abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173788987
Veel mensen kennen miniatuur- of modelbouw wel. Daarbij wordt echter vaak alleen maar gedacht aan het in elkaar zetten van schaalmodellen van vliegtuigen, auto's, boten of robots. Voorbeelden hiervan zijn in dit topic legio te vinden.

Anderen denken bij de term 'miniature painting' al snel aan het maken van kleine canvasjes zoals dat in vroeger tijden heel populair was en nu weer langzaamaan aan bekendheid begint te herwinnen.

Ik voel mij, net als veel anderen, bij geen van beide groepen echt op mijn gemak: de (schaal)modelbouwers vinden dat ik te weinig bouw. En canvasjes schilderen is gewoon iets heel anders.

Wat doe ik dan wel? Ik tover kleine kunststof figuurtjes om in (al dan niet realistisch) gekleurde exemplaren. Veel van die figuren zijn spelonderdelen van de (miniatuur)bordspelen die mijn vriend en ik spelen, maar ik heb ook zat losse collectibles: die dienen puur en alleen ter decoratie zodra ze klaar zijn.

En hoe klein is dan klein? Nou, klein is echt best klein. De schaal die het meest wordt aangehouden binnen de board game-wereld is Heroic 28mm, wat inhoudt dat een volwassen man van gemiddelde lengte (1m80) wordt vertaald naar een figuurtje van 28mm van hiel tot ogen. En aangezien ik voornamelijk dwergen en andere fantasy-figuren in elkaar zet en schilder werk ik dus nog een paar mm kleiner.

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:


poppetje is van tenen tot ogen 19 mm, gehele figuur (incl de vlam van de fakkel) is 50x32 mm


het geheel is 44 mm hoog op het hoogste punt en 46 mm breed op het breedste.


Kistjes uit een bodspel, 15x12x12 mm


En een elf. Eigenlijk bedoeld om Warhammer mee te spelen, maar daar vind ik niets aan. Daarom dus gewoon zo mooi mogelijk gemaakt, inclusief een zelf bedachte en gemaakte basis/berg.

Ik heb nog veel meer gedaan (waaronder een stuk of 400 zombies van het spel Zombicide, samen met mijn vriend), maar dat staat allemaal opgeborgen in de speldozen en ga ik niet allemaal uitpakken voor foto's. Zodra het spel weer op tafel komt zal ik eens een overzichtsfoto maken waarop ze allemaal te zien zijn.

Zijn er nog meer mensen die iets soortgelijks doen? Of zijn er misschien mensen die het gewoon leuk vinden om mijn vorderingen in kwaliteit te zien?
Of kunnen we het maar beter hier bij laten? ;)
pi_173789004
Ik zal zometeen even wat andere foto's uploaden en plaatsen. Puur omdat ik gewoon een beetje wil showen en pronken met mijn werk
pi_173789030
Dat ziet er wel gaaf uit.
Zou voor mij veel teveel gepriegel zijn.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_173789112
Dit is toch gewoon Warhammer achtig?
pi_173789153
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:40 schreef Diemux het volgende:
Dit is toch gewoon Warhammer achtig?
Dat staat er toch ook...

Dus ja je hebt gelijk. Er is alleen enkele grote verschillen. Bij Warhammer worst (voornamelijk) op table top quality geschilderd, wat inhoudt dat het er vooral An ver af goed uit moet zien. Details zijn van minder belang.
Verder schilderen Warhammer-spelers hele legers tegelijk. Ik ben daar na die 200 zombies wel op uitgekeken. Als je alles zou willen schilderen op het detailniveau dat ik wil ben je ook veel te lang bezig.
  Spellchecker vrijdag 15 september 2017 @ 11:45:21 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173789198
Wow wat een priegelwerk ... maar met fantastisch resultaat!!
Heb je mini-tubetjes verf of wat moet ik me daarbij voorstellen?
pi_173789263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:45 schreef maily het volgende:
Wow wat een priegelwerk ... maar met fantastisch resultaat!!
Heb je mini-tubetjes verf of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Dank je.
Ik gebruik potjes en flesjes acrylverf van 13 ml inhoud. Maar ik ken ook mensen die het met de flessen van de Action of dergelijke budget winkels doen. Het resultaat is dan wel stukken minder aangezien die verf korrelig opdroogt.
pi_173793716
even een fotospam aangezien ik net even heb zitten spelen met de (inmiddels echt aan vervanging toe zijnde) camera















Zoals te zien moet ik duidelijk nog heel erg had oefenen op ogen. Ze lijken nu allemaal zwaar aan (te veel) MDMA te zitten....
pi_173804410
Damn,wat een priegelwerk,respect hoor!
Ik krijg dat niet voor elkaar.
Graag verwijderen.
pi_173811676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:54 schreef Charged het volgende:
Damn,wat een priegelwerk,respect hoor!
Ik krijg dat niet voor elkaar.
Dank je. Ik dacht eerst ook dat ik het niet kon, en als ik de figuren van mijn vriend zie ben ik ook steevast jaloers.

