abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174081655
registreer om deze reclame te verbergen
Goeien OP!
Ga ook maar een wat proberen met een beetje geld.
pi_174083451
Misschien ook iets voor de op:
WGR / Belasting & winst uit bitcoin/cryptocurrency handel
Stel dat het meezit, dan wil de belastingdienst ook meeliften op jouw succes.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_174083718
Ja top. Als een mod dit leest, kan je dit dan even toevoegen? En anders voegen we bij het volgende deel wel alle verder genoemde info uit dit topic aan de OP toe.
pi_174083836
Ik ben van plan om deze week en volgende week te beginnen met het maken van simpele tutorial video's. Met daarin kort maar krachtig bijvoorbeeld:

- Hoe maak ik een (gratis) Bitcoin wallet?
Dan moet je denken aan een paper wallet, of bijvoorbeeld hoe de Bitcoin Core wallet op de PC werkt. Daarnaast wil ik Coinbase behandelen. Dat is geen hele grote stap voor een ieder, je hebt namelijk alleen inloggegevens nodig en geen 'ingewikkelde' private keys e.d. Uiteraard wel met de kantekening dat de bitcoins (of andere cryptocurrency's) niet cht in je eigen bezit zijn.

-Hoe koop ik Bitcoin?
Dit laat ik denk ik zien door bij bitonic.nl een klein bedrag te kopen en dat naar een wallet te sturen.

- Hoe krijg ik vanaf mijn wallet mijn BTC naar een exchange en hoe koop ik daar andere cryptocurrency's?
Zoals dat hier in de OP eigenlijk ook staat omschreven, maar dan in een video format.

Zouden jullie nog graag dingen willen zien? Hebben jullie suggesties? Ik denk dat dit topic wel geschikt is omdat hier de beginnelingen komen waar ik de video's voor wil gaan maken.

Ik wil ook een handleiding maken voor bijvoorbeeld de Waves Lite Wallet, MyEtherWallet en meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlockchainStories op 30-09-2017 00:23:24 ]
pi_174084036
Even gewoon uit nieuwsgierigheid, waar ga je de video's daarna plaatsen? Gewoon op YouTube zodat we de betreffende video's hier ook kunnen plaatsen? Of op een eigen site oid?
pi_174084212
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:26 schreef Greys het volgende:
Even gewoon uit nieuwsgierigheid, waar ga je de video's daarna plaatsen? Gewoon op YouTube zodat we de betreffende video's hier ook kunnen plaatsen? Of op een eigen site oid?
YouTube inderdaad. :Y
  zaterdag 30 september 2017 @ 15:41:19 #157
403746 JoeriKros
Koopjes Jager!
pi_174093012
Na wat rond zoeken is het nog niet helemaal duidelijk voor mij, een aantal Waves gekocht om eens te zien wat er gebeurd maar wat ik dus heel lastig vind is dat ik voor Waves een platform van hun zelf gebruikt terwijl ik ook andere coins wil kopen.

Is het mogelijk alle coins die je koopt bij 1 exchange te stallen?
  zaterdag 30 september 2017 @ 16:17:52 #158
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_174093729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:41 schreef JoeriKros het volgende:
Na wat rond zoeken is het nog niet helemaal duidelijk voor mij, een aantal Waves gekocht om eens te zien wat er gebeurd maar wat ik dus heel lastig vind is dat ik voor Waves een platform van hun zelf gebruikt terwijl ik ook andere coins wil kopen.

Waves zijn gewoon via Bitrexx verhandelbaar.
A dirty mind is a joy forever
pi_174128409
Ik zit al een tijdje in BTC te handelen (alleen BTC dus) op Kraken, maar nu wil ik naar Bittrex om in altcoins te traden. Hoe weten jullie welke coins je wanneer moet kopen? Zijn er bepaalde dingen waar je op kan letten (de chart uiteraard, maar daar snap ik vooralsnog niet heel veel van) of houden jullie social media in de gaten oid? Als ik een coin aanklik weet ik namelijk bij god niet wat ik er dan mee moet doen

Misschien een domme/vage vraag, maar beter kan ik het even niet verwoorden :P
pi_174129271
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:41 schreef JoeriKros het volgende:

Natuurlijk kan dat.

Besef echter dat het hele idee achter cryptocurrencies is dat ze decentraal zijn en in eigen beheer bewaard en verstuurd kunnen worden.

Door ze op een centrale exchange te plaatsen hef je dat unieke voordeel op.

Maar dat is hoe ik er naar kijk.
pi_174250945
Ik ga zelf even een enorme noobvraag stellen. Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe op Binance? Steeds als ik daar iets koop of verkoop blijf ik met 'restjes' zitten. Ook als ik op sell 100% klik verkoopt ie niet alles en blijf ik met 0.endanwatdecimalen die overblijven zitten. Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd maar het irriteert me, die wallets met allemaal een ieniemienie-beetje over wat ik niet weg kan krijgen. :@
pi_174252468
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 10:25 schreef Greys het volgende:
Ik ga zelf even een enorme noobvraag stellen. Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe op Binance? Steeds als ik daar iets koop of verkoop blijf ik met 'restjes' zitten. Ook als ik op sell 100% klik verkoopt ie niet alles en blijf ik met 0.endanwatdecimalen die overblijven zitten. Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd maar het irriteert me, die wallets met allemaal een ieniemienie-beetje over wat ik niet weg kan krijgen. :@
Dat is idd een ding waar alle walletsoftware last van heeft, bedragen zijn altijd exclusief fee, en je moet goed het aantal getallen achter de komma tellen. Ik vind het altijd wel knap van mezelf als ik een goede berekening heb gemaakt en niks (of een rond bedrag) achter laat, maar soms zit ik er wel eens een 0,00001 naast en kost het qua fee meer dan als ik 'm laat staan. Vervelend ja.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_174252588
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is idd een ding waar alle walletsoftware last van heeft, bedragen zijn altijd exclusief fee, en je moet goed het aantal getallen achter de komma tellen. Ik vind het altijd wel knap van mezelf als ik een goede berekening heb gemaakt en niks (of een rond bedrag) achter laat, maar soms zit ik er wel eens een 0,00001 naast en kost het qua fee meer dan als ik 'm laat staan. Vervelend ja.
Maar bv op Bittrex - als ik gewoon Sell Max kies - dan hou ik automatisch nul over. Dan rekent ie zelf uit wat de fee is en dat ik de rest dus verkoop om aan nul te komen. Snap echt niet waarom dat op Binance niet hetzelfde werkt, of dat ik dus zelf een verkeerde knop in druk. Ik verwacht dat als ik op Sell 100% klik dat ze dan zelf hun fee eraf halen en de rest verkopen. Maar niet dus. Meh! :D
pi_174311507
Ik ben sinds een paar weken bezig met cryptocurrency, en wat ik al een paar keer gelezen hebt (en niet begrijp) is dat de waarde van alle / de meeste currencies uitgedrukt worden in Bitcoin.

De koers ten opzichte van de USD of EUR is niet zo relevant, aangezien alles meebeweegt met de Bitcoin. Je zou de koers dus ten opzichte van de Bitcoin moeten bekijken. Klopt dat?

Zo ja, waarom dan? :-)
En geldt dit voor alle cryptocurrencies?
pi_174329400
De video tutorials laten nog even op zich wachten. :+

In de tussentijd heb ik deze guide geschreven:
http://blockchainstories.com/bitcoin-als-geld-hoe-werkt-dat/

Het doel is in de meest simpele vorm uit te leggen waarom bitcoin geld is en hoe transacties gecontroleerd worden. Eventuele op- en aanmerkingen hoor ik graag.

De volgende artikelen zitten nog in de pijpleiding:
Wat is bitcoin?
Wat is ethereum?
Wat zijn smart contracts?
Wat zijn miners en nodes?
pi_174336744
Wat gaat de komende hardfork precies betekenen? Ik heb interesse om voor de lange termijn wat te investeren in Bitcoins, echter ik begrijp nog niet goed wat een hardfork betekent en wat dit gaat betekenen voor een bitcoin welke bij een exchange staat.
pi_174357286
Stormloop topic.
pi_174363326
Tis ook niet bepaald een ultieme beginnersvraag die je stelt zeg maar. Dit topic was oorspronkelijk meer bedoeld voor oa de dingen die in de OP genoemd worden. De allerallereerste stappen. Wallets. Btc kopen. Etc. Hoe een fork werkt en wat voor invloed ddat gaat hebben is andere koek, dus de echte beginners gaan je vraag hier niet kunnen beantwoorden. Dan moet je de mazzel hebben dat er een meer ervaren iemand hier langskomt die zin heeft om het je uit te leggen. Anders kan je dit soort dingen misschien beter proberen te vragen in de SC.

Je kunt ook even Googlen op bitcoin cash (BCH) hardfork, die was er een tijdje geleden al. Het is een afsplitsing van. Ik denk zelf niet dat de komende fork veel invloed op de btc gaat hebben. Hooguit dat ie nu mede aan het stijgen is/was omdat mensen de 'gratis' btc gold niet willen/wilden mislopen.

Ik snap ook niet zo goed wat je vraag is, die laatste zin over de exchange. Als iemand de toekomst kon voorspellingen wat welke invloed gaat hebben op een coin waren we allemaal rijk. :P
pi_174363374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:07 schreef BlockchainStories het volgende:

Het doel is in de meest simpele vorm uit te leggen waarom bitcoin geld is en hoe transacties gecontroleerd worden. Eventuele op- en aanmerkingen hoor ik graag.

Wat is bitcoin?
Wat is ethereum?
^O^
pi_174364480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:07 schreef BlockchainStories het volgende:

Wat is bitcoin?
Wat is ethereum?
“Wie is Greys”?
pi_174364644
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 00:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

“Wie is Greys”?
Dat lijkt me geen nuttige info voor een beginner. Krijgt men al die eurovisiemeuk in de tutorial over zich heen, ga daarna maar eens volledig in de war verstandige cryptobeslissingen nemen. _O-
pi_174365920
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 00:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen nuttige info voor een beginner. Krijgt men al die eurovisiemeuk in de tutorial over zich heen, ga daarna maar eens volledig in de war verstandige cryptobeslissingen nemen. _O-
Misschien nog wel bruikbaar ook:

hodlen -> What's another year
koers gaat toch weer omhoog -> Rise like a phoenix
stap je in of stap je niet in -> Making your mind up
je verliest al je coins -> Waterloo
coin waar jij niet in zit gaat omhoog -> Ne partez pas sans moi
spreiden -> All kinds of everything

Ik zeg, dat ESF is reuze nuttig, dat verklaart ook vast je succes :+

[ Bericht 2% gewijzigd door MaGNeT op 12-10-2017 07:03:45 ]
pi_174366956

[ Bericht 100% gewijzigd door Scrummie op 12-10-2017 09:15:55 (grrrrr) ]
pi_174369871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 06:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Misschien nog wel bruikbaar ook:

hodlen -> What's another year
koers gaat toch weer omhoog -> Rise like a phoenix
stap je in of stap je niet in -> Making your mind up
je verliest al je coins -> Waterloo
coin waar jij niet in zit gaat omhoog -> Ne partez pas sans moi
spreiden -> All kinds of everything

Ik zeg, dat ESF is reuze nuttig, dat verklaart ook vast je succes :+
_O- _O_ _O_

Doezepwa, MaGNeT!

Al was het bij mij voornamelijk Beginners-Euphoriaaaaaaaaa en de laatste tijd een beetje Running Scared. Beetje een flatline zeg maar, winstjes die verliesjes opheffen en andersom, dus het wachten is op een volgende Fairytale, dan roep ik weer Hallelujah. Gelukkig ben ik goed met geduld, dus inderdaad, What's another year?
pi_174380680
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:43 schreef Greys het volgende:

[..]

_O- _O_ _O_

Doezepwa, MaGNeT!

Al was het bij mij voornamelijk Beginners-Euphoriaaaaaaaaa en de laatste tijd een beetje Running Scared. Beetje een flatline zeg maar, winstjes die verliesjes opheffen en andersom, dus het wachten is op een volgende Fairytale, dan roep ik weer Hallelujah. Gelukkig ben ik goed met geduld, dus inderdaad, What's another year?
:P
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')