abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173770991
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als het gaat om woon-werkverkeer denk ik dat je maar heel weinig achterban vindt als je daarom Amsterdam Centrum vrij wilt houden van autoverbodsgebieden.

Binnen de VVD Amsterdam is daar zelfs maar een kleine minderheid voor te vinden. Die zich trouwens meer druk maakt om professioneel verkeer (monteurs en vrachtverkeer etc.) maar die zullen waarschijnlijk uitgezonderd worden van een verbod.
Hoe wil je dat uitzonderen doen als een aantal belangrijke wegen opgeofferd zijn aan wandelaars en fietsers? Met je oplegger van 18-meter á 40 ton over de fietsstraat? :P Het lijkt mij buitengewoon onpraktisch.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:08:50 #277
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771039
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Hoe wil je dat uitzonderen doen als een aantal belangrijke wegen opgeofferd zijn aan wandelaars en fietsers? Met je oplegger van 18-meter á 40 ton over de fietsstraat? :P Het lijkt mij buitengewoon onpraktisch.
Werkt nu al? Overdag (wanneer de fietsers en voetgangers er zijn) doe je een paar paaltjes in de grond. 's nachts gaan die naar beneden voor het zwaardere vrachtverkeer en schoonmaakwagens. Overdag kunnen ze (handmatig) naar beneden gaan voor hulpdiensten, pakketbezorging en oproepdiensten die allemaal een (bedrijfsmatige) ontheffing hebben. Let wel: grote delen van Amsterdam Centrum zijn al autovrij of bewust autoluw!

Van alle infrastructurele oplossingen en projecten in Amsterdam werd dit zeker niet als de meest complexe gezien. Het plan van GroenLinks is dan ook allerminst revolutionair.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173771052
quote:
9s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een kolder. Ik weet niet eens hoe ik hier inhoudelijk op moet reageren, het is gewoon zeiken om het zeiken. Lijkt een beetje op GeenStijl, die kopten vanmorgen "Antifa 020 presenteert verkiezingsprogramma: 'Autobezitters dood"
Ik kan het toch weinig anders betitelen. De wens om automobiliteit net als andere vormen van vervoer zo goed mogelijk in te passen in de stad ontbreekt gewoon, dan ben je in mijn ogen een vijand van de automobilist. Iets wat mij overigens niet verrast bij GroenLinks.
pi_173771059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Werkt nu al? Overdag (wanneer de fietsers en voetgangers er zijn) doe je een paar paaltjes in de grond. 's nachts gaan die naar beneden voor het zwaardere vrachtverkeer en schoonmaakwagens. Overdag kunnen ze (handmatig) naar beneden gaan voor hulpdiensten, pakketbezorging en oproepdiensten die allemaal een (bedrijfsmatige) ontheffing hebben. Let wel: grote delen van Amsterdam Centrum zijn al autovrij of bewust autoluw!

Van alle infrastructurele oplossingen en projecten in Amsterdam werd dit zeker niet als de meest complexe gezien. Het plan van GroenLinks is dan ook allerminst revolutionair.
Eens. Bij de omgeving van het Leidseplein wordt dit momenteel al uitgerold en dat was eerst een hele drukke plek met taxi's en bussen etc.
pi_173771072
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik kan het toch weinig anders betitelen. De wens om automobiliteit net als andere vormen van vervoer zo goed mogelijk in te passen in de stad ontbreekt gewoon, dan ben je in mijn ogen een vijand van de automobilist. Iets wat mij overigens niet verrast bij GroenLinks.
Ik heb haast medelijden met zo'n simpele visie. "Vijand van de automobilist", alsjeblieft zeg.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:10:28 #281
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771078
De hetze tegen parkeerplekken in de stad zou je wel als 'schokkend' kunnen bestempelen. Maar daar is nauwelijks draagvlak voor buiten GroenLinks om. Of GroenLinks moet lekker ondergronds plekken willen gaan bijbouwen. Dillemaatje. Dit gaat trouwens om plekken buiten het centrum, in bijvoorbeeld Zuid of Oud-west.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173771096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:10 schreef Ryon het volgende:
De hetze tegen parkeerplekken in de stad zou je wel als 'schokkend' kunnen bestempelen. Maar daar is nauwelijks draagvlak voor buiten GroenLinks om. Of GroenLinks moet lekker ondergronds plekken willen gaan bijbouwen. Dillemaatje.
Van wat ik begrijp zijn er eerder te weinig parkeerplekken in de stad en zijn de wachttijden voor vergunningen voor bewoners vaak zeer lang. 10.000 plekken weghalen lijkt me dan ook niet heel verstandig, tenzij blijkt dat door het verminderen van het autoverkeer ineens veel minder plaatsen nodig zijn.
pi_173771101
quote:
11s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh? Waar werken die forenzen in de binnenstad dan? En waar parkeren zij hun auto nu dan?
Het plan strekt zich zo te lezen uit tot de ring A10 en alles daarbinnen. Een veel groter gebied dus dan alleen de binnenstad. Sterker nog, zelfs mensen die niks in Amsterdam te zoeken hebben zullen er door geraakt worden vanwege de voorgestelde maatregelen op de ring A10 (waarvan ik mij overigens afvraag of ze daar überhaupt iets over te zeggen hebben in Amsterdam).
  donderdag 14 september 2017 @ 13:14:49 #284
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771143
quote:
11s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Van wat ik begrijp zijn er eerder te weinig parkeerplekken in de stad en zijn de wachttijden voor vergunningen voor bewoners vaak zeer lang. 10.000 plekken weghalen lijkt me dan ook niet heel verstandig, tenzij blijkt dat door het verminderen van het autoverkeer ineens veel minder plaatsen nodig zijn.
Ja, ze hebben nu beleid dat parkeerplekken op straat vervangen kunnen worden door inpandige plekken. Dat sluit aan bij de wens van GL om de plekken op straat weg te halen, maar roept helaas een ongelijkheidssvraagstuk op. Inpandige parkeerplekken zijn aanzienlijk duurder dan die op straat en niet voor elke Amsterdammer te betalen.

Gemeente Amsterdam heeft vrij nauwkeurig gemeten wat per wijk en per straat de parkeerbehoefte is, en die wordt grotendeels bepaald door de bewoning. Natuurlijk kan je in Noord en Nieuw-West allerlei plekken weghalen - waar een overschot is - maar dat zal voor het straatbeeld weinig uitmaken. Ik verwacht ook niet dat GroenLinks het ver zal schoppen met deze plannen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173771147
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, want ze willen het centrum van Amsterdam autovrij maken. Als je aan auto's komt dan schieten tokkies direct enorm uit hun slof.
Kunnen ze niet beter met diesel aangedreven bootjes verbieden?
Ik vermoed dat in die stad daarvan meer smog komt dan van die paar heldhaftige maar ook oliedomme automobilisten die zich in de binnenstad wagen om daar anderhalf uut achter ladende vrachtwagens zichzelf op te zitten vreten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173771171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Kunnen ze niet beter met diesel aangedreven bootjes verbieden?
Ik vermoed dat in die stad daarvan meer smog komt dan van die paar heldhaftige maar ook oliedomme automobilisten die zich in de binnenstad wagen om daar anderhalf uut achter ladende vrachtwagens zichzelf op te zitten vreten
Daar wordt ook aan gewerkt, die maatregelen zijn er waarschijnlijk eerder dan die tegen auto's. De meest vervuilende motoren mogen vanaf dit jaar al niet meer de stad in en ik meen dat tegen 2020-25 boten überhaupt geen uitstoot meer mogen hebben.

De grote steden lopen voorop in het tegengaan van uitstoot in binnensteden. Zij krijgen ook het eerste met smog en slechte luchtkwaliteit te maken natuurlijk.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:17:29 #287
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173771191
Ryon en Tjok zijn het eens mensen, stop de persen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 14 september 2017 @ 13:18:14 #288
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771203
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:15 schreef RM-rf het volgende:
Kunnen ze niet beter met diesel aangedreven bootjes verbieden?
Ja, dat is al geregeld. Spoedig zul je veel historische boten voor een habbekrats op de kop kunnen tikken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 14 september 2017 @ 13:19:51 #289
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771233
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het plan strekt zich zo te lezen uit tot de ring A10 en alles daarbinnen. Een veel groter gebied dus dan alleen de binnenstad. Sterker nog, zelfs mensen die niks in Amsterdam te zoeken hebben zullen er door geraakt worden vanwege de voorgestelde maatregelen op de ring A10 (waarvan ik mij overigens afvraag of ze daar überhaupt iets over te zeggen hebben in Amsterdam).
Ik heb het plan zelf niet gezien - GL kennende verwacht ik ook nauwelijks tot geen details - maar in de media wordt gesproken over een autovrije binnenstad en afschaffing van de grote doorgaand verkeerswegen als de stadshouderskade. Het zou GroenLinks niet zijn als ze niet een of ander bizarre maatregel - windmolens ofzo - daarbij willen hebben. Maar zelfs het afsluiten van de doorgaanswegen is op dit moment al (aankomend) beleid. Via de ring ben je vaak sneller op je bestemming dan als je Amsterdam zelf door wilt stormen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173771240
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is al geregeld. Spoedig zul je veel historische boten voor een habbekrats op de kop kunnen tikken.
Goed plan, goedkoop een oud bootje kopen en amsterdam niet meer in hoeven te gaan, klinkt mij als een win-win in de oren :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173771257
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb het plan zelf niet gezien - GL kennende verwacht ik ook nauwelijks tot geen details - maar in de media wordt gesproken over een autovrije binnenstad en afschaffing van de grote doorgaand verkeerswegen als de stadshouderskade. Het zou GroenLinks niet zijn als ze niet een of ander bizarre maatregel - windmolens ofzo - daarbij willen hebben. Maar zelfs het afsluiten van de doorgaanswegen is op dit moment al (aankomend) beleid. Via de ring ben je vaak sneller op je bestemming dan als je Amsterdam zelf door wilt stormen.
Wordt met binnenstad in deze context het hele centrum bedoeld (alles binnen de Stadhouderskade) of alleen de historische binnenstad (rond Rokin-Damrak zeg maar)?
  donderdag 14 september 2017 @ 13:22:17 #292
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wordt met binnenstad in deze context het hele centrum bedoeld (alles binnen de Stadhouderskade) of alleen de historische binnenstad (rond Rokin-Damrak zeg maar)?
Geen idee. Misschien dat GroenLinks het hele gebied tot aan Utrecht stad en Den Haag bedoelt? Ik neem Amsterdam binnenstad veelal ook wat ruim op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173771288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Werkt nu al? Overdag (wanneer de fietsers en voetgangers er zijn) doe je een paar paaltjes in de grond. 's nachts gaan die naar beneden voor het zwaardere vrachtverkeer en schoonmaakwagens. Overdag kunnen ze (handmatig) naar beneden gaan voor hulpdiensten, pakketbezorging en oproepdiensten die allemaal een (bedrijfsmatige) ontheffing hebben. Let wel: grote delen van Amsterdam Centrum zijn al autovrij of bewust autoluw!

Van alle infrastructurele oplossingen en projecten in Amsterdam werd dit zeker niet als de meest complexe gezien. Het plan van GroenLinks is dan ook allerminst revolutionair.
Alsof er overdag alleen voetgangers en fietsers zijn en 's nachts alleen vrachtverkeer (van groot tot klein)... Zodra je de scheiding van infrastructuur tussen voetganger/fietser en de auto/vrachtauto op gaat heffen, en zo te lezen is men dat van plan op een aantal trajecten, creeer je onveilige situaties. Het is juist een van de terreinen waarop Nederland groot is, en dat wordt dan overboord gegooid. Het gaat hier zo te lezen om belangrijke weginfrastructuur (de genoemde trajecten zijn niet voor niets druk), daar de infrastructuurscheiding opheffen vind ik echt een heel merkwaardig idee.
pi_173771291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien dat GroenLinks het hele gebied tot aan Utrecht stad en Den Haag bedoelt? Ik neem Amsterdam binnenstad veelal ook wat ruim op.
Je wilt toch niet dood gevonden worden in Amsterdam-Zuid-Zuid-West joh. Weet je hoe ver dat wel niet buiten de ring is.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:24:12 #295
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771306
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je wilt toch niet dood gevonden worden in Amsterdam-Zuid-Zuid-West joh. Weet je hoe ver dat wel niet buiten de ring is.
Dat is Haarlem toch? Ligt in de buurt van Amsterdam Beach.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 14 september 2017 @ 13:25:12 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173771326
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je wilt toch niet dood gevonden worden in Amsterdam-Zuid-Zuid-West joh. Weet je hoe ver dat wel niet buiten de ring is.
Mogen daar straks nog wel auto's komen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 september 2017 @ 13:25:36 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173771333
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Alsof er overdag alleen voetgangers en fietsers zijn en 's nachts alleen vrachtverkeer (van groot tot klein)... Zodra je de scheiding van infrastructuur tussen voetganger/fietser en de auto/vrachtauto op gaat heffen, en zo te lezen is men dat van plan op een aantal trajecten, creeer je onveilige situaties. Het is juist een van de terreinen waarop Nederland groot is, en dat wordt dan overboord gegooid. Het gaat hier zo te lezen om belangrijke weginfrastructuur (de genoemde trajecten zijn niet voor niets druk), daar de infrastructuurscheiding opheffen vind ik echt een heel merkwaardig idee.
Hé wat? Hoe creëer je een onveilige situatie door overdag geen auto's door de Kalverstraat te laten rijden maar 's nachts wel? (zoals in het huidige beleid?).
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173771337
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

De grote steden lopen voorop in het tegengaan van uitstoot in binnensteden. Zij krijgen ook het eerste met smog en slechte luchtkwaliteit te maken natuurlijk.
Smog en slechte luchtkwaliteit gaat echter juist veel minder een rol spelen in de toekomst vanwege de overgang naar duurzame varianten.
pi_173771367
quote:
11s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hé wat? Hoe creëer je een onveilige situatie door overdag geen auto's door de Kalverstraat te laten rijden maar 's nachts wel? (zoals in het huidige beleid?).
Dat is een winkelstraat, maar zo te lezen wil men het ook toepassen op belangrijke verbindingsassen in de stad. Dan wordt het andere koek.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:28:24 #300
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173771391
Slotjes
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')