Maar dan bedenk ik me weer dat ik naast het schilderen nog tig hobbies heb en het dus maar een paar keer per maand doe.
Mijn vriend schildert bijna dagelijks en oefening baart kunst en zo...
pi_173811816
Vandaag met drie nieuwe projectjea begonnen:

Rincewind en Luggage (van Discworld)



Twee eekhoorns van Super Dungeon Explore




En 8 Billmen Knights, ook van SDE



En er zit een reden achter het bezig zijn met zo veel mini's tegelijk. Je kan pas met een nieuwe kleur verder als de vorige verf helemaal droog is, en als je dan niet verder gaat op een volgend figuur zit je dus voornamelijk te wachten ipv daadwerkelijk te schilderen.
pi_173811971
Je praat hier dus over cm's in hoogte...max 12 a 15 of zo?
Welk penseel gebruik je dan? En alles met eigen ogen of een loeplamp oid?
Graag verwijderen.
pi_173812191
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:08 schreef Charged het volgende:
Je praat hier dus over cm's in hoogte...max 12 a 15 of zo?
Welk penseel gebruik je dan? En alles met eigen ogen of een loeplamp oid?
Nope, die 12 is in millimeters.
Die tovenaar van de laatste reeks foto's is inclusief hoed iets langer dan 4 cm.

Die schatkisten die ik eerder in het modelbouw topic plaatste zijn nog geen anderhalve centimeter.
Kijk maar



En qua penseel gebruik ik een Windsor and Newton 1, met af en toe een uitstapje naar een 00.

Hele kleine details zoals de letters op de hoed van de tovenaar doe ik met een Army Painter 'insane detail' of 'the psycho'



En soms knip ik een plukje van mijn eigen haar af om als penseel te gebruiken.
pi_173812289
Oh en ik gebruik geen loeplamp. Alleen een mooi wendbaar armatuur van IKEA met een led-lamp die zowel qua kleur(temperatuur) als Lichtsterkte aan te passen is. Die lamp staat meestal ingesteld op 6000 Kelvin (witter dan daglicht) en een kleine 50 Lumen. Mooi zacht, maar helder werklicht
pi_173812315
Scheisse,dat is knap,dacht dat ik m'n cockpitjes al netjes had.
Qua penselen moet ik nog wat beter inleren zie ik.
Graag verwijderen.
pi_173812324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:37 schreef SummerBreeze het volgende:
Oh en ik gebruik geen loeplamp. Alleen een mooi wendbaar armatuur van IKEA met een led-lamp die zowel qua kleur(temperatuur) als Lichtsterkte aan te passen is. Die lamp staat meestal ingesteld op 6000 Kelvin (witter dan daglicht) en een kleine 50 Lumen. Mooi zacht, maar helder werklicht
joh,eigen ogen dus?
Graag verwijderen.
pi_173812576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:39 schreef Charged het volgende:

[..]

joh,eigen ogen dus?
Jup, eigen ogen.
En mijn eigen contactlenzen, maar die tellen niet mee vind ik.
pi_173812918
Dit lijkt me echt ONWIJS leuk om te doen, maar ik heb echt al teveel hobbies en hier wil je ook wel een beetje ruimte voor hebben denk ik (zodat alles mooi kan blijven drogen enzo) en daar ontbreekt het mij aan. Maar ik kijk graag mee en ben benieuwd naar je zombieleger!
pi_173813440
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:20 schreef Zeester het volgende:
Dit lijkt me echt ONWIJS leuk om te doen, maar ik heb echt al teveel hobbies en hier wil je ook wel een beetje ruimte voor hebben denk ik (zodat alles mooi kan blijven drogen enzo) en daar ontbreekt het mij aan. Maar ik kijk graag mee en ben benieuwd naar je zombieleger!
Het is ook echt heel leuk om te doen!
En ruimte om te laten drogen heb je niet nodig eigenlijk. Aangezien ik acrylverf gebruik is de verf met een minuut of 10 wel droog. Dus in principe zou je l, als je op tijd stopt met kwasten, alles voor het slapen gaan netjes weg kunnen bergen ;)
pi_173957744
Ow ik wist niet dat er een topic was O+

Ik schilder nog geen miniaturen, maar ik wil er wel een keer eentje gaan doen (of meer hehe)

Denk dat ik dan wel over moet schakelen naar andere verf... de modelbouw acryl van Gunze die ik nu heb is meer voor airbrushen. Valt uit het potje eigenlijk niet direct te schilderen. Droogt veel te snel.

Dus ik overweeg van die knijpflesjes zoals Vallejo of Ammo by Mig, of misschien olieverf.

Doe je ook washes enzo?

En gaat er iemand hier toevallig naar Scale Model Challenge 21 of 22 oktober? Ik ga de 22e.Ook erg veel miniaturen daar.

En in november is Crisis in Antwerpen. Bordspellen zijn niet zo mijn ding, maar wellicht leuk om eens te bezoeken

http://www.tsoa.be/crisis_general.html

Wat ik wel altijd een beetje vreemd vind van het hele Warhammer ed gebeuren, is de combinatie van het schilderen en het spelen. Is dat iets dat gewoon zo geevolueerd is in de jaren oid?
pi_173957782
Dit zijn tot nu toe eigenlijk de enige miniaturen die ik geschilderd heb haha.

Schaal 1/72. Dit was m'n eerste, met 0 ervaring. Piloot voor een 1/72 kit.



Schaal 1/60. 2e Model die ik gemaakt heb. Details gingen al een stuk beter.

pi_173962161
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 01:38 schreef Faxie het volgende:
Ow ik wist niet dat er een topic was O+

Ik schilder nog geen miniaturen, maar ik wil er wel een keer eentje gaan doen (of meer hehe)

Denk dat ik dan wel over moet schakelen naar andere verf... de modelbouw acryl van Gunze die ik nu heb is meer voor airbrushen. Valt uit het potje eigenlijk niet direct te schilderen. Droogt veel te snel.

Dus ik overweeg van die knijpflesjes zoals Vallejo of Ammo by Mig, of misschien olieverf.

Doe je ook washes enzo?

En gaat er iemand hier toevallig naar Scale Model Challenge 21 of 22 oktober? Ik ga de 22e.Ook erg veel miniaturen daar.

En in november is Crisis in Antwerpen. Bordspellen zijn niet zo mijn ding, maar wellicht leuk om eens te bezoeken

http://www.tsoa.be/crisis_general.html

Wat ik wel altijd een beetje vreemd vind van het hele Warhammer ed gebeuren, is de combinatie van het schilderen en het spelen. Is dat iets dat gewoon zo geevolueerd is in de jaren oid?
Over washes: jup, die gebruik ik. En shaders en glazes. Shaders Kant en klaar uit een potje of flesje, washes maak ik zelf met olieverf en terpentine en glazes met acrylverf en glaze-medium. Geeft je een veel groter bereik in kleuren dan wanneer je voor kant en klaar gaat. Bovendien is het ook veel goedkoper. De hobby is al duur genoeg.

En over Warhammer kan ik je niet meer info geven. Ik speel het zelf niet, maar vind sommige figuren gewoon erg tof. Ben bezig een verzameling dwergen aan te leggen, en daar zitten dus ook die van Warhammer tussen. Maar die staan dus gewoon in de letterbak en vitrinekast
pi_173967148
Ow glazers noemen we in de modelbouw filters volgens mij :P Extra verdunde wash toch?

Ik had gemerkt dat beginnen met een wash flink kan helpen met het zien van details.

Bedenk me ook dat ik nog 2 figuurtjes van MasterBox heb die ik voor m'n automodellen gehaald heb. Dat zullen de eerstvolgende worden :)

Links en rechts op het plaatje

pi_174099567
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:50 schreef Faxie het volgende:
Ow glazers noemen we in de modelbouw filters volgens mij :P Extra verdunde wash toch?

Ik had gemerkt dat beginnen met een wash flink kan helpen met het zien van details.

Bedenk me ook dat ik nog 2 figuurtjes van MasterBox heb die ik voor m'n automodellen gehaald heb. Dat zullen de eerstvolgende worden :)

Links en rechts op het plaatje

[ afbeelding ]
Preshaden doe ik ook altijd. Inderdaad voornamelijk om de details wat beter in beeld te krijgen, maar het helpt ook met aftershaden.
Wanneer je namelijk behoorlijk verdunde verf gebruikt zoals gebruikelijk is binnen het mini-verven, zie je altijd na een laag of 3 dat helderheidsverschil nog waardoor je altijd kunt zien waar je low- en highlights moeten komen.


De mini's die jij gaat doen zien er op de foto wat vaag uit. Het gezicht is immers een foto, dat kan op het model zelf nooit even gedetailleerd zijn. Of vergis ik me nu?
pi_174099771
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:03 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Preshaden doe ik ook altijd. Inderdaad voornamelijk om de details wat beter in beeld te krijgen, maar het helpt ook met aftershaden.
Wanneer je namelijk behoorlijk verdunde verf gebruikt zoals gebruikelijk is binnen het mini-verven, zie je altijd na een laag of 3 dat helderheidsverschil nog waardoor je altijd kunt zien waar je low- en highlights moeten komen.

De mini's die jij gaat doen zien er op de foto wat vaag uit. Het gezicht is immers een foto, dat kan op het model zelf nooit even gedetailleerd zijn. Of vergis ik me nu?
Model is ook niet even gedetailleerd nee.

Misschien dat ik ze binnenkort alvast in elkaar ga zetten.
pi_174100383
Nog even terugkomen op je vraag over glaze. Day is een gewone verf verdund met kleurloze medium. Dus de structuur is gelijk aan verf, maar de pigmentatie is heel erg laag. Hierdoor kun je dus laagje voor laagje kleur opbouwen zonder dat je weglopende of druppelende wash hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SummerBreeze op 30-09-2017 22:18:21 ]
pi_174100852
Heb je nog leuke Youtubekanaal aanraders? :P
pi_174101205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:00 schreef Faxie het volgende:
Heb je nog leuke Youtubekanaal aanraders? :P
Jazeker!
Kenny Boucher: next level painting
https://www.youtube.com/channel/UCTfnfIY3Kyxcv8sWck4sxvQ

Miniwargaming
https://www.youtube.com/user/miniwargaming

Sorastro
https://www.youtube.com/user/Sorastro

Beasts of war
https://www.youtube.com/user/TheBeastsOfWar

Paepercut (Nederlqndse maker van geweldige bases en diorama's die voornamelijk spullen gebruikt die NIET voor dit doel zijn gemaakt en dus lekker budget)

https://www.youtube.com/channel/UCiU2lFWyrmuwpV0AbDCqqUg

Ben Komets
https://www.youtube.com/channel/UCO40_JujA_zPWJ52AMA-X1A
pi_174101359
Ik heb ze allemaal even opgeslagen, thnx :P
pi_174593691
Vandaag bij Scale Model Challenge m'n eerste echte miniature gehaald :Y

20171022_230352 by Faxie83, on Flickr

Zal nog wel even duren voordat ik eraan begin hoor :P
  maandag 23 oktober 2017 @ 00:45:37 #31
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_174595942
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:12 schreef Faxie het volgende:
Vandaag bij Scale Model Challenge m'n eerste echte miniature gehaald :Y

[ link | afbeelding ]20171022_230352 by Faxie83, on Flickr

Zal nog wel even duren voordat ik eraan begin hoor :P
Bij Wendy's zeker? Ik kom hier even inspiratie lurken :9
pi_174595950
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 00:45 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Bij Wendy's zeker? Ik kom hier even inspiratie lurken :9
Bij Wendy's ja :D

Zag die bij een vorig evenement ook al, maar nu kon ik 'm niet laten liggen _O-
pi_174612826
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:12 schreef Faxie het volgende:
Vandaag bij Scale Model Challenge m'n eerste echte miniature gehaald :Y

[ link | afbeelding ]20171022_230352 by Faxie83, on Flickr

Zal nog wel even duren voordat ik eraan begin hoor :P
Hij is leuk!
pi_174616750
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:41 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Hij is leuk!
Ja he :Y

Ik ga 'm niet blauw maken trouwens. Gewoon grijs.
pi_176661704
Hoi Mensjes :) Leeft er hier nog iemand? Is dit alleen voor minifigs? Of ook voor airbrush/schilderwerk op 1:3 scale bijvoorbeeld?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_176663693
Ik leef nog hoor. Alleen heb ik meer hobbies dan tijd en daarom staat het bij mij redelijk stil.

Wat mij betreft zijn bustes hoer ook op hun plek hoor. Het is immers hetzelfde alleen dan op een andere schaal
  zondag 21 januari 2018 @ 21:47:48 #37
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_176663844
Ik zal binnenkort eens wat plaatsen, ben alleen verre van een verfgod.
pi_176667169
Nou dan is dit mijn projectje op het moment. Eerste keer dat ik me aan zo iets waag, dus zal ontzettend traag gaan. Verder ga ik voor het eerst in mijn leven proberen met een airbrush iets te doen... dus ja... Ik houdt jullie op de hoogte

https://photos.app.goo.gl/ABxEiM49jiI4JwFJ3
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  maandag 5 februari 2018 @ 16:29:36 #39
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_176973721
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 06:14 schreef dyonvbaal het volgende:
Nou dan is dit mijn projectje op het moment. Eerste keer dat ik me aan zo iets waag, dus zal ontzettend traag gaan. Verder ga ik voor het eerst in mijn leven proberen met een airbrush iets te doen... dus ja... Ik houdt jullie op de hoogte

https://photos.app.goo.gl/ABxEiM49jiI4JwFJ3
En?
pi_177113856
quote:
5s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:29 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En?
Verder dan primer en een laag blauw ben ik nog niet gekomen :@
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_178001355
Niet een miniature, maar gewoon figure... heb een preorder gedaan voor deze, zou over een maand uit moeten komen *O*



Wellicht iets te ambitieus, maar ach we zien wel hoe het gaat uiteindelijk _O-
pi_178033105
Scale75 heeft trouwens een Paas-sale, met 15% op alles. www.scale75.com

Komt mooi uit, want ik wilde handverven met hun producten, dus ik heb de flesh set besteld, plus basiskleuren geel/rood/blauw/groen/bruin/wit/zwart en nog koper/zilver/goud. Daar kan ik voorlopig wel mee vooruit :)
pi_178034515
potver, ik mis het kwasten. Maar alle spullen staan nog steeds in dozen te wachten totdat de nieuwe werkplekken klaar zijn. Gelukkig wordt morgen de oude kledingkast opgehaald, dus daarna kunnen we eindelijk aan de slag.
pi_178034522
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:53 schreef SummerBreeze het volgende:
potver, ik mis het kwasten. Maar alle spullen staan nog steeds in dozen te wachten totdat de nieuwe werkplekken klaar zijn. Gelukkig wordt morgen de oude kledingkast opgehaald, dus daarna kunnen we eindelijk aan de slag.
Ik vond het al zo stil hier... ;)
pi_178034566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:53 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik vond het al zo stil hier... ;)
Gelukkig zit ik verder niet stil, alleen op creatief gebied is het momenteel echt op een nulpunt beland. Anderhalve maand geleden de (toen nog) hobbykamer leeggeruimd en alles in dozen opgeborgen. In de afgelopen weken is die ruimte omgebouwd tot walk-in-closet, en als alles goed is kunnen we dus volgende week eindelijk de nieuwe werkplek gaan opbouwen.
Op zijn vroegst dus over een week of drie pas weer aan de klieder.
pi_178034698
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Gelukkig zit ik verder niet stil, alleen op creatief gebied is het momenteel echt op een nulpunt beland. Anderhalve maand geleden de (toen nog) hobbykamer leeggeruimd en alles in dozen opgeborgen. In de afgelopen weken is die ruimte omgebouwd tot walk-in-closet, en als alles goed is kunnen we dus volgende week eindelijk de nieuwe werkplek gaan opbouwen.
Op zijn vroegst dus over een week of drie pas weer aan de klieder.
Nog even geduld dan maar :)

Ik ben de werkplek hier ook langzaam aan het inrichten. Heb nog teveel rotzooi rondslingeren momenteel, maar ben langzaam orde aan het scheppen. Dat werkt gewoon veel fijner heb ik al gemerkt.

Enige wat ik nog zoek is een geschikte verrijdbare tafel voor m'n airbrushcabine. Hij staat nu in een krap hoekje, en werken voelt dan heel claustrofobisch.

Soms denk ik er wel eens aan om de kleinste kamer waar nu een bank en TV staat om te toveren naar een hobbykamer, alleen dan moet ik de bank en TV dus dumpen en dat wil ik niet doen ook al zit ik er niet vaak. Tevens ben ik niet zo gigantisch fanatiek met de hobby dat een toegewijde kamer gerechtvaardigd is eigenlijk. Heb op de beperkte ruimte die ik nu heb toch al een aantal behoorlijk grote projecten succesvol afgesloten...

Maar wie weet... ooit :P
pi_178034836
Aangezien bij ons het hele gezin altijd samen zit te knutselen is de eettafel gewoon echt veel te klein geworden, en de hobbykamer was niet veel ruimer. Vandaar dus nu een groot deel van de slaapkamer voorzien van praktische werkruimte: bijna 4 meter aanrechtblad met daaronder in het midden en aan de uiteindes keukenkastjes. En aan één van de kopse kanten zetten we dan het knutselbureautje van mijn dochter zodat zij op haar eigen hoogte kan werken. Dan kunnen we weer lekker met zijn drietjes kliederen.

Woensdag is mijn dochter (van 6) overigens vol overgave bezig geweest met een gipsen beeldjes van Frozen.


De beeldjes zijn 5 cm hoog en Olaf de sneeuwpop vond ze maar niks: daar viel immers alleen een neus en wat ogen te schilderen. Dus die heeft ze weer achterin de kast gezet.
pi_178034993
Leuk zeg O+
pi_178035058
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:19 schreef Faxie het volgende:
Leuk zeg O+
ja, ze is er ook helemaal trots op. Zeheeft ook nog een setje staan van een cm of 7,5 en die vindt ze veel leuker. Daar zit tenminste ook wat detail in: structuur in de haren, opdruk op de jurk etc.

Maar het liefst schildert ze onze game-miniaturen. want (om met haar woorden te spreken): 'Dat is pas ECHT klein en dus leuk!'
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:25:04 #50
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178035079
Als ze met 6 dit al zo kan dan zit er wel een talentje in hoor. Goede matchende kleuren ook.
pi_178035229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:25 schreef ChrisCarter het volgende:
Als ze met 6 dit al zo kan dan zit er wel een talentje in hoor. Goede matchende kleuren ook.
Ja, het is een echte creatieveling. Vooral het gevoel detail dat ze heeft is opvallend.

Bij deze twee is ze echt bijna een uur bezig geweest met het uitzoeken van de juiste kleuren. Bij de haren van Anna kun je nog zien dat ze eerst een andere kleur gebruikte had, maar die was niet oranje genoeg naar haar smaak. Dus toen kwam de in ons huis inmiddels gevleugelde uitspraak "het is maar verf, er kan altijd een laagje overheen"
pi_178080258
Oh wauw, dit is wel echt heel mini allemaal zeg :o Echt supergaaf! _O_
En je dochter heeft ook echt talent zeg, super leuk O+
Zou fijn zijn als die werkplek straks klaar is en jullie alle ruimte hebben als gezin om te knutselen :D
pi_178081461
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:30 schreef _Hestia_ het volgende:
Oh wauw, dit is wel echt heel mini allemaal zeg :o Echt supergaaf! _O_
En je dochter heeft ook echt talent zeg, super leuk O+
Zou fijn zijn als die werkplek straks klaar is en jullie alle ruimte hebben als gezin om te knutselen :D
Ja, zou inderdaad heel fijn zijn. Vandaag echter gemerkt dat we wat vertraging op gaan lopen. Bij het verwijderen van de schuifdeuren kwamen we erachter dat er lekkage is geweest doordat de afvoerslang van de droger uit de afvoer is geschoten thema de afgelopen maand.
Nu is de betonvloer dus zeiknat, net zoals de muur en het laminaat.

Dat moeten we dus eerst allemaal oplossen :(
pi_178081501
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:20 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ja, zou inderdaad heel fijn zijn. Vandaag echter gemerkt dat we wat vertraging op gaan lopen. Bij het verwijderen van de schuifdeuren kwamen we erachter dat er lekkage is geweest doordat de afvoerslang van de droger uit de afvoer is geschoten thema de afgelopen maand.
Nu is de betonvloer dus zeiknat, net zoals de muur en het laminaat.

Dat moeten we dus eerst allemaal oplossen :(
Oh jeetje dat is een tegenvaller zeg :(
pi_178403475
Basis setje kleuren binnen *O*

pi_178603679
Had deze ook besteld, en die is ondertussen binnen *O*

Is een resin kit, dus past hier in principe ook wel volgens mij :P

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')