Die stelling is niet heel raar. De interpretatie van fundamentele rechten is sterk politiek en cultureel georiënteerd. Het EHRM heeft uitspraken gedaan waarvan men zegt dat eigenlijk de Kamer (primaat van de politiek) of een nationaal constitutioneel hof daar over had moeten beslissen.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat een rechter doet. Dus zou zo'n Europees Hof geen enkel probleem moeten zijn aangezien er interpretaties zijn die per rechter verschillen, maar die inderdaad in de geest van de universele principes zijn. Zoals ik de uitspraak van Baudet lees is dat elk land er maar zijn eigen wetgeving omtrent mensenrechten op na moet houden. Omdat mensenrechten blijkbaar cultureel bepaald moeten worden, en niet universeel.
Wat een flapdrol.
Over 50 jr kun je een verlopen EU vlag op de rommelmarkt kopen.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:53 schreef remlof het volgende:
In Italië zijn straks geen Mussolini-parafernalia meer te koop - het land verbiedt fascistische uitingen
https://www.volkskrant.nl(...)e-uitingen~a4516486/
Italiaanse rommelmarkten zullen nooit meer hetzelfde zijn
Vast, maar ik denk niet dat de EF dat gaat verbieden.quote:Op donderdag 14 september 2017 09:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Over 50 jr kun je een verlopen EU vlag op de rommelmarkt kopen.
Nu er al op uit om mensen op de kast te jagen zo vroeg in de ochtend, Remlof?quote:Op donderdag 14 september 2017 09:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Vast, maar ik denk niet dat de EF dat gaat verbieden.
Wel mooi dat de kijk op Europa van Drugshond en Remlof even realistisch isquote:Op donderdag 14 september 2017 09:12 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nu er al op uit om mensen op de kast te jagen zo vroeg in de ochtend, Remlof?
Ik vind Remlof's visie ergens nog realistischer dan Drugshond.quote:Op donderdag 14 september 2017 09:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel mooi dat de kijk op Europa van Drugshond en Remlof even realistisch is
Maar dat is een discussie over de praktische toepassing. Ik heb weinig juridische kennis, maar het lijkt me duidelijk dat er altijd conflicten zullen zijn tussen 27 grondwetten en allerlei Europese verdragen die daar bovenop door politici worden geïntroduceerd.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die stelling is niet heel raar. De interpretatie van fundamentele rechten is sterk politiek en cultureel georiënteerd. Het EHRM heeft uitspraken gedaan waarvan men zegt dat eigenlijk de Kamer (primaat van de politiek) of een nationaal constitutioneel hof daar over had moeten beslissen.
Je kan je ook afvragen hoe het Nederlands grondwettelijke toetsingsverbod zich verhoudt tot het EHRM en EVRM.
Vooral verwarde figuren als Drugshond.quote:Op donderdag 14 september 2017 09:12 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nu er al op uit om mensen op de kast te jagen zo vroeg in de ochtend, Remlof?
Jankerdquote:Op donderdag 14 september 2017 09:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Vooral verwarde figuren als Drugshond.
quote:@fvdemocratie Overstapweken zijn begonnen. Alles wordt v u geregeld. Stuur dit ook door naar iedere VVD'er die u kent.😂 #FVDoverstapservic
Ryon gaat dit nuanceren.quote:Op donderdag 14 september 2017 09:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Via Met Het Oog Op Morgen hoorde ik dat de VVD sowieso heel wat leden heeft verloren de afgelopen jaren.
Als er één VVD-kamerlid overstapt is Rutte-III z'n meerderheid al kwijt voordat het is beëdigdquote:
Ik stel voor dat er gestemd wordt met groene en rode blaadjes.twitter:hugologtenberg twitterde op donderdag 14-09-2017 om 09:28:30 "Mochten de onderhandelingen tot een regeerakkoord leiden, dan organiseert D66 een speciale formatiebijeenkomst" @APechtold mailt zijn leden reageer retweet
Komt Maxime Verhagen ook nog een emotionele speech geven.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:Ik stel voor dat er gestemd wordt met groene en rode blaadjes.twitter:hugologtenberg twitterde op donderdag 14-09-2017 om 09:28:30 "Mochten de onderhandelingen tot een regeerakkoord leiden, dan organiseert D66 een speciale formatiebijeenkomst" @APechtold mailt zijn leden reageer retweet
Top, POLcafe-D66-leden-meet.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:Ik stel voor dat er gestemd wordt met groene en rode blaadjes.twitter:hugologtenberg twitterde op donderdag 14-09-2017 om 09:28:30 "Mochten de onderhandelingen tot een regeerakkoord leiden, dan organiseert D66 een speciale formatiebijeenkomst" @APechtold mailt zijn leden reageer retweet
Dat is alleen leuk als Eurlings ook komt.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:26 schreef Puddington het volgende:
[..]
Komt Maxime Verhagen ook nog een emotionele speech geven.
Als ie daarna z'n handen maar wast.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kaas zal wel weer een dubieuze orgie organiseren.
Het is algemeen geaccepteerd dat het toetsingsverbod zich alleen uitstrekt over grondwet, statuut en ongeschreven rechtsbeginselen. De Nederlandse rechter mag wel toetsen aan (ieder verbindende bepalingen van) verdragen. Het EHRM is sowieso niet gehinderd door een nationaal verbod natuurlijk.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen hoe het Nederlands grondwettelijke toetsingsverbod zich verhoudt tot het EHRM en EVRM.
Nee, klopt. Nadat Rita Verdonk gewipt werd door Rutte is in een aantal jaar 33% van het ledenaantal opgestapt. Interessant zou zijn geweest om te zien hoeveel er naar de PVV zouden zijn gegaan.quote:Op donderdag 14 september 2017 09:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Via Met Het Oog Op Morgen hoorde ik dat de VVD sowieso heel wat leden heeft verloren de afgelopen jaren.
Ja. Dat is gek.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is algemeen geaccepteerd dat het toetsingsverbod zich alleen uitstrekt over grondwet, statuut en ongeschreven rechtsbeginselen. De Nederlandse rechter mag wel toetsen aan (ieder verbindende bepalingen van) verdragen. Het EHRM is sowieso niet gehinderd door een nationaal verbod natuurlijk.
Gekker nog is dat we onze grondwet niet aanpassen aan het EVRM, natuurlijk, er staat tenslotte niets in waar Nederland het mee oneens is vziw.quote:
Ja maar dat is Europese propaganda en dat is vies voor een aantal tokkies.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gekker nog is dat we onze grondwet niet aanpassen aan het EVRM, natuurlijk, er staat tenslotte niets in waar Nederland het mee oneens is vziw.
Ja, cultuur, he? Renaissance vloten, daar gaat het om.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:28 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ja maar dat is Europese propaganda en dat is vies voor een aantal tokkies.
Die noemen we 'gewone Nederlanders' tegenwoordig.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:28 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ja maar dat is Europese propaganda en dat is vies voor een aantal tokkies.
"De Rooi Pannen" kan ook alleen maar een links instituut zijn.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:33 schreef Puddington het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)voor-leerlingen.html
Vies socialisme.
Ach kom, het waait een beetje.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:37 schreef Tchock het volgende:
Ik moet tien kilometer fietsen en het is wel zulk tyfusweer
Alleen Buma doet datquote:Op donderdag 14 september 2017 11:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die noemen we 'gewone Nederlanders' tegenwoordig.
Hardwerkende Nederlanders zelfs.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die noemen we 'gewone Nederlanders' tegenwoordig.
Wordt dat dan bedoeld met de VOC mentaliteit?quote:Op donderdag 14 september 2017 11:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, cultuur, he? Renaissance vloten, daar gaat het om.
Dat Nederland nog nooit zo veel handel gedreven heeft als vandaag hoor je ze niet over.
Die wind is het probleem niet, heb hem mee. De regen daarentegen.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ach kom, het waait een beetje.
Geen idee. Ik ben sowieso meer van de WIC-mentaliteit.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:52 schreef Puddington het volgende:
[..]
Wordt dat dan bedoeld met de VOC mentaliteit?
Spreek voor jezelf, ik ben zeik.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ach kom, het waait een beetje.
Zo een afspraak buiten de deur op een vermoedelijk erg nat grasveldquote:Op donderdag 14 september 2017 11:37 schreef Tchock het volgende:
Ik moet tien kilometer fietsen en het is wel zulk tyfusweer
Kamperen met dit weer?quote:Op donderdag 14 september 2017 12:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo een afspraak buiten de deur op een vermoedelijk erg nat grasveld
of dezequote:Op donderdag 14 september 2017 10:26 schreef Puddington het volgende:
[..]
Komt Maxime Verhagen ook nog een emotionele speech geven.
Het bestaan van een partij als GL is al reden voor boosheid.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik zie dat de GL-afdeling uit de hoofdstad met een programma is gekomen waar boos!rechts goed boos om kan worden.
Ja, want ze willen het centrum van Amsterdam autovrij maken. Als je aan auto's komt dan schieten tokkies direct enorm uit hun slof.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik zie dat de GL-afdeling uit de hoofdstad met een programma is gekomen waar boos!rechts goed boos om kan worden.
"de vrijheid van meningsuiting geldt alleen als ik het er mee eens ben!"quote:Op donderdag 14 september 2017 12:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het bestaan van een partij als GL is al reden voor boosheid.
Haha.quote:GroenLinks: binnenstad van Amsterdam moet autovrij
De binnenstad van Amsterdam moet helemaal autovrij worden. In de hele stad moeten 10.000 parkeerplaatsen verdwijnen en in 2025 mogen alleen nog emissievrije auto's de stad in.
[..]
GroenLinks wil van een van de drukste en meest vervuilde trajecten in de stad, de doorgaande weg Mauritskade - Stadhouderskade - Nassaukade "een groene fiets- en wandelboulevard" maken. Binnen de ring A10 mag alleen nog maar 30 kilometer per uur worden gereden, op de snelweg rond de stad maximaal 50.
Die zijn toch in constante staat van woede en frustratie?quote:Op donderdag 14 september 2017 12:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik zie dat de GL-afdeling uit de hoofdstad met een programma is gekomen waar boos!rechts goed boos om kan worden.
Ze willen blijkbaar ook Zwarte Piet verbieden, Keti Koti een nationale feestdag maken en particulier vuurwerk verbieden.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, want ze willen het centrum van Amsterdam autovrij maken. Als je aan auto's komt dan schieten tokkies direct enorm uit hun slof.
Uitstekende plannen. Weg met die vervuiling en overlast uit de stad, meer ruimte voor bewoners en toeristen. Het idee dat het hele centrum van steden uit de middeleeuwen geschikt moet zijn om met je blik door te crossen vind ik vreselijk ouderwets en onpraktisch.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:38 schreef Kowloon het volgende:
Je zou er maar wonen, wat een oord:
[..]
Haha.
Oh, is automobiliteit nou ook al voor tokkies en boosmensen?quote:Op donderdag 14 september 2017 12:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, want ze willen het centrum van Amsterdam autovrij maken. Als je aan auto's komt dan schieten tokkies direct enorm uit hun slof.
Een partij mag ambities hebben. De meerderheid zullen ze toch niet behalen.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:38 schreef Kowloon het volgende:
Je zou er maar wonen, wat een oord:
[..]
Haha.
Nee, automobiliteit is voor iedereen. De tokkies zijn de enige die direct boos worden als je aan auto's zit.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, is automobiliteit nou ook al voor tokkies en boosmensen?
Daar is nou weer niet bijzonder veel voor nodig hequote:Op donderdag 14 september 2017 12:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik zie dat de GL-afdeling uit de hoofdstad met een programma is gekomen waar boos!rechts goed boos om kan worden.
Het is inderdaad wachten op de eerste mensen die 'woedend' of 'furieus' zijn.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar is nou weer niet bijzonder veel voor nodig he
De rest maakt zich er niet druk over.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, is automobiliteit nou ook al voor tokkies en boosmensen?
Dat waren ze waarschijnlijk al toen ze gisterenavond hun bed instapten en nog steeds toen ze vanmorgen hun ogen open deden.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is inderdaad wachten op de eerste mensen die 'woedend' of 'furieus' zijn.
Ik ben altijd een klein momentje woedend en furieus als de wekker gaat dus daar kan ik me wel in inleven.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat waren ze waarschijnlijk al toen ze gisterenavond hun bed instapten en nog steeds toen ze vanmorgen hun ogen open deden.
Ik voel vooral wanhoop als de wekker weer gaat.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben altijd een klein momentje woedend en furieus als de wekker gaat dus daar kan ik me wel in inleven.
Euh.. Dat zou wel gek zijn. De Nederlandse Staat is om politieke en culturele redenen het op aardig wat punten oneens met de het EVRM / EHRM, Kort college staatsrecht ter verduidelijking:quote:Op donderdag 14 september 2017 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gekker nog is dat we onze grondwet niet aanpassen aan het EVRM, natuurlijk, er staat tenslotte niets in waar Nederland het mee oneens is vziw.
Mjah, dit is gewoon rucksichtlos automobilistje pesten. Er vallen veel meer genuanceerde maatregelen te bedenken voor het ordeningsargument dat jij benoemd. Ook ligt het in de verwachting dat automobiliteit de komende decennia flink schoner en stiller wordt, dus het tegengaan van vervuilig vind ik niet zo sterk.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uitstekende plannen. Weg met die vervuiling en overlast uit de stad, meer ruimte voor bewoners en toeristen. Het idee dat het hele centrum van steden uit de middeleeuwen geschikt moet zijn om met je blik door te crossen vind ik vreselijk ouderwets en onpraktisch.
Die 50-op-de-snelweg lijkt me niet heel realistisch maar oké.
Ik vind het vreselijk kinderachtig om het te scharen onder "automobilistje pesten". Ik verwacht geen seconde dat je het er mee eens bent maar doen alsof er geen doordacht idee achter zit is gewoon triest. Gewoon roepen dat GL de automobilist haat, effe lekker vervelend doen ja.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mjah, dit is gewoon rucksichtlos automobilistje pesten. Er vallen veel meer genuanceerde maatregelen te bedenken voor het ordeningsargument dat jij benoemd. Ook ligt het in de verwachting dat automobiliteit de komende decennia flink schoner en stiller wordt, dus het tegengaan van vervuilig vind ik niet zo sterk.
Maar goed, zolang deze achterlijkheid tot Amsterdam, Utrecht en Nijmegen beperkt blijft vind ik het prima. Daar kom ik toch nooit.
Nou nee, automobiliteit is voor heel veel mensen de manier waarmee zij forenzen, die mensen worden inderdaad boos om dit soort maatregelen. Tokkies hebben geen werk, dus die kunnen daar nooit onder vallen.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, automobiliteit is voor iedereen. De tokkies zijn de enige die direct boos worden als je aan auto's zit.
Als je in het centrum van Amsterdam forenst moet je dat niet met de auto doen, zo simpel is het.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou nee, automobiliteit is voor heel veel mensen de manier waarmee zij forenzen, die mensen worden inderdaad boos om dit soort maatregelen. Tokkies hebben geen werk, dus die kunnen daar nooit onder vallen.
Als het gaat om woon-werkverkeer denk ik dat je maar heel weinig achterban vindt als je daarom Amsterdam Centrum vrij wilt houden van autoverbodsgebieden.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou nee, automobiliteit is voor heel veel mensen de manier waarmee zij forenzen, die mensen worden inderdaad boos om dit soort maatregelen. Tokkies hebben geen werk, dus die kunnen daar nooit onder vallen.
Een doordacht plan is het zeker, "wat kunnen we doen om auto rijden in Amsterdam zo vervelend mogelijk te maken" was de vraag die men zich stelde. Er straalt geen enkele wens uit om én automobiliteit én een aangename leefomgeving met elkaar te combineren, terwijl dat gewoon goed mogelijk is.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk kinderachtig om het te scharen onder "automobilistje pesten". Ik verwacht geen seconde dat je het er mee eens bent maar doen alsof er geen doordacht idee achter zit is gewoon triest. Gewoon roepen dat GL de automobilist haat, effe lekker vervelend doen ja.
Volgende voorstel van GL: elke drie maanden verplicht je bandenspanning laten checken bij een gecertificeerde garage.
Er zijn ook zat mensen die van buiten Amsterdam komen maar in Amsterdam werken, er zijn Amsterdammers die buiten de stad moeten zijn en er onderneming in Amsterdam die bevoorraad moeten worden. Een aanzienlijk deel van die activiteiten vereist automobiliteit.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je in het centrum van Amsterdam forenst moet je dat niet met de auto doen, zo simpel is het.
Wat een kolder. Ik weet niet eens hoe ik hier inhoudelijk op moet reageren, het is gewoon zeiken om het zeiken. Lijkt een beetje op GeenStijl, die kopten vanmorgen "Antifa 020 presenteert verkiezingsprogramma: 'Autobezitters dood"quote:Op donderdag 14 september 2017 12:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een doordacht plan is het zeker, "wat kunnen we doen om auto rijden in Amsterdam zo vervelend mogelijk te maken" was de vraag die men zich stelde. Er straalt geen enkele wens uit om én automobiliteit én een aangename leefomgeving met elkaar te combineren, terwijl dat gewoon goed mogelijk is.
Oh? Waar werken die forenzen in de binnenstad dan? En waar parkeren zij hun auto nu dan?quote:Op donderdag 14 september 2017 12:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zijn ook zat mensen die van buiten Amsterdam komen maar in Amsterdam werken, er zijn Amsterdammers die buiten de stad moeten zijn en er onderneming in Amsterdam die bevoorraad moeten worden. Een aanzienlijk deel van die activiteiten vereist automobiliteit.
Nogmaals, dikke prima, niet met de auto. Er is een zeer goed OV-netwerk in de Amsterdamse binnenstad wat de komende jaren nog veel meer capaciteit krijgt. We verspillen kostbare (letterlijk en figuurlijk) openbare ruimte aan asfalt terwijl de stad er onder lijdt. Om over de vervuiling nog maar niet te spreken.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zijn ook zat mensen die van buiten Amsterdam komen maar in Amsterdam werken, er zijn Amsterdammers die buiten de stad moeten zijn
Uiteraard zal bevoorrading van winkels en horeca altijd mogelijk blijven. Er is niemand - ook GroenLinks niet - die daar aan twijfelt.quote:en er onderneming in Amsterdam die bevoorraad moeten worden. Een aanzienlijk deel van die activiteiten vereist automobiliteit.
Op een van die acht parkeerplekken aan de Keizersgracht zeker.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh? Waar werken die forenzen in de binnenstad dan? En waar parkeren zij hun auto nu dan?
Hee, daar heb ik vorige week vrijdag nog geparkeerd toen ik bij van die snelle reclameboys op bezoek moest.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op een van die acht parkeerplekken aan de Keizersgracht zeker.
Moeten al die zielige toeringcars met toeristen straks uitstappen bij station Sloterdijk in plaats van dat ze in een walm van diesel op de Stadhouderskade er uit worden gegooid. Wat een drama.
Hoe wil je dat uitzonderen doen als een aantal belangrijke wegen opgeofferd zijn aan wandelaars en fietsers? Met je oplegger van 18-meter á 40 ton over de fietsstraat? Het lijkt mij buitengewoon onpraktisch.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als het gaat om woon-werkverkeer denk ik dat je maar heel weinig achterban vindt als je daarom Amsterdam Centrum vrij wilt houden van autoverbodsgebieden.
Binnen de VVD Amsterdam is daar zelfs maar een kleine minderheid voor te vinden. Die zich trouwens meer druk maakt om professioneel verkeer (monteurs en vrachtverkeer etc.) maar die zullen waarschijnlijk uitgezonderd worden van een verbod.
Werkt nu al? Overdag (wanneer de fietsers en voetgangers er zijn) doe je een paar paaltjes in de grond. 's nachts gaan die naar beneden voor het zwaardere vrachtverkeer en schoonmaakwagens. Overdag kunnen ze (handmatig) naar beneden gaan voor hulpdiensten, pakketbezorging en oproepdiensten die allemaal een (bedrijfsmatige) ontheffing hebben. Let wel: grote delen van Amsterdam Centrum zijn al autovrij of bewust autoluw!quote:Op donderdag 14 september 2017 13:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe wil je dat uitzonderen doen als een aantal belangrijke wegen opgeofferd zijn aan wandelaars en fietsers? Met je oplegger van 18-meter á 40 ton over de fietsstraat? Het lijkt mij buitengewoon onpraktisch.
Ik kan het toch weinig anders betitelen. De wens om automobiliteit net als andere vormen van vervoer zo goed mogelijk in te passen in de stad ontbreekt gewoon, dan ben je in mijn ogen een vijand van de automobilist. Iets wat mij overigens niet verrast bij GroenLinks.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een kolder. Ik weet niet eens hoe ik hier inhoudelijk op moet reageren, het is gewoon zeiken om het zeiken. Lijkt een beetje op GeenStijl, die kopten vanmorgen "Antifa 020 presenteert verkiezingsprogramma: 'Autobezitters dood"
Eens. Bij de omgeving van het Leidseplein wordt dit momenteel al uitgerold en dat was eerst een hele drukke plek met taxi's en bussen etc.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Werkt nu al? Overdag (wanneer de fietsers en voetgangers er zijn) doe je een paar paaltjes in de grond. 's nachts gaan die naar beneden voor het zwaardere vrachtverkeer en schoonmaakwagens. Overdag kunnen ze (handmatig) naar beneden gaan voor hulpdiensten, pakketbezorging en oproepdiensten die allemaal een (bedrijfsmatige) ontheffing hebben. Let wel: grote delen van Amsterdam Centrum zijn al autovrij of bewust autoluw!
Van alle infrastructurele oplossingen en projecten in Amsterdam werd dit zeker niet als de meest complexe gezien. Het plan van GroenLinks is dan ook allerminst revolutionair.
Ik heb haast medelijden met zo'n simpele visie. "Vijand van de automobilist", alsjeblieft zeg.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik kan het toch weinig anders betitelen. De wens om automobiliteit net als andere vormen van vervoer zo goed mogelijk in te passen in de stad ontbreekt gewoon, dan ben je in mijn ogen een vijand van de automobilist. Iets wat mij overigens niet verrast bij GroenLinks.
Van wat ik begrijp zijn er eerder te weinig parkeerplekken in de stad en zijn de wachttijden voor vergunningen voor bewoners vaak zeer lang. 10.000 plekken weghalen lijkt me dan ook niet heel verstandig, tenzij blijkt dat door het verminderen van het autoverkeer ineens veel minder plaatsen nodig zijn.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:10 schreef Ryon het volgende:
De hetze tegen parkeerplekken in de stad zou je wel als 'schokkend' kunnen bestempelen. Maar daar is nauwelijks draagvlak voor buiten GroenLinks om. Of GroenLinks moet lekker ondergronds plekken willen gaan bijbouwen. Dillemaatje.
Het plan strekt zich zo te lezen uit tot de ring A10 en alles daarbinnen. Een veel groter gebied dus dan alleen de binnenstad. Sterker nog, zelfs mensen die niks in Amsterdam te zoeken hebben zullen er door geraakt worden vanwege de voorgestelde maatregelen op de ring A10 (waarvan ik mij overigens afvraag of ze daar überhaupt iets over te zeggen hebben in Amsterdam).quote:Op donderdag 14 september 2017 12:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh? Waar werken die forenzen in de binnenstad dan? En waar parkeren zij hun auto nu dan?
Ja, ze hebben nu beleid dat parkeerplekken op straat vervangen kunnen worden door inpandige plekken. Dat sluit aan bij de wens van GL om de plekken op straat weg te halen, maar roept helaas een ongelijkheidssvraagstuk op. Inpandige parkeerplekken zijn aanzienlijk duurder dan die op straat en niet voor elke Amsterdammer te betalen.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp zijn er eerder te weinig parkeerplekken in de stad en zijn de wachttijden voor vergunningen voor bewoners vaak zeer lang. 10.000 plekken weghalen lijkt me dan ook niet heel verstandig, tenzij blijkt dat door het verminderen van het autoverkeer ineens veel minder plaatsen nodig zijn.
Kunnen ze niet beter met diesel aangedreven bootjes verbieden?quote:Op donderdag 14 september 2017 12:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, want ze willen het centrum van Amsterdam autovrij maken. Als je aan auto's komt dan schieten tokkies direct enorm uit hun slof.
Daar wordt ook aan gewerkt, die maatregelen zijn er waarschijnlijk eerder dan die tegen auto's. De meest vervuilende motoren mogen vanaf dit jaar al niet meer de stad in en ik meen dat tegen 2020-25 boten überhaupt geen uitstoot meer mogen hebben.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Kunnen ze niet beter met diesel aangedreven bootjes verbieden?
Ik vermoed dat in die stad daarvan meer smog komt dan van die paar heldhaftige maar ook oliedomme automobilisten die zich in de binnenstad wagen om daar anderhalf uut achter ladende vrachtwagens zichzelf op te zitten vreten
Ja, dat is al geregeld. Spoedig zul je veel historische boten voor een habbekrats op de kop kunnen tikken.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:15 schreef RM-rf het volgende:
Kunnen ze niet beter met diesel aangedreven bootjes verbieden?
Ik heb het plan zelf niet gezien - GL kennende verwacht ik ook nauwelijks tot geen details - maar in de media wordt gesproken over een autovrije binnenstad en afschaffing van de grote doorgaand verkeerswegen als de stadshouderskade. Het zou GroenLinks niet zijn als ze niet een of ander bizarre maatregel - windmolens ofzo - daarbij willen hebben. Maar zelfs het afsluiten van de doorgaanswegen is op dit moment al (aankomend) beleid. Via de ring ben je vaak sneller op je bestemming dan als je Amsterdam zelf door wilt stormen.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het plan strekt zich zo te lezen uit tot de ring A10 en alles daarbinnen. Een veel groter gebied dus dan alleen de binnenstad. Sterker nog, zelfs mensen die niks in Amsterdam te zoeken hebben zullen er door geraakt worden vanwege de voorgestelde maatregelen op de ring A10 (waarvan ik mij overigens afvraag of ze daar überhaupt iets over te zeggen hebben in Amsterdam).
Goed plan, goedkoop een oud bootje kopen en amsterdam niet meer in hoeven te gaan, klinkt mij als een win-win in de orenquote:Op donderdag 14 september 2017 13:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is al geregeld. Spoedig zul je veel historische boten voor een habbekrats op de kop kunnen tikken.
Wordt met binnenstad in deze context het hele centrum bedoeld (alles binnen de Stadhouderskade) of alleen de historische binnenstad (rond Rokin-Damrak zeg maar)?quote:Op donderdag 14 september 2017 13:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb het plan zelf niet gezien - GL kennende verwacht ik ook nauwelijks tot geen details - maar in de media wordt gesproken over een autovrije binnenstad en afschaffing van de grote doorgaand verkeerswegen als de stadshouderskade. Het zou GroenLinks niet zijn als ze niet een of ander bizarre maatregel - windmolens ofzo - daarbij willen hebben. Maar zelfs het afsluiten van de doorgaanswegen is op dit moment al (aankomend) beleid. Via de ring ben je vaak sneller op je bestemming dan als je Amsterdam zelf door wilt stormen.
Geen idee. Misschien dat GroenLinks het hele gebied tot aan Utrecht stad en Den Haag bedoelt? Ik neem Amsterdam binnenstad veelal ook wat ruim op.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wordt met binnenstad in deze context het hele centrum bedoeld (alles binnen de Stadhouderskade) of alleen de historische binnenstad (rond Rokin-Damrak zeg maar)?
Alsof er overdag alleen voetgangers en fietsers zijn en 's nachts alleen vrachtverkeer (van groot tot klein)... Zodra je de scheiding van infrastructuur tussen voetganger/fietser en de auto/vrachtauto op gaat heffen, en zo te lezen is men dat van plan op een aantal trajecten, creeer je onveilige situaties. Het is juist een van de terreinen waarop Nederland groot is, en dat wordt dan overboord gegooid. Het gaat hier zo te lezen om belangrijke weginfrastructuur (de genoemde trajecten zijn niet voor niets druk), daar de infrastructuurscheiding opheffen vind ik echt een heel merkwaardig idee.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Werkt nu al? Overdag (wanneer de fietsers en voetgangers er zijn) doe je een paar paaltjes in de grond. 's nachts gaan die naar beneden voor het zwaardere vrachtverkeer en schoonmaakwagens. Overdag kunnen ze (handmatig) naar beneden gaan voor hulpdiensten, pakketbezorging en oproepdiensten die allemaal een (bedrijfsmatige) ontheffing hebben. Let wel: grote delen van Amsterdam Centrum zijn al autovrij of bewust autoluw!
Van alle infrastructurele oplossingen en projecten in Amsterdam werd dit zeker niet als de meest complexe gezien. Het plan van GroenLinks is dan ook allerminst revolutionair.
Je wilt toch niet dood gevonden worden in Amsterdam-Zuid-Zuid-West joh. Weet je hoe ver dat wel niet buiten de ring is.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien dat GroenLinks het hele gebied tot aan Utrecht stad en Den Haag bedoelt? Ik neem Amsterdam binnenstad veelal ook wat ruim op.
Dat is Haarlem toch? Ligt in de buurt van Amsterdam Beach.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je wilt toch niet dood gevonden worden in Amsterdam-Zuid-Zuid-West joh. Weet je hoe ver dat wel niet buiten de ring is.
Mogen daar straks nog wel auto's komen?quote:Op donderdag 14 september 2017 13:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je wilt toch niet dood gevonden worden in Amsterdam-Zuid-Zuid-West joh. Weet je hoe ver dat wel niet buiten de ring is.
Hé wat? Hoe creëer je een onveilige situatie door overdag geen auto's door de Kalverstraat te laten rijden maar 's nachts wel? (zoals in het huidige beleid?).quote:Op donderdag 14 september 2017 13:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Alsof er overdag alleen voetgangers en fietsers zijn en 's nachts alleen vrachtverkeer (van groot tot klein)... Zodra je de scheiding van infrastructuur tussen voetganger/fietser en de auto/vrachtauto op gaat heffen, en zo te lezen is men dat van plan op een aantal trajecten, creeer je onveilige situaties. Het is juist een van de terreinen waarop Nederland groot is, en dat wordt dan overboord gegooid. Het gaat hier zo te lezen om belangrijke weginfrastructuur (de genoemde trajecten zijn niet voor niets druk), daar de infrastructuurscheiding opheffen vind ik echt een heel merkwaardig idee.
Smog en slechte luchtkwaliteit gaat echter juist veel minder een rol spelen in de toekomst vanwege de overgang naar duurzame varianten.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
De grote steden lopen voorop in het tegengaan van uitstoot in binnensteden. Zij krijgen ook het eerste met smog en slechte luchtkwaliteit te maken natuurlijk.
Dat is een winkelstraat, maar zo te lezen wil men het ook toepassen op belangrijke verbindingsassen in de stad. Dan wordt het andere koek.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hé wat? Hoe creëer je een onveilige situatie door overdag geen auto's door de Kalverstraat te laten rijden maar 's nachts wel? (zoals in het huidige beleid?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |