt _O-
_O- Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:40:11 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176169149
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

_O- Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Och, ergens is het ook wel grappig. En ik heb besloten om me niet te ergeren in het verkeer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 31 december 2017 @ 03:41:02 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_176180563
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

_O- Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder.
Tsja, de echte debielen houd je altijd... Defender in strandtrim (dus veel bodemvrijheid), 1800 kg erachter en dan een tegenligger met een Twingo die voorrang neemt in een wegversmalling waar ik het heb. Dude, mijn voorbumper zit op hoogte van jouw ogen, de lege wagen is al 2x zo zwaar als jouw auto, de hele combinatie 4 tot 5x, levensmoe ofzo? :')
Of sjonnie met zijn uitgebouwde Golf sdi die naast je gaat staan als je een F-Type, Panamera, Model S ofzo mee hebt en jij de enige bent die voor het verkeerslicht staat en je erna weer moet ritsen. En het verkeerslicht erna nog eens. 8)7

Wat goed helpt bij ritsen e.d. zijn een paar goed zichtbare deuken in een oude auto :+ en dan een moderne auto uitkiezen. >:) >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_176180971
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat goed helpt bij ritsen e.d. zijn een paar goed zichtbare deuken in een oude auto :+ en dan een moderne auto uitkiezen. >:) >:)
Goede tip! _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')