abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173744603
https://www.trouw.nl/reli(...)de-rug-toe~ab5f8303/

[ Bericht 65% gewijzigd door sp3c op 13-09-2017 04:42:09 ]
pi_173744641
Sjiieten worden niet eens erkend als islam door hele volksstammen. Daarnaast valt het op dat sjiieten uit Iran en Irak hun geloof relatief gezien massaal de rug toekeren, waarschijnlijk door de miljardair ayadollars terwijl het volk onder hun juk crepeert. Je ziet asielzoekers onder hen ook bekeren naar het christendom voor een verblijfsvergunning.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  woensdag 13 september 2017 @ 00:26:42 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173744663
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Halen ze zelf wel weg hoor. Dus hoezo TR gemaakt?
Ik zag het bericht ook: wordt tijd dat moslims hun religie afzweren in ieder geval, mag hopen dat het een trend wordt onder islamitische jongeren.
Met een geboortecijfer tussen 5 en 7 tegenover de 0,8 van westerse landen kan je wel meer hopen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173744677
Mooie verandering. Helaas bewegen wij ons weer richting de andere kant op met de aanhoudende censuur.
pi_173744685
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:26 schreef _--_ het volgende:

[..]

Met een geboortecijfer tussen 5 en 7 tegenover de 0,8 van westerse landen kan je wel meer hopen.
Ja, 2,1 is het netto-vervangingscijfer dat je nodig hebt. Wat je ziet is dat niet alleen in westen het cijfer daaronder schiet, ook in toenemende mate dat van moslims die al langere tijd in het westen leven. 1 moeder op 5 à 7 kinderen in de volgende generatie is ook voor moslims redelijk far-fetched imho.
I´m back.
pi_173744700
Het is in elk geval van (over)levensbelang dat er geen nieuwe 1e generatie(s) aan toegevoegd worden. Ik denk dat we dan binnen circa 50 jaar het leeuwendeel v.d. al aanwezige met succes kunnen seculariseren.
pi_173744716
Zolang de Iraanse jeugd niet de Islamitische regime omverwerpt en Iran keihard aanwezig is in Irak gebeurt er niets met de Sjietische regime van Irak.
pi_173744720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:33 schreef LelijKnap het volgende:
Het is in elk geval van (over)levensbelang dat er geen nieuwe 1e generatie(s) aan toegevoegd worden. Ik denk dat we dan binnen circa 50 jaar het leeuwendeel v.d. al aanwezige met succes kunnen seculariseren.
Mooiste zou zijn dat ze in 1 generatie seculariseren en dat we met zijn allen er een betere wereld van kunnen maken. Ook mooi zou zijn dat bijvoorbeeld in NL jongeren seculariseren en niet islamitisch blijven en vaak zelfs daarin radicaliseren. Hup af die hoofddoekjes. Hup stoppen met neuzelen met dat boekje. Laten we er met ze allen wat van maken.
I´m back.
pi_173744737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooiste zou zijn dat ze in 1 generatie seculariseren en dat we met zijn allen er een betere wereld van kunnen maken. Ook mooi zou zijn dat bijvoorbeeld in NL jongeren seculariseren en niet islamitisch blijven en vaak zelfs daarin radicaliseren. Hup af die hoofddoekjes. Hup stoppen met neuzelen met dat boekje. Laten we er met ze allen wat van maken.
Ja, het zou eigenlijk gewoon zo simpel kunnen (moeten) zijn. We hoeven naar onszelf te kijken, zeggen; ok, we zijn aapjes, op een rots, en navolgend vragen: wat hebben we nodig? Daaruit bouw je dan dmv compromissen een zo prettig mogelijk stukje leven. Maar goed, ,,Ik heb ongeveer 200 vrouwen verkracht in Sinjad. Ik was jong en jonge mannen hebben dat gewoon nodig." En dan komt het (weer) hier, en Duitsland zegt; jog niet alleen, en strek anders je arm - ook zo kunnen we een leuke samenleving opbouwen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 00:44:03 ]
pi_173744748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, het zou eigenlijk gewoon zo simpel kunnen (moeten) zijn. We hoeven naar onszelf te kijken, zeggen; ok, we zijn aapjes, op een rots, en navolgend vragen: wat hebben we nodig? Daaruit bouw je dan dmv compromissen een zo prettig mogelijk stukje leven.
Ja, polderen en alle klasse verschillen opzij zetten en zorgen dat er een heel brede middenklasse ontstaat. En dan nog kun je achter je eigen voordeurtje allerlei gekke geloven aanhangen.

Ergens is het ook niet zo moeilijk, denk ik wel eens. Veel mensen begrijpen het niet echter.
I´m back.
  woensdag 13 september 2017 @ 00:47:14 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173744760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:37 schreef Triggershot het volgende:
Zolang de Iraanse jeugd niet de Islamitische regime omverwerpt en Iran keihard aanwezig is in Irak gebeurt er niets met de Sjietische regime van Irak.
Op welke manier is Iran aanwezig in Irak? Serieuze vraag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173744761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, polderen en alle klasse verschillen opzij zetten en zorgen dat er een heel brede middenklasse ontstaat. En dan nog kun je achter je eigen voordeurtje allerlei gekke geloven aanhangen.

Ergens is het ook niet zo moeilijk, denk ik wel eens, Veel mensen begrijpen het niet echter.
Een soort van xenos-islamisme of zo? Zoals er voor de semi-religiositeit ook een Boeddhabeeldje in elke huiskamer staat?
pi_173744767
Kan het midden oosten 1 groot sunny paradijs worden.
pi_173744776
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, het zou eigenlijk gewoon zo simpel kunnen (moeten) zijn. We hoeven naar onszelf te kijken, zeggen; ok, we zijn aapjes, op een rots, en navolgend vragen: wat hebben we nodig? Daaruit bouw je dan dmv compromissen een zo prettig mogelijk stukje leven.
Alleen de werkelijkheid blijkt tegen te vallen. Oh, jij bent geen moslim meer? Maar we gaan je wel als een moslim behandelen omdat je er "op een lijkt". Oh, jij bent niet blank? Dan gaan we je discrimineren. Oh, jij hebt een laag iq? Dan gaan we jou eens als een untermensch behandelen. En zo zijn er nog tal van andere redenen te bedenken waarom we nooit samen kumbaya zullen zingen, met of zonder religie. Ik zou dus eerst goed nadenken voordat ik besluit om mijn religie vaarwel te zeggen en vervolgens door iedereen verstoten worden. Zeker om een flutreden zoals politieke partij X claimt islamitisch te zijn en blijkt corrupt te zijn en dus is de religie fout. Les nr. 1: Correlation does not imply causation.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173744783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een soort van xenos-islamisme of zo? Zoals er voor de semi-religiositeit ook een Boeddhabeeldje in elke huiskamer staat?
Gewoon lekker Rijnlands polderen. Ja, uiteindelijk is dat systeem op vele fronten superieur aan alles wat bedacht is of wordt bedacht waar dan ook. Het is uiteindelijk niet gedreven door allerlei vormen van utopie of geouwehoer over wie wel of niet gelijk geeft met wat welke god of welke afgezant daarvan wel of niet geprofeteerd heeft.
I´m back.
pi_173744793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:50 schreef alilami het volgende:

[..]

Alleen de werkelijkheid blijkt tegen te vallen. Oh, jij bent geen moslim meer? Maar we gaan je wel als een moslim behandelen omdat je er "op een lijkt". Oh, jij bent niet blank? Dan gaan we je discrimineren. Oh, jij hebt een laag iq? Dan gaan we jou eens als een untermensch behandelen. En zo zijn er nog tal van andere redenen te bedenken waarom we nooit samen kumbaya zullen zingen, met of zonder religie. Ik zou dus eerst goed nadenken voordat ik besluit om mijn religie vaarwel te zeggen en vervolgens door iedereen verstoten worden. Zeker om een flutreden zoals politieke partij X claimt islamitisch te zijn en blijkt corrupt te zijn en dus is de religie fout. Les nr. 1: Correlation does not imply causation.
Ja, want als je echt goed kijkt naar het aapje, zie je wel dat het een onvermijdelijke uitkomst is. Een stevige middenklasse zou de excessen wat kunnen beperken. Alleen dan moet je dus de toplaag vd hiërarchie goed in de gaten houden. Iets wat ook niet meer gebeurd. Daarvoor heb je dan miss idd een (fictief) controlemechanisme nodig.
pi_173744795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:50 schreef alilami het volgende:

[..]

Alleen de werkelijkheid blijkt tegen te vallen. Oh, jij bent geen moslim meer? Maar we gaan je wel als een moslim behandelen omdat je er "op een lijkt". Oh, jij bent niet blank? Dan gaan we je discrimineren. Oh, jij hebt een laag iq? Dan gaan we jou eens als een untermensch behandelen. En zo zijn er nog tal van andere redenen te bedenken waarom we nooit samen kumbaya zullen zingen, met of zonder religie. Ik zou dus eerst goed nadenken voordat ik besluit om mijn religie vaarwel te zeggen en vervolgens door iedereen verstoten worden. Zeker om een flutreden zoals politieke partij X claimt islamitisch te zijn en blijkt corrupt te zijn en dus is de religie fout. Les nr. 1: Correlation does not imply causation.
Ja maar je zou wel kunnen beginnen om de verschillen te verkleinen. Ik heb opzich ook niks tegen gematigde moslims. Maar die zwarte spoken op straat of die kerels met lange baarden en gewaden kijk ik ook gewoon op neer.
  woensdag 13 september 2017 @ 00:56:02 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173744797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:50 schreef alilami het volgende:

[..]

Alleen de werkelijkheid blijkt tegen te vallen. Oh, jij bent geen moslim meer? Maar we gaan je wel als een moslim behandelen omdat je er "op een lijkt". Oh, jij bent niet blank? Dan gaan we je discrimineren. Oh, jij hebt een laag iq? Dan gaan we jou eens als een untermensch behandelen. En zo zijn er nog tal van andere redenen te bedenken waarom we nooit samen kumbaya zullen zingen, met of zonder religie.
Religie maakt het erger.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173744819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gewoon lekker Rijnlands polderen. Ja, uiteindelijk is dat systeem op vele fronten superieur aan alles wat bedacht is of wordt bedacht waar dan ook. Het is uiteindelijk niet gedreven door allerlei vormen van utopie of geouwehoer over wie wel of niet gelijk geeft met wat welke god of welke afgezant daarvan wel of niet geprofeteerd heeft.
't Poldermodel werkt idd alleen als men op dezelfde fundamenten staat. Als dat niet het geval is, kom je nimmer toe aan het pragmatische compromis.
pi_173744824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, want als je echt goed kijkt naar het aapje, zie je wel dat het een onvermijdelijke uitkomst is. Een stevige middenklasse zou de excessen wat kunnen beperken. Alleen dan moet je dus de toplaag vd hiërarchie goed in de gaten houden. Iets wat ook niet meer gebeurd. Daarvoor heb je dan miss idd een (fictief) controlemechanisme nodig.
Toplaag moet gewoon heel erg inleveren imho, zal wel revolutie betekenen. Ik zou de welvaart van mensen willen aftoppen op circa 5 miljoen euro p/p.
I´m back.
pi_173744830
't is voor de religieuze idd wel lastiger om tot compromis te komen, omdat God geen ongelijk kan hebben. De mate van beweegbaarheid is afhankelijk van hoe het eea geïnterpreteerd kan worden.
pi_173744834
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

't Poldermodel werkt idd alleen als men op dezelfde fundamenten staat. Als dat niet het geval is, kom je nimmer toe aan het pragmatische compromis.
Ja, het werkt bij ons al niet meer, dus ja, moeten wel wat zaken een beetje aangepast worden wrs. Ook bij ons.
I´m back.
pi_173744839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toplaag moet gewoon heel erg inleveren imho, zal wel revolutie betekenen. Ik zou de welvaart van mensen willen aftoppen op circa 5 miljoen euro p/p.
Individueel inkomen, 5 mil p.p. max. Maar voor bedrijven? Dan wordt het weer lastig (innovatie, werkgelegenheid, economische beweging, etc).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 01:05:41 ]
pi_173744842
Ja weet je, we kunnen wel werkende oplossingen gaan bedenken, maar uiteindelijk is dat toch maar wensdenken. I, for one, welcome our new Islamic overlords.
pi_173744851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Individueel inkomen, 5 mil p.p. max. Maar voor bedrijven? Dan wordt het weer lastig (innovatie, werkgelegenheid, economische beweging, etc).
Ja, zit nog wat denkwerk aan vast. Maar individuele welvaart idd 5 miljoen p/p.
Schluss met de 1 % of de 0,1 %. Daar ben je dan staat voor, de rest vervalt aan het gemenebest.
Super communistisch hoor.
En sommigen zullen het zien als even nazistisch als de nazi's zijn.
Kan.
I´m back.
pi_173744855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het werkt bij ons al niet meer, dus ja, moeten wel wat zaken een beetje aangepast worden wrs. Ook bij ons.
Wel goed kut, het best mogelijke tot op heden gevonden, aanpassen. Dat impliceert hoe dan ook achteruitgang.
pi_173744858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wel goed kut, het best mogelijke tot op heden gevonden, aanpassen. Dat impliceert hoe dan ook achteruitgang.
Nee, want we gaan nu steeds verder achteruit.
I´m back.
pi_173744859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ja weet je, we kunnen wel werkende oplossingen gaan bedenken, maar uiteindelijk is dat toch maar wensdenken. I, for one, welcome our new Islamic overlords.
Wat denk jij, zou de islam gekozen zijn als middel tot de nieuwe wereld orde, vanwege het trans-nationale karakter ervan?
pi_173744861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat denk jij, zou de islam gekozen zijn als middel tot de nieuwe wereld orde, vanwege het trans-nationale karakter ervan?
Onzin.

We moeten echt meer geschiedenis lezen. Hoe is dat ontstaan en waar? In de VS. Ik denk zelfs dat Hitler de VS voor ogen had ook met zijn nazistisch rijk. VS was voor de Europeanen ineens een revelatie. Na de burgeroorlog ging dat in een continent dat werd ontsloten zo hard mbt welvaart.
I´m back.
pi_173744870
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zit nog wat denkwerk aan vast. Maar individuele welvaart idd 5 miljoen p/p.
Schluss met de 1 % of de 0,1 %. Daar ben je dan staat voor, de rest vervalt aan het gemenebest.
Super communistisch hoor.
En sommigen zullen het zien als even nazistisch als de nazi's zijn.
Kan.
Deels communistisch, aan het uiteinde, en wrs aan de onderkant. Daartussen mag (moet) dan beweeglijkheid bestaan. Ik zou zeggen, vanaf die 5 miljoen belasting met 10% op elke miljoen daarboven instellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 01:15:06 ]
pi_173744876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Deels communistisch, aan het uiteinde, en wrs aan de onderkant. Daartussen mag (moet) dan beweeglijkheid bestaan. Ik zou zeggen, vanaf die 5 miljoen belasting met 10% op elke miljoen daarboven in te stellen.
Tuurlijk is dat communistisch en tiranniek.
I´m back.
pi_173744877
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onzin.

We moeten echt meer geschiedenis lezen. Hoe is dat ontstaan en waar? In de VS. Ik denk zelfs dat Hitler de VS voor ogen had ook met zijn nazistisch rijk. VS was voor de Europeanen ineens een revelatie. Na de burgeroorlog ging dat in een continent dat werd ontsloten zo hard mbt welvaart.
Het nazisme en de islam hebben natuurlijk wel een aantal overeenkomsten. Alleen de visie op 'het ideale volk' verschilt nogal radicaal.
pi_173744878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, want we gaan nu steeds verder achteruit.
Ja, maar dan nog verder weglopen van het poldermodel?
pi_173744880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar dan nog verder weglopen van het poldermodel?
We zijn al behoorlijk afgedwaald, nu nog meer dan 30 jaar geleden.
I´m back.
pi_173744886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat communistisch en tiranniek.
Natuurlijk niet. Communisme omhelst wel meer wat meer dan het begrenzen v.d. bovenlaag van vermogens.
pi_173744887
Islamic parties intimidate, fear atheists in Iraq

quote:
Iraq's Islamic movements and political parties have intensified their rhetoric in recent weeks against atheism, warning Iraqis about its spread and the need to confront atheists. Such movements and parties worry that public sentiment is turning against Islamic parties in politics and that this could be reflected in upcoming elections, scheduled for the end of 2017 and beginning of 2018.

In a lecture this month in Baghdad, Ammar al-Hakim — head of the mostly Shiite Iraqi National Alliance party, which holds the overwhelming political majority in parliament and government — warned against the prevalence of atheism.

“Some people resent Iraqi society’s adherence to religious principles and its connection to God Almighty,” he said. Hakim called for “confronting these extraneous atheistic ideas with good thinking and with an iron fist against the supporters of such ideas by exposing the methods they use in disseminating their ideas.”

Hakim’s message is contrary to the Iraqi Constitution, which guarantees freedom of belief and expression and criminalizes incitement against others and against compelling others to adopt or reject a specific faith.

During Ramadan, religious lectures in Shiite cities in Iraq's center and south — the main base of the Islamic parties — attacked the spread of secular and atheistic ideas, which are viewed as threats to Iraqi society.

Former Prime Minister Nouri al-Maliki has extensive influence among the politically ambitious pro-Iranian factions within the Popular Mobilization Units military organization. He warned May 30 of a supposed dangerous conspiracy by secular and nonreligious movements to take power from Islamic parties and gain control for themselves.

Atheism in Arab culture, as described by contemporary Egyptian philosopher Abdel Rahman Badawi in his book, “The History of Atheism,” covers a vast range of ideas and behaviors. To Badawi, atheism includes agnostics, emerging secular movements that reject the political role of religion, and those who criticize various aspects of religion. Secularism and atheism are thus often intertwined in the discourse of political Islam through the use of terms such as “secular atheist trends and ideas.” These ideas inspire fear in many politically-oriented Islamic movements.

According to Sayyid Qutb, a founder of political Islam who is widely studied by Islamists in Iraq, separating religion from political rule is tantamount to infidelity to God and denying divine governance.

Defunct Kurdish news agency AKnews conducted a nonscientific poll in 2011 about faith. When asked if they believed in God, 67% of respondents answered yes; 21%, probably yes; 4%, probably no; 7%, no; and 1% had no answer.

In a country that has not seen a national census for three decades, it's not possible to provide official numbers for members of different faiths and beliefs. It is especially difficult to know the size of those communities that hold taboo beliefs in a conservative society such as Iraq, which views these outsiders with disdain and where they are threatened by military groups and political leaders, some of whom demand they be beaten "with an iron fist." Much of what information can be gleaned comes in anecdotal form. Since 2014, after the Islamic State swept through Iraqi territory, many reports from various quarters have observed that more people are skeptical of Islamic beliefs and are rejecting Islam altogether, influenced by the negative image of Islam portrayed by extremist groups.

A prominent book store in Baghdad has seen more young people buying books on atheism from prominent nonbelievers such as Saudi writer Abdullah al-Qasemi and British philosopher Richard Dawkins. Even in a holy city like Najaf and within the Shiite religious establishments, Al-Monitor spoke to several religious students who not only have begun to question the fundamental beliefs of Islam, but the basic principles of religion in general. They would be ostracized by society in a heartbeat if they expressed their views freely.

Human rights activist, writer and satirist Faisal Saeed al-Mutar told Al-Monitor that atheists in Iraq face very difficult circumstances under a government with a majority of Islamic parties and with the dominance of Islamic militias over society.

Faisal, who follows Iraqi atheists' activities on social media, said, “I clearly see that the numbers of atheists is rising in different areas in Iraq.” Faisal recently founded the Ideas Beyond Borders organization, which defends Iraqi atheists and helps them organize and claim their rights.

Many atheists have been forced to flee Iraq because of harassment and threats. Jamal al-Bahadly, an atheist who is vocal about his views on social networking sites, said he received death threats from Shiite militias in Baghdad, forcing him to leave the country in 2015. He emigrated to Germany.

“As an atheist, I was deprived of the most basic civil rights in Iraq. I feel that the Universal Declaration of Human Rights does not include me and my fellow atheists in Iraq," Bahadly told Al-Monitor. Iraq voted in favor of the declaration in 1948 at the United Nations General Assembly.

Leaders of Islamic movements repeatedly say they've seen a rise in the number of atheists in Iraq. Their statements of concern fuel even more concern among the ruling Islamic parties, who fear a decline in their political power.
http://www.al-monitor.com(...)am-human-rights.html
pi_173744889
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het nazisme en de islam hebben natuurlijk wel een aantal overeenkomsten. Alleen de visie op 'het ideale volk' verschilt nogal radicaal.
Ja, ergens denk dat het nazisme nog meer vrijheden toestond, in ieder geval tot de toespraken van Goebbels en Speer in het Sportpalast in 1943, vlak na de val van het 6de leger bij Stalingrad, dan de islam.
I´m back.
pi_173744895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ergens denk dat het nazisme nog meer vrijheden toestond, in ieder geval tot de toespraken van Goebbels en Speer in het Sportpalast in 1943, vlak na de val van het 6de leger bij Stalingrad, dan de islam.
Welk Islam?
pi_173744896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Communisme omhelst wel meer wat meer dan het begrenzen v.d. bovenlaag van vermogens.
Nou, wat ik hier zeg is wel ongeveer zo revolutionair dat vermits aivd dit ziet ze me in de gaten gaan houden hoor. Ik denk dat het echter vrij rationeel is.
I´m back.
pi_173744901
quote:
5s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op welke manier is Iran aanwezig in Irak? Serieuze vraag.
Sektarisch, ideologisch, militair, strategisch, imperialistisch van alles wel een beetje eigenlijk.
pi_173744902
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:23 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Welk Islam?
Op zich goeie vraag idd. Kom je niet weg met De Islam idd, maar zo is het wel.
Mooiste en bijna perfecte weerlegging van iedere kritiek op de islam.
I´m back.
pi_173744904
Hitler dacht in meerdere lagen. Hij poogde 'de Europeaan' (cultuur, bevolking, de 'historische Europeaan') te beschermen, maar gelijktijdig moest deze wel onder leiding van de über-Europeaan gebracht worden; het Duits-Arische volk. Dat (vnmlk raciale en nationalistische component) is een vrij beperkend uitgangspunt wil je een wereldorde bewerkstelligen. De VS had er wellicht ook ondergebracht kunnen worden, maar heel veel verder had je niet kunnen komen, tenzij je de rest zou kunnen/willen zuiveren. De islam kan zulke componenten makkelijker (niet altijd) overstijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 01:28:21 ]
pi_173744909
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:27 schreef LelijKnap het volgende:
Hitler dacht in meerdere lagen. Hij poogde 'de Europeaan' (cultuur, bevolking, de 'historische Europeaan') te beschermen, maar gelijktijdig moest deze wel onder leiding van de über-Europeaan gebracht worden; het Duits-Arische volk. Dat (vnmlk raciale en nationalistische component) is een vrij beperkend uitgangspunt wil je een wereldorde bewerkstelligen. De VS had er wellicht ook ondergebracht kunnen worden, maar heel veel verder had je niet kunnen komen, tenzij je de rest zou kunnen/willen zuiveren. De islam kan zulke componenten makkelijker (niet altijd) overstijgen.
Nonsense. Hitler probeerde geenszins de Slavische volkeren in Europa te beschermen, en in het nazistische rassenleer werden ze als minderwaardig gezien.
pi_173744914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, Trouw is gewoon kut en heeft FOK! vaak lopen kutten en bedreigen zelfs.
ik vind trouw 1 van de interessantere kranten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173744915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:30 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nonsense. Hitler probeerde geenszins de Slavische volkeren in Europa te beschermen, en in het nazistische rassenleer werden ze als minderwaardig gezien.
slaven waren net als de joden gewoon unter menschen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173744917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op zich goeie vraag idd. Kom je niet weg met De Islam idd, maar zo is het wel.
Mooiste en bijna perfecte weerlegging van iedere kritiek op de islam.
De Islam ontsijgt het concept van religie, en is dan ook meer een fenomeen. Vaak ongrijpbaar en onduidbaar.
pi_173744918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, wat ik hier zeg is wel ongeveer zo revolutionair dat vermits aivd dit ziet ze me in de gaten gaan houden hoor. Ik denk dat het echter vrij rationeel is.
Valt wel mee hoor. Bill Gates staat wel vaker centraal in dergelijke ethische vraagstukken.
pi_173744921
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik vind trouw 1 van de interessantere kranten.
Klopt alleen ze hijgen wel in je nek in het geval van Fok!
pi_173744922
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:27 schreef LelijKnap het volgende:
Hitler dacht in meerdere lagen. Hij poogde 'de Europeaan' (cultuur, bevolking, de 'historische Europeaan') te beschermen, maar gelijktijdig moest deze wel onder leiding van de über-Europeaan gebracht worden; het Duits-Arische volk. Dat (vnmlk raciale en nationalistische component) is een vrij beperkend uitgangspunt wil je een wereldorde bewerkstelligen. De VS had er wellicht ook ondergebracht kunnen worden, maar heel veel verder had je niet kunnen komen, tenzij je de rest zou kunnen/willen zuiveren. De islam kan zulke componenten makkelijker (niet altijd) overstijgen.
VS was vooral interessant omdat het een voorbeeld gaf van hoe productief een continent was. Een ontwikkeling al eerder ingezet, maar dat uiteraard nadat er een spoorweg verbinding kwam met het uiterste westen werd ingezet in een heel erg hoog tempo. En ook er kwamen steeds meer immigranten uit Europa en dus groeide dat als kool. Ook de industrie groeide als kool, het aantal uitvinden groeide als kool. Europa begon al rond de eeuwwisseling van 19de naar 20ste eeuw enorm achter te liggen op de VS. Toen hielpen ze de geallieerden in wo1 nog uit de brand en dus ja dat was wel het continent van immigrés waarop je moest letten. Dat streefde Hitler op zijn eigen wijze met zijn Lebensraum ook een beetje na. Gelijke worden van de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-09-2017 01:47:14 ]
I´m back.
pi_173744923
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:30 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nonsense. Hitler probeerde geenszins de Slavische volkeren in Europa te beschermen, en in het nazistische rassenleer werden ze als minderwaardig gezien.
Die vielen wat lager in de rassenhiërarchie ja.
pi_173744925
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt alleen ze hijgen wel in je nek in het geval van Fok!
ik heb er geen last van en quote ze graag (ook hier :P )
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173744926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Bill Gates staat wel vaker centraal in dergelijke ethische vraagstukken.
Dat is toch wel anders imho.
I´m back.
pi_173744927
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt alleen ze hijgen wel in je nek in het geval van Fok!
Ik zat op een andere forum, die niet meer bestaat, en daar hadden ze weer last van Reuters. Mochten dan ook niet meer dan één alinea quoten.
pi_173744928
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is toch wel anders imho.
Mja, als men met antwoorden speelt, dan is de jouwe ook een vaak opgegooid balletje.
pi_173744934
De (shia) islam de rug toekeren en dan communist worden. :') ^ 100.000.000...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173744935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mja, als men met antwoorden speelt, dan is de jouwe ook een vaak opgegooid balletje.
Ik denk, ik heb zijn werkje nooit helemaal gelezen en ook dat zegt niets, dat hij vooral veel inspiratie heeft opgedaan mbt de geschiedenis van de VS, dat voor mensen van zijn generatie ineens als kool groeide. En in Duitsland had men dezelfde technologische voorwaarden, alleen niet de ruimte en de bevolking.

Eigen inschatting hoor.
I´m back.
pi_173744937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VS was vooral interessant omdat het een voorbeeld gaf van hoe productief een continent was. Een ontwikkeling al eerder ingezet, maar dat uiteraard nadat er een spoorweg verbinding kwam met het uiterste westen werd ingezet in een heel erg hoog tempo. En ook er kwamen steeds meer immigranten uit Europa en dus groeide dat als kool. Ook de industrie groeide als kool, het aantal uitvinden groeide als kool. Europa begon al rond de eeuwwisseling van 19de naar 20ste eeuw enorm achter te liggen op de VS. Toen hielpen ze de geallieerden in wo1 nog uit de brand en dus ja dat was wel het continent van immigrés waarop je moest letten. Dat streefde Hitler op zijn eigen wijze met zijn Lebensraum ook een beetje na. Gelijke worden van de VS.
Ah, zo. Dat zal er idd ook wel ingezeten hebben. Die strijd zie je nu ook (EU vs VS). Of ten minste, zo lijkt het dan weer. Waar het meer omging; hoe (met wat) zou je deze aan elkaar binden, als dat het streven is?
pi_173744939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah, zo. Dat zal er idd ook wel ingezeten hebben. Die strijd zie je nu ook (EU vs VS). Of ten minste, zo lijkt het dan weer. Waar het meer omging; hoe (met wat) zou je deze aan elkaar binden, als dat het streven is?
Ik heb het nooit met zoveel woorden ergens gezien in allerlei boeken, maar ik denk dat dat een rol speelde. VS was gewoon met name na de burgeroorlog een mirakel.
I´m back.
pi_173744944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:45 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb het nooit met zoveel woorden ergens gezien in allerlei boeken, maar ik denk dat dat een rol speelde. VS was gewoon met name na de burgeroorlog een mirakel.
Ik denk niet dat Hitler een minderwaardigheidscomplex jegens de VS koesterde. Sterker nog, ik betwijfel of de Duitsers uberhaupt de Amerikanen in ogenschouw namen.
pi_173744946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb het nooit met zoveel woorden ergens gezien in allerlei boeken, maar ik denk dat dat een rol speelde. VS was gewoon met name na de burgeroorlog een mirakel.
De noodzaak van ruimte en populatie is eig wel een vanzelfsprekendheid. Ik denk dat ie vooral competitie in de VS zag. Massamigratie van (Europese) culturele diversiteit als belangrijke factor, was miss belangrijker (en opvallend: want nieuw). Waarom dat niet gewoon in Europa bewerkstelligen; daar is de Europeaan immers al. Maar dat zou ie nooit opgeschreven hebben natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 01:58:31 ]
pi_173744956
Bijzonder dat er zoveel mensen aan het juichen zijn op pag 1. Islamieten stappen van de meest barbaarse mainstream religie over op de meest barbaarse en qua dood en verderf veel succesvollere seculiere denkwijze. Geen feest waard imho.

