Nice! Diesel ? Een station of hatchback?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 18:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, lichtblauwe 206. Daarna zwarte Clio 3 en nu een witte Clio 4.
0.9 TCe, benzine, hatchback.quote:Op zondag 27 mei 2018 17:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nice! Diesel ? Een station of hatchback?
Die zijn best rap nog of niet? Leest er wel vaak goeie dingen over!quote:
Het zijn leuke blokken, evt ook te chiptunen. Alleen niet zo zuinig als op papier, tenminste met mijn voet.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die zijn best rap nog of niet? Leest er wel vaak goeie dingen over!
Wat realiseer je qua verbruik? Je rijdt vrij pittig dan?quote:Op zondag 27 mei 2018 19:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het zijn leuke blokken, evt ook te chiptunen. Alleen niet zo zuinig als op papier, tenminste met mijn voet.
Een VW Up! toch?quote:Op zondag 27 mei 2018 20:39 schreef JDude het volgende:
Tja, fabrieksopgave...
1:24,4 beweren ze van m'n skelter. 1:17,5 komt meer in de buurt. Al zal die zware rechtervoet ook niet helpen nee .
Die nieuwe Polo is ook echt groot! Wat voor kleur/motor heb je genomen?quote:Op zondag 27 mei 2018 20:48 schreef JDude het volgende:
Beide correct. In de zomervakantie de nieuwe ophalen als het goed is.
Voor een A-segmenter heeft de Up! me positief verrast als kilometervreter maar in z'n grotere broer wordt het toch wat relaxter rijden.
1:15,8, dus valt nog wel mee. Met redelijk veel stad- en filerijden.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat realiseer je qua verbruik? Je rijdt vrij pittig dan?
Eerst dieselde je toch?
Ik ook maar een keer, met m'n Clio III destijds. Toen ik zonder werk kwam te zitten weggedaan vanwege de hoge vaste lasten en dat was toch wel jammer. Verdomd fijne auto was dat verder.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:10 schreef Goddelijker het volgende:
Nee, ik heb nooit gedieselt (in m’n eigen auto).
Ik vond m’n Clio III niet de meest fijne auto. Veel meer plezier gehad van m’n 206 en nu de Clio IV.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:26 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik ook maar een keer, met m'n Clio III destijds. Toen ik zonder werk kwam te zitten weggedaan vanwege de hoge vaste lasten en dat was toch wel jammer. Verdomd fijne auto was dat verder.
Ooh dat valt best mee! net verbruik wel.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
1:15,8, dus valt nog wel mee. Met redelijk veel stad- en filerijden.
Nee, ik heb nooit gedieselt (in m’n eigen auto).
Klinkt mooi! Oranje is wel heftig :pquote:Op zondag 27 mei 2018 21:24 schreef JDude het volgende:
Ja qua formaat ongeveer een Golf IV geloof ik. Gekozen voor Deep Black Pearl (zwart dat verdomd leuk glimt, als 'ie schoon is tenminste ), 1.0 TSI met 95 paarden.
M'n proefritwagen was knaloranje, ook nog heel even over gedacht. En zag er laatst een in blauw, dat staat 'm ook fraai. Maar goed, volgende keer dan maar .
Gisteren getankt, ongeveer 1 op 17-18! Dat haalde ik soms met de diesel ookquote:Op zondag 27 mei 2018 21:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
1:15,8, dus valt nog wel mee. Met redelijk veel stad- en filerijden.
Nee, ik heb nooit gedieselt (in m’n eigen auto).
Netjes! Hij bevalt goed dus?quote:Op maandag 28 mei 2018 10:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gisteren getankt, ongeveer 1 op 17-18! Dat haalde ik soms met de diesel ook
Valt me niet tegen nee op de kraakjes en rammels die ik niet kan thuisbrengen na danquote:
Nice is deze jonger/luxer dan?quote:Op maandag 28 mei 2018 21:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Valt me niet tegen nee op de kraakjes en rammels die ik niet kan thuisbrengen na dan
Het voelt weer een beetje als thuiskomen om eerlijk te zijn naar de Citroën AX en Peugeot 106 die ik heb gehad (is ook nagenoeg hetzelfde). Alleen zit hier meer aan wat kapot kan
De AX was van 92, de 106 van 94. De Saxo is van 2001 en een jaar ouder dan de 206 die ik had. Qua luxe ook vergelijkbaar maar nu wel werkende aircoquote:
Ah wel een stuk nieuwer dan.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De AX was van 92, de 106 van 94. De Saxo is van 2001 en een jaar ouder dan de 206 die ik had. Qua luxe ook vergelijkbaar maar nu wel werkende airco
1.1 multipoint. Niet snel, wel voordelig . En mijn vriendin rijdt er liever mee dan met de 206. Goede keus dus!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah wel een stuk nieuwer dan.
Werkende airco is geen luxe met dit weer wat voor motor heb je in de Saxo?
Inderdaad dan! Rijdt ie vriendelijker dan een 206 dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
1.1 multipoint. Niet snel, wel voordelig . En mijn vriendin rijdt er liever mee dan met de 206. Goede keus dus!
Dat niet zo zeer, het zicht is beter. Een 206 heeft best wel grote dode hoeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad dan! Rijdt ie vriendelijker dan een 206 dan?
Zou je helemaal niet denken bij een 206 eigenlijk, lijkt zo overzichtelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, het zicht is beter. Een 206 heeft best wel grote dode hoeken.
Valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, het zicht is beter. Een 206 heeft best wel grote dode hoeken.
Vind dat bij de A-stijlen beste onoverzichtelijke hoeken zitten.quote:
Ja, dat is wel waar. Heb daar ook wel eens bijna een fietser gemist omdat ie er dan precies achter blijft fietsen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind dat bij de A-stijlen beste onoverzichtelijke hoeken zitten.
Mooi interieur eigenlijk!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is wel waar. Heb daar ook wel eens bijna een fietser gemist omdat ie er dan precies achter blijft fietsen.
Maar in m'n nieuwe Clio is die hoek ook best aanwezig:
[ afbeelding ]
Vind de meeste nieuwere auto's een stuk onoverzichtelijke dan de "oudjes". Maarja er moet ook steeds meer in zitten.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is wel waar. Heb daar ook wel eens bijna een fietser gemist omdat ie er dan precies achter blijft fietsen.
Maar in m'n nieuwe Clio is die hoek ook best aanwezig:
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook met de Kangoo en Renault Traffic, enorme dode hoeken achter de A stijl. Wat ik de laatste tijd doe is een paar meter van de stopstreep wegblijven. Bij verkeerslichten heeft dat, als je dus voorop staat, ook een bijkomend voordeel dat je beter op het groene licht kan anticiperen. Als je een kruispunt een beetje kent (of zoals ik onderhand een verkeerslichten-fluisteraar bent), kan je al eerder beginnen met kruipen/optrekken en ben je eigenlijk overal als eerste weg Zeker met een bestelwagentje wel handig, want wil je in de stroom nog van rijrichting veranderen, laat niemand je er tussen want niemand wil die bestelwagen voor zich hebbenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind de meeste nieuwere auto's een stuk onoverzichtelijke dan de "oudjes". Maarja er moet ook steeds meer in zitten.
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...quote:Op woensdag 30 mei 2018 08:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met de Kangoo en Renault Traffic, enorme dode hoeken achter de A stijl. Wat ik de laatste tijd doe is een paar meter van de stopstreep wegblijven. Bij verkeerslichten heeft dat, als je dus voorop staat, ook een bijkomend voordeel dat je beter op het groene licht kan anticiperen. Als je een kruispunt een beetje kent (of zoals ik onderhand een verkeerslichten-fluisteraar bent), kan je al eerder beginnen met kruipen/optrekken en ben je eigenlijk overal als eerste weg Zeker met een bestelwagentje wel handig, want wil je in de stroom nog van rijrichting veranderen, laat niemand je er tussen want niemand wil die bestelwagen voor zich hebben
Dat is omdat de meeste Nederlanders geen geduld in het verkeer hebben. Allemaal van die haantjes in het verkeer. Sinds ik dit doe, is het aantal fietsers in dode hoek van de A stijl zo goed als niet meer voorgekomen. En 9 van de 10 keer ben ik ook gelijk weg bij groen, de rest achter mij op zo'n 10/20 meter. Dus die korte tijd van irritatie was ook nergens voor nodig Wat ik persoonlijk veel irritanter vind zijn mensen, de bmw's Mitsu PHEV bijvoorbeeld, die op voorhand al links voorsorteren terwijl rechter rijstrook vrij is. Dan kruip ik naar het verkeerslicht toe, op de rechter rijstrook en vanuit de tweede versnelling is hetquote:Op woensdag 30 mei 2018 10:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...
Inderdaad, kom je aanzeilen met bus en grote aanhanger en dan sta je vervolgens alles te blokkeren omdat er mensen zo nodig een beetje afstand moeten houden.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...
Dat idd, zeker omdat sommige lussen je dan niet oppikken. Ik ben na 3 cycli ook wel eens uitgestapt om de auto vooraan te manen tot de streep door te rijden. Toen werd het meteen groen...quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...
Dat uiteraard wel dat ik wel op de lus sta. En ik heb het hier over de kleinere bestelwagens, de Kangoo en Traffic, we hebben ook een Master, maar bij die bus is de dode hoek minder een probleem en daarbij niet zo snel, dus dan zou ik mensen inderdaad in de weg zitten. Aanhangers gebruiken we niet.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat idd, zeker omdat sommige lussen je dan niet oppikken. Ik ben na 3 cycli ook wel eens uitgestapt om de auto vooraan te manen tot de streep door te rijden. Toen werd het meteen groen...
Wat ik wel probeer te doen is genoeg ruimte houden tot de bumper voor me, zodat ik er zonder steken achter vandaan kan.
Een rotonde is wat anders dan een stoplicht, waar stoppen bij een stoplicht een functie heeft ivm de lus. Dat je bij een rotonde rustig aan doet teneinde door te kunnen rijden is begrijpelijk. Maar als jij niet kunt zien voor een stoplicht dat er fietsers staan dan kijk je wellicht ook niet ver genoeg voorruit.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is omdat de meeste Nederlanders geen geduld in het verkeer hebben. Allemaal van die haantjes in het verkeer. Sinds ik dit doe, is het aantal fietsers in dode hoek van de A stijl zo goed als niet meer voorgekomen. En 9 van de 10 keer ben ik ook gelijk weg bij groen, de rest achter mij op zo'n 10/20 meter. Dus die korte tijd van irritatie was ook nergens voor nodig Wat ik persoonlijk veel irritanter vind zijn mensen, de bmw's Mitsu PHEV bijvoorbeeld, die op voorhand al links voorsorteren terwijl rechter rijstrook vrij is. Dan kruip ik naar het verkeerslicht toe, op de rechter rijstrook en vanuit de tweede versnelling is het
Anticiperen anno 2018. En gek genoeg, heb ik het mensen in Engeland bij rotondes ook zien doen. Niet bij de stopstreep staan maar een paar meter ervoor, kan je de situatie beter overzien en als je een gat ziet komen er direct op kunnen reageren + wat meer ruimte voor human errors
Ik bedoel ook andersom. Als er een lang voertuig achter je staat is het voor alle weggebruikers prettig als de auto's lekker compact voor het stoplicht staan. Anders blokkeer je met je lange voertuig heel makkelijk verkeer wat naar de rechter of linkerafslag.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat uiteraard wel dat ik wel op de lus sta. En ik heb het hier over de kleinere bestelwagens, de Kangoo en Traffic, we hebben ook een Master, maar bij die bus is de dode hoek minder een probleem en daarbij niet zo snel, dus dan zou ik mensen inderdaad in de weg zitten. Aanhangers gebruiken we niet.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag de Twingo van m'n vriendin ingeruild en er een Hyundai i10 voor terug gekocht!
Congratz, maar vanwaar zo’n overstap?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag de Twingo van m'n vriendin ingeruild en er een Hyundai i10 voor terug gekocht!
Proefrit goed! Hij komt pas over twee weken.quote:
2008 vs 2013, 85000 vs 24000 km, 3 deurs vs 5 deurs en gewoon een stuk luxer.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 21:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Congratz, maar vanwaar zo’n overstap?
Bijzondere kleur als je voor dat blauw als hierboven bent gegaan! Motorisch is ie ook wel pittiger denk ik ?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 22:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Proefrit goed! Hij komt pas over twee weken.
zelfde kleur ook?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 22:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
2008 vs 2013, 85000 vs 24000 km, 3 deurs vs 5 deurs en gewoon een stuk luxer.
Eigenlijk deze auto, alleen dan een andere:
https://www.autowereld.nl(...)b-27469864/foto.html
Hij is zeker blauw (en voor de vrouw)quote:Op zaterdag 2 juni 2018 23:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bijzondere kleur als je voor dat blauw als hierboven bent gegaan! Motorisch is ie ook wel pittiger denk ik ?
Dat zou hem zeker wel goed staanquote:Op zaterdag 2 juni 2018 23:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zelfde kleur ook?
Dat ding in de advertentie schreeuwt om 2 maten grotere matzwarte velgen
Dat maakt er meteen een leuk autootje van.. vind die wielen nu zo ieniemini ogen..quote:
Leuke kleur!!quote:Op zondag 3 juni 2018 12:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hij is zeker blauw (en voor de vrouw)
Ja, 67 vs 55 pk en praktisch even zwaar, dus dat scheelt en reageert gewoon stukje pittiger.
En vrij luxe, eigenlijk alleen geen parkeersensoren en cruise control. Maar ach, daarvoor hebben we de Clio.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuke kleur!!
Dat scheelt veel inderdaad, lekkere auto lijkt me zo.
Lekker, wel airco en alles dus.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En vrij luxe, eigenlijk alleen geen parkeersensoren en cruise control. Maar ach, daarvoor hebben we de Clio.
Vandaag ook twee extra ‘bases’ opgehaald voor de MaxiCosi, ideaal dat isofix.
Komt helemaal goed, nog 4,5 weekquote:Op zondag 3 juni 2018 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lekker, wel airco en alles dus.
2 lekkere auto’s voor de deur straks dus!
En gefeliciteerd met je (aanstaande) ouderschap!
Kamperen nog wel? Dan moet je sowieso behoorlijk wat meenemenquote:Op zondag 3 juni 2018 21:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga mogelijk met de Saxo kamperen , wordt volle bak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |