Volgens mij kan/mag je als klantenteam echt niet zomaar de mapping van de fabrikant aanpassen, er werken ook gewoon Renault mensen bij RBR om de motor af te stellen. In dat geval had Renault ook echt niet z'n excuses aangeboden en gewoon keihard de bal bij RBR gegooid.quote:Op vrijdag 15 september 2017 17:03 schreef Jolyon het volgende:
[..]
Omdat sommigen hier voor lol blijven volhouden dat fabrieksteams hun klanten niet benadelen voor door ze minder efficiënte configuraties te geven. Zoals ook Renault doet naar RB toe. En nou is Christian Horner zeer progressief, dus RB gaat er zelf wat riskant aan aanpassen, dus dan knalt ie iets vaker. Maar ja RB zegt nu zomaar dat contract op hè. Nee, pure pech bestaat in deze sport, het is geen wetenschap. Het is niet omdat ze vrij goed doorhebben dat Renault en zijzelf niet op 1 lijn zitten sinds Renault er zelf in zit.
Ben werkzaam als ingenieur spoorwegen dus helaasquote:Op vrijdag 15 september 2017 17:10 schreef Jolyon het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wie van de volgers hier in de F1 of in een tak rapporterend over de motorsport werkt. Verwacht zelf niet veel.
Volgens mij weet Tost iets wat de rest niet weetquote:RELATIONSHIP WITH HONDA UNTIL 2020
"I want to thank the Honda bosses for believing in Toro Rosso.
We are proud and look forward to working with them in an exclusive alliance, and I hope we have a successful future.
The gearbox, as in previous years, will make Toro Rosso, "said Tost.
"In the short term, Honda will dramatically improve performance and have a lot of potential.
This season have had many improvements.
I am 100% convinced that Honda will take a big step forward in the near future and in the next three years.
We are very happy to have such a good ally. We will have a very successful season."
We zullen het moeten zien....quote:Op vrijdag 15 september 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Ik lees hier en daar dat Horner heeft gesuggereerd dat RBR richting motoren van Aston Martin gaat. Hoe serieus is dat te nemen? Aston Martin heeft toch geen enkele ervaring op dat gebied?
Voor 2019 lijkt me onwaarschijnlijk, zal dan imho eerder om een rebadge actie gaan. Vanaf 2021 met de nieuwe motorregels is een mogelijkheid omdat Aston Martin interesse heeft getoond in de nieuwe motorregels en bij dat overleg aanwezig was. Eventueel samen met een andere partner zoals Cosworth.quote:Op vrijdag 15 september 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Ik lees hier en daar dat Horner heeft gesuggereerd dat RBR richting motoren van Aston Martin gaat. Hoe serieus is dat te nemen? Aston Martin heeft toch geen enkele ervaring op dat gebied?
Ik vraag me toch af in hoeverre Aston Martin technisch in staat is om iets bij te dragen want hun motorenkennis lijkt toch op een heel ander gebied te liggen. Financieel kunnen ze sowieso niet bijdragen want het bedrijf is een dwerg vergeleken met Daimler, Renault en Honda. Ik ben toch wel heel benieuwd waar Horner precies naar refereerde.quote:Op vrijdag 15 september 2017 18:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2019 lijkt me onwaarschijnlijk, zal dan imho eerder om een rebadge actie gaan. Vanaf 2021 met de nieuwe motorregels is een mogelijkheid omdat Aston Martin interesse heeft getoond in de nieuwe motorregels en bij dat overleg aanwezig was. Eventueel samen met een andere partner zoals Cosworth.
Rebadge van Hondaquote:Op vrijdag 15 september 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Ik lees hier en daar dat Horner heeft gesuggereerd dat RBR richting motoren van Aston Martin gaat. Hoe serieus is dat te nemen? Aston Martin heeft toch geen enkele ervaring op dat gebied?
quote:Op vrijdag 15 september 2017 16:17 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Wat heeft race pace daarmee te maken? Hamilton reed op het eind meerdere rondes (5 volgens mij) op softs 1.46 laag. Dat is vergelijkbaar met de long run (8 laps) tijden van Ricciardo op US.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 18:41:43 Race-sim aves, u/soft: RIC 1:46.581; HUL 47.080; HAM 47.086; PER 47.224; RAI 47.264; VET 47.396; ALO 47.986; BOT 48.283 reageer retweet
1e keer dat mijn OP niet klopte jaquote:Op vrijdag 15 september 2017 10:03 schreef bbfakir het volgende:
Volgens mij kloppen de uitzendtijden in de OP weer eens niet.
[ afbeelding ]
Van Porsche is het wel voor te stellen. Die hebben zelf genoeg resources (technisch en financieel) en rugdekking van het Volkswagen-concern. En als ze uit de LMP-klasse van de WEC stappen zullen er daar nog wel wat mensen met de armen over elkaar zitten: ook met het Formule E-programma erbij.quote:Op vrijdag 15 september 2017 19:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Rebadge van Honda
Hoorde het ook vandaag, kan me niet voorstellen dat er buiten de huidige 4 een fabrikant is die NU wilt instappen.
Misschien dat een bepaald persoon als analist bij een bekend gokkantoor misschien iets meer weet dan wat fanaten op een tijdelijk forum..?quote:Op vrijdag 15 september 2017 17:59 schreef Rossdale het volgende:
Als het verhaal van Jolyon überhaupt al ergens op slaat en Red Bull zelf met de engine mappings rommelt dan doen ze dat bij beide wagens en zou ook Ricciardo veel vaker uitvallen. Het ligt niet aan de mappings van Red Bull, anders zouden Palmer en de Toro Rosso's ook niet zo vaak met motorproblemen uitvallen.
Daarnaast levert elke motorenbouwer een blik engineer mee die juist die mappings maken. Elk team werkt zo, ook Mercedes, Ferrari en Honda.
Eerst was het een analist van Canal+ en nu weer een analist van een bekend gokkantoor.quote:Op vrijdag 15 september 2017 19:19 schreef Jolyon het volgende:
[..]
Misschien dat een bepaald persoon als analist bij een bekend gokkantoor misschien iets meer weet dan wat fanaten op een tijdelijk forum..?
Als ze doelbewust een minder efficiënte mapping meegeven dan weet de ondersteunende engineer dat ook niet hè. Die zit niet zo hoog in hiërarchie, kort gezegd. Dat argument van Ricciardo komt steeds maar terug, maar dat is eigenlijk bezopen aangezien het een gegeven is dat zij niet dezelfde instellingen gebruiken, aangezien ze verschillende strategieën en rijstijlen gebruiken. Ook hun ontwikkeling van mechanische componenten is niet geheel hetzelfde tijdens weekenden. Maar Renault stopt er toch mee, dus de kous is eraf.
twitter:RacingLines twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 17:38:17 Hearing @f1 tech regs could be changed for 2018 to permit retention of shark fin - to retain space for sponsor logos and driver numbers. reageer retweet
twitter:CRASH_NET_F1 twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 18:08:48 .@JolyonPalmer learned he'd been dropped by Renault F1 for 2018 by reading an online article… https://t.co/mmTOzwHWkX reageer retweet
Haha, als je zo verschrikkelijk weinig verstand van technische zaken lijkt te hebben dan zou ik graag een wedje leggen bij je werkgever.quote:Op vrijdag 15 september 2017 19:19 schreef Jolyon het volgende:
[..]
Misschien dat een bepaald persoon als analist bij een bekend gokkantoor misschien iets meer weet dan wat fanaten op een tijdelijk forum..?
Als ze doelbewust een minder efficiënte mapping meegeven dan weet de ondersteunende engineer dat ook niet hè. Die zit niet zo hoog in hiërarchie, kort gezegd. Dat argument van Ricciardo komt steeds maar terug, maar dat is eigenlijk bezopen aangezien het een gegeven is dat zij niet dezelfde instellingen gebruiken, aangezien ze verschillende strategieën en rijstijlen gebruiken. Ook hun ontwikkeling van mechanische componenten is niet geheel hetzelfde tijdens weekenden. Maar Renault stopt er toch mee, dus de kous is eraf.
Porsche heeft geen geld. Die gaan niet instappen, nu niet en in 2021 ook niet.quote:Op vrijdag 15 september 2017 19:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Van Porsche is het wel voor te stellen. Die hebben zelf genoeg resources (technisch en financieel) en rugdekking van het Volkswagen-concern. En als ze uit de LMP-klasse van de WEC stappen zullen er daar nog wel wat mensen met de armen over elkaar zitten: ook met het Formule E-programma erbij.
Verder kan ik ook geen namen bedenken trouwens.
Waarom stappen ze dan wel bij Formule E in?quote:Op vrijdag 15 september 2017 20:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Porsche heeft geen geld. Die gaan niet instappen, nu niet en in 2021 ook niet.
"Something aside from Porsche, Renault or Honda?"quote:Op vrijdag 15 september 2017 20:47 schreef Fir3fly het volgende:
Horner zegt vrij letterlijk dat Red Bull gewoon bij Renault blijft.
Nope hij zegt dat het geen Honda, geen Renault en geen Porsche is, maar een fabrikant waar ze al mee samenwerken. Lijkt mij Aston Martin...quote:Op vrijdag 15 september 2017 20:47 schreef Fir3fly het volgende:
Horner zegt vrij letterlijk dat Red Bull gewoon bij Renault blijft.
Ik had het interview nog niet gezien (enkel wat quotes gelezen) maar als ik dit zo zie en hoor denk ik niet dat het betrekking heeft op motoren of een meer rechtstreekse betrokkenheid van Aston Martin. Het kan net zo goed iets te maken hebben met de Valkyrie.quote:Op vrijdag 15 september 2017 21:03 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Nope hij zegt dat het geen Honda, geen Renault en geen Porsche is, maar een fabrikant waar ze al mee samenwerken. Lijkt mij Aston Martin...
[twitter]https://twitter.com/SkySportsF1/status/908722097576230914[/twitter]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |