abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 12:39:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173749653
Een eerbetoon aan prinses Diana in het Engelse stadje Chesterfield wordt niet door iedereen even enthousiast ontvangen. Het metersgrote bloemwerk, een portret van de in 1997 overleden prinses, lijkt volgens veel bewoners nergens op.



,Met alle respect naar de makers en Diana'', schrijft een van hen op Facebook, ,,maar dit is natuurlijk afzichtelijk.

In Chesterfield is het een oude traditie: het versieren van de waterpomp met een kunstwerk gemaakt van bloemen. Dit jaar viel de keuze op Diana. Zij stierf 31 augustus precies twintig jaar geleden in een fataal auto-ongeluk. Het koste veertien vrijwilligers meer dan 120 uur om 'Lady Di' zo natuurgetrouw mogelijk weer te geven met natuurlijke materialen, voornamelijk bloemen en eierschalen.

,,Ze ziet eruit alsof ze stierf aan een overdosis'', luidt een boze reactie op Facebook. En: ,,Dit is een belediging aan Diana haar nagedachtenis.'' De bewoners van Chesterfield zien niets in deze nieuwe decoratie op hun marktplein. Zij zijn niet alleen in hun afschuw, want foto's van de pompversiering gaan ondertussen de hele wereld over.

Ondanks alle kritiek staat de gemeenteraad achter het bloemwerk. ,,Alle goede kunst wekt discussie op'', zeggen de lokale politici tegen lokale krant Derbyshire Times. Volgens de gemeenteraad moeten bewoners juist blij zijn met het portret en kan zelfs wereldwijde spot geen kwaad: ,,Het versieren van de waterpomp moet bezoekers naar onze stad lokken. Als dit kunstwerk meer mensen naar onze markt en winkels haalt, kan dat alleen maar goed zijn.''

https://www.ad.nl/bizar/e(...)nses-diana~af381dd9/

'Ondanks alle kritiek staat de gemeenteraad achter het bloemwerk. ,,Alle goede kunst wekt discussie op.''' :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173749784
_O-
pi_173749952
Het zit 'm in de tanden. Haal de streepjes weg in de mond en je hebt een best mooi portret.
pi_173750039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:55 schreef Loekie1 het volgende:
Het zit 'm in de tanden. Haal de streepjes weg in de mond en je hebt een best mooi portret.
Vergeet die lippenstift niet.
  woensdag 13 september 2017 @ 13:01:29 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_173750072
Dit doet me aan een Spaanse beeltenis van Jezus denken.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_173750910
Ehm... ok
  Trouwste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 16:31:29 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_173753780



:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173756514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:39 schreef tong80 het volgende:
Een eerbetoon aan prinses Diana in het Engelse stadje Chesterfield wordt niet door iedereen even enthousiast ontvangen. Het metersgrote bloemwerk, een portret van de in 1997 overleden prinses, lijkt volgens veel bewoners nergens op.

[ afbeelding ]

,Met alle respect naar de makers en Diana'', schrijft een van hen op Facebook, ,,maar dit is natuurlijk afzichtelijk.

In Chesterfield is het een oude traditie: het versieren van de waterpomp met een kunstwerk gemaakt van bloemen. Dit jaar viel de keuze op Diana. Zij stierf 31 augustus precies twintig jaar geleden in een fataal auto-ongeluk. Het koste veertien vrijwilligers meer dan 120 uur om 'Lady Di' zo natuurgetrouw mogelijk weer te geven met natuurlijke materialen, voornamelijk bloemen en eierschalen.

,,Ze ziet eruit alsof ze stierf aan een overdosis'', luidt een boze reactie op Facebook. En: ,,Dit is een belediging aan Diana haar nagedachtenis.'' De bewoners van Chesterfield zien niets in deze nieuwe decoratie op hun marktplein. Zij zijn niet alleen in hun afschuw, want foto's van de pompversiering gaan ondertussen de hele wereld over.

Ondanks alle kritiek staat de gemeenteraad achter het bloemwerk. ,,Alle goede kunst wekt discussie op'', zeggen de lokale politici tegen lokale krant Derbyshire Times. Volgens de gemeenteraad moeten bewoners juist blij zijn met het portret en kan zelfs wereldwijde spot geen kwaad: ,,Het versieren van de waterpomp moet bezoekers naar onze stad lokken. Als dit kunstwerk meer mensen naar onze markt en winkels haalt, kan dat alleen maar goed zijn.''

https://www.ad.nl/bizar/e(...)nses-diana~af381dd9/

:P
Jammer, het haar, de kleding en de contouren van het gezicht zijn opzich wel ok (misschien kon het iets minder breed). De rest is broddelwerk.
pi_173756552
quote:
vinnemwelgeslaagd..



Wat ik overigens niet begrijp is dat men bij computersimulaties wel redelijke natuurgetrouwe 3D modellen heeft van dergelijke spelers. Die kun je toch zo ff 3D printen en als mal gebruiken.Waarom nog een "kunstenaar" inhuren?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 19:02:00 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173756565
_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 19:07:55 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_173756655
Wat is deze _O- tering dat ziet er niet uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 13 september 2017 @ 21:00:58 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173759384


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173762326
quote:
Het is maar goed dat ze haar naam eronder gezet hebben.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 15 september 2017 @ 18:13:23 #14
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_173795481
Dat is mooi kut als je daaraan hebt meegewerkt en de rest van de UK je werk afkraakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')