Nja toch best netjes dat ze dat nog allemaal duidelijk hebben weten te makenquote:Op zaterdag 23 september 2017 21:06 schreef greavy het volgende:
Communicatie ging niet altijd even makkelijk, ik spreek geen Albanees of Italiaans, 7 van de 9 aanwezige mannen spraken geen Engels, de andere 2 vulden elkaar een beetje aan en kon er een conversatie gemaakt worden, soms met gebarentaal en weet ik het allemaal. Erg leuk, de Albanezen zijn heel erg vriendelijk en willen altijd wel helpen.
Had het wel makkelijker gemaakt hierquote:Op zaterdag 23 september 2017 21:06 schreef James1988 het volgende:
Misschien spreekt greavy wel vloeiend Albanees
Edit: net te laat
Zou best wel wat meer Albanees willen leren eigenlijk, zeker omdat ik hier nog regelmatig terug zal komen vanwege de paar vrienden/kennissen waar ik goed contact mee hebquote:Op zaterdag 23 september 2017 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien spreekt greavy wel iets anders dat zij ook begrijpen
Wat rakia/palinka/hoe het daar ook heet erin en je spreekt vloeibaar Albaneesquote:Op zaterdag 23 september 2017 21:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Had het wel makkelijker gemaakt hier
Voor als je met de auto die kant op gaat: lavazh!quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Zou best wel wat meer Albanees willen leren eigenlijk, zeker omdat ik hier nog regelmatig terug zal komen vanwege de paar vrienden/kennissen waar ik goed contact mee heb
Door dat overal stoppen werd het +78...quote:Op zondag 24 september 2017 00:47 schreef dennistd het volgende:
Dat wordt met de vertraging van die nachtnettrein en het overal stoppen onderweg makkelijk +60...
Dan had jij nog mazzel. Even zuidelijker was de boel na een aanrijding gestremd en konden mensen niet eens meer thuiskomen. Zij hebben de nacht moeten doorbrengen in het gemeentehuis van Weert ...quote:Op zondag 24 september 2017 02:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Door dat overal stoppen werd het +78...
Prachtig staaltje vervoer inderdaad.quote:Op zondag 24 september 2017 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan had jij nog mazzel. Even zuidelijker was de boel na een aanrijding gestremd en konden mensen niet eens meer thuiskomen. Zij hebben de nacht moeten doorbrengen in het gemeentehuis van Weert ...
http://www.limburger.nl/c(...)n-stadhuis-van-weert
Was een beste aanrijding met een persoon dan als de boel dik 3 uur heeft stillgelegen.quote:Op zondag 24 september 2017 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan had jij nog mazzel. Even zuidelijker was de boel na een aanrijding gestremd en konden mensen niet eens meer thuiskomen. Zij hebben de nacht moeten doorbrengen in het gemeentehuis van Weert ...
http://www.limburger.nl/c(...)n-stadhuis-van-weert
Dus dat was kennelijk inderdaad een beste aanrijding, hoe triest de aanleiding ook is.twitter:PlgleiderRoy twitterde op zondag 24-09-2017 om 03:14:40 De sporen bij #Eindhoven zijn weer vrijgegeven door #ProRail #Incidentenbestrijding. Werkzaamheden kunnen worden opgestart. @ICB_Esther reageer retweet
Verschillende belangen, die aannemer wil ook aan het werk met de werkzaamhedenquote:Op zondag 24 september 2017 15:54 schreef Eix het volgende:
Toch wel een apart verhaal:
- reizigers worden met de bus naar Weert gebracht, maar diezelfde bus kan dan niet door richting het zuiden?
- dichtstbijzijnde alternatief moet vanuit Utrecht komen?
- na afhandeling incident is het blijkbaar niet mogelijk om een extra reizigerstrein die gestrande passagiers te laten oppikken?
Ik vind het wel een vorm van onkunde dat de gemeente/dienst bevolkingszorg opvang moet regelen. Zijn er op een intercity-station geen voorzieningen meer ofzo?
Snap ik. Maar desondanks vind ik het niet echt een acceptabele oplossing om reizigers tot 06.45 te laten wachten op een alternatief. Ik was ook in de veronderstelling dat vervoerders contracten hebben met busboeren voor dit soort calamiteiten. Hoe zit dat dan?quote:Op zondag 24 september 2017 15:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Verschillende belangen, die aannemer wil ook aan het werk met de werkzaamheden
Nee, wat verwacht je dan? Weert is geen groot station. Dat er toevallig een intercity stopt zegt niks over het voorzieningenniveau.quote:Op zondag 24 september 2017 15:54 schreef Eix het volgende:Zijn er op een intercity-station geen voorzieningen meer ofzo?
Je kan best een contract hebben over het leveren van bussen maar het beschikbaar hebben van voldoende chauffeurs op een za/zo nacht is andere koekquote:Op zondag 24 september 2017 16:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Snap ik. Maar desondanks vind ik het niet echt een acceptabele oplossing om reizigers tot 06.45 te laten wachten op een alternatief. Ik was ook in de veronderstelling dat vervoerders contracten hebben met busboeren voor dit soort calamiteiten. Hoe zit dat dan?
nou ja, je hebt natuurlijk niet een contract voor "bussen" maar voor daadwerkelijk "vervoer". Daar horen, hoe gek het ook klinkt, ook chauffeurs bij.quote:Op zondag 24 september 2017 16:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan best een contract hebben over het leveren van bussen maar het beschikbaar hebben van voldoende chauffeurs op een za/zo nacht is andere koek
Het verhaal laat zich lezen als dat er een groep reizigers strand in Weert, waarna de situatie zodanig escaleert dat na uren via de politie uiteindelijk de OVD-Bevolkingszorg wordt opgeroepen die ingrijpt. Op kosten van de gemeente Weert.quote:Op zondag 24 september 2017 16:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, wat verwacht je dan? Weert is geen groot station. Dat er toevallig een intercity stopt zegt niks over het voorzieningenniveau.
Op het moment dat jij contractueel gaat vastleggen dat er permanent een x aantal chauffeurs klaar moet staan voor treinvervangend vervoer kan je dus bonus aan MinFin op je buik schrijven en een tariefsverhoging rood onderstreept in je agenda.quote:Op zondag 24 september 2017 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, je hebt natuurlijk niet een contract voor "bussen" maar voor daadwerkelijk "vervoer". Daar horen, hoe gek het ook klinkt, ook chauffeurs bij.
Ja, inderdaad. Beetje vreemde redenering, b2py...quote:Op zondag 24 september 2017 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, je hebt natuurlijk niet een contract voor "bussen" maar voor daadwerkelijk "vervoer". Daar horen, hoe gek het ook klinkt, ook chauffeurs bij.
Huh? Natuurlijk niet, zoiets wordt met vergoedingen/boetes afgedekt. Het bedrijf dat gecontracteerd wordt voor het vervangende vervoer moet simpelweg voldoen aan de verplichtingen in die overeenkomst en daar staat echt niet in dat er een stel lege bussen neergezet mag worden als er te weinig chauffeurs zijn. Het is de contractant trouwens vrij om te voldoen aan de verplichtingen middels onderaannemers.quote:Op zondag 24 september 2017 16:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Op het moment dat jij contractueel gaat vastleggen dat er permanent een x aantal chauffeurs klaar moet staan voor treinvervangend vervoer kan je dus bonus aan MinFin op je buik schrijven en een tariefsverhoging rood onderstreept in je agenda.
Ik verwacht van jou dat je wel nadenkt natuurlijkquote:Op zondag 24 september 2017 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Beetje vreemde redenering, b2py...
Euh jah, of we gebruiken gewoon logica en hoe dit juridisch werkt en gaan er niet zelf over nadenken. Ik geloof dat ik heel wat meer contracten beheer dan jij.quote:Op zondag 24 september 2017 16:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verwacht van jou dat je wel nadenkt natuurlijk
Dan voldoen ze dus niet aan hun contractuele verplichtingen. Dat is volgens mij eerlijk gezegd ook niet altijd mogelijk en er kan prima overmacht zijn. Aan de andere kant is het zo dat het bedrijf dat vervangend vervoer moet regelen zich daar simpelweg aan gecommiteerd heeft; laat ze maar taxis invliegen óf de compensatie betalen als de vervoerder de reizigers met taxis naar huis besluit te sturen (vanwege nalatenschap).quote:NS heeft een contract met een busboer dat op afroep bussen + chauffeur beschikbaar stelt. So far so good. Zaterdagnacht, NS belt busboer, op dat moment zal de busboer chauffeurs moeten zien te fixen. Good luck with that.
quote:Op zondag 24 september 2017 16:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh jah, of we gebruiken gewoon logica en hoe dit juridisch werkt en gaan er niet zelf over nadenken. Ik geloof dat ik heel wat meer contracten beheer dan jij.
Je kan dan wel in je contract hebben staan dat je het levert maar de daadwerkelijke levering is een tweede. Oftewel, dan exit de busboer. Ik ken de inhoud van de contracten niet maar eisen over permanente beschikbaarheid staan er niet inquote:Op zondag 24 september 2017 16:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh jah, of we gebruiken gewoon logica en hoe dit juridisch werkt en gaan er niet zelf over nadenken. Ik geloof dat ik heel wat meer contracten beheer dan jij.
Dat maakt toch helemaal niet uit? Wat ben je in godsnaam in de ruimte aan het ouwehoeren man...quote:Op zondag 24 september 2017 16:33 schreef b2py het volgende:
Je kan dan wel in je contract hebben staan dat je het levert maar de daadwerkelijke levering is een tweede. Oftewel, dan exit de busboer. Ik ken de inhoud van de contracten niet maar eisen over permanente beschikbaarheid staan er niet in
Het resultaat van de uitvoering van de contracten maakt niet uit? Waarom maak je ze dan in godsnaam?quote:Op zondag 24 september 2017 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat maakt toch helemaal niet uit? Wat ben je in godsnaam in de ruimte aan het ouwehoeren man...
Ja, dat is mijn punt. Bedankt!quote:Op zondag 24 september 2017 16:39 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Het resultaat van de uitvoering van de contracten maakt niet uit? Waarom maak je ze dan in godsnaam?
Dat hangt ervan af wat de eis wat betreft uitvoering is, als je er 3 uur over mag doen voordat er bussen hoeven te zijnquote:Op zondag 24 september 2017 16:39 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Het resultaat van de uitvoering van de contracten maakt niet uit? Waarom maak je ze dan in godsnaam?
Zoals ik het lees is het ook het punt van b2py.quote:Op zondag 24 september 2017 16:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn punt. Bedankt!
Je gaat toch alleen zo'n contract aan als je ook kan leveren?quote:Op zondag 24 september 2017 16:33 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
Je kan dan wel in je contract hebben staan dat je het levert maar de daadwerkelijke levering is een tweede
Het is zijn punt dus alleen.quote:Op zondag 24 september 2017 16:41 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het ook het punt van b2py.
Ik had donderdag een parallelfahrt tussen Schiphol en Zuid! Trein van euh, 16:32 uit Schiphol!quote:Op zondag 24 september 2017 18:36 schreef b2py het volgende:
Ik had laatst wel een microfapje toen de IC naar Leeuwarden én de IC naar Enschede parallalfahrt deden tussen Schiphol en Amsterdam Zuid. Prachtig gezicht
ik deed dat laatst toen ik vanaf HS naar leiden reed samen met de ic die vanaf den haag C naar leiden reed. Komen we in leiden aan stappen we allebei de cabine uit en toen bleek het een opleidingsgenoot van me te zijnquote:Op zondag 24 september 2017 18:36 schreef b2py het volgende:
Ik had laatst wel een microfapje toen de IC naar Leeuwarden én de IC naar Enschede parallalfahrt deden tussen Schiphol en Amsterdam Zuid. Prachtig gezicht
Dus het is net als iedere andere volwassen conversatie bedoel je.quote:Op zondag 24 september 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:
Portofoon is net een Palantír. Je weet niet wie er allemaal meeluistert...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |