abonnement Unibet Coolblue
pi_173747732
Geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus bij gebrek aan beter maar effe hier in de zweefhoek. :D

Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met zogenaamde hemi-sync? Of binaural beats, brainwaves etc.?
Dit is muziek, of ruis op een bepaalde golffrequentie, met als doel je hersengolven in een andere staat te brengen. Dit kan je bewustzijn beïnvloeden en jou dus in een andere state of mind brengen. Dit zou zelfs zo ver kunnen gaan dat dit je helpt een out of body-experience te ervaren.

Goed, dit leek me dus heel interessant, en ik ben voorzichtig aan het experimenteren hiermee geslagen. Maar echt grootse resultaten heb ik nog niet bemerkt. Ook weet ik eigenlijk niet zo goed wat de bedoeling er precies mee, en hoe je je mind moet focussen bijvoorbeeld daarbij. Maar goed, al doende leert men.

Ik vroeg mij nu dus af of andere hier er ervaring mee hebben? Welke cd's/filmpjes/opnamen heb je zoal geprobeerd? Wat heb je ermee ervaren? En wie heeft er nog aanraders hiervoor?

Deel het hier zou ik zeggen. Ben reuze benieuwd naar wat voor resultaten anderen hiermee hebben bereikt......

Voorbeeldje:


gegroet!
pi_173748628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:45 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus bij gebrek aan beter maar effe hier in de zweefhoek. :D

Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met zogenaamde hemi-sync? Of binaural beats, brainwaves etc.?
Dit is muziek, of ruis op een bepaalde golffrequentie, met als doel je hersengolven in een andere staat te brengen. Dit kan je bewustzijn beïnvloeden en jou dus in een andere state of mind brengen. Dit zou zelfs zo ver kunnen gaan dat dit je helpt een out of body-experience te ervaren.

Goed, dit leek me dus heel interessant, en ik ben voorzichtig aan het experimenteren hiermee geslagen. Maar echt grootse resultaten heb ik nog niet bemerkt. Ook weet ik eigenlijk niet zo goed wat de bedoeling er precies mee, en hoe je je mind moet focussen bijvoorbeeld daarbij. Maar goed, al doende leert men.

Ik vroeg mij nu dus af of andere hier er ervaring mee hebben? Welke cd's/filmpjes/opnamen heb je zoal geprobeerd? Wat heb je ermee ervaren? En wie heeft er nog aanraders hiervoor?

Deel het hier zou ik zeggen. Ben reuze benieuwd naar wat voor resultaten anderen hiermee hebben bereikt......

Voorbeeldje:


gegroet!
Deels. Het werkt soms wel merk ik. Maar het hangt erg af van hoe je dan zelf in je vel zit. Dit hangt erg samen met spiritueel zijn. En dan bedoel ik niet het geloven in een god. Ik merk zelf de reactie van die kant.
pi_173748715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:45 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus bij gebrek aan beter maar effe hier in de zweefhoek. :D

Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met zogenaamde hemi-sync? Of binaural beats, brainwaves etc.?
Dit is muziek, of ruis op een bepaalde golffrequentie, met als doel je hersengolven in een andere staat te brengen. Dit kan je bewustzijn beïnvloeden en jou dus in een andere state of mind brengen. Dit zou zelfs zo ver kunnen gaan dat dit je helpt een out of body-experience te ervaren.

Goed, dit leek me dus heel interessant, en ik ben voorzichtig aan het experimenteren hiermee geslagen. Maar echt grootse resultaten heb ik nog niet bemerkt. Ook weet ik eigenlijk niet zo goed wat de bedoeling er precies mee, en hoe je je mind moet focussen bijvoorbeeld daarbij. Maar goed, al doende leert men.

Ik vroeg mij nu dus af of andere hier er ervaring mee hebben? Welke cd's/filmpjes/opnamen heb je zoal geprobeerd? Wat heb je ermee ervaren? En wie heeft er nog aanraders hiervoor?

Deel het hier zou ik zeggen. Ben reuze benieuwd naar wat voor resultaten anderen hiermee hebben bereikt......

Voorbeeldje:


gegroet!
Ik weet er te weinig over om echt advies te geven. Ik ken het ook pas sinds 1 jaar. Maak je hoofd leeg en voel. En sla niet door in het willen.
pi_173762147
125 mensen die kijken niemand die iets zegt. Vreemd. Spirits bestaan. Ik hoor graag jullie verhaal.
pi_173764860
Ik wil best wel guru worden voor mensen die zeggen dat zij Indigo zijn.
pi_173773357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:24 schreef Jaroon het volgende:
Ik wil best wel guru worden voor mensen die zeggen dat zij Indigo zijn.
Waarom wil je guru worden?
pi_173774705
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom wil je guru worden?
Dat was een grap. Ik merk dat bepaalde mensen dat graag willen. Nu direct van mij trouwens.
pi_173779418
Dit is toen eens bij DWDD besproken. Men had ook een speciaal programma voor op de computer waarin de tracks zaten.

Verder geen idee of het werkt. Heb toen ook een uurtje zitten te kloten maar die biepjes en ruis is niks voor mij. Ik wordt er alleen maar stressig van geef mij maar mooi trommelgeluid of piano of zelfs trompetten.
pi_173784184
quote:
quote:
Ook weet ik eigenlijk niet zo goed wat de bedoeling er precies mee, en hoe je je mind moet focussen bijvoorbeeld daarbij. Maar goed, al doende leert men.
Nergens op focussen, leeg zijn.
Het gaat niet om bereiken, niet om kennis of resultaten, maar om 'zijn'.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173785133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:46 schreef ManianMan het volgende:
Dit is toen eens bij DWDD besproken. Men had ook een speciaal programma voor op de computer waarin de tracks zaten.

Verder geen idee of het werkt. Heb toen ook een uurtje zitten te kloten maar die biepjes en ruis is niks voor mij. Ik wordt er alleen maar stressig van geef mij maar mooi trommelgeluid of piano of zelfs trompetten.
Er zijn zaken die meer lijken op muziek al zitten die golven er in verwerkt. Je kan ook op zoek gaan bij bijv. youtube naar begeleide meditatie. Dat kan ook heel goed werken. Tot mijn verbazing.
pi_173785832
Misschien dat iemand hier daar meer over weet. Ik kan spirits voelen en horen. Ik heb niet het gevoel dat ik sinds ik dat heb slimmer of wijzer ben geworden. En voor dat iemand zegt "misschien heb je een psychose"? Dat heb ik laten uitzoeken en is niet het geval. Maar wat wil men uiteindelijk van je?
pi_173794255
In verband met steeds groter wordende slaapproblemen (<2 uur per nacht de afgelopen 3 weken) ben ik hier ook mee bezig. Het is inderdaad erg afhankelijk van je gemoedstoestand en het apparaat waarmee je het afspeelt. Ik ben veel bezig met muziek die bv. golven of regenstormen op de achtergrond heeft. En afhankelijk van het apparaat wordt bv. de regen te overheersend, waardoor dat op TV ruis lijkt. Ik heb jouw filmpje even geluisterd, maar die pulserende toon is mij te indringend.

Het is ook een beetje verwarrend, vind ik; de ene keer is 80bpm de beste muziek om in slaap te vallen, dan weer 625Hrz en zo heb ik nog 6 verschillende waardes voorbij zien komen

[ Bericht 16% gewijzigd door Its_Muppet op 15-09-2017 17:09:40 ]
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_173794320
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:45 schreef Its_Muppet het volgende:
In verband met steeds groter wordende slaapproblemen (<2 uur per nacht de afgelopen 3 weken) ben ik hier ook mee bezig. Het is inderdaad erg afhankelijk van je gemoedstoestand en het apparaat waarmee je het afspeelt. Ik ben veel bezig met muziek die bv. golven of regenstormen op de achtergrond heeft. En afhankelijk van het apparaat wordt bv. de regen te overheersend, waardoor dat op TV ruis lijkt. Ik heb jouw filmpje even geluisterd, maar die pulserende toon is mij te indringend.
Het is moeilijk te vinden wat bij je past en dan ook nog op dat moment. Dat niet slapen moet je echt aankaarten bij je huisarts. Soms kan een tijdje slaappillen nemen wel echt helpen. Ik slaap zelf ook slecht.
pi_173794680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is moeilijk te vinden wat bij je past en dan ook nog op dat moment. Dat niet slapen moet je echt aankaarten bij je huisarts. Soms kan een tijdje slaappillen nemen wel echt helpen. Ik slaap zelf ook slecht.
Al, zoplicon, mirtazapine, enz. Probleem is dat ik geen melatonine aanmaak, wat zorgt voor de slaapprikkel. Vandaar de interesse in dit topic, wellicht kom ik wat tegen wat helpt :D :{ :Z
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_173794767
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:12 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Al, zoplicon, mirtazapine, enz. Probleem is dat ik geen melatonine aanmaak, wat zorgt voor de slaapprikkel. Vandaar de interesse in dit topic, wellicht kom ik wat tegen wat helpt :D :{ :Z
Maar helpt het dan niet als je dat in hoge dosis slikt?
pi_173794893
Zoplicon werkt wel, maar is erg verslavend en ik ben daar erg gevoelig voor, dus dat wil ik niet. Dat Mirtazapine ben ik net vanaf, omdat het een averechts effect had en daar boven op mijn gemoedstoestand dusdanig in de war gooide dat ik van mijn gezin de vraag kreeg of ik niet ergens anders kon gaan wonen ;)

Je bedoelde waarschijnlijk de melatonine. |:( Ja, maar op een gegeven moment had ik aan ee potje niet genoeg.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_173795435
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:26 schreef Its_Muppet het volgende:
Zoplicon werkt wel, maar is erg verslavend en ik ben daar erg gevoelig voor, dus dat wil ik niet. Dat Mirtazapine ben ik net vanaf, omdat het een averechts effect had en daar boven op mijn gemoedstoestand dusdanig in de war gooide dat ik van mijn gezin de vraag kreeg of ik niet ergens anders kon gaan wonen ;)

Je bedoelde waarschijnlijk de melatonine. |:( Ja, maar op een gegeven moment had ik aan ee potje niet genoeg.
Dat kan je in hoge dosis ook op recept krijgen volgens mij. Maar dat zal jij beter weten. Jouw pijnappelklier werkt niet goed?
  vrijdag 15 september 2017 @ 18:24:36 #18
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173795678
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:45 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus bij gebrek aan beter maar effe hier in de zweefhoek. :D

Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met zogenaamde hemi-sync? Of binaural beats, brainwaves etc.?
Dit is muziek, of ruis op een bepaalde golffrequentie, met als doel je hersengolven in een andere staat te brengen. Dit kan je bewustzijn beïnvloeden en jou dus in een andere state of mind brengen. Dit zou zelfs zo ver kunnen gaan dat dit je helpt een out of body-experience te ervaren.

Goed, dit leek me dus heel interessant, en ik ben voorzichtig aan het experimenteren hiermee geslagen. Maar echt grootse resultaten heb ik nog niet bemerkt. Ook weet ik eigenlijk niet zo goed wat de bedoeling er precies mee, en hoe je je mind moet focussen bijvoorbeeld daarbij. Maar goed, al doende leert men.

Ik vroeg mij nu dus af of andere hier er ervaring mee hebben? Welke cd's/filmpjes/opnamen heb je zoal geprobeerd? Wat heb je ermee ervaren? En wie heeft er nog aanraders hiervoor?

Deel het hier zou ik zeggen. Ben reuze benieuwd naar wat voor resultaten anderen hiermee hebben bereikt......

Voorbeeldje:


gegroet!
don't

blijf nuchter, je schiet er werkeljk niks mee op. ben van mening dat lucide dromen niet van onszelf komen, maar 'afgespeeld' wordt door iets anders.
pi_173797145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:24 schreef Manke het volgende:

[..]

don't

blijf nuchter, je schiet er werkeljk niks mee op. ben van mening dat lucide dromen niet van onszelf komen, maar 'afgespeeld' wordt door iets anders.
Als in iets slechts? Ik denk niet dat het fout is.
pi_173802377
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[..]

Nergens op focussen, leeg zijn.
Het gaat niet om bereiken, niet om kennis of resultaten, maar om 'zijn'.
Ik mediteer sowieso veel hoor. En dat doe ik vrijwel altijd zonder muziek. Juist dan idd op de leegte van het Zijn. Met muziek, of überhaupt maar iets in mijn oren, is dat wel even wennen dus. Vandaar wellicht ook nog niet echt resultaten. Ik zal hieraan moeten wennen vermoedelijk dus. :)

Heb jij het wel eens ervaren dan, dat er iets gebeurde op grond van dit soort audio-frequenties? Dat er zeg maar gebeurde wat het beloofde?
Ik sta er niet sceptisch tegen hoor. Ben gewoon benieuwd... Bedoel, hersengolven staan buiten kijf. Daar functioneren ze idd gewoon op. En het schijnt ook allemaal echt onderzocht en zo te zijn.
pi_173802433
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:46 schreef ManianMan het volgende:
Dit is toen eens bij DWDD besproken. Men had ook een speciaal programma voor op de computer waarin de tracks zaten.

Verder geen idee of het werkt. Heb toen ook een uurtje zitten te kloten maar die biepjes en ruis is niks voor mij. Ik wordt er alleen maar stressig van geef mij maar mooi trommelgeluid of piano of zelfs trompetten.
Je hebt het in werkelijk allerlei varianten hè? Je hebt stukjes speciale muziek die ervoor gemaakt is. Ambient. Stukjes met enkel een bepaalde toon dat zich in verschillende frequenties voortbeweegt etc.
Je kunt dit gewoon ook zelf maken als je wilt.
pi_173802505
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:45 schreef Its_Muppet het volgende:
In verband met steeds groter wordende slaapproblemen (<2 uur per nacht de afgelopen 3 weken) ben ik hier ook mee bezig. Het is inderdaad erg afhankelijk van je gemoedstoestand en het apparaat waarmee je het afspeelt. Ik ben veel bezig met muziek die bv. golven of regenstormen op de achtergrond heeft. En afhankelijk van het apparaat wordt bv. de regen te overheersend, waardoor dat op TV ruis lijkt. Ik heb jouw filmpje even geluisterd, maar die pulserende toon is mij te indringend.

Het is ook een beetje verwarrend, vind ik; de ene keer is 80bpm de beste muziek om in slaap te vallen, dan weer 625Hrz en zo heb ik nog 6 verschillende waardes voorbij zien komen
Gisteren heb ik de opname 'luicid dreaming hemi-sync' gespeeld toen ik moe was en op bed lag na m'n werk. Toen had ik ook een moment dat ik echt ff vaag ergens anders was. Maar wist niet of ik nu geslapen had of wat dan ook. 't Voelt enkel raar en kon het niet plaatsen. Geen lucide droom iig. Maar was iig wel tot rust gekomen.
Ik ben ook een vrij moeilijke slaper vaak btw.
Ik moet erg uitkijken voor het slapen gaan dat ik geen dingen doe die m'n denk-apparaat al te actief maken, en niet tussen 3 en 5 gaan slapen heb ik gemerkt (dat ben ik nogal eens geneidg te doen als ik een dag vrij heb...). Als ik dat doe, komt het meestal niet goed... Ik moet echt daarvóór gaan slapen. Raar maar waar.
pi_173802597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:24 schreef Manke het volgende:

[..]

don't

blijf nuchter, je schiet er werkeljk niks mee op. ben van mening dat lucide dromen niet van onszelf komen, maar 'afgespeeld' wordt door iets anders.
Ik blijf toch ook nuchter?
't wordt ook 'afgespeeld door iets anders'. Tuurlijk doe 'jij' dat niet.
Dat doen onze hersenen, waar wij zelf ook btw het product van zijn. De 'jij' die denkt autonoom en los daarvan te staan, is een illusie, beste Manke. Geen reden voor angst btw. We zijn in goede handen. :D
pi_173806722
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:13 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ik mediteer sowieso veel hoor. En dat doe ik vrijwel altijd zonder muziek. Juist dan idd op de leegte van het Zijn. Met muziek, of überhaupt maar iets in mijn oren, is dat wel even wennen dus. Vandaar wellicht ook nog niet echt resultaten. Ik zal hieraan moeten wennen vermoedelijk dus. :)

Heb jij het wel eens ervaren dan, dat er iets gebeurde op grond van dit soort audio-frequenties? Dat er zeg maar gebeurde wat het beloofde?
Ik sta er niet sceptisch tegen hoor. Ben gewoon benieuwd... Bedoel, hersengolven staan buiten kijf. Daar functioneren ze idd gewoon op. En het schijnt ook allemaal echt onderzocht en zo te zijn.
Best trek je dan de natuur in, een echte regenbui, de koude, wind, geruis van bladeren, daar kan geen 'muziek/audio-frequentie' tegenop, het is volledig natuurlijk.
Dat is voor velen al snel irritant want in de regen word je namelijk nat en al snel denkt men "wat doe ik hier"? dan keert men om richting huis om daar wat vermaak te zoeken.
Maar het is juist de zintuiglijke prikkeling die zo beroert, die je doet voelen te leven, die je doet centreren en je zintuigen doet scherpen.
Vooral het donker is afschrikwekkend, angst overwint dan omdat we dat niet gewend zijn.
Het is juist zo prachtig als er geen lichtvervuiling is, om dan naar de sterren te kunnen kijken en beseffen hoe nietig we zijn.

In meditatie is muziek vooral ritmisch om te centreren en naar het hart te gaan, daarom maak je die ook het best zelf.
Leven is ritme, van de hartklop tot ademtocht tot dag en nacht tot het nieuwe leven in de lente en het grote sterven in het late najaar.

Nu ja, om kort te gaan, het is leuk dat zulke mp3's te vinden zijn, mijn voorkeur gaat uit naar het natuurlijke.
Bovendien acht ik meditatie als handeling iets onnatuurlijks, dan is er immers iemand die handelt vanuit doctrine met een doel terwijl naar mijn mening de meditatieve staat iets natuurlijks is en alle leven omvat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173819024
Ik vind zelf 432hz veel prettiger. Werkt heel aardend.
Heel soms tref ik een mooie binaural beats.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_173856065
Probeer het te combineren met meditatie en een buddha in je kamer. Liefst een dikke lachende buddha, niet die neppe buddhas.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173861540
Ik zou wel aanraden om van ultrasound frequenties af te blijven. Het kan je dood worden.

Daarnaast kan het luisteren van deze muziek een verslavend effect hebben. Zoek maar eens op I-Dose.
pi_174274288
Ad Visser was toch al een voorloper hierin met zijn Brain Sessions?

Persoonlijk heb ik er niet zoveel mee.

Gewoon via de natuurlijke weg. Deel de mening van wat hier al eerder over werd opgeschreven. Luister meer naar de klanken van de open natuur. Veel mensen kijken en luisteren niet meer naar wat er om hen heen gebeurd, maar zijn gefocust op dat kleine schermpje en die oordopjes. Vindt je het dan gek dat dit uiteindelijk tot problemen kan leiden?
pi_185120471
@EggsTC
pi_185238943
@Draaideurcrimineel
pi_185239048
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:03 schreef Werkman het volgende:
@:Draaideurcrimineel
Hi

Vanwaar de mention? :)
pi_185271266
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:10 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Hi

Vanwaar de mention? :)
Ervaring met deze 'muziek' misschien? :D
pi_185284913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:49 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Ervaring met deze 'muziek' misschien? :D
Niet per se.

Ben wel bekend met het fenomeen "asmr".
pi_185317227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:17 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Niet per se.

Ben wel bekend met het fenomeen "asmr".
Hmm, ja oke.. maar dat is toch iets anders.
Dat werkt niet bepaald productiever toch?

Ik heb zelf met geleide meditaties ervaring.. maar aan ASMR irriteer ik me :P
pi_185325209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:45 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Hmm, ja oke.. maar dat is toch iets anders.
Dat werkt niet bepaald productiever toch?

Ik heb zelf met geleide meditaties ervaring.. maar aan ASMR irriteer ik me :P
ASMR is dan ook louter voor de tingles / relaxation ;)
pi_185325335
Wil je je hersengolven veranderen? Ga dan langere tijd dagelijkse mediteren:

https://wetenschap.infonu(...)ta-theta-en-smr.html

Dit artikel las ik dus laatst, zonder hier eigenlijk echt wat vanaf te weten. Maar wat schetste mijn verbazing?

quote:
Alfa-golven moeten samengaan met een klein percentage beta-golven van tien tot dertig procent, want anders is men te weinig actief. Bij alfa is men wakker, kan men denken, waarnemen, studeren, muziek maken etc. Uit onderzoeken blijkt dat als men alfa-golven produceert men van binnen rustiger is en de aandacht beter op iets gericht kan worden. In alfa neemt men nieuwe informatie beter op, wordt deze beter opgeslagen en kan men de informatie beter terugroepen. Het is in deze Alfa staat dat men het meest efficient kan leren. Alfa kan niet samen met angst of agressie. Men reageert in alfa dan ook minder boos op negatieve opmerkingen en wordt ook minder snel bang. Hoe meer ontspannen iemand in allerlei situaties is, des te minder snel is degene uit zijn evenwicht. Het aanwezig zijn van veel alfa-golven is daarom goed voor examens, sollicitatiegesprekken, spreekbeurten enz.
Dat dit is hoe ik de afgelopen jaren geworden ben. :o

En ik kom overduidelijk van dit:

quote:
Bèta-golven (16-38 Hz.)
Bèta-golven hebben voornamelijk te maken met het survivalmechanisme. Het survivalmechanisme is meestal op de buitenwereld gericht. Dit survivalmechanisme is in het dagelijks leven bijvoorbeeld het oplossen van problemen en het snel kunnen reageren. Als iemand bang is, misschien wil vluchten en bij iemand die boos, agressief of woedend is kun je bèta-golven meten in de hersenen.

De meeste mensen produceren bèta-golven ( negentig procent of meer van het totaal aan hersengolven). In bèta is de mens gespannen, nerveus en werkt het geheugen minder goed.

Iemand die hyperactief is produceert extreem veel bèta-golven, het concentratievermogen van deze persoon is dan ook heel slecht. Het is ook bekend dat rokers gemiddeld meer beta-golven produceren dan niet rokers.

Bij kleine kinderen produceren de hersenen over het algemeen een groot percentage langzame hersengolven en weinig bèta-golven. Na het vijfde jaar verandert dit langzaam. Op achtjarige leeftijd produceren kinderen ongeveer net zoveel bèta-golven als volwassenen. Meestal hebben de cultuur en de opvoeding invloed op het percentage bèta-golven.
Ik had altijd een bagger kortetermijn geheugen. Als ik een pagina uit een boek las, wist ik bij de volgende pagina nauwelijks nog wat ik nu eigenlijk gelezen had. Concentratie ook slecht. gejaagd enz. Nu wordt alles veel beter opgenomen. Alles ook makkelijk op te roepen. Geordender in m'n hoofd etc. Alsof de ADD voor een groot deel vertrokken uit m'n hoofd is.

Herkende dit zo overduidelijk bij mezelf. Dat laat mij zien dat dagelijkse meditatie dit dus precies bewerkstelligt: dat je hersengolvenstructuur er dus door verandert en van bèta naar alfa gaat.
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')