abonnement Unibet Coolblue
pi_173992369
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:05 schreef naoomx het volgende:
In mijn leven gebeuren er wel vrij vaak "onverklaarbare gebeurtenissen" en "speciale connecties met mensen". Ook dusdanig vaak & erg dat het zelfs vaak een deel is van mijn reputatie.

Ik zie het zelf gewoon als iets wat gebeurt doordat ik een nogal "zweverige persoonlijkheid" gehad heb (vooral in het verleden). Dan trek je gewoon bepaalde toevalligheden aan. :)
Wil je er een aantal noemen?
pi_173993644
Er is mij nog nooit zoiets overkomen, helemaal nooit. Toen mijn vader overleed zat ik er half half een beetje op te wachten, maar niks nada noppes.
pi_180784595
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:23 schreef Krollie het volgende:

[..]

Wil je er een aantal noemen?
Ik ben ook nog steeds benieuwd haha!
pi_181032672
Toen ik een jaar of 17/18 was had ik op mn slaapkamer een bureau met computer en een bureaulampje. Ik gamede wel geregeld in die tijd dus zat na school vaak op de kamer.
Meestal had ik het bureaulampje aan ipv de grote lamp; de grote lamp weerkaatste weer in het beeldscherm dus fucking irritant. Maakt ook niet uit verder.

Toen ik daar dus zat op een avond begon het lampje te flikkeren. Niks bijzonders opzich dus na een 'tikje' deed ie weer normaal. Maar nog geen 5 minuten later zie ik rechts in mijn ooghoek een soort hand naar mij "zwaaien". Hoe het bewoog is lastig uit te leggen helaas. De hand was bruinzwart van kleur en best behaard, het had zo een apenhand kunnen zijn. Toe ik naar rechts keek was het weg. Dus echt een wtf-gevoel :?
Na een tijdje weer recht uit te hebben gekeken was de hand er weer met hetzelfde gebaar. Dit keer bleef ik rechtdoor kijken en kon ik me focussen op de hand waardoor ik deze goed kon zien. Na 5 seconden was deze weer weg. Dit zelfde heb ik 2 jaar later ook nog eens meegemaakt.

---

Op latere leeftijd (22/23 denk ik?) kon ik geregeld opmerken wanneer iemand me aankijkt of aanstaarde zonder dat ik deze persoon zie. Kan dus goed aanvoelen wanneer ik bekeken wordt :9 In de club wel leuk en handig.. maar niet altijd..
In de wintermaanden als het vroeg donker is of ik kwam weer van uitgaan en ik loop in mijn ouders huis de trap op heb ik me ook een tijd lang 'bekeken' gevoeld. Het voelde alsof iemand boven het trappenhuis hing en diegene mij de hele weg naar boven aanstaarde. Mijn ouders en zusje hadden dit gevoel niet toen ik erover begon. Soms dacht ik echt dat ik gek werd!

Beide ervaringen waren niet vervelend of met slechte intenties naar mijn weten. Heb nu (helaas) al jaren geen gekke dingen meer meegemaakt. Wel leuk om jullie ervaringen hier te lezen *O*
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:40:38 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181033179
Het raarste wat ik heb meegemaakt was met mijn zoon toen hij een peuter/kleuter was.
Volgens zijn eigen zeggen zag hij 'wolkenmensen'. Die zag hij op zijn slaapkamer en dat leverde stevige paniek op.
Een kat die we toen hadden reageerde daar heftig op. Al voor het kind reageerde speerde de kat met dikke staart en veel drang naar boven, om zich dan tussen kind en wat het kind zag op te stellen. In defensieve houding, blazend en alles. Dat klopte altijd (volgens kind en kat).

Na een aantal van die aanvaringen hebben we het kind een andere slaapkamer gegeven. Sindsdien niets meer meegemaakt. Geen 'terrors' meer voor het kind en een tevreden kat. Waarbij die laatste die ene kamer bleef mijden.
Hij (kind) herinnert zich die 'wolkenmensen' niet. En ik heb werkelijk geen idee of de kat op hem (nog in een droom) reageerde of niet. Kan er dus niets zinnigs over zeggen. Zelf voel ik niets op die kamer, mijn man heeft zijn kantoor er inmiddels al jaren en merkt ook niets.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181034996
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:39 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ik ben ook nog steeds benieuwd haha!

quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:23 schreef Krollie het volgende:

[..]

Wil je er een aantal noemen?
Nee, ter info: R&P / R.I.P. Naoomx
Graag post niet meer quoten. Door naar ervaringen van andere users.
pi_181043762
quote:
In de wintermaanden als het vroeg donker is of ik kwam weer van uitgaan en ik loop in mijn ouders huis de trap op heb ik me ook een tijd lang 'bekeken' gevoeld. Het voelde alsof iemand boven het trappenhuis hing en diegene mij de hele weg naar boven aanstaarde. Mijn ouders en zusje hadden dit gevoel niet toen ik erover begon. Soms dacht ik echt dat ik gek werd!

Beide ervaringen waren niet vervelend of met slechte intenties naar mijn weten. Heb nu (helaas) al jaren geen gekke dingen meer meegemaakt. Wel leuk om jullie ervaringen hier te lezen *O*
Wow dit had ik vroeger ook altijd in het huis van mijn ouders. Ik heb een tijdje met een psycholoog gepraat en zij vroeg me eens hoe ik me altijd voelde thuis. Ik begon toen meteen over het nare gevoel wat ik vaak had, vooral in het trapgat. Ik wilde altijd zo snel mogelijk naar beneden als ik bovenaan de trap stond, dus met mijn sokken gleed ik zelfs altijd langs de zijkant langs de muren naar beneden. De slaapkamer tegenover de trap voelde ook altijd erg vreemd. Mijn broer sliep er eerst en had vaak dezelfde vage droom en toen hij naar zolder verkaste en ik in die kamer ging slapen had ik diezelfde droom ook: een zwart beeld met allerlei flitsen erdoor waardoor ik een angstig gevoel kreeg en vervolgens keek ik van bovenaf op een kamer neer en het beeld was niet perse eng, maar gaf een onprettig gevoel. Misschien iets met een bron onder de grond te maken? Toen ik 13 was wilde ik daar al weg, uiteindelijk op mijn 17e uit huis gegaan en een half uur fietsen verderop gaan wonen.

Ik geloof dat energieën in huis blijven hangen. In dat huis van mijn ouders is lang geleden eens brand geweest, mijn opa is er later overleden, 4 jaar geleden mijn moeder, 5 maanden daarna kreeg mijn vader er een hersenbloeding (overleed een week daarna in het ziekenhuis) en de man die het huis kocht kreeg binnen 2 maanden kanker en overleed binnen een week. Sowieso in die straat overleden erg veel mensen aan kanker. Kortom een nare negatieve energie naar mijn mening..
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:22:19 #63
16305 Jappie
parttime reverend
pi_181050824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ach ja mensen beweren zo veel...ik ben zelf meer van de ratio (ik bedoel ik doe mijn best..). Voor zover ik weet is er nog nooit een bovennatuurlijke gebeurtenis in een gecontroleerde omgeving vastgelegd. Nergens ter wereld. Er ligt wel een beloning van ik meen 1 miljoen klaar voor de eerste de beste die dat wel lukt.
Makkelijk te beloven..zodra iets valt vast te leggen lijkt het mij per definitie niet bovennatuurlijk meer. ;)
pi_181053561
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:56 schreef onniedah het volgende:

[..]

Wow dit had ik vroeger ook altijd in het huis van mijn ouders. Ik heb een tijdje met een psycholoog gepraat en zij vroeg me eens hoe ik me altijd voelde thuis. Ik begon toen meteen over het nare gevoel wat ik vaak had, vooral in het trapgat. Ik wilde altijd zo snel mogelijk naar beneden als ik bovenaan de trap stond, dus met mijn sokken gleed ik zelfs altijd langs de zijkant langs de muren naar beneden. De slaapkamer tegenover de trap voelde ook altijd erg vreemd. Mijn broer sliep er eerst en had vaak dezelfde vage droom en toen hij naar zolder verkaste en ik in die kamer ging slapen had ik diezelfde droom ook: een zwart beeld met allerlei flitsen erdoor waardoor ik een angstig gevoel kreeg en vervolgens keek ik van bovenaf op een kamer neer en het beeld was niet perse eng, maar gaf een onprettig gevoel. Misschien iets met een bron onder de grond te maken? Toen ik 13 was wilde ik daar al weg, uiteindelijk op mijn 17e uit huis gegaan en een half uur fietsen verderop gaan wonen.

Ik geloof dat energieën in huis blijven hangen. In dat huis van mijn ouders is lang geleden eens brand geweest, mijn opa is er later overleden, 4 jaar geleden mijn moeder, 5 maanden daarna kreeg mijn vader er een hersenbloeding (overleed een week daarna in het ziekenhuis) en de man die het huis kocht kreeg binnen 2 maanden kanker en overleed binnen een week. Sowieso in die straat overleden erg veel mensen aan kanker. Kortom een nare negatieve energie naar mijn mening..
Als er meerdere rapportages over een slecht gevoel rondom een locatie zijn kan het zijn dat het een gevalletje infrageluid betreft.
pi_181053594
quote:
12s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:22 schreef Jappie het volgende:

[..]

Makkelijk te beloven..zodra iets valt vast te leggen lijkt het mij per definitie niet bovennatuurlijk meer. ;)
Ja, dus daarmee zeg je feitelijk dat "bovennatuurlijk" niet bestaat, want als iets bestaat, is het vast te leggen, sooner or later. Wellicht zijn nu de instrumenten er nog niet voor. Sommige zaken zijn inderdaad nog niet te meten, maar dat maakt ze niet bovennatuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ach ja mensen beweren zo veel...ik ben zelf meer van de ratio (ik bedoel ik doe mijn best..). Voor zover ik weet is er nog nooit een bovennatuurlijke gebeurtenis in een gecontroleerde omgeving vastgelegd. Nergens ter wereld. Er ligt wel een beloning van ik meen 1 miljoen klaar voor de eerste de beste die dat wel lukt.
En inderdaad, dat was de James Randi foundation, maar die hebben hun miljoen inmiddels ingetrokken voor zover ik weet, daar er 30 jaar lang niemand "supernatural powers" of "paranormale verschijnselen" heeft kunnen aantonen onder gecontroleerde omstandigheden.
Lambo of Rekt
pi_181054117
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:56 schreef onniedah het volgende:

[..]

Wow dit had ik vroeger ook altijd in het huis van mijn ouders. Ik heb een tijdje met een psycholoog gepraat en zij vroeg me eens hoe ik me altijd voelde thuis. Ik begon toen meteen over het nare gevoel wat ik vaak had, vooral in het trapgat. Ik wilde altijd zo snel mogelijk naar beneden als ik bovenaan de trap stond, dus met mijn sokken gleed ik zelfs altijd langs de zijkant langs de muren naar beneden. De slaapkamer tegenover de trap voelde ook altijd erg vreemd. Mijn broer sliep er eerst en had vaak dezelfde vage droom en toen hij naar zolder verkaste en ik in die kamer ging slapen had ik diezelfde droom ook: een zwart beeld met allerlei flitsen erdoor waardoor ik een angstig gevoel kreeg en vervolgens keek ik van bovenaf op een kamer neer en het beeld was niet perse eng, maar gaf een onprettig gevoel. Misschien iets met een bron onder de grond te maken? Toen ik 13 was wilde ik daar al weg, uiteindelijk op mijn 17e uit huis gegaan en een half uur fietsen verderop gaan wonen.

Ik geloof dat energieën in huis blijven hangen. In dat huis van mijn ouders is lang geleden eens brand geweest, mijn opa is er later overleden, 4 jaar geleden mijn moeder, 5 maanden daarna kreeg mijn vader er een hersenbloeding (overleed een week daarna in het ziekenhuis) en de man die het huis kocht kreeg binnen 2 maanden kanker en overleed binnen een week. Sowieso in die straat overleden erg veel mensen aan kanker. Kortom een nare negatieve energie naar mijn mening..
Heftig! Zei je psycholoog er nog wat over?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 18:23:26 #67
16305 Jappie
parttime reverend
pi_181058899
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, dus daarmee zeg je feitelijk dat "bovennatuurlijk" niet bestaat, want als iets bestaat, is het vast te leggen, sooner or later. Wellicht zijn nu de instrumenten er nog niet voor. Sommige zaken zijn inderdaad nog niet te meten, maar dat maakt ze niet bovennatuurlijk.

