abonnement Unibet Coolblue
  CHI shopkeeper dinsdag 19 september 2017 @ 17:13:29 #1
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_173873756
Inleiding
Na een aantal elektrische tandenborstels te hebben gebruikt van verschillende bekende merken ben ik nu maar eens gegaan voor een goedkopere versie, namelijk de Hamasco H3 Ultrasonic Electric Toothbrush. Ik wou weleens weten of er nu veel verschil is tussen de minder bekende merken en de grote namen op het gebeid van elektrische tandenborstels. Hieronder zal ik dan ook mijn mening geven over de Hamasco H3 Ultrasonic Electric Toothbrush.



Wat zit er in de doos?
• 1 x Hamasco H3 Ultrasonic Electric Toothbrush
• 2 x opzetborstels
• 1 x Engelse handleiding
• 1 x Oplaadstation



Specificaties:
• Input voltage: AC 110 - 240V
• Waterbestendig: IPX7
• Frequentie: 50/60 Hz
• Oplaadtijd: 16 uur
• Accuduur: meer dan 50 minuten
• Power: 2W
• Geluid: minder dan 65dB
• Batterij: 700mAh Li-ion batterij

4 Standen
Er zijn de volgende 4 standen mogelijk, namelijk Clean, white, polish en gumcare. Je merkt aan het trillen oftewel de frequentie van het trillen dat er verschil zit tussen de verschillende standen. De tijd blijft wel gewoon hetzelfde voor de verschillende standen. Je kan zeer eenvoudig wisselen tussen de verschillende standen door op de startknop te drukken. De batterij en de stand die je aan hebt staan lichten mooi en duidelijk op. Ook al is de tekst in de kleur wit. Dit is heel erg duidelijk leesbaar. Ik gebruik voornamelijk de functie “Clean” en deze werkt perfect. Ik merk dat mijn tanden mooi gepoetst zijn en glad zijn na het tandenpoetsen. Daar kunnen andere elektrische tandenborstels nog een voorbeeld aan nemen.



De 2 minuten en elke 30 seconden timer.
De tandenborstel stopt elke 30 seconden heel even. Niet vervelend lang, maar zo kort dat je dit opmerkt (0,1 seconden). Op deze manier weet je dat je van kwadrant moet wisselen. Dit is zeer handig naar mijn mening. Na 2 minuten poetsen stopt de tandenborstel ermee. Op die manier weet je dat de 2 minuten erop zitten en je dus klaar zou moeten zijn. Echter is dit soms wel nadelig aangezien ik soms toch iets langer wil poetsen dan de 2 minuten. Dan moet ik de startknop weer indrukken en kan ik toch nog even verder poetsen. De opzetborstel is het enige wat trilt en niet de hele tandenborstel. Het trillen zelf vind ik totaal niet irritant, maar meningen verschillen daarover natuurlijk.

Opzetborstels
Zeer handig is dat je direct 2 opzetborstels meegeleverd krijgt. De opzetborstels zijn wel wat aan de kleine kant. Dit vond ik zelf wel nadelig in het begin. Hierdoor duurt het grondig poetsen wat langer en moet ik de opzetborstel meer bewegen dan dat ik deze even stil kan houden. Na een paar keer poetsen was ik hieraan gewend en vond ik de kleiner toch wel fijner dan de ouderwetse grotere opzetborstels. Het voelt fijner aan je kan toch makkelijker bij lastiger plekjes. De haartjes op de opzetborstels zijn van matige hardheid. Dit is wel zo fijn voor het tandvlees, welke je hierdoor niet open poetst.

Poetsen
Dan gaan we naar het poetsen zelf. Zorg er wel voor dat je de tandenborstel in de mond hebt voordat je deze aanzet. Dit om flink wat spetters te voorkomen. Het poetsen zelf is heel gemakkelijk. Je hoeft vrij weinig te doen behalve af ten toe de tandenborstel te verplaatsen. Het was even wennen aan de kleine opzetborstels, maar juist hierdoor kom je goed bij de lastige plekjes en maakt die deze zeer goed schoon. Het trillen zelf vind ik geen probleem, maar het is wel even wennen in het begin. Na een paar keer poetsen is dit toch wel aangenaam en stoort het totaal niet meer. De tanden worden mooi schoon en glad. Ook de lastige plekjes zijn mooi schoon.



Minpunten
Het apparaat maakt geen gebruik van een druksensor. Dit vind ik zelf wel nadelig, want onbewust druk je toch best wel hard. Zeker met het tandenpoetsen van vroeger met een tandenborstel. Ik merkte dat ik zelf vaak te hard duwde bij mijn eerste gebruik met een elektrische tandenborstel die de drukfunctie functie wel had.
De tandenborstel is redelijk groot wat voor sommige mensen handig kan zijn mocht je grote handen hebben. Echter vind ik het soms wat onhandig, omdat het eigenlijk net iets te groot is en je toch moet wennen aan het formaat. Een pluspunt is dan wel weer dat het wel lekker in de hand ligt qua dikte. Ze zouden de tandenborstel alleen iets korter mogen maken.

Conclusie
Ik ben buitengewoon tevreden over de Hamasco H3 Ultrasonic Electric Toothbrush. Zeker als je geen dure elektrische tandenborstel wil is deze goed aan te raden. Het doet zijn werk dan ook zeer grondig. Ik merk dat deze tandenborstel veel beter poetst dan een gewone handtandenborstel. Ook de lastige plekjes worden mooi schoon en mijn gebit voelt na het poetsen een stuk gladder aan. Met andere woorden is dit een echte aanrader. Het enige minpunt is dat er geen druksensor aanwezig is, maar dat mag je ook eigenlijk niet verwachten voor deze prijs.



De Hamasco H3 Ultrasonic Electric Toothbrush is nu te bestellen voor slechts ¤22,61 bij GearBest
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')