abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:19:22 #276
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173819690
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:07 schreef skysherrif het volgende:
Ah, was toch laatst hier zo'n topic waar neoliberalisme werd besproken?

Moet er toevallig nu een artikel over lezen.

http://www.aup.nl/wosmedia/4099/sociologie2008004004001.pdf
Loic Wacquant is geweldig.

Geen toeval dat libertariėrs en neoliberalen zo naar militarisme en autoritaire waanbeelden neigen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173819738
Ik vond Dachautje spelen wel een mooi gevonden parallel eigenlijk. Hoewel Dachau natuurlijk ook een beleidsmatige kant had, zal een deel van de wreedheden er ook zijn voortgekomen door een volledig uit het lood geslagen machtsbalans (macht van de oudere jaars, in het geval van de kwestie bij het ASC), groepsdruk en door marginalisering van de andere (een feut is minderwaardig, in het geval van de kwestie bij het ASC). Zoiets zag je bijvoorbeeld ook bij de martelingen in de Abu Ghraib-gevangenis. Ik zou niet verbaasd zijn als een psycholoog zou concluderen dat dezelfde psychische factoren aan deze gebeurtenissen ten grondslag liggen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:26:49 #278
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173819798
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:22 schreef Kowloon het volgende:
Ik vond Dachautje spelen wel een mooi gevonden parallel eigenlijk. Hoewel Dachau natuurlijk ook een beleidsmatige kant had, zal een deel van de wreedheden er ook zijn voortgekomen door een volledig uit het lood geslagen machtsbalans (macht van de oudere jaars, in het geval van de kwestie bij het ASC), groepsdruk en door marginalisering van de andere (een feut is minderwaardig, in het geval van de kwestie bij het ASC). Zoiets zag je bijvoorbeeld ook bij de martelingen in de Abu Ghraib-gevangenis. Ik zou niet verbaasd zijn als een psycholoog zou concluderen dat dezelfde psychische factoren aan deze gebeurtenissen ten grondslag liggen.
Je zou het droogzwemmen kunnen noemen.

Voor het eerst dat ik het met je eens ben, haha

Droogzwemmen voor de neoliberale en neoconservatieve machtselite. Wat dus kennelijk in de jaren 70 en 80 in de verdrukking zat :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173819913
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je zou het droogzwemmen kunnen noemen.

Voor het eerst dat ik het met je eens ben, haha

Droogzwemmen voor de neoliberale en neoconservatieve machtselite. Wat dus kennelijk in de jaren 70 en 80 in de verdrukking zat :)
Daar drink ik op, Klopkoek. Een Tripel Karmeliet.
pi_173819981
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het corporale leven kan ik op grond daarvan wel verdedigen. Hoe meer betrokken en hoe bruisender hoe beter. We moeten m.i af van die half laffe ANWB meuk waar half Nederland in zwelgt.
Tja, hoe iedereen leeft moet iedereen zelf weten. Ik vind die lui die een wild studentenleven hebben maar daarna zo fucking saai en conservatief worden eigenlijk net zo ergerlijk. Een type Buma.
Beetje brallen en tof doen als de hele maatschappij dat wel een beetje goed vindt, maar dan later met zo'n zelfingenomen glimlach het morele gelijk prediken.
Sowieso heb ik niet zoveel met verenigingen. Ja het heeft een belangrijke functie in onze samenleving, maar veelal is het ook gewoon een gebrek van velen om op eigen houtje goede sociale binding en relaties te leggen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_173820023
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Tja, hoe iedereen leeft moet iedereen zelf weten. Ik vind die lui die een wild studentenleven hebben maar daarna zo fucking saai en conservatief worden eigenlijk net zo ergerlijk. Een type Buma.
Beetje brallen en tof doen als de hele maatschappij dat wel een beetje goed vindt, maar dan later met zo'n zelfingenomen glimlach het morele gelijk prediken.
Sowieso heb ik niet zoveel met verenigingen. Ja het heeft een belangrijke functie in onze samenleving, maar veelal is het ook gewoon een gebrek van velen om op eigen houtje goede sociale binding en relaties te leggen.
Als je buiten de vereniging een onsociale autist bent, wordt dat ook vaak wel pijnlijk duidelijk daar, maar voor sommigen is het ook juist een middel tot zelfontplooiing.
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:39:29 #282
104871 remlof
Europees federalist
pi_173820063
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Partijkartel of niet: een bruisend verenigingsleven en het wel en wee van een natie gaan m.i met elkaar hand in hand.
:')
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:42:09 #283
104871 remlof
Europees federalist
pi_173820113
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:22 schreef Kowloon het volgende:
Ik vond Dachautje spelen wel een mooi gevonden parallel eigenlijk. Hoewel Dachau natuurlijk ook een beleidsmatige kant had, zal een deel van de wreedheden er ook zijn voortgekomen door een volledig uit het lood geslagen machtsbalans (macht van de oudere jaars, in het geval van de kwestie bij het ASC), groepsdruk en door marginalisering van de andere (een feut is minderwaardig, in het geval van de kwestie bij het ASC). Zoiets zag je bijvoorbeeld ook bij de martelingen in de Abu Ghraib-gevangenis. Ik zou niet verbaasd zijn als een psycholoog zou concluderen dat dezelfde psychische factoren aan deze gebeurtenissen ten grondslag liggen.
Eh, nee. Ze gingen gewoon veel te ver en dat hadden ze moeten weten.
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:46:17 #284
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173820178
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Tja, hoe iedereen leeft moet iedereen zelf weten. Ik vind die lui die een wild studentenleven hebben maar daarna zo fucking saai en conservatief worden eigenlijk net zo ergerlijk. Een type Buma.
Beetje brallen en tof doen als de hele maatschappij dat wel een beetje goed vindt, maar dan later met zo'n zelfingenomen glimlach het morele gelijk prediken.
Sowieso heb ik niet zoveel met verenigingen. Ja het heeft een belangrijke functie in onze samenleving, maar veelal is het ook gewoon een gebrek van velen om op eigen houtje goede sociale binding en relaties te leggen.
Buma of De Hoop Scheffer in dat artikel zeggen hoe leuk het was dat in hun tijd de studiedruk nog niet zo hoog was.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173820190
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Eh, nee. Ze gingen gewoon veel te ver en dat hadden ze moeten weten.
Dat is dus eigenlijk de essentie. Breng je de zaken die ik noem samen, dan schept dat ruimte voor dat soort excessen. En dat zonder dat men zich dat op dat moment als zodanig realiseert.
pi_173820242
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is dus eigenlijk de essentie. Breng je de zaken die ik noem samen, dan schept dat ruimte voor dat soort excessen. En dat zonder dat men zich dat op dat moment als zodanig realiseert.
Het is overigens ook wel echt zo dat je na een paar dagen die gasten echt als minderwaardig gaat beschouwen, vooral ook omdat zij zich echt schikken in hun minderwaardige rol. Sommige verliezen ze zich dan echt in zichzelf, daarbij niet te onderschatten dat de ontgroeningscommissie zelf nog minder slaapt dan de feuten en echt volslagen bezopen is
pi_173820266
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Droogzwemmen voor de neoliberale en neoconservatieve machtselite.
Als je denkt dat het fenomeen zich tot hen beperkt, dan heb je 't niet begrepen.
  zondag 17 september 2017 @ 00:05:56 #288
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173820401
Je ziet wel dat Ryon, door het opkomen voor Buma, wat aan populariteit heeft moeten inboeten in het café. :P
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zondag 17 september 2017 @ 00:06:18 #289
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173820409
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als je denkt dat het fenomeen zich tot hen beperkt, dan heb je 't niet begrepen.
We zijn benieuwd naar de link met moslims. Vertel.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173820465
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:05 schreef Jip141 het volgende:
Je ziet wel dat Ryon, door het opkomen voor Buma, wat aan populariteit heeft moeten inboeten in het café. :P
Verenigingen zijn wel zo'n ding waar zowel alt rechts als links een hekel aan heeft ja :P
  zondag 17 september 2017 @ 00:11:42 #291
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173820477
Mohammed Salah de beste moslimvoetballer aller tijden?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173820518
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
Mohammed Salah de beste moslimvoetballer aller tijden?
Ozil prime was echt veel beter, verder Khedira, Toure, Benzema en Ribery (laatste wel omgedoopt als dat iets wil zeggen...)
pi_173820526
Wat een bizar plan bekokstooft men weer in Europees verband:
quote:
De EU-landen willen eind dit jaar een akkoord over het belasten van internetgiganten als Google, Facebook, Apple en Amazon. Volgens de Franse minister van Financiėn Le Maire - initiatiefnemer van de internettaks - accepteert de burger niet langer dat deze multinationals fiscaal bijna vrijuit gaan terwijl regeringen bezuinigen en hervormen.
Een voorstel om meer belasting te kunnen heffen bij multinationals, daar kan ik nog in komen. Maar dit voorstel lijkt specifiek gericht te zijn op internetbedrijven.
pi_173820544
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:06 schreef Jip141 het volgende:

[..]

We zijn benieuwd naar de link met moslims. Vertel.
Ik dacht eigenlijk aan de s(ekte)c.
  zondag 17 september 2017 @ 00:19:15 #295
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173820563
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 00:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ozil prime was echt veel beter, verder Khedira, Toure, Benzema en Ribery (laatste wel omgedoopt als dat iets wil zeggen...)
Ozil is toch nog steeds in zijn prime?

Op die tour zou ik ook nog Zidane normen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173820567
quote:
15s.gif Op zondag 17 september 2017 00:16 schreef Kowloon het volgende:
Wat een bizar plan bekokstooft men weer in Europees verband:

[..]

Een voorstel om meer belasting te kunnen heffen bij multinationals, daar kan ik nog in komen. Maar dit voorstel lijkt specifiek gericht te zijn op internetbedrijven.
waar zie je dat het specifiek gericht is? Wat ik nu lees lijkt meer gericht op multinationals?
pi_173820592
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ozil is toch nog steeds in zijn prime?

Op die tour zou ik ook nog Zidane normen
Ik vind hem wel minder dan vroeger hoor, nog steeds een geweldige speler, maar lijkt de laatste tijd toch wat minder gretig..?, kan ook behoorlijk liggen aan Arsenal #wengerout.
pi_173820595
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

waar zie je dat het specifiek gericht is? Wat ik nu lees lijkt meer gericht op multinationals?
Dit lijkt toch specifiek op internetbedrijven gericht te zijn:
Franse minister wil Europese miljardenbelasting voor internetgiganten: 'Kwestie van rechtvaardigheid'

quote:
Hoeveel de nieuwe belasting opbrengt is nog niet duidelijk, maar Le Maire's medewerkers spreken over 'vele miljarden'. Dijsselbloem wees erop dat zo'n nieuwe taks niet alleen politiek maar ook technisch lastig is. 'Waarover wordt de belasting geheven: over de digitale diensten, de advertentie-inkomsten, het gebruik van data?'
pi_173820665
Naast een gekuist internet (vergeetrecht) bezorgt de EU de burger ook een duurder internet (belastingheffing).
pi_173820677
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ozil is toch nog steeds in zijn prime?

Op die tour zou ik ook nog Zidane normen
Overigens wordt in dit artikel een theorie van die Wacquant verworpen :P

Wel wordt een theorie aangenomen die er vanuit gaat dat er een nieuwe autoraire rechtse stroming is sinds de jaren 80 , waardoor gevangenispopulatie groeit. Niet te maken met economisch neoliberalisme .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')