*** studentquote:Op woensdag 13 september 2017 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Technisch gezien al 2 dagen, maar ach
Het weekend begint morgen pas.
M2quote:
Ja, dag. Jou gebruikte ik om op de hoogte te blijven.quote:Op woensdag 13 september 2017 19:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
M2
De rest van het raceseizoen geen vrijdagen meer vrij om FP's te volgen en/of cappen
we krijgen nog races in de avonden, dus fp in de avond kijkenquote:Op woensdag 13 september 2017 19:15 schreef SnowOokami het volgende:
Heb het helaas ook druk aankomende weken, heb normaal om de week op vrijdag vrij... alleen aankomende tijd niet maar goed dan maar geen FP's.
Ik ben vrijdag alleen tussen 19 en 20 thuis. Dat wordt lastigquote:Op woensdag 13 september 2017 19:26 schreef F1gamer het volgende:
[..]
we krijgen nog races in de avonden, dus fp in de avond kijken
maar kan je niet op vrijdag 4 uren werken? (je werkt toch 36 uur, toch?)
Klopt werk 36u; Singapore mis ik iig, Maleisië weet ik nog niet, Japan sla ik sowieso niet over. Alleen die laatste 2 zijn 's ochtendsquote:Op woensdag 13 september 2017 19:26 schreef F1gamer het volgende:
[..]
we krijgen nog races in de avonden, dus fp in de avond kijken
maar kan je niet op vrijdag 4 uren werken? (je werkt toch 36 uur, toch?)
Bwoah, Ik ga de race van Singapore missen, want andere dingen gepland op die dag.quote:Op woensdag 13 september 2017 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben vrijdag alleen tussen 19 en 20 thuis. Dat wordt lastig
Slecht gepland dan.quote:Op woensdag 13 september 2017 19:31 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Bwoah, Ik ga de race van Singapore missen, want andere dingen gepland op die dag.
quote:Op woensdag 13 september 2017 19:31 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Bwoah, Ik ga de race van Singapore missen, want andere dingen gepland op die dag.
Je krijgt er één.quote:Op woensdag 13 september 2017 20:24 schreef F1gamer het volgende:
Voor mij wordt het Singapore en misschien Maleisië
Hangt er beetje van in welk weekeind mijn broer zijn verjaardag wil vierenquote:
Had na de kwali van Italië afgesproken... maar die duurde zo lang dat die ik alsnog live heb gemist, pff merkte dat ik dat toch niet zo tof vondquote:Op woensdag 13 september 2017 20:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had één joker, die is in Italië ingezet. Verder alles live gezien
Mooi staaltje engineering.quote:
Omdat mij werd verteld dat de reden van het olieverbanden was dat het niet om pk's ging maar om het onderdrukken van de detonatie in het ontstekingsproces. Omdat de motor maar 1m30 0,2s op de concurrentie hoeft te hebben aangezien in de race de luchtweerstand toch je tegenstander op afstand zal houden, dus het ging om 5 min.quote:Op woensdag 13 september 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Laatste kans op? Een stoeltje bij Mercedes? Het wereldkampioenschap?
En hoe kom je erbij dat Ferrari en Mercedes de ERS gebruiken voor de quali boost en niet gewoon de ontsteking aanpassen? Honda heeft sinds Spa ook een quali boost, maar die halen ze niet uit de ERS.
Niet leuk om te horen? Wat niet? Een puur speculatief verhaal gebaseerd op totale fantasie?quote:Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.
Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Vooral dit stukkie 😂quote:Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.
Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Ik snap niet helemaal wat de relevantie is tussen Max en de engine maps van klanten/fabrieksteam.quote:Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.
Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Max herschrijft die elke avond voor wat meer PK's. duuhquote:Op donderdag 14 september 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat de relevantie is tussen Max en de engine maps van klanten/fabrieksteam.
gaaf, dat wil ik ook doen bij m'n auto.quote:Op donderdag 14 september 2017 07:50 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Max herschrijft die elke avond voor wat meer PK's. duuh
quote:by Wazari » 14 Sep 2017, 07:43
Without going into details, the roll-out of the "Spec 4" whether this season or next will not have the "teething" problems that this current PU had. It will have been more "seasoned" that any other PU even before it gets attached to the chassis. The chassis to PU relationship is the biggest unknown but typically not a big hurdle unless the layout and weight distribution deltas between the old/new PU's are significant.
I am confident that the next configuration PU will be a pleasant surprise. Also don't place too much credence to the HP deltas published by journalists. Some of the figures make me laugh out loud. As I said before, ERS management and fuel efficiency are the biggest hurdles now and the hurdles are getting much smaller.
Krijg ik mijn Ziggo Sport abonnementsgeld teruggestort dan?quote:Op donderdag 14 september 2017 08:33 schreef nils7 het volgende:
Vanaf vandaag kun je heel het weekend gratis F1 kijken bij Ziggo, maar dat zullen de meesten hier al wel weten neem ik aan?
Ik hoop het Zorro, Ik hoop het.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Krijg ik mijn Ziggo Sport abonnementsgeld teruggestort dan?
Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid )quote:
ben ik wel met je eensquote:Op donderdag 14 september 2017 08:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid )
"Voor iedereen te bekijken zonder extra betaling" bekt minder lekker.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid )
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Renault is op dit moment toch veel verder dan Honda zou je zeggen. Een jaar ontwikkelen bij Toro Rosso en dan meteen in de Red Bull, kan erg fout gaan als ze niet 1000% verbeteren. Ben benieuwd wat dit voor RIC en Max gaat betekenen, die krijgen nu met nog meer onzekerheid te maken dan dat ze nu al hebben met de Renault motor.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:04 schreef aesop het volgende:
Hmmm Renault zegt RedBull eind 2018 vaarwel...
Of is het beperken van gezichtsverlies omdat Redbull toch al de keuze heeft gemaakt per 2019 het worksteam van Honda te worden?
Ik zie Renault niet veel verder op het moment hoor, helemaal als je bedenkt dat Honda hun 'size-zero concept' 1,5jaar geleden pas overboord heeft gegooid en toen pas echt met de motor in z'n huidige staat zijn begonnen.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:34 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Renault is op dit moment toch veel verder dan Honda zou je zeggen. Een jaar ontwikkelen bij Toro Rosso en dan meteen in de Red Bull, kan erg fout gaan als ze niet 1000% verbeteren. Ben benieuwd wat dit voor RIC en Max gaat betekenen, die krijgen nu met nog meer onzekerheid te maken dan dat ze nu al hebben met de Renault motor.
Renault zou begin dit jaar een totaal nieuw concept hebben geintroduceert.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik zie Renault niet veel verder op het moment hoor, helemaal als je bedenkt dat Honda hun 'size-zero concept' 1,5jaar geleden pas overboord heeft gegooid en toen pas echt met de motor in z'n huidige staat zijn begonnen.
Hoe lang is Renault al bezig met exact hetzelfde concept 4/5jaar?
Als ik Max of Ricciardo was dan zou ik dit alleen maar als posifief zien. Eindelijk goede steun van een motorleverancier ipv maar een 'klantenteam' zijn.
Ja en dat is mislukt, want volgend jaar komen ze weer met een nieuw concept... daarom zijn er nagenoeg geen updates geweest.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Renault zou begin dit jaar een totaal nieuw concept hebben geintroduceert.
dat had ook een voordeel kunnen zijn, ze wisten al dat Mercedes de beste oplossing had maar hebben hun oren teveel naar McLaren laten hangen wat betreft het size zero conceptquote:Op donderdag 14 september 2017 11:47 schreef Rossdale het volgende:
Vergeet niet dat Honda een jaar later pas met de V6 is ingestapt dan de andere leveranciers. Qua ontwikkeling liggen ze dus een jaar achter en dat verschil zijn ze nog steeds aan het inhalen. De enige manier om dat te doen is door meer risico te nemen met kans op falen.
Dat wordt door Abiteboul tegengesproken. Volgend jaar blijven ze bij dit concept. Dit jaar zijn ze vooral bezig met de betrouwbaarheid en volgend jaar willen ze performancestappen gaan maken.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en dat is mislukt, want volgend jaar komen ze weer met een nieuw concept... daarom zijn er nagenoeg geen updates geweest.
Dat zat er wel in. McLaren heeft ook voor drie jaar een overeenkomst met Renault.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Gelijk 3 jaar
https://www.motorsport.co(...)r-honda-deal-952728/
Dat hangt er vanaf welke stoeltjes beschikbaar zijn en of Honda het gat met Mercedes en Ferrari weet te dichten.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:13 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Honda dus confirmed voor Red Bull. Benieuwd wat dat gaat doen voor RB. Neem aan dat RIC en VER dat jaar pleitte zijn?
Kans dat Max vertrekt is groter aangezien McLaren zomaar het derde team kan zijn komend jaar, en dan gaat de clausule dat Max weg kan als RB niet in de top 3 constructeurs eindigt...quote:Op donderdag 14 september 2017 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Nog niets confirmed aan al lijkt het gezien de berichten wel aannemelijk. Max gaat sowieso nergens heen in 2019 of Red Bull moet volgend jaar slechter presteren dan dit jaar.
En misschien dat Honda met de spec 4 en verder de zaken op orde heeft en beter blijkt te zijn dan de Renault.
Ik zie dat wel gebeuren hoor, als je de prestatiecurves van beide motoren bekijkt zou het zomaar kunnen zijn dat Honda de Renault voorbij gaat.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Nog niets confirmed aan al lijkt het gezien de berichten wel aannemelijk. Max gaat sowieso nergens heen in 2019 of Red Bull moet volgend jaar slechter presteren dan dit jaar.
En misschien dat Honda met de spec 4 en verder de zaken op orde heeft en beter blijkt te zijn dan de Renault.
Moet Renault eerst een goed chassis zien te ontwikkelen. Tot nog toe altijd de mindere van de Red Bull geweest.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch lijkt me zowel motor als chassis ontwikkelen zo'n groot voordeel dat het gat wellicht nooit door RB te dichten zal zijn.
mja, als Honda daadwerkelijk de stappen maakt die er aan zitten te komen dan zijn ze eind dit jaar Renault wel voorbij. De Fransen blijven wat prestaties betreft een beetje hangen.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch lijkt me zowel motor als chassis ontwikkelen zo'n groot voordeel dat het gat wellicht nooit door RB te dichten zal zijn.
McLaren wordt het 3e Renault team jaquote:Op donderdag 14 september 2017 13:38 schreef aesop het volgende:
[..]
Kans dat Max vertrekt is groter aangezien McLaren zomaar het derde team kan zijn komend jaar, en dan gaat de clausule dat Max weg kan als RB niet in de top 3 constructeurs eindigt...
Tegelijkertijd hoop ik op een megasprong van Honda met hulp van Ilmor en RedBull zodat Max maar 1 ding wil, nl in 2019 in de Red Bull Honda rijden.
Dus kan Porsche nog niet vanaf 2021 instappen....quote:Op donderdag 14 september 2017 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Gelijk 3 jaar
https://www.motorsport.co(...)r-honda-deal-952728/
Als ze willen kan dat prima. Mocht Honda goed bevallen en Porsche wil de stap richting Formule 1 maken dan zou Porsche kunnen kiezen voor bijvoorbeeld Sauber en McLaren. Why not?quote:Op donderdag 14 september 2017 14:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dus kan Porsche nog niet vanaf 2021 instappen....
Ja maar aangezien RB zelf nogal VAG minded is zeg maar....quote:Op donderdag 14 september 2017 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ze willen kan dat prima. Mocht Honda goed bevallen en Porsche wil de stap richting Formule 1 maken dan zou Porsche kunnen kiezen voor bijvoorbeeld Sauber en McLaren. Why not?
Klopt. Ik geef alleen aan dat er voor Porsche alternatieven zijn mocht RB niets wordenquote:Op donderdag 14 september 2017 14:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja maar aangezien RB zelf nogal VAG minded is zeg maar....
