abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 6 april 2018 @ 14:56:55 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178346733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat? de wasmachine komt onder de trap? Ik ben benieuwd naar de indeling van jullie huis :P
U vraagt, wij draaien. Dit is een ruwe eerste schets maar dan snap je de indeling wel een beetje. Dit is dus de begane grond, kantoor aan de voorkant, slaapkamer met ensuite en inloopkast achter. Het kantoor is trouwens veel te klein ingetekend op deze floorplanner, het huis is zo'n 2 meter te kort op deze tekening, de meterkast staat er niet op en de deur is nu gewoon een doorgang die tegen de trap aanzit. De kitchenette is hier ook nog niet op ingetekend, het idee van de enorme bank hebben we geschrapt. Op die muur tegen de trap komen 2 deurtjes. Deurtje 1 is stiekem een ladefrontje voor extra opslag. Deurtje 2 zit de wasmachine achter. Die hele wand wordt trouwens uit hetzelfde materiaal gemaakt als het bureau en de kitchenette (dus multiplex).



For the record, de keuken en woonkamer zitten dus op de eerste verdieping. 3 slaapkamers en badkamer op de tweede verdieping.
Resistance is futile.
pi_178413699
Lucky guy. Wil ik ook wel, een vriendin die me carte blanche geeft (op klus gebied)
Mooie klus trouwens 👍
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  maandag 9 april 2018 @ 20:53:46 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178414563
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:11 schreef Six. het volgende:
Lucky guy. Wil ik ook wel, een vriendin die me carte blanche geeft (op klus gebied)
Mooie klus trouwens 👍
Je nick!
Resistance is futile.
  woensdag 11 april 2018 @ 11:41:08 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178445107
De voorgevel is nu helemaal af, heeft nog wel bijna een dag geduurd om alle randjes af te werken en isolatie erin te douwen en noem maar op. Six. dacht gisteren even wat voorbereidend werk te doen voor de achtergevel. Kom ik na een uur herrie beneden, zit er een enorm gat in de achtergevel!! :+











Oh: 'let niet op de troep' :') :P . Dat is allemaal weg tegen de tijd dat wij daar gaan slapen, inclusief ons bergje asbest.
Resistance is futile.
pi_178445643
Hoppa...gewoon doen (na wat rekenen ^O^ ) en het past _O_

Goed hoor Six.
pi_178454810
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 april 2018 @ 20:50:35 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178476547
Resistance is futile.
  zondag 22 april 2018 @ 08:56:25 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178667823
Six. heeft een weekje klusvrij gehad. Gisteren lekker samen in de sauna liggen poedelen. Straks groots inslaan, ff kijken naar multiplex, spotjes, nog wat lichtknopjes. En we zijn we zo'n beetje klaar om de vloerboer terug te laten komen voor de egaline laag.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 13:03:28 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178671994
quote:
6s.gif Op zondag 22 april 2018 08:56 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft een weekje klusvrij gehad. Gisteren lekker samen in de sauna liggen poedelen. Straks groots inslaan, ff kijken naar multiplex, spotjes, nog wat lichtknopjes. En we zijn we zo'n beetje klaar om de vloerboer terug te laten komen voor de egaline laag.
Ontspannen op ze tijd moet ook gebeuren, je kunt niet altijd blijven bikkelen ;) ^O^
  zondag 22 april 2018 @ 15:35:35 #160
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_178674566
quote:
6s.gif Op zondag 22 april 2018 08:56 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft een weekje klusvrij gehad. Gisteren lekker samen in de sauna liggen poedelen. Straks groots inslaan, ff kijken naar multiplex, spotjes, nog wat lichtknopjes. En we zijn we zo'n beetje klaar om de vloerboer terug te laten komen voor de egaline laag.
Inkopen is ook belangrijk ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_178819628
quote:
6s.gif Op zondag 22 april 2018 08:56 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft een weekje klusvrij gehad. Gisteren lekker samen in de sauna liggen poedelen. Straks groots inslaan, ff kijken naar multiplex, spotjes, nog wat lichtknopjes. En we zijn we zo'n beetje klaar om de vloerboer terug te laten komen voor de egaline laag.
Weekje "vrij" deed mij goed, nu weer vol gas stoeien met schroefjes, houtjes en snoertjes
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  zondag 29 april 2018 @ 19:57:35 #162
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178819652
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 19:56 schreef Six. het volgende:

[..]

Weekje "vrij" deed mij goed, nu weer vol gas stoeien met schroefjes, houtjes en snoertjes
doe eens afklikken.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  maandag 30 april 2018 @ 10:06:04 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178828328
Zo. Het verlaagde plafond boven het grote raam zit.

Voor:




En we zijn sinds zaterdag weer helemaal waterdicht. Dit was trouwens een leuke meevaller want bij de levering van de ramen kregen we 2 keralit sponningdelen teveel, we hadden 4 planken besteld voor de voorkant maar we kregen er 6. Dus toen hoefden we er nog maar 2 bij te bestellen om de hele achterkant ook in 1 klap goed te krijgen. We hebben voor de achterkant veel gepraat over rabatdelen, trespa en noem maar op, maar dit vraagstuk was snel opgelost toen we die extra planken kregen.

De inloopkast heeft nu ook een plafond en alle staanders staan.



We hebben een douchecabine!! O+
Check ook even hoe ontzettend strak Six. deze erin gelegd heeft. Er komt nog 5mm egaline bovenop de vloer dus geen hoogteverschil (buiten dan het overstapje van de schuifdeur). Douchebak hebben we voor 50 euro van marktplaats trouwens :P .



Dan nog het budget. Dat wordt krap nu, dus opletten met wat we kopen. Het is en blijft een low budget verbouwing natuurlijk ;) . Van de 15k zitten we nu op nog een kleine 9k (en al met al een kleine 2k zelf erin gestopt). Ik wil 5k overhouden voor de badkamer boven dus nu hebben we nog 4k over voor de afwerking beneden. En dus gaan we weer creatief doen.

Vanmiddag halen we een mooie wastafel op voor de ensuite voor 30 euro.
We overwegen welke wanden gestuct moeten worden en welke we willen behangen (bijna alles is behangklaar)
Six. gaat de binnenkant van de inloopkast en de garderobe afwerken met Rotband of fix & finish, in plaats van stucen. Hij heeft in de keuken al een mooi strak resultaat neergezet.
We overwegen of we de wand om het trapgat te dichten misschien niet beter dicht kunnen maken, we hadden er een glazen constructie voor bedacht. Waarschijnlijk gaat dat 'm niet worden :P .
We hebben 2 gratis balken gevonden die we gaan gebruiken in de tuin.
Het terras onder het balkon: gratis tegels scoren en met betonverf in dezelfde kleur als de PU vloer binnen.
Alle muurtjes en plantenbakken die we in de tuin gaan bouwen, gaan we doen van gratis waaltjes en dan alles met cementmortel dichtsmeren. Misschien dit jaar, misschien volgend jaar. We zien wel, geen haast maar we hebben wel ambitieuze plannen met verhoogde bedden, waterwerkjes enzovoorts. Als we dit seizoen al voorbereiden, dan komt de beplanting sowieso pas volgend jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 30-04-2018 11:25:19 ]
Resistance is futile.
  maandag 30 april 2018 @ 11:05:42 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178829303
We hebben nog een glazen deur staan die we voor een paar tientjes van marktplaats hebben getrokken. Zie ook dat ding hieronder, heeft dus zo'n patroontje die voornamelijk lijkt op rimpelingen in het water.

Eerst dachten we deze te gebruiken bij de ensuite maar die houden we toch helemaal open (de douchecabine wordt hermetisch afgesloten met de afzuiging in de cabine dus een deur tussen slaapkamer en ensuite is niet nodig). Toen dachten we, dan komt 'ie boven in de badkamer wel van pas. Maar ook daar komen we nog steeds niet tot een conclusie, als douchedeur lijkt het me geen goed idee. En is het wel handig om een doorzichtige deur te gebruiken als ingang naar je badkamer? Op zich maakt het voor onszelf niet uit maar Six. heeft twee hele lieve tienerdochters die daar mogelijk meer moeite mee krijgen ooit.

Dus toen dacht ik.. waar kunnen we dat kreng dan voor gebruiken want ik vind 'm zelf oneindig cool. Maar we kunnen 'm als deur eigenlijk niet gebruiken. Dus wat te denken van een waterwerkje ervan maken? Bak en pomp eronder, en dan water eroverheen laten stromen? Six. dacht nog aan schuurdeur of soort poortdeur in de tuin maar dat idee komt in mijn hoofd nog niet echt tot leven.

Andere ideeën?

Resistance is futile.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:47:42 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178855440
Ik zat net een beetje te neuzen op fok en ik kwam een mooi topic tegen aangaande het wegwerken van kabeltroep. En toen bedacht ik me ineens dat wij een troephoekje met allerhande kabels hebben in de woonkamer. De modem en de Hue bridge kunnen best naar de meterkast. Bovendien hebben we een Ziggo pakket van bijna 50 euro in de maand voor internet, TV en telefoon. Wij kijken dus alleen Netflix, dus mogelijk overkill daar :7 .

Zie hier onze meterkast nog eens :') , we hebben dit wel een beetje opgeruimd natuurlijk. Die doorgeroeste knalpijp voor de riolering rechts gaat eruit, de gasleiding gaat straks via het gat dat dan ontstaat door de kruipruimte naar de zijkant van het huis. Dus dan hebben we weer ruimte in de meterkast. Alleen ff checken waar de TV kabel het huis in komt. Of kan dat tegenwoordig ook gewoon via glasvezel?



Resistance is futile.
pi_178869613
Ja, dat kan (meestal) ook gewoon via glasvezel. bijna alle aanbieders hebben wel een tv pakket.
Je hebt er dan wel speciale tuners voor nodig, die je OF erbij krijgt OF moet huren.
(meestal zijn er 2 gratis en moet je extra tuners huren)
  dinsdag 1 mei 2018 @ 18:13:16 #167
4330 PJ
Tja.....
pi_178870728
Ga je gasleiding verplaatsen? Dat is aan nogal strenge regels gebonden en kan je niet zomaar doen.
Zou eerst even bij je netwerkbeheerder informeren.
pi_178880806
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 18:13 schreef PJ het volgende:
Ga je gasleiding verplaatsen? Dat is aan nogal strenge regels gebonden en kan je niet zomaar doen.
Zou eerst even bij je netwerkbeheerder informeren.
Het gaat een flexibele buis worden waar een xtra mantel omheen zit (advies van het instalatiebedrijf) is trouwens wel een klus die ik niet zelf ga doen, van gas blijf ik af.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 06:21:32 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178883292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:58 schreef Six. het volgende:

[..]

Het gaat een flexibele buis worden waar een xtra mantel omheen zit (advies van het instalatiebedrijf) is trouwens wel een klus die ik niet zelf ga doen, van gas blijf ik af.
Die flexibele slang om de leiding voorkomt dat je kruipruimte ongemerkt vol kan lopen met gas. Doordat de slang dicht is en loopt van punt naar punt kun je een mogelijke lekkage altijd ruiken aan één van de uiteinden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:42:58 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178907173
Zo. We gaan dit eens aanpakken. Momenteel zo lek als een mandje natuurlijk, maar wij willen zowel de bovenkant van het balkon als de ruimte daaronder gaan gebruiken.





Dus die lieve Six. heeft een goede oplossing gevonden. Hier heeft hij al wel 10 verschillende oplossingen voor afgeschoten, van rubber folie tot golfplaten. Hij liep van de week tegen witte damwandplaten aan die precies passen tussen de liggers. Mogelijk hangen we er nog iets onder de damwandplaten, even kijken hoe het er straks uitziet. Ik denk dat het best mooi kan worden stiekem, en wat ik supertof vind is dat straks het frame van ons balkon nog te zien is. Dus dan is de onderkant van het balkon waterdicht, dan hebben we meer ruimte om dingen buiten neer te plempen en dan kan Six. lekker buiten klussen.

Aangezien wij hier gaan slapen, willen we met de schuttingen liefst tot de onderkant van het balkon. Ik hou niet van schuttingen. Niet van hout, niet van composiet of wat dan ook. Beide buren zijn het er over eens dat de schuttingen vervangen moeten worden. De buurman rechts heeft zijn tuin al 10 jaar niet onderhouden dus die schutting wordt overeind gehouden door een meter klimop dat er doorheen gegroeid is. Een doorn in het oog voor velen, zal mij eigenlijk de reet roesten wat er aan zijn kant van de schutting gebeurt, zolang de schutting maar goed is.

Nu is dit het plan, aan de rechterkant van de tuin. De linkerkant iets van een bamboe in een hele lange plantenbak, anders is het net alsof je in een zeecontainer met open dak loert vanuit bed :+ :') . Links staat nu ook geen schutting trouwens, alleen een laag hekje van 120cm met klimop. Denk dat dit ooit gedaan is wegens lichtinval. Het zijn namelijk echte schaduwtuinen.


Maar goed, we hebben nog zoveel te doen :7 dus kan wel even duren voor de nieuwe schutting er staat. En deze ideeën moeten we een beetje slim positioneren bij de buren. Ijskoud melden dat we golfplaten willen gebruiken, is misschien een te koude douche :P . Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat de buren iets anders aan hun kant doen, maar dat loopt dan weer in de cijfers voor ze.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:33:50 #171
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_178932093
Het golfplaten idee is wel prima toch? Ik weet niet hoe de achterkant er dan voor je buren uitziet? :P

Verder is in je vorige post de lichtinval in combinatie met de spots in de werkkamer heel mooi geworden zeg!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:28:25 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178943229
Ben benieuwd of je de buren zo gek krijgt om akkoord te gaan met golfplaten.
Je houding vind ik wat apart. Ze kunnen wat aan de andere kant doen maar dat loopt in de papieren voor ze?
Normaal gesproken overleg over en betaal je samen de nieuwe schutting. Zeker als je ‘m weer terug op de erfgrens wilt plaatsen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 5 mei 2018 @ 08:25:42 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178947676
We zullen zien hoe het loopt. Ik wil zelf geen gewone houten schutting, dus voor ons is de simpelste en goedkoopste oplossing om golfplaten tegen de schuttingpalen te schroeven. De buren kunnen dit zelf ook doen, of er alsnog schuttingdelen tussen zetten. Daar zitten 'm dan ook de kosten. De verwachting is dat de buurman ermee akkoord zal gaan en hetzelfde zal doen, hij is gebaat bij een simpele, onderhoudsvrije en goedkope oplossing. En met de buurvrouw hebben we al kort overleg gepleegd, zij vindt in ieder geval tot de onderkant van het balkon gaan geen enkel probleem. Maar haar tuin is eerder romantisch dan stoer. Dus met haar willen we eventueel tot een akkoord komen over planken aan haar kant, golfplaten aan onze kant. Maar dan alleen onder het balkon, de rest iets van bamboe en dat aan onze kant van de erfgrens.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 08:36:04 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178947731
Het is de vraag of je zomaar zo'n hoge erfafscheiding mag maken, ook als je overeenstemming met de buren hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 5 mei 2018 @ 08:56:38 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178947846
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 08:36 schreef Leandra het volgende:
Het is de vraag of je zomaar zo'n hoge erfafscheiding mag maken, ook als je overeenstemming met de buren hebt.
Daar moet je inderdaad vergunning voor aanvragen.
Resistance is futile.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:51:08 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178979855
Druk geweest! Damwand zit inmiddels tegen het balkon *O* . Ziet er mooi uit, geen plafond eronder nodig. Ik heb onze kant van de 4m hoge taxus flink gesnoeid, het beetje gras dat we hebben, is nu gemaaid. Klimop gesnoeid, buxussen gesnoeid. 2m hosta's uitgegraven bij iemand die ze gratis aanbood op Facebook. Deze geplant onder de trap naar het balkon. Opgeruimd. Tussendoor nog paar uurtjes bij de lokale recreatieplas gerelaxed en gegeten met mijn zus.

Maar ik zit nu op de tablet dus adres van afbeelding kopiëren lukt niet. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 06-05-2018 22:59:30 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:58:01 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179006616
Glijbaan! :P







Deze week verder opruimen binnen en primer voor de egalinelaag op vrijdag. Dus best rustig weekje. Daarna zitten we echt in de waterleidingen, elektra en gipsplaten.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:28:53 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179084441
Vandaag komt de vloerboer! *O* *O* *O* *O*

We zijn nu aan het bedenken of we dit weekend/volgende week de vloer al helemaal gaan afwerken met betonverf, wel zo makkelijk omdat alles nu netjes opgeruimd is en stucloper gaat er sowieso weer overheen dus kans op beschadiging is nihil. Alleen klein beetje lastiger met stucen straks.

We komen steeds meer tot de conclusie dat we eigenlijk geen polyurethaan nodig denken te hebben, maar dat weten we pas zeker als de egalinelaag er ligt en de betonverf erop zit.

Verder kwamen we een mooi PVC kliksysteem tegen voor in de douchecabine. Ik háát tegels en dan met name voegen (vieze zooi). Dus ik wilde eigenlijk polyurethaan op de muren in de cabine. Maar is nogal spannend, zei iemand op pagina 1 ook al. Geen fijn gevoel in ieder geval, dat je niet 100% zeker weet dat het waterdicht blijft.

https://www.praxis.nl/bou(...)-1-8-m%C2%B2/5568626



Dus daar gaan we dit weekend naar kijken omdat het in de aanbieding is.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:58:15 #179
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179086851
Welke kleur moet de vloer worden? Fijn dat de vloerboer het probleem nog komt oplossen.

Die pvc-tegels hebben voor mij persoonlijk een hele neppe uitstraling. Maar wellicht is het toch iets voor je. Volgens mij zijn er ook andere paneelsoorten, waar je naar kunt kijken? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:55:07 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179088905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:58 schreef monsterd. het volgende:
Welke kleur moet de vloer worden? Fijn dat de vloerboer het probleem nog komt oplossen.

Die pvc-tegels hebben voor mij persoonlijk een hele neppe uitstraling. Maar wellicht is het toch iets voor je. Volgens mij zijn er ook andere paneelsoorten, waar je naar kunt kijken? :)
Kleur van de vloer... we dachten een hele tijd dat het kiezel moest worden maar daar komen we nu een beetje op terug omdat de kant-en-klare kiezel betonverf net iets teveel naar lichtbruine diarree neigt. Dus dat idee heeft Six. afgeschoten. De kant en klare kleuren zijn lichtgrijs, antraciet, beige, wit etc. We kunnen eventueel iets laten mengen. Ikzelf hink een beetje op 2 gedachten nu het (waarschijnlijk) gewoon met betonverf kan. Met polyurethaan ben je meer geld kwijt en dus eerder geneigd om op safe te spelen, vandaar onze eerste keuze voor kiezel. Niet grijs, niet beige maar wel mooie neutrale kleur waarmee je alle kanten op kunt. Betonverf kost aanzienlijk minder en als we er genoeg van hebben, kunnen we er makkelijk een andere laag overheen flikkeren. Dus dan kunnen we ook wat meer experimenteren. Wij zijn geen neutrale mensen. Six. houdt ontzettend van sterke contrasten, speels en vooral niet te fijne details. Ik hou van opvallende kleurtjes (maar niet zozeer van contrasten), speels en vooral niet te fijne details. Wat we wel zeker weten is dat we geen donkere vloer willen. Ik kom meer en meer tot het inzicht dat het scandinavische thema in de woonkamer met ijsblauw, wit en hout me eigenlijk verdomd goed bevalt. En Gamma heeft een mooie grijsblauwe betonverf die mooi in dat plaatje past. Maar dat betekent ook afscheid nemen van het groene kleurenschema dat we bedacht hadden voor beneden (kiezel, olijfgroen en off white).

De PVC panelen, we zitten ook nog te twijfelen over opaal plexiglas platen maar plexiglas is best wel duur. :(
Resistance is futile.
pi_179091356
Meelezer hier. Even reageren op de geen tegels in de douchecabine. Ik hou daar zelf ook niet van en ben voor mijn eigen douche uitgekomen op Lustrolite (kunststof plaat). Geen idee of het wat voor jullie is, maar om aan te geven dat er meer opties zijn..
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:00:26 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179093653
Ik ga googelen! :)
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 20:51:07 #183
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179094370
Maar voegen in een badkamer kun je mits een goede kleur toch gewoon eenvoudig schoonhouden ?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:45:59 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179096580
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar voegen in een badkamer kun je mits een goede kleur toch gewoon eenvoudig schoonhouden ?
Na 5 tot 10 jaar niet meer. En ik ben echt geen poetser.. Wat betreft schoonmaken moet het praktisch zijn.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:48:11 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179096627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:28 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Meelezer hier. Even reageren op de geen tegels in de douchecabine. Ik hou daar zelf ook niet van en ben voor mijn eigen douche uitgekomen op Lustrolite (kunststof plaat). Geen idee of het wat voor jullie is, maar om aan te geven dat er meer opties zijn..
Mooi maar prijzig ;) . 600 euro in plaats van 250 euro. Ik hoop dat de PVC platen er fatsoenlijk uitzien :P .
Resistance is futile.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:52:50 #186
4330 PJ
Tja.....
pi_179096711
Sinds wanneer is egaline een eindproduct? Het is toch veel te zacht om als eindvloer te dienen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:58:26 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179096836
De afwatering van het balkon verloopt precies zoals Six. het zich bedacht heeft. Er zaten precies 20 gaatjes in het zand onder het balkon ^O^ . Op 3 druppels bij het huis na, mooi droog gebleven. En het waterproofen van de kant van het huis is nog helemaal niet gebeurd :P .

De plat dak afwatering van onze inpandige regenpijp verloopt dan weer niet als gepland, flinke plas in het portaaltje. Wat een tegenslag!!! :P. Er schijnt een easy fix te zijn, bekend probleem bij drive in woningen.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:01:04 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179096901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:52 schreef PJ het volgende:
Sinds wanneer is egaline een eindproduct? Het is toch veel te zacht om als eindvloer te dienen.
Ik laat je weten hoe het bevalt :P .

Schijnt trouwens ook afhankelijk te zijn van welke egaline. Wij hebben er nu Schönox XP15 in liggen.
Resistance is futile.
pi_179098724
Wellicht is dit een optie voor de badkamer: https://fibo-trespo.nl/
  zaterdag 12 mei 2018 @ 06:57:19 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179099715
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 01:14 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wellicht is dit een optie voor de badkamer: https://fibo-trespo.nl/
Mooi spul wel! Ik ga straks ff bellen.
Resistance is futile.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 07:33:01 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179099837
Kom net wat tegen. Apeldoorn geeft subsidie op het afkoppelen van regenwater en we kunnen subsidie krijgen op een groen dak. Bij ons zou dat zo'n 2750 euro kosten waarvan 1200 euro terug. Gezien de isolatie die je daar voor terugkrijgt, is het wel de moeite om er voor te sparen.

Ik wil het O+ .

We hadden nog financiële meevallertjes trouwens. De opbrengst van de belastingdienst dit jaar wordt hoogstwaarschijnlijk een nieuwe voordeur want de huidige stamt uit 1968, enorm tochtgat en onveilig ding met 2 sloten en een kettinkje :+ .

Vakantiegeld: verplaatsen CV (gaat zo'n 700 euro kosten of zo). Dan moet er nog een keer vloerisolatie komen wat niet gebudgetteerd was, zal iets van 700 euro worden. En qua vakantie, we donderen gewoon een tent in mijn auto, we zien wel waar we terechtkomen. Dus dan blijft er wel wat over voor een groen dak. :+ . Ik wil het. Geen garpje!

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 12-05-2018 16:07:51 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 07:44:25 #192
4330 PJ
Tja.....
pi_179099901
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 07:33 schreef Seven. het volgende:
Gezien de isolatie die je daar voor terugkrijgt, is het wel de moeite om er voor te sparen.
Het doet niets voor isolatie. Hooguit houdt het brandende zon van een plat dak en daardoor wordt het minder warm binnen.

Ik heb 42m2 liggen en zelf aangeld met cassettes. Heeft mij met subsidie ¤1100 gekost.

Zie groenedaken.net
  zaterdag 12 mei 2018 @ 08:40:11 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179100486
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 07:44 schreef PJ het volgende:

[..]

Het doet niets voor isolatie. Hooguit houdt het brandende zon van een plat dak en daardoor wordt het minder warm binnen.

Ik heb 42m2 liggen en zelf aangeld met cassettes. Heeft mij met subsidie ¤1100 gekost.

Zie groenedaken.net
Groenedaken.net ga ik zo ff checken. Ik heb nog even doorgerekend. Het door mij geschetste kostenplaatje ging uit van 50m2 + 55 euro de meter. Maar we hebben feitelijk 45m2 plat dak en aan weerszijden moet er loopruimte zijn, dus daar moeten we nog 10m2 aftrekken. En het blijkt voor een kleine 40 euro per meter ook te kunnen. Kostenplaatje: 1584 euro inclusief bezorgen via sedumworld.com. 1050 euro subsidie, hoef je alleen maar een foto van je dak op te sturen na de werkzaamheden.

_O_

Die warmte voorkomen op hete dagen is me heel wat waard trouwens. ^O^

Ik ga ook even checken wat de buren er van vinden, de prijs per m2 kan nog ietsje lager. >:)

Edit: via groenedaken.net is het nog maar 1357 euro inclusief BTW en bezorgen. ^O^
Komen wel nog kosten voor constructieberekening bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 12-05-2018 08:56:07 ]
Resistance is futile.
pi_179102715
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mooi maar prijzig ;) . 600 euro in plaats van 250 euro. Ik hoop dat de PVC platen er fatsoenlijk uitzien :P .
Dat is dan flink in prijs omhoog gegaan.. Succes met je zoektocht!
  zondag 13 mei 2018 @ 08:57:47 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179126781
Zo. Het is toch Dumawall geworden, in de uitvoering light cement. Het is een donkere hoek van ons huis dus lichte tegels leek ons het beste. Er zijn van die enorme dikke plastic platen, die zijn echt afschuwelijk al zeg ik het zelf. Maar wij hebben dus de tegels gekocht, aanzienlijk duurder dan de grote platen (bijna 2 keer zo duur..!). Ze zijn denk ik iets van 3 mm dik. 210 eurootjes lichter dus.

Verder hebben we groene betonverf getest op een houten plaat. Gisteravond liep ik er niet warm voor, te hoog kinderkamer gehalte. Zodirect ff kijken of het grijziger/donkerder opgedroogd is. Maar eigenlijk moeten we betonverf ook niet op een houten plaat testen. :+
Resistance is futile.
  zondag 13 mei 2018 @ 09:36:33 #196
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_179127133
Leuk topic om te volgen :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 14 mei 2018 @ 15:53:56 #197
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_179156238
Waarom geen linoleum achtig spul in de douchecabine? Mijn containerwoning had dat ook in de badkamer
  maandag 14 mei 2018 @ 17:41:24 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179158124
quote:
99s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:53 schreef ErkendFokker het volgende:
Waarom geen linoleum achtig spul in de douchecabine? Mijn containerwoning had dat ook in de badkamer
Jij had een containerwoning? ^O^
Ik heb linoleum domweg nooit overwogen, om heel eerlijk te zijn. Beslissingen nemen is doorgaans niet zo'n lastig proces bij mij, ik weet het als ik het zie. :P

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:36 schreef Inbox4me het volgende:
Leuk topic om te volgen :)
Thanks!

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 14-05-2018 18:10:26 ]
Resistance is futile.
  maandag 14 mei 2018 @ 17:57:52 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179158432
Vloer update: Six. is zich as we speak een ongeluk aan het schuren. De sporen van de vloerboer zijn gereedschap zijn wel degelijk een beetje zichtbaar na het verven. Dus vandaag is die lieverd van me zowaar wat minder goed gemutst dan normaal. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, dit gaat uren extra kosten.

Het kleurtje van de vloer is na het drogen toch goedgekeurd, alleen we hebben van de tester 'halfglans' en we willen deze kleur maar dan in mat. Ik neigde gisteren na het aanbrengen van de tester op de vloer zelf toch weer naar een neutralere kleur omdat het wel heel erg blonk en glitterde. Na wat googelen kwam ik op dit plaatje en toen snapte ik pas wat Six. nou eigenlijk wil. Dit geeft het wel een beetje weer, een opvallende kleur op de vloer en de muren en inrichting blijft neutraal. Onze voorwaarde was dan nog dat 'ie vooral niet te donker wordt. En mijn bonus request is dan dat het een vloer is die ik niet om de dag hoef te stofzuigen :P . Had ik al gezegd dat ik schoonmaken haat? >:)

Dit dus, maar dan op beton en niet op de planken. En groengrijs, in plaats van blauwgrijs. Dus eigenlijk totaal anders :+ .





[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 14-05-2018 18:09:03 ]
Resistance is futile.
  maandag 14 mei 2018 @ 18:12:16 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179158662
Even for the record. Ik heb die vloerboer gekozen. En dat is nou net het enige waar Six. vanaf dag 1 twijfels bij had. :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@

Ik ga koken.
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')