abonnement Unibet Coolblue
pi_178031406
Een goede 'externe' bekerhouder die jullie kunnen aanraden?
pi_178034331
Gisteren van leasebak gewisseld:
- Ingeleverd: Seat Leon SC 1.4 TDI (110pk)
- Opgehaald: Mazda 2 Skylease GT (115pk)

Ik zat ook naar de Fiesta / Polo te kijken, maar dankzij een autoweek test van die twee werd ik op Mazda geattendeerd. En ik vond m zo veel fijner rijden dan de andere twee dat ik er de minder gunstige leaseprijs voor over had. Doet me aan de Mini denken toen die nog een turboloze Tritec motor had, maar dan met één versnelling meer.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:08:35 #78
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178039696
Kortere levertijd ook hoop ik? Kan de Polo in juli een keer ophalen :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178043068
Nou ehmmm....

Ik had me voorbereid en de bestelling al in november 2017 de deur uit gedaan _O- Dealer belde zelfs eind februari dat het nog een week langer duurde. Maar het is alle strapatsen wel waard geweest. Ik heb deze kleur gekozen

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 21:10:35 #80
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178044158
Netjes!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178047882
Gelden deze marges en meetcorrecties op alle vormen van snelheidscontroles?

quote:
1. Meetcorrectie

Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:

- bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
- bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie

Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.

2. Ondergrens voor bekeuren

Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.
https://www.om.nl/onderwe(...)heid/meetcorrecties/
pi_178063817
Kan het met een automatische versnellingsbak kwaad om, terwijl je tot stilstand afremt, vlak voor stilstand 'm in neutraal te zetten?
pi_178065489
Waarom zou je dat willen doen?
pi_178067889
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Waarom zou je dat willen doen?
In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je wanneer je in 'drive' zit altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand. Nu is dit geen ramp natuurlijk, maar om (voor de een onzinnige) redenen kom ik liever zonder een dergelijke schok tot stilstand. Als ik 'm dus vlak voor stilstand in 'neutraal' zet kan ik de druk op het rempedaal dermate afbouwen dat er bij stilstand geen schok ervaren wordt.

Maar als blijkt dat dit jammer genoeg schade oplevert aan de versnellingsbak, zal ik het niet doen.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je het te vroeg doet, waarbij je dus uiteindelijk niet tot stilstand hoeft te komen, en 'm vervolgens, terwijl je dus al in beweging bent, in 'drive' moet zetten, dit niet zo gunstig is - tenzij je even een dot gas geeft voordat je 'm in drive zet?

[ Bericht 6% gewijzigd door br00djekaas54321 op 25-03-2018 00:12:43 ]
  zondag 25 maart 2018 @ 01:00:53 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178068795
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:02 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je wanneer je in 'drive' zit altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand. Nu is dit geen ramp natuurlijk, maar om (voor de een onzinnige) redenen kom ik liever zonder een dergelijke schok tot stilstand. Als ik 'm dus vlak voor stilstand in 'neutraal' zet kan ik de druk op het rempedaal dermate afbouwen dat er bij stilstand geen schok ervaren wordt.

Maar als blijkt dat dit jammer genoeg schade oplevert aan de versnellingsbak, zal ik het niet doen.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je het te vroeg doet, waarbij je dus uiteindelijk niet tot stilstand hoeft te komen, en 'm vervolgens, terwijl je dus al in beweging bent, in 'drive' moet zetten, dit niet zo gunstig is - tenzij je even een dot gas geeft voordat je 'm in drive zet?
Maakt geen bips uit, is iets wat gewoon kan, anders hadden ze het wel geblokkeerd. Ik gebruikte de N op dezelfde manier, je kunt hem gewoon in N zeten en uit laten rollen, en ook rollend weer in drive gooien. Hij kijkt naar je snelheid en past daar de trap op aan. De 'koppeling' of governor doet de rest.
File rijden was altijd een leuk spelletje zonder te remmen; D, N, D, N,.. Kut, toch remmen }:|

