abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173858284
Ik heb een Raspberry Pi waar ik RetroPie op draai.

Welke spellen zijn een must-have? Ben benieuwd van welke retro-spellen jullie een liefhebber zijn.
pi_173858364
quote:
2s.gif Op maandag 18 september 2017 19:59 schreef zarGon het volgende:
Ik heb een Raspberry Pi waar ik RetroPie op draai.

Welke spellen zijn een must-have? Ben benieuwd van welke retro-spellen jullie een liefhebber zijn.
Welke pi heb jij?

Ik heb een smarti pi touch met rasp sberry 3b en touchscreen tezamen met xbox360 controller. Wil deze nog uitbreiden met een accu en speaker en wat koeling zodat ik hem kan overclocken.

Leuke projectjes. Wat ik echt een musthave vind is bomberman en super mario 64 en de mickey mouse adventure reeks op de snes.
pi_173858438
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 20:03 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Welke pi heb jij?

Ik heb een smarti pi touch met rasp sberry 3b en touchscreen tezamen met xbox360 controller. Wil deze nog uitbreiden met een accu en speaker en wat koeling zodat ik hem kan overclocken.

Leuke projectjes. Wat ik echt een musthave vind is bomberman en super mario 64 en de mickey mouse adventure reeks op de snes.
Ik heb een RPi 3B, ook met een Smart Pi Touch, en een 8BITDO NES30-controller. (Wil de nieuwere SN30PRO, maar die komt pas uit in december).

Ik wil ook exact wat jij wil. :D. Houd mij op de hoogte (mag in dit topic!). Ik wil er vooral een speaker op, maar weet niet hoe of wat. Dus zou het een losse speaker worden, maar dat vervoert onhandig. (En ik merk dat de audio heel laag is.)

Heb er een 128 GB USB-stick in geplaatst, dus kan er heel veel op zetten. Grote PSX-games zijn bijvoorbeeld ook geen probleem...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2017 20:06:45 ]
  maandag 18 september 2017 @ 20:15:24 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173858685
Contra natuurlijk.
En Mega Man 2.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173858732
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 20:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Contra natuurlijk.
En Mega Man 2.
Sommige spellen zijn voor meerdere consoles beschikbaar...

Mocht de kwaliteit van een spel uitmaken per console, hoor ik graag welke console je dan beter kunt nemen.
pi_173858820
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb een RPi 3B, ook met een Smart Pi Touch, en een 8BITDO NES30-controller. (Wil de nieuwere SN30PRO, maar die komt pas uit in december).

Ik wil ook exact wat jij wil. :D. Houd mij op de hoogte (mag in dit topic!). Ik wil er vooral een speaker op, maar weet niet hoe of wat. Dus zou het een losse speaker worden, maar dat vervoert onhandig. (En ik merk dat de audio heel laag is.)

Heb er een 128 GB USB-stick in geplaatst, dus kan er heel veel op zetten. Grote PSX-games zijn bijvoorbeeld ook geen probleem...
Heb de pi nu aan de buitenkant van de case geschroeft zodat alle poorten beschikbaar zijn. Binnenkort ga ik de backcover bestellen die op de behuizing geschroeft wordt. Zodat alles weer mooi is afgedekt echter moet ik deze aanpassen met wat handig knutselwerk. Dat is mijn volgende stap daarna wil ik mij wagen aan de speaker. Ik heb vernomen dat men een geluidskaartje nodig heeft omdat de originele geluidschip niet zo goed is.

In gedachte heb ik de speaker van de pi top maar weet niet of dat gaat passen... Maar de speaker wil ik graag aan de voorkant implementeren en de accu in het gedeelte waar de pi origineel hoort. Zodat je deze makkelijk kunt wisselen als deze kapot is.

Het volume vind ik wel oke nu. Gebruik nu stereo oordopjes zonder microfoon want anders krijg je mooi gezoem.
pi_173859607
Terranigma voor de snes.
pi_173861477
Als je leuke puzzle game zoekt met adventure erin verwerkt is the lost vikings op de snes een aanrader
  maandag 18 september 2017 @ 22:43:16 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173862650
Zombies ate my neighbours op SNES _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 september 2017 @ 12:29:52 #10
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_173869086
NES:
Super Mario Bros. 3 (1988)
Super Mario Bros. 2 (1986)
Jackie Chan's Action Kung Fu (1990)
Faxanadu (1987)
Super Mario Bros. (1985)
The Legend of Zelda (1987)
Little Nemo: The Dream Master (1990)
Mega Man 2 (1988)
Final Fantasy III (1990)
Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Arcade Game (1991)

SNES:
Super Mario World (1990)
Shadowrun (1993)
Super Mario Kart (1993)
Super Metroid (1994)
Lufia II: Rise of the Sinistrals (1995)
Super Mario All-Stars (1993)
Chrono Trigger (1995)
Final Fantasy VI (1994)
Terranigma (1995)
The Legend of Zelda: A Link to the Past (1991)
Secret of Mana (1993)
Super Mario World 2: Yoshi's Island (1995)
Donkey Kong Country (1994)
Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (1995)
Bahamut Lagoon (1996)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_173873564
MSX(2):

Space Manbow
F1-Spirit
Kings Valley II
Knightmare II: Maze of Galious
Psycho World
Aleste 2
Eggerland 2
Treasure of Usas

en als je de fan vertalingen kunt vinden:

SD-Snatcher
Dragonslayer 6
XAK 2
King Kong 2
Metal gear 2 : Solid Snake

[ Bericht 4% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 19-09-2017 17:12:28 ]
pi_173873606
Dank jullie wel!
pi_173873960
ZX-Spectrum:

Bomb Jack
Chase HQ
Elite
Head over Heels
Jet Set Willy
Laser Squad
Robocop2
Rockstar Ate My Hamster(deze kan op een ander formaat beter zijn, voornamelijk vanwege de primitieve graphics van de Speccy)
Target Renegade
pi_173873994
Ik ben trouwens onder de indruk van Neo Geo-spellen. Wat een rijkheid aan pixels en zo. Voor iets uit die tijd!
pi_173874075
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:27 schreef zarGon het volgende:
Ik ben trouwens onder de indruk van Neo Geo-spellen. Wat een rijkheid aan pixels en zo. Voor iets uit die tijd!
mocht ook wel voor de prijs die je voor het systeem en de games betaalde, een gemmiddelde cratdridge ging zo voor 250+ gulden over de toonbanke heen.

als je het er toch over hebt

Garou: Mark of the wolves.
pi_173874129
Mame roms zijn wel een absolute must als je fan van Neo Geo bent.
blablablabla
pi_173887402
Action man psx is ook wel een topper ondanks dat deze game redelijk onbekend is.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:46:38 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173887452
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
MSX(2):

Space Manbow
F1-Spirit
Kings Valley II
Knightmare II: Maze of Galious
Psycho World
Aleste 2
Eggerland 2
Treasure of Usas

en als je de fan vertalingen kunt vinden:

SD-Snatcher
Dragonslayer 6
XAK 2
King Kong 2
Metal gear 2 : Solid Snake

Knightmare. O+.
And so is the past
pi_173889630
Waar hebben jullie eigenlijk dat touchscreen voor, je hangt 't spulletje toch aan je TV? En ik vind die controllers best nog aan de prijs tbh, ik verwacht voor 40-50¤ eigenlijk twee controllers te hebben. Anders ben je (incl RPi hardware, usb stick, en evt zo'n touch screen + case) al snel 300+ kwijt.
pi_173890294
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:36 schreef Cyanide- het volgende:
Waar hebben jullie eigenlijk dat touchscreen voor, je hangt 't spulletje toch aan je TV? En ik vind die controllers best nog aan de prijs tbh, ik verwacht voor 40-50¤ eigenlijk twee controllers te hebben. Anders ben je (incl RPi hardware, usb stick, en evt zo'n touch screen + case) al snel 300+ kwijt.
Touch screen is voor de mobiliteit. Ten minste als je ook een accu erin gaat zetten is dat ideaal.
pi_173893613
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:27 schreef zarGon het volgende:
Ik ben trouwens onder de indruk van Neo Geo-spellen. Wat een rijkheid aan pixels en zo. Voor iets uit die tijd!
Welke games heb je al gespeeld?
ROBODEMONS..................|:(
pi_173893749
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

mocht ook wel voor de prijs die je voor het systeem en de games betaalde, een gemmiddelde cratdridge ging zo voor 250+ gulden over de toonbanke heen.

als je het er toch over hebt

Garou: Mark of the wolves.
Die MVS carts kon je tweedehands wel 'goedkoop' kopen. Die waren iets van 70 gulden.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 20 september 2017 @ 17:39:43 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173893810
Eigenlijk alleen spellen die je in die tijd gespeeld hebt...het is vooral heel veel meuk. Nostalgie is de enige reden om te spelen eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173900750
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:27 schreef zarGon het volgende:
Ik ben trouwens onder de indruk van Neo Geo-spellen. Wat een rijkheid aan pixels en zo. Voor iets uit die tijd!
Daar stonden ze om bekend: geweldige sprites met mega veel animatie. De Metal Slug Serie is er groot mee geworden.

Overigens speel ik de laatste tijd enorm veel Mappy (NES) op mijn RetroPie. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173900842
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:36 schreef Cyanide- het volgende:

ik verwacht voor 40-50¤ eigenlijk twee controllers te hebben.
Ik was 5 euro kwijt voor twee usb snes controllers op ali express. Doen het al maanden. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173905402
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:05 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Touch screen is voor de mobiliteit. Ten minste als je ook een accu erin gaat zetten is dat ideaal.
Ik snap het nog steeds niet? Als je hem als gameboy gaat gebruiken ofzo? In mijn gedachtegang had je zo'n ding altijd gewoon 'in de kast' liggen, via HDMI aan je TV en gebruik je hem gewoon echt als bv. een SNES/NES/PS2, daar kon je qua mobiliteit ook niks mee...
pi_173906101
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:18 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet? Als je hem als gameboy gaat gebruiken ofzo? In mijn gedachtegang had je zo'n ding altijd gewoon 'in de kast' liggen, via HDMI aan je TV en gebruik je hem gewoon echt als bv. een SNES/NES/PS2, daar kon je qua mobiliteit ook niks mee...
Soort van mini psx maar dan met accu het is gewoon fijn als de tv bezet is.
pi_173906560
Die zogenaamde flashcarts blijven baas. Gewoon op de originele hardware en geen gedoe met emulators. Heb ze nu op ongeveer elk denkbare retro console uit de tijd.

Vooral de GBA is koning, je kunt vrijwel de hele NES, SNES en Gameboy collectie spelen. Letterlijk duizenden games op je handheld in de trein _O_ .
blablablabla
pi_173907028
Gebruik de Raspberry eigenlijk alleen voor Amiga-emulatie omdat Amiga vergeleken met consoles best een gedoe is om aan te sluiten en veel ruimte in beslag neemt en best duur is. Voor de nieuwe systemen (alles na de PSX en N64 is hij eigenlijk te zwak)
Er zijn specifieke PS3 Phat modellen die PS1, PS2 en PS3 games draaien (de 40GB en 60GB Phat editie) dat is een prima optie. Al gaan ze aardig omhoog in waarde de laatste tijd.

Wat betreft de Amiga. Hier een tutorial hoe je dat voor elkaar kunt krijgen:

blablablabla
pi_173908564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:03 schreef Elan het volgende:
Gebruik de Raspberry eigenlijk alleen voor Amiga-emulatie omdat Amiga vergeleken met consoles best een gedoe is om aan te sluiten en veel ruimte in beslag neemt en best duur is. Voor de nieuwe systemen (alles na de PSX en N64 is hij eigenlijk te zwak)
Er zijn specifieke PS3 Phat modellen die PS1, PS2 en PS3 games draaien (de 40GB en 60GB Phat editie) dat is een prima optie. Al gaan ze aardig omhoog in waarde de laatste tijd.

Wat betreft de Amiga. Hier een tutorial hoe je dat voor elkaar kunt krijgen:

Komt nog wel een model dat sterker is :)
pi_173914461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:36 schreef Elan het volgende:
Die zogenaamde flashcarts blijven baas. Gewoon op de originele hardware en geen gedoe met emulators. Heb ze nu op ongeveer elk denkbare retro console uit de tijd.

Vooral de GBA is koning, je kunt vrijwel de hele NES, SNES en Gameboy collectie spelen. Letterlijk duizenden games op je handheld in de trein _O_ .
Lijkt me ook wel een leuk iets om te kopen. Binnenkort 10 uur vliegen dus het zou een mooi moment zijn om zo'n ding dan te gebruiken. Waar kan ik zo'n flashcard kopen? En moet ik dan nog zelf ROMS erop zetten?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_173914867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:02 schreef satecl het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel een leuk iets om te kopen. Binnenkort 10 uur vliegen dus het zou een mooi moment zijn om zo'n ding dan te gebruiken. Waar kan ik zo'n flashcard kopen? En moet ik dan nog zelf ROMS erop zetten?
Zou zelf voor de carts van Krikzz gaan, die zijn behoorlijk duur (ca 100 euro voor de GBA everdrive M5) maar wel superieur aan alle namaak die er ook te krijgen zijn op o.a. alieexpress . Dit is de officiële Nederlandse dealer maar je kunt ze ook uit UK of Duitsland probleemloos bestellen. https://www.jemico.nl/ind(...)ge&group_id=10000170

Roms dien je uiteraard zelf te regelen maar een nagenoeg complete set heb je binnen een paar minuten wel gevonden via Google :) .
Wat betreft de Gameboy zelf zou ik wel een AGS-101 proberen te kopen,die zijn wel duurder (70-80 euro) maar hebben backlight en dat geeft een veel betere ervaring dan de versies die dat niet hebben. Heb een GBA SP maar je kunt ook een modded normale GBA kopen die zijn lomper maar spelen wel wat lekkerder dan de SP (al heb ik er geen last van en heb aardig grote handen).
Belangrijkste is dat in het donker bijvoorbeeld in een vliegtuig zoals jouw verhaal scheelt een verlicht scherm enorm dus AGS-101 is wel een must ongeacht welk model je kiest.

Heb laatst trouwens een oude PSP 3000 gekocht voor 2 tientjes en daar kun je een Sony Duo kaartje met sd-kaart inproppen met wat custom firmware (staan genoeg tutorials op Youtube :P ) en dan naast alle PSP ISO's die je overal kunt downloaden ook via NesterJ de hele NES library spelen zo op je PSP _O_
blablablabla
pi_173915074
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou zelf voor de carts van Krikzz gaan, die zijn behoorlijk duur (ca 100 euro voor de GBA everdrive M5) maar wel superieur aan alle namaak die er ook te krijgen zijn op o.a. alieexpress . Dit is de officiële Nederlandse dealer maar je kunt ze ook uit UK of Duitsland probleemloos bestellen. https://www.jemico.nl/ind(...)ge&group_id=10000170

Roms dien je uiteraard zelf te regelen maar een nagenoeg complete set heb je binnen een paar minuten wel gevonden via Google :) .
Wat betreft de Gameboy zelf zou ik wel een AGS-101 proberen te kopen,die zijn wel duurder (70-80 euro) maar hebben backlight en dat geeft een veel betere ervaring dan de versies die dat niet hebben. Heb een GBA SP maar je kunt ook een modded normale GBA kopen die zijn lomper maar spelen wel wat lekkerder dan de SP (al heb ik er geen last van en heb aardig grote handen).
Belangrijkste is dat in het donker bijvoorbeeld in een vliegtuig zoals jouw verhaal scheelt een verlicht scherm enorm dus AGS-101 is wel een must ongeacht welk model je kiest.

Heb laatst trouwens een oude PSP 3000 gekocht voor 2 tientjes en daar kun je een Sony Duo kaartje met sd-kaart inproppen met wat custom firmware (staan genoeg tutorials op Youtube :P ) en dan naast alle PSP ISO's die je overal kunt downloaden ook via NesterJ de hele NES library spelen zo op je PSP _O_
Bijna vergeten, ik heb ook nog ergens een oude PSP liggen. Ik zal m even zoeken en kijken of mij dat ook lukt. Bedankt :)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')