abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 september 2017 @ 22:19:03 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173920105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt :?
Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slager

Zit in Leeuwarden en ik fietste er vroeger regelmatig langs
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173920149
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slager

  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 september 2017 @ 23:30:24 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173921952
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:50:14 #129
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173925479
Zo vreemd is die fusie niet. Beide bedrijven zijn in gezamenlijk eigendom van de OV-bedrijven. De een maakt winst (TLS) en de ander dreigt verlies te maken (9292). Dan is samenvoegen niet eens zo'n slechte optie.

Bovendien is er nog wel eens gedoe om de winst van TLS. Met de fusie kunnen de OV-bedrijven dat mooi verkopen: de opbrengst van de OV-chipkaart gebruiken om de reisplanner actueel en relevant te houden.
So we just called him Fred
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:04:03 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173925775
NS_online twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 10:02:20 .@Efteling bedankt voor het lenen. We presenteren onze gloednieuwe stagiaires op Amsterdam Centraal: Langnek, Pardoes en Monsieur Cannibale! reageer retweet
AT5 twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 07:05:14 De NS laat muziek uit attractiepark de Efteling horen om hangjongeren af te schrikken op het Centraal Station http://at5.nl/s/J5I reageer retweet
:D
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:34:32 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173927296
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:11 schreef MTL het volgende:
Hm, ik dacht dat alle collega's van NS en Prorail ook een toeslagvrij abonnement op de BC hadden staan?
Geen idee eigenlijk. Ik heb hem iig voor de toeslagpaal gehad. Ik zie later wel of het me geld heeft gekost. Ik ben sowieso niet gecontroleerd trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:45:40 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173927469
Heeft NSR de FLIRT-machinisten op cursus gestuurd in Duitsland ofzo? Wat kunnen die dingen knallen :o
pi_173927609
Dan heb je waarschijnlijk een machinist te pakken die zich niet aan de 60% vermogen-regel houdt.
Als het goed is, is er eind dit jaar een definitieve oplossing voor dat probleem.
Of ze moeten een keer die belachelijke wet aan de moderne tijd aanpassen en beseffen dat moderne treinen soms sneller zijn dan losse locomotieven :P

Edit: wat dat betreft is het ook wel jammer dat we met die sandwich op de ICD met AFB aan moeten rijden. Zonder die AFB trekken die dingen, zelfs mét 9 rijtuigen, ook als de malle op (tot je tegen het plafond van de maximale stroomafname van 4000A komt), maar de AFB begrenst de optreksnelheid tot 0,5 m/s2.
Ter vergelijking: de Flirt kan tot 1,2 m/s2 optrekken bij een 3-tje volgens de specs.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 11:58:00 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173927613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:45 schreef James1988 het volgende:
Heeft NSR de FLIRT-machinisten op cursus gestuurd in Duitsland ofzo? Wat kunnen die dingen knallen :o
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:03:36 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173927694
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:57 schreef MTL het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk een machinist te pakken die zich niet aan de 60% vermogen-regel houdt.
Als het goed is, is er eind dit jaar een definitieve oplossing voor dat probleem.
Of ze moeten een keer die belachelijke wet aan de moderne tijd aanpassen en beseffen dat moderne treinen soms sneller zijn dan losse locomotieven :P
Eens :Y

quote:
Edit: wat dat betreft is het ook wel jammer dat we met die sandwich op de ICD met AFB aan moeten rijden. Zonder die AFB trekken die dingen, zelfs mét 9 rijtuigen, ook als de malle op (tot je tegen het plafond van de maximale stroomafname van 4000A komt), maar de AFB begrenst de optreksnelheid tot 0,5 m/s2.
Ter vergelijking: de Flirt kan tot 1,2 m/s2 optrekken bij een 3-tje volgens de specs.
Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?
pi_173927802
Natuurlijk speelt een stukje comfort ook mee. Maar vooral een stukje veiligheid. Het gaat niet direct om de optreksnelheid, maar om de krachten die gebruikt worden bij het optrekken.
Op het moment dat de voorste loc (om wat voor reden dan ook) er plotseling mee ophoudt terwijl je net met volle kracht aan het optrekken bent, terwijl je door bijvoorbeeld een wissel rijdt, dan bestaat er een kans dat door de plotselinge verandering van krachten (de voorste loc valt terug, de achterste blijft met volle kracht duwen), de lichte rijtuigen deels uit de rails geduwd wordt. De locs zijn ehm, ietsiepietsie te krachtig zeg maar.
Overigens, om diezelfde reden is er al jaren op Amsterdam Centraal de plaatselijke regelgeving dat er met een duwende loc niet harder dan 25 km/u gereden mag worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 12:15:49 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173927875
In dat opzicht is het ook best logisch dat bij locs voor en achter de voorste loc 2/3e van de tractie voor de trein levert en de achterste 1/3e. Weet alleen niet of dat plan al doorgezet is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173927991
Komende half jaar wordt de ICD per treinserie (900/1000/1100) voorzien van software 9.4, als alles volgens planning verloopt. Eerst één serie om te beproeven in de praktijk (gok dat het de 1000 wordt, dat is de afgelopen jaren de proefserie geweest).
Volgens mij was het ooit de bedoeling dat zoiets er inderdaad in zou komen, maar volgens mij is dat niet het geval met 9.4. Wellicht dat Maegrim wat meer weet?

Meest in het oog springende wijziging is dat we wat meer controle krijgen over de achterste loc (bijvoorbeeld bediening parkeerrem, die nu nog speciaal op de loc zelf gelost moet worden) en de voeding voor de rijtuigen die niet meer uitvalt bij het kopmaken. Ook zouden een paar bugs die nu op kunnen treden niet meer voor mogen komen (ook al was de kans dat die getriggerd werden miniem).
Voor de machinist is de bediening wel substantieel gewijzigd, dus we krijgen allemaal weer training. Ik verwacht dus dat begin volgend jaar weer een dip te zien zal zijn in uitval/punctualiteit.

9.3 is de versie die op de Benelux komt (nummer zegt niets over de daadwerkelijke versie, maar over de featureset, 9.3 heeft extra TBL1+ ten opzichte van 9.4).

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 22-09-2017 12:37:43 ]
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:45:15 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173929281
Waarom krijgen niet alle locs dezelfde software? Dat maakt het toch veel makkelijker om ze uit te wisselen?
pi_173929431
Wij hebben TBL1+ niet nodig. Je wilt zo min mogelijk spul aan boord hebben dat invloed kan hebben op de loc.
We hebben bijvoorbeeld nu af en toe het probleem dat is bepaalde specifieke situaties de Memor-installatie getriggerd werd en er dus een snelremming kwam vanaf de achterste loc, zonder dat je de mogelijkheid had om die vanaf de voorste loc op te lossen. Daarvoor moest je dus kopmaken en was het probleem relatief snel opgelost, maar als je dat bij een 9-rijtuigstam moet doen, dan ben je wel weer een kwartiertje bezig, waarvan het meerendeel heen en weer lopen is.
Om die situatie te voorkomen is nu maar de Memor-installatie volledig uitgezet. Wij gebruiken die toch niet op de HSL, en het ding kan met een knop weer aangezet worden indien het opeens nodig is.
Ook de PZB/LZB module in de Traxx wil wel eens een fout genereren, maar die heeft verder geen invloed op de loc in Nederland, dus dat maakt dan weer niet uit (Memor is een losse installatie die door ETCS onderdrukt wordt, PZB/LZB is een module voor ETCS zelf, dus zolang je de grens niet over rijdt doet-ie niets).

Voor TBL1+ is daarnaast ook specifieke extra hardware nodig. Een aantal NS locs heeft die hardware ook gehad voor tests en kan dus zo ingebouwd worden indien nodig. Dat is dan weer het mooie van die modulaire locs.

[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 22-09-2017 14:01:08 ]
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 14:30:16 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173930078
Voor TBL1+ extra hardware nodig? Ik dacht dat dat gewoon met ERTMS/ETCS bakens werkte.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173930197
Extra kastje in de cabine voor bediening.
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:39:35 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173930277
Vandaag een retourtje Breda - 's-Hertogenbosch gedaan. Door een seinstoring heb ik moeten omreizen via Boxtel, tijdens het overstappen moest ik daar door poortjes gaan.

Daardoor heb ik dus wat extra kosten moeten maken voor de reis, bovenop de vertraging. Eens zien hoe we dat weer terugkrijgen, de Mijn NS-portal ziet het als twee losse reizen :s)
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:59:03 #144
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173931665
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:55 schreef MTL het volgende:
Wij hebben TBL1+ niet nodig. Je wilt zo min mogelijk spul aan boord hebben dat invloed kan hebben op de loc.
Voor de hardware klinkt dat logisch, wat niet aan boord is kan ook niet in storing gaan. Maar geldt dat ook voor de loc? Zou je last hebben van de extra's in 9.3 die je niet gebruikt?
pi_173931801
Geen idee. Ik heb er nooit mee gereden, dus ik zou niet kunnen zeggen hoe dat in de praktijk is.
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:36:44 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173932216
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn.
Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 16:45:36 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173932359
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.
Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:07:16 #148
433932 iBugged
Webdeveloper
pi_173932723
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:39 schreef James1988 het volgende:
Vandaag een retourtje Breda - 's-Hertogenbosch gedaan. Door een seinstoring heb ik moeten omreizen via Boxtel, tijdens het overstappen moest ik daar door poortjes gaan.

Daardoor heb ik dus wat extra kosten moeten maken voor de reis, bovenop de vertraging. Eens zien hoe we dat weer terugkrijgen, de Mijn NS-portal ziet het als twee losse reizen :s)
Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch. :)
pi_173932738
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.
Het gaat inderdaad om de sluiting van de overwegen bij een stop-door schakeling. De tijden daarvan staan letterlijk in de wet, dus kunnen niet zomaar aangepast worden helaas.
Daarom worden nu de treinen aangepast.

Een mooi praktijkvoorbeeld is Dordrecht Zuid richting Lage Zwaluwe. Even na het station ligt een overweg van een fietspad. De aankondiging van die overweg die gebruikt wordt bij de stop-door schakeling, ligt aan het einde van het perron. Als de schakeling niet gebruikt wordt, dan ligt deze aankondiging vóór het perron.
Rij je nu met een SGM 2tje, dan is de overweg net dicht als je er overheen rijdt. Trek je echter sneller op dan zo'n tweetje, dan ben je dus te snel bij de overweg en zullen de bomen nog niet gesloten zijn. Dat is dus het geval bij de Flirt.
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:10:29 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173932765
Maar dat weet een machinist toch ook vanwege z'n wegbekendheid?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')