Op het moment dat jij contractueel gaat vastleggen dat er permanent een x aantal chauffeurs klaar moet staan voor treinvervangend vervoer kan je dus bonus aan MinFin op je buik schrijven en een tariefsverhoging rood onderstreept in je agenda.quote:Op zondag 24 september 2017 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, je hebt natuurlijk niet een contract voor "bussen" maar voor daadwerkelijk "vervoer". Daar horen, hoe gek het ook klinkt, ook chauffeurs bij.
Ja, inderdaad. Beetje vreemde redenering, b2py...quote:Op zondag 24 september 2017 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, je hebt natuurlijk niet een contract voor "bussen" maar voor daadwerkelijk "vervoer". Daar horen, hoe gek het ook klinkt, ook chauffeurs bij.
Huh? Natuurlijk niet, zoiets wordt met vergoedingen/boetes afgedekt. Het bedrijf dat gecontracteerd wordt voor het vervangende vervoer moet simpelweg voldoen aan de verplichtingen in die overeenkomst en daar staat echt niet in dat er een stel lege bussen neergezet mag worden als er te weinig chauffeurs zijn. Het is de contractant trouwens vrij om te voldoen aan de verplichtingen middels onderaannemers.quote:Op zondag 24 september 2017 16:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Op het moment dat jij contractueel gaat vastleggen dat er permanent een x aantal chauffeurs klaar moet staan voor treinvervangend vervoer kan je dus bonus aan MinFin op je buik schrijven en een tariefsverhoging rood onderstreept in je agenda.
Ik verwacht van jou dat je wel nadenkt natuurlijkquote:Op zondag 24 september 2017 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Beetje vreemde redenering, b2py...
Euh jah, of we gebruiken gewoon logica en hoe dit juridisch werkt en gaan er niet zelf over nadenken. Ik geloof dat ik heel wat meer contracten beheer dan jij.quote:Op zondag 24 september 2017 16:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verwacht van jou dat je wel nadenkt natuurlijk
Dan voldoen ze dus niet aan hun contractuele verplichtingen. Dat is volgens mij eerlijk gezegd ook niet altijd mogelijk en er kan prima overmacht zijn. Aan de andere kant is het zo dat het bedrijf dat vervangend vervoer moet regelen zich daar simpelweg aan gecommiteerd heeft; laat ze maar taxis invliegen óf de compensatie betalen als de vervoerder de reizigers met taxis naar huis besluit te sturen (vanwege nalatenschap).quote:NS heeft een contract met een busboer dat op afroep bussen + chauffeur beschikbaar stelt. So far so good. Zaterdagnacht, NS belt busboer, op dat moment zal de busboer chauffeurs moeten zien te fixen. Good luck with that.
quote:Op zondag 24 september 2017 16:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh jah, of we gebruiken gewoon logica en hoe dit juridisch werkt en gaan er niet zelf over nadenken. Ik geloof dat ik heel wat meer contracten beheer dan jij.
Je kan dan wel in je contract hebben staan dat je het levert maar de daadwerkelijke levering is een tweede. Oftewel, dan exit de busboer. Ik ken de inhoud van de contracten niet maar eisen over permanente beschikbaarheid staan er niet inquote:Op zondag 24 september 2017 16:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh jah, of we gebruiken gewoon logica en hoe dit juridisch werkt en gaan er niet zelf over nadenken. Ik geloof dat ik heel wat meer contracten beheer dan jij.
Dat maakt toch helemaal niet uit? Wat ben je in godsnaam in de ruimte aan het ouwehoeren man...quote:Op zondag 24 september 2017 16:33 schreef b2py het volgende:
Je kan dan wel in je contract hebben staan dat je het levert maar de daadwerkelijke levering is een tweede. Oftewel, dan exit de busboer. Ik ken de inhoud van de contracten niet maar eisen over permanente beschikbaarheid staan er niet in
Het resultaat van de uitvoering van de contracten maakt niet uit? Waarom maak je ze dan in godsnaam?quote:Op zondag 24 september 2017 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat maakt toch helemaal niet uit? Wat ben je in godsnaam in de ruimte aan het ouwehoeren man...
Ja, dat is mijn punt. Bedankt!quote:Op zondag 24 september 2017 16:39 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Het resultaat van de uitvoering van de contracten maakt niet uit? Waarom maak je ze dan in godsnaam?
Dat hangt ervan af wat de eis wat betreft uitvoering is, als je er 3 uur over mag doen voordat er bussen hoeven te zijnquote:Op zondag 24 september 2017 16:39 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Het resultaat van de uitvoering van de contracten maakt niet uit? Waarom maak je ze dan in godsnaam?
Zoals ik het lees is het ook het punt van b2py.quote:Op zondag 24 september 2017 16:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn punt. Bedankt!
Je gaat toch alleen zo'n contract aan als je ook kan leveren?quote:Op zondag 24 september 2017 16:33 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
Je kan dan wel in je contract hebben staan dat je het levert maar de daadwerkelijke levering is een tweede
Het is zijn punt dus alleen.quote:Op zondag 24 september 2017 16:41 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het ook het punt van b2py.
Ik had donderdag een parallelfahrt tussen Schiphol en Zuid! Trein van euh, 16:32 uit Schiphol!quote:Op zondag 24 september 2017 18:36 schreef b2py het volgende:
Ik had laatst wel een microfapje toen de IC naar Leeuwarden én de IC naar Enschede parallalfahrt deden tussen Schiphol en Amsterdam Zuid. Prachtig gezicht
ik deed dat laatst toen ik vanaf HS naar leiden reed samen met de ic die vanaf den haag C naar leiden reed. Komen we in leiden aan stappen we allebei de cabine uit en toen bleek het een opleidingsgenoot van me te zijnquote:Op zondag 24 september 2017 18:36 schreef b2py het volgende:
Ik had laatst wel een microfapje toen de IC naar Leeuwarden én de IC naar Enschede parallalfahrt deden tussen Schiphol en Amsterdam Zuid. Prachtig gezicht
Dus het is net als iedere andere volwassen conversatie bedoel je.quote:Op zondag 24 september 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:
Portofoon is net een Palantír. Je weet niet wie er allemaal meeluistert...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |