https://www.om.nl/onderwe(...)heid/meetcorrecties/quote:1. Meetcorrectie
Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:
- bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
- bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.
2. Ondergrens voor bekeuren
Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.
In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je wanneer je in 'drive' zit altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand. Nu is dit geen ramp natuurlijk, maar om (voor de een onzinnige) redenen kom ik liever zonder een dergelijke schok tot stilstand. Als ik 'm dus vlak voor stilstand in 'neutraal' zet kan ik de druk op het rempedaal dermate afbouwen dat er bij stilstand geen schok ervaren wordt.quote:
Maakt geen bips uit, is iets wat gewoon kan, anders hadden ze het wel geblokkeerd. Ik gebruikte de N op dezelfde manier, je kunt hem gewoon in N zeten en uit laten rollen, en ook rollend weer in drive gooien. Hij kijkt naar je snelheid en past daar de trap op aan. De 'koppeling' of governor doet de rest.quote:Op zondag 25 maart 2018 00:02 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je wanneer je in 'drive' zit altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand. Nu is dit geen ramp natuurlijk, maar om (voor de een onzinnige) redenen kom ik liever zonder een dergelijke schok tot stilstand. Als ik 'm dus vlak voor stilstand in 'neutraal' zet kan ik de druk op het rempedaal dermate afbouwen dat er bij stilstand geen schok ervaren wordt.
Maar als blijkt dat dit jammer genoeg schade oplevert aan de versnellingsbak, zal ik het niet doen.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je het te vroeg doet, waarbij je dus uiteindelijk niet tot stilstand hoeft te komen, en 'm vervolgens, terwijl je dus al in beweging bent, in 'drive' moet zetten, dit niet zo gunstig is - tenzij je even een dot gas geeft voordat je 'm in drive zet?
Bedankt voor de reactie!quote:Op zondag 25 maart 2018 01:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt geen bips uit, is iets wat gewoon kan, anders hadden ze het wel geblokkeerd. Ik gebruikte de N op dezelfde manier, je kunt hem gewoon in N zeten en uit laten rollen, en ook rollend weer in drive gooien. Hij kijkt naar je snelheid en past daar de trap op aan. De 'koppeling' of governor doet de rest.
File rijden was altijd een leuk spelletje zonder te remmen; D, N, D, N,.. Kut, toch remmen
Dat vloeiend remmen is gewoon een kwestie van gevoel trouwens.. Rustig aanremmen en dan afbouwen tot je precies genoeg remdruk houdt om hem nét aan tegen te houden. Als je gewoon lineair remt en hem zo doorremt tot stilstand zul je altijd voelen dat de bak hem ook vlotjes ontkoppelt als hij stilstaat, dat is dat rukje wat je ook voelt als je hem in D zet met de rem erop.
ja, en nee.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is in jullie ervaring 'krasstraat' een terechte benaming voor de wasstraat?
Zeker met een mooie Skyline is het waarschijnlijk het gemak niet waard.
Ik ben ook niet echt tevreden met de effectiviteit van de wasstraat; hoogtijd om te investeren in een spons en andere benodigde materialen.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, en nee.
Een autoliefhebber wast zijn auto met een spons.
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 26 maart 2018 19:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als je wax er te lang op laat zitten moet je echt flink boenen. Dus steeds een paneel, even in laten trekken en uitboenen.
Als je ingehaald hebt ga je terug naar de rechterstrook en geef je dus richting aan naar rechts.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Klinkt goed. De tijd zal het uiteindelijk wel leren.
Weet je toevallig of het per regio verschilt in welke volgorde van knipperlichten vrachtwagenchauffeurs 'bedanken'? (Triviaal)
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we een rijdende lichtshow worden!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je ingehaald hebt ga je terug naar de rechterstrook en geef je dus richting aan naar rechts.
Logisch zou dus zijn om daarna links-rechts te doen maar zoals JDude al zegt maakt het geen bal uit.
Ongeacht de volgorde zal het gebaar wel begrepen worden.
Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
Nee, tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we een rijdende lichtshow worden!
Leek me wel leuk voor in het 'Autorijtopic'.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet.
Maar waarom vraag je het dan?
Zo doe ik het ook: maar ik trek er wel altijd een hele middag voor uit, want met de hand waxen is best een intensief klusje.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef Sounddragon het volgende:
Eh? nee man. deed ik gewoon buiten.. je zet hem in de was en na een paar minuten poets je het weer uit.. klaar..
Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:15 schreef vannelle het volgende:
Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
Dat is heel vriendelijk van je maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:03 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)
Soms gaan de vrachtwagens en trekkers daar op de Mehrzweckstreife rijden zodat je er langs kan zonder over de andere weghelft te hoeven.
Dan doe ik ook altijd even rechts-links-rechts knipperen als bedankje.
Dat seintje krijg je wel als je een iets te grote aanhanger achter een ielige Corsa hebt hangen en maar net mee kan met de vrachtagens . Ik hoorde toen even tot de in-crowd van de max 80km/h bestuurders denk ikquote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is heel vriendelijk van je maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.
Ik bedoel: Krijg je een seintje dat je naar rechts kunt? Nee? Dan is bedanken ook compleet overbodig.
Maar ik zou me er niet aan storen, je bent tenminste oplettend bezig in het verkeer en dat alleen is pluspunten waard.
en toch, naief dat ik ben, probeer ik het.quote:
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.quote:Op zondag 8 april 2018 19:26 schreef JDude het volgende:
Het gaspedaal gedoseerd op laten komen Wat bedoel je?
waar haal je die vragen allemaal vandaan man?quote:Op zondag 8 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.
Wanneer je bijvoorbeeld accelereert en vervolgens snelheid wilt verminderen, kan je jouw voet in één keer van het gaspedaal halen of je kan het gaspedaal rustig op laten komen. Ik vroeg me dus af of het afhankelijk van bijvoorbeeld makelij sterk verschilt in hoe de auto reageert op het gaspedaal.
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!quote:Op zondag 8 april 2018 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waar haal je die vragen allemaal vandaan man?
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.quote:Op zondag 8 april 2018 20:08 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!quote:Op maandag 9 april 2018 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.quote:Op maandag 9 april 2018 16:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!
Uiteraard leer je het karakter van een bolide het beste kennen door de nodige kilometers te maken, maar aangezien smaken verschillen ben ik ook vaak nieuwsgierig naar andermans ervaringen.
Dus als iemand weet wat qua snelheid, waarmee je zonder de banden te laten spinnen een rotonde kan passeren, de limiet van een Ferrari F40 is, hoor ik het graag!
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.quote:Op maandag 9 april 2018 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.
Maar ok, dan wachten we rustig even af op de F40 rijders, mijn auto doet er dik 7 seconden over naar de 100, dus ik val sowieso af.
Met een F40 ?quote:Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.
Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Of met een Opel Zafira. Ik zie zo nu en dan stickers van de Nürburgring lay-out op wagens die ik niet zo snel met een circuit zou associëren, maar dat desondanks het een paar leuke minuten zullen zijn geweest geloof ik wel!quote:
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.quote:Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.
Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Tof!quote:Op maandag 9 april 2018 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.
Nurgburgring ook, maar niet recentelijk, en ook niet met deze auto.. we hebben er zelfs een topicreeks over.
PTA / Touristen Fahrten (Nürburgring) deel 6
Op sommige plekken zal +30 wel iets te spannend zijn voor de wat oudere bestuurders, maar vaak zijn de adviessnelheden wel opmerkelijk laag inderdaad.quote:Op maandag 9 april 2018 21:35 schreef JDude het volgende:
Ik heb ongeveer een rondje Ring nodig om de 100 te halen denk ik .
Wel laat ik geen kans onbenut om gegevens te verzamelen voor mijn stelling dat de adviessnelheden bij knooppunten standaard minimaal 30 te laag zijn. Tot op heden nooit teleurgesteld .
Ook lege flesjes en zakjes op de vloer en achterbank?quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend
Van binnen of buiten? Bij mij is het best wel gek, dat mijn appartement een choas is. Terwijl ik mijn auto altijd netjes hou.quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend
Haha, klinkt helaas bekend dit. De 2 is nu ook een rijdend stofwolkje door dat zandquote:Van binnen of buiten? Bij mij is het best wel gek, dat mijn appartement een chaos is. Terwijl ik mijn auto altijd netjes hou.
Yes! Zat elke dag 2 uur in de auto, dan vreet je wat af. Vanaf Mei kan ik op de fietsquote:Op dinsdag 10 april 2018 20:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook lege flesjes en zakjes op de vloer en achterbank?
Tsssss da's geen excuus! Ik heb vorige week nog bijna 7 dagen in m'n bus geleefd (naar Estland en Italië geweest, daarvoor nog Portugal). Ziet er gewoon netjes uit hoor Bij elke stop/tank gewoon even je troep in de bak gooien en het knapt er al flink van op. Heb ook altijd vochtige doekjes er in, dus af en toe even eentje over het dashboard halen en toen ik weer op de zaak was even de stofzuiger er doorheenquote:Op dinsdag 10 april 2018 21:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Yes! Zat elke dag 2 uur in de auto, dan vreet je wat af. Vanaf Mei kan ik op de fiets
Ik geef er ook gewoon niet echt om , wel om de techniek maar verder niet.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tsssss da's geen excuus! Ik heb vorige week nog bijna 7 dagen in m'n bus geleefd (naar Estland en Italië geweest, daarvoor nog Portugal). Ziet er gewoon netjes uit hoor Bij elke stop/tank gewoon even je troep in de bak gooien en het knapt er al flink van op. Heb ook altijd vochtige doekjes er in, dus af en toe even eentje over het dashboard halen en toen ik weer op de zaak was even de stofzuiger er doorheen
Ik wou dat ik dat kon: loop ik naar buiten, zie ik een of andere insect op de motorkap zitten Hup direct eraf blazen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik geef er ook gewoon niet echt om , wel om de techniek maar verder niet.
Ja dat kan natuurlijk haha. Ik heb dat zelf met de buitenkant juist, die mag wel vies zijn. Het is niet zo dat ik elke dag m'n auto of bus uitzuig (zeker niet zelfs). Maar als de mogelijkheid er is pleur ik wel de troep er uit. Matjes klop ik altijd na een ritje even uit (alleen werkbus) en dan eens in de zoveel tijd even uitzuigen. In de file doekje over het dashboard en stuur. Als je ziet hoe snel dat al zwart wordt, is het wel de moeite waard. Maar ik slaap er ook geregeld in dus dan is het wel zo fijn dat het een beetje toonbaar is. Met 150k per jaar flikkert er heeeeeel wat troep inquote:Op dinsdag 10 april 2018 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik geef er ook gewoon niet echt om , wel om de techniek maar verder niet.
Een beetje bestelbuscoureur heeft geen binnenspiegel nodig.quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel!
Klopt! Maar zijspiegels zijn genoeg. Heeft geen nut om achterruit schoon te maken, 5 minuten later was het weer vies. Zelfs de douane in Noorwegen zei niks over de nummerborden, allebei waren niet te lezen toen we de grens over gingen. Hij wilde alleen even in de achterbak kijkenquote:Op dinsdag 10 april 2018 22:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel!
Niet eten kan ik wel begrijpen, maar niet drinken klinkt wel wat extreem. Tenzij er tijdens de rit sprake is van een hoop centrifugale krachten, maar ik gok dat het er vrij rustig aan toegaat in de Suzuki!quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
In mijn auto word niet gegeten en gedronken
Haha precies, bij m'n normale auto houd ik het ook bij de voorruit en de voordeuren. Veruit de meeste km's maak ik in de Sprinter V6 van 7,4 meter lang. Zit wel een camera op, wat achteruitrijden toch wel een heel stuk makkelijker maakt. Maar vroegâh deden we dat gewoon zonder. Dus als je een elandje achterop ziet, even zwaaienquote:Op dinsdag 10 april 2018 22:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Een beetje bestelbuscoureur heeft geen binnenspiegel nodig.
Ook de reden dat ik met ijskrabben altijd ophou na de voorruit en voorportieren.
Ik moet nog steeds een isoleerbeker vinden: zaterdag hadden eentje bij ons, van Trivago waar mijn vriendin werkt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:03 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Niet eten kan ik wel begrijpen, maar niet drinken klinkt wel wat extreem. Tenzij er tijdens de rit sprake is van een hoop centrifugale krachten, maar ik gok dat het er vrij rustig aan toegaat in de Suzuki!
Mijn bus heeft ook geen sensors, alleen de camera. De vorige Sprinter had allebei niet en daarvoor weer reed ik veel in een Jumper, die had dan wel een (low res) camera. Daarvoor weer de oude Sprinters en LT's, die hadden niks. Zelfs de dode hoek spiegels zaten er toen niet op, dat was wel irritant.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:22 schreef JDude het volgende:
Ik had destijds niet eens sensors in m'n bussen, laat staan een camera. Wel goed voor de manoeuvreer skills
Gave foto trouwens, waar gemaakt?
Nog steeds koerier?quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:43 schreef JDude het volgende:
Mooi is dat, mits je planning er niet moeilijk over doet. Ik ben op de terugweg van Toulouse ooit eens een eind de Dordogne in gedoken om jeugdvakantieherinneringen op te halen .
Doe mij ook zo'n baan! Alhoewel ik nu op een punt in mijn leven ben dat ik wel graag 's avonds thuis kom bij mijn vriendin en de katten.quote:Op woensdag 11 april 2018 00:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nog steeds koerier?
Ja mijn planning is super makkelijk. Als ik maar geleverd heb, maakt het 'm niet zoveel uit wat ik daarna doe (wel beetje normaal natuurlijk . Heb veel bergpassen al gereden, of door natuurparken in Ierland bijv. Steden bezocht, al is het lastig om de bus te parkeren dus blijft het meestal bij even er doorheen rijden. Op strand liggen of aan een meertje, ook heerlijk. M'n ouders een paar keer bezocht die op vakantie waren, vrienden die in het buitenland wonen. Blijft leuk! Vooral om op nieuwe plekken te komen, maar dat worden er steeds minder natuurlijk haha.
Grappig, mijn eerste vakantie zonder ouders was in Lacanau. Ben heel vaak naar Bordeaux geweest en vaak in de zomer nog even naar Lacanau. Kan m'n bus daar meestal wel kwijt. Even een frisse duik en weer door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |