abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2017 @ 13:40:43 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173827884



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

Over deze wet is een aanvraag voor een referendum gedaan door een onafhankelijke groep studenten. Veel mensen maken zich zorgen om hun privacy en de effectiviteit van de nieuwe wetgeving. De eerste 10.000 handtekeningen zijn ruim opgehaald. Om het raadgevend referendum, dat bovendien mogelijk wordt afgeschaft door het kabinet Rutte III, mogelijk te maken moeten 300.000 handtekeningen worden ingezameld.

Tekenen voor het referendum kan op de onderstaande webpagina. Teken dan!1!1!1

https://teken.sIeepwet.nI/
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 17 september 2017 @ 13:41:01 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173827894
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Moeilijkste verkiezingsuitslag ooit. Er zijn nog nooit zo veel partijen nodig geweest voor een coalitie. Logisch dus dat de formatie dan langer is dan toen er nog gewoon met twee partijen geregeerd kon worden.
Te veel nuance! De Nederlandse kiezer is beledigd!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173827914
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn punt prima.
Nee. Je kunt niet stellen dat een demissionair kabinet niks doet en dat dat een probleem is en toch wel iets doet en dat dat ook een probleem is.
  zondag 17 september 2017 @ 13:43:31 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173827958
Dit was natuurlijk allemaal geen probleem geweest als alle volgelingen van Jezus gewoon een gekozen minister-president hadden gehad.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173828004
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 13:43 schreef Ryon het volgende:
Dit was natuurlijk allemaal geen probleem geweest als alle volgelingen van Jezus gewoon een gekozen minister-president hadden gehad.
Dat heeft Baudet nooit gezegd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 13:45:21 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173828010
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Moeilijkste verkiezingsuitslag ooit. Er zijn nog nooit zo veel partijen nodig geweest voor een coalitie. Logisch dus dat de formatie dan langer is dan toen er nog gewoon met twee partijen geregeerd kon worden.
Klaver had gewoon zijn achterlijke idealen moeten laten varen en zijn kiezers dienen door in het kabinet te gaan zitten.
D66 en CU hadden hun kinderachtige uitsluitingen meteen moeten laten varen, in plaats van pas na lang aandringen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 september 2017 @ 13:46:41 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173828064
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 13:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat heeft Baudet nooit gezegd.
Dat is echt het standpunt van FVD:

https://forumvoordemocrat(...)n-minister-president
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173828070
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Klaver had gewoon zijn achterlijke idealen moeten laten varen en zijn kiezers dienen door in het kabinet te gaan zitten.
En nog zo eentje. Je ziet toch zelf ook wel dat het niet allebei kan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 13:50:04 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173828156
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En nog zo eentje. Je ziet toch zelf ook wel dat het niet allebei kan?
Heel veel GL-kiezers waren teleurgesteld. Regeren is water bij de wijn doen, iets wat hij weigerde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173828352
quote:
15s.gif Op zondag 17 september 2017 13:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is echt het standpunt van FVD:

https://forumvoordemocrat(...)n-minister-president
Nee het standpunt van het FvD is dat een gekozen [minister]president een goed idee is, niet dat daarmee alle ellende gelijk is opgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 17-09-2017 14:02:26 ]
pi_173828378
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En nog zo eentje. Je ziet toch zelf ook wel dat het niet allebei kan?
Tuurlijk wel. Dat is de essentie van een democratie. Hij had niet alles moeten verloochenen maar zodra hij een aanzienlijke vinger in de pap had, had hij het moeten doen.
  zondag 17 september 2017 @ 13:57:56 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173828419
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 13:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee het standpunt van het FvD is dat een gekozen president een goed idee is, niet dat daarmee alle ellende gelijk is opgelost.
Ze hebben het niet over een president, maar een minister-president ;) Los daarvan: waarom denk jij dat de FVD dat wil? En waarom levert Baudet nu kritiek op de duur van de formatie? En tot slot: welke invloed zou het systeem van Baudet hebben op de formatieduur?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173828573
quote:
12s.gif Op zondag 17 september 2017 13:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ze hebben het niet over een president, maar een minister-president ;) Los daarvan: waarom denk jij dat de FVD dat wil? En waarom levert Baudet nu kritiek op de duur van de formatie? En tot slot: welke invloed zou het systeem van Baudet hebben op de formatieduur?
Dat is waar. Het FvD wil de monarchie dan ook behouden. Uit principe zie ik het zelf liever anders, maar zij hebben uit praktisch oogpunt gelijk.

Omdat het wel een verbetering is. Maar je zegt het nu alsof als er een gekozen minister president is, het FvD zijn doel heeft bereikt.
pi_173829153
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:07 schreef Euribob het volgende:
Bagatelliseer het maar, het blijft een immens domme uitspraak.
:?
Ik bagatelliseer niks, jij probeert een andere draai aan de islam te stellen door te beweren dat moslims volgelingen van Isa (Jezus) zijn, hij was slechts een van de vele profeten die Mohammed bedacht heft dan hij de Koran bij elkaar verzon.
Dat de islam een heel andere interpretatie van de figuur jezus heeft dan het Christendom vergeet je gemakshalve.
  zondag 17 september 2017 @ 14:19:03 #15
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173829329
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:14 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:?
Ik bagatelliseer niks, jij probeert een andere draai aan de islam te stellen door te beweren dat moslims volgelingen van Isa (Jezus) zijn, hij was slechts een van de vele profeten die Mohammed bedacht heft dan hij de Koran bij elkaar verzon.
Dat de islam een heel andere interpretatie van de figuur jezus heeft dan het Christendom vergeet je gemakshalve.
Het gaat ook niet om dezelfde interpretatie, het gaat erom dat ze allemaal volgelingen van Jezus zijn op hun eigen manier. Zoals Baudet zelf ook zegt. Hoeft de manier niet hetzelfde te zijn, het gaat erom dat Jezus van invloed is geweest op ze. Dit in tegenstelling tot de Joden, die absoluut nul met Jezus hebben.

thierrybaudet twitterde op zaterdag 10-09-2016 om 21:29:16 Christenen heb je in verschillende soorten; katholieken, protestanten, agnosten, atheïsten. Allemaal, op hun manier, volgelingen van Jezus. reageer retweet
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_173831871
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:19 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om dezelfde interpretatie, het gaat erom dat ze allemaal volgelingen van Jezus zijn op hun eigen manier. Zoals Baudet zelf ook zegt. Hoeft de manier niet hetzelfde te zijn, het gaat erom dat Jezus van invloed is geweest op ze. Dit in tegenstelling tot de Joden, die absoluut nul met Jezus hebben.

thierrybaudet twitterde op zaterdag 10-09-2016 om 21:29:16 Christenen heb je in verschillende soorten; katholieken, protestanten, agnosten, atheïsten. Allemaal, op hun manier, volgelingen van Jezus. reageer retweet
Ik denk dat Baudet zijn uitleg is dat de cultuur van de Islam fundamenteel anders is.

Zei hij overigens dit nog in een reactie ergens op, of kwam dit bij Baudet uit de lucht vallen?
pi_173833727
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En nog zo eentje. Je ziet toch zelf ook wel dat het niet allebei kan?
Als aanvullende reactie hierop, slechts 7% van de GL stemmers ziet volgens de Hond liever het kabinet met de CU, 86% niet. Jesse Klaver heeft volgens zijn achterban dus wel degelijk iets fout gedaan.
pi_173833788
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als aanvullende reactie hierop, slechts 7% van de GL stemmers ziet volgens de Hond liever het kabinet met de CU, 86% niet. Jesse Klaver heeft volgens zijn achterban dus wel degelijk iets fout gedaan.
Zal best. Punt is dat je niet én je idealen kunt laten varen én je kiezers kunt dienen.
pi_173833864
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als aanvullende reactie hierop, slechts 7% van de GL stemmers ziet volgens de Hond liever het kabinet met de CU, 86% niet. Jesse Klaver heeft volgens zijn achterban dus wel degelijk iets fout gedaan.
Dat laatste is jouw aanname en niet hun bewering. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij de andere gesprekspartners verwijten dat het niet is gelukt.
pi_173833998
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zal best. Punt is dat je niet én je idealen kunt laten varen én je kiezers kunt dienen.
Daar zal inderdaad een middenweg in gevonden worden. Wat heeft Klaver nu aan zijn idealen... maar het gaat hier niet over GL.
pi_173834009
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat laatste is jouw aanname en niet hun bewering. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij de andere gesprekspartners verwijten dat het niet is gelukt.
Goed punt
pi_173839687
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zal best. Punt is dat je niet én je idealen kunt laten varen én je kiezers kunt dienen.
Is dat waar het voor de PvdA is foutgegaan?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173839717
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 15:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik denk dat Baudet zijn uitleg is dat de cultuur van de Islam fundamenteel anders is.

Zei hij overigens dit nog in een reactie ergens op, of kwam dit bij Baudet uit de lucht vallen?
In principe niet anders dan christendom, volgens mij.
I´m back.
pi_173840228
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In principe niet anders dan christendom, volgens mij.
Een religie die als onderdrukte minderheid begon vergelijken met een religie die begon met overwinning op het slagveld loopt toch een beetje mank volgens mij.
Goed je zou kunnen stellen dat Mo jarenlang in Mekka een onderdrukte minderheid is geweest maar ze hebben hem daar met zijn opruiende taal toch behoorlijk lang getolereerd.
Niet dat er niet vele overeenkomsten zijn dat klopt absoluut, ze delen dezelfde absurde antropocentrische godsinbeelding dat is al een belangrijke kernovereenkomst.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173840292
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:30 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Een religie die als onderdrukte minderheid begon vergelijken met een religie die begon met overwinning op het slagveld loopt toch een beetje mank volgens mij.
Goed je zou kunnen stellen dat Mo jarenlang in Mekka een onderdrukte minderheid is geweest maar ze hebben hem daar met zijn opruiende taal toch behoorlijk lang getolereerd.
Niet dat er niet vele overeenkomsten zijn dat klopt absoluut, ze delen dezelfde absurde antropocentrische godsinbeelding dat is al een belangrijke kernovereenkomst.
Fundamenteel is het niet anders. Tuurlijk heeft het christendom een andere geschiedenis ondergaan, zeg maar. Waarbij uiteindelijk de Verlichting hen in een kooi heeft gezet. Maar pas op hoor, ze staan nog altijd te rammelen aan de deur van die kooi.
I´m back.
pi_173840311
quote:
6s.gif Op zondag 17 september 2017 13:39 schreef Euribob het volgende:
Ik hoor het al; tijd voor hervorming van de democratie. Elke keer ook maar weer dat gezeur en datzelfde geharrewar, dat moet maar eens afgelopen zijn.

Het toenmalige D66 onder van Mierlo bestaat niet meer. D66 werd toentertijd gezien als de 'radicale vernieuwingsbeweging' dat het politieke bestel wilde hervormen met de gekozen minister president en de gekozen burgermeester, de afschaffing van de eerste kamer, de invoering van het districtenstelsel en het bindende referendum. Die rol van de vernieuwingsbeweging heeft FvD nu volledig overgenomen en D66 is afgegleden tot de door van Mierlo zo gehekelde politieke elite.
  zondag 17 september 2017 @ 20:48:22 #27
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173840779
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het toenmalige D66 onder van Mierlo bestaat niet meer. D66 werd toentertijd gezien als de 'radicale vernieuwingsbeweging' dat het politieke bestel wilde hervormen met de gekozen minister president en de gekozen burgermeester, de afschaffing van de eerste kamer, de invoering van het districtenstelsel en het bindende referendum. Die rol van de vernieuwingsbeweging heeft FvD nu volledig overgenomen en D66 is afgegleden tot de door van Mierlo zo gehekelde politieke elite.
Je zou ook kunnen stellen dat D66 al zijn overige hervormingen heeft door weten te voeren zonder het democratische bestel aan te passen. Ze zijn mijn inziens ook niet afgegleden, maar opgeklommen naar de politieke elite. Niet dat dat ze nou bestaansrecht geeft, maar ik kan niet stellen dat ze slechte zaken hebben gedaan de afgelopen decennia.

En nam FvD het maar over, dat doen ze helemaal niet. Ondanks dat 50 jaar geleden D66 al een plan voor democratisering opgesteld had heeft FvD hoogstens een paar soundbites in hun programma gezet. FvD verleent echt de minst mogelijke lippendienst aan de democratische hervormers (volgens mij echt alleen maar om stemmen te trekken) en tot ze met een volledig plan komen over hoe Nederland volgens hen democratisch gezien georganiseerd zou moeten worden betwijfel ik hun intenties.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 17 september 2017 @ 20:48:57 #28
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173840802
Want het is allemaal niet zo moeilijk. Daar ben je in een weekje echt wel uit als je er met een paar mensen voor gaat zitten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_173841188
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het toenmalige D66 onder van Mierlo bestaat niet meer. D66 werd toentertijd gezien als de 'radicale vernieuwingsbeweging' dat het politieke bestel wilde hervormen met de gekozen minister president en de gekozen burgermeester, de afschaffing van de eerste kamer, de invoering van het districtenstelsel en het bindende referendum. Die rol van de vernieuwingsbeweging heeft FvD nu volledig overgenomen en D66 is afgegleden tot de door van Mierlo zo gehekelde politieke elite.
Klopt. Fortuyn (Professor Pim) ging het FvD daarin voor.

Nu weer een intellectueel, dat boezemt angst in op het conservatieve zich valselijk progressief noemende links.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173841701
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen stellen dat D66 al zijn overige hervormingen heeft door weten te voeren zonder het democratische bestel aan te passen. Ze zijn mijn inziens ook niet afgegleden, maar opgeklommen naar de politieke elite. Niet dat dat ze nou bestaansrecht geeft, maar ik kan niet stellen dat ze slechte zaken hebben gedaan de afgelopen decennia.

En nam FvD het maar over, dat doen ze helemaal niet. Ondanks dat 50 jaar geleden D66 al een plan voor democratisering opgesteld had heeft FvD hoogstens een paar soundbites in hun programma gezet. FvD verleent echt de minst mogelijke lippendienst aan de democratische hervormers (volgens mij echt alleen maar om stemmen te trekken) en tot ze met een volledig plan komen over hoe Nederland volgens hen democratisch gezien georganiseerd zou moeten worden betwijfel ik hun intenties.
Ik kan oprecht niet zeggen dat ik vind dat D66 erg veel van haar kroonjuwelen verwezenlijkt heeft en vind zelfs dat ze haar ideaal van meer directe democratie regelmatig nogal verraden heeft.
Door voor het Verdrag van Lissabon te stemmen hebben ze de tegenstemmers bij het referendum over de totstandkoming van een Europese grondwet behoorlijk geschoffeerd.
https://www.parlement.com(...)um_europese_grondwet
https://www.parlement.com(...)emt_voor_verdrag_van

Daarnaast vind ik je wantrouwen naar het FvD niet echt overtuigend onderbouwd.

Vraagje trouwens, kan ik dat plan voor democratisering opgesteld door D66 nog ergens terugvinden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 17-09-2017 21:42:45 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173842429
Je loopt natuurlijk als partij een gigantisch risico door je zo op te stellen. Je bent dan, bij bijv. referenda, namelijk niet meer een partij voor je kiezers, maar een partij overgeleverd aan heel Nederland. En dan loop je het risico dat je je andere idealen, die mogelijk voor het oprapen lagen, ziet vervliegen. Dit is iets dat je je als pro-referendum partij moet realiseren. En daarvoor moet je heel sterk in je schoenen staan. Om een intern conflict te voorkomen is het noodzakelijk van te voren de referenda zwart op wit te zetten.
pi_173842538
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:46 schreef Mr.Major het volgende:

Je loopt natuurlijk als partij een gigantisch risico door je zo op te stellen. Je bent dan, bij bijv. referenda, namelijk niet meer een partij voor je kiezers, maar een partij overgeleverd aan heel Nederland. En dan loop je het risico dat je je andere idealen, die mogelijk voor het oprapen lagen, ziet vervliegen. Dit is iets dat je je als pro-referendum partij moet realiseren. En daarvoor moet je heel sterk in je schoenen staan. Om een intern conflict te voorkomen is het noodzakelijk van te voren de referenda zwart op wit te zetten.
Zij, en nog een hele trits andere partijen hebben gezegd de uitslag van het referendum over de Europese grondwet te respecteren.
Later dan voor het Verdrag van Lissabon stemmen zonder een nieuw referendum vind ik kiezersbedrog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 17-09-2017 22:23:06 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 17 september 2017 @ 22:23:55 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_173843344
-verkeerde topic-
pi_173848454
Het lage btw tarief verhogen is sowieso een achterlijk idee. Daar gaan vooral de laagste inkomens last van hebben als je levensmiddelen en medicijnen duurder maakt. Bovendien is destijds het hoge btw tarief tijdelijk(dat was althans de belofte) verhoogt van 19 naar 21%. Nu het economisch beter gaat zou dat eigenlijk wel omlaag moeten, dat is destijds ook gebeurd met eerdere verhogingen. Nu dan ook nog het lage btw tarief verhogen is gewoon bezopen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173849256
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:49 schreef Gohf046 het volgende:
Het lage btw tarief verhogen is sowieso een achterlijk idee. Daar gaan vooral de laagste inkomens last van hebben als je levensmiddelen en medicijnen duurder maakt. Bovendien is destijds het hoge btw tarief tijdelijk(dat was althans de belofte) verhoogt van 19 naar 21%. Nu het economisch beter gaat zou dat eigenlijk wel omlaag moeten, dat is destijds ook gebeurd met eerdere verhogingen. Nu dan ook nog het lage btw tarief verhogen is gewoon bezopen.
We moeten ergens de massa-immigratie van betalen.
pi_173850532
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

We moeten ergens de massa-immigratie van betalen.
:O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173851216
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

We moeten ergens de massa-immigratie van betalen.
Gaat volgens mij gewoon verrekend worden met belastingverlagingen/belastinghervormingen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173855915
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fundamenteel is het niet anders. Tuurlijk heeft het christendom een andere geschiedenis ondergaan, zeg maar. Waarbij uiteindelijk de Verlichting hen in een kooi heeft gezet. Maar pas op hoor, ze staan nog altijd te rammelen aan de deur van die kooi.
Tja wat zijn de fundamenten van de verschillende religies, ik denk niet dat ik dat erg goed kan inschatten aangezien de behoefte aan opperwezens me volstrekt wezensvreemd is, dus ik ga ook niet doen of ik ze daarin kan snappen.

Ik blijf hopen op minder rammelaars en een stevigere kooi.
(Nationaal gezien dan, internationaal gezien blijft dat erg lastig als verwaarloosbare minderheid.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173855970
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:49 schreef Gohf046 het volgende:
Het lage btw tarief verhogen is sowieso een achterlijk idee. Daar gaan vooral de laagste inkomens last van hebben als je levensmiddelen en medicijnen duurder maakt. Bovendien is destijds het hoge btw tarief tijdelijk(dat was althans de belofte) verhoogt van 19 naar 21%. Nu het economisch beter gaat zou dat eigenlijk wel omlaag moeten, dat is destijds ook gebeurd met eerdere verhogingen. Nu dan ook nog het lage btw tarief verhogen is gewoon bezopen.
Ik deel je mening dat ze van dat lage BTW tarief moeten afblijven, het hoge tarief vind ik minder een issue.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173857172
quote:
Je kunt wel lopen gapen, maar het moet wel betaald worden door iedereen.
Heb jij je jaarlijkse extra donatie voor het Gutmensch fonds al gedaan dan ?
pi_173858574
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:18 schreef bluemoon23 het volgende:
het Gutmensch fonds
:') . En maar klagen dat je niet serieus genomen wordt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173859056
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 18:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik deel je mening dat ze van dat lage BTW tarief moeten afblijven, het hoge tarief vind ik minder een issue.
Eens, dat hoeft van mij ook niet perse omlaag maar goed dat was destijds wel de belofte en is eerder ook al gebeurd.

Interessant artikel voor de geïnteresseerden:

Wat is een natiestaat?

Daarom hebben we nood aan een inclusieve identiteit die ons samenhoudt als een volk. De identiteiten uit vroegere tijden – vorst, God, familie, stam – waren al op hun terugweg toen de Verlichting hen verpulverde. De moderne vervangers – de ideologieën en de ‘ismen’ van de totalitaire staten – zijn er duidelijk niet in geslaagd een alternatief te bieden. We hebben een identiteit nodig die tot burgerschap leidt, die de band vormt tussen de staat en het individu waarbij elkeen verantwoordelijk is voor de ander. Dat is het waar, voor gewone mensen, de natiestaat in voorziet.
Nationale loyauteit vervangt trouw aan de familie, de stam of het geloof en biedt als centrale focus voor het patriottische gevoel een plaats aan de burgers. Niet een persoon noch een religie. Deze plaats is historisch, cultureel en wettelijk bepaald. De wet waardoor wij, het volk, deze plaats ons eigen maakten. De 19de eeuwse nationalistische kunst en literatuur wordt gekenmerkt door de opgang van territorium boven religie, stam en koningshuis als het primaire object om te koesteren. Nationale liederen van zelf-identificerende naties roepen een beeld van ‘thuis’ op, zoals ‘Finlandia’ van Sibelius dat doet of ‘Land of Hope and Glory’, het officieuze volkslied van Engeland. Zelfs een militant lied als ‘The Star-Spangled Banner’ neemt land en thuis als zijn motto: ‘the land of the free and the home of the brave’. Het is onze thuis waar we voor vechten en onze vrijheid is de vrijheid tot zelfbeschikking op de plaats die de onze is.


Patriottisme en nationalisme

Progressieve stemmen waarschuwen herhaaldelijk tegen populisme en nationalisme waarbij ze suggereren dat zelfs nog maar de vraag rond nationale identiteit opwerpen een stap is in de richting van de ondergang van de beschaving. Het klopt dat er gevaren in schuilen. Echter, wij in de Engelstalige wereld beschikken over een taal waarbij we nationaliteit bespreken zonder besmet te zijn door de oorlogszuchtige retoriek van de 19de en 20ste eeuwse nationalisten. Wanneer wij ons ‘wij’ willen gebruiken als onderwerp van een politieke identiteit dan is die niet besmet zoals de als ideologische begrippen gebruikte ‘la patrie’ of ‘das Vaterland’. We verwijzen gewoon naar ‘country’, deze plek op de wereld die ons toebehoort omdat we er horen, het koesteren, er leven, het verdedigen en er vrede en welvaart installeerden binnen zijn grenzen. Dit patriottisme behelst een liefde voor onze thuis en de bereidheid om die te verdedigen. Het nationalisme daarentegen is een ideologie die nationale symbolen gebruikt om ermee ten oorlog te trekken. Toen Abbé Sièyes de doelstellingen van de Franse Revolutie uiteenzette, gebruikte hij de taal van het nationalisme: ‘De natie gaat voor op alles. Zij is de bron van alles. Haar wil is altijd legaal (…) De manier waarop de natie haar wil uitoefent doet er niet toe; het punt is dat ze die uitoefent; elke procedure is adequaat en haar wil is altijd de opperste wet.’ Deze vlammende woorden zetten Frankrijk op het pad naar de Terreur toen de ‘vijanden van de natie’ zowat in elke hoek werden gezocht.

Wij’ tegen ‘zij’

Maar zij die de nationale gedachte afwijzen, zijn het slachtoffer van dezelfde kortzichtigheid die ze veroordelen. Een beetje basiskennis van evolutionaire psychologie zou hen eraan herinneren dat menselijke gemeenschappen primair ingesteld zijn op oorlogvoering en dat, wanneer ze vechten, ze in groep vechten. Natuurlijk stellen ze het zelf niet zo; de groep treedt in hun terechtwijzingen op als iets transcendent en subliem – waarom zou men er anders voor vechten? Het kent vele namen: het volk, de koning, de natie, God en zelfs de Socialistische Internationale. Maar het betekent altijd hetzelfde: ‘wij’ tegen ‘zij’.

Verdeel een klas vol kinderen in zij die rode truien dragen en zij die er groene dragen. Pas dan enkele onderling discriminerende maatregelen toe. Vrij snel krijg je een oorlog tussen de roden en de groenen. Binnen enkele dagen ontstaan er aan beide zijden helden en elke kant kent roerende zelfopoffering. Wie weet krijg je zelfs liederen, symbolen en vlaggen. Die laatste zal men met respect behandelen, of net in brand steken als teken van verachting voor de tegenstander. En toch is het geen reden om de kleuren rood en groen te verbieden.

Gezien dit genetische betoog, kunnen we er dan niet van uitgaan dat een verdedigingsoorlog voor het thuisland meer kans maakt om te eindigen in een stabiel compromis? Wanneer de grenzen verzekerd zijn en de indringer verdreven, kan het vechten ophouden. Net daarom, toen Centraal-Europa werd verdeeld in natiestaten na de vrede van Westfalen in 1648 slaakten de volkeren in Europa een zucht van opluchting. Godsdienst, zo ontdekten ze, eiste meer doden dan de natie.



https://doorbraak.be/een-pleidooi-voor-de-natiestaat/amp/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:17:41 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_173865973
quote:
Het is net Trots op Nederland.

Altijd mooi, partijen die te vroeg pieken.
pi_173866217
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is net Trots op Nederland.

Altijd mooi, partijen die te vroeg pieken.
Hoe hoog heeft ToN virtueel in de peilingen gestaan eigenlijk?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173866444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoe hoog heeft ToN virtueel in de peilingen gestaan eigenlijk?
Boven de 20.

Edit: opgezocht, schijnbaar peilden ze op 26 zetels op een bepaald moment ( https://www.volkskrant.nl(...)weinig-over~a325003/ ) . Toen waren ze, achter de PVV, de grootste partij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173866488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoe hoog heeft ToN virtueel in de peilingen gestaan eigenlijk?
Als ik me niet vergis op 30.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173866560
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Boven de 20.

Edit: opgezocht, schijnbaar peilden ze op 26 zetels op een bepaald moment ( https://www.volkskrant.nl(...)weinig-over~a325003/ ) . Toen waren ze, achter de PVV, de grootste partij.
Absurd _O- . Ik hield me toen nog niet zo met politiek bezig dus had geen idee. Dacht dat ze nooit meer dan een handvol virtuele zetels heeft gehad.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173866624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Absurd _O- . Ik hield me toen nog niet zo met politiek bezig dus had geen idee. Dacht dat ze nooit meer dan een handvol virtuele zetels heeft gehad.
Nee joh, samen met de PVV was dat dé partij die het partijkartel kwam breken en die een frisse rechtsche wind door Nederland zou laten waaien.

Ze hadden wel prachtige spotjes, destijds:


Volgens mij zitten ze momenteel nog in een paar gemeenten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173866712
Gevalletje te snel te groot willen worden. Vroeg gepiekt tijdens de gemeenteraadsverkiezingen maar daarna tijdens de landelijke verkiezingen niet 1 zetel geloof ik. Dat pakt het FvD iig al beter aan door rustig te bouwen. Wat natuurlijk geen garantie voor succes is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')