SPOILER: Red Bull PR GodOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan ben je wel een tijdje bezig, z'n boek erover komt deze week uitquote:Op maandag 18 september 2017 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
Gisteren niet online geweest en de topics nog niet gelezen, maar Ferrari heeft toch mooi haar eigen glazen ingegooid!
Nu even teruglezen hoe Weltschmertz dit recht lult en de schuld bij Verstappen neer legt...
Hier is de samenvatting.quote:Op maandag 18 september 2017 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan ben je wel een tijdje bezig, z'n boek erover komt deze week uit
quote:Op maandag 18 september 2017 09:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier is de samenvatting.
Vettel was in ieder geval slachtoffer van het niet vol in de rem gaan van Verstappen.quote:Op maandag 18 september 2017 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
Gisteren niet online geweest en de topics nog niet gelezen, maar Ferrari heeft toch mooi haar eigen glazen ingegooid!
Nu even teruglezen hoe Weltschmertz dit recht lult en de schuld bij Verstappen neer legt...
Goed punt eigenlijk wel.quote:Nou boeh!
En wat nou als Verstappen door die idiote acties van Ferrari een andere bak moet hebben en weer 5 plaatsen gridstraf krijgt?
Klinkt niet echt rechtvaardig of wel dan?
Vettel zal toch niet lekker geslapen hebben denk ikquote:Op maandag 18 september 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vettel was in ieder geval slachtoffer van het niet vol in de rem gaan van Verstappen.
Uren liggen piekeren over hoe hij iemand anders alsnog de schuld kan geven.quote:Op maandag 18 september 2017 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vettel zal toch niet lekker geslapen hebben denk ik
quote:Op maandag 18 september 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vettel was in ieder geval slachtoffer van het niet vol in de rem gaan van Verstappen.
Precies. En niemand anders de schuld gaf. Daardoor geeft hij zelf al toe fout te zijn geweest.quote:Op maandag 18 september 2017 10:01 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Het zegt voor mij genoeg dat Vettel rustig vragen beantwoordde. Als het z'n eigen schuld niet was had ie weer lopen huilen...
Dat soort dingen bespreek ik altijd met Britta aan het ontbijt.quote:Op maandag 18 september 2017 09:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Uren liggen piekeren over hoe hij iemand anders alsnog de schuld kan geven.
Om 4:00 nog even gebeld met Weltschmerz voor advies.
quote:Op maandag 18 september 2017 10:50 schreef ShaoliN het volgende:
Toch reed Vettel gewoon vele malen beter dan Hamilton die de wedstrijd leiding weer op zijn hand had natuurlijk. Het hele weekend niet vooruit te branden, maar gisteren met 2 vuisten in zijn neus bij iedereen wegrijden. Doorgestoken kaart, kan niet missen.
Ik vond nou niet echt dat die eerste 50 meter perse veel beter was dan Hamilton.quote:Op maandag 18 september 2017 10:50 schreef ShaoliN het volgende:
Toch reed Vettel gewoon vele malen beter dan Hamilton die de wedstrijd leiding weer op zijn hand had natuurlijk. Het hele weekend niet vooruit te branden, maar gisteren met 2 vuisten in zijn neus bij iedereen wegrijden. Doorgestoken kaart, kan niet missen.
Wehrlein is twaalfde geworden, dus daar heb je nog wat puntjes voor gekregenquote:Op maandag 18 september 2017 11:16 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
Ik stond toch al ergens 700+
Bij mij heeft slechts1 motor en 1 chassis de eindstreep gehaald.quote:Op maandag 18 september 2017 11:16 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
Ik stond toch al ergens 700+
Misschien wel omdat het een bekend probleem is en hij dacht dat er over zeiken alleen maar leuk is voor de Bühne en dus de punten pakken en wegwezen de beste keuze voor hem is.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
Deed Max maar een Poepstart, bedacht ik mij.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
En ook omdat Hamilton erg goed is in de regen.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
Klopt, maar ook op de ultra's kwam hij er niet aan.quote:Op maandag 18 september 2017 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ook omdat Hamilton erg goed is in de regen.
Je hoort lang niet alles van de boordradio. Er is tijdens de tweede safety-car ook veel communicatie geweest tussen Hamilton en zijn engineer over banden en een pitstop.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
Nee dat klopt, maar meestal zenden ze zulke dingen wel direct uit. RAI hoor je ook elke race dat de banden niet goed zijn.quote:Op maandag 18 september 2017 13:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je hoort lang niet alles van de boordradio. Er is tijdens de tweede safety-car ook veel communicatie geweest tussen Hamilton en zijn engineer over banden en een pitstop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 september 2017 13:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Trouwens!!!!!!!neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 september 2017 13:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar meestal zenden ze zulke dingen wel direct uit. RAI hoor je ook elke race dat de banden niet goed zijn.
Trouwens!!!!!!!Raceweek van wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohw, shit, dacht dat er een week tussen zat...quote:
de auto's gaan sowieso terug naar de fabriek, hospitality units etc neem ik aan van nietquote:Op maandag 18 september 2017 13:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ohw, shit, dacht dat er een week tussen zat...
Waarom had Ferrari de vrachtwagen anders zo snel ingepakt?
waarom zouden ze blijven?quote:Op maandag 18 september 2017 13:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ohw, shit, dacht dat er een week tussen zat...
Waarom had Ferrari de vrachtwagen anders zo snel ingepakt?
Volgens mij krijgen ze geen versnellingsbak penalty als ze de race niet uitrijden daarom halen ze weleens vroegtijdig auto's naar binnen.quote:
quote:Op maandag 18 september 2017 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
de auto's gaan sowieso terug naar de fabriek, hospitality units etc neem ik aan van niet
Dat van de Ferrari's was een (mislukt) grapje...quote:Op maandag 18 september 2017 13:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
waarom zouden ze blijven?
[..]
Volgens mij krijgen ze geen versnellingsbak penalty als ze de race niet uitrijden daarom halen ze weleens vroegtijdig auto's naar binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan vlieg ik de volgende keer niet meer met hem mee... puh!quote:Op maandag 18 september 2017 13:45 schreef Tarado het volgende:
En wat vinden we er van dat onze grote vriend Hamilton vegetariër aan het worden is vanwege het milieu, dus geen steaks meer in zijn privé jet
In het artikel staat dat de vleesindustrie vervuilender is dan vliegen. Bovendien zou je dan ook iets tegen zijn beroep moeten hebben. Voor de sport rondjes rijden is natuurlijk ook niet goed voor de natuur. Hij noemde de natuur als 1 van de redenen waarom hij geen vlees en vis wil eten.quote:Op maandag 18 september 2017 13:45 schreef Tarado het volgende:
En wat vinden we er van dat onze grote vriend Hamilton vegetariër aan het worden is vanwege het milieu, dus geen steaks meer in zijn privé jet
Ik vind het wel tof van Hamilton, een politiek statement waar ik mij in kan vinden want ik maak mij zorgen om de aardbol. Ik ben geen vegetarier, ik rijd auto, ik gebruik gas, ik gooi eten weg etcetera etcetera, iedereen behalve de grootste vervuilende aso's zijn hypocrietquote:Op maandag 18 september 2017 14:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In het artikel staat dat de vleesindustrie vervuilender is dan vliegen. Bovendien zou je dan ook iets tegen zijn beroep moeten hebben. Voor de sport rondjes rijden is natuurlijk ook niet goed voor de natuur. Hij noemde de natuur als 1 van de redenen waarom hij geen vlees en vis wil eten.
Ik las het ook ergens ja. Absurdquote:Op maandag 18 september 2017 13:19 schreef habitue het volgende:
Net highlights gekeken, was verhinderd gister. Maar hoe kan iemand nou weer Max de schuld geven... Dan kun je beter een andere sport volgen of een bezoekje aan de opticien.
Dat doet Vettel wel vaker. Ruimte laten voor 2 auto's en dan gewoon blind naar binnen sturen en er maar vanuit gaan dat, ondanks de ruimte voor 2 auto's, er geen 2 auto's zitten.quote:Op maandag 18 september 2017 13:21 schreef habitue het volgende:
Vettel stuurt als een idioot in zonder rekening te houden wat er links van em gebeurt.
Hij zou dan eigenlijk moeten stoppen met auto rijden. Als hij zo begaan is met het milieu.quote:Op maandag 18 september 2017 14:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In het artikel staat dat de vleesindustrie vervuilender is dan vliegen. Bovendien zou je dan ook iets tegen zijn beroep moeten hebben. Voor de sport rondjes rijden is natuurlijk ook niet goed voor de natuur. Hij noemde de natuur als 1 van de redenen waarom hij geen vlees en vis wil eten.
quote:Op maandag 18 september 2017 14:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Der Nico begint Lil' Lewis achterna te gaan met zijn "spontane" instagram kiekjes. Wat valt me dat vies van hem tegen zeg:
Semi-nonchalant hangen in een metropool, Lil' Lewis style: https://www.instagram.com/p/BX73sYRD8S3/?taken-by=nicorosberg
Semi-intellectuele overpeinzingen in privéjets: https://www.instagram.com/p/BYDQE8Vj2Ob/?taken-by=nicorosberg
Showen met je jetset leven en tegelijkertijd reclame maken voor IWC en Mercedes-Benz: https://www.instagram.com/p/BXnIqwSj5J_/?taken-by=nicorosberg
"Spontane" foto om te laten ze zien dat je ondanks alles een normale jongen bent gebleven: https://www.instagram.com/p/BXcz5H3Dr3X/?taken-by=nicorosberg
Nee, Nico heeft bij me afgedaan en ik overweeg derhalve een nieuwe user icon. Bij voorkeur van een rijder die zichzelf niet als een onzeker tienermeisje probeert te profileren op social media met geforceerde poses. Binnenkort de onthulling.
Dat is natuurlijk onzinquote:Op maandag 18 september 2017 14:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hij zou dan eigenlijk moeten stoppen met auto rijden. Als hij zo begaan is met het milieu.
Dat HAM vegan wil worden omdat hij eens een documentaire heeft gekeken ipv eens naar een boerderij te gaan om te kijken het echt gaat moet hij lekker zelf weten. Tot zover ook mijn mening. De rest van deze discussie in -> SHO?quote:Op maandag 18 september 2017 13:45 schreef Tarado het volgende:
En wat vinden we er van dat onze grote vriend Hamilton vegetariër aan het worden is vanwege het milieu, dus geen steaks meer in zijn privé jet
Dat doet hij al heel lang. Hij heeft zelfs een vlog. Instagram wordt ook gebruikt om de sponsoren te promoten. Is gewoon keiharde business.quote:Op maandag 18 september 2017 14:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Der Nico begint Lil' Lewis achterna te gaan met zijn "spontane" instagram kiekjes. Wat valt me dat vies van hem tegen zeg:
Semi-nonchalant hangen in een metropool, Lil' Lewis style: https://www.instagram.com/p/BX73sYRD8S3/?taken-by=nicorosberg
Semi-intellectuele overpeinzingen in privéjets: https://www.instagram.com/p/BYDQE8Vj2Ob/?taken-by=nicorosberg
Showen met je jetset leven en tegelijkertijd reclame maken voor IWC en Mercedes-Benz: https://www.instagram.com/p/BXnIqwSj5J_/?taken-by=nicorosberg
"Spontane" foto om te laten ze zien dat je ondanks alles een normale jongen bent gebleven: https://www.instagram.com/p/BXcz5H3Dr3X/?taken-by=nicorosberg
Nee, Nico heeft bij me afgedaan en ik overweeg derhalve een nieuwe user icon. Bij voorkeur van een rijder die zichzelf niet als een onzeker tienermeisje probeert te profileren op social media met geforceerde poses. Binnenkort de onthulling.
nee maar vliegen in een privéjet en dan zeggen dat je zo begaan bent met het milieu vind ik ook niet echt passendquote:
Weet ik wel maar het komt bij hem en Lewis allemaal zo geforceerd over. Het is toch geen gezicht die foto's waarbij ze semi-nonchalant op bankjes hangen of in gedachten verzonken over een meer uitkijken bij zonsondergang. Dan neem je jezelf wel erg serieus. Een Flavio bulkt ook van het geld en heeft ook dingen te promoten maar blijft tenminste zichzelf en poseert niet als een onzeker tienermeisje. https://www.instagram.com/briatoreflavio/?hl=nlquote:Op maandag 18 september 2017 15:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat doet hij al heel lang. Hij heeft zelfs een vlog. Instagram wordt ook gebruikt om de sponsoren te promoten. Is gewoon keiharde business.
ze doen het ook helemaal niet zelfquote:Op maandag 18 september 2017 15:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Weet ik wel maar het komt bij hem en Lewis allemaal zo geforceerd over. Het is toch geen gezicht die foto's waarbij ze semi-nonchalant op bankjes hangen of in gedachten verzonken over een meer uitkijken bij zonsondergang. Dan neem je jezelf wel erg serieus. Een Flavio bulkt ook van het geld en heeft ook dingen te promoten maar blijft tenminste zichzelf en poseert niet als een onzeker tienermeisje. https://www.instagram.com/briatoreflavio/?hl=nl
quote:Op maandag 18 september 2017 13:41 schreef BroesWillems het volgende:Jawel van Moto GP! Veel spannender.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flavio! Dat waren nog eens tijden.quote:Op maandag 18 september 2017 15:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Weet ik wel maar het komt bij hem en Lewis allemaal zo geforceerd over. Het is toch geen gezicht die foto's waarbij ze semi-nonchalant op bankjes hangen of in gedachten verzonken over een meer uitkijken bij zonsondergang. Dan neem je jezelf wel erg serieus. Een Flavio bulkt ook van het geld en heeft ook dingen te promoten maar blijft tenminste zichzelf en poseert niet als een onzeker tienermeisje. https://www.instagram.com/briatoreflavio/?hl=nl
Ik kan mij voorstellen dat het voor Lewis vrij lastig is om met commerciële vluchten te gaan. Hij kan met dit vliegtuig op veel meer vliegvelden landen, bijvoorbeeld in Oostenrijk en België. Daarbij wil iedereen anders zijn handtekening en kan hij niet even met Toto de strategie doornemen of andere dingen.quote:Op maandag 18 september 2017 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar vliegen in een privéjet en dan zeggen dat je zo begaan bent met het milieu vind ik ook niet echt passend
quote:Op maandag 18 september 2017 16:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat het voor Lewis vrij lastig is om met commerciële vluchten te gaan. Hij kan met dit vliegtuig op veel meer vliegvelden landen, bijvoorbeeld in Oostenrijk en België. Daarbij wil iedereen anders zijn handtekening en kan hij niet even met Toto de strategie doornemen of andere dingen.
Daarbij, de vleesindustrie is echt tig keer slechter voor het milieu dan alle auto's bij elkaar.
quote:Over hoe schadelijk veeteelt en burgerluchtvaart zijn, bestaat geen eenduidig antwoord. Dat geven zowel de FAO, Milieu Centraal als de Partij voor de Dieren toe. Maar ook al ontbreken waterdichte cijfers: het lijkt erop dat de bijdrage aan de mondiale broeikasuitstoot van vlees groter is dan die van burgerluchtvaart. Op microniveau ligt het anders: hoewel ook over deze cijfers wordt gediscussieerd, is een ticket naar Thailand nog altijd vervuilender dan een jaar vlees eten.
Denk dat Marchionne verstandig z'n mond dicht houdt al zegt dat waarschijnlijk wel genoeg...quote:Op maandag 18 september 2017 16:17 schreef Fer het volgende:
Heeft Sergio Marchionne eigenlijk als iets te melden gehad? Of neemt momenteel Arivabenne onder vuur over het verlengen van de contracten van die 2 kneuzen?
Whehehequote:
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.quote:Op maandag 18 september 2017 06:40 schreef Ener-G het volgende:
[..]
-weg-
Maak er maar minimaal 6 uur keihard sporten per dag van, gecombineerd met een dieet en eetschema waar jij en ik na 2 dagen alleen al helemaal gek van worden.
Nou jongen download F1 racer 2017, flink wat avondjes gamen, zien we je volgend jaar terug bij Ferrari.quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
Instappen en gas geven toch?quote:Op maandag 18 september 2017 18:42 schreef habitue het volgende:
[..]
Nou jongen download F1 racer 2017, flink wat avondjes gamen, zien we je volgend jaar terug bij Ferrari.
Echt doodsimpel dat F1.
Dat is een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is dat hij gewoon niet zo snel is.quote:Op maandag 18 september 2017 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien wel omdat het een bekend probleem is en hij dacht dat er over zeiken alleen maar leuk is voor de Bühne en dus de punten pakken en wegwezen de beste keuze voor hem is.
En aan een wieltje draaien.quote:Op maandag 18 september 2017 18:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Instappen en gas geven toch?
Oh en soms even remmen.
Race-simulaties zijn uiteraard erg belangrijk aangezien er het aantal testsessies beperkt is door de FIA.quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
Ik zit ook vaak in de simulator, en pak ook weleens een feestje. Zou in principe volgende GP al voor de winst kunnen strijden zo goed getraind ben ik.quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
En combineer dat nog eens met een uitgebreid vliegschema tijdens het seizoen, niet alleen voor de races maar promo meuk, opdraven voor de bobo's en bezoeken aan de fabriek, hallo jetlag.quote:Op maandag 18 september 2017 19:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In het voorseizoen wordt er tot wel 6 uur per dag getraind door de rijders.
Deels op kracht om het sturen, remmen en g-krachten aan te kunnen, deels op conditie om dat 2 uren vol te kunnen houden.
Tijdens het race-seizoen verschilt het aantal uren trainen per dag omdat er ook race-weekends zijn en voorbereidingen op de circuits.
Om een idee te geven, het rempedaal intrappen is tot zo'n 80kg druk en dat bij iedere bocht (o'n 15 keer dus) en dat gemiddeld 60 rondes lang.
Het gewicht op je nek (vanuit diverse richtingen), inclusief helm, is ongeveer 30 tot 45 kilo bij iedere bocht,en dat gemiddeld 60 rondes lang.
De hartslag zit tijdens een race op 160 tot 200 bpm.
Tijdens een race verliezen rijders ongeveer 3 kilo aan gewicht.
[ afbeelding ]
Ben je nou nog steeds bezig?quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
Dus 6 tot 8 uur per dag trainen.quote:Hoe ziet dat schema er ongeveer uit?
“Per dag train ik sowieso twee keer drie à vier uur. ‘s Morgens vaak cardio en dan in de middag een fysieke training met gewichten.
Gewoon standaard pers vraagquote:Op maandag 18 september 2017 20:12 schreef F1gamer het volgende:
wat een stomme vraag van die Everblij
Hij wordt vegetarier voor het milieu. En daar zit een punt in, want de vleesverwerkingsindustrie is de meest vervuilende wereldwijd.quote:Op maandag 18 september 2017 15:29 schreef Tarado het volgende:
nee maar vliegen in een privéjet en dan zeggen dat je zo begaan bent met het milieu vind ik ook niet echt passend
Ik denk dat de olie industrie graag een hartig woordje met je wil sprekenquote:Op maandag 18 september 2017 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij wordt vegetarier voor het milieu. En daar zit een punt in, want de vleesverwerkingsindustrie is de meest vervuilende wereldwijd.
Want? Zij willen liever de meest vervuilende sector zijn?quote:Op maandag 18 september 2017 20:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik denk dat de olie industrie graag een hartig woordje met je wil spreken
Dat zijn ze al een tijdje. Met op nummer twee de mode industrie, als ik me niet vergis.quote:Op maandag 18 september 2017 20:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want? Zij willen liever de meest vervuilende sector zijn?
2 jaar geleden was het nog de vleesverwerkingsindustrie. Het werkt nu al! Chapeau, Lewis!quote:Op maandag 18 september 2017 20:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dat zijn ze al een tijdje. Met op nummer twee de mode industrie, als ik me niet vergis.
Voordeel van achterwiel aandrijving, insturen en gas eropquote:
Waar zei hij dat en wanneer? Dan kan ik het even terugkijken.quote:Op maandag 18 september 2017 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
"We weten waar we heen kunnen".
Vandaag bij Peptalk. (ergens halverwege het programma)quote:Op maandag 18 september 2017 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waar zei hij dat en wanneer? Dan kan ik het even terugkijken.
Het beste is naar Ferrari, de FIA gaat het team dat ze zelf sponsoren niet bestraffenquote:Op maandag 18 september 2017 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
"We weten waar we heen kunnen".
Seb en Max naast elkaar? nope.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het beste is naar Ferrari, de FIA gaat het team dat ze zelf sponsoren niet bestraffen
Dan gebeurt Singapore om de race.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Seb en Max naast elkaar? nope.
Ik gok dat Ferrari op dit moment ook niet zo blij is met Vettel. Die zondag zijn titelkansen effectief verknalde...quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Seb en Max naast elkaar? nope.
Vettel zegt best vaak sorry:quote:Op maandag 18 september 2017 22:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat Ferrari op dit moment ook niet zo blij is met Vettel. Die zondag zijn titelkansen effectief verknalde...
Sorry zeggen heeft bijzonder weinig invloed op de puntenstand.quote:Op maandag 18 september 2017 22:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vettel zegt best vaak sorry:
(laatste paar seconden).
quote:Op maandag 18 september 2017 22:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sorry zeggen heeft bijzonder weinig invloed op de puntenstand.
Vettel rijdt in 2019 niet meer voor Ferrari als hij zo door blijft gaan met kampioenschappen verspelen.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Seb en Max naast elkaar? nope.
Ach Fons heeft volgend jaar een Renaultmotor dus nu komen zijn laatste 6 dominante jarenquote:Op maandag 18 september 2017 22:50 schreef Geralt het volgende:
Blijft evengoed kut dat die knakenbak niet om de pegels mee kan doen. Max had dan dit jaar gewoon al zn eerste titel gepakt.
Maargoed, jammer maar helaas. Voor hetzelfde geld pakt ie nooit een titel. Ik bedoel kijk een Alonso. Die zou ook wel eventjes Schumacher uit de boeken gaan rijden. We weten allemaal hoe dat afliep
Ik gok dan nog eerder dat de komende paar jaar Toro Rosso de titel pakt met de Honda motoren. Zou wel tekenend zijn voor Alonso zijn carriere overigens.quote:Op maandag 18 september 2017 22:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ach Fons heeft volgend jaar een Renaultmotor dus nu komen zijn laatste 6 dominante jaren
Vettel zal dat niet graag hebben, die heeft vast nog nachtmerries van 2014.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het beste is naar Ferrari, de FIA gaat het team dat ze zelf sponsoren niet bestraffen
Ook naar Honda? Denk het wel. Of zelf een motor maken voor 2021 of eruit tegen die tijd.quote:Op maandag 18 september 2017 22:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie RB nog wel het voorbeeld volgen in 2019.
Sainz is alleen voor 2018 weg. Over 2019 en verder staat nog niets vastquote:Op maandag 18 september 2017 23:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook naar Honda? Denk het wel. Of zelf een motor maken voor 2021 of eruit tegen die tijd.
Als ze Max en Ricciardo kwijt zijn dan zijn ze effectief eigenlijk ook wel een beetje klaar. Sainz is weg, Kvyat is gewogen en te licht bevonden. Succes met Gasly en nog iemand. En dan nog 2 voor in de TR's. Veel succes.
Ow ok, ik dacht dat ie langer getekend had. Nog druk hier zo net na de verhuizing, dus veel is langs me af gegaanquote:Op maandag 18 september 2017 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sainz is alleen voor 2018 weg. Over 2019 en verder staat nog niets vast
Nee. Sainz is verhuurd door Red Bullquote:Op maandag 18 september 2017 23:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow ok, ik dacht dat ie langer getekend had. Nog druk hier zo net na de verhuizing, dus veel is langs me af gegaan
Verhuurd zelfs? Wat krijgen ze dan in return? Beetje korting komend jaar of wat?quote:Op maandag 18 september 2017 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Sainz is verhuurd door Red Bull
Uitgeleend heet dat.quote:Op maandag 18 september 2017 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Sainz is verhuurd door Red Bull
Honda's.quote:Op maandag 18 september 2017 23:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Verhuurd zelfs? Wat krijgen ze dan in return? Beetje korting komend jaar of wat?
Dat het contract van Renault met Toro Rosso voortijdig beëindigd kon worden.quote:Op maandag 18 september 2017 23:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Verhuurd zelfs? Wat krijgen ze dan in return? Beetje korting komend jaar of wat?
En bedanktquote:
Verschoor in 2019quote:Op maandag 18 september 2017 23:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook naar Honda? Denk het wel. Of zelf een motor maken voor 2021 of eruit tegen die tijd.
Als ze Max en Ricciardo kwijt zijn dan zijn ze effectief eigenlijk ook wel een beetje klaar. Sainz is weg, Kvyat is gewogen en te licht bevonden. Succes met Gasly en nog iemand. En dan nog 2 voor in de TR's. Veel succes.
Haha omg, zou die dan van de brug springen? Overigens zou het wel heel pijnlijk zijn als STR Honda straks voor sommige teams staatquote:Op maandag 18 september 2017 22:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik gok dan nog eerder dat de komende paar jaar Toro Rosso de titel pakt met de Honda motoren. Zou wel tekenend zijn voor Alonso zijn carriere overigens.
https://www.f1technical.n(...)&start=11385#p719165quote:Re: Honda Power Unit
Post by Wazari » 18 Sep 2017, 23:40
Since I am getting asked many questions, many of them the same, again I will try and answer here. Please keep in mind I am no longer associated with HRD directly. Yes my nephew is still there but I really don't speak to him about F1 these days. What I say is a mixture of what I know to be fact and also speculation on my part. I have tried to distinguish the two and I apologize if I have not done a good job of that. Again, I appreciate this forum as it has been an avenue to vent, a way to practice my English writing skills or lack thereof, and speak on a topic which I like very much in a completely new way.
With regards to my definition of "Spec 4", it was one of three mono-cylinder models out of several models that was built into a V-6 ICE and tested prior to winter testing. All three were built with different combustion chambers, with different TC's and different MGU-H configurations. All had different weights, COG's, etc, but with similar overall architecture. Overall initial performance figures were close but IMO the potential for increased output, fuel efficiency and reliability were not. People way above my pay grade at McLaren and Honda and supposedly outside consultants ultimately decided which PU to go with for 2017 with McLaren having final say. I was disappointed at the choice and I know several higher-ups at Honda were not happy but that's all I know. I am very familiar with what I call "Spec 4" and although biased, honestly know it have the best potential peak power, best fuel efficiency and better harvesting characteristics. So that was an extreme source of frustration for me and knew would add more poison to an already toxic relationship between the two bodies.
As far as McLaren's chassis in terms of mechanical grip and handling I would say it's very good. It appears the "sweet spot" between over and under-steer is relatively large and adjustments easy to make. However DF and drag coefficient is not what I think most people's perception are. I will leave it at that. It's not as low DF as I think most people are thinking.
Oil burning.....not so much oil burning itself but additives to oil. I think it's interesting that the FIA added Sections 7.8 and 7.9 to the technical regulations for next year. I think I have mentioned this before but if you are in the pits, the exhaust from all the Mercedes PU's have a distinct smell. The rest are all similar. Also if you stand behind the cars, the exhaust from the Mercedes team cars also have a haze to the exhaust unlike any other. You can't see it on television but you can definitely see it in person. So something is different with what is being burned in their combustion chamber. "Secret sauce?" 8)
So anyway I think I won't be writing for a while. Believe what you want, if you don't like what I write, I understand but please keep your insults to a minimum. Thanks.
twitter:OconEsteban twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 09:51:09 It's official, and I can say that I'm very happy to stay with @forceindiaf1 @mercedesamg for 2018!👌🏻👌🏻Let's go for… https://t.co/JaxzxRlFW7 reageer retweet
Dat was het toch al? Bij de contractverlenging van Perez liet Force One toch al weten dat Ocon ook zou blijven?quote:Op dinsdag 19 september 2017 09:52 schreef motorbloempje het volgende:twitter:OconEsteban twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 09:51:09 It's official, and I can say that I'm very happy to stay with @forceindiaf1 @mercedesamg for 2018!👌🏻👌🏻Let's go for… https://t.co/JaxzxRlFW7 reageer retweet
quote:Op maandag 18 september 2017 22:50 schreef Geralt het volgende:
Blijft evengoed kut dat die knakenbak niet om de pegels mee kan doen. Max had dan dit jaar gewoon al zn eerste titel gepakt.
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepaktquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke bijdrage weer.
Bij lange na niet. Realistisch gezien had hij tussen Bottas en Ricciardo moeten staanquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:09 schreef DP026 het volgende:
[..]
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepakt
quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:09 schreef DP026 het volgende:
[..]
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepakt
Hij had al een meerjarig contract, dus dat was wel logisch, ja!quote:Op dinsdag 19 september 2017 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was het toch al? Bij de contractverlenging van Perez liet Force One toch al weten dat Ocon ook zou blijven?
F1 / Het grote PSVCL & DP026 - sporttopicquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:09 schreef DP026 het volgende:
[..]
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepakt
maar uiteindelijk toch wel een prettige bijkomstigheid dat het geen kampioensauto is.quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Realistisch gezien had hij tussen Bottas en Ricciardo moeten staan
En weer dat hij heeft zichzelf alweer genoeg gestraft. Met 2 maten metenquote:Op dinsdag 19 september 2017 17:42 schreef SnowOokami het volgende:
JV geeft Verstappen een keer niet de schuld
https://www.motorsport.co(...)h-villeneuve-954827/
Hoax
Interessant stukjequote:Op dinsdag 19 september 2017 08:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Haha omg, zou die dan van de brug springen? Overigens zou het wel heel pijnlijk zijn als STR Honda straks voor sommige teams staat
Leesvoer
[..]
https://www.f1technical.n(...)&start=11385#p719165
http://www.skysports.com/(...)n-says-the-f1-reportquote:"In Formula 1 there is one driver that Seb respects and that's Lewis. But there's one that he actually fears and that's Max," said Eason on F1 Report: Singapore Review, which airs for the first time at 8.30pm on Wednesday
Ja als ik dat zo lees was het dus McLaren die voor een lichter concept heeft gekozen met een lager zwaartekracht punt maar met betrouwbaarheids issues en die dus ook voor trillingen zorgt, terwijl de andere (2?) concepten dat probleem niet hadden, maar wel zwaarder zijn en een ander zwaartekracht punt hebben.quote:
Ja dat was mijn punt ook en ik denk dat STR een stuk "opener" is voor een gezamenlijke ontwikkeling dan McLaren is.quote:Op woensdag 20 september 2017 09:23 schreef Rossdale het volgende:
Ze hebben 100 miljoen per jaar over voor ontwikkeling
De geruchten zijn dat 'spec 4' een pk of dertig beter is dan wat er nu achterin de McLaren ligt. Het is dan ook logisch dat ze de 'beste' motor verder ontwikkelen.quote:Op woensdag 20 september 2017 09:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja als ik dat zo lees was het dus McLaren die voor een lichter concept heeft gekozen met een lager zwaartekracht punt maar met betrouwbaarheids issues en die dus ook voor trillingen zorgt, terwijl de andere (2?) concepten dat probleem niet hadden, maar wel zwaarder zijn en een ander zwaartekracht punt hebben.
Hasegawa heeft gezegd dat ze al een tijdje bezig zijn met de 2018 spec motor en dat is waarschijnlijk de verder uitgewerkte "spec 4" (dat andere concept).
Geen idee hoeveel het verschil is tussen die motor concepten maar denk dat Tost en Key er wel iets mee kunnen. Als Honda nu James Key helpt met de motor integratie en het chassis kan STR Honda nog een best interessante speler worden volgend jaar. Honda hoeft sowieso dat bizar hoge salaris niet meer te betalen.
Idd, zwaarder om hem betrouwbaarder te maken (paar kilo maar overigens), zuiniger met brandstof, andere turbo. En als ze dan ook nog eens de MGU-H en K goed werkend krijgen voor de ERS deployment, dan wordt het wel een mooi pakketquote:Op woensdag 20 september 2017 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De geruchten zijn dat 'spec 4' een pk of dertig beter is dan wat er nu achterin de McLaren ligt. Het is dan ook logisch dat ze de 'beste' motor verder ontwikkelen.
als dat allemaal waar is, wtf McLarenquote:Op woensdag 20 september 2017 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De geruchten zijn dat 'spec 4' een pk of dertig beter is dan wat er nu achterin de McLaren ligt. Het is dan ook logisch dat ze de 'beste' motor verder ontwikkelen.
Ikke niet.... 1 woord: begint met een H en rijmt op: eloquote:Op woensdag 20 september 2017 10:31 schreef Benoves het volgende:
Ik heb nu alweer zin in volgend jaar met al die speculaties over auto's en motoren 😎
Dat is het vanaf 2015 al met hun size zero concept.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
als dat allemaal waar is, wtf McLaren
Als je de helft van de races uitvalt, win je ook geen kampioenschappen.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
als dat allemaal waar is, wtf McLaren
Hier staat ongeveer waarom:quote:Op woensdag 20 september 2017 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
als dat allemaal waar is, wtf McLaren
Spijker op z'n kop.quote:Op dinsdag 19 september 2017 23:45 schreef ondeugend het volgende:
[..]
http://www.skysports.com/(...)n-says-the-f1-report
Daar zit inderdaad niemand op te wachten, maar de rest blijft leuk om over te speculeren. Net als dit jaar met de RB13 waar de verwachtingen bij sommigen hoog van waren met de veranderende regelgeving. Nu ben ik benieuwd wat de STR kan met de spec 4 Honda motor, en of het ongelijk dan wel gelijk van McLaren bewezen wordt.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ikke niet.... 1 woord: begint met een H en rijmt op: elo
Grootste voordeel tov McLaren voor beide partijen is dat Honda niet meer verplicht wordt om aan bepaalde (absurde?) McLaren eisen te voldoen en dat STR al gewend is om met klant motoren te werken.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:37 schreef Benoves het volgende:
[..]
Daar zit inderdaad niemand op te wachten, maar de rest blijft leuk om over te speculeren. Net als dit jaar met de RB13 waar de verwachtingen bij sommigen hoog van waren met de veranderende regelgeving. Nu ben ik benieuwd wat de STR kan met de spec 4 Honda motor, en of het ongelijk dan wel gelijk van McLaren bewezen wordt.
McLaren heeft toch ook altijd met klantenmotoren gewerkt, soms exclusief maar blijft een klantenmotorquote:Op woensdag 20 september 2017 13:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Grootste voordeel tov McLaren voor beide partijen is dat Honda niet meer verplicht wordt om aan bepaalde (absurde?) McLaren eisen te voldoen en dat STR al gewend is om met klant motoren te werken.
Het geld wat Honda nu over houdt kunnen ze nu in de motor/chassis integratie/ontwikkeling steken.
Heb nu ook al zin in de pre-season testen
Ja alleen denk ik dat het exclusieve deel ze nu in de problemen heeft gebracht en teveel eisen bij Honda heeft neergelegd (en Honda ze doodleuk heeft beloofd).quote:Op woensdag 20 september 2017 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
McLaren heeft toch ook altijd met klantenmotoren gewerkt, soms exclusief maar blijft een klantenmotor
Zag net dit gifje. Hoe heeft Vettel hier geen straf voor gehad?twitter:BFROFTW twitterde op zondag 17-09-2017 om 14:53:05 @sarasxphia @vinissima @ScuderiaFerrari https://t.co/F08ywvG3Ld how did vettel keep his line again? Vettel from right kimi from left??? reageer retweet
Vettel / Ferrari verliest zoveel punten dit weekend dat ze al flink gestraft worden (en Max doet dit seizoen toch voor spek en bonen mee een extra DNF kan er nog wel bij).quote:Op woensdag 20 september 2017 13:27 schreef habitue het volgende:Zag net dit gifje. Hoe heeft Vettel hier geen straf voor gehad?twitter:BFROFTW twitterde op zondag 17-09-2017 om 14:53:05 @sarasxphia @vinissima @ScuderiaFerrari https://t.co/F08ywvG3Ld how did vettel keep his line again? Vettel from right kimi from left??? reageer retweet
Je moet toch ruimte voor elkaar laten op de baan, hij laat Max gewoon met Kimi crashen.
Moet je je voorstellen hoeveel stront Max over zich heen zou hebben gehad als hij Vettel was geweest.
Ik kan er gewoon nog steeds niet over uit.
Niet consistent van de FIA aangezien ze in het verleden hiervoor al een 10 gridplaatsen penalty voor hebben uitgedeeld.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vettel / Ferrari verliest zoveel punten dit weekend dat ze al flink gestraft worden (en Max doet dit seizoen toch voor spek en bonen mee een extra DNF kan er nog wel bij).
Ben ook benieuwd of RBR zich met de ontwikkeling (versnellingsbak ed) gaat bezig houden. Ik had wel willen zien van Sainz in de STR Honda had gekund. Ben ook erg benieuwd of McLaren zich met de Renault motor kan meten met RBR. Ik verwacht van niet, als ik het verschil met Renault zie, maar hopelijk heb ik het mis. Ik ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Grootste voordeel tov McLaren voor beide partijen is dat Honda niet meer verplicht wordt om aan bepaalde (absurde?) McLaren eisen te voldoen en dat STR al gewend is om met klant motoren te werken.
Het geld wat Honda nu over houdt kunnen ze nu in de motor/chassis integratie/ontwikkeling steken.
Heb nu ook al zin in de pre-season testen
Renault wil niet meer en Ferrari en Mercedes ook niet. Mag jij zelf raden wat er overblijftquote:
voor hetzelfde geld is het nep en ligt hij al jaren onder de grond.quote:Op woensdag 20 september 2017 16:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik blijf het belachelijk vinden dat de familie Schumacher nooit openheid van zaken heeft gegeven over de toestand van der Michael. Ze hebben jarenlang in commercieel opzicht de vruchten kunnen plukken van Schumi zijn populariteit maar deze zelfde fans informeren over de gezondheidstoestand van hun held is blijkbaar teveel gevraagd. Of ze het nu leuk vinden of niet der Schumi was publiek bezit. Ik denk dat niemand op de medische details zit te wachten en die gaan ook niemand aan maar we weten nu precies niks. Geen idee waar het voor nodig is om zoveel geheimzinnigheid te creëren. Als hij een kasplantje is dan is hij een kasplantje.
Hmm, zou logisch zijn als RBR en STR helpen met de versnellingsbak van de Honda.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:41 schreef Benoves het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd of RBR zich met de ontwikkeling (versnellingsbak ed) gaat bezig houden. Ik had wel willen zien van Sainz in de STR Honda had gekund. Ben ook erg benieuwd of McLaren zich met de Renault motor kan meten met RBR. Ik verwacht van niet, als ik het verschil met Renault zie, maar hopelijk heb ik het mis. Ik ben erg benieuwd.
Wat ik hier iig uit kan opmaken is dat hij zeker geen kasplantje is. Zonder hoop op herstel neem je niet zo'n grote stap.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:54 schreef BroesWillems het volgende:
Michael Schumacher verhuist naar Amerika
In de VS zijn ze wat verder in dat soort dingen dan hier. De kwaliteit van leven zal er iets op vooruit gaan, maar koester niet al te veel hoop.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik hier iig uit kan opmaken is dat hij zeker geen kasplantje is. Zonder hoop op herstel neem je niet zo'n grote stap.
Ze nemen daar meer risico, is eerder een wanhoopspoging imo.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de VS zijn ze wat verder in dat soort dingen dan hier. De kwaliteit van leven zal er iets op vooruit gaan, maar koester niet al te veel hoop.
Wat een onwaarschijnlijke bullshit. Je hebt er gewoon geen flikker mee te maken. Hij is geen publiek bezit, hij is gewoon een mens.quote:Op woensdag 20 september 2017 16:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik blijf het belachelijk vinden dat de familie Schumacher nooit openheid van zaken heeft gegeven over de toestand van der Michael. Ze hebben jarenlang in commercieel opzicht de vruchten kunnen plukken van Schumi zijn populariteit maar deze zelfde fans informeren over de gezondheidstoestand van hun held is blijkbaar teveel gevraagd. Of ze het nu leuk vinden of niet der Schumi was publiek bezit. Ik denk dat niemand op de medische details zit te wachten en die gaan ook niemand aan maar we weten nu precies niks. Geen idee waar het voor nodig is om zoveel geheimzinnigheid te creëren. Als hij een kasplantje is dan is hij een kasplantje.
Waarom? What's in it for them?quote:Op woensdag 20 september 2017 21:15 schreef tja77 het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat de familie van Schumacher niks naar buiten brengt over de gesteldheid van Michael Schumacher. Natuurlijk is het hun goedrecht, maar waarom geen informatie over z'n gezondheid?
Als je weet dat er miljoenen fans zijn wereldwijd, waarom zou je die in onzekerheid en ongewis laten? Het geheim houden roept alleen maar meer vraagtekens op. En ik vraag me af wat meer moeite kost. Angstvallig je lippen op elkaar houden en niks prijsgeven, of 1 keer melden hoe zijn status nu is.quote:Op woensdag 20 september 2017 21:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waarom? What's in it for them?
Om jou nieuwsgierigheid te bevredigen? Daar schieten zij toch niets mee op?
Misschien willen zij wel niet dat mensen weten hoe slecht hij er aan toe is, houden ze liever de hoop levend. Kan allerlei redenen hebben waar wij volgens hun niets mee te maken hebben.
Prima. Life goes on.
Ach, op de lange termijn creëert dat mysterie ook best weer zakelijke mogelijkheden.quote:Op woensdag 20 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je weet dat er miljoenen fans zijn wereldwijd, waarom zou je die in onzekerheid en ongewis laten? Het geheim houden roept alleen maar meer vraagtekens op. En ik vraag me af wat meer moeite kost. Angstvallig je lippen op elkaar houden en niks prijsgeven, of 1 keer melden hoe zijn status nu is.
Toen Brawn tegen Mick Schumacher na zijn rondje op Spa zei "je vader zou trots op je zijn" werd er wederom flink gespeculeerd. Michael zou er niks van meekrijgen, anders had Brawn het nooit op die manier gezegd. Maar ja, nu naar een kliniek in USA, nu zijn er weer mensen die hoop hebben.
Mijn vertrouwen in de VS op dat gebied is nogal nihilquote:Op woensdag 20 september 2017 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de VS zijn ze wat verder in dat soort dingen dan hier. De kwaliteit van leven zal er iets op vooruit gaan, maar koester niet al te veel hoop.
Nee joh, zelfs een hersendode kan nog president worden, er is nog hoop.quote:Op woensdag 20 september 2017 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn vertrouwen in de VS op dat gebied is nogal nihil
Last resort lijkt me ook, anders hadden ze dat wel veel eerder gedaan. Aan het geld had het in ieder geval niet gelegen. Maar hopelijk hebben we het mis.quote:Op woensdag 20 september 2017 19:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ze nemen daar meer risico, is eerder een wanhoopspoging imo.
Wetenschap in de VS ligt mijlen voor op die van Europa.quote:Op woensdag 20 september 2017 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn vertrouwen in de VS op dat gebied is nogal nihil
Toch heb ik 0 vertrouwen in de VS.quote:Op woensdag 20 september 2017 22:32 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wetenschap in de VS ligt mijlen voor op die van Europa.
commerciële redenenquote:Op woensdag 20 september 2017 21:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waarom? What's in it for them?
Om jou nieuwsgierigheid te bevredigen? Daar schieten zij toch niets mee op?
Misschien willen zij wel niet dat mensen weten hoe slecht hij er aan toe is, houden ze liever de hoop levend. Kan allerlei redenen hebben waar wij volgens hun niets mee te maken hebben.
Prima. Life goes on.
Ik vind het leuker dat we Sainz nu naast Hulkenberg kunnen leggen. Gaat een belangrijk jaar voor hem worden. Hij moet minimaal gelijk zijn aan Hulk, maar beter als hij hem zou verslaan om echt een kans te maken bij topteam waar hij zo graag over praat.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:41 schreef Benoves het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd of RBR zich met de ontwikkeling (versnellingsbak ed) gaat bezig houden. Ik had wel willen zien van Sainz in de STR Honda had gekund. Ben ook erg benieuwd of McLaren zich met de Renault motor kan meten met RBR. Ik verwacht van niet, als ik het verschil met Renault zie, maar hopelijk heb ik het mis. Ik ben erg benieuwd.
dat is wel zo maar ik vraag me in zo'n geval toch ook wel af of hij dit zelf gewild zou hebben, die stekker erin houden bedoel ik dus.quote:Op woensdag 20 september 2017 21:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ach, op de lange termijn creëert dat mysterie ook best weer zakelijke mogelijkheden.
De motieven van de familie zijn hun motieven. Totaal irrelevant waarom ze die keuze maken, jij hebt die gewoon te respecteren.
quote:Daniel Ricciardo denkt dat hij het dit matige seizoen iets anders weet te benaderen dat zijn jongere teamgenoot Max Verstappen. De Australische coureur vergelijkt het moeilijke seizoen van de Nederlander met zijn eigen seizoen uit 2015.DwaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
Idd lekker makkelijk om je teamgenoot te verwijten niet volwassen om te gaan met tegenslagen als het jezelf voor de wind gaat. In zijn "beroerde" jaar waar naar hij refereert had hij 2 dnf's.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
Het grootste verschil tussen hem en Max is dat Max niet zijn middelvinger opsteekt.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
. Dwaas.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
Die reactie vind ik niet meer dan logisch. Iedereen roept dat je teamgenoot het grootste talent op de baan is. Dan ga je toch op zoek naar aanknopingspunten om geen dodelijk minderwaardigheidscomplex te krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Idd lekker makkelijk om je teamgenoot te verwijten niet volwassen om te gaan met tegenslagen als het jezelf voor de wind gaat. In zijn "beroerde" jaar waar naar hij refereert had hij 2 dnf's.
Max zorgt 1 keer voor exit Ricciardo in Hongarije, en vervolgens steekt hij z'n middelvinger op. Nee, dat is een volwassen manier om met tegenslagen om te gaan.
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:14 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Die reactie vind ik niet meer dan logisch. Iedereen roept dat je teamgenoot het grootste talent op de baan is. Dan ga je toch op zoek naar aanknopingspunten om geen dodelijk minderwaardigheidscomplex te krijgen.
Hij komt op de een of andere manier ook minder vaak in gevaarlijke situaties dan Max. Ook daardoor haalt hij prima resultaten. Dat kan natuurlijk compleet toeval zijn, of het kan liggen aan de rijstijl van Max en Ricciardo.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.
minder snelle coureur, uiteindelijk gaat het wel om de punten en die verzamelen lijkt hij toch vrij goed inquote:Op donderdag 21 september 2017 10:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.
Hij snapt zelf ook wel dat hij dit jaar alleen op het podium is gekomen omdat er mensen voor hem uitvielen. Uiteraard is hij meer dan snel genoeg om in de top 6 te finishen.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
minder snelle coureur, uiteindelijk gaat het wel om de punten en die verzamelen lijkt hij toch vrij goed in
Ricciardo start in elk geval behoudender, Max kan wel wat meer geduld gebruiken en zijn momenten slimmer pakken.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij komt op de een of andere manier ook minder vaak in gevaarlijke situaties dan Max. Ook daardoor haalt hij prima resultaten. Dat kan natuurlijk compleet toeval zijn, of het kan liggen aan de rijstijl van Max en Ricciardo.
Sowieso gpblog wat een bron en wat zegt hij nou eigenlijk verkeerd, dat hij (wellicht)volwassener is dan Max? Dat is hij toch ook gewoon.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij snapt zelf ook wel dat hij dit jaar alleen op het podium is gekomen omdat er mensen voor hem uitvielen. Uiteraard is hij meer dan snel genoeg om in de top 6 te finishen.
Een "pech"seizoen waarin hij 2x uitviel vergelijken met dat van Max (7x uitvallen) om het te bagatelliseren is gewoon onzin verkopen.
Vettel is niet de enige die bang is van Max.
Pech is niet alleen uitvallen, pech is niet alleen de racequote:Op donderdag 21 september 2017 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij snapt zelf ook wel dat hij dit jaar alleen op het podium is gekomen omdat er mensen voor hem uitvielen. Uiteraard is hij meer dan snel genoeg om in de top 6 te finishen.
Een "pech"seizoen waarin hij 2x uitviel vergelijken met dat van Max (7x uitvallen) om het te bagatelliseren is gewoon onzin verkopen.
Vettel is niet de enige die bang is van Max.
Niks lange tenen, het is gewoon onzin wat Ric zegt en bewijs daarvan is wel hoe kinderachtig en klein hij zich heeft gedragen dit seizoen toen het hem 1 keer NIET allemaal mee zat.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sowieso gpblog wat een bron en wat zegt hij nou eigenlijk verkeerd, dat hij (wellicht)volwassener is dan Max? Dat is hij toch ook gewoon.
Wat een lange tenen hier als het om Max gaat
om dat goed te beoordelen zou je dat interview moeten zien op channel 4, ik vind het niet belangrijk genoeg om het op te zoeken, maar je opwinden wat een nono blogger schrijft over een misschien helemaal uit z'n verband gerukte quote, sorry dat kan ik niet serieus nemenquote:Op donderdag 21 september 2017 11:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niks lange tenen, het is gewoon onzin wat Ric zegt en bewijs daarvan is wel hoe kinderachtig en klein hij zich heeft gedragen dit seizoen toen het hem 1 keer NIET allemaal mee zat.
Van het seizoen? Makkelijkquote:Op donderdag 21 september 2017 14:35 schreef PSVCL het volgende:
Gaat Max eindelijk het einde halen?
Nog erger dan zijn vader die Maxie
Het verhaal zal vooral gekleurd zijn door een of andere 'journalist' die het publiceerde.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.
Ik vind wel een duidelijk patroon zichtbaar. Toen Max vorig jaar bij RBR kwam was Ric meestal iets sneller in de kwalificatie, maar in de races was Max vaker sneller dan Ric dan andersom; zelfs al haalde Ric iets meer punten dan Max in de periode waarin ze samen raceten.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:42 schreef bedachtzaam het volgende:
ijden binnen 1 of 2 tienden van elkaar en halen het maximum uit de bolide, dat zegt mij zoveel dat ze niet veel onderdoen v
Het grote verschil is vooral dat Ricciardo helemaal geen slecht seizoen heeft.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het grootste verschil tussen hem en Max is dat Max niet zijn middelvinger opsteekt.
Symphatieke gast my ass.
Exact. Maar Ric rijdt wel voorzichtiger en met minder risico. En in sommige situaties is dat nu eenmaal beter. Want ook los van alle pech die Max heeft, zijn er ook situaties geweest waar RIC gewoon niet in verzeild was geraakt en die Mac punten hebben gekost.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind wel een duidelijk patroon zichtbaar. Toen Max vorig jaar bij RBR kwam was Ric meestal iets sneller in de kwalificatie, maar in de races was Max vaker sneller dan Ric dan andersom; zelfs al haalde Ric iets meer punten dan Max in de periode waarin ze samen raceten.
Dit jaar, waarbij ze beiden de hele voorbereiding hebben meegemaakt, zie je dat Max met 11-4 voorstaat in de kwalificatie. Ric heeft weliswaar veel meer punten, maar op het moment van uitvallen reed Max vrijwel altijd vóór Ric. Ik vind Max dan ook iets beter dan Ricciardo, die voor mijn gevoel zijn plafond redelijk heeft bereikt, daar waar dat voor Max nog niet geldt.
Als je op plaats 6 start en dan terugvalt naar 9 kom je nu eenmaal in minder gevaarlijke situaties dan wanneer je op plaats 5 start en dan op 2 probeert te komen. Maar ja, waar gaat racen over, niet over afwachten naar mijn mening.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij komt op de een of andere manier ook minder vaak in gevaarlijke situaties dan Max. Ook daardoor haalt hij prima resultaten. Dat kan natuurlijk compleet toeval zijn, of het kan liggen aan de rijstijl van Max en Ricciardo.
Soms natuurlijk wel. Kwestie van doseren.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je op plaats 6 start en dan terugvalt naar 9 kom je nu eenmaal in minder gevaarlijke situaties dan wanneer je op plaats 5 start en dan op 2 probeert te komen. Maar ja, waar gaat racen over, niet over afwachten naar mijn mening.
Ook dat ja. Vaak zijn dit soort teksten helemaal niet zoals het gezegd is.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het verhaal zal vooral gekleurd zijn door een of andere 'journalist' die het publiceerde.
Mwah, zo vaak probeert hij nou ook weer niet iets...quote:Op donderdag 21 september 2017 19:02 schreef XL het volgende:
Ricciardo is echt niet afwachtend hoor. Zo’n actie op Raikkonen in Monza, daar heeft hij geluk dat kimi het toestaat. Max heeft gewoon pech dat hij het bij Massa probeert.
Idd. In Monza wel een schitterende actie, dat mag ook zeker gezegd wordenquote:Op donderdag 21 september 2017 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mwah, zo vaak probeert hij nou ook weer niet iets...
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mwah, zo vaak probeert hij nou ook weer niet iets...
Owh, absoluut. Hij heeft soms schitterende inhaalacties. Maar niet vaak.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Idd. In Monza wel een schitterende actie, dat mag ook zeker gezegd worden
Vettel, Hamilton hebben nul inhaalacties per seizoen en als ze door pech achterin terecht komen blazen ze alles op het rechte stuk erlangs.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, absoluut. Hij heeft soms schitterende inhaalacties. Maar niet vaak.
Ik kijk alleen Sky, dus het ligt er niet aan dat ik Olav ( ) zou napraten ofzo.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.
Sorry, ik wist niet dat ik je persoonlijk beledigde. Ik geef gewoon mijn mening.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:45 schreef XL het volgende:
[..]
Vettel, Hamilton hebben nul inhaalacties per seizoen en als ze door pech achterin terecht komen blazen ze alles op het rechte stuk erlangs.
Het verschil met Verstappen is dat die dus wél de Ferrari's en Mercedessen aanvalt/wil vallen.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.
Eerste is niet helemaal waar, tweede geld ook enigszins voor Red Bull (iig betere auto).quote:Op donderdag 21 september 2017 19:45 schreef XL het volgende:
[..]
Vettel, Hamilton hebben nul inhaalacties per seizoen en als ze door pech achterin terecht komen blazen ze alles op het rechte stuk erlangs.
Je begrijpt wat ik ermee wil zeggen. Als je van voor rijdt kun je minder briljante dingen laten zien.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eerste is niet helemaal waar, tweede geld ook enigszins voor Red Bull (iig betere auto).
Eens.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het verschil met Verstappen is dat die dus wél de Ferrari's en Mercedessen aanvalt/wil vallen.
Ook verdedigend tov Ferrari en Mercedes is Verstappen sterker, tot groot beklag van de "grote namen" in de sport natuurlijk.
Alle andere teams zou hij met 2 vingers in zijn neus voorbij moeten rijden (en dat doet hij ook zoals niet al te lang geleden).
Held op de baan? Mwah, meer een keurige, snelle rijder. Buiten de baan? Op zich wel alleen die middelvinger naar Max heeft hem voor mij flink doen zakken.
Nogmaals, ik heb niks tegen RIC, al kan ik sommige persoonlijke acties/uitspraken van hem minder waarderen..quote:Op donderdag 21 september 2017 19:50 schreef XL het volgende:
Het is geen persoonlijke belediging hoor geen zorgen. Maar als niemand hier voor hem opkomt en iedereen hem neersabelt moet ik toch nuanceren. De verstappen-regel was nog maar net afgeschaft op Vettel zat al huilend achter Ricciardo ‘he moved under braking’ te roepen.
We vergeten snel dat hij nog maar 19 jaar is, dan al zo volwassen om kunnen gaan met zoveel tegenslag is buitengewoon inderdaad.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens.
Ook hoe hij reageerde na Spanje en Monaco vorig jaar vond ik way over the top. Tot complottheorietjes aan toe
Soms een m.i. onterechte sneer naar Max vind ik ook niet kies. Mocht hij het idd hebben gehad over met tegenslag omgaan en dat hij dat beter dan Max doet, dan heb ik echt zoiets van
We hebben vorig jaar gezien hoe hij met ern klein beetje tegenslag (Spanje en Monaco waar ik eerder over sprak) omging, en dat was niet niet best.. En zijn huidige seizoen vergelijken met het huidige seizoen van Max en dan zeggen dat hij beter met tegenslag omgaat is helemaal te zot voor woorden
Welke tegenslag, behalve een heel klein beetje pech (meestal buiten de race om) en het niet mee kunnen doen ad strijd om het kampioenschap?!?
Ik vind het serieus erg knap hoe Max op die leeftijd, en met wat hij in de FP's, de Q's, en in de races -zo lang hij mee kon doen- heeft laten zien tov zijn teamgenoot, omgaat met de ellende van dit seizoen. Bijna bovenaards.
En dat ALO steen en been klaagt wordt begrepen en als normaal gezien. Maar de enige keer dat Max er ff doorzat en braaf richting hotel vertrekt ipv voor de camera te razen en te tieren is een blijk van zijn "onvolwassenheid" Tierende VET of HAM zijn ook ok, want al meerdere keren WDC. Maar owh wee als Max begrijpelijkerwijs iets van enige frustratie laat blijken.. Dan zijn de rapen gaar... Bizar..
Dit.quote:Op vrijdag 22 september 2017 00:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We vergeten snel dat hij nog maar 19 jaar is, dan al zo volwassen om kunnen gaan met zoveel tegenslag is buitengewoon inderdaad.
Van de klagers trek ik me niet al te veel aan.
De enige die dat ook zou kunnen is Hamilton 😀quote:Op vrijdag 22 september 2017 04:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit.
En aanvullend; voor iedereen die denkt dat Ricciardo 'net zo goed' als Max is, kijk nog eens naar Brazilie 2016. Alle coureurs kunnen hard rijden op een droog wegdek met banden op optimale temperatuur. Wat Max in Brazilie deed, doet niemand in het huidige veld hem na.
Misschien Lewisquote:Op vrijdag 22 september 2017 04:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit.
En aanvullend; voor iedereen die denkt dat Ricciardo 'net zo goed' als Max is, kijk nog eens naar Brazilie 2016. Alle coureurs kunnen hard rijden op een droog wegdek met banden op optimale temperatuur. Wat Max in Brazilie deed, doet niemand in het huidige veld hem na.
Inderdaad. Als de twee topteams moet kiezen tussen Max en Ricciardo is dat mi nog geen uitgemaakte zaak. Beiden hebben hun sterke kanten, en het verschil is iig niet zo groot als men hier gelooft. Wat ook helemaal niet erg is, de meeste sporters worden in eigen land door chauvinisme wat beter beoordeeldquote:Op donderdag 21 september 2017 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.
Ja een heel seizoen lang constant rijden en punten behalen, echt een dwaas.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
Dat heeft niets met chauvinisme te maken. Ieder team verkiest Max boven RIC.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Als de twee topteams moet kiezen tussen Max en Ricciardo is dat mi nog geen uitgemaakte zaak. Beiden hebben hun sterke kanten, en het verschil is iig niet zo groot als men hier gelooft. Wat ook helemaal niet erg is, de meeste sporters worden in eigen land door chauvinisme wat beter beoordeeld
en paar (recente) oudjes:twitter:BadF1Stats twitterde op zondag 17-09-2017 om 16:09:51 Every time Jolyon Palmer doesn't have a drive for next season he finishes in the top six. #SingaporeGP #F1 reageer retweet
twitter:BadF1Stats twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 20:01:33 Lewis Hamilton now has the same number of pole positions as Ayrton Senna and Bruno Senna combined. #F1 #CanadianGP reageer retweet
twitter:BadF1Stats twitterde op zondag 28-05-2017 om 18:40:39 Jenson Button is the first driver in F1 history to retire in order to avoid a grid penalty reageer retweet
Dat is dan ook helemaal het punt niet.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:51 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Ja een heel seizoen lang constant rijden en punten behalen, echt een dwaas.
de auto thuis brengen is toch wel heel belangrijk en dat doet Ricciardo gewoon goed, in die zin is het wel de ideale rijderscombinatie maar als je weet wat het kost om een auto een paar tienden sneller te maken zou ik als topteam toch voor Max gaan.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Als de twee topteams moet kiezen tussen Max en Ricciardo is dat mi nog geen uitgemaakte zaak. Beiden hebben hun sterke kanten, en het verschil is iig niet zo groot als men hier gelooft. Wat ook helemaal niet erg is, de meeste sporters worden in eigen land door chauvinisme wat beter beoordeeld
Als team wil je beide soorten coureurs hebben. Een die snel is en veel zal kunnen winnen, maar soms ook iets te veel risico neemt en daardoor uitvalt en een coureur die constant is en daardoor over een heel seizoen net zo goed presteert. Zoiets als Senna en Prost bij McLaren bijvoorbeeld. Maar dan met een betere onderlinge relatie.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
de auto thuis brengen is toch wel heel belangrijk en dat doet Ricciardo gewoon goed, in die zin is het wel de ideale rijderscombinatie maar als je weet wat het kost om een auto een paar tienden sneller te maken zou ik als topteam toch voor Max gaan.
Precies, en juist daarom past Ricciardo misschien wel beter naast Vettel en Hamilton dan Max. Het zou me ook niets verbazen als Hamilton en Vettel een voorkeur hebben voor Ricciardo als teamgenoot, en die hebben er natuurlijk ook een stem in.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als team wil je beide soorten coureurs hebben. Een die snel is en veel zal kunnen winnen, maar soms ook iets te veel risico neemt en daardoor uitvalt en een coureur die constant is en daardoor over een heel seizoen net zo goed presteert. Zoiets als Senna en Prost bij McLaren bijvoorbeeld. Maar dan met een betere onderlinge relatie.
Dat zou kunnen, want dan worden ze niet aan alle kanten door hun teamgenoot voorbijgereden.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies, en juist daarom past Ricciardo misschien wel beter naast Vettel en Hamilton dan Max. Het zou me ook niets verbazen als Hamilton en Vettel een voorkeur hebben voor Ricciardo als teamgenoot, en die hebben er natuurlijk ook een stem in.
denk dat Vettel liever geen van beide heeft.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies, en juist daarom past Ricciardo misschien wel beter naast Vettel en Hamilton dan Max. Het zou me ook niets verbazen als Hamilton en Vettel een voorkeur hebben voor Ricciardo als teamgenoot, en die hebben er natuurlijk ook een stem in.
Denk ik ook, Palmer Ferrari 2019quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat Vettel liever geen van beide heeft.
https://www.formula1.com/(...)race-watch-vote.htmlquote:Latest / Feature
VOTE: Which of these classic Malaysia races do you want to watch in full?
Malaysia
22 Sep 2017
This year F1 bids a fond farewell to Malaysia with the 19th and final Grand Prix at Sepang. To mark the occasion we'll be making one classic race available to watch, in full, online for 19 days. Which race will it be? That’s where you come in. We’ve come up with a shortlist of three, but the choice is now yours. Take a look at the teaser videos below and cast your vote. The winner will be revealed next week…
* These votes will be collated with those received through the Official F1 Twitter pages to find the overall winner. The winning edit will be available to watch on F1.com and YouTube.com/F1.
twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
En dan speakertjes op de achtervleugel?quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
Kunstmatig gedoe. Je moet accepteren dat met het efficiënter worden van de motoren het geluid deels verdwijntquote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
Misschien zijn daar die microfoons dan voor :pquote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Sowieso wordt de MGU-H waarschijnlijk afgeschaft waardoor het geluid in 2021 al een stuk beter wordt.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kunstmatig gedoe. Je moet accepteren dat met het efficiënter worden van de motoren het geluid deels verdwijnt
Huh? Geluid?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Wacht maar af, als de fuel limitter blijft, zie ik ze nog in staat om drukgolfloze uitlaatgassen te produceren op kamertemperatuur.quote:Op vrijdag 22 september 2017 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sowieso wordt de MGU-H waarschijnlijk afgeschaft waardoor het geluid in 2021 al een stuk beter wordt.
Dan mis je het doppler effect en galm.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:30 schreef Waffle het volgende:
[..]
Misschien zijn daar die microfoons dan voor :p
natuurlijk is er veel mis met het life geluid, juist naast de baan anders begonnen ze niet eens aan zoietsquote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Que?quote:Op zaterdag 23 september 2017 03:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan mis je het doppler effect en galm.
Het doppler effect ontstaat door het geluid te horen/op te nemen vanaf een vast punt, terwijl de geluidsbron voorbij beweegt. Als je op de auto gaat opnemen, blijven geluidsbron en opnemer constant van positie ten opzichte van elkaar. Geen doppler meer.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que?
Bij de sirene van een ambulance heb je toch ook gewoon een doppler effect? Terwijl dat geluid ook niet uit de motor komt.
Je oor zit dan ook niet tegen de ambulance aan. Als je in de auto zit hoor je geen dopplereffect, alleen het constante geluid van de sirene.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que?
Bij de sirene van een ambulance heb je toch ook gewoon een doppler effect? Terwijl dat geluid ook niet uit de motor komt.
Ze wel eens naast de baan gehoord dan?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Klopt, daarintegen hoor je de turbo's opspinnen en het gerochel bij lage toeren. Voor Gp2 had ik mijn dopjes nodig, terwijl de Porsches gingen irriteren met hun lage gedreun.quote:Op zaterdag 23 september 2017 10:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze wel eens naast de baan gehoord dan?
Vroegâh kreeg ik kippenvel als je ze in de verte al aan hoorde komen. Het geroffel bij het terug schakelen en de knallen bij het opschakelen.
Dat is er nu niet meer. De Formule 2 produceert mooier geluid.
ik vind het juist live tegenvallen, op tv vind ik het niet zo'n bezwaarquote:Op zaterdag 23 september 2017 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Live valt het wel mee, natuurlijk niet het gejank van vroeger maar op TV valt het geluid veel meer weg. De oplossing is dan ook om het geluid beter op TV over te brengen.
http://m.gpupdate.net/en/f1-news/358730/f1-developing-exhaust-microphone-for-tv/
Ik ging ervan uit dat je erop doelde dat Formule 1 wagens uitgerust zouden worden met apparatuur dat geluid zou produceren. Zodat ook het publiek ter plekke de v10 (o.i.d.) te horen zou krijgen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Het doppler effect ontstaat door het geluid te horen/op te nemen vanaf een vast punt, terwijl de geluidsbron voorbij beweegt. Als je op de auto gaat opnemen, blijven geluidsbron en opnemer constant van positie ten opzichte van elkaar. Geen doppler meer.
quote:Op zondag 24 september 2017 22:15 schreef tja77 het volgende:
Nog 1 uur en 3 kwartier en het is weer raceweek
Ach je moet iets hè...
Grootste probleem is de fuelflow sensor gewoon weer het tanken terugbrengen .. maakt pitstop strategie weer mogelijk. Door een hoger verbruik toe te staan kunnen ook de toerentallen omhoog wat het geluid ten goede zal komen ..quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat je erop doelde dat Formule 1 wagens uitgerust zouden worden met apparatuur dat geluid zou produceren. Zodat ook het publiek ter plekke de v10 (o.i.d.) te horen zou krijgen.
quote:Op maandag 25 september 2017 08:01 schreef DeeBee het volgende:
F: regen en Max rijdt ze allemaal de moeder.
Goeie cornercut welquote:Op maandag 25 september 2017 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
De bril-jan-te start van Perez in Singapore. Van P12 naar P4
* Nattekat tekentquote:Op maandag 25 september 2017 08:01 schreef DeeBee het volgende:
F: regen en Max rijdt ze allemaal de moeder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |