abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173760395


Voor Feyenoord wacht woensdagavond de eerste wedstrijd in de groepsfase van de Champions League. Steven Berghuis heeft veel vertrouwen in zijn ploeg. De Rotterdammers ontvangen in eigen huis Manchester City, dat afgelopen weekeinde Liverpool nog van de mat veegde. Desondanks heeft aanvaller Berghuis vertrouwen in een goed resultaat.



"We zullen zien, ik ben er niet om Manchester City te analyseren. Maar in De Kuip is echt niets onmogelijk", zegt Berghuis tegenover het Algemeen Dagblad. De aanvaller kijkt uit naar het avontuur in het miljardenbal, dat volgens hem 'schitterend' is. "Ik wilde het liefst tegen Paris Saint-Germain spelen omdat ik een fan ben van Neymar. Maar Manchester City, Napoli en Shakhtar Donetsk, het zijn schitterende affiches."

"Het kriebelt hoor, daar hoef je niet over te liegen. We willen er een geweldige avond van maken", sluit Jean-Paul Boëtius zich bij zijn ploeggenoot aan. Hij speelde eerder Europese wedstrijden, maar dat is volgens de aanvaller niets vergeleken met het affiche dat hem nu te wachten staat.

"Ik heb met Feyenoord in de voorronde van de Champions League gespeeld toen Besiktas ons uitschakelde", vertelt Boëtius. "Ik heb ook met FC Basel in de voorronde gespeeld, toen Maccabi Tel Aviv te sterk was. En ik heb met Racing Genk vorig seizoen in de Europa League in de kwartfinale gespeeld tegen Celta de Vigo. Maar het stelt allemaal niets voor bij wat we nu gaan meemaken."



- Dit is de eerste officiële ontmoeting ooit tussen Feyenoord en Manchester City.

- Feyenoord heeft zes van de laatste negen wedstrijden tegen Engelse clubs verloren, in alle competities: twee zeges, één remise.

- Manchester City kwam echter in de laatste twee uitwedstrijden tegen een Nederlandse tegenstander niet tot winst: één remise, één nederlaag.

- Feyenoord komt voor de vijfde keer in de groepsfase van de Champions League uit, en de eerste keer sinds 2002/03. PSV (15) en Ajax (13) waren vaker deelnemer.

- Feyenoord drong in de voorgaande vier deelnames aan de Champions League nooit door tot de knock out-fase van het toernooi.

- Feyenoord heeft slechts twee van zijn laatste vijftien Champions League-wedstrijden gewonnen: zes remises, zeven nederlagen.

- Het is voor Manchester City de zevende opeenvolgende deelname aan de Champions League. De Engelsen kwamen slechts één keer langs de laatste zestien, in 2015/16. Toen was Real Madrid in de halve finales te sterk.

- Manchester City heeft niet één van de laatste zes uitwedstrijden in de Champions League gewonnen: drie remises, drie nederlagen. De Engelsen kregen bovendien liefst veertien tegendoelpunten om de oren.

- Niet één van de 36 Champions League-groepswedstrijden van Manchester City eindigde doelpuntloos. De Engelsen kwamen overigens niet verder dan vijf clean sheets.

- Het is voor Giovanni van Bronckhorst de eerste Champions League-campagne als trainer. De oefenmeester van Feyenoord won het toernooi als speler met Barcelona, in 2006.

- Sergio Agüero scoorde in slechts twee van zijn laatste twaalf Champions League-duels (vijf doelpunten). Hij is hoe dan ook de topscorer van Manchester City in het toernooi, met 22 goals in 40 duels.

- Josep Guardiola won de Champions League tweemaal als manager (2009 en 2011, beide met Barcelona). Met een derde trofee zou de oefenmeester van Manchester City het record van Carlo Ancelotti en Bob Paisley evenaren.

- Josep Guardiola bereikte als manager in zeven van zijn acht deelnames aan de Champions League de halve finales. Hij stond sinds 2011 echter niet meer in de finale.




Dacht ik open hem vast. Schijnt niet zo te leven heb ik de indruk. Althans niet onder de Feyenoorders op FOK!. Anders had een andere user hem allang geopend. Maar goed, geen probleem verder. Ben best bereid een handje toe te steken. Liep toch even niet hand in hand naar de vogeltjes te fluiten. Geen idee wie er morgen gaat fluiten. Ik ga voor de scheidsrechter, of Berdien Stenberg moet dwars gaan liggen.

Ze moeten in Rotterdam-zuid natuurlijk nog wennen aan het hoogste Europese podium. Het drielandenpunt is ook niet in één dag gebouwd, om neer te kunnen kijken op het voetvolk. Dan heb je nog geen successupporters die de helpende hand toesteken. Hoop niet dat ik er nu m'n vingers aan brand, het komt uit een goed hart. 'Het moet alleen gebraden op z'n rug hangen.' Zou Jules Deelder zeggen. Weliswaar een Spartaan, maar dat is John de Wolf ook. Die hebben ze tijdelijk in bruikleen bij Feyenoord. Of is dat een pleonasme? Over Leo gesproken. De Don kijkt vanuit zijn bovenwoning uit op de legendarische bouwvalKuip, en zal diep lurkend aan zijn Cubaanse sigaar verzuchten: 'Ik kwam weer thuis. Keek, zag en overwon. Mede namens DonRaja en de legendarischebouwvalFOK!ker Tong.......FEYENOORD NAAR VÓÓÓÓÓREN!'

:7 w/

:P
pi_173760399
Volgens mij zijn de spelers van Feyenoord een beetje mad
pi_173760406
:')
  woensdag 13 september 2017 @ 21:26:13 #4
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173760411
He rooie stel je niet aan joh.
Fade to Black
pi_173760412
Gefrustreerde debieltjes
pi_173760413
Gaat Feyenoord meer goals of kaarten incasseren?
pi_173760418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:26 schreef Ties02 het volgende:
Gefrustreerde debieltjes
pi_173760419
Doorgesnoven idioten lopen nu ook op het veld.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173760428
Vieze schopploeg dit zeg. Laat je maar van je slechtste kant zien, typisch rotterdams
  woensdag 13 september 2017 @ 21:26:36 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173760429
Echt. Kutzooi

Ik had wel zin in een nog enigszins spannende wedstrijd, maar nee
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173760432
Dit soort tackles houdt het Legioen van.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:26:44 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_173760434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:21 schreef Craptacular het volgende:

[..]

ajax is nooit zo afgeserveerd en weggespeeld als feyenoord nu. het is genant om te kijken
Wedstrijd tegen Salzburg in 2014 niet gezien? :')
pi_173760438
Grote bek = gele kaart

weg ermee. debielen
pi_173760444
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:26 schreef richolio het volgende:
Echt. Kutzooi

Ik had wel zin in een nog enigszins spannende wedstrijd, maar nee
Weer een illusie armer.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173760448
Misschien zijn ze in de war met hockey, dat ze denken dat kaarten voor twee goals tellen of zo
pi_173760449
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:24 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Niemand lacht.
Het was geen grap.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:27:03 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_173760450
Hopelijk maakt City er nog 3 . En dan lekker Vilhena uitlachen
RED ONS HENNIEGOD
pi_173760455
Kramer = viesmad
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173760457
_O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O- :') _O-
pi_173760458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wedstrijd tegen Salzburg in 2014 niet gezien? :')
Post hem nog een keer :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173760459
de kuip is stil. wat raar. "het legioen" staat toch altijd achter het team?
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 21:27:15 #22
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_173760460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:26 schreef KingRoland het volgende:
Grote bek = gele kaart

weg ermee. debielen
en zo is het
What can change the nature of a man?
pi_173760462
Ik zou tijd gaan rekken
pi_173760470
feyenoord heeft pas 1 doelpunt tegen gehad

die andere waren complete bullshit doelpunten

laten we realistische zijn
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173760471
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:26 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Het was geen grap.
Wat wou je er dan mee bereiken?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')