abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:02:15 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174188975
registreer om deze reclame te verbergen
Seven, heeft jouw vriend ervaring met klussen? En wie helpt er ook nog mee? En gaan jullie er pas wonen als de verbouwing van fase 1 en 2 af is?
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:24:37 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_174190625
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Seven, heeft jouw vriend ervaring met klussen? En wie helpt er ook nog mee? En gaan jullie er pas wonen als de verbouwing van fase 1 en 2 af is?
Mijn vriend heeft heel veel ervaring met klussen, dit wordt het vijfde huis dat hij zelf onder handen neemt en als het even kon, zou hij dit fulltime doen. Ik help mee en het zou mooi zijn als we hier en daar eens een dagje hulp van onze omgeving krijgen maar dat nemen we niet mee in de calculaties, zeg maar. Samen kunnen we dit in 3-4 maanden voor elkaar boksen (aldus mijn vriend) als we allebei fulltime werken. Nu scheelt het dat ik nog 3 weken vakantie heb in 2017, en dat in 2018 ook weer volop dagen opgenomen kunnen worden. Dus mogelijk iets eerder klaar. We gaan er direct wonen want de hele begane grond is een bonusverdieping. De keuken, slaapkamers en badkamer zijn allemaal tot onze beschikking, dus we leven niet in de troep (al zal er heus wel verdwaalde rommel en stof naar boven komen). Als de begane grond af is, gaan we pas beginnen aan de badkamer op de tweede verdieping.
Resistance is futile.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:38:36 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174196597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft heel veel ervaring met klussen, dit wordt het vijfde huis dat hij zelf onder handen neemt en als het even kon, zou hij dit fulltime doen. Ik help mee en het zou mooi zijn als we hier en daar eens een dagje hulp van onze omgeving krijgen maar dat nemen we niet mee in de calculaties, zeg maar. Samen kunnen we dit in 3-4 maanden voor elkaar boksen (aldus mijn vriend) als we allebei fulltime werken. Nu scheelt het dat ik nog 3 weken vakantie heb in 2017, en dat in 2018 ook weer volop dagen opgenomen kunnen worden. Dus mogelijk iets eerder klaar. We gaan er direct wonen want de hele begane grond is een bonusverdieping. De keuken, slaapkamers en badkamer zijn allemaal tot onze beschikking, dus we leven niet in de troep (al zal er heus wel verdwaalde rommel en stof naar boven komen). Als de begane grond af is, gaan we pas beginnen aan de badkamer op de tweede verdieping.
Kijk dat scheelt dat je vriend de kennis en kunde heeft. :s)
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:39:49 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_174200659
registreer om deze reclame te verbergen
Had ik al gezegd dat ik niet van tegels hou?

http://www.zelfjehuisbouwen.nl/waterdichte_pu_coating.htm
http://www.poly4u.nl/blog/project/badkamer-coating/
http://coatings.be/pu-polyurethaan-coating/

Het laatste idee is om de betonvloer spiegelglad te schuren, evt klein laagje egaliseren als het nodig is. En vervolgens polyurethaan coating erop (zandkleur neigen we naar). Dat kunnen we sowieso helemaal zelf. En ik zie net dat polyurethaan ook gewoon de tegels kan vervangen en dat het dus gewoon voor de wand gebruikt kan worden. Kies voor mat en het ziet eruit als gewone muurverf. En je kunt het in elke RAL kleur krijgen. ^O^ ^O^

*O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Seven. op 04-10-2017 22:57:34 ]
Resistance is futile.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 16:55:29 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_174376824
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:56 schreef Seven. het volgende:
Vanmiddag taxatie. Ik weet niet meer of ik het hier al uitgelegd had. Koopsom is 180k maar met een bouwbudget van 15k (wat ik graag zou willen), gaat independer uit van een waarde na verbouwing van 190.500. En je mag maar 101% financieren dus dan moet je eigen inbreng ernstig omhoog (naar bijna 10k, ik kom tegen de tijd van de overdracht op 7.5k). Dus dat 15k bouwdepot kan alleen doorgaan als de woning op 200k geschat wordt. Spannend dus!

Plan B: terugvallen naar 10k bouwdepot, als de nood helemaal aan de man is 5k of geen bouwdepot. Zou wel heel erg jammer zijn maar dat neemt nog niet weg dat ik dit huis ook zonder directe verbouwing helemaal en ontzettend zie zitten. En dan zal de verbouwing met uitgestelde start zijn waarschijnlijk. Fingers crossed dus.
Dit heeft nog wat voeten in aarde gehad. De hypotheekverstrekker wilde in eerste instantie niet akkoord gaan met het verbouwingsplan dus ik heb het taxatierapport twee keer moeten laten aanpassen. Maar het is eindelijk gelukt, ik ben nu in het trotse bezit van een hypotheekofferte met 15k bouwdepot.

Dus de verbouwing kan doorgaan zoals gepland *O* .

Nog een paar wijzigingen in het plan:

Echo dot - dit wordt google home mini. Een google platform lijkt me toch handiger voor een smart home dan een Amazon platform in Nederland. Google home mini is vanaf volgende week verkrijgbaar in Duitsland, het is een vergelijkbaar kostenplaatje en ze zien er mooier uit.

Om warmteverlies te voorkomen, zetten we een deur in de gang voor de trap naar boven (hergebruiken van de slaapkamerdeur met boven en zijlicht of misschien wel een geheel glazen deur of zo).

De ingang naar mijn kantoor wordt verplaatst naar de andere kant van de meterkast. Zo komt de ingang precies in de hoek en daarmee hebben we veel meer speelruimte voor de kitchenette. En dikke kans dat de ingang dan gewoon open blijft. Tenzij blijkt dat het er echt te koud zou worden maar doordat de trap ineens afgesloten wordt, verlies je de warmte lang niet meer zo hard.
Resistance is futile.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')