abonnement Unibet Coolblue
pi_173746025
Voetbal is een sport van het volk en voor het volk. Wij Nederlanders mogen er graag naar kijken, zover ik weet. Niet dat het nu zo goed gaat met het Nederlandse voetbal, maar ach.

Toch ga je er weer eens lekker voor zitten, die Champions League. Veel legendarische dingen gebeurd in die competitie. Denk aan de finale van 1999 tussen United en Bayern, waarin Bayern na 90 minuten voor stond maar United uiteindelijk zonder verlenging de cup won, of het toernooi van 2004 met Porto - Monaco als finale. En natuurlijk de zegetocht van dat ene clubje uit Amsterdam.

Maar tijden veranderen. Toen was er nog ruimte voor een mooie stunt. Tegenwoordig is dit ver te zoeken. Je kunt de 8 clubs die de kwartfinales bereiken al wel met potlood invullen (Ik zeg hier vast: Real, Barca, Man City, Chelsea, Atletico, Bayern, Paris SG, Juventus, uiteraard tenzij ze toevallig elkaar loten in de achtste finale; dan is Dortmund of Napoli nog een optie) en in de groepsfase rollen ze middelmatige ploegjes op alsof t niks is. Gisteren Chelsea die wint met 6-0, Bayern wint met 5-0, PSG ook, Juventus verliest dan maar die moesten tegen Barcelona.

Feyenoord gaat vandaag ook met 0-4 van City verliezen ofzo. Er zit geen greintje spanning meer in. Door al het geld. Het is geworden tot een elitesport, het speelbal van een paar grote geldschieters. Het wordt eigenlijk niet meer leuk om te kijken.

Klacht: CL is doodsaai en voorspelbaar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173746035
Terechte klacht.
  woensdag 13 september 2017 @ 08:55:52 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173746088
Uitschieters zullen er altijd wel blijven zijn maar het wordt inderdaad met het jaar saaier en saaier.

Maar goed, veel van de jeugd van tegenwoordig ziet graag sterrenensembles en zijn fan van een grote internationale club. Dus helaas gaat dit enkel maar erger worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 september 2017 @ 08:56:57 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173746106
Terechte klacht, daarom kijk ik alleen nog maar Jupiler League. Technisch kreupele spelers met een spelinzicht waar de Oranje Leeuwinnen nog niet bang van worden in een competitie waar een speler als Kees Kwakman nog kan schitteren. Fantastisch gewoon!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173746219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:51 schreef Leonos het volgende:
Terechte klacht.
pi_173746229
Maar ja ik zit wel met hoop voor de tv vanavond
pi_173746315
Terechte klacht. Pas in de knockoutfase komen er leuke wedstrijden. Het zou misschien nog leuk zijn geweest als Nederland het land was waar dat geld heen ging, nu is er gewoon geen fluit aan :'(
pi_173746415
Ik ga er niet meer lekker voor zitten. Wat een K competitie. Jammer dat de EL dit jaar ook weinig interessants heeft ;(
pi_173746423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:56 schreef Fretwork het volgende:
Terechte klacht, daarom kijk ik alleen nog maar Jupiler League. Technisch kreupele spelers met een spelinzicht waar de Oranje Leeuwinnen nog niet bang van worden in een competitie waar een speler als Kees Kwakman nog kan schitteren. Fantastisch gewoon!
denken dat de oranje dames daarvan winnen :')
pi_173746473
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:22 schreef Handleiding het volgende:

[..]

denken dat de oranje dames daarvan winnen :')
Als je spelers alleen bij een vrije trap zou kunnen inbrengen zou Lieke nog wel een toevoeging zijn voor veel JL-teams
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173746547
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:21 schreef Handleiding het volgende:
Ik ga er niet meer lekker voor zitten. Wat een K competitie. Jammer dat de EL dit jaar ook weinig interessants heeft ;(
Heracles toch in de EL?
  woensdag 13 september 2017 @ 09:41:34 #12
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173746676
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:22 schreef Handleiding het volgende:

[..]

denken dat de oranje dames daarvan winnen :')
Kijk anders GAE tegen Volendam terug, momenten waar er geen drie geslaagde passes na elkaar waren
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173746802
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Kijk anders GAE tegen Volendam terug, momenten waar er geen drie geslaagde passes na elkaar waren
dan winnen mannen het fysiek nog altijd. Dames worden omver geblazen.
pi_173746854
Tja.. En ondertussen blijft iedereen kijken. Dit verandert alleen als mensen niet meer kijken. Ik ben afgehaakt. Misschien dat ik de finale nog kijk, of eventueel een wedstrijdje van feyenoord, maar verder is het niet meer boeiend.
pi_173747657
Kwestie van tijd voordat het publiek zich van deze saaie voorspelbare competitie gaat afkeren.
  woensdag 13 september 2017 @ 10:47:19 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173747774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:49 schreef Handleiding het volgende:

[..]

dan winnen mannen het fysiek nog altijd. Dames worden omver geblazen.
Ja, maar dat maakt het nog wel beroerd om naar te kijken
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 13 september 2017 @ 10:48:50 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173747804
Groepsfase vind ik soms nog wel te doen, ik haak af wanneer de finales beginnen. Bij de Europa League juist andersom.
pi_173750204
De klacht is terecht. Alles draait alleen nog maar om het grote geld. Liever de nummer-5 van Italië in de groepsfase dan de kampioen van Nederland; commercieel stukken interessanter. De Champions League is z'n naam niet waard: het barst van de deelnemers die geen kampioen zijn geworden, terwijl talloze teams die wél werkelijk kampioen zijn, helemaal niet mogen meedoen.

De Champions League is puur een feestje van de grote voetballanden, waar astronomische bedragen geld in omgaan. Engeland, Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje... - het lijkt zowaar op het Songfestival, waar de grote 5 ook altijd meteen voor de finale zijn geplaatst.
pi_173750563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:51 schreef Leonos het volgende:
Terechte klacht.
pi_173750656
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:48 schreef Twiitch het volgende:
Groepsfase vind ik soms nog wel te doen, ik haak af wanneer de finales beginnen. Bij de Europa League juist andersom.
CL finale, saaiste potje voetbal van het seizoen inderdaad. Toch blijven mensen kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')