SPOILER: Red Bull PR GodOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 19:21:20 ]
het gaat meer om het gifje al krijg ik die niet gewoon geplaatstquote:Op zondag 17 september 2017 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True, maar dat is zo goed als kopieren wat Horner zei
Dat moet dan voor iedereen gelden en niet alleen bepaalde coureurs.quote:Op zondag 17 september 2017 18:05 schreef BaasBanaan het volgende: [..] Ja, de 'als' is erg belangrijk. We moeten het niet alleen beoordelen op basis van wat wij uit mooie camerahoeken zien, maar vooral op basis van wat de coureurs kunnen zien. En ja, coureurs dwingen soms andere coureurs om van lijn te veranderen om hen te benadelen. Dat is in zekere mate gewoon toegestaan. En als we dan kijken naar vergelijkbare acties van polesitters, zien we dat dit soort 'ramkoersen' eigenlijk zelden bestraft worden.
Mee eens. Ik ben sowieso een beetje de constant wisselende stewards zat. Stel gewoon constant dezelfde stewards aan, zodat je een beetje regelmaat krijgt. (En dan niet die van Hongarije)quote:Op zondag 17 september 2017 18:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet dan voor iedereen gelden en niet alleen bepaalde coureurs.
Deze?quote:Op zondag 17 september 2017 18:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat meer om het gifje al krijg ik die niet gewoon geplaatst
Maak 'm zelf dan..quote:
Mooi duidelijk te zien dat de achterwielen van Vettel vóór die van Verstappen zijn. Hij ligt er dus echt gewoon duidelijk voor.quote:Op zondag 17 september 2017 18:09 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]
Max duidelijk de fout in hier, had gewoon in het niets moeten oplossen of vol op de rem moeten staa, zodat iemand anders vol in zijn bak kon knallen. De goden van Ferrari deden niks fout.
Zelf als dat zo is dan doet hij een kamikaze-actie...quote:Op zondag 17 september 2017 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi dat we het eens zijn. Vettel kon Raikkonen niet zien.
Oh, dus als je voor iemand ligt mag je gewoon lekker op ramkoers gaan en een auto in een andere auto drukken?quote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi duidelijk te zien dat de achterwielen van Vettel vóór die van Verstappen zijn. Hij ligt er dus echt gewoon duidelijk voor.
Ja, het isquote:
Inruil voor prgodje.quote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Begin zo wel aan de plaatjes te fotoshoppen. Schrijf jij de intro tekst?
ja duidelijkquote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi duidelijk te zien dat de achterwielen van Vettel vóór die van Verstappen zijn. Hij ligt er dus echt gewoon duidelijk voor.
Hij heeft gelift...quote:Op zondag 17 september 2017 18:13 schreef Sounddragon het volgende:
Max had ietsie moeten liften en dan met linksvoor 'uit pure onmacht' Kimi een tikkie op zijkant achterwiel moeten geven net een meter of 10-20 later.
Dan had ie nog een penalty gekregen ook
quote:
Nee.quote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi duidelijk te zien dat de achterwielen van Vettel vóór die van Verstappen zijn. Hij ligt er dus echt gewoon duidelijk voor.
Hamilton in Monza is dus ook een kamikaze-actie. Ok. Weten we dat ook.quote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelf als dat zo is dan doet hij een kamikaze-actie...
Ik ben al bezig hoor!quote:Op zondag 17 september 2017 18:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als jij een betere tekst schrijft dan potjecreme, haal ik hem er weer uit
Hij moet ook voorbij de voorvleugel zijn maar dat is het probleem niet. Vettel gaat opzij zonder er rekening mee te houden dat er wel eens iemand naast Verstappen kan zitten ook al ziet hij hem niet. Daardoor wordt de crash veroorzaakt, net zoals in België 2016.quote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi duidelijk te zien dat de achterwielen van Vettel vóór die van Verstappen zijn. Hij ligt er dus echt gewoon duidelijk voor.
Ik heb weinig met Hamilton hoor...quote:Op zondag 17 september 2017 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hamilton in Monza is dus ook een kamikaze-actie. Ok. Weten we dat ook.
Als 'ie vol op zijn rem was gestaan, dan had Vettel waarschijnlijk Raikkonen geraakt. Dat was pas lachen geweest.quote:Op zondag 17 september 2017 18:09 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]
Max duidelijk de fout in hier, had gewoon in het niets moeten oplossen of vol op de rem moeten staa, zodat iemand anders vol in zijn bak kon knallen. De goden van Ferrari deden niks fout.
Dat is wel wat er gebeurt.quote:Op zondag 17 september 2017 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Dat is dan ook niet wat er gebeurt. Domme vraag zeg.
Ja maar blijkbaar is elke verdedigende actie kamikaze volgens jou.quote:Op zondag 17 september 2017 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb weinig met Hamilton hoor...
nee, Kimi zijn achterwiel klom op LV bij Max.quote:Op zondag 17 september 2017 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft gelift...
En zijn achterwiel heeft Kimi geraakt...
En dat is prima. Het is niet Vettel's probleem waar Verstappen naar toe gaat. Vettel zit er voor.quote:Op zondag 17 september 2017 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij moet ook voorbij de voorvleugel zijn maar dat is het probleem niet. Vettel gaat opzij zonder er rekening mee te houden dat er wel eens iemand naast Verstappen kan zitten ook al ziet hij hem niet.
Nope. Max haakte in het achterwiel van Kimi.quote:Op zondag 17 september 2017 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, Kimi zijn achterwiel klom op LV bij Max.
Als hij écht had gelift had hij met LV Kimi RA aan de zijkant geraakt, dan had die zich voor hem langs in Vettel gekacheld, Max had dan ws. graag alvast een halo gehad, hard in de ankers gekund en fluitend op pole de 1e bocht in gekund met Ricciardo op zijn hielen en Hamlap erachter.
wel met je eens hoor, het blijft dom van Vettel en dat is niet de eerste keer, gooit wel zelf het kampioenschap wegquote:Op zondag 17 september 2017 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij moet ook voorbij de voorvleugel zijn maar dat is het probleem niet. Vettel gaat opzij zonder er rekening mee te houden dat er wel eens iemand naast Verstappen kan zitten ook al ziet hij hem niet. Daardoor wordt de crash veroorzaakt, net zoals in België 2016.
Verstappen kan niet opzij, dus lift en raken de wielen elkaar waardoor Raikkonen tegen Vettel gekatapulteerd wordt.
Raikkonen heeft imho alle recht om daar te zitten.
100% dit gewoon zo zie ik het ook.quote:Op zondag 17 september 2017 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij moet ook voorbij de voorvleugel zijn maar dat is het probleem niet. Vettel gaat opzij zonder er rekening mee te houden dat er wel eens iemand naast Verstappen kan zitten ook al ziet hij hem niet. Daardoor wordt de crash veroorzaakt, net zoals in België 2016.
Verstappen kan niet opzij, dus lift en raken de wielen elkaar waardoor Raikkonen tegen Vettel gekatapulteerd wordt.
Raikkonen heeft imho alle recht om daar te zitten.
Nee hoorquote:Op zondag 17 september 2017 18:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja maar blijkbaar is elke verdedigende actie kamikaze volgens jou.
Dat klopt. Nadat Max gelift had.quote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi duidelijk te zien dat de achterwielen van Vettel vóór die van Verstappen zijn. Hij ligt er dus echt gewoon duidelijk voor.
Exactquote:Op zondag 17 september 2017 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat klopt. Nadat Max gelift had.
same shit toch?quote:Op zondag 17 september 2017 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Max haakte in het achterwiel van Kimi.
Neequote:Op zondag 17 september 2017 18:37 schreef SnowOokami het volgende:
Ben ik de enige die met pijn aan z'n aars naar de start zit te kijken de laatste paar races of Max de eerste ronde wel doorkomt?
Nee. Ik was al nerveus toen het nog 9vd10 keer goed ging, durf nu haast niet eens meer te kijken.quote:Op zondag 17 september 2017 18:37 schreef SnowOokami het volgende:
Ben ik de enige die met pijn aan z'n aars naar de start zit te kijken de laatste paar races of Max de eerste ronde wel doorkomt?
Wat een seizoen is dit toch
Uiteraard niet...quote:Op zondag 17 september 2017 18:37 schreef SnowOokami het volgende:
Ben ik de enige die met pijn aan z'n aars naar de start zit te kijken de laatste paar races of Max de eerste ronde wel doorkomt?
Wat een seizoen is dit toch
Tis niet zo dat ik met samengeknepen billen zit. Het is meer berusting en minder zin om te kijken. Omdat je weet dat de kans dat hij de finish WEER niet haalt erg groot is.quote:Op zondag 17 september 2017 18:37 schreef SnowOokami het volgende:
Ben ik de enige die met pijn aan z'n aars naar de start zit te kijken de laatste paar races of Max de eerste ronde wel doorkomt?
Wat een seizoen is dit toch
Ik dronk in 2 minuten een flesje bier wegquote:Op zondag 17 september 2017 18:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee. Ik was al nerveus toen het nog 9vd10 keer goed ging, durf nu haast niet eens meer te kijken.
In mijn beleving is dat ernaast, met een voorsprong. en dan kun je dus een dergelijke actie niet maken. Als die ervoor zou zitten zou die zo voor Max kunnen rijden zonder problemen en om zo af te stoppen. Maar dat had die dan meteen moeten doen en niet na 200 meterquote:Op zondag 17 september 2017 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi duidelijk te zien dat de achterwielen van Vettel vóór die van Verstappen zijn. Hij ligt er dus echt gewoon duidelijk voor.
quote:Op zondag 17 september 2017 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
echt een volwassen reactie van Max
heb het nu pas terug kunnen kijkenquote:Op zondag 17 september 2017 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uren geleden dat hij reageerde...
Nopequote:Op zondag 17 september 2017 18:41 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het is toch gewoon een raceongeluk een samenloopje van omstandigheden dat voor alle drie waardeloos uitpakt.
Vettel start zoals zovelen starten en snijdt Verstappen af. Niks mis mee. Raikkonen heeft een superstart waardoor de situatie ontstaat, zoals die is ontstaan. Als Raikkonen daar niet had gezeten was Vettel voor Verstappen de eerste bocht in gegaan.
Ik was eerst ook boos als Ferrari fan zijnde en in eerste instantie legde ik de schuld bij Kimi maar als je gewoon realistisch kijkt is dit gewoon een raceongeluk niet meer en niet minder.
Straffen zouden dan ook onzin zijn volgens mij zijn alle betrokkenen 'gestraft' dus streep er onder en door naar Maleisië.
Ik had eindelijk weer hoop, maar die regen maakte het bij mij er niet beter op /zuchtquote:Op zondag 17 september 2017 18:42 schreef motorbloempje het volgende:
GODVERDOMME. IK POSTTE:
DAT IK ER AL OP VOORBEREID WAS DAT MAX UIT ZOU VALLLEN, MAAR DAT HET TOCH WEER KUT WAS.
Je was er gewoon bij tijdens de race toch???quote:Op zondag 17 september 2017 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb het nu pas terug kunnen kijken
Hoezo? Sinds tijden weer eens een zeer spectaculaire crash in de eerste bochtquote:Op zondag 17 september 2017 18:42 schreef motorbloempje het volgende:
GODVERDOMME. IK POSTTE:
DAT IK ER AL OP VOORBEREID WAS DAT MAX UIT ZOU VALLLEN, MAAR DAT HET TOCH WEER KUT WAS.
Ik niet nou ja, wel een beetje, maar ik wist beter dan dat ik daar dingen op in ging zetten..quote:Op zondag 17 september 2017 18:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik had eindelijk weer hoop, maar die regen maakte het bij mij er niet beter op /zucht
Snijden kan alleen als je er echt helemaal voor zit, niet als alleen je voorwielen ervoor zittenquote:Op zondag 17 september 2017 18:41 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het is toch gewoon een raceongeluk een samenloopje van omstandigheden dat voor alle drie waardeloos uitpakt.
Vettel start zoals zovelen starten en snijdt Verstappen af. Niks mis mee. Raikkonen heeft een superstart waardoor de situatie ontstaat, zoals die is ontstaan. Als Raikkonen daar niet had gezeten was Vettel voor Verstappen de eerste bocht in gegaan.
Ik was eerst ook boos als Ferrari fan zijnde en in eerste instantie legde ik de schuld bij Kimi maar als je gewoon realistisch kijkt is dit gewoon een raceongeluk niet meer en niet minder.
Straffen zouden dan ook onzin zijn volgens mij zijn alle betrokkenen 'gestraft' dus streep er onder en door naar Maleisië.
Dat welquote:Op zondag 17 september 2017 18:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds tijden weer eens een zeer spectaculaire crash in de eerste bocht
ja, maar had de reacties bij Sky nog niet gezienquote:Op zondag 17 september 2017 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je was er gewoon bij tijdens de race toch???
Met zeer jammerlijke afloop, dat dan weer wel.quote:Op zondag 17 september 2017 18:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds tijden weer eens een zeer spectaculaire crash in de eerste bocht
Sorry maar jou beleving is onjuist. Vooras voorbij de ander zijn vooras is er voor zitten. Wat jij omschrijft is er voorbij zijn.quote:Op zondag 17 september 2017 18:41 schreef Blik het volgende:
[..]
In mijn beleving is dat ernaast, met een voorsprong. en dan kun je dus een dergelijke actie niet maken. Als die ervoor zou zitten zou die zo voor Max kunnen rijden zonder problemen en om zo af te stoppen. Maar dat had die dan meteen moeten doen en niet na 200 meter
sja, maar wel compleet, en inclusief het FIA document..quote:
quote:Op zondag 17 september 2017 18:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sorry maar jou beleving is onjuist. Vooras voorbij de ander zijn vooras is er voor zitten. Wat jij omschrijft is er voorbij zijn.
Als je er helemaal voor zit kan je niet meer snijden dan rij je er gewoon voorlangs.quote:Op zondag 17 september 2017 18:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Snijden kan alleen als je er echt helemaal voor zit, niet als alleen je voorwielen ervoor zitten
Dit dus hahaquote:Op zondag 17 september 2017 18:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je er helemaal voor zit kan je niet meer snijden dan rij je er gewoon voorlangs.
De slachtoffers zijn gestraft, de veroorzaker niet.quote:Op zondag 17 september 2017 18:41 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het is toch gewoon een raceongeluk een samenloopje van omstandigheden dat voor alle drie waardeloos uitpakt.
Vettel start zoals zovelen starten en snijdt Verstappen af. Niks mis mee. Raikkonen heeft een superstart waardoor de situatie ontstaat, zoals die is ontstaan. Als Raikkonen daar niet had gezeten was Vettel voor Verstappen de eerste bocht in gegaan.
Ik was eerst ook boos als Ferrari fan zijnde en in eerste instantie legde ik de schuld bij Kimi maar als je gewoon realistisch kijkt is dit gewoon een raceongeluk niet meer en niet minder.
Straffen zouden dan ook onzin zijn volgens mij zijn alle betrokkenen 'gestraft' dus streep er onder en door naar Maleisië.
Die ook hoorquote:Op zondag 17 september 2017 18:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
De slachtoffers zijn gestraft, de veroorzaker niet.
Grotendeels mee eens, race incident, heel kut voor Max, maar vooral heel dom van Vettel en in mindere mate van Kimi, want zo vergooien ze de titelkansen van Vettel.quote:Op zondag 17 september 2017 18:41 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het is toch gewoon een raceongeluk een samenloopje van omstandigheden dat voor alle drie waardeloos uitpakt.
Vettel start zoals zovelen starten en snijdt Verstappen af. Niks mis mee. Raikkonen heeft een superstart waardoor de situatie ontstaat, zoals die is ontstaan. Als Raikkonen daar niet had gezeten was Vettel voor Verstappen de eerste bocht in gegaan.
Ik was eerst ook boos als Ferrari fan zijnde en in eerste instantie legde ik de schuld bij Kimi maar als je gewoon realistisch kijkt is dit gewoon een raceongeluk niet meer en niet minder.
Straffen zouden dan ook onzin zijn volgens mij zijn alle betrokkenen 'gestraft' dus streep er onder en door naar Maleisië.
dat vind ik wel zonde, had dit jaar toch echt op Vettel/Ferrari gehoopt, gewoon om een keer een andere winnaar te hebben met dit motoren regelementquote:
Snijden is ook als je voor iemand langsgaat terwijl de ander een hogere snelheid heeftquote:Op zondag 17 september 2017 18:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je er helemaal voor zit kan je niet meer snijden dan rij je er gewoon voorlangs.
Nope, dat zijn niet de "race regels"quote:Op zondag 17 september 2017 18:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit zijn de race regels moet je mij niet raar voor aankijken.
Probleem is dat er nagenoeg niet te achterhalen wie hier nou echt fout zat... dus daarom racing incident.quote:
Ik had na Baku al geen hoge pet op van Vettel, maar na vandaag ben ik echt 100% voor Hamilton in die strijd.quote:Op zondag 17 september 2017 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vind ik wel zonde, had dit jaar toch echt op Vettel/Ferrari gehoopt, gewoon om een keer een andere winnaar te hebben met dit motoren regelement
Dat is niet bestraft, dat is het gevolg. Het gevolg zou ook moeten zijn dat hij bestraft werd.quote:
De stewards besluiten zoveel bullshit. Dit is geen race incidentquote:Op zondag 17 september 2017 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat de stewards dat zo besloten hebben
Vettel pleurt gewoon de deur richting eerste bocht dicht, alleen had hij niet in de gaten dat zijn teammaat er er ook tussen zat.quote:Op zondag 17 september 2017 18:50 schreef aesop het volgende:
[..]
Mee eens, race incident, heel kut voor Max, maar vooral heel dom van Vettel en in mindere mate van Kimi, want zo vergooien ze de titelkansen van Vettel.
Ben het met Max eens dat het niet slim is van Vettel. En omdat het niet de eerste keer is had hij ook een paar strafpunten mogen krijgen.
Lijkt mij tijd dat jullie de regelboekjes er eens bij pakken en elkaar vertellen over welke artikelen jullie praten.quote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, dat zijn niet de "race regels"
Ik vind het prima te achterhalen. Sky ook, meerdere users hier en op andere sites etc ook.quote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Probleem is dat er nagenoeg niet te achterhalen wie hier nou echt fout zat... dus daarom racing incident.
Ferrari is overigens het hardst gestraft, dus ja.
Edit:quote:Op zondag 17 september 2017 18:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sorry maar jou beleving is onjuist. Vooras voorbij de ander zijn vooras is er voor zitten. Wat jij omschrijft is er voorbij zijn.
het gaat me niet zozeer om de personen, ik vind het gewoon leuker als er een keer een ander team wint, toen Vettel bleef winnen vond ik het ook vervelend, alleen met Schumacher had ik dat niet, niks menselijks is me vreemdquote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had na Baku al geen hoge pet op van Vettel, maar na vandaag ben ik echt 100% voor Hamilton in die strijd.
Leg jij mij dan eens uit wat de definitie van ervoor zitten is. Los van dit incident. Gewoon twee auto's naast elkaar voor een bocht. Wanneer zit je ervoor volgens jou ?quote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, dat zijn niet de "race regels"
Dat klopt wrsch wel. Maar hij had moeten weten dat er iemand kon zitten. Roekeloos.quote:Op zondag 17 september 2017 18:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vettel pleurt gewoon de deur richting eerste bocht dicht, alleen had hij niet in de gaten dat zijn teammaat er er ook tussen zat.
je hoeft het er ook niet mee eens te zijn maar het is wel beslotenquote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De stewards besluiten zoveel bullshit. Dit is geen race incident
Als je er daadwerkelijk fysiek voor kan rijden zonder dat je elkaar raakt en de ander daar niet voor hoeft te remmen of gas te lossen.quote:Op zondag 17 september 2017 18:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Leg jij mij dan eens uit wat de definitie van ervoor zitten is. Los van dit incident. Gewoon twee auto's naast elkaar voor een bocht. Wanneer zit je ervoor volgens jou ?
Ik was ook echt voor Vettel juist om die reden en omdat ik nog altijd diep van binnen Ferrari-fan ben, maar nu absoluut niet meer.quote:Op zondag 17 september 2017 18:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat me niet zozeer om de personen, ik vind het gewoon leuker als er een keer een ander team wint, toen Vettel bleef winnen vond ik het ook vervelend, alleen met Schumacher had ik dat niet, niks menselijks is me vreemd
Niet met je eens. Straffen zou kunnen bewerkstelligen dat er minder van dit soort do-or-die acties bij de eerste bocht worden gedaan.quote:
Er zit zeker een heel groot verschil tussen ervoor zijn en er voorbij zijn ja. Dat laatste heb ik niet gezegd. Ik zeg juist het tegenovergestelde als je mij posts terugleest. Je mag afsnijden/afknijpen maar je moet ten alle tijde ruimte laten als er nog een auto of autos naast zitten.quote:Op zondag 17 september 2017 18:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Er voor zijn of er voorbij zijn is dus anders in jouw beleving. Dan ben je een van de weinigen
Dus dan mag je je auto in de zijkant van iemand ander zn auto plempen. Ga ik even onthouden voor de volgende keer
Met dat laatste ben ik het niet eens, Vettel doet wat iedereen doet met een start, Canada 2017, Monza 2017 doet Hamilton bijvoorbeeld hetzelfde, namelijk je plek verdedigen.quote:Op zondag 17 september 2017 18:50 schreef aesop het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, race incident, heel kut voor Max, maar vooral heel dom van Vettel en in mindere mate van Kimi, want zo vergooien ze de titelkansen van Vettel.
Ben het met Max eens dat het niet slim is van Vettel. Maar omdat het niet de eerste keer is had Vettel ook een paar strafpunten mogen krijgen.
Maar Hamilton weet blijkbaar wel wat hij doet en Vettel niet, want die rost er twee auto's en zichzelf af.quote:Op zondag 17 september 2017 18:57 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Met dat laatste ben ik het niet eens, Vettel doet wat iedereen doet met een start, Canada 2017, Monza 2017 doet Hamilton bijvoorbeeld hetzelfde, namelijk je plek verdedigen.
Het was voor de stewards héél moeilijk om Max de schuld in de schoenen te schuiven deze keer.quote:
eens. Ze moeten af van dat naar binnen knijpen, zoals Hamilton bijvoorbeeld in Italië deed. Daar paste het precies, maar dat was meer geluk dan wijsheid.quote:Op zondag 17 september 2017 18:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet met je eens. Straffen zou kunnen bewerkstelligen dat er minder van dit soort do-or-die acties bij de eerste bocht worden gedaan.
Schumi was 1 vd grootste F1-klootzakken ooit, zo niet de grootste. Gatverredammequote:Op zondag 17 september 2017 18:57 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het niet eens, Vettel doet wat iedereen doet met een start, Canada 2017, Monza 2017 doet Hamilton bijvoorbeeld hetzelfde, namelijk je plek verdedigen.
Gelukkig waren er in de tijd dat held, Michael Schumacher reed, nog niet zulke straffen waarbij je strafpunten kreeg etc. want dan was ie bijvoorbeeld in 2000 nooit WK geworden, zie start GP Frankrijk van dat jaar om er maar eens een te noemen.
quote:,,Waarom ik niet iets kapot sla, of met iets gooi? Zo ben ik opgevoed. Dat heb ik nooit gemogen en gedaan.
quote:Op zondag 17 september 2017 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het was voor de stewards héél moeilijk om Max de schuld in de schoenen te schuiven deze keer.
Daarom een race incident.
Ik niet. Roekeloos.quote:Op zondag 17 september 2017 18:59 schreef franklop het volgende:
Wel mee eens dat het als racing incident de boeken in gaat
Dankzij held schumi is het regeltjes boek dikker dan ooitquote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schumi was 1 vd grootste F1-klootzakken ooit, zo niet de grootste. Gatverredamme
Niettemin was hij een begenadigd coureur en gun ik hem zijn lot niet.
Maar een klootzak was het.
van hem kon ik het altijd hebben maar is ook eigenlijk de enige coureur waar ik fan van ben geweestquote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schumi was 1 vd grootste F1-klootzakken ooit, zo niet de grootste. Gatverredamme
Niettemin was hij een begenadigd coureur en gun ik hem zijn lot niet.
Maar een klootzak was het.
Klopt, ik denk dat vele discussies stuk lopen omdat dit essentiële onderdeel van racen niet goed begrepen wordt.quote:Op zondag 17 september 2017 18:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Edit:
Dit wordt door velen dan verkeerd gebruikt en door elkaar heen gebruikt. Dus verre van duidelijk
ja dat is wel het grootste minpunt van vandaagquote:Op zondag 17 september 2017 19:02 schreef Rossdale het volgende:
En Hamilton die het kampioenschap weer eens op een presenteerblaadje heeft gekregen
Ik vind het niet eens naar binnen knijpen, er was nog geen sprake van insturen van de bocht.quote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eens. Ze moeten af van dat naar binnen knijpen, zoals Hamilton bijvoorbeeld in Italië deed. Daar paste het precies, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Of niet. Vettel verdient het gewoon niet.quote:Op zondag 17 september 2017 19:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat is wel het grootste minpunt van vandaag
Hij was gewoon fantastisch.quote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Schumi was 1 vd grootste F1-klootzakken ooit, zo niet de grootste. Gatverredamme
Niettemin was hij een begenadigd coureur en gun ik hem zijn lot niet.
Maar een klootzak was het.
Ik dus nietquote:Op zondag 17 september 2017 19:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
van hem kon ik het altijd hebben maar is ook eigenlijk de enige coureur waar ik fan van ben geweest
Ik vond het een klootzak, begenadigd coureur of niet.quote:Op zondag 17 september 2017 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij was gewoon fantastisch. Punt.
het gaat mij om een spannend kampioenschap, ook al is het zijn eigen schuld vind ik het toch jammer dat de spanning er nu wel uit is.quote:Op zondag 17 september 2017 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of niet. Vettel verdient het gewoon niet.
Had Vettel Lewis er maar afgebeukt. Dan was Bottas dichterbij gekomen in het kampioenschap. De twee kemphaantjes vechten met elkaar en de sneaky Fin gaat er met het kampioenschap vandoor.quote:Op zondag 17 september 2017 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of niet. Vettel verdient het gewoon niet.
