abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 19:15:54 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173756780
De salafistische organisatie alFitrah implodeert. Als gevolg van grote financiële problemen en gedwongen pandontruiming hebben ouders besloten hun kinderen die daar lessen volgen weg te halen. Ook zijn leraren vertrokken. Een bestuurslid is opgestapt door onenigheid met imam Suhayb Salam opgestapt.



Twee weken geleden besloot de rechtbank na een kort geding dat alFitrah het pand aan de Pahud de Mortangesdreef in Overvecht binnen een maand moest verlaten. De organisatie van de omstreden imam Suhayb Salam had opnieuw een behoorlijke huurachterstand opgelopen – inmiddels ruim 100.000 euro – en de rechter vond daarom ontruiming van het pand geoorloofd. Vorige week werd beslag gelegd op een aantal bezittingen van alFitrah.

Ouders met kinderen die islamitische lessen volgen bij alFitrah, voelen aan dat het voortbestaan onder druk staat en hebben besloten hun kinderen daar weg te halen, zo bevestigen meerdere goed ingevoerde bronnen aan het AD. Een woordvoerder van de gemeente Utrecht laat desgevraagd weten deze signalen ook te hebben ontvangen. Ook zijn leraren die lesgaven binnen alFitrah vertrokken. De woede over de handelswijze van alFitrah is binnen de moslimgemeenschap groot, zo blijkt uit reacties op sociale media. Minister Asscher riep eerder ouders op hun kinderen weg te halen bij alFitrah. ,,Deze moskee speelt een kwalijke rol. De Nederlandse samenleving verdient het niet te worden vergiftigd met zieke denkbeelden.”

Onmin
Binnen de organisatie zelf bestaat eveneens veel onmin. Een bestuurslid is onlangs opgestapt na onenigheid met voorzitter Salam over de te voeren koers en de financiële problemen. Hij was pas enkele maanden geleden toegetreden tot het bestuur. Twee maanden geleden stapte ook al een bestuurslid op, zo blijkt uit gegevens van de Kamer van Koophandel. Het bestuur van alFitrah bestaat nu alleen nog uit Salam zelf en diens vrouw.

Salam en alFitrah liggen al jaren onder druk. Inlichtingendienst AIVD houdt de familie al jarenlang in de gaten en justitie onderzoekt of enkele familieleden honderdduizenden euro’s hebben witgewassen. Ook bestaat het vermoeden dat zij terreurgroepen in het buitenland financieel hebben ondersteund. De gemeente Utrecht is bezig met een onderzoek naar de lessen die alFitrah aan jonge kinderen geeft. In een eerder onderzoek werd geconcludeerd dat kinderen mogelijk minder kansen op de arbeidsmarkt hebben als gevolg van de dogmatische, salafistische leer die in de lessen is verwerkt.

https://www.ad.nl/utrecht/leegloop-bij-alfitrah~a49c6622/

Pappen en nat houden dus. Schandalig dat ze nog steeds hun gang kunnen gaan. Waarom wordt het niet gewoon gesloten en definitief de nek omgedraaid :? :{
Een volgende bestuurscrisis is niet meer te verwachten lijkt me. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 13 september 2017 @ 19:36:13 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173757196
Goed nieuws dat die kinderen daar weg zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173757297
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
Goed nieuws dat die kinderen daar weg zijn.
Mja. Doch als de ouders bereid zijn ze naar iets dergelijks te sturen heb ik alsnog weinig hoop voor hun toekomst :P
Conscience do cost.
pi_173757310
Op zich wel handig, zo'n antimakassar alvast op je hoofd ipv op de stoel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173757380
Er is vast wel een of ander islamitisch apenland bereid om ze te sponsoren.
pi_173761841
Als je als ouders daar je kind laat studeren, met de wetenschap dat het de latere kansen op de arbeidsmarkt aanzienlijk verkleint, ben je het doodschoppen ook niet waard. Eigenlijk is het gewoon pure kindermishandeling.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173762029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:07 schreef Hathor het volgende:
Als je als ouders daar je kind laat studeren, met de wetenschap dat het de latere kansen op de arbeidsmarkt aanzienlijk verkleint, ben je het doodschoppen ook niet waard. Eigenlijk is het gewoon pure kindermishandeling.
Als het maar vrome moslims worden die braaf 5 keer per dag het bidkleedje uitrollen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173762093
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als het maar vrome moslims worden die braaf 5 keer per dag het bidkleedje uitrollen.
Allemaal prima, maar brood brengt het niet op de plank, en dat zouden die ouders zich toch moeten beseffen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173762240
Onder het mom van "huurachterstand" kunnen ze de boel ontruimen. Maarre.. Zijn er ook èchte plannen om sektes als deze juridisch te mogen vervolgen/opdoeken? Ik heb het idee dat wat daar gepredikt wordt, de honden geen brood van lusten. Wilders moest al met 3x minder voor de rechter verantwoording afleggen. Dat hoeft hier niet want "vrijheid van geloof" (dat joden varkens zijn en net als homo's dood moeten)?
Racist
pi_173762242
100.000 euro een "behoorlijke huurachterstand". _O-
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173762313
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:18 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
100.000 euro een "behoorlijke huurachterstand". _O-
En gewoon nog steeds in dat pand zitten he. Als ik vanaf nu stop met huur betalen, sta ik over drie maanden op straat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173762374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En gewoon nog steeds in dat pand zitten he. Als ik vanaf nu stop met huur betalen, sta ik over drie maanden op straat.
Misschien was de huur ¤33.333 per maand?
Racist
pi_173762446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Allemaal prima, maar brood brengt het niet op de plank, en dat zouden die ouders zich toch moeten beseffen.
Bij veel mensen blijkt dat toch van ondergeschikt belang anders hou je je kind natuurlijk verre van zo'n school.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173762450
Als iemand erachter komt dat je daar op school hebt gezeten halen ze je sollicitatie gelijk door de shredder, en terecht _O- Naja misschien kunnen ze nog bij een shoarmazaak aan de slag oid
pi_173762510
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:21 schreef Toga het volgende:

[..]

Misschien was de huur ¤33.333 per maand?
Zelfs dat zouden ze makkelijk moeten hebben kunnen ophoesten, als de verhalen kloppen over die donaties uit Koeweit. Ik heb het idee dat imam Salami ergens een goed gespekte bankrekening heeft op de Kaaimaneilanden. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173762527
zie 'm eens zitten, onze traditionele salafist die alles hetzelfde doet als in de eeuwen na Mohammed.
Internet, auto, microfoontje, mobieltje, doorzonwoninginkje etc etc etc.

Maar voor de rest allemaal strict volgens de traditie.

Zo lust ik er nog wel een paar.
pi_173762589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zelfs dat zouden ze makkelijk moeten hebben kunnen ophoesten, als de verhalen kloppen over die donaties uit Koeweit. Ik heb het idee dat imam Salami ergens een goed gespekte bankrekening heeft op de Kaaimaneilanden. :')
Nounounounou, Salami en spek, dat gaat natuurlijk niet samen met hun leer.
Racist
pi_173762606
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En gewoon nog steeds in dat pand zitten he. Als ik vanaf nu stop met huur betalen, sta ik over drie maanden op straat.
Een pandje in Overvecht, als dat meer dan 2000/maand is, ben je hard opgelicht. 4 jaar "huurachterstand", hébben ze ooit wel es huur betaald?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173762646
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:27 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Een pandje in Overvecht, als dat meer dan 2000/maand is, ben je hard opgelicht. 4 jaar "huurachterstand", hébben ze ooit wel es huur betaald?
Denk het niet dan. Die hebben vanaf het begin de hand op de knip gehouden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173762682
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:27 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Een pandje in Overvecht, als dat meer dan 2000/maand is, ben je hard opgelicht. 4 jaar "huurachterstand", hébben ze ooit wel es huur betaald?
Mooie praatjes hadden ze zeker. "Ja meneer we hebben net een deal met de bank, de huur staat er als het goed is volgende maand of de maand daarna op uw rekening" etc...
pi_173762773
...en zoniet, bent u uitgenodigd mee te gaan op de hadj. Als u Allah in uw hart sluit, is geld soberso overbodig...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173762790
En zijn vrouw zit ook in het bestuur, dus dubbel inkomen in huize Salam. Normaal gesproken zijn salafisten niet zo voor werkende vrouwen, maar in dit geval is het geen probleem. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173763080
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:32 schreef Hathor het volgende:
En zijn vrouw zit ook in het bestuur, dus dubbel inkomen in huize Salam. Normaal gesproken zijn salafisten niet zo voor werkende vrouwen, maar in dit geval is het geen probleem. _O-
Salafisme 2.0 :')

Dit mannetje kan straks mooi z'n woede koelen op jihad in Syrie, waar boze salafisten als jihadis naartoe reizen.
pi_173763143
Echte salafisten poetsen hun tanden met een stuk hout.
pi_173763219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Allemaal prima, maar brood brengt het niet op de plank, en dat zouden die ouders zich toch moeten beseffen.
Het brood komt evengoed wel op de plank via de bijstand hoor.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')