abonnement Unibet Coolblue
pi_173867527
Sinds een aantal maanden fiets ik naar werk, een ruime 30km per dag (retour). Ik draag meestal een sportbroek/tight, technisch shirt en eventueel een trui met lange mouwen als het kouder is.
Nu de wintermaanden naderen en het vaker regent, merk ik dat regenkleding geen overbodige luxe zou zijn :s)

Na wat rondvragen bij collega's en zoeken in webshops ben ik echter niet wijzer geworden. Iedereen heeft een andere mening: de ene vindt dat je voor een poncho moet gaan, de ander raadt een "cape" aan (evt. met Rainlegs) en weer iemand anders pleit voor een compleet pak.
Het nadeel van een pak zou zijn dat je snel gaat zweten, nadeel van een poncho zou zijn dat je niet geheel bedekt bent, etc..

Ik ben dus benieuwd naar andere woon-werk fietsers en jullie ervaringen met regenkleding: waarom heb je voor een bepaald alternatief gekozen, bevalt het, en wat raad je aan?
Mijn budget is zo'n 80 euro voor het hele verhaal.

De volgende opties ben ik tegengekomen:

Regenpak:
Agu Classic (incl. jas zo'n 80 eur)
Rains regenjas (ca. 100 eur)
Marmot PreCip (jas: 80eur, broek: 80eur)

Poncho:
Diverse Agu poncho's (30-50eur)

Overig:
Rainlegs beenbeschermers (25eur)

Ter informatie:

-Een enkeltje naar werk is 15km, dit duurt zo'n 35 minuten fietsen
-Ik fiets op een sportieve stadsfiets met 7 versnellingen. Gemiddelde snelheid rond de 25km/u, met tegenwind zo'n 20-22 km/u en met wind mee zo'n 28 km/u.
-Ik kleed me op werk om in pak, ik zweet niet "genoeg" om te hoeven douchen. Er zijn wel douchemogelijkheden.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:13:44 #2
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_173867692
Ik heb een regenpak van de Hema, en die werkt prima. Is goed waterdicht.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_173867745
Beste combo blijft gewoon een goedkope regenbroek, en een goede jas die je droog houd. Vroeg of laat gaat die broek toch wel weer kapot. En juist een standaard regenjas maakt je lijf klef en zweterig.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:25:52 #4
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_173867922
Ik zweer bij een regenjas en regenbroek die een maat te groot is. Maar ik hoef eigenlijk nooit langer dan 4km te fietsen.

Maar het is net wat je zelf fijn vindt ook.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jovatov op 19-09-2017 11:42:49 ]
pi_173868136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:06 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Sinds een aantal maanden fiets ik naar werk, een ruime 30km per dag (retour). Ik draag meestal een sportbroek/tight, technisch shirt en eventueel een trui met lange mouwen als het kouder is.
Nu de wintermaanden naderen en het vaker regent, merk ik dat regenkleding geen overbodige luxe zou zijn :s)

Na wat rondvragen bij collega's en zoeken in webshops ben ik echter niet wijzer geworden. Iedereen heeft een andere mening: de ene vindt dat je voor een poncho moet gaan, de ander raadt een "cape" aan (evt. met Rainlegs) en weer iemand anders pleit voor een compleet pak.
Het nadeel van een pak zou zijn dat je snel gaat zweten, nadeel van een poncho zou zijn dat je niet geheel bedekt bent, etc..

Ik ben dus benieuwd naar andere woon-werk fietsers en jullie ervaringen met regenkleding: waarom heb je voor een bepaald alternatief gekozen, bevalt het, en wat raad je aan?
Mijn budget is zo'n 80 euro voor het hele verhaal.

De volgende opties ben ik tegengekomen:

Regenpak:
Agu Classic (incl. jas zo'n 80 eur)
Rains regenjas (ca. 100 eur)
Marmot PreCip (jas: 80eur, broek: 80eur)

Poncho:
Diverse Agu poncho's (30-50eur)

Overig:
Rainlegs beenbeschermers (25eur)

Ter informatie:

-Een enkeltje naar werk is 15km, dit duurt zo'n 35 minuten fietsen
-Ik fiets op een sportieve stadsfiets met 7 versnellingen. Gemiddelde snelheid rond de 25km/u, met tegenwind zo'n 20-22 km/u en met wind mee zo'n 28 km/u.
-Ik kleed me op werk om in pak, ik zweet niet "genoeg" om te hoeven douchen. Er zijn wel douchemogelijkheden.
Het is belangrijk dat je een jas neemt die ademend is, dat scheelt een hoop zweten, van de Agu classic weet ik dat dat niet het geval is.
Verder is het misschien ook een aanrader om iets te nemen dat wind dicht is, dat scheelt weer in de warmte.
Je hebt bv van Sportfull licht gewicht regenjasjes die zowel winddicht en ademend zijn.

Verder moet je er op letten dat de naden binnen in de jas zijn afgetaped anders zijn ze niet water dicht.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 19 september 2017 @ 12:19:19 #6
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_173868927
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:34 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Je hebt bv van Sportfull licht gewicht regenjasjes die zowel winddicht en ademend zijn.
Heb je TS zijn budget gezien?

Poncho zou ik niet doen, bij die gemiddelde snelheid denk ik dat dat ding gaat klapperen als een malle en door de spray van je voorwiel krijg je alsnog natte onderbenen en schoenen.

Hoe droog wil je eigenlijk blijven? Ga je ook overschoenen aantrekken? Of is het er puur voor om te zorgen dat je niet koud wordt.
Je zou ook nog bij de Decathlon kunnen kijken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_173869021
Ik heb een jas aan, soort van windjack, die mag van mij nat worden.
En dan erbij een regenbroek, van de agu volgens mij.
Die regenjassen zijn echt verschrikkelijk.
pi_173869427
Ik heb een AGU regenpak en ja, daar ga je in zweten, maar dat doe ik toch wel, hoe dan ook. Op zich ben ik er best tevreden mee. Ook in harde stortregen blijf je er redelijk droog onder (behalve dan van het zweet natuurlijk). Hij is iig beter dan de goedkope hema of action regenpakken, die heb ik ook allemaal geprobeerd maar zijn minder goed waterdicht en ritsen, naden ed gaan veel sneller kapot. Ik draag mijn regenpak alleen als het kouder dan zo'n 20 graden is, anders draag ik liever lichte kleding en laat ik me natregenen, dan kleed ik me op de bestemming om.

Een poncho lijkt me echt kut, daar slaat de wind vroeg of laat onder en dan verander je in een vlieger of je ziet niks meer.
pi_173869451
Hema regenpak heb ik heel snel weg kunnen gooien ging 1.5 jaar of zo mee.
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 19:54:17 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173876379
Goede jas, heb zelf een van North Face. Qua broek doet het me niet zoveel. Eventueel een droge broek in de tas mee. Vind zo'n regenbroek een werkelijk drama.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173901269
ik heb een Hema regenbroek(destijds 10 euro), gaat al lang mee, ANWB overschoenen (waren 7 euro of zo). Daarbij een simpel regenjack ademend van de Aldi, heb ik ook al jaren, bevalt prima.
pi_173904379
Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, over het algemeen heb ik genoeg aan gewone jas die ‘waterdicht’ is. Dan wordt mijn broek wel nat maar zit maar 20 minuten op de fiets.
Die rainlegs vond ik lastig aan/afdoen.
Ik heb overigens ook een poncho van Agu, die gebruik ik soms als het echt met bakken uit de lucht komt. En nee dat ding waait niet omhoog omdat je hem aan je stuur vastmaakt
pi_173905155
Thanks voor de reacties!

Ik denk dat ik voor een goede jas ga (i.e. Marmot PreCip) en een relatief simpele broek. Wellicht kan ik dan altijd later nog een poncho halen om te kijken hoe dat is (zie post HaverMoutKoekje).
Denk dat een Hema/ALDI pak niet geschikt is voor de afstanden die ik maak.
pi_173905301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Thanks voor de reacties!

Ik denk dat ik voor een goede jas ga (i.e. Marmot PreCip) en een relatief simpele broek. Wellicht kan ik dan altijd later nog een poncho halen om te kijken hoe dat is (zie post HaverMoutKoekje).
Denk dat een Hema/ALDI pak niet geschikt is voor de afstanden die ik maak.
bij IKEA hebben ze ook een poncho voor paar euro btw. Het meest lastige van poncho is om hem weer in elkaar te proppen in voorvak
pi_173908481
Ik heb een regenbroek van Agu (die jassen zijn kut vind ik) en een Torrentshell jas van Patagonia.
pi_173911315
Ik ben zo blij met een goede regenjas van bijv North Face/Jack Wolfskin.
Die dingen ademen en je kan bij de oksels nog open ritsen, ideaal als t niet ijskoud maar wel regent.
Als je een duurder model koopt kan je er een fleece inritsen, wat de jas zowel voor zomer als winter geschikt maakt.
Verder heb ik een HEMA regenbroek die aan vervanging toe is.
pi_173911572
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:38 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik heb een regenbroek van Agu (die jassen zijn kut vind ik) en een Torrentshell jas van Patagonia.
heeft slechte reviews die jas, blijkbaar staan de zakken vol met water na flinke bui?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')