abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173758021
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:43 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij gerookt hebt maar ik denk dat je de dosering wel wat naar beneden mag schroeven.
Lekker gemakkelijk hè, niet inhoudelijk reageren maar op de persoon spelen.
pi_173758036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:02 schreef probeer het volgende:
Dus de vroege millennial mag boeten voor de 'na ons de zondvloed'-houding van de babyboomers die de ruif van de verzorgingsstaat leeggevroten hebben, maar wanneer er voor hun wellicht wat te verdelen valt, moet er opeens naar de toekomst gekeken worden en is dat weer voor de volgende generatie?

En ja, kom maar met de 'ahh zielige millennial'-shitposts zonder enige economische onderbouwing.
Ugh. Ben dit jaar in maart begonnen met werken en ontvang dus 10x salaris dit jaar. Dat zorgt er voor dat ik dit jaar nog 200 euro per maand huurtoeslag en 77 euro per maand zorgtoeslag krijg. Volgend jaar 12x salaris ontvangen zorgt er voor dat ik alleen nog 13 euro per maand aan zorgtoeslag kan krijgen. Bruto in salaris ga ik er ruim 4000 op vooruit, wat netto ongeveer 2000 zou zijn. Aan toeslagen ontvang ik meer dan 3000 minder :')

Ga er al met al 1000 euro op achteruit, doordat ik een volledig jaar ga werken..

Wat de overheidsfinanciën betreft snap ik eigenlijk niet waarom de BTW verhoging niet terug gedraaid wordt? Lijkt me een van de eerlijkste manieren om mensen meer geld over te laten houden. Gok ook zomaar dat het goed is voor de consumentenbestedingen.
pi_173758413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:20 schreef torentje het volgende:

[..]

Lekker gemakkelijk hè, niet inhoudelijk reageren maar op de persoon spelen.
Prima jongen, daar gaan we.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Toch vermoed ik dat de mooie zwakkere kleinere mannen(zoals gewoonlijk) nooit iets zullen krijgen van die gelden. Ook al zouden ze Nederlander zijn. Die gelden zullen wel verdeeld worden onder de inmiddels vele lange lelijke krachtige mannen. Mij maak jij namelijk niets wijs. Ons kent ons.
Ten eerste is het serieus nemen van iemand die de termen: "kleinere zwakke mannen" en vooral het pareltje "langere lelijke krachtige mannen"
bezigt erg lastig.

Verder herhaalde ik de stelling van de betreffende partijen die vinden dat het geld in onderwijs en zorg gestoken moet worden en beargumenteerde daarbij waarom ik denk dat iedere Nederlander daar op korte termijn op vooruit zal gaan.

Hierop gaf jij geen enkel tegenargument alleen wat BNW gebrabbel en de claim dat ik jou iets probeer wijs te maken.

Ik ben maar een 24 jarige filiaalmanager, denk jij nou echt dat ik jou iets wijs probeer te maken namens het "ons kent ons" kliekje?


Geef eens wat tegenargumenten, misschien dat er dan nog wat te discusseren valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckyseven op 13-09-2017 20:42:43 ]
  woensdag 13 september 2017 @ 20:54:19 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173759069
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
Lekker weer vier jaar de schatkist leegscheppen om tegen die tijd met zijn allen heel verbaasd te roepen dat er tig miljard bezuinigd moet worden.

Nee dus. Terechte keuze van Rutte.
Door geld terug de economie in te pompen help je die vooruit. Op de plank laten liggen koop je niks voor en weet je dat het via allerlei gaatjes straks alsnog verdwenen is.
pi_173760740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:20 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ugh. Ben dit jaar in maart begonnen met werken en ontvang dus 10x salaris dit jaar. Dat zorgt er voor dat ik dit jaar nog 200 euro per maand huurtoeslag en 77 euro per maand zorgtoeslag krijg. Volgend jaar 12x salaris ontvangen zorgt er voor dat ik alleen nog 13 euro per maand aan zorgtoeslag kan krijgen. Bruto in salaris ga ik er ruim 4000 op vooruit, wat netto ongeveer 2000 zou zijn. Aan toeslagen ontvang ik meer dan 3000 minder :')

Ga er al met al 1000 euro op achteruit, doordat ik een volledig jaar ga werken..

Wat de overheidsfinanciën betreft snap ik eigenlijk niet waarom de BTW verhoging niet terug gedraaid wordt? Lijkt me een van de eerlijkste manieren om mensen meer geld over te laten houden. Gok ook zomaar dat het goed is voor de consumentenbestedingen.
Welkom in het linkse paradijs wat wij Nederland noemen.
pi_173765747
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:35 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Prima jongen, daar gaan we.

[..]

Ten eerste is het serieus nemen van iemand die de termen: "kleinere zwakke mannen" en vooral het pareltje "langere lelijke krachtige mannen"
bezigt erg lastig.

Verder herhaalde ik de stelling van de betreffende partijen die vinden dat het geld in onderwijs en zorg gestoken moet worden en beargumenteerde daarbij waarom ik denk dat iedere Nederlander daar op korte termijn op vooruit zal gaan.

Hierop gaf jij geen enkel tegenargument alleen wat BNW gebrabbel en de claim dat ik jou iets probeer wijs te maken.

Ik ben maar een 24 jarige filiaalmanager, denk jij nou echt dat ik jou iets wijs probeer te maken namens het "ons kent ons" kliekje?

Geef eens wat tegenargumenten, misschien dat er dan nog wat te discusseren valt.
Dus jij hebt moeite met de termen die ik gebruik? Het verschil in lengte mag niet worden benoemt? Ook het verschil tussen mooi of lelijk van uiterlijk mag niet worden benoemt? Evenals als het verschil tussen krachtig en zwak mag niet worden benoemt? Jij maakt dan wel een grote blunder, door moeilijk te doen over die termen. Geen wonder dat er nu inmiddels zoveel fout gaat, aangezien men de lelijkerds helpt door moeilijk te doen over gebruikte termen. Zodat de lelijkerds weer kunnen lachen en niet meer gekweld worden. Triest.
pi_173766279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 06:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Dus jij hebt moeite met de termen die ik gebruik? Het verschil in lengte mag niet worden benoemt? Ook het verschil tussen mooi of lelijk van uiterlijk mag niet worden benoemt? Evenals als het verschil tussen krachtig en zwak mag niet worden benoemt? Jij maakt dan wel een grote blunder, door moeilijk te doen over die termen. Geen wonder dat er nu inmiddels zoveel fout gaat, aangezien men de lelijkerds helpt door moeilijk te doen over gebruikte termen. Zodat de lelijkerds weer kunnen lachen en niet meer gekweld worden. Triest.
Ga toch ergens anders trollen.
pi_173766762
Ik zie wel wat in lastenverlichting voor de hardwerkende Jan Modaal.

Die gast heeft dringend een schouderklopje nodig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 september 2017 @ 10:54:04 #34
307622 Perox
(niet de echte)
pi_173768391
Niks doen met geld dat over is!?
Ben niet voor op de plank leggen, dan kun je net zo goed de staatsschuld verminderen ermee.

Investeren in (ouderen-)zorg en onderwijs! En trek wat geld uit voor fatsoenlijk openbaar vervoer.
pi_173768514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag, HRA (dat is geen subsidie maar daar moeten we ook vanaf), etc.

Allemaal overbodige inkomenspolitiek en overbodig rondpompen van geld.
De grote effect van deze toeslagen en de HRA moet inderdaad veel meer worden teruggebracht.
Ik heb deze week net weer een aangifte inkomstenbelasting ingediend waarbij een aftrekpost van ¤ 3000,-- een besparing (= winst) oplevert van ¤ 3900,-- doordat diegene nu weer onder de huurtoeslaggrens kwam.

Om dezelfde reden heb ik eerder iemand een bijbaantje van ¤ 2.500,-- op jaarbasis laten opzeggen, omdat die er netto meer van overhield zonder bijbaan.
pi_173768569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, als je mensen 300 euro huurtoeslag geeft kunnen ze een veel hogere huur betalen. Daar spelen verhuurders natuurlijk op in. Idem met de absurde prijzen voor de kinderopvang.
Je gaat voor het gemak even voorbij aan de mogelijkheid dat mensen door verlies van hun baan een inkomensval hebben, al vele jaren wonen op het zelfde adres maar ineens als scheefhuurder neergezet werden en de huur per jaar 4 procent omhoog ging, zelfs voor mensen die een laag inkomen hebben ging het minimaal 2,5 procent omhoog.
Natuurlijk kunnen die subsidies weg, maar pas wanneer het inkomen ook voldoende is om van te kunnen leven na de vaste lasten.
Zo moet ook de HRA gewoon helemaal geschrapt, zeker voor mensen die modaal en hoger verdienen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173768600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:20 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ugh. Ben dit jaar in maart begonnen met werken en ontvang dus 10x salaris dit jaar. Dat zorgt er voor dat ik dit jaar nog 200 euro per maand huurtoeslag en 77 euro per maand zorgtoeslag krijg. Volgend jaar 12x salaris ontvangen zorgt er voor dat ik alleen nog 13 euro per maand aan zorgtoeslag kan krijgen. Bruto in salaris ga ik er ruim 4000 op vooruit, wat netto ongeveer 2000 zou zijn. Aan toeslagen ontvang ik meer dan 3000 minder :')

Ga er al met al 1000 euro op achteruit, doordat ik een volledig jaar ga werken..

Wat de overheidsfinanciën betreft snap ik eigenlijk niet waarom de BTW verhoging niet terug gedraaid wordt? Lijkt me een van de eerlijkste manieren om mensen meer geld over te laten houden. Gok ook zomaar dat het goed is voor de consumentenbestedingen.
Lenin en Mao zouden zich in hun graf omkeren, als zij wisten dat op deze manier mensen voor de gek konden worden gehouden, waardoor ze wel effectief willen werken zonder er persoonlijk op vooruit te gaan.
pi_173768678
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:04 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Je gaat voor het gemak even voorbij aan de mogelijkheid dat mensen door verlies van hun baan een inkomensval hebben, al vele jaren wonen op het zelfde adres maar ineens als scheefhuurder neergezet werden en de huur per jaar 4 procent omhoog ging, zelfs voor mensen die een laag inkomen hebben ging het minimaal 2,5 procent omhoog.
Natuurlijk kunnen die subsidies weg, maar pas wanneer het inkomen ook voldoende is om van te kunnen leven na de vaste lasten.
Zo moet ook de HRA gewoon helemaal geschrapt, zeker voor mensen die modaal en hoger verdienen.
In meen dat 13 miljard belastinggeld per jaar weer teruggaat naar de mensen vanwege de HRA-aftrek.
Ga er gerust maar vanuit dat meer dan 80% van dit bedrag teruggaat naar de mensen met modaal en hoger inkomen.
Ik denk zelf eerder dat het in de buurt van 90% zit.

Mijn idee: HRA-afschaffen, algemene korting en arbeidskorting niet meer inperken bij een inkomen van boven de ¤ 20.000. En de tarieven van de schijven in Box-1 kunnen fors naar beneden.
  donderdag 14 september 2017 @ 11:22:53 #39
3542 Gia
User under construction
pi_173768934
Ik denk dat die problemen in de toekomst best mee zullen vallen.
Er zijn namelijk nogal wat mensen die nu tussen de 50 en 60 zijn, die al vanaf hun 13de roken en drinken. Je ziet ook steeds meer voorbeelden van vroeg dementerende mensen. Akkoord, die hebben hulp nodig, maar die leven, over het algemeen, niet tot hun 95ste.
De mensen die wel echt oud kunnen worden, hebben best gezond geleefd, en ook dat zal best een redelijk aantal zijn. Maar breidt hiervoor de kleinschalig wonen projecten uit, of blaas het bejaardentehuis nieuw leven in, in plaats van deze mensen te laten vereenzamen in hun seniorenwoning, waarvoor de hulp werkelijk tekort schiet, want dat is te duur.

Verder ben ik wel voorstander van een nationaal ziekenfonds.
Nu heeft elke ziektekostenverzekeraar, en er zijn er 61!, een algemeen directeur met staf, voor elke districtskantoor een onderdirecteur met staf, voor elke afdeling een afdelingshoofd met secretaresse. Reken eens uit wat die per jaar verdienen....
Dat kan terug naar één algemene directeur van het nationaal ziekenfonds en onderdirecteuren voor zo'n 9 districtskantoren, met afdelingshoofden.
Dat geld kan allemaal terug in de pot. Dan kunnen de premies omlaag en het eigen risico afgeschaft worden.
  donderdag 14 september 2017 @ 11:30:21 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173769098
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In meen dat 13 miljard belastinggeld per jaar weer teruggaat naar de mensen vanwege de HRA-aftrek.
Ga er gerust maar vanuit dat meer dan 80% van dit bedrag teruggaat naar de mensen met modaal en hoger inkomen.
Ik denk zelf eerder dat het in de buurt van 90% zit.

Mijn idee: HRA-afschaffen, algemene korting en arbeidskorting niet meer inperken bij een inkomen van boven de ¤ 20.000. En de tarieven van de schijven in Box-1 kunnen fors naar beneden.
Als je denkt dat er belastinggeld 'gaat' naar de Hypotheekrenteaftrek-aftrek dan heb je denk ik niet helemaal begrepen hoe dat concept in elkaar zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173769136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:20 schreef Montagui het volgende:
Ik zie wel wat in lastenverlichting voor de hardwerkende Jan Modaal.

Die gast heeft dringend een schouderklopje nodig.
Lastenverlichting is altijd een goed idee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173769175
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je denkt dat er belastinggeld 'gaat' naar de Hypotheekrenteaftrek-aftrek dan heb je denk ik niet helemaal begrepen hoe dat concept in elkaar zit.
Het concept is juist dat de mensen in Nederland de hoge belastingtarieven accepteren, want ze focussen zich op een aftrekpost.
pi_173769282
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:01 schreef Idisrom het volgende:

Om dezelfde reden heb ik eerder iemand een bijbaantje van ¤ 2.500,-- op jaarbasis laten opzeggen, omdat die er netto meer van overhield zonder bijbaan.
Godverdomme zeg :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')