abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173820260
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:33 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het is gewoon gedateerd en andere, goedkopere merken doen het inmiddels (veel) beter. En dit terwijl juist Apple voorop zou moeten lopen qua design, omdat hipsters een relatief zeer groot deel van hun klanten beslaan.
Eigenlijk loopt Apple al heel erg lang niet meer voorop, wanneer was de laatste keer dat ze iets revolutionair uitbrachten? Was dit toen ze de iPhone tentoonstelden (dat is wel erg lang geleden) of is men van mening dat bijv iWatch revolutionair was? Of de iPad? :?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173820268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Als Apple met een uitgeklede versie van de SE op de proppen komt van 275 Euro kunnen een paar andere grote fabrikanten (het zijn er al niet veel meer) wel inpakken.
ik betwijfel dat dit gaat gebeuren, Apple heeft zich nooit willen richten op de budget consumenten.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173820493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:54 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

ik betwijfel dat dit gaat gebeuren, Apple heeft zich nooit willen richten op de budget consumenten.
Je zou kunnen stellen dat de SE al enigszins budget is, dat hadden veel mensen ook niet verwacht toen die uitkwam en zonder Jobs kan er vanalles blijkbaar...
pi_173820538
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 00:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je zou kunnen stellen dat de SE al enigszins budget is, dat hadden veel mensen ook niet verwacht toen die uitkwam en zonder Jobs kan er vanalles blijkbaar...
Dat is zo, ik verwacht echter niet dat ze nog iets gaan verkopen wat nog goedkoper is dan de SE.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 17 september 2017 @ 09:36:30 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173823205
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:17 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat is zo, ik verwacht echter niet dat ze nog iets gaan verkopen wat nog goedkoper is dan de SE.
Ze zouden de SE goedkoper kunnen verkopen naast de SE 2, de 6s wordt ook nog verkocht, die is twee generaties oud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 september 2017 @ 09:46:42 #56
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173823339
We hebben het eigenlijk allemaal over de iPhone X, maar ik zie nu pas de prijzen voor de 8 en 8 plus. Echt wtf, hoe kan dat nu ¤100,- euro duurder zijn geworden met die marginale aanpassingen :'). Een beginprijs van ¤800 euro voor de iPhone 8 met een 720p scherm :').
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 17 september 2017 @ 10:00:24 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173823562
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 09:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
We hebben het eigenlijk allemaal over de iPhone X, maar ik zie nu pas de prijzen voor de 8 en 8 plus. Echt wtf, hoe kan dat nu ¤100,- euro duurder zijn geworden met die marginale aanpassingen :'). Een beginprijs van ¤800 euro voor de iPhone 8 met een 720p scherm :').
Instapmodel heeft nu een veel snellere processor, twee keer zoveel geheugen, betere camera. Marginale aanpassingen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 september 2017 @ 10:10:38 #58
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173823717
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Instapmodel heeft nu een veel snellere processor, twee keer zoveel geheugen, betere camera. Marginale aanpassingen..
Aanpassingen die je verwacht bij vernieuwing. Geen ¤800,- euro kostende smartphone. Geen wonder dat Apple zijn klanten graag naait. Ze accepteren toch alles. Als dit Samsung zou zijn geweest dan waren ze daar echt niet mee weggekomen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 17 september 2017 @ 10:12:09 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173823736
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Aanpassingen die je verwacht bij vernieuwing. Geen ¤800,- euro kostende smartphone. Geen wonder dat Apple zijn klanten graag naait. Ze accepteren toch alles. Als dit Samsung zou zijn geweest dan waren ze daar echt niet mee weggekomen.
Dan koop jij toch lekker samsung? Samsung gebruikers zijn zo kritisch dat ze exploderende accus accepteren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 september 2017 @ 10:21:03 #60
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173823841
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan koop jij toch lekker samsung? Samsung gebruikers zijn zo kritisch dat ze exploderende accus accepteren.
Volgens mij loop jij al een hele tijd achter. Ten eerste refereer je naar een toestel dat van de markt is gebracht en ten tweede is hetgeen wat je stelt gewoon niet waar. Tenzij je lijfspreuk uit generalisatie bestaat. Maar dat is een andere discussie.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173823878
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Aanpassingen die je verwacht bij vernieuwing. Geen ¤800,- euro kostende smartphone. Geen wonder dat Apple zijn klanten graag naait. Ze accepteren toch alles. Als dit Samsung zou zijn geweest dan waren ze daar echt niet mee weggekomen.
Vernieuwing van een reeds 800 euro kostende smartphone. Daar kijk je aan voorbij te gaan. Het is niet alsof de iPhone 7 significant goedkoper was. De prijs is min of meer gelijk gebleven, en de spec bump is wat je van een jaarlijkse upgrade verwachten mag (zoals je zelf aangeeft). Je zorgt er dus zelf een beetje voor dat je argument dood slaat.

Vergelijkingen met andere merken is in het geval van de iPhone een stuk minder relevant dan Android A met Android B vergelijken. Het is veel relevanter iPhone 2017 met iPhone 2016 te vergelijken en te bepalen of de verschillen voor jou de upgrade waard zijn of niet.

Voor mij persoonlijk niet. Voor veel anderen wel. Prima toch?

Ik snap nooit die oncontroleerbare drang om andere, niet op iOS draaiende toestellen in de vergelijking te trekken. Praktisch iedereen die een iPhone koopt, doet dit vanwege iOS. Vergelijkingen met Android is dus totaal niet relevant voor die mensen.
  zondag 17 september 2017 @ 10:38:13 #62
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173824162
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:22 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Vernieuwing van een reeds 800 euro kostende smartphone. Daar kijk je aan voorbij te gaan. Het is niet alsof de iPhone 7 significant goedkoper was. De prijs is min of meer gelijk gebleven, en de spec bump is wat je van een jaarlijkse upgrade verwachten mag (zoals je zelf aangeeft). Je zorgt er dus zelf een beetje voor dat je argument dood slaat.

Vergelijkingen met andere merken is in het geval van de iPhone een stuk minder relevant dan Android A met Android B vergelijken. Het is veel relevanter iPhone 2017 met iPhone 2016 te vergelijken en te bepalen of de verschillen voor jou de upgrade waard zijn of niet.

Voor mij persoonlijk niet. Voor veel anderen wel. Prima toch?

Ik snap nooit die oncontroleerbare drang om andere, niet op iOS draaiende toestellen in de vergelijking te trekken. Praktisch iedereen die een iPhone koopt, doet dit vanwege iOS. Vergelijkingen met Android is dus totaal niet relevant voor die mensen.
Je geeft dus eigenlijk zelf al aan dat de gebruikers van Apple zich een oor laten aan naaien. Want iOS, dus de prijs is irrelevant. Nee jij zorgt er zelf een beetje voor dat je argument dood slaat.

Overigens als we het over hardware gaan hebben kun je wel degelijk een vergelijking maken. Het is niet zo dat alles wat Apple maakt buitenaards is en derhalve niet te vergelijken. Alle onderdelen komen uit Azië vandaan.

Je weet wel, waar ze ook Android toestellen maken. En als je nu alles naast elkaar zet dan kun je daar best kritisch over zijn. Apple pakt elk jaar meer marges. Wanneer is het voor de consument genoeg.

Als het zo doorgaat zal de entry level iPhone ¤1000,- euro gaan kosten en hun duurste exemplaar richting de ¤2000, euro. Ik vind dat niet normaal. En waarom eigenlijk omdat het iOS heeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 17-09-2017 19:37:12 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 17 september 2017 @ 10:38:28 #63
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173824167
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:41 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

vind dit altijd onzinnig geneuzel. Als het werkt dan werkt het. Je moet iets niet veranderen om het veranderen.
En toch valt het op. Normaal is het model nummer en de s variant en dan komt er wel een redelijke aanpassing. Nu al sinds de 6 eigenlijk hetzelfde ontwerp.
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Instapmodel heeft nu een veel snellere processor, twee keer zoveel geheugen, betere camera. Marginale aanpassingen..
Ik denk ook niet dat dát het probleem is, maar dat ze daar de X twintig minuten later presenteerden terwijl dat ook gewoon de 8 had kunnen zijn qua pricebracket.

Want een inhaalslagje mag wel gemaakt worden, laten we wel wezen.

Ik vind enkel het verschil in scherm en behuizing iig geen meerprijs van minimaal 300 rechtvaardigen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_173824522
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Je geeft dus eigenlijk zelf al aan dat de gebruikers van Apple zich een oor laten aan naaien. Want iOS, dus de prijs is irrelevant.
Nee. Dat zeg ik nergens. Sterker nog: in het bericht dat jij quote zeg ik exact het tegenovergestelde.
quote:
Overigens als we het over hardware gaan hebben kun je wel degelijk een vergelijking maken. Het is niet zo dat alles wat Apple maakt buitenaards is en derhalve niet te vergelijken. Alle onderdelen komen uit Azië vandaan.
Klopt. Maar dat is totaal niet relevant voor de eindgebruiker.
quote:
Je weet wel, waar ze ook Android toestellen maken. En als je nu alles naast elkaar zet dan kun je daar best kritisch over zijn. Apple pakt elk jaar meer marges. Wanneer is het voor de consument genoeg.
Voor mij dit jaar, met de iPhone X. Die skip ik omdat Apple te weinig doet voor teveel geld. Die grens zal voor iedereen anders zijn.

Wat voor veel mensen wel zo zal zijn, is dat die grens bereikt wordt door wat Apple doet met de iPhone (of juist niet doet), en veel minder door wat de concurrentie doet.

Ik ga nu bijvoorbeeld voor een Android, en heb momenteel ook een Android. Maar ik zou best bereid zijn een significante prijsmarge voor iOS te betalen als de iPhone wél alles heeft wat ik wil. Wat Samsung, LG, HTC en alle andere fabrikanten doen, staat los van mijn beslissing om niet de iPhone X te kopen.
quote:
Als het zo doorgaat zal de entry level iPhone ¤1000,- euro gaan kosten en hun duurste exemplaar richting de ¤2000, euro. Ik vind dat niet normaal. En waarom eigenlijk omdat het iOS heeft?
Omdat het iOS heeft. Door inflatie, door verschuivende markten, door groeiende bereidwilligheid meer geld uit te geven aan smartphones. En ja, deels door de hebberigheid die Apple typeert sinds Tim Cook de baas is.

Er zal ongetwijfeld een punt komen waarop gebruikers er collectief genoeg van hebben. Maar verwacht niet dat dat nu met de iPhone X gaat zijn. Net zo min als dat met de MacBook Pro zonder poorten was. Apple heeft met MacOS en iOS twee besturingssystemen in handen die de ruimte bieden min of meer te vragen wat ze willen voor welke hardware ze willen, zo lang het maar net iets beter is dan de voorganger.

Is dat helemaal oké? Nee, in mijn ogen niet. Maar totdat Apple op zijn neus gaat met dit huidige beleid, en men de producten massaal blijft kopen, zal er niet veel veranderen.
  zondag 17 september 2017 @ 10:56:30 #65
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_173824532
Even een vraagje. Als jullie de keuze hadden tussen de iPhone SE en de iPhone 7, welke van deze toestellen zouden jullie uitkiezen?
  zondag 17 september 2017 @ 11:02:59 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173824634
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Even een vraagje. Als jullie de keuze hadden tussen de iPhone SE en de iPhone 7, welke van deze toestellen zouden jullie uitkiezen?
Ik waardeer de compactheid van de SE zeer, maar verder is de 7 op vrijwel alle punten beter, wat je weer terug vind in de prijs. Keuzes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173824913
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan koop jij toch lekker samsung? Samsung gebruikers zijn zo kritisch dat ze exploderende accus accepteren.
Voorop lopen is risicos nemen. ;)
  zondag 17 september 2017 @ 11:19:23 #68
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_173824931
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik waardeer de compactheid van de SE zeer, maar verder is de 7 op vrijwel alle punten beter, wat je weer terug vind in de prijs. Keuzes
Bedankt voor je inbreng. Ik ga nog eens verder kijken naar beide toestellen.
pi_173825239
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Even een vraagje. Als jullie de keuze hadden tussen de iPhone SE en de iPhone 7, welke van deze toestellen zouden jullie uitkiezen?
Ik zou nu kiezen voor een iPhone 7. Het toestel gaat toch net wat langer mee met de updates. Ik heb zelf een SE, maar ik weet bijna zeker dat de volgende SE binnen de eerste zes maanden van 2018 gaat uitkomen.
SOONY
  zondag 17 september 2017 @ 11:39:15 #70
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_173825257
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 11:38 schreef DKUp het volgende:

[..]

Ik zou nu kiezen voor een iPhone 7. Het toestel gaat toch net wat langer mee met de updates.
Verschilt de batterijduur veel ten opzichte van de iPhone SE?
pi_173825279
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Verschilt de batterijduur veel ten opzichte van de iPhone SE?
Ja. De SE heeft betere accuduur. Kleiner scherm, lagere resolutie. Dat vreet minder batterij.
pi_173825291
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Verschilt de batterijduur veel ten opzichte van de iPhone SE?
Volgens de Apple website gaan ze ongeveer even lang mee. De batterij van de iPhone 7 gaat een stuk langer mee dan van de 6S in ieder geval.
https://www.apple.com/nl/iphone/compare/
In de praktijk zou de SE langer mee moeten gaan.
SOONY
  zondag 17 september 2017 @ 11:46:35 #73
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_173825371
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja. De SE heeft betere accuduur. Kleiner scherm, lagere resolutie. Dat vreet minder batterij.
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 11:41 schreef DKUp het volgende:

[..]

Volgens de Apple website gaan ze ongeveer even lang mee. De batterij van de iPhone 7 gaat een stuk langer mee dan van de 6S in ieder geval.
https://www.apple.com/nl/iphone/compare/
In de praktijk zou de SE langer mee moeten gaan.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik vind batterijduur wel belangrijk. Dit ga ik zeker meenemen in mijn zoektocht naar een nieuwe smartphone.
pi_173825603
Ik ben nog steeds tevreden met mijn Iphone 7 , al zou ik wel graag draadloos willen opladen :)
  zondag 17 september 2017 @ 13:48:17 #75
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173828105
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 12:01 schreef thedarklord0033 het volgende:
Ik ben nog steeds tevreden met mijn Iphone 7 , al zou ik wel graag draadloos willen opladen :)
Maar dan mag je alsnog kabels meenemen óf die hele mat, toch?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')