Uit eigen collectie?quote:Op zaterdag 16 september 2017 10:39 schreef MCH het volgende:
Indiase nachttreinengenot
[ afbeelding ]
De bordjes volgen?quote:Op zaterdag 16 september 2017 10:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor mij ! Hoe vind je de doucheruimte op een station ?
Kom je in zo'n 'slaaptrein' ook daadwerkelijk aan slapen toe? Ik ben niet heel erg viezig aangelegd verder, maar na een paar uurtjes in zo'n trein zou ik een bad in Dettol willen nemen.quote:
Op den duur went alles he. Het ticketsysteem in India werkt heel apart met wachtlijsten maar ook wachtlijsten dat je sowieso mee mag maar niet per se een bedje hebt. Ik heb dus ook een keer een nachtje gehad dat ik zo'n bedje rechtsboven deelde met m'n reispartner. Moet je dus half zittend/liggend slapenquote:Op zaterdag 16 september 2017 10:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kom je in zo'n 'slaaptrein' ook daadwerkelijk aan slapen toe? Ik ben niet heel erg viezig aangelegd verder, maar na een paar uurtjes in zo'n trein zou ik een bad in Dettol willen nemen.
In een nachttrein wel dan?quote:Op vrijdag 15 september 2017 06:14 schreef Lunatiek het volgende:
En die hogesnelheidstreinen zijn niet ideaal omdat je weinig van het landschap ziet.
Een tablet met deze video en gaanquote:
Ik denk dat ik India maar even overslaquote:Op zaterdag 16 september 2017 10:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Op den duur went alles he. Het ticketsysteem in India werkt heel apart met wachtlijsten maar ook wachtlijsten dat je sowieso mee mag maar niet per se een bedje hebt. Ik heb dus ook een keer een nachtje gehad dat ik zo'n bedje rechtsboven deelde met m'n reispartner. Moet je dus half zittend/liggend slapen
's Ochtendsvroeg met de trein uit Wenen door het Rijndal rijden is hemelsquote:
Ja, maar dat is niet alleen in de nachttrein zo.quote:Op vrijdag 22 september 2017 23:00 schreef PasKai het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden.
Als je solo reist ben je dus erg afhankelijk wie je medepasagiers zijn en wie je vervoert voor in hoeverre je dus op je bagage moet letten en in hoeverre je een oog kunt dicht doen. Maar als ik jullie verhalen zo lees kun je het nog redelijk reisbaar maken.
Volledig mee eens, maar aangezien je in een slaaptrein wilt slapen, geldt dat hier nog meer. Maar ikdenk dat ik er wel een mooie backpacktrip mee kan gaan maken.quote:Op vrijdag 22 september 2017 23:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet alleen in de nachttrein zo.
Die rijdt nog!quote:Op vrijdag 29 september 2017 18:47 schreef lao_tse het volgende:
Bestaat de nachttrein Belgrado - Bar nog eigenlijk?
Daar kwam je de volgende ochtend steevast als een gerookte vis aan, aangezien het in Servie en Crna Gora min of meer verplicht is te roken, het liefst in slaapcabines.
Echt iedereen rookt daar, ook de kinderen volgens mij. Zoiets als Frankrijk 25 jaar geleden (Sur la douce France, meme les chiens fume ).
Ik rook dus niet, maar kon gelukkig gratis meeroken. En dat allemaal voor nog geen 2000 dinar.
Ik kan op de webstek van de Servische Staatsspoorwegen niets terug vinden. Het was wel een toffe manier om uiteindelijk Albanie, Shqiptare, te bereiken via Bar en dan de ochtendbus Bar - Ulcinj - Skhoder.quote:
Aparte trein... Je kunt het traject Wenen-Boedapest in ruim tweeënhalf uur afleggen met de dagtrein, blijft die trein urenlang ergens staan of zo?quote:Op vrijdag 29 september 2017 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik reis vaak met nachttreinen, daaronder afgelopen week nog van Wenen naar Budapest.
Het beddengoed en kussen dat je krijgt, zit in plastic als je het krijgt. Een gemiddelde treinstoel is viezer.quote:Op zaterdag 16 september 2017 10:52 schreef Budapestenaar het volgende:
Kom je in zo'n 'slaaptrein' ook daadwerkelijk aan slapen toe? Ik ben niet heel erg viezig aangelegd verder, maar na een paar uurtjes in zo'n trein zou ik een bad in Dettol willen nemen.
Trek dan je schoenen uit.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 20:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Trein van Thessaloniki naar Sofia:
[ afbeelding ]
Zonder bijbetalen een 6-persoons zitcabine voor ons tweetjes, waarbij de stoelen zoals je kan zien flink onderuit gehaald kunnen worden. De deur kon ook nog op slot. Gordijnen dicht en heerlijk slapen.
Ik lieg. We moesten wél bijbetalen, maar dat was voor de trein, niet voor specifieke stoelen ofzo. De reservering voor de trein was maar liefst ¤ 1 pp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |