abonnement Unibet Coolblue
pi_173755529
Hallo allemaal!

Na een aantal jaar in het buitenland gestudeerd te hebben keer ik terug naar Nederland om een natuurkunde PhD te beginnen aan de TU Delft (gedurende de komende 4 jaar). Ik zoek echter wat advies over waar het leuk is om te gaan wonen, aangezien ik mijn studententijd volledig in het buitenland gewoond heb (en opgegroeid ben buiten de grotere steden).

Mijn belangrijkste criteria zijn eigenlijk dat het een iets wat grotere stad is met genoeg studenten/starters zodat ik wat mensen van mijn leeftijd/periode van het leven kan leren kennen (en niet perse alleen maar beta's, weet ik uit ervaring), en dat ik binnen afzienbare tijd naar de TU kan met het OV. Ik was namelijk niet meteen van plan om een auto te kopen, en zit met de spits liever in de trein (lees: sta) dan in de file. Wat afzienbare tijd is is natuurlijk lastig, voor mijn gevoel zou ik niet langer dan een uur erover willen doen, al is het voor mij nooit langer dan een half uur geweest.

Op basis van het bovenstaande kwam ik eigenlijk tot 4 opties: Delft zelf, Leiden, Rotterdam, of Den Haag. Utrecht en Amsterdam hebben eigenlijk allebei mijn voorkeur boven deze steden qua wat ik ervan ken en wat ik van vrienden weet, maar dan ben ik al gauw anderhalf uur bezig tweemaaldaags, en dat vind ik (voor nu) toch wat lang.

Graag zou ik jullie meningen horen over hoe het is om in deze steden te wonen, zeg voor mensen in de leeftijd 20-30, en waar jullie voor zouden gaan.

Ik moet er misschien bijzeggen dat de meest voor de hand liggende optie Delft zelf is, maar het feit dat ik me al 99% van de tijd op mijn werk onder een beta publiek bevind schrikt me daar toch ietswat van af, juist omdat ik niet wil dat de exacte wetenschap ook mijn hele privé leven in beslag neemt. In het buitenland woonde ik met studenten die alles behalve beta opleidingen deden, wat eigenlijk wel erg leuk is, dat wanneer je thuis komt de knop omgaat. Maar goed, misschien is dit in Delft niet perse een probleem hoeft te zijn. Ik hoor ook van bijna iedereen dat het een enorm leuk stadje is. En ergens anders wonen gaat natuurlijk ten koste van reistijd, elke dag..
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 18:07:16 #2
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173755722
Den Haag _O_
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_173755776
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:07 schreef Mortaxx het volgende:
Den Haag _O_
Ja? Den Haag is een interessante optie tussen de andere steden, omdat het natuurlijk een stad is met een hoge school, en met veel werkenden. Dat is een ander publiek dan zo'n universiteitsstadje als Delft (en Leiden?), maar dat is misschien helemaal niet verkeerd. Rotterdam zie ik dan weer voor me als een combinatie daarvan. Maar het is zeker iets om te overwegen, ook omdat het natuurlijk goed connected is met alles.
pi_173755844
Rotterdam of Delft zou ik juist zeggen.
Ga er eens sfeer proeven?
pi_173755927
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:56 schreef janpeter3 het volgende:

Ik moet er misschien bijzeggen dat de meest voor de hand liggende optie Delft zelf is, maar het feit dat ik me al 99% van de tijd op mijn werk onder een beta publiek bevind schrikt me daar toch ietswat van af, juist omdat ik niet wil dat de exacte wetenschap ook mijn hele privé leven in beslag neemt.
Want iedereen in Delft is een bèta-persoon?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_173756611
Leiden is een toffe stad, ook na je studie, maar dat laatste is niet iedereen met me eens.
Ben je net afgestudeerd is Den Haag misschien een leuk alternatief.
Leiden is wat meer een studentenstad, voor na de studie kiezen mensen eerder voor Den Haag.
pi_173762121
Wat dacht je van Delft?

Als je in de stad wil wonen zou ik Rotterdam of Amsterdam doen. Utrecht is wel een stad maar doet toch anders aan. Mist het internationale.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173763349
Persoonlijk zou ik voor DH gaan omdat het juist niet studentikoos is, alternatief RD met als voordeel dat woonruimte daar hopelijk makkelijker te krijgen is.
pi_174280232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:57 schreef Harmankardon het volgende:
Persoonlijk zou ik voor DH gaan omdat het juist niet studentikoos is, alternatief RD met als voordeel dat woonruimte daar hopelijk makkelijker te krijgen is.
Zoetermeer heeft dat voordeel ook, plus een rechtstreekse bus naar de TU.
pi_174283499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:04 schreef DoubleDip het volgende:
Leiden is een toffe stad, ook na je studie, maar dat laatste is niet iedereen met me eens.
Ben je net afgestudeerd is Den Haag misschien een leuk alternatief.
Leiden is wat meer een studentenstad, voor na de studie kiezen mensen eerder voor Den Haag.
Leiden --- Delft is ruim 20 minuten met de trein wat net iets te ver is om steeds te moeten reizen. Dan zou Delft of Den Haag logischer zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_174349380
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Leiden --- Delft is ruim 20 minuten met de trein wat net iets te ver is om steeds te moeten reizen. Dan zou Delft of Den Haag logischer zijn.
Nou poepoe 20 minuten? Das niks hoor. Ben je een half uurtje onderweg ofzo, of drie kwartier.
pi_174351835
'Eckte' bazen die komen gewoon naar Rotterdam om daar de "hotness" vd stad te proeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')