Ja en nee.

Ja = bovennatuurlijk bestaat niet.
Nee = ik ben er niet van overtuigd dat alles wat is ook als ""bestaand" is vast te leggen binnen datgene wat wij doorgaans als "natuurlijk" beschouwen.

Mijn begrip van natuurlijk is vrij letterlijk: "alles wat tot onze natuur(aard) behoort."
Het gangbare begrip van natuurlijk beperkt zich echter vaak tot dat wat wij met of zonder hulpmiddelen zintuigelijk kunnen waarnemen. De meer gangbare beeldvorming van natuurlijk bied dus ruimte voor het bestaan van bovennatuurlijk omdat onze natuur groter is dan ons gangbare begrip. ;)
pi_181059255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:23 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ja en nee.

Ja = bovennatuurlijk bestaat niet.
De kans dat de natuur perongeluk een gekleurde plastic stoel fabriceert is niet erg hoog. Dat en andere processen waarin mensen diverse nieuwe materialen fabriceren zou ik als bovennatuurlijk herdefinieeren.
pi_181060614
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:23 schreef Jappie het volgende:
Nee = ik ben er niet van overtuigd dat alles wat is ook als ""bestaand" is vast te leggen binnen datgene wat wij doorgaans als "natuurlijk" beschouwen.

Als iets wel bestaat maar niet vast te leggen is, zijn we gewoon nog niet ver genoeg om het vast te leggen.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De kans dat de natuur perongeluk een gekleurde plastic stoel fabriceert is niet erg hoog. Dat en andere processen waarin mensen diverse nieuwe materialen fabriceren zou ik als bovennatuurlijk herdefinieeren.
Ik moest lachen,... maar dan nog komt het uit de natuur voort he, als je m zo doortrekt, want wij (mensen) doen vaak alsof we buiten de natuur staan, en helaas leven we ook steeds verder van de (groene) natuur af dan goed voor ons is, maar wij zijn gewoon onderdeel van de natuur en fabriceren die plastic stoel.
Lambo of Rekt
pi_181074617
offtopic posts opgeschoond.

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 21:59:36 ]
pi_181125315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:29 schreef Ronzz het volgende:

[..]

Heftig! Zei je psycholoog er nog wat over?
Nee zij liet mij eigenlijk vooral zelf praten en daardoor nadenken en gaf niet haar mening ofzo haha
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:46:00 #72
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181125452
Ik zat op de basisschool en voor dat ik naar school ging zei ik tegen mijn moeder dat de bank in brand stond, ik zei dat ik wist dat het niet zo was maar dat ik het echt zag.

Een ander klasgenootje van me wilde niet naar school want hij zag de school in brand staan.

Tijdens de pauze is de school geëvacueerd vanwege een fikse brand.


Ik geloof oprecht dat je soms dingen aan kan voelen komen. Ik heb vaker dit soort dingen meegemaakt namelijk.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_181141887
Een meisje wilde per se de bergen in. Haar moeder waarschuwde niet te gaan. Maar toen het meisje haar zin doordreef zei haar moeder: ga maar, je zult daar op je eigen benen komen maar je zult door de benen van een ander thuisgebracht worden. Eenmaal op de top van een berg, rees er een sterke windvlaag op die haar van de top dreef. Ze viel naar beneden op een scherpe rots die dwars door haar hoofd ging. Ze is door een vrouw naar huis gedragen. Overleden.
pi_181144923
Heb wel een paar keer rare dingen meegemaakt maar dat was elke keer 's nachts als ik sliep/half sliep. Wijd het zelf gewoon aan mijn hersenen die toen gewoon half sliepen. Het gevoel van een schok die langzaam vanaf mijn hoofd naar mijn voeten ging (iets van 3 seconden tijd bedoel ik daarmee). Duidelijk gevoel dat iemand me streelde over mijn gezicht. Dat soort gedoe. Ervaar het zelf niet echt zo als positief trouwens, was voor mij naar omdat ik weet dat mijn lichaam/hersenen dus op dat moment extra raar functioneren.

Heb wel vaker dingen bij het slapen gaan gehad, dat maakt het misschien ook wat minder fijn. Best vaak het gevoel gehad dat er iets in mijn keel zat en ik daardoor wakker werd (deze week nog weer gehad, jottem), speeksel op mijn hand zie ik dan als fel groen, vroeger maanden gehad dat ik voor ik in slaap viel mijn hartslag letterlijk 180 ging. Weet nog steeds niet waarom dat zo was. En zo zijn er vast genoeg dingen die ik gelukkig wel vergeten ben. Maar de kern voor mij is wel dat ik het niet zie als iets onverklaarbaars, zie het gewoon als mijn hersenen die op dat moment helemaal leip zijn
pi_181144939
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:46 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik zat op de basisschool en voor dat ik naar school ging zei ik tegen mijn moeder dat de bank in brand stond, ik zei dat ik wist dat het niet zo was maar dat ik het echt zag.

Een ander klasgenootje van me wilde niet naar school want hij zag de school in brand staan.

Tijdens de pauze is de school geëvacueerd vanwege een fikse brand.

Ik geloof oprecht dat je soms dingen aan kan voelen komen. Ik heb vaker dit soort dingen meegemaakt namelijk.
Ach ja er zijn zoveel mensen. Stel dat 1 op de 100.000 mensen gewoon dromen dan krijg je altijd wel 1 die juist zoiets droomt als wat jij deed en dat het dan ook echt gebeurd. En ook wel de rest van wat je eerder droomde. En die 1 op de 100.000 gelooft ook van zichzelf dat het geen toeval kan zijn en wel echt iets moet zeggen (logisch toch, de kans dat je 1 uit de 100.000 bent (als voorbeeld) is slechts 1 uit de 100.000 dus niet bar groot, terwijl het gewoon toeval is.

Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar bedoel statistiek liegt niet maar veel mensen begrijpen niet echt hoe het in de praktijk werkt.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:31:29 #76
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181147377
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:06 schreef momentius het volgende:

[..]

Ach ja er zijn zoveel mensen. Stel dat 1 op de 100.000 mensen gewoon dromen dan krijg je altijd wel 1 die juist zoiets droomt als wat jij deed en dat het dan ook echt gebeurd. En ook wel de rest van wat je eerder droomde. En die 1 op de 100.000 gelooft ook van zichzelf dat het geen toeval kan zijn en wel echt iets moet zeggen (logisch toch, de kans dat je 1 uit de 100.000 bent (als voorbeeld) is slechts 1 uit de 100.000 dus niet bar groot, terwijl het gewoon toeval is.

Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar bedoel statistiek liegt niet maar veel mensen begrijpen niet echt hoe het in de praktijk werkt.
Ik snap je punt volledig. Ik kan het verder ook niet verklaren maar had dat heel vaak dat soort dingen.

Een soort vreemd voorgevoel.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_181177937
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:03 schreef momentius het volgende:
Heb wel een paar keer rare dingen meegemaakt maar dat was elke keer 's nachts als ik sliep/half sliep. Wijd het zelf gewoon aan mijn hersenen die toen gewoon half sliepen. Het gevoel van een schok die langzaam vanaf mijn hoofd naar mijn voeten ging (iets van 3 seconden tijd bedoel ik daarmee). Duidelijk gevoel dat iemand me streelde over mijn gezicht. Dat soort gedoe. Ervaar het zelf niet echt zo als positief trouwens, was voor mij naar omdat ik weet dat mijn lichaam/hersenen dus op dat moment extra raar functioneren.

Heb wel vaker dingen bij het slapen gaan gehad, dat maakt het misschien ook wat minder fijn. Best vaak het gevoel gehad dat er iets in mijn keel zat en ik daardoor wakker werd (deze week nog weer gehad, jottem), speeksel op mijn hand zie ik dan als fel groen, vroeger maanden gehad dat ik voor ik in slaap viel mijn hartslag letterlijk 180 ging. Weet nog steeds niet waarom dat zo was. En zo zijn er vast genoeg dingen die ik gelukkig wel vergeten ben. Maar de kern voor mij is wel dat ik het niet zie als iets onverklaarbaars, zie het gewoon als mijn hersenen die op dat moment helemaal leip zijn
Komt wellicht overeen met slaapverlamming?
pi_181183956
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:06 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Komt wellicht overeen met slaapverlamming?
Ik weet niet, kon/kan dan wel gewoon bewegen dus ja, lijkt me van niet dan toch?
pi_181188989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:25 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik weet niet, kon/kan dan wel gewoon bewegen dus ja, lijkt me van niet dan toch?
Hmm, nee met een slaapverlamming kun je indd niet bewegen.. denk dat we het wel in die ‘hoek’ moeten zoeken.
pi_181189049
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:06 schreef momentius het volgende:

[..]

Ach ja er zijn zoveel mensen. Stel dat 1 op de 100.000 mensen gewoon dromen dan krijg je altijd wel 1 die juist zoiets droomt als wat jij deed en dat het dan ook echt gebeurd. En ook wel de rest van wat je eerder droomde. En die 1 op de 100.000 gelooft ook van zichzelf dat het geen toeval kan zijn en wel echt iets moet zeggen (logisch toch, de kans dat je 1 uit de 100.000 bent (als voorbeeld) is slechts 1 uit de 100.000 dus niet bar groot, terwijl het gewoon toeval is.

Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar bedoel statistiek liegt niet maar veel mensen begrijpen niet echt hoe het in de praktijk werkt.
In je dromen kun je alles ervaren wat je in het dagelijks leven ook kunt ervaren. Al je zintuigen werken gewoon door. Je brein kan spelletjes spelen met wat jij ervaart als "echt". Vaak blijft het wat oppervlakkiger maar soms wordt het intenser. Met name in de staat tussen het dromen en wakker worden kan de uitwerking creepy zijn.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:34:25 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181189528
Ik geloof niet in die zweverige zooi; er zal best 'iets' zijn ergens.. Nog nooit echt gekke dingen gehad, maar laatst had ik toch wel iets aparts..
30 jaar geleden thuis weggelopen en nooit meer teruggegaan en/of contact meer gehad, mijn moeder heeft lekker verder haar leventje verrookt en verzopen, dit leidde tot kanker. Pas geleden kreeg ik via wat kanalen te horen dat ze op sterven lag.. Had blijkbaar al 2 jaar diagnose longkanker, was uitgezaaid naar de hersenen, niks meer aan te doen, en blijkbaar lag ze nu in het ZH en was het tijd om naasten te gaan heads uppen' over het aanstaande einde.
Niks aan het handje verder, boeide me niks, life goes on.. Tot.. ik op een nacht ineens wakker werd met krijsende pijn in mijn kop, echt dat de tranen over mijn smoel liepen bijna, praten ging bijna niet... naar beneden, over mijn nek van de pijn, water drinken en pillen eten voorzichtig.. pijn werd iets minder, maar niet zoveel als zou moeten met wat ik op had.. dagje miserabel op de bank gehangen op een flink pillen dieet.. werd ik in de middag geappt: moeder was overleden..

Toen heb ik me toch effe achter mijn oor gekrabt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181189577
Ik vind met dit soort dingen altijd het moeilijke dat het puur gevoel is.
Het gevoel dat er iemand bij je is, en dat je gewoon zeker weet dat het die ene persoon is.
Nooit te bewijzen, niet vast te leggen op film of foto.
En wat doet het er toe ook eigenlijk.
Ik voel op een bepaalde plek in de tuin een aanraking. Een zacht strelen van mijn arm. En ik weet 100% zeker dat het mijn vader is. Het troost mij. Is het dan van belang dat een ander het gelooft?
Moet ik dat bewijzen?
Alles wat je goed doet, en waar je troost uit haalt, is fijn.
Het wordt een andere zaak als iets je bang maakt. Want ook dat bestaat.
pi_181189826
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
Ik geloof niet in die zweverige zooi; er zal best 'iets' zijn ergens.. Nog nooit echt gekke dingen gehad, maar laatst had ik toch wel iets aparts..
30 jaar geleden thuis weggelopen en nooit meer teruggegaan en/of contact meer gehad, mijn moeder heeft lekker verder haar leventje verrookt en verzopen, dit leidde tot kanker. Pas geleden kreeg ik via wat kanalen te horen dat ze op sterven lag.. Had blijkbaar al 2 jaar diagnose longkanker, was uitgezaaid naar de hersenen, niks meer aan te doen, en blijkbaar lag ze nu in het ZH en was het tijd om naasten te gaan heads uppen' over het aanstaande einde.
Niks aan het handje verder, boeide me niks, life goes on.. Tot.. ik op een nacht ineens wakker werd met krijsende pijn in mijn kop, echt dat de tranen over mijn smoel liepen bijna, praten ging bijna niet... naar beneden, over mijn nek van de pijn, water drinken en pillen eten voorzichtig.. pijn werd iets minder, maar niet zoveel als zou moeten met wat ik op had.. dagje miserabel op de bank gehangen op een flink pillen dieet.. werd ik in de middag geappt: moeder was overleden..

Toen heb ik me toch effe achter mijn oor gekrabt.
Hoe vaak ik zulke verhalen al gehoord heb in naaste omgeving.. bijzonder.
Alsof er een koord van de navelstreng nog in tact is op basis van koppelende energie.. klinkt misschien raar.
pi_181189857
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
Ik geloof niet in die zweverige zooi; er zal best 'iets' zijn ergens.. Nog nooit echt gekke dingen gehad, maar laatst had ik toch wel iets aparts..
30 jaar geleden thuis weggelopen en nooit meer teruggegaan en/of contact meer gehad, mijn moeder heeft lekker verder haar leventje verrookt en verzopen, dit leidde tot kanker. Pas geleden kreeg ik via wat kanalen te horen dat ze op sterven lag.. Had blijkbaar al 2 jaar diagnose longkanker, was uitgezaaid naar de hersenen, niks meer aan te doen, en blijkbaar lag ze nu in het ZH en was het tijd om naasten te gaan heads uppen' over het aanstaande einde.
Niks aan het handje verder, boeide me niks, life goes on.. Tot.. ik op een nacht ineens wakker werd met krijsende pijn in mijn kop, echt dat de tranen over mijn smoel liepen bijna, praten ging bijna niet... naar beneden, over mijn nek van de pijn, water drinken en pillen eten voorzichtig.. pijn werd iets minder, maar niet zoveel als zou moeten met wat ik op had.. dagje miserabel op de bank gehangen op een flink pillen dieet.. werd ik in de middag geappt: moeder was overleden..

Toen heb ik me toch effe achter mijn oor gekrabt.
Bizar. Ik had een broer waar ik geen contact meer mee had. Het ging slecht met hem hoorde ik via, via.
Op mijn verjaardag n.b. kreeg ik ineens het gevoel, het gaat fout. Nu er naar toe.
Hij wilde van geen dokter, überhaupt andere mensen weten.
Ik belde aan en hij liet mij onmiddellijk toe. Ik heb de H.A. ingeschakeld, hij is opgenomen, en 3 weken later was hij dood.
Longkanker, met uitzaaiingen.
En die laatste weken, hoe hartverscheurend ook, had ik nooit willen missen.
Ik heb hem bij kunnen staan tot op het laatst.
Nooit je gevoel negeren.
pi_181189934
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:42 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Hoe vaak ik zulke verhalen al gehoord heb in naaste omgeving.. bijzonder.
Alsof er een koord van de navelstreng nog in tact is op basis van koppelende energie.. klinkt misschien raar.
Er is een bepaalde band, koord, dat niet te breken is.
Ook een hele speciale mate van vergeving. De drang om toch terug te keren naar je naasten. In het geval dat het nodig is.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:39:07 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181191450
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:42 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Hoe vaak ik zulke verhalen al gehoord heb in naaste omgeving.. bijzonder.
Alsof er een koord van de navelstreng nog in tact is op basis van koppelende energie.. klinkt misschien raar.
Het grappige, is dat het ook stom toeval kan zijn :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181191573
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het grappige, is dat het ook stom toeval kan zijn :)
Hmm, dat zou ik geloven als ik zo’n soort verhalen maar eenmalig gehoord had.. maar ik heb het vaker gehoord. Toeval bestaat niet echt.. alles heeft een reden.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:48:23 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181191695
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:44 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Hmm, dat zou ik geloven als ik zo’n soort verhalen maar eenmalig gehoord had.. maar ik heb het vaker gehoord. Toeval bestaat niet echt.. alles heeft een reden.
Uhhuh, de Rabobank :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181631225
Ik heb in mn leven tot dusver 2 geesten gezien (vlak voor mn neus en nee ik had niks gedronken of zo), en verder gebeuren hier toch best vrij regelmatig onverklaarbare dingen (harde knal in huis, lichtbol die verschijnt aan de muur, dingen die niet alleen maar omvallen maar ook n end verderop komen te liggen). Zelf ben ik er totaal niet bang voor maar t wekt wel mijn nieuwsgierigheid natuurlijk :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 2 september 2018 @ 22:51:07 #90
478323 kaakchirurg444
zat he maar had je niet gezien
pi_181653461
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:00 schreef onniedah het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie wel eens iets hebben mee gemaakt op het gebied van het 'onverklaarbare' en hoe jullie daar over denken.

Ik zelf geloof bijvoorbeeld wel dat er 'iets' (energie) is na de dood en er zijn wel eens dingen gebeurd, maar ik kan ze niet helemaal plaatsen. Hier enkele voorbeeldjes die ik zelf heb mee gemaakt (niet in logische volgorde trouwens)

1. Mijn beide ouders zijn binnen een half jaar overleden. Eerst mijn moeder en daarna mijn vader. Toen ik een keer erg verdrietig was en thuis op de bank zat te huilen zei ik in gedachten: Kon ik nog maar met jullie praten of een teken krijgen dat jullie nog in mijn buurt zijn. Op dat moment viel een knuffelbeer van de kast af. Eerst dacht ik dat mijn kat dat had gedaan, want die zat aan de andere kant van de kast. Dus ik zette de beer weer terug en een paar minuten later viel deze weer. Mijn kat zat vervolgens geschrokken en gespannen op de kast en sprong er af. Hij sloop toen heel langzaam naar een dressoir aan de linkerkant in de woonkamer en begon te snuffelen en omhoog te kijken, nog steeds met een gespannen houding. Toen begon de lamp op de kast opeens hard te flikkeren en sprong kapot. Het was heel raar maar ik werd hier vrolijk door. Ook al hoeft het niet eens iets te betekenen.

