abonnement Unibet Coolblue
pi_173869479
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:52 schreef zarGon het volgende:
Het gaat om het etiket mensen, niet om het vlees in het pak.
Geef eens antwoord: dat de kip niet halal geslacht is, vind je geen probleem?
Make my day!
pi_173869508
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:46 schreef Faeroer het volgende:
en dat is ook niet allemaal kosher :D.
Hoeft toch ook niet, zolang 't maar wel halal is.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173869559
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:52 schreef zarGon het volgende:
Het gaat om het etiket mensen, niet om het vlees in het pak.
't Etiket is al compleet en zoveel werk is 't ook weer niet om 't even te lezen. Hoeft ook maar één keer per nieuw product, tenzij je naast islam ook nog Alzheimer hebt.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173869588
Kip wordt altijd halal geslacht in Nederland ook vanwege export.

http://biz.tpo.nl/2013/02/16/alle-nederlandse-kip-halal/
pi_173869679
Ik zou deze klacht terecht vinden als het ging om een voedselallergie. Het gaat echter om het naleven van krankzinnige 7e-eeuwse leefregels, verzonnen door een man die een tamelijk absurde religie bij elkaar heeft geshopt.

Derhalve een onterechte klacht. Als het naleven van domme voedingsregels zo nauw luistert, moet je gewoon niet zo lui zijn om kant-en-klaar-maaltijden te kopen, maar gewoon zelf koken, zodat je zelf bepaalt welke ingrediënten je gebruikt.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:22:36 #131
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_173871820
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:15 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ik vind het wel raar als er bijvoorbeeld Europese wetgeving is rondom allergenenetikettering maar er geen logootje is op labels voor varken en dergelijke. Kleine moeite om dat toe te voegen aan een bestaand systeem toch?
Omdat die dingen in superkleine hoeveelheden al levensgevaarlijk kunnen zijn en een echte reden zijn om dat extra duidelijk op de verpakking te zetten. Dat er een stukje vlees in kleine hoeveelheden in een maaltijd zit (als aroma waarschijnlijk), vlees dat al duizenden jaren gegeten wordt zonder problemen, dan is dat geen reden om dat extra te benadrukken op de voorkant. Dan moet elk kruid, aroma, ... ook op de voorkant gezet worden. Als we alles wat iedereen wil op de voorkant moeten zetten, dan wordt dat al snel een kakofonie van labels zodat de eigenlijke maaltijd waarschijnlijk al snel onherkenbaar wordt en dan kunnen we hier op fok! ons al warm maken voor de volgende lading klachten. Een stukje varken is niet essentiëel voor de mensheid om er voor gewaarschuwd te worden. pinda's, garnalen, ... zijn dat wel wegens acuut levensgevaar voor toch een aanzienlijke groep van pechvogels (iets waar ze zelf absoluut niet veel aan kunnen doen).

Lees de ingrediëntenlijst of laat het liggen. Ik ben tegen hardgemaakte vetten (omdat ze slecht zijn voor hart en bloedvaten, maar ja lekker goedkoop en handig middel voor de voedingsindustrie) en om dat te weten moet ik ook de ingrediëntenlijst lezen (en net iets aandachtiger dan voor een simpel varken). Maar die moeten ze van mij niet op de voorkant in het groot er op zetten, alhoewel dit wel beter beargumenteerd kan worden. De echte klacht is dat jij en TS te lui bent om een klein lijstje te lezen. Misschien moet je maar een app maken waarmee je de producten scant en als er een microgram varken in zit dat dan alle toeters en bellen afgaan om duidelijk te maken dat dit ingrediënt met mate absoluut niet desastreus voor de gezondheid of geest is.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:31:18 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173871949
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:52 schreef zarGon het volgende:
Het gaat om het etiket mensen, niet om het vlees in het pak.
Nou het etiket klopt en als het niet om het vlees in het product gaat, waarom vreet je het dan niet op?
pi_173872116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:22 schreef kl1172 het volgende:
De echte klacht is dat jij en TS te lui bent om een klein lijstje te lezen.
Te lang verhaal. Ik lees de etiketten van al mijn producten, maar ik koop sowieso geen verpakte vleesproducten, dus wat dit betreft maakt het mij allemaal weinig uit. _O-

Succes met de jacht op alle transvetten!
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:44:08 #134
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_173872162
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:41 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Te lang verhaal. Ik lees de etiketten van al mijn producten, maar ik koop sowieso geen verpakte vleesproducten, dus wat dit betreft maakt het mij allemaal weinig uit. _O-

Succes met de jacht op alle transvetten!
Die jacht lukt me aardig. :s)

Waarom geef je dan wel aan dat je een label voor varkensvlees wel ziet zitten, als het je toch niet veel kan schelen?
pi_173872163
Daar gaat je kans op de hemel. Je kan je altijd nog bekeren en het bij het Christendom proberen.
pi_173872239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:44 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Die jacht lukt me aardig. :s)

Waarom geef je dan wel aan dat je een label voor varkensvlees wel ziet zitten, als het je toch niet veel kan schelen?
Dat ik de 'moeite' erin steek betekent niet dat veel anderen dat doen.
pi_173872409
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:48 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dat ik de 'moeite' erin steek betekent niet dat veel anderen dat doen.
De hemel is er alleen voor de ware gelovigen die bereid zijn om al etiketten lezend af te zien.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173873064
Je hoeft zelf niks toe te voegen toch? Ik ga denk ook roerbaksensatie (wat kost zoiets als ik vragen mag?) halen daar ik komende tijd voor mijn eigen voer moet zorgen. Maar ik ga eerst vanavond nog de restjes rijst en sperziebonen opmaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 16:35:07 ]
  dinsdag 19 september 2017 @ 17:04:57 #139
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_173873643
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 22:50 schreef racerdkb het volgende:

[..]

als je fulltime werkt en in de avond een sociaal leven wilt hebben; soms kom je niet toe aan een maaltijd voorbereiden en is zo'n Iglo-zak nog een redelijke optie als geloofwaardige maaltijd :')
Niet een half uurtje de tijd hebben om een fatsoenlijke maaltijd te koken :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_173873703
Wel vlees blijven eten maar dan vervolgens geen varkensvlees, ook zo'n vage trend :')
pi_173873809
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Op de website in ieder geval niet. Ik heb helaas geen foto van het etiket.

Het is gewoon zeer jammer dat de voorkant van het etiket - dat de aandacht trekt - totaal geen vermelding heeft van spek. Zeer misleidend.
Het staat gewoon op volgorde, moeilijk hè begrijpend lezen?
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:47 schreef zarGon het volgende:
Ja, of ze kunnen het etiket kunnen verduidelijken door 'spek' te vermelden aan de voorkant.
Ja dan kunnen ze alle ingredienten er wel voorop zetten.
Als je allergisch bent voor iets, is het je eigen verantwoordelijkheid om de ingrediënten even door te nemen.
pi_173873942
Gewoon voor een vegetarische variant gaan en zelf evt. nog wat kip bakken.
pi_173875730
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 23:54 schreef devlinmr het volgende:
Knoflook uit bol peuteren, teen in pers, drukken, pers in afwasmachine. Wat zal het kosten? 20 seconden?
Onderschatten is wel het kernwoord van de reacties hier.

En ik hou er niet van om het te persen, snij het liever klein. Heb ook geen vaatwasser.
  donderdag 21 september 2017 @ 05:26:14 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173904157
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:04 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Niet een half uurtje de tijd hebben om een fatsoenlijke maaltijd te koken :')
Je moet de ingrediënten nog kopen wat niet altijd lukt gezien de sluitingstijden.
  donderdag 21 september 2017 @ 05:27:06 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173904159
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:56 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De hemel is er alleen voor de ware gelovigen die bereid zijn om al etiketten lezend af te zien.
Wat zou we bij de hemel op het etiket staan?
pi_173904160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:00 schreef Mylene het volgende:
Kip wordt altijd halal geslacht in Nederland ook vanwege export.

http://biz.tpo.nl/2013/02/16/alle-nederlandse-kip-halal/
"Er moet een imam bij zijn maar wij hebben een paar mensen met een certificaatje - en dat is toch hetzelfde ?"
pi_173904161
Mekkermoslim zeikt over een paar brokjes nepspek.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173914860
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:54 schreef zarGon het volgende:
Liefjes, het is prima dat er spek in zit. Echt, eet er zoveel als je wil.

Het gaat er mij om dat het etiket veel duidelijker kan en dat een duidelijker etiket ook meteen fijner is voor de klanten. Als er alleen "kip" op staat, verwacht ik ook alleen kip en niet kip en nog meer soorten vlees.

En ja, 'spek' staat in de ingrediëntenlijst, en je zou aandachtig van elk product die lijst kunnen doornemen, maar het zou ook fijn zijn als één blik werpen genoeg is. Waarom niet gemakkelijker maken voor je klanten? :s).
Ik lees ingrediëntenlijsten altijd -helemaal- door, tis een kleine moeite.
Eerlijk gezegd zou ik 't juist onoverzichtelijker vinden als fabrikanten de ingrediënten in grote letters op de voorkant zetten.

Het maakt niet uit hoe groot de letters zijn van de woorden van de ingrediëntenlijst, met 1 blik zie je nooit alles (tenzij zo'n product maar uit 5 ingrediënten bestaat ofzo).

Onterechte klacht.
pi_173914871
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:44 schreef Spanky78 het volgende:
Beter lezen ts.
Dit dus.
pi_173914920
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:54 schreef zarGon het volgende:
Liefjes, het is prima dat er spek in zit. Echt, eet er zoveel als je wil.

Het gaat er mij om dat het etiket veel duidelijker kan en dat een duidelijker etiket ook meteen fijner is voor de klanten. Als er alleen "kip" op staat, verwacht ik ook alleen kip en niet kip en nog meer soorten vlees.

En ja, 'spek' staat in de ingrediëntenlijst, en je zou aandachtig van elk product die lijst kunnen doornemen, maar het zou ook fijn zijn als één blik werpen genoeg is. Waarom niet gemakkelijker maken voor je klanten? :s).
Wat dacht je van een QR code op ieder pak en een app waarin je zelf kan instellen welke ingredienten/levensomstandigheden/herkomstlanden/whatever je wel/niet aanvaardbaar vindt ?

Dan is het een kwestie van je mobiel ervoor houden en *bliep*.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')