Dat vloeiend remmen is gewoon een kwestie van gevoel trouwens.. Rustig aanremmen en dan afbouwen tot je precies genoeg remdruk houdt om hem nét aan tegen te houden. Als je gewoon lineair remt en hem zo doorremt tot stilstand zul je altijd voelen dat de bak hem ook vlotjes ontkoppelt als hij stilstaat, dat is dat rukje wat je ook voelt als je hem in D zet met de rem erop.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 25-03-2018 01:06:39 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178069328
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 01:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Maakt geen bips uit, is iets wat gewoon kan, anders hadden ze het wel geblokkeerd. Ik gebruikte de N op dezelfde manier, je kunt hem gewoon in N zeten en uit laten rollen, en ook rollend weer in drive gooien. Hij kijkt naar je snelheid en past daar de trap op aan. De 'koppeling' of governor doet de rest.
File rijden was altijd een leuk spelletje zonder te remmen; D, N, D, N,.. Kut, toch remmen }:|

Dat vloeiend remmen is gewoon een kwestie van gevoel trouwens.. Rustig aanremmen en dan afbouwen tot je precies genoeg remdruk houdt om hem nét aan tegen te houden. Als je gewoon lineair remt en hem zo doorremt tot stilstand zul je altijd voelen dat de bak hem ook vlotjes ontkoppelt als hij stilstaat, dat is dat rukje wat je ook voelt als je hem in D zet met de rem erop.
Bedankt voor de reactie!

Dat gevoel zal er met de kilometers wel komen!

Zou je overigens wel zeggen dat wanneer je de bak vanaf N al rollend in D zet, een dot gas wel raadzaam is, of is dat niet een 'harde vereiste'?

Ik kan me wel voorstellen dat afhankelijk van de techniek en kennis waarover fabrikanten bezitten, al rollend van N naar D bij de ene wagen wat soepeler dan de andere gaat, naast bijvoorbeeld het 'opschakelen' zelf.

Ik heb toegegeven momenteel weinig kennis van versnellingsbakken, maar kunnen we wel zeggen dat alle automatische versnellingsbakken sinds een paar jaar wel de techniek hebben waarbij het systeem, naast het vooraf het schakelen van N naar D alvast klaargelegd hebben van de juiste 'versnelling' − had ik hier het woord 'trap' kunnen gebruiken? − zoals je (als ik het correct geïnterpreteerd heb) hierboven beschreven had, ook op een 'naadloze' wijze automatisch de toeren 'synchroniseert' bij het schakelen van N naar D? (Met de nadruk op naadloos/vloeiend.) Ik ga ervan uit dat dat de 'governor' is, maar ik neem ook aan dat per fabrikant verschilt hoe 'goed' deze is!

Of moet je daarvoor toch wel een iets geavanceerdere automatische versnellingsbak voor hebben? (Dan denk ik gevoelsmatig aan Mercedes, ben benieuwd of dat klopt.)

Als je in het geval van N naar D op te weinig of door eigen toedoen op te veel toeren zit, stel ik me namelijk een 'schok' − is de governor hetgeen dat deze 'opvangt'? − voor bij het schakelen naar D. (Met de nodige slijtage?)

Is de uitspraak, dat het vanaf D naar N gaan technisch identiek is aan het in een handgeschakelde bak van een versnelling naar neutraal gaan zonder daarbij gebruik te maken van het koppelingspedaal, incorrect?

Gebaseerd daarop kreeg ik te horen dat al rollend van D naar N niet goed voor de bak zou zijn.

(Geen idee of het zonder koppelingspedaal van versnelling naar neutraal überhaupt kwaad kan. Gevoelsmatig denk ik van niet, maar zag ergens opmerkingen in de trant van 'het makkelijker maken voor de handgeschakelde bak om uit zich zelf van versnelling naar neutraal te gaan' en nog wat over de synchromesh.)

In ieder geval bedankt voor je tijd.

Als je een educatieve video hebt die deze vragen beantwoord verspil ik je tijd niet graag en kijk ik met plezier die video.

Groet
pi_178085610
even 2 weken naar NL terwijl auto getuned wordt. krijg Nissan GT-R R35 remmen op mijn R33.

Ook waarschijnlijk een stroker kit van 2.6 naar 2.8 liter en betere pistons.

misschien toch 600whp aantikken
pi_178094426
Is in jullie ervaring 'krasstraat' een terechte benaming voor de wasstraat?

Zeker met een mooie Skyline is het waarschijnlijk het gemak niet waard.
  maandag 26 maart 2018 @ 11:24:32 #89
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178094570
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is in jullie ervaring 'krasstraat' een terechte benaming voor de wasstraat?

Zeker met een mooie Skyline is het waarschijnlijk het gemak niet waard.
ja, en nee.

Een autoliefhebber wast zijn auto met een spons.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178094901
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja, en nee.

Een autoliefhebber wast zijn auto met een spons.
Ik ben ook niet echt tevreden met de effectiviteit van de wasstraat; hoogtijd om te investeren in een spons en andere benodigde materialen.

Is het wat waxen betreft overigens een harde eis dat de wagen na het waxen minimaal een paar uur in een overdekte, stofvrije ruimte verblijft?
  maandag 26 maart 2018 @ 19:29:07 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178105990
Eh? nee man. deed ik gewoon buiten.. je zet hem in de was en na een paar minuten poets je het weer uit.. klaar..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178106250
Dat ik er (nog) niet veel van afweet mag duidelijk zijn, maar in de paar keer dat ik er (lang geleden) wat over opgezocht had meende ik te lezen dat je 'm in een afgesloten omgeving als het ware moest laten 'overnachten', zo lang dat dit proces in beslag nam. Wellicht dat het (extreme) professionals waren.

Ben blij dat zoiets niet hoeft, want echt praktisch is het niet natuurlijk.
pi_178106265
Als je wax er te lang op laat zitten moet je echt flink boenen. Dus steeds een paneel, even in laten trekken en uitboenen.
pi_178106464
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als je wax er te lang op laat zitten moet je echt flink boenen. Dus steeds een paneel, even in laten trekken en uitboenen.
Bedankt voor de tip!

Wellicht dat ik deze reeks binnenkort weer opleeft:

PTA / Het grote autowas en -poets topic #12
  maandag 26 maart 2018 @ 20:01:48 #95
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_178106862
Als je de was een nachtje laat intrekken vult het de poriën wel beter. Nadeel is inderdaad dat het uitdroogt en lastiger poetst.

Meestal heeft het geen nut om te doen of je moet voor totale perfectie willen gaan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_178124943
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Klinkt goed. De tijd zal het uiteindelijk wel leren.

Weet je toevallig of het per regio verschilt in welke volgorde van knipperlichten vrachtwagenchauffeurs 'bedanken'? (Triviaal)
Als je ingehaald hebt ga je terug naar de rechterstrook en geef je dus richting aan naar rechts.
Logisch zou dus zijn om daarna links-rechts te doen maar zoals JDude al zegt maakt het geen bal uit.
Ongeacht de volgorde zal het gebaar wel begrepen worden.

Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
pi_178125433
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je ingehaald hebt ga je terug naar de rechterstrook en geef je dus richting aan naar rechts.
Logisch zou dus zijn om daarna links-rechts te doen maar zoals JDude al zegt maakt het geen bal uit.
Ongeacht de volgorde zal het gebaar wel begrepen worden.

Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we een rijdende lichtshow worden!
pi_178125568
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we een rijdende lichtshow worden!
Nee, tuurlijk niet.
Maar waarom vraag je het dan?
pi_178126629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet.
Maar waarom vraag je het dan?
Leek me wel leuk voor in het 'Autorijtopic'.
pi_178127577
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef Sounddragon het volgende:
Eh? nee man. deed ik gewoon buiten.. je zet hem in de was en na een paar minuten poets je het weer uit.. klaar..
Zo doe ik het ook: maar ik trek er wel altijd een hele middag voor uit, want met de hand waxen is best een intensief klusje.

Je moet de auto ja ook nog goed schoonmaken als voorbereiding, dus een droge niet te warme dag is wel handig.
pi_178129541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:15 schreef vannelle het volgende:
Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)
Soms gaan de vrachtwagens en trekkers daar op de Mehrzweckstreife rijden zodat je er langs kan zonder over de andere weghelft te hoeven.
Dan doe ik ook altijd even rechts-links-rechts knipperen als bedankje.

[ Bericht 1% gewijzigd door jeroen25 op 27-03-2018 19:11:47 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:16:59 #102
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_178132864
Iemand hier ervaring met Citroen? Ik heb een tweedehands C4 1.6 16V uit 2006 met twee ton op de teller op het oog. Zelf geen ervaring met Citroen dus ik heb geen idee wat ik van de betrouwbaarheid kan verwachten.
Flesje bier
pi_178148971
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:03 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)
Soms gaan de vrachtwagens en trekkers daar op de Mehrzweckstreife rijden zodat je er langs kan zonder over de andere weghelft te hoeven.
Dan doe ik ook altijd even rechts-links-rechts knipperen als bedankje.
Dat is heel vriendelijk van je ^O^ maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.
Ik bedoel: Krijg je een seintje dat je naar rechts kunt? Nee? Dan is bedanken ook compleet overbodig.
Maar ik zou me er niet aan storen, je bent tenminste oplettend bezig in het verkeer en dat alleen is pluspunten waard. :)
pi_178151225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is heel vriendelijk van je ^O^ maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.
Ik bedoel: Krijg je een seintje dat je naar rechts kunt? Nee? Dan is bedanken ook compleet overbodig.
Maar ik zou me er niet aan storen, je bent tenminste oplettend bezig in het verkeer en dat alleen is pluspunten waard. :)
Dat seintje krijg je wel als je een iets te grote aanhanger achter een ielige Corsa hebt hangen en maar net mee kan met de vrachtagens :'). Ik hoorde toen even tot de in-crowd van de max 80km/h bestuurders denk ik :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178376158
Hallo,

Een vraag over snelheidsregelaars/-begrenzers: is bij beide functies, in het geval van dezelfde snelheid (en onder dezelfde omstandigheden), het verbruik 100% gelijk?

Al trap je in het geval van de begrenzer het gaspedaal veel dieper in dan nodig voor de gekozen limiet, is het verbruik dan alsnog gelijk aan dezelfde snelheid i.c.m. de regelaar, is wat ik mij eigenlijk afvraag.

Groet
  zaterdag 7 april 2018 @ 23:02:46 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178376761
In principe wel, tot je een berg af rijdt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 09:11:40 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178380583
Ik rijd links een straat in en moet gelijk links rijden want een auto geparkeerd in de bocht. Het kan want ik zie in de straat niet een tegenligger. Naarmate ik doorrij staat een vrouw mer gaar auto mega te klooien naar een parkeer’erf’ , het is een volle straat met allemaal geparkeerde auto’s in een woonwijk. Daarachter staat een vrouw die enigszins ongeduldig wacht. De mevrouw rijdt het parkeererf op en ik en de wachtende vrouw zijn nog de enige aanwezigen. Ik zit op haar baan dus ik sein dat zij mijn kant op kan komen en ondertussen wurm ik mij aan de kant in een enigszins ruim parkeervak.

De vrouw begint wat te zwaaien en rijdt achteruit. Ik heb ondertussen ruimte gemaakt maar de vrouw rijdt verder. Ik probeer nogmaals te seinen maar het heeft geen zin. Dus ik ga maar haar kant op en dichterbij slaar ze haar hand nog op haar kop en ze foetert. En rijdt boos de andere kant op.