Nou, da's niet helemaal zo, natuurlijk. Waar hij nu staat is hoofdzakelijk door hard werken.quote:Op zondag 17 september 2017 19:02 schreef Rossdale het volgende:
En Hamilton die het kampioenschap weer eens op een presenteerblaadje heeft gekregen
Klopt, enige voordeel van vandaag. Na dat whinen van vorig jaar en zijn bizarre acties van dit jaar is dit gewoon gerechtigheidquote:Op zondag 17 september 2017 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of niet. Vettel verdient het gewoon niet.
Herhaling seizoen 2007quote:Op zondag 17 september 2017 19:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Had Vettel Lewis er maar afgebeukt. Dan was Bottas dichterbij gekomen in het kampioenschap. De twee kemphaantjes vechten met elkaar een de sneaky Fin gaat er met het kampioenschap vandoor.
Wat zou dat mooi zijn
hij deed vandaag ook weer weinig foutquote:Op zondag 17 september 2017 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, da's niet helemaal zo, natuurlijk. Waar hij nu staat is hoofdzakelijk door hard werken.
Een stratenmaker werkt hard lolquote:Op zondag 17 september 2017 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, da's niet helemaal zo, natuurlijk. Waar hij nu staat is hoofdzakelijk door hard werken.
Zou mooi zijn als Bottas p2 pakt.quote:Op zondag 17 september 2017 19:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Had Vettel Lewis er maar afgebeukt. Dan was Bottas dichterbij gekomen in het kampioenschap. De twee kemphaantjes vechten met elkaar en de sneaky Fin gaat er met het kampioenschap vandoor.
Wat zou dat mooi zijn
Die 25 punten van vandaag niet. 3 man die voor hem startten DNF en de andere reed rond met technische problemen.quote:Op zondag 17 september 2017 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, da's niet helemaal zo, natuurlijk. Waar hij nu staat is hoofdzakelijk door hard werken.
Op zich is het een prima nuance, maar ervoor zitten wordt door sommigen hier als een vrijbrief gezien als dat alles dan maar vervolgens mag.quote:Op zondag 17 september 2017 19:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat vele discussies stuk lopen omdat dit essentiële onderdeel van racen niet goed begrepen wordt.
Er voor zitten is je vooras voorbij de ander zijn voor as.
Aan de hand hiervan word bepaald wie de lijn mag bepalen en of er ruimte gegeven moet worden.
Er voorbij zijn is vrij duidelijk dat is gewoon als je helemaal vrij bent van elkaar en er volledig voorlangs zou kunnen.
En houdt het nog geen 10 minuten vol in een F1 auto.quote:
quote:Op zondag 17 september 2017 18:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Leg jij mij dan eens uit wat de definitie van ervoor zitten is. Los van dit incident. Gewoon twee auto's naast elkaar voor een bocht. Wanneer zit je ervoor volgens jou ?
En die 248 punten die hij al had, heeft hij ook cadeau gekregen, zeker?quote:Op zondag 17 september 2017 19:09 schreef Rossdale het volgende:
Die 25 punten van vandaag niet. 3 man die voor hem startten DNF en de andere reed rond met technische problemen.
Zolang er genoeg ruimte is, is het geen probleem. Nu wel omdat het drie breed was. Vettel moet daar wat meer rekening mee houden, want dat schijnt hij af en toe te vergeten, zoals in België 2016.quote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eens. Ze moeten af van dat naar binnen knijpen, zoals Hamilton bijvoorbeeld in Italië deed. Daar paste het precies, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Italië was geen DNF.quote:Op zondag 17 september 2017 19:11 schreef MakkieR het volgende:
Marruh komt een of ander DNF record zo langzamerhand niet in beeld? misschien een DNF in a row, of over een bepaalde periode, dit is toch wel bijzonder wat Max overkomt in 2017 bij een topteam.
ik heb ooit nieuwe schoenen voor hem meegenomen, niet persoonlijk afgegeven hoorquote:
Met wie heb je wel wat?quote:Op zondag 17 september 2017 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hmm, het is lastig hoor.. Heb niks met HAM, heb niks met VET. Ook niks met BOT of RAI. En RIC heeft meer geluk dan vaardigheden dit seizoen. Dus tsja..
Nou ja, zijn teamgenoot eindigt achter een RB. Dat is deels het positionele voordeel dat hij had, maar hij rijdt ook gewoon beter. En in mijn ogen deed de RB ook zeker niet onder voor de Mercedes in deze race, al heb ik nog steeds het idee dat RIC meer op safe reed voor een tweede plek.quote:Op zondag 17 september 2017 19:09 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die 25 punten van vandaag niet. 3 man die voor hem startten DNF en de andere reed rond met technische problemen.
Hamilton gaat vast met meer plezier naar zijn werk, dan een stratenmaker. m.a.w. F1 racen is van je passie werk maken.quote:Op zondag 17 september 2017 19:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En houdt het nog geen 10 minuten vol in een F1 auto.
Hangt vd situatie af he? Of een actie geoorloofd is of niet. Hier ging Seb duidelijk veel te ver, ver voor een bocht. Dat hij Max wil blockrn is logisch, dit was waanzin.quote:Op zondag 17 september 2017 19:11 schreef Sjemmert het volgende:
Whiskers zou jij hier nog even op willen reageren ? Want je roept wel dat het niet zo is dus ben benieuwd hoe jij het ziet.
[..]
Relevantie?quote:Op zondag 17 september 2017 19:13 schreef MakkieR het volgende:
Hamilton gaat vast met meer plezier naar zijn werk, dan een stratenmaker. m.a.w. F1 racen is van je passie werk maken.
mwa toen Ricciardo pitte reed Hamilton op z'n oude banden even een heel snel rondjequote:Op zondag 17 september 2017 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, zijn teamgenoot eindigt achter een RB. Dat is deels het positionele voordeel dat hij had, maar hij rijdt ook gewoon beter. En in mijn ogen deed de RB ook zeker niet onder voor de Mercedes in deze race, al heb ik nog steeds het idee dat RIC meer op safe reed voor een tweede plek.
Met een kleine kanttekening dat Ricciardo een beetje kapot was.quote:Op zondag 17 september 2017 19:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa toen Ricciardo pitte reed Hamilton op z'n oude banden even een heel snel rondje
Ook hard werken.quote:Op zondag 17 september 2017 19:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
F1 racen is niet hard werken, het is je passie beleven, je droom verwezenlijken.
Volgens mij werd je een vraag gesteld over wanneer een auto 'ervoor' zit. Niet of de actie geoorloofd was.quote:Op zondag 17 september 2017 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hangt vd situatie af he? Of een actie geoorloofd is of niet. Hier ging Seb duidelijk veel te ver, ver voor een bocht. Dat hij Max wil blockrn is logisch, dit was waanzin.
Idem voor het oordeel vd stewards
En om je droom te kunnen verwezenlijken moet je hard werken.quote:Op zondag 17 september 2017 19:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
F1 racen is niet hard werken, het is je passie beleven, je droom verwezenlijken.
Nee, hij heeft uitstekend gereden vandaag, maar het is geluk waardoor hij niet 40 punten achter op Vettel staat. Nou hoort dat ook wel een beetje bij de sport maar het zit hem ook dit jaar weer erg mee en in de eerste seizoenshelft was hij helemaal niet zo goed aan het werk.quote:Op zondag 17 september 2017 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, da's niet helemaal zo, natuurlijk. Waar hij nu staat is hoofdzakelijk door hard werken.
hard trainen ja, hard werken nee.quote:Op zondag 17 september 2017 19:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
En om je droom te kunnen verwezenlijken moet je hard werken.
quote:
Het is geen geluk, het is vooral onkunde van Vettel.quote:Op zondag 17 september 2017 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hij heeft uitstekend gereden vandaag, maar het is geluk waardoor hij niet 40 punten achter op Vettel staat. Nou hoort dat ook wel een beetje bij de sport maar het zit hem ook dit jaar weer erg mee en in de eerste seizoenshelft was hij helemaal niet zo goed aan het werk.
toen nog nietquote:Op zondag 17 september 2017 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met een kleine kanttekening dat Ricciardo een beetje kapot was.
Hoe dat zo?quote:Op zondag 17 september 2017 19:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb ooit nieuwe schoenen voor hem meegenomen, niet persoonlijk afgegeven hoor
Trainen = werkenquote:Op zondag 17 september 2017 19:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
hard trainen ja, hard werken nee.
Niet als ik daar een stokje voor steek.quote:Op zondag 17 september 2017 19:18 schreef CrashO het volgende:
Nieuwe OP zit er weer in.
Incl tekst grotendeels door Potjecreme, dus de PR god is terug
Gezien het feit dat Formule 1 coureur een beroep is, hij is immers prof en geen amateur, is het gewoon werken. Briefings, verplichtingen van sponsoren, handtekeningensessies, conditie training enz.quote:Op zondag 17 september 2017 19:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
hard trainen ja, hard werken nee.
Ik zie Hamilton ook geen mooie oprit aanleggen.quote:
Waarom hedde gij die tekst niet geschreven dan?quote:Op zondag 17 september 2017 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet als ik daar een stokje voor steek.
quote:Op zondag 17 september 2017 19:18 schreef CrashO het volgende:
Nieuwe OP zit er weer in.
Incl tekst grotendeels door Potjecreme, dus de PR god is terug
ik zie ook het verschil tussen een carrière en een baan.quote:Op zondag 17 september 2017 19:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat Formule 1 coureur een beroep is, hij is immers prof en geen amateur, is het gewoon werken. Briefings, verplichtingen van sponsoren, handtekeningensessies, conditie training enz.
was toen bij Diadora (schoenen/kleding fabrikant) op bezoek en werd er gebeld dat hij nieuwe race schoenen nodig had voor het weekend, die heb ik toen meegenomen en in München afgegevenquote:
quote:20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a 'significant portion'.
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/quote:20.5 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
Niet met tegenzin naar je werk gaan = niet hard werken?quote:Op zondag 17 september 2017 19:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
F1 racen is niet hard werken, het is je passie beleven, je droom verwezenlijken.
Boeit me nog minder dan niks. Dat stomme wijvengegeil irriteert me.quote:
Jammer, ik vroeg expres om een antwoord los van dit incident. Ik probeer het nog een keer. Hoe wordt volgens jou bepaald wanneer iemand er voor zit. Wat zijn dan volgens jou de race regels hierover ? Los van dit incident he.quote:Op zondag 17 september 2017 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hangt vd situatie af he? Of een actie geoorloofd is of niet. Hier ging Seb duidelijk veel te ver, ver voor een bocht. Dat hij Max wil blockrn is logisch, dit was waanzin.
Idem voor het oordeel vd stewards
Dat kan. Wat niet automatisch betekent dat het dan ook zo is.quote:
Ok, los van dit incident.quote:Op zondag 17 september 2017 19:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jammer, ik vroeg expres om een antwoord los van dit incident. Ik probeer het nog een keer. Hoe wordt volgens jou bepaald wanneer iemand er voor zit. Wat zijn dan volgens jou de race regels hierover ? Los van dit incident he.
Tofquote:Op zondag 17 september 2017 19:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
was toen bij Diadora (schoenen/kleding fabrikant) op bezoek en werd er gebeld dat hij nieuwe race schoenen nodig had voor het weekend, die heb ik toen meegenomen en in München afgegeven
Zeiden ze over Schumacher ook vaak. Maar als je niet op de juiste plek bent als je tegenstander pech heeft, kun jij er niet van profiteren.quote:
heeeeeeeeeeeeeeee hij kan minstens in dit topic blijven staan.quote:Op zondag 17 september 2017 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet als ik daar een stokje voor steek.
Hij moet gewoon weg. Je zet jezelf voor schut ook. Gaat om autosport hier, niet om mooie smoeltjes van pr-sukkels.quote:Op zondag 17 september 2017 19:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
heeeeeeeeeeeeeeee hij kan minstens in dit topic blijven staan.
No problemquote:
Ja kan me zo voorstellen dat hij qua strategie wat conservatiever reed om de banden te sparen, maar doordat RIC naar binnen ging hoefde dat niet meer en kon hij reageren en maximaal gaan voor zijn pitstop. Betekent niet dat hij de hele race zo door had kunnen stampen.quote:Op zondag 17 september 2017 19:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa toen Ricciardo pitte reed Hamilton op z'n oude banden even een heel snel rondje
Wat veranderd een bocht aan de definitie van ervoor zitten ? Ervoor of niet is op elk moment hetzelfde. Vooras voor vooras.quote:Op zondag 17 september 2017 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, los van dit incident.
Dan nog ligt het ad specifieke situatie op de baan. Bijvoorbeeld gaat het om in een bocht of niet.
Zwart op wit is Vettel fout ja. Als Max niet was uitgeweken was het zelfs letterlijk wat er stond.quote:Op zondag 17 september 2017 19:29 schreef BaasBanaan het volgende:
Zucht, ik ga nog een keer van gedachten veranderen nu ik de regels er nog een keer op nageslagen heb en zeggen dat Vettel fout zat.
We hebben er alleen niet veel aan, gelukkig lag hij zelf ook uit de race.quote:Op zondag 17 september 2017 19:29 schreef BaasBanaan het volgende:
Zucht, ik ga nog een keer van gedachten veranderen nu ik de regels er nog een keer op nageslagen heb en zeggen dat Vettel fout zat.
Ligt aan je woordkeuze, toch? Als je zegt 'hij zit ervoor' dan zit de hele auto ervoor. Als je zegt 'hij ligt voor', dan zou het vooras voor vooras kunnen zijn.quote:Op zondag 17 september 2017 18:54 schreef Sjemmert het volgende:
Leg jij mij dan eens uit wat de definitie van ervoor zitten is. Los van dit incident. Gewoon twee auto's naast elkaar voor een bocht. Wanneer zit je ervoor volgens jou ?
Het is eigenlijk een heel mooi voorbeeld om de regels mee uit te leggen. Als je de aanloop van de crash vanuit meerdere hoeken bekijkt is het voor mij ook wel duidelijk dat hij eigenlijk in de ruimte wil gaan rijden die Max zijn auto bezet.quote:Op zondag 17 september 2017 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zwart op wit is Vettel fout ja. Als Max niet was uitgeweken was het zelfs letterlijk wat er stond.
Ervoor zitten heeft te maken met wat je wel of niet mag doen qua racelijn of verdediging. In sommige situaties is dat gevaarlijer dan in andere, dus ja, er zijn gradaties naar gelang het punt waarop eea gebeurt.quote:Op zondag 17 september 2017 19:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat veranderd een bocht aan de definitie van ervoor zitten ? Ervoor of niet is op elk moment hetzelfde. Vooras voor vooras.
Ik heb het nu niet over incidenten, crashes, schuldige of geen schuldige. Ik heb het echt alleen over de simpele definitie van ervoor zitten. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is en waarom je doet alsof ik gek ben als ik dat uitleg.
Volgens mij is het onderscheid simpel in te delen in: bocht, aanloop naar bocht en straight.quote:Op zondag 17 september 2017 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ervoor zitten heeft te maken met wat je wel of niet mag doen qua racelijn of verdediging. In sommige situaties is dat gevaarlijer dan in andere, dus ja, er zijn gradaties naar gelang het punt waarop eea gebeurt.
Max week niet echt uit, hij ging voornamelijk vh gasquote:Op zondag 17 september 2017 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zwart op wit is Vettel fout ja. Als Max niet was uitgeweken was het zelfs letterlijk wat er stond.
Ja oke, eens het is ook maar net hoe je het beschrijft daar kan ik in mee en daar zal het ook wel eens fout mee gaan tijdens discussies. Maar het principe moet wel duidelijk zijn en daar twijfel ik soms aan bij sommige.quote:Op zondag 17 september 2017 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ligt aan je woordkeuze, toch? Als je zegt 'hij zit ervoor' dan zit de hele auto ervoor. Als je zegt 'hij ligt voor', dan zou het vooras voor vooras kunnen zijn.
Hij raakte Kimi ipv Vettel.quote:Op zondag 17 september 2017 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max week niet echt uit, hij ging voornamelijk vh gas
Dan ben je het dus met me eens.quote:Op zondag 17 september 2017 19:34 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Volgens mij is het onderscheid simpel in te delen in: bocht, aanloop naar bocht en straight.
Ok mooiquote:Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan ben je het dus met me eens.
Ja, hij raakte Kimi. Niet door zijn eigen schuld, maar door een knijpende sandwich.quote:
Oke zijn we het eigenlijk best eens hierover gelukkig.quote:Op zondag 17 september 2017 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ervoor zitten heeft te maken met wat je wel of niet mag doen qua racelijn of verdediging. In sommige situaties is dat gevaarlijer dan in andere, dus ja, er zijn gradaties naar gelang het punt waarop eea gebeurt.
Je moet de regels van de FIA weten en die zijn natuurlijk in het Engels. De Engelse taal vind ik veelal nauwkeuriger.quote:Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja oke, eens het is ook maar net hoe je het beschrijft daar kan ik in mee en daar zal het ook wel eens fout mee gaan tijdens discussies. Maar het principe moet wel duidelijk zijn en daar twijfel ik soms aan bij sommige.
quote:Op zondag 17 september 2017 19:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke zijn we het eigenlijk best eens hierover gelukkig.
Ditquote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef daNpy het volgende:
Maar er worden geen straffen uitgedeeld omdat Vettel al punten mis
Lekker belangrijk, dan moet hij maar minder risico nemen.
