abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173916435
Mensen die ons kleine koninkrijk nog kleiner willen maken :')
  donderdag 21 september 2017 @ 19:50:53 #52
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_173916628
quote:
13s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:43 schreef Denkraam het volgende:
ONS heerlijk dat worden weer nachtmerries vannacht.
pi_173917228
quote:
13s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:43 schreef Denkraam het volgende:
Alexander?
pi_173924406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:16 schreef visbox het volgende:
Nederlanders hebben even veel recht zich uit te spreken over het koninkrijk als de inwoners van de Antillen toen zij zich -enkele jaren geleden- over hun toekomst binnen het koninkrijk uitspraken. Zij kozen toen voor onafhankelijkheid.
Curaçao:
Independence 3,014 4.81%

Sint Maarten:
Independence 1,282 14.44%
pi_173931733
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:13 schreef rockstah het volgende:

[..]

Curaçao:
Independence 3,014 4.81%

Sint Maarten:
Independence 1,282 14.44%
Die percentages betreft Antillianen die profiteren; het bestuur, ambtenaren en belasting goochelaars uit Nederland.
Zij zijn de overgrote minderheid waar om vele redenen geen rekening mee gehouden hoeft te worden. Des te meer een argument het archaïsche staatsverband met de Antillen te beëindigen.
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:06:43 #56
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_173931783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 14:59 schreef visbox het volgende:
Ik denk dat mijn wens om de band van Nederland met de Antillen totaal te verbreken zeer burgerbreed gedragen word. M.a.w. voor Nederlanders hoeven de corrupte, van cocaïne doordesemde van criminaliteit vergeven Antillen niet.
Nee:
M.a.w. voor in elk geval één Nederlander hoeven de corrupte, van cocaïne doordesemde van criminaliteit vergeven Antillen niet.
pi_173931814
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:19 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Alexander?
Het niet meer daar heen 'moeten' vliegen scheelt vele tonnen aan CO-2. Da's ook nog eens goed voor het milieu.
pi_173931861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:06 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Nee:
M.a.w. voor in elk geval één Nederlander hoeven de corrupte, van cocaïne doordesemde van criminaliteit vergeven Antillen niet.
Vele enkelen samen vormen een comfortabele meerderheid. Een enkeling daargelaten.
pi_173933263
Ik kan je verzekeren dat de meeste Antillianen al die criminelen en drugsbendes ook niet willen, dus je hebt toch meer met ze gemeen dan je denkt visbox.
  vrijdag 22 september 2017 @ 18:45:37 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173934169
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:46 schreef rockstah het volgende:
Ik kan je verzekeren dat de meeste Antillianen al die criminelen en drugsbendes ook niet willen, dus je hebt toch meer met ze gemeen dan je denkt visbox.
Kan je dat ook "ook niet willen" onderbouwen of is dit meer een vermoeden (of wens) vanuit menselijke overwegingen ?

Inzake je cijfers, ook vermelden dat 70% van de Maartenaars toch echt een zelfstandig land wilde zijn (binnen)in het Koninkrijk. De "fout"die veel Antillianen maakten (imho) was dat ze daarmee meenden hun paradijselijke gang konden gaan en zich niet realiseerden dat dit echt heel wat anders is dan onderdeel zijn van Staat der Nederlanden.

Dat Antillianen geen deel van Nederland wilde zijn, (ik generaliseer) is vooral omdat het ze niet uitkwam (of niet begrepen). Ik noem het wel uit de ruif willen eten zonder er zelf hooi in te steken. Het volk daar heeft gekozen om bestuurlijk los van NL te (willen) zijn omdat ze vonden dat dit beter bij wensen hun past(e).

De vraagstelling "wat men wil" is natuurlijk wat oneerlijk...... iedereen wil zekerheid en veiligheid etc.etc. totdat je consequentie krijgt die inhoudt dat je je dan (daar)voor alles moet (kunnen) verantwoorden. De grens wat (in)pasbaar was, bleek in de Antillen een andere dan in NL waarmee je vervolgens afscheid neemt.
Geluk verdien je niet maar dat krijg je
pi_173934851
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kan je dat ook "ook niet willen" onderbouwen of is dit meer een vermoeden (of wens) vanuit menselijke overwegingen ?

Inzake je cijfers, ook vermelden dat 70% van de Maartenaars toch echt een zelfstandig land wilde zijn (binnen)in het Koninkrijk. De "fout"die veel Antillianen maakten (imho) was dat ze daarmee meenden hun paradijselijke gang konden gaan en zich niet realiseerden dat dit echt heel wat anders is dan onderdeel zijn van Staat der Nederlanden.

Dat Antillianen geen deel van Nederland wilde zijn, (ik generaliseer) is vooral omdat het ze niet uitkwam (of niet begrepen). Ik noem het wel uit de ruif willen eten zonder er zelf hooi in te steken. Het volk daar heeft gekozen om bestuurlijk los van NL te (willen) zijn omdat ze vonden dat dit beter bij wensen hun past(e).

De vraagstelling "wat men wil" is natuurlijk wat oneerlijk...... iedereen wil zekerheid en veiligheid etc.etc. totdat je consequentie krijgt die inhoudt dat je je dan (daar)voor alles moet (kunnen) verantwoorden. De grens wat (in)pasbaar was, bleek in de Antillen een andere dan in NL waarmee je vervolgens afscheid neemt.
ook al zouden alle Antillianen NIET weg willen dan nog hebben Nederlanders het recht dat wel te willen en daar uitvoering aan te geven. Dat is democratisch.
pi_173935359
quote:

[..]

De kleinere eilanden zijn ook niet helemaal tevreden. Ze zijn ook samen te klein om de kiesdeler voor een Kamerzetel te halen en worden dus in Den Haag niet vertegenwoordigd.

Ik denk dat er veel meer uit de Antillen te halen valt als we een beetje ons best doen.

Regel vertegenwoordiging in Den Haag, regel subsidie voor Europese Nederlanders om er op vakantie te gaan, etc.

Wie wil er stiekem nou niet een postkaart met een tropisch strand met palmbomen met “groeten uit Nederland” versturen?
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:20:39 #63
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_173935570
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:04 schreef Igen het volgende:
Wie wil er stiekem nou niet een postkaart met een tropisch strand met palmbomen met “groeten uit Nederland” versturen?
Vlak voor dat irma jose of maria voorbij komt?
pi_173935595
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vlak voor dat irma jose of maria voorbij komt?
Er kan ook een vliegtuig van El Al op jouw huis neerstorten. :{w
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:23:03 #65
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_173935612
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Er kan ook een vliegtuig van El Al op jouw huis neerstorten. :{w
Kan ik zou ook kunnen winnen in de staats of postcode lotterij.
  vrijdag 22 september 2017 @ 23:47:22 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173939159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:37 schreef visbox het volgende:

[..]

ook al zouden alle Antillianen NIET weg willen dan nog hebben Nederlanders het recht dat wel te willen en daar uitvoering aan te geven. Dat is democratisch.
Zie mijn aangesloten reply, daarop..... hieronder...
Ik zie niet zo goed waarom de Nederlanders dat weg zouden willen hebben, vooropgesteld dat er natuurlijk regel en orde gaat zijn. De bovenwindse eilanden (ESS) hebben krap 35.000 inwoners, een plaats als Wageningen of Ridderkerk.
No big deal, verder zou het wat zielig zijn wanneer 17 miljoen inwoners gaan beslissen dat 275.000 medelanders het zelf maar moeten uitzoeken.

De hele Antillen is nog niet eens Zeeland, we zouden het qua kosten niet eens merken; vooropgesteld dat er kosten zijn en het externe beleid financieren we nu toch ook (al).

Maar goed, stemmen of ze er wel of niet bij horen, zullen we ws niet meemaken maar goede kans, dat ze zeer welkom blijken te zijn.

quote:
[..]

De kleinere eilanden zijn ook niet helemaal tevreden. Ze zijn ook samen te klein om de kiesdeler voor een Kamerzetel te halen en worden dus in Den Haag niet vertegenwoordigd.

Ik denk dat er veel meer uit de Antillen te halen valt als we een beetje ons best doen.

Regel vertegenwoordiging in Den Haag, regel subsidie voor Europese Nederlanders om er op vakantie te gaan, etc.

Dat denk ik precies ook, het is een godvergeten paradijs en zelf zou ik het fantastisch vinden wanneer de eilanden 100% deel zouden uitmaken van NL.
Omgekeerd idem dito, gunstig voor de inwoners aldaar; stukje zekerheid o.a. in de vorm van voorzieningen etc.etc.

Toegegeven, het gebied zelf is voornamelijk (net als nu) inzetbaar als vakantiegebied. Niet erg, lijkt mij wanneer dat één groot recreatieoord zou zijn. De mensen daar moeten net als in NL natuurlijk fatsoenlijk betaald worden voor hun werkzaamheden etc.etc.

Het gebied hoeft geen vertegenwoordiging in de 2e kamer of zo, Zeeland heeft ook geen vertegenwoordiging. Juist dat onderscheid zorg imho voor problemen.
Wanneer de Antillen bestuurlijk een 13e provincie is of (beter) deel zou zijn van Noord-Holland of Zeeland, is de rest voldoende geregeld, denk ik.
pi_173945086
quote:

[..]

Moet ik nu gaan onderbouwen of men minder criminaliteit en corruptie wil? Dat spreekt toch voor zich?
Kijk, ik heb zelf altijd in NL gewoond maar mijn familie komt daar wel vandaan en gaan daar nog regelmatig naar toe of zijn daar gebleven, en die hekelen allemaal wat er met curaçao gebeurd is. Ze herkennen het niet meer terug en een enkeling is compleet vervreemd en wil daar eigenlijk helemaal niet meer komen, goed dat is ook niet de stabielste maar ik dwaal af.

De laatste keer dat ik daar was, viel me dit ook wel op. Mensen waren veel pessimistischer dan vroeger, verhalen over gangsters, overvallers, cocaïne, maffia, openlijke corruptie, zelfs slavernij (er gingen geruchten rond van arbeiders uit Latijns Amerika of Puerto Rico die binnengehaald waren voor allerlei bouwprojecten waarbij bij aankomst onmiddellijk het paspoort afgepakt werd). Dat herken ik niet terug van toen ik dar vroeger kwam. Dat ging niet verder dan een verdwaalde gringo die wat lastig deed. Dat gezegd hebbende, ik was een stuk jonger. En in NL gelooft men ook dat het onveiliger is geworden ondanks dat dat niet te staven is in de statistiek.

quote:

Zoals ik al zei: Keuzes onduidelijk, gevolgen niet te overzien. Ik snap het idee echter wel, wanneer je alle omstandigheden buiten beschouwing laat is voor een eiland met een kleine bevolking dat eigenlijk per definitie de beste keus ook voor de bevolking, maar met de situatie zoals het nu is profiteert vooral de eigen overheid (en de mafia) ervan.
  zaterdag 23 september 2017 @ 13:35:59 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173945747
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 12:55 schreef rockstah het volgende:
[..]

Moet ik nu gaan onderbouwen of men minder criminaliteit en corruptie wil? Dat spreekt toch voor zich?
Nee, ik doelde op het onderbouwen of de locals met dat in gedachten wel/niet bij NL willen.
Hierbij opgemerkt dat wat wij crimi/corrupt noemen dat daar iets anders wordt ervaren. Het was niet corrupt om iemand wat toe te stoppen of crimineel een een gringo te husselen.
quote:
[..]
Zoals ik al zei: Keuzes onduidelijk, gevolgen niet te overzien. Ik snap het idee echter wel, wanneer je alle omstandigheden buiten beschouwing laat is voor een eiland met een kleine bevolking dat eigenlijk per definitie de beste keus ook voor de bevolking, maar met de situatie zoals het nu is profiteert vooral de eigen overheid (en de mafia) ervan.
Ik ben met je eens dat de voorgelegde keuze (destijds) niet bepaald de meest heldere was. Het precieze verschil onder behoren "tot het Koninkrijk -of de Staat der Nederlanden" was destijds maar wat je er onder wilde verstaan.
Autonoom (jezelf) zijn (dwz een land) in het Koninkrijk klinkt ook een stuk interessanter dan te worden weggezet als gemeente van een ver (relatief, ongeïnteresseerd) kikkerland.... niet goed begrijpende dat je daarmee voordelen voor gewone welwillende inwoners zelf laat liggen.
pi_174027850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het wel leuke hebbedingetjes die eilanden.

En als we wat creatiever zouden zijn dan zouden we er nog leuke dingen mee kunnen doen.
Kernproeven idd net zoals de Fransen.

Maar deels eens met TS het is of onafhankelijk of niet. Niet dit halfslachtige gedoe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174162348
quote:

[..]

Kijk eens opa, een kaartje met palmen uit Nederland gekregen van die meneer met die Porsche.
Nee opa volgende week word je misschien gewassen. Jij vindt die palmen toch ook mooi??
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:31:55 #71
449487 Taaladvies
Ende dispereert niet!
pi_174179853
Niets daarvan. Laten we het koninkrijk liever vergroten te beginnen met de annexatie van Vlaanderen, Luxemburg en Zuid-Afrika. :7
THIERRY - Make the Netherlands Great Again! #Nexit
pi_174190473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 23:31 schreef Taaladvies het volgende:
Niets daarvan. Laten we het koninkrijk liever vergroten te beginnen met de annexatie van Vlaanderen, Luxemburg en Zuid-Afrika. :7
nog beter is het wanneer we ons aansluiten bij Vlaanderen, de bakermat van onze beschaving. De Antillen veroveringsgebied voor wie het neemt.
pi_174190615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef visbox het volgende:

[..]

nog beter is het wanneer we ons aansluiten bij Vlaanderen, de bakermat van onze beschaving. De Antillen veroveringsgebied voor wie het neemt.
Vlaanderen :N
pi_174192767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:53 schreef rockstah het volgende:

[..]

Mja, heb achteraf de indruk dat ik je post verkeerd begrepen heb dus daar laat ik het even bij.

[..]

Ben niet echt bekend met de situatie in St. Maarten, maar als ik naar Curacao kijk krijg ik niet het idee dat ze geen verbintenis met NL voelen. Zo'n beetje hun hele geschiedenis is ermee verbonden en het koningshuis is er ook mateloos populair, daarnaast delen ze nog steeds veel cultuur en tradities met NL, zoals sinterklaas.

Dat betekent natuurlijk niet dat ze ook blij zijn met het beleid van NL en ze hebben die integratie dan ook verworpen en proberen zelfstandiger te zijn, ik vindt het echter nogal vreemd om dat voor te stellen als "niet bereid zijn de bijbehorende regels te volgen", ze hebben gewoon geen zin om verwaarloosd te worden door een land dat verder enkel apathisch over ze lijkt te zijn. Jij stelt het voor alsof van het tegenovergestelde sprake is.
St maarten, aruba en curacao zijn ook geen onderdeel van nederland, dus logisch dat ze geen verbinding voelen.
pi_174192885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kernproeven idd net zoals de Fransen.

Maar deels eens met TS het is of onafhankelijk of niet. Niet dit halfslachtige gedoe.
Hoe zie jij het verenigd koninkrijk en het britse rijk dan?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')