abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2017 @ 23:03:55 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_173844259
quote:
Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?

“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.

Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.

Zondag met Lubach, 21.20 uur, VPRO (NPO3)
pi_173844844
Prima idee om die plaatjes te gaan pakken van leefomstandigheden van bio industrie op voedsel.
  zondag 17 september 2017 @ 23:40:06 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_173844983
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 23:34 schreef skysherrif het volgende:
Prima idee om die plaatjes te gaan pakken van leefomstandigheden van bio industrie op voedsel.
Eens.

pi_173845017
Goeie aflevering weer! Blijft genieten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173845025
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 23:34 schreef skysherrif het volgende:
Prima idee om die plaatjes te gaan pakken van leefomstandigheden van bio industrie op voedsel.
De website voor de stickers was zojuist overbelast, hopelijk doordat meer mensen er zo over denken. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 september 2017 @ 23:43:14 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_173845056
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 23:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De website voor de stickers was zojuist overbelast, hopelijk doordat meer mensen er zo over denken. :)
www.slechterleven.nl
pi_173845172
quote:
Oh nog steeds.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173845178
Schandalige omstandigheden inderdaad. Die vent wat aan het woord kwam, jezus zeg :').
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173845193
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:48 schreef Gohf046 het volgende:
Schandalige omstandigheden inderdaad. Die vent wat aan het woord kwam, jezus zeg :').
Die simpele of die psychopate boer?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173845476
Die simpele :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 18 september 2017 @ 00:13:56 #11
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_173845514
Die opmerking van die klant _O-.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_173845597
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 00:09 schreef Gohf046 het volgende:
Die simpele :')
Haha ja mensen blijven je verbazen. :')

Hij trok ook echt zo'n kop van: verdomd, die zit. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173846201
quote:
Stuur een mailtje naar slechtleven@zondagmetlubach.com met daarin de volgende gegevens:
– Je volledige naam
– Je emailadres
– Straatnaam en huisnummer
– Postcode en plaatsnaam
pi_173847040
Klanten zoals die man is waarom de bio-industrie niet kapot gaat en logisch ook, uiteindelijk komt vermindering van de voedselproductie hier op het bordje van de mensen in donker Afrika.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173847286
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Klanten zoals die man is waarom de bio-industrie niet kapot gaat en logisch ook, uiteindelijk komt vermindering van de voedselproductie hier op het bordje van de mensen in donker Afrika.
Omdat?
pi_173847324
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat hier meer geld zit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173849126
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Omdat hier meer geld zit.
Naja, er zal toch iets moeten gebeuren als je de situatie niet langer acceptabel vindt.

Ik zal weer eens wat meer met mijn voornemen gaan doen om minder vlees te eten en als ik het dan toch eet, beter te letten op wat ik koop.

Duurder is het netto niet.
pi_173850078
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, er zal toch iets moeten gebeuren als je de situatie niet langer acceptabel vindt.

Ik zal weer eens wat meer met mijn voornemen gaan doen om minder vlees te eten en als ik het dan toch eet, beter te letten op wat ik koop.

Duurder is het netto niet.
Ik ben daar ongeveer een jaar geleden mee begonnen en gaat mij prima af, ik eet nu zo'n 5 dagen per week vegetarisch of veganistisch. En dat geldt zelfs voor m'n guilty pleasures zoals bijvoorbeeld broodje shoarma (Vivera shoarma :9~ ) of saucijzenbroodje (Vegetarische Slager).
pi_173852623
Beetje dezelfde kritiek als vorige week, te lange items en niet enorm grappig. Had ook het idee dat veel grappen doodsloegen bij het publiek.
pi_173853705
Op zich een goed initiatief, dat "slechter leven", maar ook al pak je het hier in Nederland beter aan, dan nog vindt er in het buitenland meer dan genoeg dierenleed plaats. Als vlees uit eigen land te duur wordt, kiest de consument gewoon voor goedkoper vlees uit het buitenland....
pi_173853847
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:58 schreef Elfletterig het volgende:
Op zich een goed initiatief, dat "slechter leven", maar ook al pak je het hier in Nederland beter aan, dan nog vindt er in het buitenland meer dan genoeg dierenleed plaats. Als vlees uit eigen land te duur wordt, kiest de consument gewoon voor goedkoper vlees uit het buitenland....
hmmm ja, dan kan je toch louter import toestaan wat aan de gestelde eisen voldoet?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 18 september 2017 @ 16:15:03 #22
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_173853892
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:58 schreef Elfletterig het volgende:
... Als vlees uit eigen land te duur wordt, kiest de consument gewoon voor goedkoper vlees uit het buitenland....
En dat is precies wat Lubach aankaart! (en die gast in de AH ook)
De consument bepaalt.

Hoe meer wij weigeren om slechtleven-vlees te kopen, hoe eerder fabrikanten stoppen met dat vlees afnemen.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_173853950
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Beetje dezelfde kritiek als vorige week, te lange items en niet enorm grappig. Had ook het idee dat veel grappen doodsloegen bij het publiek.
Ik vond het ook slappe hap.
pi_173854318
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 16:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

hmmm ja, dan kan je toch louter import toestaan wat aan de gestelde eisen voldoet?
Dat kan, maar dan vindt het vlees wel op een andere manier z'n weg naar onze schappen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:15 schreef BillsGate het volgende:

[..]

En dat is precies wat Lubach aankaart! (en die gast in de AH ook)
De consument bepaalt.

Hoe meer wij weigeren om slechtleven-vlees te kopen, hoe eerder fabrikanten stoppen met dat vlees afnemen.
Het punt is nu juist dat grote groepen consumenten (zeg maar gerust: een ruime meerderheid) niet malen om dierwelzijn. Ze willen gewoon zo goedkoop mogelijk vlees. Het leven is al duur zat, is hun redenering.
pi_173857025
Net teruggekeken en heb misschien wel de slechtste aflevering tot nu toe gezien. Jammer!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')