3 letters: FIAquote:
quote:Op zondag 17 september 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
Schumacher (niet-kasplantje) = Vettel
Rubens = Max
Kimi = Kimi
Bijna een exacte kopie van vandaagquote:Op zondag 17 september 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
Schumacher (niet-kasplantje) = Vettel
Rubens = Max
Kimi = Kimi
In de regels van de FIA staat bar weinig omschreven over wie recht heeft op de lijn in een bocht ed.quote:Op zondag 17 september 2017 19:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet de regels van de FIA weten en die zijn natuurlijk in het Engels. De Engelse taal vind ik veelal nauwkeuriger.
Ik vind dit toch wel vrij duidelijk: https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/quote:Op zondag 17 september 2017 19:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
In de regels van de FIA staat bar weinig omschreven over wie recht heeft op de lijn in een bocht ed.
Daarom zijn de stewards soms ook zo inconsistent met hun straffen.
Dit zijn in principe gewoon universele race regels. Maargoed ook deze regels bevatten nog een groot grijs gebied.
Wie?quote:
quote:Op zondag 17 september 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
Schumacher (niet-kasplantje) = Vettel
Rubens = Max
Kimi = Kimi
quote:Ralf Schumacher may in the years to come look back on the first corner at Hockenheim as the moment he lost the World Championship. He made a bad start and then caused an accident and after the race the FIA Stewards decided that Ralf needed to learn a lesson and so decreed that he will lose 10 grid positions after qualifying in Hungary. In effect this means that Ralf has no chance of winning in Budapest. More importantly, however, it means that Williams cannot hope to get as many points in the Constructors' Championship as they need to keep up the pressure on Ferrari. At the moment the two teams are separated by two points.
Godverdomme wat een voorbeelden ook.quote:Op zondag 17 september 2017 19:21 schreef BaasBanaan het volgende:
Situations like Sebastian Vettel driving into the side of Mark Webber at the 2010 Turkish Grand Prix fall foul of this rule; since the move happened on a straight before any braking zone or corner, Vettel is completely at fault.
Theoretically, cases can arise where two drivers simultaneously deviate from moving parallel to the track, causing their paths to intersect. In this case, both drivers would share the blame, but in practice moves are very rarely truly simultaneous.
Very aggressive bullying of another driver on a straight, like Michael Schumacher on Rubens Barrichello at the 2010 Hungarian Grand Prix, is disallowed. In theory, driving sharply towards another driver does not force them to change their line, but humans being humans this will usually induce a flinch response. How aggressive is too aggressive? This falls into a gray area covered by the vaguely-worded sporting regulation 20.5.
Kvyatquote:
Ha leuk die heb ik vorige gp nog gepost. Goede omschrijving inderdaad maar dit is niet van de FIA.quote:Op zondag 17 september 2017 19:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel vrij duidelijk: https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Je kan ook eens naar de beelden kijken.quote:Op zondag 17 september 2017 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Godverdomme wat een voorbeelden ook.
Horner kan wel ter verdediging van Verstappen aanvoeren dat hij een rechte lijn hield, maar dat was gewoon niet zo. Hij stuurt tegen Raikkonen aan wat de crash veroorzaakt. Of Vettel zijn knijpen maakt dat je hem dat niet kwalijk kunt nemen is een tweede.
Toen niks van dat laffe "we willen het kampioenschap niet beinvloeden".quote:
Waarom snappen jij en de FIA niet dat consequent straffen belangrijk is? En dat betreffende coureur dan maar niks had moeten uithalen wat hem straf kan opleveren?quote:Op zondag 17 september 2017 19:56 schreef XL het volgende:
Vettel had hier echt wel straf gekregen als ze hem hadden kunnen straffen op een manier die niks aan de strijd om het kampioenschap had veranderd
Dank!quote:Op zondag 17 september 2017 19:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel vrij duidelijk: https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Vrij duidelijk dit.quote:If two cars have any parts alongside one another, each driver must respect the space occupied by the other car. It does not matter who is ahead, nor how far they are ahead, they may not initiate a move into the other car.
Consequent was het, Spa 2016 kwam Vettel er ook mee weg.quote:Op zondag 17 september 2017 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom snappen jij en de FIA niet dat consequent straffen belangrijk is? En dat betreffende coureur dan maar niks had moeten uithalen wat hem straf kan opleveren?
Wat een kutsmoes...
quote:
Dus op het moment dat Vettel naar links stuurde zat hij fout. En Hamilton in Monza ook. Simpel.quote:If two cars have any parts alongside one another, each driver must respect the space occupied by the other car. It does not matter who is ahead, nor how far they are ahead, they may not initiate a move into the other car.
Serieus? Omdat geld. Die kunnen alles maken want geld.quote:Op zondag 17 september 2017 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dus op het moment dat Vettel naar links stuurde zat hij fout. En Hamilton in Monza ook. Simpel.
Nu dus de vraag waarom ze niet bestraft zijn.
Niet echt. Je hebt namelijk ook zoiets als de racing line. Vettel mag gewoon afknijpen, als dat richting de apex van de bocht is.quote:Op zondag 17 september 2017 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dank!
[..]
Vrij duidelijk dit.
Stel dat je gelijk hebt, er was in geen velden of wegen een bocht te bekennen.quote:Op zondag 17 september 2017 20:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet echt. Je hebt namelijk ook zoiets als de racing line. Vettel mag gewoon afknijpen, als dat richting de apex van de bocht is.
Nee, op het moment dat Vettel zo ver naar links stuurde dat er geen ruimte meer was voor Kimi en Max zat hij fout. Lijkt een klein verschil maar is wel essentieel. Het naar links sturen op zich is niet strafbaar.quote:Op zondag 17 september 2017 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dus op het moment dat Vettel naar links stuurde zat hij fout. En Hamilton in Monza ook. Simpel.
Nu dus de vraag waarom ze niet bestraft zijn.
Dat is niet wat er staat. Er staat dat hij de ruimte waar de andere auto zich bevindt, moet respecteren. Niet dat hij voldoende ruimte moet laten voor het andere voertuig.quote:Op zondag 17 september 2017 20:46 schreef Sjemmert het volgende:
Nee, op het moment dat Vettel zo ver naar links stuurde dat er geen ruimte meer was voor Kimi en Max zat hij fout. Lijkt een klein verschil maar is wel essentieel. Het naar links sturen op zich is niet strafbaar.
'bwoah'quote:Op zondag 17 september 2017 20:29 schreef potjecreme het volgende:
Verstaat er hier iemand Fins?
https://www.instagram.com/p/BZJmiohFtWx/?taken-by=f1
Wat was precies het probleem? Het was kennelijk ook weer niet zo problematisch dat hij degenen achter zich niet voor kon blijven.quote:Op zondag 17 september 2017 20:29 schreef franklop het volgende:
Ricciardo had dus hele race problemen met de versnellingsbak. Vandaar dat hij pace van HAM niet kon bijhouden.
Gearbox oil pressurequote:Op zondag 17 september 2017 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat was precies het probleem? Het was kennelijk ook weer niet zo problematisch dat hij degenen achter zich niet voor kon blijven.
ditquote:Op zondag 17 september 2017 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat was precies het probleem? Het was kennelijk ook weer niet zo problematisch dat hij degenen achter zich niet voor kon blijven.
quote:
SPOILER: OfftopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens RIC was het ook meer de wet-dry setup die iets minder was en speelde de issue met de versnellingsbak niet zo'n grote rol:quote:
quote:“Even before the first safety car, we could see were losing an awful lot of oil pressure in the gearbox," Horner told Sky Sports F1. "So we were thinking, ‘crikey, this is only going to go to half-distance'.
Problemen met de gearbox(vloeistof)quote:Op zondag 17 september 2017 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat was precies het probleem? Het was kennelijk ook weer niet zo problematisch dat hij degenen achter zich niet voor kon blijven.
Ja, dat heb ik gehoord op Sky ja. En hoe geweldig RIC het probleem gemanaged heeft.quote:Op zondag 17 september 2017 20:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens RIC was het ook meer de wet-dry setup die iets minder was en speelde de issue met de versnellingsbak niet zo'n grote rol:
https://www.google.nl/amp(...)ingapore-954584/amp/
Mooie reactie van Horner ook wel.
[..]
quote:Op zondag 17 september 2017 20:53 schreef lord_bono het volgende:
[..]SPOILER: OfftopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies,en datzelfde geld voor Max. Dus als Vettel zijn voorwielen voor Max zijn voorwielen zitten mag Vettel de lijn bepalen en naar links sturen. Max moet dat respecteren en in zo'n geval meesturen naar links. Tegelijkertijd moet Vettel respecteren dat er nog iemand naast zit en genoeg ruimte laten om contact te voorkomen. Wat hij nu dus niet deed. En daar zit de fout.quote:Op zondag 17 september 2017 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat. Er staat dat hij de ruimte waar de andere auto zich bevindt, moet respecteren. Niet dat hij voldoende ruimte moet laten voor het andere voertuig.
Hoe had Max dan naar links moeten sturen?quote:Op zondag 17 september 2017 21:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies,en datzelfde geld voor Max. Dus als Vettel zijn voorwielen voor Max zijn voorwielen zitten mag Vettel de lijn bepalen en naar links sturen. Max moet dat respecteren en in zo'n geval meesturen naar links. Tegelijkertijd moet Vettel respecteren dat er nog iemand naast zit en genoeg ruimte laten om contact te voorkomen. Wat hij nu dus niet deed. En daar zit de fout.
Ik heb Kimi in deze even buiten beschouwing gelaten. Hoop dat je het zo snapt.
Zelf dacht hij van niet.quote:Op zondag 17 september 2017 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
Vraag me af of Max door had kunnen rijden als Kimi hem in de 1e bocht had gemist, was toch een flinke klap op z'n front suspension.
quote:
Gaat die motor weer kapot in ronde 8.quote:Op zondag 17 september 2017 21:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Misschien moet RBR Max vanuit de pitlane laten starten en dan maar een inhaalrace laten rijden.
Lolquote:Op zondag 17 september 2017 21:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat die motor weer kapot in ronde 8.
twitter:LorenzoBudel twitterde op zondag 17-09-2017 om 20:46:47 @Olav_Mol Dit is het duidelijkste wat ik tot nu toe gezien heb: https://t.co/X4NiQIgW5h reageer retweet
Vettel knalt hem naar links, als reactie gaat Verstappen mild mee naar links om een botsing te voorkomen. Echter, tegelijkertijd gaat Kimi naar rechts waardoor Max en Kimi botsen.quote:Op zondag 17 september 2017 21:42 schreef SnowOokami het volgende:twitter:LorenzoBudel twitterde op zondag 17-09-2017 om 20:46:47 @Olav_Mol Dit is het duidelijkste wat ik tot nu toe gezien heb: https://t.co/X4NiQIgW5h reageer retweet
Jullie zijn al 4 uur bezig met dezelfde discussie een keer is het genoeg.quote:Op zondag 17 september 2017 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, mijn post weg..
Fijn hoor die moderatie. Maar mocht wat selectiever
Dat wheel bangen in Baku was toch ook nooit gebeurd? Volgens mij lijdt hij aan korsakoff.quote:Op zondag 17 september 2017 21:58 schreef Blik het volgende:
Mooie reactie van Seb
http://formula1.ferrari.c(...)ents-about-the-race/
"Moved slightly to the left"
Volgens mij gewoon een race incident.quote:Op zondag 17 september 2017 21:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Vettel knalt hem naar links, als reactie gaat Verstappen mild mee naar links om een botsing te voorkomen. Echter, tegelijkertijd gaat Kimi naar rechts waardoor Max en Kimi botsen.
Ik ben nog steeds in shock dat dit geen straf waardig zou zijn volgens de FIA. Je verremmen of een chicane missen en je krijgt een penalty aan je broek, maar 4 man uit de race beuken en er gebeurt gewoon helemaal niks
Vind het vooral sneu voor Max... je ziet hem twijfelen; "eh... ik zit hier ook nog" en binnen een oogwenk ligt ie er weer uit.quote:Op zondag 17 september 2017 22:00 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een race incident.
https://twitter.com/y2jluca/status/909449370508120065
3 personen die in het heetst van de strijd aan het racen zijn en allemaal niet per definitie iets doen wat niet mag volgens de regels.
Als je nou eens kijkt hoe ver Vettel instuurt naar links, ook als Kimi daar niet had gezeten was dit een 100% crash geweest. Vettel is er niet voorbij op dat moment, op een gegeven moment als hij niet stopt met naar links gaan kan Max alsnog niet verder en botsen ze sowieso. hij ging gewoon vol voor Verstappen omdat die bang was voor die eerste bocht waar Verstappen de binnenbocht zou hebben.quote:Op zondag 17 september 2017 22:00 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een race incident.
https://twitter.com/y2jluca/status/909449370508120065
3 personen die in het heetst van de strijd aan het racen zijn en allemaal niet per definitie iets doen wat niet mag volgens de regels.
De regels die er in staan komen uit oude Sporting Regulations, die er tegenwoordig niet meer zo instaan.quote:Op zondag 17 september 2017 19:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ha leuk die heb ik vorige gp nog gepost. Goede omschrijving inderdaad maar dit is niet van de FIA.
Naar mijn mening zit Vettel er al voor en mag hij dit doen.quote:Op zondag 17 september 2017 22:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je nou eens kijkt hoe ver Vettel instuurt naar links, ook als Kimi daar niet had gezeten was dit een 100% crash geweest. Vettel is er niet voorbij op dat moment, op een gegeven moment als hij niet stopt met naar links gaan kan Max alsnog niet verder en botsen ze sowieso. hij ging gewoon vol voor Verstappen omdat die bang was voor die eerste bocht waar Verstappen de binnenbocht zou hebben.
We beschuldigen Kvyat weleens voor torpedo-en, en Ricciardo voor het uitvoeren van een divebomb, maar wat Vettel hier doet is gewoon gevaarlijk en onverantwoord. Wat wilde die in hemelsnaam doen met die manouvre, dit was altijd fout afgelopen. Dit had nooit anders kunnen aflopen dan een crash. En dat dit dan vervolgens wordt afgedaan als een race-incident is gewoon onzin. Dit is reckless driving op zijn minst, en had dus zeker weer wat licentiepunten mogen kosten
Ben benieuwd naar de persconferentie op Sepang...
twitter:MaVic009 twitterde op zondag 17-09-2017 om 21:21:06 I have nothing more to say. https://t.co/UFJbWlNZKL reageer retweet
Als Raikkonen er niet had gezeten heb je gelijk en had Max wat naar links gekund. Echter zat Raikkonen er en kregen beide auto's dus niet genoeg ruimte van Vettel.quote:Op zondag 17 september 2017 22:44 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Naar mijn mening zit Vettel er al voor en mag hij dit doen.
Zonder raikkonen had max eieren voor zijn geld moeten kiezen op dat moment.
Dat het niet netjes etc is ben ik met je eens, maar het is niet verboden.
Ja, eens. Vettel geeft beide auto's geen ruimte omdat hij steeds dichter naar de wand gaat rijden terwijl hij er nog niet langs is. Uiteindelijk stuurt Raikonen eerst op Verstappen in (wss om de muur te vermijden) maar dat komt doordat Vettel ze beide naar de zijkant duwt.quote:Op zondag 17 september 2017 22:48 schreef lord_bono het volgende:[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:MaVic009 twitterde op zondag 17-09-2017 om 21:21:06 I have nothing more to say. https://t.co/UFJbWlNZKL reageer retweet
Het feit dat hij niemand de schuld geeft zegt ook dat hij eigenlijk zichzelf de schuld geeft (maar dat nooit openlijk zal zeggen en dat snap ik ook best).quote:Op zondag 17 september 2017 21:58 schreef Blik het volgende:
Mooie reactie van Seb
http://formula1.ferrari.c(...)ents-about-the-race/
"Moved slightly to the left"
Beter laat dan nooitquote:Op zondag 17 september 2017 20:29 schreef potjecreme het volgende:
Verstaat er hier iemand Fins?
https://www.instagram.com/p/BZJmiohFtWx/?taken-by=f1
Hij mag opzij gaan en hij mag knijpen, het wordt pas verboden als die echt geen ruimte meer geeft... en dat is precies wat er is gebeurtquote:Op zondag 17 september 2017 22:44 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Naar mijn mening zit Vettel er al voor en mag hij dit doen.
Zonder raikkonen had max eieren voor zijn geld moeten kiezen op dat moment.
Dat het niet netjes etc is ben ik met je eens, maar het is niet verboden.
quote:Op zondag 17 september 2017 23:12 schreef CrashO het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit
Gestolen van een Fin op reddit:
"Try being here now (="I'm trying but it's difficult") when buddy just threw a kite right there next to me. But well... well... so, from sixth to third".
"Buddy threw some kites" (slang for farting),
Nogmaals, wat heeft de stand in het kampioenschap ermee te maken?quote:Op zondag 17 september 2017 19:56 schreef XL het volgende:
Vettel had hier echt wel straf gekregen als ze hem hadden kunnen straffen op een manier die niks aan de strijd om het kampioenschap had veranderd
Je kunt toch strafpunten op je licentie krijgen? Dat staat helemaal los van het kampioenschap. Maar een kampioenschap mag nooit de reden zijn om iemand geen straf te geven.quote:Op zondag 17 september 2017 23:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heeft de stand in het kampioenschap ermee te maken?
Mag je dan alles flikken wat een ander niet mag????
