abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:29:21 #201
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_174429989
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:47 schreef June. het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo probeer ik het ook. Ik zou helemaal gek worden als ik echte dag zou kijken of traden.
aan de andere kant, ik heb net na een aantal dagen weer gekeken en zie toch dat al mijn alts in de min staan ;( geeft ook geen goed gevoel...

Edgeless verkocht met verlies

Hbe nu alleen nog Komodo, Ark en Monero op Bittrex. Iemand idee of dit een HODL of sell zou moeten zijn?

Op Kraken nog ETH :) Die doet het wel goed *O*
pi_174435636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik quote je hier maar even want de vraag past hier beter thuis :). Via Exchanges naar Bitonic gaat erg vaak fout omdat de verwerkingstijd langer is, en dan haal je de termijn niet die Bitonic stelt dat het bij hun binnen moet zijn. Wat ik altijd doe: Van Bittrex naar normale wallet (staan er hier wel wat in de OP dacht ik), en van die wallet naar Bitonic.
Ik lees in de op alleen het verschil tussen een paper wallet en een digitale. Op het moment heb ik Coinbase, maar zijn er andere die je kan aanraden? Alvast bedankt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 03:41 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Dan krijg je de melding dat de bitcoins te laat zijn ontvangen. Deze melding komt waarschijnlijk omdat hij de fee niet eraf heeft gehaald.
Op welke manier kan ik dit oplossen?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 16:56:35 #203
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_174495886
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:25 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Ik lees in de op alleen het verschil tussen een paper wallet en een digitale. Op het moment heb ik Coinbase, maar zijn er andere die je kan aanraden? Alvast bedankt.

[..]

Op welke manier kan ik dit oplossen?
haal 0.001 af van het totaal dat je wilt laten uit betalen op bitonic. Stel je stuurt 0.11111111 van bittrex naar bitonic, dan vul je 0.11011111 in om te laten uitbetalen. Gewoon 0.001 van je aantal afhalen, dit is de fee.
pi_174502516
Hoi! Ik ben mij nu zo'n drie weken aan het inlezen over het hele crypto gebeuren en begin de basis een beetje te snappen nu. Heb alleen een aantal vragen;
1; Ik heb via bitonic een klein deel aan bitcoins gekocht en op bittrex gezet, vanuit daar heb ik wat geld gezet op Ripple, dat werpt zijn vruchten nog niet echt af maar dat terzijde... ;) Als ik nu klaar ben met bijvoorbeeld ripple en dit wil verkopen, moet ik dit dan altijd weer verkopen en inzetten op een andere coin? Of is het dan de bedoeling dat ik dit op bijvoorbeeld electrum (die ik heb gedownload) zet? Als het ware als mijn eigen portefuille?

2; En wat zijn jullie ideeën over opties voor de middellange termijn, ik dacht verstandig te doen aan ripple denk nog steeds dat dat geen slechte zet is. Denken jullie hier ook zo over? Ik was/ben ook van plan wat geld in te stoppen in Litecoin, omdat ik denk dat hier ook nog wel veel groei in zit..
pi_174504720
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:58 schreef Joeyyyy het volgende:
1; Ik heb via bitonic een klein deel aan bitcoins gekocht en op bittrex gezet, vanuit daar heb ik wat geld gezet op Ripple, dat werpt zijn vruchten nog niet echt af maar dat terzijde... ;) Als ik nu klaar ben met bijvoorbeeld ripple en dit wil verkopen, moet ik dit dan altijd weer verkopen naar een andere coin
Dit ligt het aan welke trading pairs op de exchange mogelijk zijn. Bittrex heeft een Marketplace voor BTC, ETH en USDT. De BTC market heeft de meeste trading pairs en is qua volume ook de grootste tov de andere twee. De meeste deals vinden in- en naar BTC plaats. Je kan je saldo in BTC of coins op de exchange laten staan. Dit scheelt in het heen en weer sturen naar en van je wallet en/of omwisselen allen met bijbehorende fees.

Als je eigen wallet meerdere en ook betreffende coin ondersteunt dan kan je rechtstreeks vanaf Bittrex de coin naar je wallet versturen. Zo niet dan zal je je coin moeten omzetten naar een coin die wel wordt ondersteund.
LET OP: STUUR ALTIJD NAAR DEZELFDE COIN/TOKEN IN JE WALLET WANT ANDERS BEN JE HET KWIJT!!!
Dus geen ETH naar BTC en ga zo maar door....

Net als vruchten zullen je coins/tokens moeten rijpen. Wat ik bedoel is dat je niet dagelijks +10% pakt op een trade en sommige coins op de langer termijn (HODL) renderen. De koersen worden met name door bedrijfsaankondigingen, behalen doelstelling, productrealisatie en/of geruchtenstroom omlaag of omhoog gejaagd..... dit is niet dagelijks :)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:58 schreef Joeyyyy het volgende:
2; En wat zijn jullie ideeën over opties voor de middellange termijn, ik dacht verstandig te doen aan ripple denk nog steeds dat dat geen slechte zet is. Denken jullie hier ook zo over? Ik was/ben ook van plan wat geld in te stoppen in Litecoin, omdat ik denk dat hier ook nog wel veel groei in zit..
Zelf zit ik niet in beide en kan er weinig over de coins zeggen. Nadat ik merkte dat daytraden met een budget van ¤150-200 gespreid over meerdere coins niet rendabel is, dit alleen de exchange met fees spekt, heb ik mijn investeringsstrategie veranderd.

Short term:
- Maandelijks ¤100-150 aan BTC of ETH kopen
- Meer long term tokens kopen
- Daytraden op DEX met huidig saldo (+/-30Waves)
- Meedoen aan (pre) ICO's (zoals Oceanlab/Anryze) om goedkoop aan tokens te komen

Mid long term:
- Short term ICO tokens verkopen (hopelijk met een X5 inleg of meer)
- Met daytraden opgebouwde Waves leasen aan WavesDesk
- Dividend in elke token herinvesteren/meer tokens kopen

Long term (HODL):
- Spectrocoin (betaalt dividend) ico start eind november
- WavesDesk (betaalt dividend) ico loopt tot eind november
- Paycent (betaalt dividend) presale loopt nog 2 dagen
- Astronaut Investment (betaalt dividend) ico nog bezig
- SIFT Smart Investment (betaalt dividend) ico afgelopen
- Change-Bank (betaalt dividend) ico afgelopen
- Portfolio gespreid over diverse marksegmenten zoals advertism, virtual reality, exchanges, games, user behaviour data en betting opbouwen
- Via Change-Bank en Paycent kortlopende microkredieten in (Zuid-)Oost Azië verstrekken*
- FIAT daytraden op Spectrocoin, Change-Bank en/of Kraken
- FLINKE voorraad Waves, ETH en BTC opbouwen :D

*Via i-net en whatsapp koop ik regelmatig uit Zuid-Oost Azié. Als ik met microkredieten kan bijdragen aan een hogere levenstandaard aldaar en er zelf ook ietsje wijzer van wordt stemt dit me tevreden. SMS hippie modus uit :D

Of dit nou de meest rendabele of effectiefste manier is weet ik niet. Deze aanpak geeft me nu meer rust dan de 1e twee weken dat ik op Bittrex overactief was en overal MOON zag.

Tips, tricks en/of adviezen zijn natuurlijk altijd welkom!

[ Bericht 1% gewijzigd door SMS303 op 18-10-2017 23:50:48 ]
pi_174505040
Interessant om je strategie te zien SMS303! Ik zal wellicht mijn strategie ook eens op papier zetten.

@Joeyyy, trouwens een tip om Bitcoins niet via Bitonic aan te kopen, maar via de exchange BL3P (Is ook van Bitonic). Dan kun je Bitcoin/Euro traden en krijg je dus meer Bitcoin voor je euro. Je moet er alleen net wat meer moeite voor doen in het begin (verifiëren). Maar is het verschil absoluut waard.

Overigens zet ik alleen fiat om naar Bitcoin tijdens een dip. Ik heb een alert ingesteld wanneer de bitcoin koers onder de $5000 - $4800 gaat. Ben van plan om dan enkele orders te plaatsen. Dus ik moet nog even geduld hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door BadVlad op 18-10-2017 23:48:13 ]
pi_174505105
Goede post SMS303. :Y

Waar ik in het begin vooral aan het (day)traden was en mij erg focuste op alts om zo mijn stack te vergroten probeer ik nu een groot deel van mijn portfolio gewoon lekker BTC te houden. Dus als een alt gigantisch omhoog gaat dwing ik mijzelf een (klein) deel om te zetten in BTC. Niet omdat ik niet geloof in alts, maar ik geloof nog veel meer in BTC in the long run.

Het aantal BTC in mijn portfolio is van hoogtepunt naar dieptepunt ongeveer /4 gegaan. Dat is best pijnlijk. :+
pi_174505174
Overigens kan ik iedereen aanraden om dit YouTube-kanaal te volgen: https://www.youtube.com/channel/UC4nXWTjZqK4bv7feoRntSog

Erg leerzaam! Mag alleen soms wel een stukje korter.
pi_174505295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:21 schreef SMS303 het volgende:

[..]

Dit ligt het aan welke trading pairs op de exchange mogelijk zijn. Bittrex heeft een Marketplace voor BTC, ETH en USDT. De BTC market heeft de meeste trading pairs en is qua volume ook de grootste tov de andere twee. De meeste deals vinden in- en naar BTC plaats. Je kan je saldo in BTC of coins op de exchange laten staan. Dit scheelt in het heen en weer sturen naar en van je wallet en/of omwisselen allen met bijbehorende fees.

Als je eigen wallet meerdere en ook betreffende coin ondersteunt dan kan je rechtstreeks vanaf Bittrex de coin naar je wallet versturen. Zo niet dan zal je je coin moeten omzetten naar een coin die wel wordt ondersteund.
LET OP: STUUR ALTIJD NAAR DEZELFDE COIN/TOKEN IN JE WALLET WANT ANDERS BEN JE HET KWIJT!!!
Dus geen ETH naar BTC en ga zo maar door....

Net als vruchten zullen je coins/tokens moeten rijpen. Wat ik bedoel is dat je niet dagelijks +10% pakt op een trade en sommige coins op de langer termijn (HODL) renderen. De koersen worden met name door bedrijfsaankondigingen, behalen doelstelling, productrealisatie en/of geruchtenstroom omlaag of omhoog gejaagd..... dit is niet dagelijks :)

[..]

Zelf zit ik niet in beide en kan er weinig over de coins zeggen. Nadat ik merkte dat daytraden met een budget van ¤150-200 gespreid over meerdere coins niet rendabel is, dit alleen de exchange met fees spekt, heb ik mijn investeringsstrategie veranderd.

Short term:
- Maandelijks ¤100-150 aan BTC of ETH kopen
- Meer long term tokens kopen
- Daytraden op DEX met huidig saldo (+/-30Waves)
- Meedoen aan (pre) ICO's (zoals Oceanlab/Anryze) om goedkoop aan tokens te komen

Mid long term:
- Short term ICO tokens verkopen (hopelijk met een X5 inleg of meer)
- Met daytraden opgebouwde Waves leasen aan WavesDesk
- Dividend in elke token herinvesteren/meer tokens kopen

Long term (HODL):
- Spectrocoin (betaalt dividend) ico start eind november
- WavesDesk (betaalt dividend) ico loopt tot eind november
- Paycent (betaalt dividend) presale loopt nog 2 dagen
- Astronaut Investment (betaalt dividend) ico nog bezig
- SIFT Smart Investment (betaalt dividend) ico afgelopen
- Change-Bank (betaalt dividend) ico afgelopen
- Portfolio gespreid over diverse marksegmenten zoals advertism, virtual reality, exchanges, games, user behaviour data en betting opbouwen
- Via Change-Bank en Paycent kortlopende microkredieten in (Zuid-)Oost Azië verstrekken*
- FIAT daytraden op Spectrocoin, Change-Bank en/of Kraken
- FLINKE voorraad Waves, ETH en BTC opbouwen :D

*Via i-net en whatsapp koop ik regelmatig uit Zuid-Oost Azié. Als ik met microkredieten kan bijdragen aan een hogere levenstandaard aldaar en er zelf ook ietsje wijzer van wordt stemt dit me tevreden. SMS hippie modus uit :D

Of dit nou de meest rendabele of effectiefste manier is weet ik niet. Deze aanpak geeft me nu meer rust dan de 1e twee weken dat ik op Bittrex overactief was en overal MOON zag.

Tips, tricks en/of adviezen zijn natuurlijk altijd welkom!
Wat een ongelofelijke bazenpost.

Bedankt voor je informatie! Erg leerzaam.
pi_174505380
Thanks Typisch, Vlad en Scrummie voor de comments ^O^
Vooral op de investeringsfondsen heb ik de hoop gevestigd. Deze zie ik dan ook als een soort langlopende kapitaalverzekering zonder verzwegen verborgen kosten zoals de woekerpolissen. De rechtzaken tegen deze polissen lopen nog steeds.... maar dat is een ander verhaal... ~O>

Alleen hoop ik over een paar jaar wel Hannibal uit de A-Team te kunnen quoten...
It is nice when .. ja die :D
pi_174507503
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:43 schreef Typisch het volgende:
Dwing ik mijzelf een (klein) deel om te zetten in BTC. Niet omdat ik niet geloof in alts, maar ik geloof nog veel meer in BTC in the long run.

Het aantal BTC in mijn portfolio is van hoogtepunt naar dieptepunt ongeveer /4 gegaan. Dat is best pijnlijk. :+
Dat is wel erg zuur om je voorraad met driekwart te zien slinken..... :(
Is dit nog wel goed gekomen?

Zover ben ik nog niet om aan BTC te beginnen. Mijn portfolio is misschien $1000 waard waarvan 85% long term. Eigenlijk heb ik geaccepteerd dat ik met BTC veel te laat ben. BTC is natuurlijk baanbrekend geweest maar ik verwacht dat het op den duur cult wordt.

Op langer termijn denk ik dat BTC voorbij wordt gegaan door ETH, NEO en/of misschien wel Waves. Als je kijkt naar welke overheden of multi-nationals zich langzaam aan een coin binden, verbaast het me dat BTC het minst van de drie wordt genoemd. Ik denk dat de decentrale manier van besturen en de macht van de miners BTC tov de andere 3 in de weg staat. Tenzij.....

Even afwachten wat komende weken tijdens het Chinese partijcongres wordt besloten. Gaan ze zich er mee bemoeien, ICO's reguleren en van tevoren toetsen dan verwacht ik dat NEO de leading coin in Azie gaat worden. Het probleem is dat de Yuan kunstmatig laag moet worden gehouden om de export te handhaven. Als het geen laagloonland meer is zullen ze waarschijnlijk net als in Japan ver-robotiseren om zo de kosten te drukken.

Mocht de Russische overheid het Waves project ondersteunen of zich inmengen/overnemen dan wordt dit hun leading coin. Op soortgelijke Russische projecten wordt een rem ingesteld om concurrentie tegen te gaan.

Zou de EU dan kiezen voor ETH/erc20 token of wordt dit het middel wat door de multi-nationals wordt omarmd en daardoor de EU overstag gaat? Juist de smart contracts en de transparantie van ETH spreken westerse overheden aan. Zo werd al een keer tijdens een tv programma aangehaald dat bijvoorbeeld de zorg- en huurtoeslag met smart contracts perfect uitgevoerd kunnen worden. Deze toeslagen kunnen dan alleen worden gebruikt waar ze voor zijn. Plus dat er ETH bijgemaakt kunnen worden is voor de EU aantrekkelijk.

Zolang die idiote Trump zich president mag noemen wordt er geen fatsoenlijk besluit genomen. Dus de VS staan nog minimaal 3 en wie weet wel 8jr stil op overheidsgebied. Plus dat hij voor een nog grotere wantrouwen tegen de federale overheid zorgt.

Tenzij BTC de overkoepelende munt waar de landen/continenten elkaar mee betalen wordt?!?!?
Zo bestaan er biljetten van $1miljoen dollar die intern door de FED worden gebruikt als het ene land geld leent van de ander en dit met hun goud voorraad dekken. Diverse landen hebben een gedeelte van hun goudreserves al sinds de 2e WW in de VS opgeslagen liggen. De VS houdt dit min of meer in gijzeling, geeft geen openheid over de daadwerkelijke voorraad en heeft er zooitje van gemaakt, maar dit terzijde.

Wat ik beschrijf zijn mijn verwachtingen, is op mijn "guts" gebaseerd en totaal niet wetenschappelijk of economisch onderbouwd....

Over een paar jaar/decennia weten we pas hoe het is gelopen....
pi_174508491
Bedankt voor het reageren mensen!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:21 schreef SMS303 het volgende:

[..]

Dit ligt het aan welke trading pairs op de exchange mogelijk zijn. Bittrex heeft een Marketplace voor BTC, ETH en USDT. De BTC market heeft de meeste trading pairs en is qua volume ook de grootste tov de andere twee. De meeste deals vinden in- en naar BTC plaats. Je kan je saldo in BTC of coins op de exchange laten staan. Dit scheelt in het heen en weer sturen naar en van je wallet en/of omwisselen allen met bijbehorende fees.

Als je eigen wallet meerdere en ook betreffende coin ondersteunt dan kan je rechtstreeks vanaf Bittrex de coin naar je wallet versturen. Zo niet dan zal je je coin moeten omzetten naar een coin die wel wordt ondersteund.
LET OP: STUUR ALTIJD NAAR DEZELFDE COIN/TOKEN IN JE WALLET WANT ANDERS BEN JE HET KWIJT!!!
Dus geen ETH naar BTC en ga zo maar door....

Net als vruchten zullen je coins/tokens moeten rijpen. Wat ik bedoel is dat je niet dagelijks +10% pakt op een trade en sommige coins op de langer termijn (HODL) renderen. De koersen worden met name door bedrijfsaankondigingen, behalen doelstelling, productrealisatie en/of geruchtenstroom omlaag of omhoog gejaagd..... dit is niet dagelijks :)

[..]

Zelf zit ik niet in beide en kan er weinig over de coins zeggen. Nadat ik merkte dat daytraden met een budget van ¤150-200 gespreid over meerdere coins niet rendabel is, dit alleen de exchange met fees spekt, heb ik mijn investeringsstrategie veranderd.

Short term:
- Maandelijks ¤100-150 aan BTC of ETH kopen
- Meer long term tokens kopen
- Daytraden op DEX met huidig saldo (+/-30Waves)
- Meedoen aan (pre) ICO's (zoals Oceanlab/Anryze) om goedkoop aan tokens te komen

Mid long term:
- Short term ICO tokens verkopen (hopelijk met een X5 inleg of meer)
- Met daytraden opgebouwde Waves leasen aan WavesDesk
- Dividend in elke token herinvesteren/meer tokens kopen

Long term (HODL):
- Spectrocoin (betaalt dividend) ico start eind november
- WavesDesk (betaalt dividend) ico loopt tot eind november
- Paycent (betaalt dividend) presale loopt nog 2 dagen
- Astronaut Investment (betaalt dividend) ico nog bezig
- SIFT Smart Investment (betaalt dividend) ico afgelopen
- Change-Bank (betaalt dividend) ico afgelopen
- Portfolio gespreid over diverse marksegmenten zoals advertism, virtual reality, exchanges, games, user behaviour data en betting opbouwen
- Via Change-Bank en Paycent kortlopende microkredieten in (Zuid-)Oost Azië verstrekken*
- FIAT daytraden op Spectrocoin, Change-Bank en/of Kraken
- FLINKE voorraad Waves, ETH en BTC opbouwen :D
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, moet 'm even een paar keer lezen voordat ik het begrijp ;)
Ik ben van plan om te wachten met BTC in te kopen als de prijs rond de $5100 dollar is, dat kan na afgelopen dagen nog wel een tijdje duren denk ik. Van daaruit ga ik denk ik alles verdelen over Vertcoin en Litecoin maar dat is puur dat mijn gevoel daar wel goed bij zit... Ik hoor/zie veel mensen over Waves praten, zou ik daar ook op moeten letten voor de lange termijn of is dat enkel voor de korte termijn verstandig om in te traden? Bedankt voor de hulp!
  donderdag 19 oktober 2017 @ 09:32:14 #213
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174508502
Ik heb inderdaad ook het idee dat NEO en Waves door hun respectievelijke overheden gebacked gaan worden. Zowel Rusland als China hebben er baat bij om hun eigen tradingplatform te hebben die niet gekoppeld is aan de westerse wereld. Ik verwacht dat naast BTC en ETH, dit op middellange termijn (0,5 - 1 jaar) de twee nieuwe grote jongens worden.

Net als SMS ben ik begonnen met 1000 euro, alleen heb ik alles in altcoins (alles wat geen bitcoin is) zitten. Dit omdat ik verwacht dat de afgelopen maand veel geld in BTC is gestroomd voor de komende forks. Wanneer dit voorbij is dan zal dit geld weer richting de alts gaan stromen. Ik vermoed dus een waardestijging van de alts en een daling van BTC. Mijn plan is om op dit punt mijn alts hoog te verkopen en om te zetten in BTC. Ten opzichte van euro's zal mijn portfolio vast niet gigantisch veel stijgen, maar ik zal wel meer BTC kunnen kopen dan waar ik een maand geleden mee begonnen was. Ik hoop dus dat ik voor het geld wat ik een maand geleden heb ingelegd, een hoger aantal coins kan kopen. (Moet de markt wel gaan doen, wat ik denk dat hij gaat doen natuurlijk)

Als ik alle berichten mag geloven lijkt er een trend te zijn dat er veel meer fiat (euro/dollars/etc) wordt omgezet in BTC, dan dat er BTC terug wordt omgezet in fiat. M.a.w. de cryptomarkt blijft groeien. M.a.w. als je portfolio stijgt in waarde tov de bitcoin dan zal je portfolio in de tijd ook blijven groeien tov de euro.

Qua portfolio zit ik voor 70% in Waves, OmiseGo en Neo. Deze coins fluctueren wel een beetje maar zijn voor alts redelijk stabiel. Ik heb er vertrouwen dat deze drie langzaamaan steeds verder gaan stijgen.

Daarnaast heb ik 20% verdeeld over twee coins waar ik potentie in zie op lange termijn, Lisk & Komodo. Goede teams met een prima ontwikkeling. Nu nog redelijk goedkoop met een mijn inziens goed product, alleen verwacht ik geen gigawinsten vandaag op morgen.

De laatste 10% gooi ik in een coin waar ik op een korte termijn (< 1 week) een prijsstijging verwacht. Deze coin kies ik uit door trends te analyseren en door bitcointalk forum in de gaten te houden. Ook hier op FOK! lees je wel eens dat er nieuws ophanden is van een coin die voor een stijging zou kunnen zorgen. Soms klopt dat, vaak ook niet. Dit gedeelte is mijn speelgeld. Gisteren toevallig met Influxcoin (coin zelf zegt me weinig) 60% rendement meegepakt. Nu zit dit geld alweer in een andere coin.

Ik ben zelf ook vrij nieuw in deze wereld en heb geen idee of mijn strategie de juiste is, maar hier heb ik zelf het beste gevoel bij en lig ik 's nachts niet van wakker :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Rossdale op 20-10-2017 09:57:46 ]
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 09:34:45 #214
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174508534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:31 schreef Joeyyyy het volgende:
Bedankt voor het reageren mensen!

[..]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, moet 'm even een paar keer lezen voordat ik het begrijp ;)
Ik ben van plan om te wachten met BTC in te kopen als de prijs rond de $5100 dollar is, dat kan na afgelopen dagen nog wel een tijdje duren denk ik. Van daaruit ga ik denk ik alles verdelen over Vertcoin en Litecoin maar dat is puur dat mijn gevoel daar wel goed bij zit... Ik hoor/zie veel mensen over Waves praten, zou ik daar ook op moeten letten voor de lange termijn of is dat enkel voor de korte termijn verstandig om in te traden? Bedankt voor de hulp!
Waves is een lievelingetje onder een aantal FOK!kers. Of die coin echt veel gaat doen blijft gokken, maar veel mensen hebben er vertrouwen in. Ga vooral uit van je eigen gevoel en koop niets omdat iemand anders je dat vertelt. Niemand kan voorspellen wat coins gaan doen, hoe sommige mensen dat ook proberen te claimen.

Lees je in, kijk wat voor jou goed voelt en investeer daar je geld in
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:09:43 #215
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174532581
Ik ben anderhalve maand geleden begonnen. Puur uit interesse en omdat ik het leuk vind een beetje te speculeren met die crypto's.

Anonimiteit, geen transactiekosten en geen overheidsbemoeienis zijn een aantal grote pijlers onder cryptocurrencies.

Wat mij nou opvalt en irriteert: als ik een trading account wil aanmaken dan moet ik overal e-mail, telefoonnummer, kopie id etc invullen. Hoezo anoniem?

Ook de transactiekosten zijn een ding. Dat zou op zich niet zo erg zijn als partijen er transparant over zouden zijn maar dat is nogal wazig. Neem bitonic waar ik wat Satoshi gekocht heb. Om te zien wat ik aan transactiekosten zou betalen moet ik de huidige koers ernaast leggen om te zien wat het oplevert. En welke huidige koers? Die verschillen per platform.

Hoe gaan jullie hier mee om? Is er een manier om gemakkelijk te zien wat de transactiekosten zijn? Zijn er trading platforms waar je geen id of telefoonnummer op hoeft te geven?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_174532695
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:09 schreef KimJong-un het volgende:
Ik ben anderhalve maand geleden begonnen. Puur uit interesse en omdat ik het leuk vind een beetje te speculeren met die crypto's.

Anonimiteit, geen transactiekosten en geen overheidsbemoeienis zijn een aantal grote pijlers onder cryptocurrencies.

Wat mij nou opvalt en irriteert: als ik een trading account wil aanmaken dan moet ik overal e-mail, telefoonnummer, kopie id etc invullen. Hoezo anoniem?

Ook de transactiekosten zijn een ding. Dat zou op zich niet zo erg zijn als partijen er transparant over zouden zijn maar dat is nogal wazig. Neem bitonic waar ik wat Satoshi gekocht heb. Om te zien wat ik aan transactiekosten zou betalen moet ik de huidige koers ernaast leggen om te zien wat het oplevert. En welke huidige koers? Die verschillen per platform.

Hoe gaan jullie hier mee om? Is er een manier om gemakkelijk te zien wat de transactiekosten zijn? Zijn er trading platforms waar je geen id of telefoonnummer op hoeft te geven?
Op Poloniex kun je zonder verdere ID-verificatie tot 2000 dollar per dag aan crypto van de exchange afhalen. Dus misschien kun je daar naar kijken.

De transactiekosten vraag laat ik aan mij voorbij gaan, daar weet ik ook niet genoeg van. :+
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:39:00 #217
208890 June.
Seriously?
pi_174532962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:09 schreef KimJong-un het volgende:
Ik ben anderhalve maand geleden begonnen. Puur uit interesse en omdat ik het leuk vind een beetje te speculeren met die crypto's.

Anonimiteit, geen transactiekosten en geen overheidsbemoeienis zijn een aantal grote pijlers onder cryptocurrencies.

Wat mij nou opvalt en irriteert: als ik een trading account wil aanmaken dan moet ik overal e-mail, telefoonnummer, kopie id etc invullen. Hoezo anoniem?

Ook de transactiekosten zijn een ding. Dat zou op zich niet zo erg zijn als partijen er transparant over zouden zijn maar dat is nogal wazig. Neem bitonic waar ik wat Satoshi gekocht heb. Om te zien wat ik aan transactiekosten zou betalen moet ik de huidige koers ernaast leggen om te zien wat het oplevert. En welke huidige koers? Die verschillen per platform.

Hoe gaan jullie hier mee om? Is er een manier om gemakkelijk te zien wat de transactiekosten zijn? Zijn er trading platforms waar je geen id of telefoonnummer op hoeft te geven?
Op kraken hoef je volgens mij tot tier 3 geen kopie van je id in te vullen. Bitonic gebruik ik dus ook niet om die reden, op bittrex/kraken kun je er makkelijk zelf aan komen.
Shine bright like a diamond.
pi_174539640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:56 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Vraag aan iedere beginner. Waar hebben jullie nu het meeste moeite mee als je begint in crypto? Ben erg benieuwd!
Ik ben sinds een week begonnen met Coinbase omdat me dat het gemakkelijkste leek. Gewoon speelgeld. Vervolgens raakte ik in paniek omdat ik niet wist waar ik moest beginnen en toen bedacht ik me dat FOK misschien wel een forum had en zo kwam ik hier uit ;) OP is much appreciated.

Toch krijg ik nog een beetje het gevoel alsof ik dit nooit ga snappen. Het gaat me nog niet zozeer om de termen, maar bij mij ligt het probleem denk ik meer bij het feit dat ik geen ervaringen met beurzen (welke dan ook) heb. Ik vind het mega-interessant om te lezen en om hierover te leren maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen. Qua kennis, en qua nieuws om up-to-date te blijven en enig inzicht te vergaren in waarom koersen zich gedragen zoals ze doen. Combineer dat met het feit dat alles in Cryptocurrencies best nieuw is en daardoor zoveel jargon kent wat ik nog niet ken en ik voel me slightly overwhelmed. Tips?
pi_174539921
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:08 schreef kirsten. het volgende:

[..]
Toch krijg ik nog een beetje het gevoel alsof ik dit nooit ga snappen......
Combineer dat met het feit dat alles in Cryptocurrencies best nieuw is en daardoor zoveel jargon kent wat ik nog niet ken en ik voel me slightly overwhelmed. Tips?
Op https://www.bestebank.org/ wordt het een en ander inhoudelijk beschreven....
Bovenaan de pagina staat tegenwoordig het menu.... zie quote onder

quote:
CɃIT VISIE – crypto kennisbank
– de beste bank in de dageraad van Nieuwe Financiën ………..
BLOG BLOCKCHAIN TECH CRYPTOCURRENCY EXCHANGE (ETH) ETHER KOPEN (XPR) RIPPLE KOPEN TRADING (LTC) LITECOINS KOPEN (XBT) BITCOINS KOPEN BITCOIN WALLET ETHEREUM ICO’s CRYPTOVALUTA CBIT VISIE
pi_174542737
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:08 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik ben sinds een week begonnen met Coinbase omdat me dat het gemakkelijkste leek. Gewoon speelgeld. Vervolgens raakte ik in paniek omdat ik niet wist waar ik moest beginnen en toen bedacht ik me dat FOK misschien wel een forum had en zo kwam ik hier uit ;) OP is much appreciated.

Toch krijg ik nog een beetje het gevoel alsof ik dit nooit ga snappen. Het gaat me nog niet zozeer om de termen, maar bij mij ligt het probleem denk ik meer bij het feit dat ik geen ervaringen met beurzen (welke dan ook) heb. Ik vind het mega-interessant om te lezen en om hierover te leren maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen. Qua kennis, en qua nieuws om up-to-date te blijven en enig inzicht te vergaren in waarom koersen zich gedragen zoals ze doen. Combineer dat met het feit dat alles in Cryptocurrencies best nieuw is en daardoor zoveel jargon kent wat ik nog niet ken en ik voel me slightly overwhelmed. Tips?
Thanks. En tips? Ja waar te beginnen.

Het is belangrijk om te begrijpen dat Bitcoin wordt afgezet tegen Euro/Dollar. Altcoins (alle anderen coins dan Bitcoin) hebben op zich ook wel een Euro/Dollar waarde, maar de waarde van alts wordt eigenlijk afgespiegeld tegen Bitcoin. Zit je in een alt, dan heb je eigenlijk 2 koersen.

Ik heb net aan de levende lijve ondervonden hoe snel je portfolio in termen van aantal Bitcoin kan dalen als je in alts zit en Bitcoin stijgt hard. De alts worden gelijk gedumpt en men springt op de Bitcoin trein. Niet normaal.
pi_174547950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:56 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

haal 0.001 af van het totaal dat je wilt laten uit betalen op bitonic. Stel je stuurt 0.11111111 van bittrex naar bitonic, dan vul je 0.11011111 in om te laten uitbetalen. Gewoon 0.001 van je aantal afhalen, dit is de fee.
Ok maar voor de duidelijkheid. Even als voorbeeld. Stel ik wil 0.005 laten uitbetalen. Dan vul ik dit bedrag bij Bitonic in als 0.005 en op Bittrex 0.004? Of andersom? Want als ik 0.004 invul bij Bittrex keert die maar 0.003 uit.
pi_174548191
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:29 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
aan de andere kant, ik heb net na een aantal dagen weer gekeken en zie toch dat al mijn alts in de min staan ;( geeft ook geen goed gevoel...
en dan komt elke vrijdag ook nog es de weekenddip voorbij.....
hoe en waarom dit bijna elk weekend zo is weet ik niet?!?!?...
maar de meeste alt koersen gaan vanaf vrijdag tot maandag ochtend meestal in de min...

plus de alts krijgen altijd een tik als bitcoin weer es uithaalt zoals deze week....
niet stressen, geen paniek sells doen, probeer altijd laag in te kopen en nu kan het juiste moment hiervoor zijn :)
pi_174548232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:00 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Ok maar voor de duidelijkheid. Even als voorbeeld. Stel ik wil 0.005 laten uitbetalen. Dan vul ik dit bedrag bij Bitonic in als 0.005 en op Bittrex 0.004? Of andersom? Want als ik 0.004 invul bij Bittrex keert die maar 0.003 uit.
Bittrex - fee = bitonic
0,006 - 0,001 = 0,005 invullen bij bitonic.
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 22 oktober 2017 @ 15:23:00 #224
163650 Greys
pi_174578386
Dit is wel een leuke voor hier.
Also: note to self. :+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174601090
https://cryptowhale.co/daytrading

Ik kwam deze link tegen, misschien heeft er iemand iets aan. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_174618198
Geweldig topic Greys, heel veel aan de informatie gehad, dankjewel!

Ik ben me sinds gisteren aan het inlezen en loop nu tegen een paar vragen aan:
- Bittrex lijkt me een goede exchange, maar ik moet mijn account 'enhanced' verifiëren met mijn paspoort/ID en een foto. Hoe veilig is dit? Moet ik niet bang zijn voor identiteitsfraude? Waar zitten jullie en wat zijn eventuele andere goede opties?
- Ik wil voornamelijk BTC en als ik me meer heb ingelezen misschien wat altcoins halen zoals NEO etc., is er een wallet die ik voor meerdere currencies kan gebruiken? Of heb je verschillende apps/software nodig?
- Ik lees veel over een hardfork. Ik heb nu nog 0 BTC en wil deze dus kopen. Wat is handig om te doen? Zo snel mogelijk kopen of even afwachten? Ik lees dat weinig mensen nu verkopen omdat ze Bitcoin gold ofzo gaan krijgen? Is het dan niet verstandiger om even te wachten totdat mensen weer veel gaan verkopen omdat dan de prijs zal zakken? Of zeg ik nu iets heel doms?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_174618226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 00:00 schreef Nafi het volgende:
Geweldig topic Greys, heel veel aan de informatie gehad, dankjewel!

Ik ben me sinds gisteren aan het inlezen en loop nu tegen een paar vragen aan:
- Bittrex lijkt me een goede exchange, maar ik moet mijn account 'enhanced' verifiëren met mijn paspoort/ID en een foto. Hoe veilig is dit? Moet ik niet bang zijn voor identiteitsfraude? Waar zitten jullie en wat zijn eventuele andere goede opties?
Bij Poloniex kun je voorlopig nog gewoon zonder verificatie tot 2000 aan USD per dag er af halen. Dus daar kun je ook naar kijken. Hoe veilig dat is moet je zelf bepalen. :+

Wat je overigens ook kunt doen is gewoon lekker je bitcoin kopen bij bitonic.nl en die dan naar een eigen wallet sturen die je zelf in beheer hebt. Maar dan moet je wel goed weten wat je doet, want het wordt tricky als je zomaar gaat kopen zonder jezelf goed te hebben ingelezen. Je coins zijn veiliger in eigen beheer, maar het is dan wel alleen jouw verantwoordelijkheid.

quote:
- Ik wil voornamelijk BTC en als ik me meer heb ingelezen misschien wat altcoins halen zoals NEO etc., is er een wallet die ik voor meerdere currencies kan gebruiken? Of heb je verschillende apps/software nodig?
Coins hebben hun eigen wallet. Crypto's die bijvoorbeeld op een platform als Ethereum, Neo (nog weinig op uit geloof ik), UBIQ en Waves zijn gebouwd kunnen vaak worden gehouden in dezelfde wallet als respectievelijk die coins.

Op de exchanges waar je ze koopt kun je ze ook opslaan, maar het hele idee van crypto's is juist dat je alles zelf in beheer kunt hebben. Maar tijdelijk en kleine bedragen kun je best even daar laten staan wat mij betreft. :Y

quote:
- Ik lees veel over een hardfork. Ik heb nu nog 0 BTC en wil deze dus kopen. Wat is handig om te doen? Zo snel mogelijk kopen of even afwachten? Ik lees dat weinig mensen nu verkopen omdat ze Bitcoin gold ofzo gaan krijgen? Is het dan niet verstandiger om even te wachten totdat mensen weer veel gaan verkopen omdat dan de prijs zal zakken? Of zeg ik nu iets heel doms?
Niemand weet wanneer de prijs gaat zakken. Wat je ook kunt doen is vanaf het moment dat je er klaar voor bent met kleine bedragen beginnen. Elke week een tientje, elke maand 500 euro. Maar net wat voor financiële ruimte je hebt en wat voor risico je wil lopen. :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 00:06:12 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:10:00 #228
163650 Greys
pi_174618286
Fijn dat je er iets aan had Nafi!

Omdat ik een hele btc bij elkaar wil 'sparen' heb ik wat ik tot nu toe heb (0.6) gewoon niet op een exchange staan maar in aparte wallet. (Electrum)

En aangezien m'n aparte 'speelgeld' op de exchange dat ik gebruik om er hopelijk meer van te maken niet duizenden dollars is maar een paar honderd heb ik voorlopig nog prima genoeg aan Bittrex zonder 'enhanced' account. Dus nog nooit een foto of ID op hoeven sturen en het werkt prima. Ik laat het geld op de exchange toch nooit zo ver oplopen dat ik het niet kan withdrawen, tussentijds bij winst gaat er steeds een beetje naar de vaste wallet.

Geloof dat je als Basic zelfs tot 3 BTC per dag mag withdrawen. Daar heb ik voorlopig dus meer dan genoeg aan. Misschien jij ook wel? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174618400
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 00:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Bij Poloniex kun je voorlopig nog gewoon zonder verificatie tot 2000 aan USD per dag er af halen. Dus daar kun je ook naar kijken. Hoe veilig dat is moet je zelf bepalen. :+

Wat je overigens ook kunt doen is gewoon lekker je bitcoin kopen bij bitonic.nl en die dan naar een eigen wallet sturen die je zelf in beheer hebt. Maar dan moet je wel goed weten wat je doet, want het wordt tricky als je zomaar gaat kopen zonder jezelf goed te hebben ingelezen. Je coins zijn veiliger in eigen beheer, maar het is dan wel alleen jouw verantwoordelijkheid.

[..]

Coins hebben hun eigen wallet. Crypto's die bijvoorbeeld op een platform als Ethereum, Neo (nog weinig op uit geloof ik), UBIQ en Waves zijn gebouwd kunnen vaak worden gehouden in dezelfde wallet als respectievelijk die coins.

Op de exchanges waar je ze koopt kun je ze ook opslaan, maar het hele idee van crypto's is juist dat je alles zelf in beheer kunt hebben. Maar tijdelijk en kleine bedragen kun je best even daar laten staan wat mij betreft. :Y

[..]

Niemand weet wanneer de prijs gaat zakken. Wat je ook kunt doen is vanaf het moment dat je er klaar voor bent met kleine bedragen beginnen. Elke week een tientje, elke maand 500 euro. Maar net wat voor financiële ruimte je hebt en wat voor risico je wil lopen. :Y
Duidelijk, dankjewel.

Ik wil nadat ik heb getest met een klein bedrag BTC inderdaad kopen via Bitonic en bewaren in een eigen wallet. Met een klein deel ervan (10-20%) misschien wat proberen te traden op de exchange.

Wat betreft het moment van inkopen, zit er wel enige logica in mijn gedachtegang? Zouden er dus inderdaad mensen zijn die eigenlijk wel willen verkopen maar nu wachten met verkopen om die Bitcoin gold binnen te halen?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_174618421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 00:18 schreef Nafi het volgende:

[..]

Duidelijk, dankjewel.

Ik wil nadat ik heb getest met een klein bedrag BTC inderdaad kopen via Bitonic en bewaren in een eigen wallet. Met een klein deel ervan (10-20%) misschien wat proberen te traden op de exchange.

Wat betreft het moment van inkopen, zit er wel enige logica in mijn gedachtegang? Zouden er dus inderdaad mensen zijn die eigenlijk wel willen verkopen maar nu wachten met verkopen om die Bitcoin gold binnen te halen?
Er zit wel logica in, maar door de aankomende fork is er ook onzekerheid. Dus misschien drukt dat de prijs nog wel. :')
pi_174618477
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 00:10 schreef Greys het volgende:
Fijn dat je er iets aan had Nafi!

Omdat ik een hele btc bij elkaar wil 'sparen' heb ik wat ik tot nu toe heb (0.6) gewoon niet op een exchange staan maar in aparte wallet. (Electrum)

En aangezien m'n aparte 'speelgeld' op de exchange dat ik gebruik om er hopelijk meer van te maken niet duizenden dollars is maar een paar honderd heb ik voorlopig nog prima genoeg aan Bittrex zonder 'enhanced' account. Dus nog nooit een foto of ID op hoeven sturen en het werkt prima. Ik laat het geld op de exchange toch nooit zo ver oplopen dat ik het niet kan withdrawen, tussentijds bij winst gaat er steeds een beetje naar de vaste wallet.

Geloof dat je als Basic zelfs tot 3 BTC per dag mag withdrawen. Daar heb ik voorlopig dus meer dan genoeg aan. Misschien jij ook wel? :P
Oh... Dat is dan inderdaad wel genoeg ja, maar doen moet ik ook 2 factor authentication activeren zeker? Want is de withdrawal limit zonder 2FA 0 BTC? Zie https://support.bittrex.com/hc/en-us/articles/231701788
Wilde dat 2FA voor nu even laten omdat ik er nog niet over heb gelezen.

Ik bedenk me nu alleen net, wat wordt er bedoeld met withdrawal? Is dat misschien rechtstreeks je coins omzetten in dollars of euro's? Want ik dacht dat met withdrawal werd bedoeld dat je je coins van de exchange naar je wallet zet. Of kan je altijd je coins van de exchange naar je wallet zetten (en ook zonder limiet)?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_174618487
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 00:20 schreef Typisch het volgende:

[..]

Er zit wel logica in, maar door de aankomende fork is er ook onzekerheid. Dus misschien drukt dat de prijs nog wel. :')
Lastig dit :D
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_174637690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 00:25 schreef Nafi het volgende:

[..]

Oh... Dat is dan inderdaad wel genoeg ja, maar doen moet ik ook 2 factor authentication activeren zeker? Want is de withdrawal limit zonder 2FA 0 BTC? Zie https://support.bittrex.com/hc/en-us/articles/231701788
Wilde dat 2FA voor nu even laten omdat ik er nog niet over heb gelezen.

Ik bedenk me nu alleen net, wat wordt er bedoeld met withdrawal? Is dat misschien rechtstreeks je coins omzetten in dollars of euro's? Want ik dacht dat met withdrawal werd bedoeld dat je je coins van de exchange naar je wallet zet. Of kan je altijd je coins van de exchange naar je wallet zetten (en ook zonder limiet)?
Iemand hier misschien nog antwoord op? Kan ik te allen tijden mijn coins naar een wallet overzetten, ook al heb ik recht op 0 BTC withdrawal omdat m'n account niet geverifieerd is?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_174640452
30 minuten geleden geregistreerd bij bittrex en zojuist is mijn account disabled na het klikken op 'new adress' bij bitcoin :') :'(
pi_174640761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:48 schreef Nafi het volgende:

[..]

Iemand hier misschien nog antwoord op? Kan ik te allen tijden mijn coins naar een wallet overzetten, ook al heb ik recht op 0 BTC withdrawal omdat m'n account niet geverifieerd is?
Als je niet kunt withdrawen kunnen je coins er niet af.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 25 oktober 2017 @ 00:19:04 #236
163650 Greys
pi_174640989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:48 schreef Nafi het volgende:

[..]

Iemand hier misschien nog antwoord op? Kan ik te allen tijden mijn coins naar een wallet overzetten, ook al heb ik recht op 0 BTC withdrawal omdat m'n account niet geverifieerd is?
Withdraw is het eraf halen van Bittrex naar een andere (je eigen) wallet idd. Maar dat kan ik dus ook met alleen Basic verificatie. Of is dat inmiddels niet meer? Ik kan het wel iig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174641192
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 00:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Withdraw is het eraf halen van Bittrex naar een andere (je eigen) wallet idd. Maar dat kan ik dus ook met alleen Basic verificatie. Of is dat inmiddels niet meer? Ik kan het wel iig.
Ja dat kan wel inderdaad, maar ben zo slim geweest door m'n tweede voornaam niet op te schrijven waardoor basic verificatie heeft gefaald :D
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_174797411
Kan ik ergens de stand van de BTC of ETH goed volgen dmv een grafiek etc? Zoals je bij de aex ook ziet?
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 1 november 2017 @ 09:35:56 #239
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174797890
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:06 schreef Patroon het volgende:
Kan ik ergens de stand van de BTC of ETH goed volgen dmv een grafiek etc? Zoals je bij de aex ook ziet?
coinmarketcap

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 1 november 2017 @ 09:37:21 #240
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174797925
https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/ voor ETH. Je kunt hier alle currencies vinden, ook op welke exchanges ze worden verhandeld etc
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174798607
quote:
3s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:37 schreef Rossdale het volgende:
https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/ voor ETH. Je kunt hier alle currencies vinden, ook op welke exchanges ze worden verhandeld etc
Thnx!

Ik ga mij eens verdiepen in het beginnerstopic. En dan wat geld steken in BTC en ETH.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 1 november 2017 @ 10:37:50 #242
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174798844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Thnx!

Ik ga mij eens verdiepen in het beginnerstopic. En dan wat geld steken in BTC en ETH.
Succes :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174804501
Is Poloniex ook een goede en betrouwbare exchange?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_174804588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Thnx!

Ik ga mij eens verdiepen in het beginnerstopic. En dan wat geld steken in BTC en ETH.
Voor bitcoin ben ik een fan van https://bitcoinwisdom.com/
pi_174804678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:36 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Voor bitcoin ben ik een fan van https://bitcoinwisdom.com/
Thnx. Ik ga de werkwijze in de OP gebruiken en begin met bitcoins kopen bij Bitonic en plaatsen in de exchange Bittrex. Stel ik wil ze later vanuit de exchange verplaatsen naar een wallet (bijv Electrum) kan dat dan nog? Of eenmaal op de exchange blijft op de exchange? En is het mogelijk om vanaf de Wallet naar een Exchange te verplaatsen?

En vraag 2: Op Bitonic lees ik wat over de Greenaddress Wallet en Electrum. Opzich is het wel handig dat ik bij Greenaddress ook met de mobiel erbij kan. Of kan dit ook bij Electrum? Wat bedoelen ze met broncode openbaar? Wat is wijsheid?

[ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 01-11-2017 15:48:40 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 november 2017 @ 15:52:20 #246
163650 Greys
pi_174804903
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Thnx. Ik ga de werkwijze in de OP gebruiken en begin met bitcoins kopen bij Bitonic en plaatsen in de exchange Bittrex. Stel ik wil ze later vanuit de exchange verplaatsen naar een wallet (bijv Electrum) kan dat dan nog? Of eenmaal op de exchange blijft op de exchange? En is het mogelijk om vanaf de Wallet naar een Exchange te verplaatsen?
Je kunt je btc altijd gewoon van de exchange af halen via withdraw en naar je eigen wallet sturen.
Stel dat iemand veel winst maakt is dat ook wel raadzaam, nooit te veel geld op de exchange laten staan.

quote:
En vraag 2: Op Bitonic lees ik wat over de Greenaddress Wallet en Electrum. Opzich is het wel handig dat ik bij Greenaddress ook met de mobiel erbij kan. Of kan dit ook bij Electrum? Wat bedoelen ze met broncode openbaar? Wat is wijsheid?
Ik zeg heel eerlijk (als ook nog 'beginner') dat ik alleen Electrum ken en hier dus niet op kan antwoorden. Ik hoef mobiel ook niet bij de btc die ik wil holden/bewaren voor langere tijd. En bij de btc die op de exchange staan kan ik wel mobiel. Ik vind zelf Electrum een fijne betrouwbare wallet maar wellicht is er hier nog iemand die je meer over dat Greenaddress kan vertellen. Heb er nog nooit van gehoord zelf :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174805306
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Je kunt je btc altijd gewoon van de exchange af halen via withdraw en naar je eigen wallet sturen.
Stel dat iemand veel winst maakt is dat ook wel raadzaam, nooit te veel geld op de exchange laten staan.

[..]

Ik zeg heel eerlijk (als ook nog 'beginner') dat ik alleen Electrum ken en hier dus niet op kan antwoorden. Ik hoef mobiel ook niet bij de btc die ik wil holden/bewaren voor langere tijd. En bij de btc die op de exchange staan kan ik wel mobiel. Ik vind zelf Electrum een fijne betrouwbare wallet maar wellicht is er hier nog iemand die je meer over dat Greenaddress kan vertellen. Heb er nog nooit van gehoord zelf :@
Thnx! En gebruik jij de exchange Bittrex?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 november 2017 @ 16:14:21 #248
163650 Greys
pi_174805408
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Thnx! En gebruik jij de exchange Bittrex?
Ja klopt. Ik vind het een 'makkelijke' exchange ook voor een beginner, werkt voor mij mobiel ook best aardig, ze hebben veel coins/markets en staan goed bekend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174805574
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik vind het een 'makkelijke' exchange ook voor een beginner, werkt voor mij mobiel ook best aardig, ze hebben veel coins/markets en staan goed bekend.
Bedankt voor je handige OP
Maar ik kan 't mis hebben...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 november 2017 @ 16:29:28 #250
163650 Greys
pi_174805737
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt voor je handige OP
Geen dank :)

Ik vind het al heel leuk dat sommige mensen er iets aan hebben. Had het zelf in het begin ook graag gehad dat ergens de ultieme basisdingen gewoon bij elkaar te vinden waren in het Nederlands. De OP is nog verre van perfect maar die gaan we samen met elkaar hier in de komende tijd gewoon steeds aanvullen. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')