2. Nadat mijn moeder was overleden (en mijn vader nog leefde) droomde ik dat ik op de bank zat in de woonkamer van mijn ouders en het was een beetje duister. Alsof ik in een wereld was die niet zo fijn voelde. Vervolgens verscheen mijn moeder aan de linkerkant naast me en pakte mijn arm vast en zei: Ik vind het wel moeilijk hoor en ik mis jullie allemaal heel erg. En toen ik naar haar keek had ze een eng gezicht van iemand die overleden was. Toen keek ik naar rechts en zag ik mijn vader en hij zag er ook zo eng uit. Hij zei: Ik kan mama nu ook zien. Toen schrok ik wakker en dacht ik er niet veel van, maar 3 maanden later overleed hij dus ook. Als ik nu terug denk aan die droom leek het haast wel een voorspelling.

3. Ik droomde dat mijn vader tegen me zei: Je oom en tante moeten 4 ringen in de auto laten vervangen. Dus toen ik wakker werd moest ik lachen en ik snapte niet echt waarom ik het droomde. Maar ik heb het voor de grap naar mijn tante gesmst. Enkele weken later kreeg ik van haar een berichtje: Je gelooft het niet, maar we brachten de auto naar de garage voor een opknapbeurt en het ringsysteem van de banden (weet niet precies wat dit is) waren zodanig versleten dat we een ongeluk hadden kunnen krijgen. De ringen moesten meteen vervangen worden.

4. Mijn broer heeft vroeger in de kelder van ons ouderlijk huis geesten opgeroepen. Het glas begon te bewegen en hij en zijn vrienden renden jankend de trap op. In de weken daarna gebeurden onverklaarbare dingen. Ik zat met mijn moeder op de bank en opeens vloog de radio aan, mijn broer kwam vanaf zijn slaapkamer naar beneden met een lijkbleek gezicht en zei tegen mij: Kappen nou met dat gebonk op mijn deur, ik weet wel dat jij dat bent. Terwijl ik gewoon naast mijn moeder zat de hele avond. Ik zat een keer op zijn playstation en opeens viel zo'n klikdeur die vastklikt met magneten uit het kozijn op de grond. Ik kreeg een erg onbehaaglijk gevoel en ben weggestormd.

5. Vlak voordat mijn moeder overleed in juni zei ze: "Ik kom terug als een vlinder!" Toen de begrafenis van mijn vader was in november was het al koud buiten. Maar buiten bij het raam boven de kist heeft 10 minuten lang een vlinder gefladderd. De hele familie zei tegen elkaar "Wow zie dat dan!". Dat was ook echt vreemd.

Nouja ik heb nog meer dingen mee gemaakt, maar ik laat het hier maar even bij :-) Hoe denken jullie hier over? Zou er iets zijn, of zou dit allemaal toeval zijn geweest? Dat denk ik soms zelf ook wel eens, maar het blijft toch gek.
Proficiat je hebt een demoon in je huis :Y
pi_181673277
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:47 schreef TLC het volgende:
Ik heb in mn leven tot dusver 2 geesten gezien (vlak voor mn neus en nee ik had niks gedronken of zo), en verder gebeuren hier toch best vrij regelmatig onverklaarbare dingen (harde knal in huis, lichtbol die verschijnt aan de muur, dingen die niet alleen maar omvallen maar ook n end verderop komen te liggen). Zelf ben ik er totaal niet bang voor maar t wekt wel mijn nieuwsgierigheid natuurlijk :)
Heb je die alszijnde gedaante gezien? Hoe zagen ze er uit toen je ze waar nam? :)
pi_181673301
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:51 schreef kaakchirurg444 het volgende:

[..]

Proficiat je hebt een demoon in je huis :Y
Graag normaal reageren.
pi_181673571
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:24 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Heb je die alszijnde gedaante gezien? Hoe zagen ze er uit toen je ze waar nam? :)
De eerste als kind zijnde zag ik gewoon de persoon (vlak voor mn neus aan bed), de tweede was vorig jaar toen ik in de woonkamer zat, mn benen werden ineens ijskoud en er kwam n wolk van rook voor me, dit verdween net zo plotseling als t begon.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_181673662
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:34 schreef TLC het volgende:

[..]

De eerste als kind zijnde zag ik gewoon de persoon (vlak voor mn neus aan bed), de tweede was vorig jaar toen ik in de woonkamer zat, mn benen werden ineens ijskoud en er kwam n wolk van rook voor me, dit verdween net zo plotseling als t begon.
Vond je dat niet eng als kind zijnde?
Ik heb dezelfde ervaring toen ik kind was.. aan het voeteneinde van bed.. een groene schim in duidelijke vorm van een mens.. die telkens voorover leek te vallen/zweven.
pi_181673729
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:37 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Vond je dat niet eng als kind zijnde?
Ik heb dezelfde ervaring toen ik kind was.. aan het voeteneinde van bed.. een groene schim in duidelijke vorm van een mens.. die telkens voorover leek te vallen/zweven.
Ik vind niet snel iets eng, het maakt me eerder nieuwsgieriger naar t fenomeen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 3 september 2018 @ 23:56:06 #96
478323 kaakchirurg444
zat he maar had je niet gezien
pi_181675395
quote:
13s.gif Op maandag 3 september 2018 22:25 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Graag normaal reageren.
Dit was serieus bedoelt
pi_181684136
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:56 schreef kaakchirurg444 het volgende:

[..]

Dit was serieus bedoelt
Haha dacht ik al :-) No worries! Maar hoezo denk je dat?
pi_181684166
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:37 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Vond je dat niet eng als kind zijnde?
Ik heb dezelfde ervaring toen ik kind was.. aan het voeteneinde van bed.. een groene schim in duidelijke vorm van een mens.. die telkens voorover leek te vallen/zweven.
Het valt me steeds meer op dat het heel vaak bij kinderen voor komt. Alsof bij kinderen nog een soort van poort open staat die naarmate men ouder wordt, weer verdwijnt bij de meeste. Alhoewel sommige er voor open blijven staan.

Net zoiets als creativiteit. Iedereen is creatief en op zijn 5e levensjaar het creatiefst, maar dit neemt af als een kind zichzelf niet creatief vindt en er niets mee blijft doen.
pi_182123629
Er zijn momenten dat ik net als in Ghost Adventures zou wensen dat ik t kon vastleggen...

vanmorgen was ik in de keuken toen ik hoorde dat iemand de trap af kwam lopen,

echter.. er was niemand

:o :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182124039
Paar jaar geleden, een begrafenis. Het was mooi rustig, zonnig weer, vrijwel windstil.

De overledene werd langs de stoet mensen gedragen op weg naar het graf, op dat moment was er ineens, vanuit het niets, een flinke windvlaag (en dan ook een behoorlijke wind). Daarna weer vrijwel windstil.

Na de afscheidsrede zakte de kist naar beneden, ineens wéér zo'n windvlaag vanuit het niets... Het zal ongetwijfeld toeval geweest zijn al was het op het moment zelf een bizarre ervaring...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:16:09 #101
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_182124087
Als kind had ik veel angsten voor de geesten die in mijn huis leven, nu heb ik er geen last meer van, heb wel onverklaarbare dingen meegemaakt maar omdat ik mijn verleďen grotendeels vergeten ben weet ik het niet zeker

[ Bericht 19% gewijzigd door Drogonno op 26-09-2018 18:11:30 ]
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:29:07 #102
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182124233
Ieder moet geloven wat hij/zij wil. Wat je gelooft of meemaakt is voor jou waarheid, voor een ander niet. Dat dit soort gebeurtenissen wetenschappelijk bewezen moet worden om waar te zijn is natuurlijk nonsens. De meeste zaken zijn onverklaarbaar - kijk eens naar het universum. We denken heel veel te weten maar weten uiteindelijk bar weinig, daarin overschat de mens zich schromelijk. Verder moet het menselijke onderbewustzijn niet worden onderschat - daarvan gebruiken we heel weinig en is krachtiger dan wij vermoeden.

Mijn eigen theorie is dat de energie van een overleden levend wezen nog een korte tijd aanwezig kan zijn en zo dingen kan veroorzaken. Dit is echter maar een korte tijd, daarna verdwijnt dat voorgoed. Waarheen, geen idee?

Zelf heb ik een aantal zaken meegemaakt die voor mij onverklaarbaar zijn. Ik ga daar mijn hoofd echter niet over breken omdat ik het toch niet ga doorgronden ...
"Hoka Hey!"
pi_182134909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:29 schreef matspontius het volgende:
Ieder moet geloven wat hij/zij wil. Wat je gelooft of meemaakt is voor jou waarheid, voor een ander niet. Dat dit soort gebeurtenissen wetenschappelijk bewezen moet worden om waar te zijn is natuurlijk nonsens. De meeste zaken zijn onverklaarbaar - kijk eens naar het universum. We denken heel veel te weten maar weten uiteindelijk bar weinig, daarin overschat de mens zich schromelijk. Verder moet het menselijke onderbewustzijn niet worden onderschat - daarvan gebruiken we heel weinig en is krachtiger dan wij vermoeden.

Mijn eigen theorie is dat de energie van een overleden levend wezen nog een korte tijd aanwezig kan zijn en zo dingen kan veroorzaken. Dit is echter maar een korte tijd, daarna verdwijnt dat voorgoed. Waarheen, geen idee?

Zelf heb ik een aantal zaken meegemaakt die voor mij onverklaarbaar zijn. Ik ga daar mijn hoofd echter niet over breken omdat ik het toch niet ga doorgronden ...
Ja vooral dat stukje over onderbewustzijn. Soms heb ik dromen / voor mijn gevoel visioenen. Soms zie ik iets in het echt (dit kan iets heel simpels zijn, zoals 2 schuifdeuren met glas in lood ramen) waar ik over heb gedroomd en dan kan ik echt denken: yes, positief gevoel, ben nu goed bezig, of ben op de juiste plek. Kan het niet echt verklaren, maar het voelt dan gewoon goed ofzo.
pi_182139573
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:29 schreef matspontius het volgende:
Ieder moet geloven wat hij/zij wil. Wat je gelooft of meemaakt is voor jou waarheid, voor een ander niet. Dat dit soort gebeurtenissen wetenschappelijk bewezen moet worden om waar te zijn is natuurlijk nonsens. De meeste zaken zijn onverklaarbaar - kijk eens naar het universum. We denken heel veel te weten maar weten uiteindelijk bar weinig, daarin overschat de mens zich schromelijk. Verder moet het menselijke onderbewustzijn niet worden onderschat - daarvan gebruiken we heel weinig en is krachtiger dan wij vermoeden.

Mijn eigen theorie is dat de energie van een overleden levend wezen nog een korte tijd aanwezig kan zijn en zo dingen kan veroorzaken. Dit is echter maar een korte tijd, daarna verdwijnt dat voorgoed. Waarheen, geen idee?

Zelf heb ik een aantal zaken meegemaakt die voor mij onverklaarbaar zijn. Ik ga daar mijn hoofd echter niet over breken omdat ik het toch niet ga doorgronden ...
Eens. Mijn visie sluit aan bij jou.
Ik denk juist dat overleden wezens/energieën blijven hangen op aarde omdat zij nog sterke aardse verlangens hebben.
Ben benieuwd wat je hebt meegemaakt.. wil je ons er iets over vertellen? :)
  vrijdag 28 september 2018 @ 01:01:16 #105
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182177410
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:44 schreef madam-april het volgende:
Toen mijn broer opgebaard lag in de kamer vloog er een pimpelmees in de kamer, toen mijn vader hem wilde vangen ging hij rustig op mijn vader zijn hand zitten.. Een jaar later, op de sterfdag van mijn broer vloog er weer een pimpelmees in de kamer en dit keer wilde ik hem pakken om hem naar buiten te brengen.. toen ik mijn hand uit stak ging hij rustig mijn hand zitten.. het jaar daarna, weer op de sterfdag van mijn broer, gebeurde hetzelfde..
Zijn er op andere dagen ook wel eens vogels naar binnen gevlogen?

Buiten dat is het nog steeds bizar. Maar ja...waarom zou je overleden broer in staat zijn om vogeltjes bij je ouders huis naar binnen te sturen? En waarom heeft 95% (of meer) van de mensen niet van dit soort ervaringen? :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 28 september 2018 @ 08:47:03 #106
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182179615
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:11 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Eens. Mijn visie sluit aan bij jou.
Ik denk juist dat overleden wezens/energieën blijven hangen op aarde omdat zij nog sterke aardse verlangens hebben.
Ben benieuwd wat je hebt meegemaakt.. wil je ons er iets over vertellen? :)
Jazeker wel. Of het waarheid of illusies zijn laat ik in het midden. Belangrijkste gebeurtenissen staan hieronder.

- Als kind heb ik rond mijn 6e een levensechte ervaring gehad. Terwijl ik sliep, met mijn gezicht naar de muur, voelde ik de aanwezigheid van iets. Instinctief draaide ik mij om, zag een witte gedaante zonder gezicht, met een soort van zak naast zich, op het moment dat ik dit deed zweefde de gedaante weg door de muren. Deze gebeurtenis heeft een zeer diepe indruk op mij gemaakt en staat me nog zeer helder voor de geest (leuke woordspeling niet?). Er waren in die periode, bij mijn weten geen mensen overleden die ik kende. Daarna nooit meer meegemaakt.

- Als kind had ik vaak het gevoel ut mijn lichaam te treden zodat mijn lichaam en geest apart van elkaar waren, een hele vreemde gewaarwording. Als volwassene heb ik dit nooit meer gehad

- Als kind en volwassene meerdere malen tijdens mijn slaap het gevoel gehad dat er iemand op mij zat en mij vasthield, dit duurde meestal 15 - 30 sec

- Als kind en jong volwassene kwam ik op plekken waar ik nog nooit geweest was maar die ik wel duidelijk herkende, waarschijnlijk vanuit dromen. Naarmate ik ouder werd is dit verdwenen

- Excuses voor dit lange verhaal maar is belangrijk voor de setting. Mijn vader is 17 jaar gelden plotseling overleden - na zijn overlijden nooit iets gemerkt. Mijn vader had heel goed contact met mijn neef. De moeder van mijn neef heeft zelfmoord gepleegd toen mijn neef heel jong was. Hij had nog drie oudere zusjes. Wij hadden goed contact met zijn vader en deze kinderen. Mijn vader kon heel goed opschieten met mijn neef (een soort van plaatsvervangende vader want contact met zijn eigen vader was slecht). Door allerlei omstandigheden mijn neef uit het oog verloren en jarenlang niet gezien. Via Facebook in 2015 weer contact gelegd. Een half jaar later belde mijn neef mij op om te melden dat hij een hersentumor had. 3 maanden daarna, eind november, is hij overleden. In de tussentijd hadden we intensief contact. Ik zat helemaal stuk want ik heb hem niet meer in levende lijve gezien. Naar zijn begrafenis geweest. Tijdens de terugreis met de trein de aanwezigheid van mijn neef gevoeld - net of hij mij gerust stelde. Bij thuiskomst zaten mijn vrouw, haar vriendin en mijn dochter in het donker bij kaarslicht. De elektra was uitgevallen - is daarvoor of daarna nooit meer gebeurd. Op de sterfdag van mijn vader eind december naar de begraafplaats gegaan. Het was al helemaal donker want ik was wat te laat. Nadat ik het graf van mijn vader had bezocht en terugliep (ik was daar helemaal alleen) zag ik in de reflectie van mijn bril een wit licht achter mij. Ik draaide mij om en weg was het licht, liep verder en hetzelfde gebeurde nog eens. Het gaf vreemd genoeg geen angstig maar een rustgevend gevoel. Net of mijn neef liet merken dat het wel goed was zo ...
"Hoka Hey!"
pi_182189180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 01:01 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

En waarom heeft 95% (of meer) van de mensen niet van dit soort ervaringen? :)
Ik geloof echt dat je er voor open moet staan. Zoals ik aangaf, alle mensen worden creatief geboren, alle mensen worden zelfverzekerd geboren, maar er gebeuren dingen in ieders leven die er voor zorgen dat het af kan nemen. Zo is het ook met energieën denk ik! 95% van de mensen houdt zich er totaal niet mee bezig. Net zoals iets simpels als een nieuwe auto. Als jij een Audi A6 koopt, zie je opeens vaker van dezelfde auto's rondrijden.. allemaal focus :-)
pi_182190603
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 01:01 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Zijn er op andere dagen ook wel eens vogels naar binnen gevlogen?

Buiten dat is het nog steeds bizar. Maar ja...waarom zou je overleden broer in staat zijn om vogeltjes bij je ouders huis naar binnen te sturen? En waarom heeft 95% (of meer) van de mensen niet van dit soort ervaringen? :)
Nee.

Geen idee, het topic gaat toch juist over onverklaarbare dingen? :{
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:39:45 #109
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182209489
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:19 schreef onniedah het volgende:
t dat je er voor open moet staan. Zoals ik aangaf, alle mensen worden creatief ge
ja precies, maar daarin schuilt juist ook 'het gevaar' van dingen zien die er niet zijn :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182212696
Ik was in een winkel met jaren 50 spullen. In de winkel zat of stond een pop achter een toonbank. Die pop zag er creepy uit dus ik maakte er een foto van. Ik heb een iPhone en die heeft de optie Live Photo. Toen ik later de foto terugkeek zag ik op de achtergrond, tegen de wand, een schaduw voorbij lopen. Er liep op dat moment niemand achter me voorbij. Er zit ook een kleine storing in de Live Photo die ik in de foto’s ervoor en erna niet heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')