Dat uiteraard maar het blijft vreemd al die geruchten: Porsche, Audi, Lamborghini en dan er vandoor fietsen met Honda die het op het oog ook nog niet voor elkaar hebben.quote:Op donderdag 14 september 2017 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Ik geef alleen aan dat er voor Porsche alternatieven zijn mocht RB niets worden
RBR > Ilmor > Hondaquote:Op donderdag 14 september 2017 14:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat uiteraard maar het blijft vreemd al die geruchten: Porsche, Audi, Lamborghini en dan er vandoor fietsen met Honda die het op het oog ook nog niet voor elkaar hebben.
Makkelijk, want Toro Rosso heeft een deal tot en met 2020. Red Bull zal wel een deal voor 2019 en 2020 met Honda afsluiten zodat ze in 2021 alle vrijheid hebben om te kiezen, bijvoorbeeld voor Porsche.quote:Op donderdag 14 september 2017 14:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dus kan Porsche nog niet vanaf 2021 instappen....
Dus eigenlijk een mercedesquote:
3 jaar (voor RBR dan) las ik hierboven dus dat is '19, '20 & '21.quote:Op donderdag 14 september 2017 14:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Makkelijk, want Toro Rosso heeft een deal tot en met 2020. Red Bull zal wel een deal voor 2019 en 2020 met Honda afsluiten zodat ze in 2021 alle vrijheid hebben om te kiezen, bijvoorbeeld voor Porsche.
Je vergeet Aston Martinquote:Op donderdag 14 september 2017 14:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat uiteraard maar het blijft vreemd al die geruchten: Porsche, Audi, Lamborghini en dan er vandoor fietsen met Honda die het op het oog ook nog niet voor elkaar hebben.
Misschien is Honda wel verder dan iedereen denkt en is die spec 4 al lang gereed, maar zetten ze die pas aan het eind van het seizoen in de McLaren om een lange neus richting Woking te trekkenquote:Op donderdag 14 september 2017 14:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat uiteraard maar het blijft vreemd al die geruchten: Porsche, Audi, Lamborghini en dan er vandoor fietsen met Honda die het op het oog ook nog niet voor elkaar hebben.
Bing TL:twitter:AlbertFabrega twitterde op donderdag 14-09-2017 om 13:28:49 Especificación 4.0 Honda está prevista para USA o México. Se empezará a notar la mano d Illien. Será la base desarrollo motor 2018 para TR reageer retweet
quote:4.0 specification Honda is scheduled for USA or Mexico. You will begin to notice the hand of Illien. Will be the base motor development 2018 for TR
Ja maar dat neem ik niet serieus althans niet met RBR omdat het dan een gerebatchde Mercedes zou zijn en dat wilden ze dit jaar al niet doen.quote:
Zou mij niet verwonderen als die bij Williams terecht komt als sponsorquote:Op donderdag 14 september 2017 14:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja maar dat neem ik niet serieus althans niet met RBR omdat het dan een gerebatchde Mercedes zou zijn en dat wilden ze dit jaar al niet doen.
Aston Martin is ook geïnteresseerd om voor in 2021 een eigen motor te ontwikkelen, dus geen gerebadgde Mercedes. Misschien in samenwerking met Cosworth. Gezien de huidige samenwerking met Red Bull Racing zou dat ook een optie kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 september 2017 14:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja maar dat neem ik niet serieus althans niet met RBR omdat het dan een gerebatchde Mercedes zou zijn en dat wilden ze dit jaar al niet doen.
Waarom niet gewoon verder met Honda?quote:Op donderdag 14 september 2017 14:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aston Martin is ook geïnteresseerd om voor in 2021 een eigen motor te ontwikkelen, dus geen gerebadgde Mercedes. Misschien in samenwerking met Cosworth. Gezien de huidige samenwerking met Red Bull Racing zou dat ook een optie kunnen zijn.
Is ook een optie, al lees ik dat Porsche in 2021 Red Bull Racing wil overnemen om er een eigen fabrieksteam van te maken. Red Bull zou dan nog alleen nog als sponsor aanwezig zijn.quote:Op donderdag 14 september 2017 14:24 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon verder met Honda?
V6 twin turbo is wel hun dingetje namelijk.
Op zich niet slecht, als je beter wil zijn moet je niet hetzelfde doen. Helaas faalde hun concept en moesten ze terug naar de tekentafel. Als het wel had gewerkt dan waren Mclaren en Honda het team to beat geweest ipv Mercedes.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat had ook een voordeel kunnen zijn, ze wisten al dat Mercedes de beste oplossing had maar hebben hun oren teveel naar McLaren laten hangen wat betreft het size zero concept
Ik lees hier straks de samenvatting welquote:
De geruchten van verkoop aan Porsche in 2021 doen al even de ronde. Dus dat zou zo maar kunnen. Dat Renault weigert om vanaf 2019 motoren te leveren wordt al weer ontkend. Men heeft nog geen beslissing gemaakt over wat zij en Red Bull willen, dus Renault behoort nog steeds tot de mogelijkheden.quote:Op donderdag 14 september 2017 15:44 schreef Gezicht het volgende:
https://www.instagram.com/p/BZBbkcHnL1u/
Zou Red Bull/RBR echt zo ver gaan om de boel te verkopen/op te doeken in het scenario dat WTF1 hier schetst?
http://www.speedweek.com/(...)-geht-es-weiter.htmlquote:Ein französischer Insider im Fahrerlager von Singapur: «Die Geschichte aus England stimmt so nicht. Die Wahrheit ist vielmehr – Renault ist unsicher, wie sich Red Bull mittelfristig orientieren wird. Die Beziehung zwischen den Franzosen und den Engländern war überaus erfolgreich, siehe die vier WM-Titel von Sebastian Vettel von 2010 bis 2013. Aber sie war immer auch von Spannungen gekennzeichnet, weil Renault selbst in der Phase der grössten Erfolge nie den kraftvollsten Motor hatte und den Schritt in die Turbo-Ära gründlich verpatzt hat. Bis heute muss Red Bull Racing mit einem überdurchschnittlich guten Chassis ausgleichen, was Renault mit einem unterlegenen Motor bietet. Es ist völlig naheliegend, dass die Verantwortlichen offen für eine Alternative sind.»
Unser französischer Insider sagt weiter: «Red Bull hat doch alle Möglichkeiten. Sie können sich in Ruhe ansehen, wie sich Honda macht. Gleichzeitig haben wir Porsche, die offen mit der Formel 1 flirten, allerdings wissen wir nicht, wann ein deutscher Motor bereit stünde. Porsche ist gewiss klug genug, eine Rückkehr in die Formel 1 nicht zu überstürzen. Will heissen - sie würden erst mit Einführung des neuen Motorreglements kommen, das wäre 2021. Das Abkommen mit Renault läuft lange genug, um sich in Ruhe zusammenzusetzen und über die Zukunft zu sprechen.»
«Die Motorsituation ist im freien Fluss. Das ist Formel 1. Da ist grundsätzlich fast alles möglich, auch Red Bull Racing mit Honda. Der Vertrag zwischen McLaren und Honda war auf zehn Jahre ausgelegt. Nun werden die Engländer im kommenden Jahr mit Renault-Motoren fahren. Damit hätte vor einem Jahr auch keiner gerechnet.»
Je beseft dat Red Bull ook een klantenteam is?quote:Op donderdag 14 september 2017 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens ben ik wel bereid te geloven dat teams als Mercedes, Ferrari en Red Bull met hun motorsettings veel verder gaan dan de klantenteams. Die laten hierdoor wat liggen.
zeker, maar Red Bull is wel een team dat altijd de limiet opzoektquote:Op donderdag 14 september 2017 16:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je beseft dat Red Bull ook een klantenteam is?
Dat kan alleen met de steun (lees:goedkeuring) van je motorenleverancier. En ik geloof er niks van dat ze bij RBR dingen doen die ze dan vervolgens niet bij hun eigen team doen. Eerder andersom lijkt me.quote:Op donderdag 14 september 2017 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, maar Red Bull is wel een team dat altijd de limiet opzoekt
het is gewoon een conclusie trekken, de kans dat het waarheid wordt is zeer groot, het is geen geheim dat Renault en Red Bull wat moeite met elkaar hebben en hun contract loopt af na volgend jaar.quote:Op donderdag 14 september 2017 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
Er zijn duidelijk weer te veel journalisten die uit hun nek lullen.
Eerst gaat Renault door het stof, helemaal schuldbewust, en een week later gooien ze ineens hun klant de deur uit. Ik vond het al een raar verhaal, en dat blijkt dus maar weer.
Waar rook is zal best een Honda zijn, maar tis dus vooralsnog eigenlijk gewoon astraal gepenis.
Precies. Renault bepaalt de motorsettings (waarschijnlijk in overleg met Red Bull) en dat is dan ook direct de reden dat ze terecht worden aangesproken op evt. falen op wat voor vlak dan ook.quote:Op donderdag 14 september 2017 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat kan alleen met de steun (lees:goedkeuring) van je motorenleverancier. En ik geloof er niks van dat ze bij RBR dingen doen die ze dan vervolgens niet bij hun eigen team doen. Eerder andersom lijkt me.
In 2018 niet nee, maar waarom trek je dezelfde conclusie voor 2019?quote:Op donderdag 14 september 2017 17:16 schreef VEM2012 het volgende:
Maar goed, Verstappen dus in 2018 en 2019 geen wereldkampioen.
En 2020 moet je maar net dat stoeltje vrij hebben. Vanaf 2021 is het weer een gok. Zo zie je maar weer dat wereldkampioen worden zo simpel nog niet is.
Duriansquote:Op donderdag 14 september 2017 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.redbullracing.com/article/taking-taste-test
quote:Op donderdag 14 september 2017 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
Waar rook is zal best een Honda zijn
Honda gaat voor 2021 echt niet meedoen met Ferrari en Mercedes.quote:Op donderdag 14 september 2017 17:17 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
In 2018 niet nee, maar waarom trek je dezelfde conclusie voor 2019?
Dat weet je natuurlijk pas na 1 seizoen. En denk dat tegen die tijd Kimi en wellicht Hamilton gestopt zijn. Aangezien laatst genoemde dit seizoen al een paar keer gehint heeft naar retirement.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf welke stoeltjes beschikbaar zijn en of Honda het gat met Mercedes en Ferrari weet te dichten.
We gaan na spec 4 zien wat de potentie is van Honda aankomend jaar. Denk persoonlijk dat de ICE helemaal niet zo slecht is eigenlijk en de spec 4 moet ervoor zorgen dat die nog robuuster wordt (en fuel efficiency)quote:Op donderdag 14 september 2017 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Honda gaat voor 2021 echt niet meedoen met Ferrari en Mercedes.
Max ; "Oh yours realley stiff"quote:Op donderdag 14 september 2017 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.redbullracing.com/article/taking-taste-test
Volgens mij is Max daar echt over zn nek gegaan net nadat het filmpje stoptquote:Op donderdag 14 september 2017 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.redbullracing.com/article/taking-taste-test
Alleen geroken en het ruikt als iets dat al maanden ligt te rotten...quote:Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Volgens mij is Max daar echt over zn nek gegaan net nadat het filmpje stopt
Wat is het eigenlijk en heeft iemand hier dat ooit geproefd?
Illmor (Mario Illien) was al sinds begin dit seizoen betrokken nadat hij bij Renault weg was gegaan. Heeft Red Bull niets meer mee van doen.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
We gaan na spec 4 zien wat de potentie is van Honda aankomend jaar. Denk persoonlijk dat de ICE helemaal niet zo slecht is eigenlijk en de spec 4 moet ervoor zorgen dat die nog robuuster wordt (en fuel efficiency)
Het zijn voornamelijk de andere componenten zoals de ERS en MGU-K/H die niet echt goed werken (al lijkt de MGU-H nu wel heel te blijven).
RBR kan nu via Ilmor een stuk actiever helpen met de ontwikkeling bij Honda dan McLaren kon. De relatie tussen McLaren en Honda was na een paar maanden (in 2015) al verziekt met dat gemiep over "GP2 engine!!".
De relatie tussen RBR en Renault is nu ook niet erg goed te noemen, als de switch van STR naar Honda morgen (waarschijnlijk) definitief wordt, zal de relatie tussen RBR en Renault ook alleen maar een simpele "klant koopt motor-as is" relatie worden.
Tis gewoon een conspiracy geweest tussen RBR, Mario en Honda tegen McLarenquote:Op donderdag 14 september 2017 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Illmor (Mario Illien) was al sinds begin dit seizoen betrokken nadat hij bij Renault weg was gegaan. Heeft Red Bull niets meer mee van doen.
Durian either love it or hate itquote:Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Volgens mij is Max daar echt over zn nek gegaan net nadat het filmpje stopt
Wat is het eigenlijk en heeft iemand hier dat ooit geproefd?
Heerlijk durian, inderdaad een beetje het idee als franse kaas. Love it or hate it. En het ruikt erger dan het smaakt.quote:
vandaag regen morgen droog en zondag weer regen las ik, klopt dat een beetje?quote:Op vrijdag 15 september 2017 07:37 schreef Libris het volgende:
[ afbeelding ]
Dit jaar alleen vrije training.
het regent trouwens op het moment.
Live regenkaartje, circuit ligt in het zuiden
[ afbeelding ]
Beetje onvoorspelbaar hier, maar het ziet er natter uit dan voorgaande jaren. http://www.nea.gov.sg/weather-climate/forecasts/4-day-outlookquote:Op vrijdag 15 september 2017 07:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
vandaag regen morgen droog en zondag weer regen las ik, klopt dat een beetje?
beetje nattigheid zou een leuke extra dimensie zijnquote:Op vrijdag 15 september 2017 07:41 schreef Libris het volgende:
[..]
Beetje onvoorspelbaar hier, maar het ziet er natter uit dan voorgaande jaren. http://www.nea.gov.sg/weather-climate/forecasts/4-day-outlook
Voor kwalificatie en race wel, maar ik hoop dat ze vandaag tijdens de vrije training een beetje rijden..quote:Op vrijdag 15 september 2017 07:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje nattigheid zou een leuke extra dimensie zijn
Denk dat iedereen zich helemaal suf gaat rijden deze FP's. McLaren en RBR willen keihard scoren dit weekend dus moeten ze wel.quote:Op vrijdag 15 september 2017 07:59 schreef Libris het volgende:
[..]
Voor kwalificatie en race wel, maar ik hoop dat ze vandaag tijdens de vrije training een beetje rijden..
Bereid? je eet het rauw...quote:Op vrijdag 15 september 2017 08:00 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Stinkt enorm, maar als je het goed bereid is het erg lekker.
Ik kwam tijdens een reis in Vietnam een schot tegen die zo'n apparaat (kilo of 5) mee heeft genomen op het vliegtuig naar Schotland, en het ding heeft een paar uur in zn tas in de brandende zon in een karretje gelegen op het tarmac vanwege vertraging, de security op het volgende vliegveld belde nog net niet de hulpdienstenquote:Op vrijdag 15 september 2017 08:00 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Stinkt enorm, maar als je het goed bereid is het erg lekker.
Het schijnt wel lekker te smaken.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Alleen geroken en het ruikt als iets dat al maanden ligt te rotten...
Deze staat ook nog een keer op m'n lijstje om heen te gaan, ik hoop dus dat ze toch verlengen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 07:37 schreef Libris het volgende:
[ afbeelding ]
Dit jaar alleen vrije training.
het regent trouwens op het moment.
Live regenkaartje, circuit ligt in het zuiden
[ afbeelding ]
Volgens mij mag het ook niet meer tegenwoordig of het is iig verboden op sommige vliegvelden of bij maatschappijen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 08:14 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik kwam tijdens een reis in Vietnam een schot tegen die zo'n apparaat (kilo of 5) mee heeft genomen op het vliegtuig naar Schotland, en het ding heeft een paar uur in zn tas in de brandende zon in een karretje gelegen op het tarmac vanwege vertraging, de security op het volgende vliegveld belde nog net niet de hulpdiensten
Zoals Surstromming (gefermenteerde haring)? Dat stinkt ook maar smaakt best lekkerquote:Op vrijdag 15 september 2017 07:37 schreef Libris het volgende:
[..]
Heerlijk durian, inderdaad een beetje het idee als franse kaas. Love it or hate it. En het ruikt erger dan het smaakt.
Yesquote:Op vrijdag 15 september 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)act-tot-en-met-2021/
VT1: 10.30-12.00quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:03 schreef bbfakir het volgende:
Volgens mij kloppen de uitzendtijden in de OP weer eens niet.
[ afbeelding ]
Bijzonder, ik had ook hele andere tijden in mijn Google Agenda staan. Zo'n calendar die ik al jaren heb en altijd correct was.. Ik had ook VT1 om 12:00 staan. Zijn die tijden gewijzigd of zo? Ik zie namelijk op meer plekken 12:00 staan.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
VT1: 10.30-12.00
VT2: 14.30-16.00
Lol, rare Fransen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:03 schreef zoem het volgende:
Renault wanted Ricciardo as part of engine deal, maar ze kregen hooguit Sainz.
Eerder begon de vrije training ook om 12 uur. Nu eerste sessie volledig daglicht nog.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:15 schreef Justevo het volgende:
[..]
Bijzonder, ik had ook hele andere tijden in mijn Google Agenda staan. Zo'n calendar die ik al jaren heb en altijd correct was.. Ik had ook VT1 om 12:00 staan. Zijn die tijden gewijzigd of zo? Ik zie namelijk op meer plekken 12:00 staan.
Mijn Google Agenda doet het prima.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:15 schreef Justevo het volgende:
[..]
Bijzonder, ik had ook hele andere tijden in mijn Google Agenda staan. Zo'n calendar die ik al jaren heb en altijd correct was.. Ik had ook VT1 om 12:00 staan. Zijn die tijden gewijzigd of zo? Ik zie namelijk op meer plekken 12:00 staan.
Vandaar, want de tijden van morgen in dezelfde calendar kloppen wel.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Eerder begon de vrije training ook om 12 uur. Nu eerste sessie volledig daglicht nog.
twitter:nico_rosberg twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 10:23:03 Excited to be working with Robert and his return to F1. He and Lewis were the fastest I raced against 👊🏼 https://t.co/94MiwyZJC7 reageer retweet
Wilde ik net gaan posten dit!quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:twitter:nico_rosberg twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 10:23:03 Excited to be working with Robert and his return to F1. He and Lewis were the fastest I raced against 👊🏼 https://t.co/94MiwyZJC7 reageer retweet
Vettel kan daar ook wel bij denk ik. Alonso is op pure snelheid nét iets minder, maar wel tactisch over het algemeen beter.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:twitter:nico_rosberg twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 10:23:03 Excited to be working with Robert and his return to F1. He and Lewis were the fastest I raced against 👊🏼 https://t.co/94MiwyZJC7 reageer retweet
Zat hij niet bijna te huilen tijdens de race omdat hij bang was voor Crazy Max in de race waarin hij de titel binnensleepte?quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vettel kan daar ook wel bij denk ik. Alonso is op pure snelheid nét iets minder, maar wel tactisch over het algemeen beter.
Rosberg? Die vind ik ook wel minder dan alle vier de genoemde rijders.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zat hij niet bijna te huilen tijdens de race omdat hij bang was voor Crazy Max in de race waarin hij de titel binnensleepte?
Rosberg ja.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rosberg? Die vind ik ook wel minder dan alle vier de genoemde rijders.
Surstromming is veel erger. Veel. Erger.quote:Op vrijdag 15 september 2017 08:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals Surstromming (gefermenteerde haring)? Dat stinkt ook maar smaakt best lekker
"Hey... Heyy.... HEYYYYY!... Halloooooooo, ik zit hier.... Mag ik misschien een linkerhandschoen?"quote:
Vond ik wel meevallenquote:Op vrijdag 15 september 2017 10:40 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Surstromming is veel erger. Veel. Erger.
ik kijk op m'n telefoon @ werkquote:Op vrijdag 15 september 2017 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
Kijk nu voor het eerst op Channel 4 HD op de grote TV.
Man man man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |