abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173744681


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Voordegroei, leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per email.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_173744750
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mag ik deze eervolle taak op mij nemen? 🍾🍾
Ok, aanbod aangenomen. :)
Dat is dan 2% rendement per jaar over ¤ 250 extra.
pi_173745152
Bij LdH hebben ze overgens ook een +¤25 euro actie voor nieuwe leden. Het is dat ik al bijna aan m'n afgesproken max zit voor dit jaar anders had ik het SiG project ook wel even meegenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ron1986 op 13-09-2017 05:33:38 ]
pi_173745772
Als er nog iemand een SIG vriend zoekt....................................Ik hoor het graag per P.M. haha van -O- naar *O* met SIG
pi_173745864
Ik vind het jammer dat dit soort acties alleen voor nieuwe investeerders zijn en niet voor nieuwe investeringen van bestaande investeerders.
pi_173745902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:34 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vind het jammer dat dit soort acties alleen voor nieuwe investeerders zijn en niet voor nieuwe investeringen van bestaande investeerders.
Je vindt het jammer dat ze niet iedereen gratis 25 euro geven?

Het doel van deze actie is om nieuwe investeerders aan te trekken.
pi_173745948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:37 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Je vindt het jammer dat ze niet iedereen gratis 25 euro geven?

Het doel van deze actie is om nieuwe investeerders aan te trekken.
dat is afhankelijk hoe je er naar kijkt, je wilt ook je zittende investeerders behouden en stimuleren tot meer investeringen. Ik begrijp het, maar ik zou als platform een regeling bedenken die alle investeerders aanspreekt, nieuw en bestaand.
pi_173745962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:45 schreef Tsundoku het volgende:
Ik doe ook weer mee met SiG.

Wel vraag ik mij af wat de reden van de verhuurder is om te kiezen voor een financiering via SiG en niet via (bijvoorbeeld) NIBC. De 5-jaars rente voor een vastgoedhypotheek bedraagt daar namelijk 3,5% (t/m 50% MW) i.p.v. 4,8%. Zijn de acceptatiecriteria daar soms strenger?
Het probleem bij NIBC is dat ze niet overal actief zijn. Er zijn gebieden in Nederland waar het gewoon niet mogelijk is om een hypotheek te krijgen voor je tweede huis. Dan is SIG een van de weinig (misschien zelfs de enige) overgebleven optie.
pi_173746425
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
dat is afhankelijk hoe je er naar kijkt, je wilt ook je zittende investeerders behouden en stimuleren tot meer investeringen. Ik begrijp het, maar ik zou als platform een regeling bedenken die alle investeerders aanspreekt, nieuw en bestaand.
Maar de actie van SiG doet dat toch? Een bestaande investeerder die een nieuwe investeerder aandraagt profiteert ook van deze actie.
pi_173746619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Maar de actie van SiG doet dat toch? Een bestaande investeerder die een nieuwe investeerder aandraagt profiteert ook van deze actie.
De actie van LaH doet dat niet, ik heb 35 investeringen gedaan bij LaH en nooit kunnen profiteren van een actie omdat mijn eerste investering in een periode was dat er geen actie liep.

De SiG actie is wat dat betreft beter, hoewel je iemand moet vinden die nieuwe investeerder is. Als je geen contacten hebt met interesse in SiG of alleen mensen kent die al investeren val je buiten de boot. als nieuwe investeerder profiteer je altijd. Per saldo zijn dus bestaande investeerders slechter af. Ik begrijp het maar het heeft ook een mindere kant dat je de investeerders die je platform al steunen minder incentives biedt.
pi_173747685
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:43 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Het probleem bij NIBC is dat ze niet overal actief zijn. Er zijn gebieden in Nederland waar het gewoon niet mogelijk is om een hypotheek te krijgen voor je tweede huis. Dan is SIG een van de weinig (misschien zelfs de enige) overgebleven optie.
Eens. Maar vastgoed in de meeste steden wordt wel geaccepteerd. Het grootste deel van de projecten op SiG betreft panden in deze steden.
pi_173748016
Goedendag, lees al geruime tijd mee op dit forum. Heb zelf ongeveer 2 jaar een aantal projecten lopen via kom en gve. Nog geen enkel default, maar na lezen van dit topic ben ik aardig huiverig geworden dat ik niet meer verder investeer op deze platforms. Door dit forum kennis gemaakt met sig. Vandaag mijn eerste investering gemaakt voor het appartementje in Den Bosch. Iemand interesse in de zomeractie?
pi_173748056
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:00 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Goedendag, lees al geruime tijd mee op dit forum. Heb zelf ongeveer 2 jaar een aantal projecten lopen via kom en gve. Nog geen enkel default, maar na lezen van dit topic ben ik aardig huiverig geworden dat ik niet meer verder investeer op deze platforms. Door dit forum kennis gemaakt met sig. Vandaag mijn eerste investering gemaakt voor het appartementje in Den Bosch. Iemand interesse in de zomeractie?
Zeker :)
Stuur me maar een PM als je wilt.
pi_173748108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:01 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Zeker :)
Stuur me maar een PM als je wilt.
Ik ben een nieuwe user op fok, waardoor ik geen om kan versturen. Is het mogelijk dat jij een pm kan sturen naar mij?
pi_173748138
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:01 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Zeker :)
Stuur me maar een PM als je wilt.
mooie interactie tussen users zo ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 september 2017 @ 11:09:36 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173748204
Jammer dat SiG vanaf 250 per project is; dat is voor mij nog te hoog.
pi_173748229
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:04 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Ik ben een nieuwe user op fok, waardoor ik geen om kan versturen. Is het mogelijk dat jij een pm kan sturen naar mij?
Ok, PM verstuurd. Is voor mij ook de eerste keer, dus hopelijk gaat het goed ;)
pi_173748264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:09 schreef xzaz het volgende:
Jammer dat SiG vanaf 250 per project is; dat is voor mij nog te hoog.
Nu is je uiteindelijk investering dus eigenlijk maar 225 voor het eerste project. (of 2% extra rendement over de gehele looptijd.)
pi_173748293
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nu is je uiteindelijk investering dus eigenlijk maar 225 voor het eerste project. (of 2% extra rendement over de gehele looptijd.)

ik wilde net ongeveer hetzelfde posten ^O^
pi_173748350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:11 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ok, PM verstuurd. Is voor mij ook de eerste keer, dus hopelijk gaat het goed ;)
PM ontvangen, maar kan ook niks terugsturen! Stuur je mail adres via PM en ik stuur je mijn gegevens.
pi_173748366
Als er nog meer nieuwe investeerders zijn die van de zomeractie van SiG gebruik willen maken en een mede investeerder willen helpen graag natuurlijk ^O^ . Stuur mij dan even een privébericht met daarin je e-mail adres wat je gebruikt hebt of gaat gebruiken bij je aanmelding bij SiG. Bedankt alvast! _O_
pi_173749203
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:17 schreef Horsemen het volgende:
Als er nog meer nieuwe investeerders zijn die van de zomeractie van SiG gebruik willen maken en een mede investeerder willen helpen graag natuurlijk ^O^ . Stuur mij dan even een privébericht met daarin je e-mail adres wat je gebruikt hebt of gaat gebruiken bij je aanmelding bij SiG. Bedankt alvast! _O_
Gaat het om een nieuwe inschrijving, of een eerste investering? Ik ben al geruime tijd ingeschreven, maar ik heb gisteren pas mijn eerste investering gedaan.
pi_173749209
Is dit niet gewoon verkapte spam?
pi_173749234
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:11 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Gaat het om een nieuwe inschrijving, of een eerste investering? Ik ben al geruime tijd ingeschreven, maar ik heb gisteren pas mijn eerste investering gedaan.
Het gaat om een eerste investering zoals het in de nieuwsbrief staat
pi_173749322
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:13 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Het gaat om een eerste investering zoals het in de nieuwsbrief staat
Dan klopt het. Bericht naar Horsemen gestuurd.
pi_173749457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:18 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Dan klopt het. Bericht naar Horsemen gestuurd.
Dank je wel! _O_
pi_173749513
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:17 schreef Horsemen het volgende:
Als er nog meer nieuwe investeerders zijn die van de zomeractie van SiG gebruik willen maken en een mede investeerder willen helpen graag natuurlijk ^O^ . Stuur mij dan even een privébericht met daarin je e-mail adres wat je gebruikt hebt of gaat gebruiken bij je aanmelding bij SiG. Bedankt alvast! _O_
nu Horsemen voorzien is: Als er nog iemand een eerste investering bij SiG overweegt, mag je mij ook een pm sturen
pi_173749587
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:31 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

nu Horsemen voorzien is: Als er nog iemand een eerste investering bij SiG overweegt, mag je mij ook een pm sturen
Dan mag uiteraard maar het is tot maximaal 10 nieuwe klanten per investeerder, dus voorlopig kan iedereen nog gewoon bij mij terecht hoor :P ;)
pi_173749681
Openstaande dossiers FNC:

- uit­zendprojecten (A)
Openstaand : 40.72%
De betaling van de maand juni is inmidd­els ontvangen en aan u uitbetaald. De be­taling van de maand juli is niet direct geslaagd. Wij hebben nog geen toezegging voor een betaling gehad en wij zijn daa­rom gestart met het aanmaningsproces. Zo­dra wij een betaling uit ontvangen, wor­dt deze zo spoedig mogelijk aan u overge­maakt.

- bruidsmode (C)
Openstaand : 70.61%
De kredietnemers he­bben momenteel een wat lagere omzet omdat er wegwerkzaamheden in de straat van de onderneming plaats­vinden. De kredietne­mers hebben het hier­door iets moeilijker om aan de betalingen te voldoen. Om ter­ugbetaling te verzek­eren hebben de kredi­etnemers aanvullende zekerheden aangebod­en. Wij zijn momente­el in gesprek met on­ze advocaat om dit ook daadwerkelijk te realiseren. Zodra dit is afgerond, wordt u hierover geinform­eerd. Daarnaast prob­eren de kredietnemers de maandelijkse te­rmijnen zo goed moge­lijk te blijven vold­oen.

- groothandel (D)
Openstaand : 92.54%
Wij hebben contact met deze kredietneme­r. Door de vakantiep­eriode is het moment­eel wat rustiger dan normaal. De krediet­nemer heeft de betal­ing inmiddels toegez­egd, maar is nog niet ontvangen. Zodra de betaling is ontvan­gen, zullen wij deze direct aan u overma­ken. Zekerheidshalve zijn wij wel al met het aanmaningsproces begonnen.

- stucadoor (C)
Openstaand : 66.08%
Zoals wij vorige ma­and hebben gemeld, is een familielid bij­gesprongen. Ook deze maand is er weer be­taald, waardoor de achterstand niet is opgelopen. De krediet­nemer ziet nu ook een verbetering van zi­jn resultaten. De kr­edietnemer wacht op grotere betalingen, welke na de bouwvaka­ntie worden ontvange­n. Vanaf dat moment zal de kredietnemer ook langzaam de acht­erstand proberen in te lopen.

- timmerwerken (E)
Openstaand : 53.20%
Vorige maand is ons een betalingsregeli­ng aangeboden. Na en­ige onderhandelingen hebben wij akkoord gegeven op een verbe­terde betalingsregel­ing, waarbij u een betaling ineens zou ontvangen en waarbij het restant in maand­elijkse termijnen zou worden voldaan. He­laas hebben wij daar­na niets meer vernom­en van de kredietnem­er en zaakwaarnemer. Mogelijk heeft dit te maken met de vaka­ntieperiode. Onze ad­vocaat heeft de druk verhoogd om de beta­lingsregeling spoedig in werking te laten treden. Indien dit niet slaagt, zullen wij verdere incasso­maatregelen treffen.
pi_173749758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:11 schreef Mijnenveger het volgende:
Is dit niet gewoon verkapte spam?
Als het platform hier reclame zou maken wel ja, nu niet in mijn ogen.
pi_173750319
update van FNC is hopeloos.
zelfde als augustus
pi_173750343
ze sturen met droge ogen dezelfde update als een maand geleden:


D
Onderhoud aan Eigen Vastgoed
ID: 888119086
Gefinancierd: ¤ 400.00 | Openstaand : ¤ 292.95
Deze kredietnemer heeft te maken gehad met liquiditeitskrapte deze maand. Wij kwamen met hem overeen dat in augustus twee keer een betaling wordt gedaan, zodat de kredietnemer eind augustus weer helemaal bij is.
pi_173750347
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan mag uiteraard maar het is tot maximaal 10 nieuwe klanten per investeerder, dus voorlopig kan iedereen nog gewoon bij mij terecht hoor :P ;)
:9 wordt het toch nog lucratief
pi_173750383
en ze sturen dit vandaag terwijl ik hiervan de betaling al binnen heb


C
Nieuwe Touringbus
ID: 330508626
Gefinancierd: ¤ 400.00 | Openstaand : ¤ 351.25
Wij hebben deze kredietnemer gesproken. Hij was op dat moment in het buitenland uit hoofde van zijn bedrijfsvoering. De kredietnemer heeft de betaling toegzegd, maar deze is nog niet ontvangen. Zodra wij deze hebben ontvangen, wordt dit aan u overgemaakt. Zekerheidshalve zijn wij al wel gestart met het formele aanmaningsproces.
pi_173750430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:17 schreef bleyenburg het volgende:
en ze sturen dit vandaag terwijl ik hiervan de betaling al binnen heb


C
Nieuwe Touringbus
ID: 330508626
Gefinancierd: ¤ 400.00 | Openstaand : ¤ 351.25
Wij hebben deze kredietnemer gesproken. Hij was op dat moment in het buitenland uit hoofde van zijn bedrijfsvoering. De kredietnemer heeft de betaling toegzegd, maar deze is nog niet ontvangen. Zodra wij deze hebben ontvangen, wordt dit aan u overgemaakt. Zekerheidshalve zijn wij al wel gestart met het formele aanmaningsproces.
het is daar complete chaos, ik ben er maanden geleden al gestopt met investeren en hoop dat het goed komt met mijn lopende investeringen.
pi_173750592
Eindelijk mijn eerste betaling ontvangen van NewFunding project De Veentjes, incl. een paar centen aan extra rente voor de te late betaling. Ik weet dat alle begin moeilijk is maar dit heeft wel erg lang geduurd allemaal. Het was netter geweest als ze over de hele termijn dat het geduurd heeft de rente zouden vergoeden.
pi_173750664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:15 schreef bleyenburg het volgende:
ze sturen met droge ogen dezelfde update als een maand geleden:


D
Onderhoud aan Eigen Vastgoed
ID: 888119086
Gefinancierd: ¤ 400.00 | Openstaand : ¤ 292.95
Deze kredietnemer heeft te maken gehad met liquiditeitskrapte deze maand. Wij kwamen met hem overeen dat in augustus twee keer een betaling wordt gedaan, zodat de kredietnemer eind augustus weer helemaal bij is.
Misschien gaat het nu over augustus 2018 :P
pi_173753280
nieuwe op FNC

Ik heb een hoop bedrijfscijfers gezien in mijn leven.
Komt niet vaak voor, maar van deze kan ik werkelijk geen chocola maken
(gaat over de man die trikes wil opknappen)

De nieuwste op FNC (ontwikkeling payroll service) neem ik mee.

[ Bericht 28% gewijzigd door bleyenburg op 13-09-2017 16:26:07 ]
pi_173753703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:02 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC

Ik heb een hoop bedrijfscijfers gezien in mijn leven.
Komt niet vaak voor, maar van deze kan ik werkelijk geen chocola maken
deze? 40k 5jaar C 12.99% . Zakelijk krediet voor de uit de hand gelopen hobby! 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173753747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

deze? 40k 5jaar C 12.99% . Zakelijk krediet voor de uit de hand gelopen hobby! 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30k negatief EV. Brrrrrr
pi_173753798
Je begint aan een projectje. Moet het werk toch uitbesteden. Gaat de trikes daarna verkopen. En betaalt de lening in 5 jaar (!) terug.

Ik zou die dingen lekker in de hoek van de schuur laten staan in afwachting van betere tijden of ze direct (evt met een klein verlies) verkopen.


edit: lekker in de hoek laten staan in afwachting van betere tijden, dat is dus ook precies wat ik met FNC doe op dit moment ;-)
pi_173753941
@NRDZ: ja, die dus.

die payroll dinges vind ik wel leuk
pi_173761465
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:29 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

30k negatief EV. Brrrrrr
Dit aangevuld met een winst van ¤ 7.281 in 2016 voor de eenmanszaak gebaseerd op tussentijdse cijfers !!!!, een maandbedrag voor de lening van ¤ 909 = ¤ 10.908 per jaar en een bruto marge van slechts 16,6% geeft bij FNC een risicoklasse van "C". De logica hiervan ontgaat mij in het geheel. Zal FNC om opheldering vragen.
pi_173762184
SiG "Achter het Verguld Harnas" is al bijna vol.
Dat is snel gegaan (voor een SiG project van deze grootte)!
Meer dan ¤1000 gemiddeld per investeerder.
pi_173762879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:17 schreef TisIk het volgende:
SiG "Achter het Verguld Harnas" is al bijna vol.
Dat is snel gegaan (voor een SiG project van deze grootte)!
Meer dan ¤1000 gemiddeld per investeerder.
Er zit meestal één of twee hele grote investeerders bij (niet ik :) )
Edit: iedere keer een ander, dat wel..........
Pecunia non olet
pi_173762909
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:17 schreef TisIk het volgende:
SiG "Achter het Verguld Harnas" is al bijna vol.
Dat is snel gegaan (voor een SiG project van deze grootte)!
Meer dan ¤1000 gemiddeld per investeerder.
Ik heb hem nog snel even meegepakt, toch weer eens wat anders dan Rotterdam. Nog 1.200 euro nodig.
pi_173763033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:17 schreef TisIk het volgende:
SiG "Achter het Verguld Harnas" is al bijna vol.
Dat is snel gegaan (voor een SiG project van deze grootte)!
Meer dan ¤1000 gemiddeld per investeerder.
25 van de 103 investeerders hebben bij hun motivatie "Fok" gezet.
pi_173763182
En het project is vol. Volgestort door de laatste 2 van FoK.
Toch mooi dat ook zo'n wat groter project vol komt, maar de zekerheden waren dan ook gewoon erg goed. Laat de volgende maar komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zit meestal één of twee hele grote investeerders bij (niet ik :) )
Edit: iedere keer een ander, dat wel..........
Wat zie jij trouwens als grote bedragen? :)
pi_173763242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:49 schreef dyna18 het volgende:
En het project is vol. Volgestort door de laatste 2 van FoK.
Toch mooi dat ook zo'n wat groter project vol komt, maar de zekerheden waren dan ook gewoon erg goed. Laat de volgende maar komen.

[..]

Wat zie jij trouwens als grote bedragen? :)
Ik zie wel eens investeerders die tussen de 10 en 15% van het totaal inleggen. Ervan uitgaande dat ook zij goed spreiden, hebben ze een leuk budget :)

Inderdaad terecht dat deze zo snel vol komt. SIG heeft er dan ook alles aan gedaan om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Alsof je een brok kaas klaar legt in een pand vol hongerige muizen, zeg maar.
Pecunia non olet
pi_173763399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zie wel eens investeerders die tussen de 10 en 15% van het totaal inleggen. Ervan uitgaande dat ook zij goed spreiden, hebben ze een leuk budget :)

Inderdaad terecht dat deze zo snel vol komt. SIG heeft er dan ook alles aan gedaan om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Alsof je een brok kaas klaar legt in een pand vol hongerige muizen, zeg maar.
Mooie vergelijking.
Ja, het is natuurlijk maar net hoeveel centjes je op je rekening hebt staan. Als je miljonair bent schiet 1000 euro per keer inleggen ook niet echt op.

Toch komen de andere 2 projecten weer niet vol. Terwijl zeker dat pand in Almere er voor mij dat ook als een smakelijk blokje (groene) kaas uitziet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')