Iets met verkeersregels en omgangsvormen?!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 8 april 2018 @ 09:18:55 #108
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178380636
Dat had korter gekund:

quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 09:11 schreef Renesite het volgende:
vrouw
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 09:23:53 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178380674
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2018 09:18 schreef JDude het volgende:
Dat had korter gekund:

[..]

en toch, naief dat ik ben, probeer ik het.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_178393084
Alhoewel het voornamelijk met bediening te maken zal hebben, vraag ik me af of het ook per fabrikant/model significant verschilt hoe schokkerig de auto reageert wanneer je het gaspedaal (gedoseerd) op laat komen. Iemand met veel ervaring met verschillende wagens die het weet?
  zondag 8 april 2018 @ 19:26:00 #111
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178393150
Het gaspedaal gedoseerd op laten komen :? Wat bedoel je?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178393437
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 19:26 schreef JDude het volgende:
Het gaspedaal gedoseerd op laten komen :? Wat bedoel je?
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.

Wanneer je bijvoorbeeld accelereert en vervolgens snelheid wilt verminderen, kan je jouw voet in één keer van het gaspedaal halen of je kan het gaspedaal rustig op laten komen. Ik vroeg me dus af of het afhankelijk van bijvoorbeeld makelij sterk verschilt in hoe de auto reageert op het gaspedaal.
  zondag 8 april 2018 @ 19:55:29 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178393702
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.

Wanneer je bijvoorbeeld accelereert en vervolgens snelheid wilt verminderen, kan je jouw voet in één keer van het gaspedaal halen of je kan het gaspedaal rustig op laten komen. Ik vroeg me dus af of het afhankelijk van bijvoorbeeld makelij sterk verschilt in hoe de auto reageert op het gaspedaal.
waar haal je die vragen allemaal vandaan man? _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178393932
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

waar haal je die vragen allemaal vandaan man? _O-
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!
  maandag 9 april 2018 @ 16:10:03 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178408772
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:08 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven ;) :D niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178409647
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2018 16:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven ;) :D niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!

Uiteraard leer je het karakter van een bolide het beste kennen door de nodige kilometers te maken, maar aangezien smaken verschillen ben ik ook vaak nieuwsgierig naar andermans ervaringen.

Dus als iemand weet wat qua snelheid, waarmee je zonder de banden te laten spinnen een rotonde kan passeren, de limiet van een Ferrari F40 is, hoor ik het graag!
  maandag 9 april 2018 @ 17:09:08 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178409875
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!

Uiteraard leer je het karakter van een bolide het beste kennen door de nodige kilometers te maken, maar aangezien smaken verschillen ben ik ook vaak nieuwsgierig naar andermans ervaringen.

Dus als iemand weet wat qua snelheid, waarmee je zonder de banden te laten spinnen een rotonde kan passeren, de limiet van een Ferrari F40 is, hoor ik het graag!
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.

Maar ok, dan wachten we rustig even af op de F40 rijders, mijn auto doet er dik 7 seconden over naar de 100, dus ik val sowieso af.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178410646
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.

Maar ok, dan wachten we rustig even af op de F40 rijders, mijn auto doet er dik 7 seconden over naar de 100, dus ik val sowieso af.
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.

Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
pi_178410697
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.

Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Met een F40 ?
pi_178411216
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Met een F40 ?
Of met een Opel Zafira. Ik zie zo nu en dan stickers van de Nürburgring lay-out op wagens die ik niet zo snel met een circuit zou associëren, maar dat desondanks het een paar leuke minuten zullen zijn geweest geloof ik wel!
  maandag 9 april 2018 @ 20:51:12 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178414506
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.

Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.

Nurgburgring ook, maar niet recentelijk, en ook niet met deze auto.. we hebben er zelfs een topicreeks over.

PTA / Touristen Fahrten (Nürburgring) deel 6
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 april 2018 @ 21:35:40 #122
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178415633
Ik heb ongeveer een rondje Ring nodig om de 100 te halen denk ik :').

Wel laat ik geen kans onbenut om gegevens te verzamelen voor mijn stelling dat de adviessnelheden bij knooppunten standaard minimaal 30 te laag zijn. Tot op heden nooit teleurgesteld ^O^.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178421456
Heb ik potverdorie net in een benzineauto geïnvesteerd: willen ze die dingen over 12 jaar gaan verbieden :( Nee alsof elektrische auto's echt zo schoon zijn...

https://www.ad.nl/buitenl(...)jaar-weren~a4da8d77/
pi_178422487
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 20:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.

Nurgburgring ook, maar niet recentelijk, en ook niet met deze auto.. we hebben er zelfs een topicreeks over.

PTA / Touristen Fahrten (Nürburgring) deel 6
Tof!

quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2018 21:35 schreef JDude het volgende:
Ik heb ongeveer een rondje Ring nodig om de 100 te halen denk ik :').

Wel laat ik geen kans onbenut om gegevens te verzamelen voor mijn stelling dat de adviessnelheden bij knooppunten standaard minimaal 30 te laag zijn. Tot op heden nooit teleurgesteld ^O^.
Op sommige plekken zal +30 wel iets te spannend zijn voor de wat oudere bestuurders, maar vaak zijn de adviessnelheden wel opmerkelijk laag inderdaad.

Zolang je wagen op de gemiddelde invoegstrook zonder te veel pijn en moeite 140+ haalt zit je in Nederland waarschijnlijk wel goed!
pi_178430688
Balen jullie ook altijd zo, wanneer je de auto gepoetst hebt: dat hij de volgende dag al vies is :(

Ik heb er in dit geval niet eens in gereden, maar de auto zit vol onder zand dat opgewaaid is ofzo.
pi_178432440
Was ook in het nieuws gisteren ;)
  dinsdag 10 april 2018 @ 20:06:50 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178432549
Hier ook, ranzig, maar vannacht gaat het hier in Bels behoorlijk hozen geloof ik, misschien is hij morgen wel weer skoon-achtig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178433249
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 10 april 2018 @ 20:31:04 #129
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_178433292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend :')
Ook lege flesjes en zakjes op de vloer en achterbank? _O-
pi_178433322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend :')
Van binnen of buiten? Bij mij is het best wel gek, dat mijn appartement een choas is. Terwijl ik mijn auto altijd netjes hou.

Daar ligt dus geen rommel in :D Auto word gelukkig nu wel hopelijk schoon geregend.
pi_178434224
quote:
Van binnen of buiten? Bij mij is het best wel gek, dat mijn appartement een chaos is. Terwijl ik mijn auto altijd netjes hou.

Haha, klinkt helaas bekend dit. De 2 is nu ook een rijdend stofwolkje door dat zand

Ik heb de mazda pas een paar weken, maar helaas sloeg het noodlot tweemaal toe:
- kras op achterdeur door een fout met achteruit inparkeren (paaltje geschampt). Reactie van mijn kant is zo samen te vatten


- en op tweede paasdag was de voorruit gebarsten. Geen steenslag, geen ongeluk, geen verdere botsing. MIsschien teveel druk?

Reactie hier op leek sterk op dit:

- Ruit is vervangen, maar de regensensor doet het niet meer. Volgende week nog eens terug om te kijken of het een los contactje is of dat die #@$^% ruit er wéér uit moet.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_178434448
Das wel echt pech hebben zo'n gebarsten ruit :(
pi_178434668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:31 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ook lege flesjes en zakjes op de vloer en achterbank? _O-
Yes! Zat elke dag 2 uur in de auto, dan vreet je wat af. Vanaf Mei kan ik op de fiets :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_178435199
In mijn auto word niet gegeten en gedronken :D
pi_178435222
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:04 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Yes! Zat elke dag 2 uur in de auto, dan vreet je wat af. Vanaf Mei kan ik op de fiets :P
Tsssss da's geen excuus! Ik heb vorige week nog bijna 7 dagen in m'n bus geleefd (naar Estland en Italië geweest, daarvoor nog Portugal). Ziet er gewoon netjes uit hoor :D Bij elke stop/tank gewoon even je troep in de bak gooien en het knapt er al flink van op. Heb ook altijd vochtige doekjes er in, dus af en toe even eentje over het dashboard halen en toen ik weer op de zaak was even de stofzuiger er doorheen :P
pi_178435627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Tsssss da's geen excuus! Ik heb vorige week nog bijna 7 dagen in m'n bus geleefd (naar Estland en Italië geweest, daarvoor nog Portugal). Ziet er gewoon netjes uit hoor :D Bij elke stop/tank gewoon even je troep in de bak gooien en het knapt er al flink van op. Heb ook altijd vochtige doekjes er in, dus af en toe even eentje over het dashboard halen en toen ik weer op de zaak was even de stofzuiger er doorheen :P
Ik geef er ook gewoon niet echt om :@, wel om de techniek maar verder niet.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_178435680
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik geef er ook gewoon niet echt om :@, wel om de techniek maar verder niet.
Ik wou dat ik dat kon: loop ik naar buiten, zie ik een of andere insect op de motorkap zitten :( Hup direct eraf blazen.
pi_178435794
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik geef er ook gewoon niet echt om :@, wel om de techniek maar verder niet.
Ja dat kan natuurlijk haha. Ik heb dat zelf met de buitenkant juist, die mag wel vies zijn. Het is niet zo dat ik elke dag m'n auto of bus uitzuig (zeker niet zelfs). Maar als de mogelijkheid er is pleur ik wel de troep er uit. Matjes klop ik altijd na een ritje even uit (alleen werkbus) en dan eens in de zoveel tijd even uitzuigen. In de file doekje over het dashboard en stuur. Als je ziet hoe snel dat al zwart wordt, is het wel de moeite waard. Maar ik slaap er ook geregeld in dus dan is het wel zo fijn dat het een beetje toonbaar is. Met 150k per jaar flikkert er heeeeeel wat troep in :o
pi_178436909
En gewoon omdat ik het leuk vind. Zo zag m'n Audi (inmiddels weer verkocht) er uit na een winter trip naar de Noordkaap en terug (8250km in 2 weken):




pi_178437110
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel!
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:11:21 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178437149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel!
Een beetje bestelbuscoureur heeft geen binnenspiegel nodig.

Ook de reden dat ik met ijskrabben altijd ophou na de voorruit en voorportieren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178437162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel!
Klopt! Maar zijspiegels zijn genoeg. Heeft geen nut om achterruit schoon te maken, 5 minuten later was het weer vies. Zelfs de douane in Noorwegen zei niks over de nummerborden, allebei waren niet te lezen toen we de grens over gingen. Hij wilde alleen even in de achterbak kijken ;)
pi_178438525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
In mijn auto word niet gegeten en gedronken :D
Niet eten kan ik wel begrijpen, maar niet drinken klinkt wel wat extreem. Tenzij er tijdens de rit sprake is van een hoop centrifugale krachten, maar ik gok dat het er vrij rustig aan toegaat in de Suzuki!
pi_178438844
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Een beetje bestelbuscoureur heeft geen binnenspiegel nodig.

Ook de reden dat ik met ijskrabben altijd ophou na de voorruit en voorportieren.
Haha precies, bij m'n normale auto houd ik het ook bij de voorruit en de voordeuren. Veruit de meeste km's maak ik in de Sprinter V6 van 7,4 meter lang. Zit wel een camera op, wat achteruitrijden toch wel een heel stuk makkelijker maakt. Maar vroegâh deden we dat gewoon zonder. Dus als je een elandje achterop ziet, even zwaaien :W

  dinsdag 10 april 2018 @ 23:22:26 #145
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178438936
Ik had destijds niet eens sensors in m'n bussen, laat staan een camera. Wel goed voor de manoeuvreer skills

Gave foto trouwens, waar gemaakt?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178439095
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:03 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet eten kan ik wel begrijpen, maar niet drinken klinkt wel wat extreem. Tenzij er tijdens de rit sprake is van een hoop centrifugale krachten, maar ik gok dat het er vrij rustig aan toegaat in de Suzuki!
Ik moet nog steeds een isoleerbeker vinden: zaterdag hadden eentje bij ons, van Trivago waar mijn vriendin werkt.

Gewoon gevuld met water en dan in de bekerhouder: alleen tijdens het rijden zal ik niet gauw drinken.
pi_178439321
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:22 schreef JDude het volgende:
Ik had destijds niet eens sensors in m'n bussen, laat staan een camera. Wel goed voor de manoeuvreer skills

Gave foto trouwens, waar gemaakt?
Mijn bus heeft ook geen sensors, alleen de camera. De vorige Sprinter had allebei niet en daarvoor weer reed ik veel in een Jumper, die had dan wel een (low res) camera. Daarvoor weer de oude Sprinters en LT's, die hadden niks. Zelfs de dode hoek spiegels zaten er toen niet op, dat was wel irritant.

De foto is in Zwitserland gemaakt. Weet niet precies meer waar, maar zal Furka-, Grimsel of de Sustenpass zijn. Als ik geen lading heb rijd ik geregeld de toeristische routes. Kan erg genieten van de bergpassen, zelfs in zo een bus.
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:43:21 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178439370
Mooi is dat, mits je planning er niet moeilijk over doet. Ik ben op de terugweg van Toulouse ooit eens een eind de Dordogne in gedoken om jeugdvakantieherinneringen op te halen _O-.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178439930
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:43 schreef JDude het volgende:
Mooi is dat, mits je planning er niet moeilijk over doet. Ik ben op de terugweg van Toulouse ooit eens een eind de Dordogne in gedoken om jeugdvakantieherinneringen op te halen _O-.
Nog steeds koerier?

Ja mijn planning is super makkelijk. Als ik maar geleverd heb, maakt het 'm niet zoveel uit wat ik daarna doe (wel beetje normaal natuurlijk ;). Heb veel bergpassen al gereden, of door natuurparken in Ierland bijv. Steden bezocht, al is het lastig om de bus te parkeren dus blijft het meestal bij even er doorheen rijden. Op strand liggen of aan een meertje, ook heerlijk. M'n ouders een paar keer bezocht die op vakantie waren, vrienden die in het buitenland wonen. Blijft leuk! Vooral om op nieuwe plekken te komen, maar dat worden er steeds minder natuurlijk haha.

Grappig, mijn eerste vakantie zonder ouders was in Lacanau. Ben heel vaak naar Bordeaux geweest en vaak in de zomer nog even naar Lacanau. Kan m'n bus daar meestal wel kwijt. Even een frisse duik en weer door :D
pi_178441581
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 00:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nog steeds koerier?

Ja mijn planning is super makkelijk. Als ik maar geleverd heb, maakt het 'm niet zoveel uit wat ik daarna doe (wel beetje normaal natuurlijk ;). Heb veel bergpassen al gereden, of door natuurparken in Ierland bijv. Steden bezocht, al is het lastig om de bus te parkeren dus blijft het meestal bij even er doorheen rijden. Op strand liggen of aan een meertje, ook heerlijk. M'n ouders een paar keer bezocht die op vakantie waren, vrienden die in het buitenland wonen. Blijft leuk! Vooral om op nieuwe plekken te komen, maar dat worden er steeds minder natuurlijk haha.

Grappig, mijn eerste vakantie zonder ouders was in Lacanau. Ben heel vaak naar Bordeaux geweest en vaak in de zomer nog even naar Lacanau. Kan m'n bus daar meestal wel kwijt. Even een frisse duik en weer door :D
Doe mij ook zo'n baan! Alhoewel ik nu op een punt in mijn leven ben dat ik wel graag 's avonds thuis kom bij mijn vriendin en de katten. :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')