Maar Vettel heeft al zoveel zegels verzameld dat hij wel eens voor een volgende race niet mee mag doen.quote:Op zondag 17 september 2017 23:29 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Je kunt toch strafpunten op je licentie krijgen? Dat staat helemaal los van het kampioenschap. Maar een kampioenschap mag nooit de reden zijn om iemand geen straf te geven.
Vettel moet eens stoppen met op andere auto's insturen. En om dat te bewerkstelligen moeten er een keer wat gevolgen aan zijn acties worden gehangen. Als het de eerste keer zou zijn, was het nog discutabel, maar dit is al de zoveelste keer. Kijk er maar eens wat On boards van terug wat hij doet met auto's die hij in haalt. Misselijk mannetje is het wat dat betreft.quote:Op zondag 17 september 2017 23:26 schreef DaMook het volgende:
In mijn ogen is Max en Kimi een race incident, Max stuurt heel lichtjes naar links (uitwijken voor Vettel) en Kimi naar rechts (anders kan ie de bocht niet goed nemen of gaat ie de muur in??). MAAR dat race incident wordt veroorzaakt door Vettel die hem in mijn ogen veelste heftig naar links stuurt en dus deze aanrijding veroorzaakt omdat Max wel uit moest wijken om een aanrijding met Vettel te voorkomen, wat goed was gekomen als Kimi er niet zat. IK denk dat Vettel niet in de gaten had dat Kimi daar zat en dacht dat Max wel kon uitwijken (zo groot zijn die spiegels nu ook weer niet).
In MIJN ogen is een race incident dus terecht. Vettel zag niet dat Kimi er als een speer aankwam en zag alleen Max, dus niets te verwijten. Max zat er tussenin en zelf om te remmen had hij geen tijd en Kimi had gewoon een te goede start.
En ja ik gun Max meer en ben fan en had heel hoge verwachtingen toen de race begon.
Fixedquote:Op zondag 17 september 2017 23:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Misselijk mannetje is het wat dat bijna alles betreft.
Normaal is hij aardig vocaal richting anderen met veel gebaren ja, dat hij nu zo koeltjes is zegt genoeg.quote:Op zondag 17 september 2017 23:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het feit dat hij niemand de schuld geeft zegt ook dat hij eigenlijk zichzelf de schuld geeft (maar dat nooit openlijk zal zeggen en dat snap ik ook best).
Dat is min of meer wat ik zeg . Enige is dat hij Kimi wrs niet gezien heeft. Of hij anders gereden zou hebben als hij die evt wel zag weten we nooit. Gewoon erg zure crash voor alle drie iig. Vier als ik Alonso meetel zelfs.quote:Op zondag 17 september 2017 23:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel moet eens stoppen met op andere auto's insturen. En om dat te bewerkstelligen moeten er een keer wat gevolgen aan zijn acties worden gehangen. Als het de eerste keer zou zijn, was het nog discutabel, maar dit is al de zoveelste keer. Kijk er maar eens wat On boards van terug wat hij doet met auto's die hij in haalt. Misselijk mannetje is het wat dat betreft.
Jup. Anders was het podium geweest denk ik nog steeds.quote:
Definieer hard werken,quote:Op zondag 17 september 2017 19:22 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Niet met tegenzin naar je werk gaan = niet hard werken?
Nou boeh!quote:Op zondag 17 september 2017 23:29 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Je kunt toch strafpunten op je licentie krijgen? Dat staat helemaal los van het kampioenschap. Maar een kampioenschap mag nooit de reden zijn om iemand geen straf te geven.
Niet dat ik de details weet maar volgens mij trainen ze veel meer dan dat jij in je voorbeeld aanhaalt.quote:Op maandag 18 september 2017 03:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Definieer hard werken,
een gemiddelde week van een F1 coureur.
dag 1 handtekeningen uitdelen
dag 2 feestjes geven
dag 3 DJ spelen, demonstraties geven, gekke spelletjes doen. reclame maken.
dag 4 veel reizen
dag 5 alleen je nekspieren trainen ( G krachten )
dag 6 vrije trainingen, kwalificatie
dag 7 racen en interviews geven.
Tussendoor heel veel computerspelletjes spelen op de simulator, wat nou niet bepaald een straf is.
Volgens mij ziet een week er ongeveer zo uit bij een F1 coureur.
Die lui trainen alleen hard om de nek sterk te maken, voor de rest is het fit blijven en heel veel trainen op de simulator.
Een schaker moet ook hard trainen, dat wil nog niet zeggen dat hij hard moet werken. Dit geldt ook voor een F1 coureur, zijn prioriteiten liggen anders dan bij een atleet.
Misschien een hele domme theorie maar wat ik ook ergens anders heb gepost is het volgende:quote:Op maandag 18 september 2017 03:44 schreef opreis het volgende:
De enige out die ik zie om Vettel geen straf te geven is dat Max en Kimi elkaar eerst raken. Hadden max en vettel elkaar geraakt had je waarschijnlijk niet om een straf heen gekunt. Nu gewoon oerdom van Vettel hij weer niet door heeft dat ze er met ze 3en zitten
Een extreem domme theorie.quote:Op maandag 18 september 2017 03:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien een hele domme theorie maar wat ik ook ergens anders heb gepost is het volgende:
Wat nou als Kimmi de opdracht had gekregen om Max er uit te rijden en dat de clash met Seb per ongeluk was en geen onderdeel van het plan?
Ik vind het namelijk voor een extreem ervaren coureur zoals Kimmi nogal apart om zo'n "fout" te maken.
Kan er niks aan doen maar denk echt aan opzet waarbij het plannetje mislukt is en Seb per ongeluk ook geraakt is.
Zo heel dom is het niet als je de startposities van de Ferarri's tov de rest nog even bekijkt.quote:Op maandag 18 september 2017 04:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Een extreem domme theorie.
Vettel zou er meer aan hebben als hij gewoon 1ste zou worden (waar hij goed genoeg voor is) en dan Kimi en Max tussen hem en Hamilton in (wat geen rare uitslag zou zijn op Singapore). Met jouw theorie geef je Hamilton gratis punten. Of je kan ook denken. Waarom laat je Kimi Hamilton niet uitschakelen?
Echt ik heb mn best gedaan maar de logica ontgaat me
Jawel het is wel dom. idd leek mercedes geen bedreiging voor ferrari en ook niet voor RB die een goede pace hadden. Vettel kan WK worden dus het is belangrijk dat de dreiging van HAMILTON weg is. Hoe doe je dat? Zo veel mogelijk auto's tussen hem en Vettel in hebben.quote:Op maandag 18 september 2017 04:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zo heel dom is het niet als je de startposities van de Ferarri's tov de rest nog even bekijkt.
Mercedes was niet echt een bedreiging, zo leek het iig na Q3. Ze startten dus ook achter RB en Ferrari.
Vettel kan WK worden dus is het belangrijk dat de dreiging in de wedstrijd weg is dus geef die RB's een beuk Kimi!
Alleen kreeg Vettel hier ook mee te maken.
Nee, zo heel stom vind ik mijn theorie niet.
De tering.quote:Op maandag 18 september 2017 03:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Definieer hard werken,
een gemiddelde week van een F1 coureur.
dag 1 handtekeningen uitdelen
dag 2 feestjes geven
dag 3 DJ spelen, demonstraties geven, gekke spelletjes doen. reclame maken.
dag 4 veel reizen
dag 5 alleen je nekspieren trainen ( G krachten )
dag 6 vrije trainingen, kwalificatie
dag 7 racen en interviews geven.
Tussendoor heel veel computerspelletjes spelen op de simulator, wat nou niet bepaald een straf is.
Volgens mij ziet een week er ongeveer zo uit bij een F1 coureur.
Die lui trainen alleen hard om de nek sterk te maken, voor de rest is het fit blijven en heel veel trainen op de simulator.
Een schaker moet ook hard trainen, dat wil nog niet zeggen dat hij hard moet werken. Dit geldt ook voor een F1 coureur, zijn prioriteiten liggen anders dan bij een atleet.
-edit: niet doen -quote:Op maandag 18 september 2017 03:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Definieer hard werken,
een gemiddelde week van een F1 coureur.
dag 1 handtekeningen uitdelen
dag 2 feestjes geven
dag 3 DJ spelen, demonstraties geven, gekke spelletjes doen. reclame maken.
dag 4 veel reizen
dag 5 alleen je nekspieren trainen ( G krachten )
dag 6 vrije trainingen, kwalificatie
dag 7 racen en interviews geven.
Tussendoor heel veel computerspelletjes spelen op de simulator, wat nou niet bepaald een straf is.
Volgens mij ziet een week er ongeveer zo uit bij een F1 coureur.
Die lui trainen alleen hard om de nek sterk te maken, voor de rest is het fit blijven en heel veel trainen op de simulator.
Een schaker moet ook hard trainen, dat wil nog niet zeggen dat hij hard moet werken. Dit geldt ook voor een F1 coureur, zijn prioriteiten liggen anders dan bij een atleet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |