abonnement Unibet Coolblue
pi_173794827

Het is alweer tijd voor de veertiende Grand Prix van het seizoen! Het Marina Bay Street Circuit zal voor de tiende maal het decor zijn van de Grand Prix van Singapore. Tijdens de vorige race op Monza draaide alles nog om brute kracht en motorvermogen, maar in Singapore zal alles anders zijn. De langzame baan heeft liefst 23 bochten en daardoor zullen de rijders vooral op zoek moeten naar downforce en grip. Het iets meer dan vijf kilometer lange stratencircuit leent zich net als Monaco niet voor fouten, want ook in Singapore wordt de gehele baan omrand door vangrails. Een kleine misrekening is dus al snel einde wedstrijd.

Als er één circuit is waarop Mercedes dit jaar nog verslagen kunnen worden door Ferrari is het Singapore. De wereldkampioenen lijken op voorhand weinig voordeel te hebben van hun krachtige motor. Sebastian Vettel zal hier een van de favorieten zijn in diens Ferrari. De Duitser zal het circuit sowieso tot één van zijn favorieten rekenen want met vier zeges in negen uitvoeringen is Vettel de meest succesvolle rijder in het kleine staatje in Zuidoost-Azië. De viervoudig kampioen is afgelopen race in Monza weer vlak achter Hamilton komen te liggen die hem nu met 3 punten voorbij is in het klassement en zal er dus op gebrand zijn om opnieuw te winnen.



Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Singapore

pi_173794830
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:03 schreef Jolyon het volgende:

[..]

Omdat sommigen hier voor lol blijven volhouden dat fabrieksteams hun klanten niet benadelen voor door ze minder efficiënte configuraties te geven. Zoals ook Renault doet naar RB toe. En nou is Christian Horner zeer progressief, dus RB gaat er zelf wat riskant aan aanpassen, dus dan knalt ie iets vaker. Maar ja RB zegt nu zomaar dat contract op hè. Nee, pure pech bestaat in deze sport, het is geen wetenschap. Het is niet omdat ze vrij goed doorhebben dat Renault en zijzelf niet op 1 lijn zitten sinds Renault er zelf in zit. _O-
Volgens mij kan/mag je als klantenteam echt niet zomaar de mapping van de fabrikant aanpassen, er werken ook gewoon Renault mensen bij RBR om de motor af te stellen. In dat geval had Renault ook echt niet z'n excuses aangeboden en gewoon keihard de bal bij RBR gegooid.
Het kan wel zijn dat Renault een agressieve map aan RBR heeft gegeven met als disclaimer dat hij sneller ploft (net zoals Honda bij Andretti heeft gedaan) al betwijfel ik dat...
Dat de relatie tussen RBR en Renault niet goed is, was sinds begin dit jaar al zichtbaar :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:10 schreef Jolyon het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wie van de volgers hier in de F1 of in een tak rapporterend over de motorsport werkt. Verwacht zelf niet veel.
Ben werkzaam als ingenieur spoorwegen dus helaas :P
pi_173795200
STR gaat toch zelf de versnellingsbak maken.

quote:
RELATIONSHIP WITH HONDA UNTIL 2020

"I want to thank the Honda bosses for believing in Toro Rosso.

We are proud and look forward to working with them in an exclusive alliance, and I hope we have a successful future.

The gearbox, as in previous years, will make Toro Rosso, "said Tost.

"In the short term, Honda will dramatically improve performance and have a lot of potential.

This season have had many improvements.

I am 100% convinced that Honda will take a big step forward in the near future and in the next three years.

We are very happy to have such a good ally. We will have a very successful season."
Volgens mij weet Tost iets wat de rest niet weet :P
pi_173795209
Sowieso krijgt RB dezelfde software als Renault. Dat hebben ze namelijk vorig jaar contractueel afgesproken voor zover ik weet. RB zou exact dezelfde specificaties krijgen als Renault. Renault heeft er op dit moment ook niets mee te winnen omdat niet te doen. Dat komt pas als ze zelf in de top mee gaan doen. Naar eigen zeggen is dat pas in 2019 of 2020, dus nadat het huidige contract is afgelopen.
En het is nou niet zo dat alleen RB pech heeft met de motor. Bij Renault zelf hebben ze dat ook en met name Palmer.

En dat de relatie niet zo goed is heeft vooral te maken met de prestaties van de motor. Dat was in 2015 ook al zo. In 2014 en vorig jaar was die prima.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173795266
Als het verhaal van Jolyon überhaupt al ergens op slaat en Red Bull zelf met de engine mappings rommelt dan doen ze dat bij beide wagens en zou ook Ricciardo veel vaker uitvallen. Het ligt niet aan de mappings van Red Bull, anders zouden Palmer en de Toro Rosso's ook niet zo vaak met motorproblemen uitvallen.

Daarnaast levert elke motorenbouwer een blik engineer mee die juist die mappings maken. Elk team werkt zo, ook Mercedes, Ferrari en Honda.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 15 september 2017 @ 18:40:01 #6
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173795899
Ik lees hier en daar dat Horner heeft gesuggereerd dat RBR richting motoren van Aston Martin gaat. Hoe serieus is dat te nemen? Aston Martin heeft toch geen enkele ervaring op dat gebied?
pi_173795903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Ik lees hier en daar dat Horner heeft gesuggereerd dat RBR richting motoren van Aston Martin gaat. Hoe serieus is dat te nemen? Aston Martin heeft toch geen enkele ervaring op dat gebied?
We zullen het moeten zien....
Ja doei.
pi_173796187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Ik lees hier en daar dat Horner heeft gesuggereerd dat RBR richting motoren van Aston Martin gaat. Hoe serieus is dat te nemen? Aston Martin heeft toch geen enkele ervaring op dat gebied?
Voor 2019 lijkt me onwaarschijnlijk, zal dan imho eerder om een rebadge actie gaan. Vanaf 2021 met de nieuwe motorregels is een mogelijkheid omdat Aston Martin interesse heeft getoond in de nieuwe motorregels en bij dat overleg aanwezig was. Eventueel samen met een andere partner zoals Cosworth.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:05:56 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173796344
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor 2019 lijkt me onwaarschijnlijk, zal dan imho eerder om een rebadge actie gaan. Vanaf 2021 met de nieuwe motorregels is een mogelijkheid omdat Aston Martin interesse heeft getoond in de nieuwe motorregels en bij dat overleg aanwezig was. Eventueel samen met een andere partner zoals Cosworth.
Ik vraag me toch af in hoeverre Aston Martin technisch in staat is om iets bij te dragen want hun motorenkennis lijkt toch op een heel ander gebied te liggen. Financieel kunnen ze sowieso niet bijdragen want het bedrijf is een dwerg vergeleken met Daimler, Renault en Honda. Ik ben toch wel heel benieuwd waar Horner precies naar refereerde.
pi_173796479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Ik lees hier en daar dat Horner heeft gesuggereerd dat RBR richting motoren van Aston Martin gaat. Hoe serieus is dat te nemen? Aston Martin heeft toch geen enkele ervaring op dat gebied?
Rebadge van Honda :P

Hoorde het ook vandaag, kan me niet voorstellen dat er buiten de huidige 4 een fabrikant is die NU wilt instappen.
pi_173796516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:17 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Wat heeft race pace daarmee te maken? Hamilton reed op het eind meerdere rondes (5 volgens mij) op softs 1.46 laag. Dat is vergelijkbaar met de long run (8 laps) tijden van Ricciardo op US.
andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 18:41:43 Race-sim aves, u/soft: RIC 1:46.581; HUL 47.080; HAM 47.086; PER 47.224; RAI 47.264; VET 47.396; ALO 47.986; BOT 48.283 reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173796519
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:03 schreef bbfakir het volgende:
Volgens mij kloppen de uitzendtijden in de OP weer eens niet.

[ afbeelding ]
1e keer dat mijn OP niet klopte ja :{w
Tijden komen uit de echte eckte documentatie van de FIA.

http://www.fia.com/news/2(...)art-time-information

Ik kan er niks aan doen dat die Nasi-vreters de boel 90 minuten verzetten van 18:00 local naar 16:30 :(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 19:15:44 ]
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:16:23 #13
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173796538
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:13 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Rebadge van Honda :P

Hoorde het ook vandaag, kan me niet voorstellen dat er buiten de huidige 4 een fabrikant is die NU wilt instappen.
Van Porsche is het wel voor te stellen. Die hebben zelf genoeg resources (technisch en financieel) en rugdekking van het Volkswagen-concern. En als ze uit de LMP-klasse van de WEC stappen zullen er daar nog wel wat mensen met de armen over elkaar zitten: ook met het Formule E-programma erbij.

Verder kan ik ook geen namen bedenken trouwens.
pi_173796627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:59 schreef Rossdale het volgende:
Als het verhaal van Jolyon überhaupt al ergens op slaat en Red Bull zelf met de engine mappings rommelt dan doen ze dat bij beide wagens en zou ook Ricciardo veel vaker uitvallen. Het ligt niet aan de mappings van Red Bull, anders zouden Palmer en de Toro Rosso's ook niet zo vaak met motorproblemen uitvallen.

Daarnaast levert elke motorenbouwer een blik engineer mee die juist die mappings maken. Elk team werkt zo, ook Mercedes, Ferrari en Honda.
Misschien dat een bepaald persoon als analist bij een bekend gokkantoor misschien iets meer weet dan wat fanaten op een tijdelijk forum..?

Als ze doelbewust een minder efficiënte mapping meegeven dan weet de ondersteunende engineer dat ook niet hè. Die zit niet zo hoog in hiërarchie, kort gezegd. Dat argument van Ricciardo komt steeds maar terug, maar dat is eigenlijk bezopen aangezien het een gegeven is dat zij niet dezelfde instellingen gebruiken, aangezien ze verschillende strategieën en rijstijlen gebruiken. Ook hun ontwikkeling van mechanische componenten is niet geheel hetzelfde tijdens weekenden. Maar Renault stopt er toch mee, dus de kous is eraf.
pi_173796725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:19 schreef Jolyon het volgende:

[..]

Misschien dat een bepaald persoon als analist bij een bekend gokkantoor misschien iets meer weet dan wat fanaten op een tijdelijk forum..?

Als ze doelbewust een minder efficiënte mapping meegeven dan weet de ondersteunende engineer dat ook niet hè. Die zit niet zo hoog in hiërarchie, kort gezegd. Dat argument van Ricciardo komt steeds maar terug, maar dat is eigenlijk bezopen aangezien het een gegeven is dat zij niet dezelfde instellingen gebruiken, aangezien ze verschillende strategieën en rijstijlen gebruiken. Ook hun ontwikkeling van mechanische componenten is niet geheel hetzelfde tijdens weekenden. Maar Renault stopt er toch mee, dus de kous is eraf.
Eerst was het een analist van Canal+ en nu weer een analist van een bekend gokkantoor. :)

En de vorige keer zat je er ook naast, toen je zei dat McLaren niet met Renault motoren zou kunnen gaan rijden omdat ieder team hiervoor toestemming moest geven. Wat ik meteen al ontkende omdat het nergens in de gepubliceerde regels stond.

Dus voorlopig neem ik wat je zegt met een korrel zout, totdat het tegendeel bewezen is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173796745
Waarschijnlijk blijft de haaienvin volgend jaar

RacingLines twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 17:38:17 Hearing @f1 tech regs could be changed for 2018 to permit retention of shark fin - to retain space for sponsor logos and driver numbers. reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173797066
En Ferrari runt dus inderdaad gewoon oude motoren de afgelopen maanden in vrije trainingen en had dus al hun nieuwe motoren voor morgen al op een conservatievere stand gezet in Monza.
Vergeet Hongarije dit jaar niet. Toen zat Ricciardo er zelfs nog meer voor in FP1.

Als Vettel alleen dan al met die motor in S1 in 1 poging al gelijk de beste tijd neerzette, er in FP1 er 0.109 achter zat en van plan lijkt om US-S te runnen waardoor je eigenlijk een SC nodig hebt aangezien het verschil tussen bandencompounds ook laag is, dan gaat dit een hele ironische herhaling worden van Barcelona 2016.
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 15 september 2017 @ 19:57:42 #18
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173797221
CRASH_NET_F1 twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 18:08:48 .@JolyonPalmer learned he'd been dropped by Renault F1 for 2018 by reading an online article… https://t.co/mmTOzwHWkX reageer retweet
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:13:48 #19
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173797519
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:19 schreef Jolyon het volgende:

[..]

Misschien dat een bepaald persoon als analist bij een bekend gokkantoor misschien iets meer weet dan wat fanaten op een tijdelijk forum..?

Als ze doelbewust een minder efficiënte mapping meegeven dan weet de ondersteunende engineer dat ook niet hè. Die zit niet zo hoog in hiërarchie, kort gezegd. Dat argument van Ricciardo komt steeds maar terug, maar dat is eigenlijk bezopen aangezien het een gegeven is dat zij niet dezelfde instellingen gebruiken, aangezien ze verschillende strategieën en rijstijlen gebruiken. Ook hun ontwikkeling van mechanische componenten is niet geheel hetzelfde tijdens weekenden. Maar Renault stopt er toch mee, dus de kous is eraf.
Haha, als je zo verschrikkelijk weinig verstand van technische zaken lijkt te hebben dan zou ik graag een wedje leggen bij je werkgever. _O-

Stop met interessant doen, nobody cares
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:47:27 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173798176
Horner zegt vrij letterlijk dat Red Bull gewoon bij Renault blijft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:48:34 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173798201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Van Porsche is het wel voor te stellen. Die hebben zelf genoeg resources (technisch en financieel) en rugdekking van het Volkswagen-concern. En als ze uit de LMP-klasse van de WEC stappen zullen er daar nog wel wat mensen met de armen over elkaar zitten: ook met het Formule E-programma erbij.

Verder kan ik ook geen namen bedenken trouwens.
Porsche heeft geen geld. Die gaan niet instappen, nu niet en in 2021 ook niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 september 2017 @ 21:00:03 #22
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173798445
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Porsche heeft geen geld. Die gaan niet instappen, nu niet en in 2021 ook niet.
Waarom stappen ze dan wel bij Formule E in?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_173798469
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:47 schreef Fir3fly het volgende:
Horner zegt vrij letterlijk dat Red Bull gewoon bij Renault blijft.
"Something aside from Porsche, Renault or Honda?"

"Yeah, absolutely."
pi_173798505
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:47 schreef Fir3fly het volgende:
Horner zegt vrij letterlijk dat Red Bull gewoon bij Renault blijft.
Nope hij zegt dat het geen Honda, geen Renault en geen Porsche is, maar een fabrikant waar ze al mee samenwerken. Lijkt mij Aston Martin...



[ Bericht 9% gewijzigd door ender_xenocide op 15-09-2017 21:13:07 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 15 september 2017 @ 21:07:29 #25
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173798586
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:03 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Nope hij zegt dat het geen Honda, geen Renault en geen Porsche is, maar een fabrikant waar ze al mee samenwerken. Lijkt mij Aston Martin...

[twitter]https://twitter.com/SkySportsF1/status/908722097576230914[/twitter]
Ik had het interview nog niet gezien (enkel wat quotes gelezen) maar als ik dit zo zie en hoor denk ik niet dat het betrekking heeft op motoren of een meer rechtstreekse betrokkenheid van Aston Martin. Het kan net zo goed iets te maken hebben met de Valkyrie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')