Wel raar om te lezen hoe de religie van de vrede aanhanger meteen willen grijpen naar ijzeren vuisten en milities bij het idee van meer atheïsten.
pi_173744965
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Bijzonder dat er zoveel mensen aan het juichen zijn op pag 1. Islamieten stappen van de meest barbaarse mainstream religie over op de meest barbaarse en qua dood en verderf veel succesvollere seculiere denkwijze. Geen feest waard imho.

Wel raar om te lezen hoe de religie van de vrede aanhanger meteen willen grijpen naar ijzeren vuisten en milities bij het idee van meer atheïsten.
Lol ik begrijp niet echt wat je bedoelt, behalve dat afvalligheid van islam wel voordelig lijkt ook voor die mensen zelf.
I´m back.
pi_173744967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De noodzaak van ruimte en populatie is eig wel een vanzelfsprekendheid. Ik denk dat ie vooral competitie in de VS zag. Massamigratie van (Europese) culturele diversiteit als belangrijke factor, was miss een belangrijker (want relatief nieuw). Waarom dat niet gewoon in Europa bewerkstelligen; daar is de Europeaan immers al. Maar dat zou ie nooit opgeschreven hebben natuurlijk.
Ja, waren wij zo bevolkingrijk geweest als GB in de 17de eeuw dan was NYC gewoon ook NLs gebleven wrs. NL kampte sws met echt te weinig bevolking.
I´m back.
pi_173744973
Ik vraag me wel af: als atheïsme zo wordt toegejuicht, waarom is er in de geschiedenis dan nooit een succesvol atheïstisch volk geweest? Brengt religie zoveel voordelen met zich mee dat religieuze groepen de atheïsten makkelijk de kop indrukken?
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173744975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Bijzonder dat er zoveel mensen aan het juichen zijn op pag 1. Islamieten stappen van de meest barbaarse mainstream religie over op de meest barbaarse en qua dood en verderf veel succesvollere seculiere denkwijze. Geen feest waard imho.

Wel raar om te lezen hoe de religie van de vrede aanhanger meteen willen grijpen naar ijzeren vuisten en milities bij het idee van meer atheïsten.
Dat was bij de Joden ook niet anders. Daar viel men ook vaak van het geloof af door overstappen op communistische idealen. Met het Kibbutz-systeem als voorbeeld.
pi_173744978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol ik begrijp niet echt wat je bedoelt, behalve dat afvalligheid van islam wel voordelig lijkt ook voor die mensen zelf.
Islam zorgt voor een orgie van geweld, maar communisme is onnatuurlijke doodsoorzaak nr 1 van de vorige eeuw. Ik snap dus niet waarom een switch van islam naar communisme reden zou moeten zijn voor vreugd.
pi_173744980
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:49 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Hitler een minderwaardigheidscomplex jegens de VS koesterde. Sterker nog, ik betwijfel of de Duitsers uberhaupt de Amerikanen in ogenschouw namen.
Hitler was een verzameling acteurs, vergelijkbaar hoe nu Trump (stijl), Wilders (trollen) of Saddam Hussein (dubbel- en triplegangers) waren.

De top van de NSDAP stikte trouwens van de machtige joden; dat antisemitisme was slechts een pose richting de normale jood, de machtige joden gedijden uitstekend onder het nationaal-socialisme.

De oorlogsverklaring door Dolfy aan de VS is inderdaad volkomen vreemd te noemen, in zowel mainstream als revisionistisch opzicht.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173744982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:00 schreef DrDentz het volgende:
Ik vraag me wel af: als atheïsme zo wordt toegejuicht, waarom is er in de geschiedenis dan nooit een succesvol atheïstisch volk geweest? Brengt religie zoveel voordelen met zich mee dat religieuze groepen de atheïsten makkelijk de kop indrukken?
De Chinezen waren anders aardig succesvol.

Het atheïsme als breedgedragen fenomeen is dan ook voornamelijk een modern verschijnsel. En vandaag de dag hebben de ontwikkelde staten in de wereld vaak een groot atheïstisch populatie.
pi_173744984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol ik begrijp niet echt wat je bedoelt, behalve dat afvalligheid van islam wel voordelig lijkt ook voor die mensen zelf.
Hij schrijft dat secularisme het meest dodelijk en verderfelijkst van alle denkwijzes is.
pi_173744985
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, waren wij zo bevolkingrijk geweest als GB in de 17de eeuw dan was NYC gewoon ook NLs gebleven wrs. NL kampte sws met echt te weinig bevolking.
Ja. Bv de Ieren, relatief kleine populatie geëxplodeerd in de nieuwe lebensraum, VS. Als NL de tijd had gekregen was Trump wrs min-pre Jansen geweest.
pi_173744986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:00 schreef DrDentz het volgende:
Ik vraag me wel af: als atheïsme zo wordt toegejuicht, waarom is er in de geschiedenis dan nooit een succesvol atheïstisch volk geweest? Brengt religie zoveel voordelen met zich mee dat religieuze groepen de atheïsten makkelijk de kop indrukken?
Atheïsten hebben geen set gezamenlijke waarden waar ze achter kunnen staan. De meeste religieuzen wel, al is het maar dat geloof in god belangrijk is. De meeste religies praten moord op ongelovigen goed en atheïsten kunnen zich over het algemeen niet verenigingen achter één doel want er is geen onzichtbaar vriendje die je eeuwig gaat martelen als je niet naar hem luistert.
pi_173744991
quote:
12s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Hitler was een verzameling acteurs, vergelijkbaar hoe nu Trump (stijl), Wilders (trollen) of Saddam Hussein (dubbel- en triplegangers) waren.
Dat betwijfel ik.

quote:
De top van de NSDAP stikte trouwens van de machtige joden; dat antisemitisme was slechts een pose richting de normale jood, de machtige joden gedijden uitstekend onder het nationaal-socialisme.
Bron? Volgens mij ontsnapten zelfs de machtigste joden niet aan de nazi's.

quote:
De oorlogsverklaring door Dolfy aan de VS is inderdaad volkomen vreemd te noemen, in zowel mainstream als revisionistisch opzicht.
Hitler koesterde blijkbaar een grote aversie jegens de VS. Een quote:

quote:
"In that case, what would happen to the United States? They would be territorially intact. But one day England will be obliged to make approaches to the Continent. And it will be a German-British army that will chase the Americans from Iceland. I don't see much future for the Americans. In my view, it's a decayed country. And they have their racial problem, and the problem of social inequalities. Those were what caused the downfall of Rome, and yet Rome was a solid edifice that stood for something. Moreover, the Romans were inspired by great ideas. Nothing of the sort in England to-day. As for the Americans, that kind of thing is non-existent"
pi_173744993
De meeste chinezen zijn wel religieus hoor
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173744999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:00 schreef DrDentz het volgende:
Ik vraag me wel af: als atheïsme zo wordt toegejuicht, waarom is er in de geschiedenis dan nooit een succesvol atheïstisch volk geweest? Brengt religie zoveel voordelen met zich mee dat religieuze groepen de atheïsten makkelijk de kop indrukken?
Communistische staten?
I´m back.
pi_173745001
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Atheïsten hebben geen set gezamenlijke waarden waar ze achter kunnen staan. De meeste religieuzen wel, al is het maar dat geloof in god belangrijk is. De meeste religies praten moord op ongelovigen goed en atheïsten kunnen zich over het algemeen niet verenigingen achter één doel want er is geen onzichtbaar vriendje die je eeuwig gaat martelen als je niet naar hem luistert.
Maar ze hebben wel rede en logica en gezond verstand en geen bijgelovigheden (alhoewel, veel atheïsten in NL geloven toch dat hun overleden opa en oma vanaf een wolkje op ze toekijkt etc of bellen naar Astro-tv. Ze hebben nog wel een zekere spiritualiteit, alleen is die niet verbonden aan een kerk)
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:06 schreef DrDentz het volgende:
De meeste chinezen zijn wel religieus hoor
:

quote:
China has the highest amount of atheists living in a single country with nearly 50 per cent of its population describing themselves as non-believers, a new survey has revealed.

Around 47 per cent of people living in China describe themselves as atheists compared to an average of 13 per cent across the world.
http://www.dailymail.co.u(...)s-non-believers.html



pi_173745006
Atheïsme is niets meer dan de ontkenning van iets (God). Daar kan je idd niets op bouwen. Seculiere verlichtingsstaten (geloof in iets: individualisme, de rede etc) aan het christelijk (later: humanistisch) anker (als bindmiddel) deden het wel heel goed. Bijzonder goed zelfs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 02:15:09 ]
pi_173745008
quote:
Ze bouwen wel allemaal enorme boeddhabeelden en die worden druk bezocht, maar misschien wordt boeddhisme niet als religie gezien.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745009
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:06 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
Er zijn mensen die zijn maniertjes hebben uitgeplozen en minstens 3 of 4 verschillende "Hitlers" gevonden. Vandaar ook die clownesque act van hem.

quote:
Bron? Volgens mij ontsnapten zelfs de machtigste joden niet aan de nazi's.
Denk alleen al aan Hugo Boss, Ferdinand Porsche, de grote bankiers uit de VS die hen op weg hielpen.

Denk de bekende Jewseph Goebbels, Alfred Rosenberg, Max Simon, Streicher (ja die) was zelf joods.

Dan had je nog Schacht die Economieminister werd gemaakt. Een joodse vrijmetselaar, dat is als een junk directeur van de apotheek maken.


Als je geinteresseerd bent heb ik een flink aantal bronnen voor je. Makow heeft veel goeds hierover geschreven, Anthony Sutton natuurlijk, Jeroen Pauwels een geweldig boek in het Nederlands. En veel meer.
quote:
Hitler koesterde blijkbaar een grote aversie jegens de VS. Een quote:

[..]

Alleen in woord (propaganda). In werkelijkheid had Nazi-Duitsland nooit zo groot kunnen worden zonder de VSAmerikanen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173745011
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Atheïsten hebben geen set gezamenlijke waarden waar ze achter kunnen staan. De meeste religieuzen wel, al is het maar dat geloof in god belangrijk is. De meeste religies praten moord op ongelovigen goed en atheïsten kunnen zich over het algemeen niet verenigingen achter één doel want er is geen onzichtbaar vriendje die je eeuwig gaat martelen als je niet naar hem luistert.
Eén waarde hebben ze wel: het gezag wordt niet door een god aan allerlei bozo's die zich koning e.d. noemen uitbesteed.
I´m back.
pi_173745013
Boeddhisme wordt doorgaans als religie gezien.
pi_173745015
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eén waarde hebben ze wel: het gezag wordt niet door een god aan de allerlei bozo's die zich koning e.d. noemen uitbesteed.
Bij de vraag of het koningshuis weg moet zie je tegenwoordig bijna niemand meer god roepen, maar zijn de argumenten voor seculier.
pi_173745016
Hoe "bekeer' je je tot het communisme? Het is geen geloof, dus ik ben wel benieuwd hoe men dit uit denkt te gaan leggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173745018
Iets lezen van Karl Marx?
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel rede en logica en gezond verstand en geen bijgelovigheden (alhoewel, veel atheïsten in NL geloven toch dat hun overleden opa en oma vanaf een wolkje op ze toekijkt etc of bellen naar Astro-tv. Ze hebben nog wel een zekere spiritualiteit, alleen is die niet verbonden aan een kerk)
Gezond verstand zegt dat je als atheïst je bek houdt en niet verenigt in de meeste religieuze landen. Zodra je een groep gaat vormen wordt je een doelwit van de meerderheid.
pi_173745021
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:16 schreef DrDentz het volgende:
Iets lezen van Karl Marx?
En dan ben je "bekeerd"?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173745022
quote:
12s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:13 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zijn maniertjes hebben uitgeplozen en minstens 3 of 4 verschillende "Hitlers" gevonden. Vandaar ook die clownesque act van hem.

[..]

Denk alleen al aan Hugo Boss, Ferdinand Porsche, de grote bankiers uit de VS die hen op weg hielpen.

Denk de bekende Jewseph Goebbels, Alfred Rosenberg, Max Simon, Streicher (ja die) was zelf joods.

Dan had je nog Schacht die Economieminister werd gemaakt. Een joodse vrijmetselaar, dat is als een junk directeur van de apotheek maken.


Als je geinteresseerd bent heb ik een flink aantal bronnen voor je. Makow heeft veel goeds hierover geschreven, Anthony Sutton natuurlijk, Jeroen Pauwels een geweldig boek in het Nederlands. En veel meer.

[..]

Alleen in woord (propaganda). In werkelijkheid had Nazi-Duitsland nooit zo groot kunnen worden zonder de VSAmerikanen.
Huh? De meeste namen die je opnoemt waren absoluut niet Joods.
pi_173745023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:16 schreef Hathor het volgende:
Hoe "bekeer' je je tot het communisme? Het is geen geloof, ...
Dat zou je niet zeggen, Klopkoek "kennende"...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173745024
Als je een groep atheïsten hebt, en een groep gelovigen, en de gelovigen denken dat je na je dood in het hiernamaals komt met maagden en gouden paleizen wanneer je wat atheïsten doodt dan is die groep atheïsten snel kleiner dan de gelovigen. Daar komt het succes ook een beetje vandaan denk ik, gelovigen hebben al snel een legitieme reden om een ander de hersens in te slaan.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bij de vraag of het koningshuis weg moet zie je tegenwoordig bijna niemand meer god roepen, maar zijn de argumenten voor seculier.
Ja, alleen die koning heeft zijn gezag in principe gekregen van zijn god hè. Hij is als het ware een wereldlijke plaatsvervanger van god. Zoals de paus de spirituele plaatsvervanger is van god of jezus eigenlijk meer. Zijn allemaal principes van eeuwen geleden, maar waarbij de gewone burger nu denkt ---> dude, really? 8)7 .
I´m back.
pi_173745027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ze bouwen wel allemaal enorme boeddhabeelden en die worden druk bezocht, maar misschien wordt boeddhisme niet als religie gezien.
Ze hebben hun eigen volksreligie, maar wellicht manifesteert zich dat meer spiritueel en filosofisch dan religieus. Zelfde met de Confuciaanse invloeden in het land.
pi_173745028
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:17 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Huh? De meeste namen die je opnoemt waren absoluut niet Joods.
Eh, jawel.

Dat het onderdeel van de propaganda was dat te ontkennen is ook bekend.

Homoseksualiteit teelde ook wierig onder de Nazitop.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173745031
quote:
11s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Eh, jawel.

Dat het onderdeel van de propaganda was dat te ontkennen is ook bekend.

Homoseksualiteit teelde ook wierig onder de Nazitop.
Oh, je bent een trol of in het ergste geval, een alu-hoedje. Hoef ik je meteen niet meer serieus te nemen.
pi_173745032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen die koning heeft zijn gezag in principe gekregen van zijn god hè. Hij is als het ware een wereldlijke plaatsvervanger van god. Zoals de paus de spirituele plaatsvervanger is van god of jezus eigenlijk meer. Zijn allemaal principes van eeuwen geleden, maar waarbij de gewone burger nu denkt ---> dude, really? 8)7 .
Dat was vroeger zo maar nu is hij toch vooral de dienaar van het volk, die moet zorgen dat wij het goed en veilig hebben.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:18 schreef DrDentz het volgende:
Als je een groep atheïsten hebt, en een groep gelovigen, en de gelovigen denken dat je na je dood in het hiernamaals komt met maagden en gouden paleizen wanneer je wat atheïsten doodt dan is die groep atheïsten snel kleiner dan de gelovigen. Daar komt het succes ook een beetje vandaan denk ik, gelovigen hebben al snel een legitieme reden om een ander de hersens in te slaan.
Legitiem in hun ogen, niet in die van normale mensen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173745037
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen die koning heeft zijn gezag in principe gekregen van zijn god hè. Hij is als het ware een wereldlijke plaatsvervanger van god. Zoals de paus de spirituele plaatsvervanger is van god of jezus eigenlijk meer. Zijn allemaal principes van eeuwen geleden, maar waarbij de gewone burger nu denkt ---> dude, really? 8)7 .
In sommige landen als Thailand wordt de koning nog steeds als een goddelijke wezen gezien.
pi_173745041
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:20 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Oh, je bent een trol of in het ergste geval, een alu-hoedje. Hoef ik je meteen niet meer serieus te nemen.
Ah, geen enkele interesse dus om iets te leren. Waarom vraag je dan naar bronnen als je gesloten geest al klaar is?

:')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173745045
quote:
11s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Eh, jawel.

Dat het onderdeel van de propaganda was dat te ontkennen is ook bekend.

Homoseksualiteit teelde ook wierig onder de Nazitop.
Joden zag je in elke bovenlaag: stalin/communisme, VSkapitalisme en nazisme. Soms verhuld idd. 'roth' werd 'red', etc.
pi_173745046
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat was vroeger zo maar nu is hij toch vooral de dienaar van het volk, die moet zorgen dat wij het goed en veilig hebben.
Nee, die tradities blijven bestaan. Niemand interesseert het een reet, maar belachelijk is het allemaal wel imho. Mooie is dat we zelfs als land ongeveer twee eeuwen Republiek zijn geweest. Dat was an sich toch wel knap hoor. En rationeel.

Beetje betbetovergrootouders die er in leefden, voor mij.
I´m back.
pi_173745047
quote:
9s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:22 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Ah, geen enkele interesse dus om iets te leren. Waarom vraag je dan naar bronnen als je gesloten geest al klaar is?

:')
Ik ben altijd bereid om nieuw kennis op te doen en accepteren, maar ik heb geen zin om met allerlei obscure bronnen geconfronteerd te worden die bij mijn academisch mindset er niet ingaan.
pi_173745051
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:25 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ik ben altijd bereid om nieuw kennis op te doen en accepteren, maar ik heb geen zin om met allerlei obscure bronnen geconfronteerd te worden die mijn academisch mindset er niet ingaan.
En zonder ook maar iets te raadplegen noem je het al obscuur? Dat zeg ik; een gesloten geest.

Anthony Sutton is zeer academisch.

Kusje, een academicus.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173745053
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, die tradities blijven bestaan. Niemand interesseert het een reet, maar belachelijk is het allemaal wel imho. Mooie is dat we zelfs als land ongeveer twee eeuwen Republiek zijn geweest. Dat was an sich toch wel knap hoor. En rationeel.
Elke traditie zonder rendement kan zo gezien worden, mr C-marxist. Zonder een koning verliezen we een gedeelde kleur (letterlijk) en komen we nog een dag minder samen.
pi_173745060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, die tradities blijven bestaan. Niemand interesseert het een reet, maar belachelijk is het allemaal wel imho. Mooie is dat we zelfs als land ongeveer twee eeuwen Republiek zijn geweest. Dat was an sich toch wel knap hoor. En rationeel.

Beetje betbetovergrootouders die er in leefden, voor mij.
Dat koningshuis hebben we eigenlijk aan Napoleon te danken. Met z'n broer.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745063
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Elke traditie zonder rendement kan zo gezien worden, mr C-marxist. Zonder een koning verliezen we een gedeelde kleur (letterlijk) en komen we nog een dag minder samen.
Whut mr. c-marxist, wat zeg je nou?

Nee, religie is gekkigheid, islam en ook christendom, en koningschap is op religie gebaseerd, eigenlijk gewoon waanzin dus.
I´m back.
pi_173745064
Napoleon heeft men weer te danken aan een ingehouden scheet op zn ouders hun eerste date.
pi_173745065
quote:
8s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:27 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

En zonder ook maar iets te raadplegen noem je het al obscuur? Dat zeg ik; een gesloten geest.

Anthony Sutton is zeer academisc
Kusje, een academicus.
Geest is niet gesloten, maar kent wel een (noodzakelijke) filter. ;)
pi_173745070
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whut mr. c-marxist, wat zeg je nou?

Nee, religie is gekkigheid, islam en ook christendom, en koningschap is op religie gebaseerd, eigenlijk gewoon waanzin dus.
Ja maar we hebben daar een porsie van nodig. T leven an sich is immers waanzin. Menselijk gedrag daarin iig. Moet je kanaliseren dmv geforceerde belachelijkheden, blijkbaar.
pi_173745076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat koningshuis hebben we eigenlijk aan Napoleon te danken. Met z'n broer.
Nou, eigenlijk aan het Wener Congres na de napoleontische oorlogen en die lui gingen ervan uit, via de conservatieve gedachte, dat er geen land kon bestaan zonder een koning. Nu had Napoleon dat zelf ook al gedacht en daarom hadden we tussen 1806 en 1810 zijn jongere broer Lodewijk-Napoleon als koning en ergens is dat de beste vorst geweest die we gehad hebben, in de traditie van verlicht vorstendom. Alleen bestaat er niet eens 1 standbeeldje van hem hoe miniscuul dan ook in NL van hem. Helaas.
Ja en Willem-Frerderik stadhouder 5 of zo die toen dus koning werd was iemand die NL zsm nog armer maakte dan we na een eeuw Jan Salie-geest al waren. Alhoewel zijn bedoeling an sich goed was hoor, alleen geen parlementaire controle en chaotisch heerschap.
I´m back.
pi_173745079
Maw het is niet rationeel om er vanuit tegaan dat een irrationeel wezen op het rationele zal uitkomen nadat je al het belachelijke (irrationele) hebt weggenomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 02:39:16 ]
pi_173745081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat koningshuis hebben we eigenlijk aan Napoleon te danken. Met z'n broer.
We hebben veel meer dingen aan Napoleon te danken. En dan nog vaak in positieve zin ook. ;)
pi_173745084
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:39 schreef Stabiel het volgende:

[..]

We hebben veel meer dingen aan Napoleon te danken. En dan nog vaak in positieve zin ook. ;)
Klopt, uiteindelijk heeft Napoleon an sich veel goede dingen ingevoerd gebaseerd op Verlichtingsideeën die in de 18de eeuw werden bedacht en die in de Franse revolutie werden bekrachtigd, alleen dat is zo een chaotisch proces geworden uiteindelijk dat het er toch weer voor zorgde dat alle vooruitgang min of meer de kop in werd gedrukt of er af werd gehakt met de guillotine.
I´m back.
pi_173745088
Nou zeg, vertel dat aan die jongeren die op veldtocht naar Rusland werden gestuurd.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745090
Jullie gaan offtopic btw, het moet hier over Irakese jongeren gaan die van hun geloof vallen en niet over Lodewijk Napoleon en Jan Salie en ik ga naar bed.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745092
quote:
9s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:45 schreef DrDentz het volgende:
Nou zeg, vertel dat aan die jongeren die op veldtocht naar Rusland werden gestuurd.
Ja, zaten ook NLse dienstplichten tussen idd. Vrede zij met hen.
Was niet verstandig van Nappie om dat te ondernemen idd.
Hubris.
Net als Hitler.
I´m back.
pi_173745094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:42 schreef Ryan3 het volgende:
Klopt, uiteindelijk heeft Napoleon an sich veel goede dingen ingevoerd gebaseerd op Verlichtingsideeën die in de 18de eeuw werden bedacht en die in de Franse revolutie werden bekrachtigd, alleen dat is zo een chaotisch proces geworden uiteindelijk dat het er toch weer voor zorgde dat alle vooruitgang min of meer de kop in werd gedrukt of er af werd gehakt met de guillotine.
Gevolgen van dergelijke revoluties kan men dan ook pas op de lange-termijn beoordelen. Initieel eet het altijd haar kinderen op, maar uiteindelijk beweegt het vaak wel in een duidelijke richting.

Mao werd volgens mij een keer gevraagd wat hij van de Franse revolutie vond, waarop hij antwoordde: 'te vroeg om te zeggen'.
pi_173745100
Daarom zou wat terughoudendheid mbt Mao, Hitler en Stalin ook niet misstaan. Welterusten xxx.
pi_173745101
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zaten ook NLse dienstplichten tussen idd. Vrede zij met hen.
Was niet verstandig van Nappie om dat te ondernemen idd.
Hubris.
Net als Hitler.
Ik las dat er in een Frankrijk een Napoleon-themed pretpark komt. Dat durven ze toch in Duitsland niet aan, een Hitler-pretpark. Zal met die holocaust te maken hebben.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173745102
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:49 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik las dat er in een Frankrijk een Napoleon-themed pretpark komt. Dat durven ze toch in Duitsland niet aan, een Hitler-pretpark. Zal met die holocaust te maken hebben.
Napoleon was dan ook geen genocidale maniak.
pi_173745103
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:47 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Gevolgen van dergelijke revoluties kan men dan ook pas op de lange-termijn beoordelen. Initieel eet het altijd haar kinderen op, maar uiteindelijk beweegt het vaak wel in een duidelijke richting.
Ja, nu was Napoleon al weer de sterke man na de revolutie. Maar hij heeft wel veel overgenomen daarvan. Niet alles en is ook al gaan terugdraaien, maar veel praktische dingen wel.
quote:
Mao werd volgens mij ooit gevraagd war hij van de Franse revolutie vond, waarop hij antwoordde: 'te vroeg om te zeggen'.
Lol, die kende ik niet. :D.

Weet wel dat het commentaar op zijn eigen culturele revolutie niet te vroeg is: echt onmenselijk en ook slecht voor zijn eigen economie en bevolking.
I´m back.
pi_173745104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:49 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik las dat er in een Frankrijk een Napoleon-themed pretpark komt. Dat durven ze toch in Duitsland niet aan, een Hitler-pretpark. Zal met die holocaust te maken hebben.
Seriously tho?
I´m back.
pi_173745106
Ah joh, het (dat) aantal doden zie je nauwelijks terug in de statistieken als je iets uitzoomt.
pi_173745108
quote:
Napoleon maakte in 1798 een expeditie naar Egypte. Dat is een apart hoofdstukje in ieder geval en eigenlijk ook een mislukking, behalve dan de steen van rosetta.
quote:
De show staat in het teken van de bekende slag van Montereau, die plaatsvond op 18 februari 1814.
En niet Borodina hè, dat was uiteindelijk ook een overwinning. Hebben ze anders dan Hitler daadwerkelijk Moskou bezet gehouden totdat het in de fik werd gezet.
I´m back.
pi_173745117
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:56 schreef Ryan3 het volgende:
Napoleon maakte in 1798 een expeditie naar Egypte. Dat is een apart hoofdstukje in ieder geval en eigenlijk ook een mislukking, behalve dan de steen van rosetta.
Steen van Rosetta inderdaad. Heeft er eigenhandig voor gezorgd dat Egypte's geschiedenis voor het eerst in kaart werd gebracht. Bracht naast officieren in zijn expeditie dan ook talloze wetenschappers mee.

En:

quote:
‘By direct decree…established a postal system, street lighting and cleaning, a coach service between Cairo and Alexandria, a mint and rational tax system with lower impositions on the Egyptian fellaheen (peasantry) than the Mamluks’ extortionary demands. He also abolished feudalism, replacing it with rule by the diwans, set up a new French trading company, built modern plague hospitals and produced Egypt’s first printed books’ (Roberts, 2014, p. 173-174)
  User die overal opduikt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 05:12:17 #125
186611 Haags
pi_173745212
Verstandig
Zonder wrijving geen glans
pi_173746132
Nu Nederland nog.
  woensdag 13 september 2017 @ 09:56:26 #127
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173746908
quote:
Sommigen verlieten het geloof, anderen bekeerden zich tot het communisme.
ZUCHT
pi_173746939
Over 15 jaar vluchten wij naar Irak _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173748005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:57 schreef Digi2 het volgende:
Over 15 jaar vluchten wij naar Irak _O-
Ik dacht iets over dezelfde richting, daar worden ze minder hard qua islam (kijk naar Iran, de top is nog wel hardcore maar de bevolking is een stuk moderner geworden ala Turkije uit de jaren 90)

Terwijl moslims in Europa rap radicaliseren, wat helemaal niet logisch is aangezien ze hier alle kansen hebben én krijgen.. maar afwijzen of geen moeite voor willen doen. (niet allemaal, rustig maar)
pi_173748799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Terwijl moslims in Europa rap radicaliseren, wat helemaal niet logisch is aangezien ze hier alle kansen hebben én krijgen.. maar afwijzen of geen moeite voor willen doen. (niet allemaal, rustig maar)
Dat komt door de wet van de paradox. Bij de politie zou je denken dat men elkaar corrigeert, júist bij de politie. Maar juist gebeurt dat daar niet. Dat is een voorbeeld van hoe de wet van de paradox werkt.
Maar helaas kent men die wet niet, zodat beleid er niet op afgestemd wordt.
pi_173748943
Links DOE HIER IETS AAN!!!
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_173749217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik dacht iets over dezelfde richting, daar worden ze minder hard qua islam (kijk naar Iran, de top is nog wel hardcore maar de bevolking is een stuk moderner geworden ala Turkije uit de jaren 90)

Terwijl moslims in Europa rap radicaliseren, wat helemaal niet logisch is aangezien ze hier alle kansen hebben én krijgen.. maar afwijzen of geen moeite voor willen doen. (niet allemaal, rustig maar)
Een beetje zoals de Amish gemeenschap in de Verenigde Staten: krampachtig vasthouden aan de levenswijze van het vaderland toen je het verliet, terwijl de mensen daar gewoon moderniseren en mee gaan in de vaart der volkeren.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173749487
Stelletje islamfoben daar.
  woensdag 13 september 2017 @ 12:47:25 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173749807
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:27 schreef LelijKnap het volgende:
Hitler dacht in meerdere lagen. Hij poogde 'de Europeaan' (cultuur, bevolking, de 'historische Europeaan') te beschermen, maar gelijktijdig moest deze wel onder leiding van de über-Europeaan gebracht worden; het Duits-Arische volk. Dat (vnmlk raciale en nationalistische component) is een vrij beperkend uitgangspunt wil je een wereldorde bewerkstelligen. De VS had er wellicht ook ondergebracht kunnen worden, maar heel veel verder had je niet kunnen komen, tenzij je de rest zou kunnen/willen zuiveren. De islam kan zulke componenten makkelijker (niet altijd) overstijgen.
Het Duitse volk is een mengvolk. Veel meer dan bijvoorbeeld de Nederlanders of de Scandinaviërs. Hitler wist dat. Met al dat esotherische ras-geneuzel kon hij verder ook niet zo veel, hij was eerder praktisch ingesteld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173749845
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:37 schreef Triggershot het volgende:
Zolang de Iraanse jeugd niet de Islamitische regime omverwerpt en Iran keihard aanwezig is in Irak gebeurt er niets met de Sjietische regime van Irak.
Want Sjiieten zijn het probleem? :') Zou mij eerder druk maken om de Wahhabi's, zowel hier in Nederland als daar in o.a. Irak.
pi_173749923
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Want Sjiieten zijn het probleem? :') Zou mij eerder druk maken om de Wahhabi's, zowel hier in Nederland als daar in o.a. Irak.
What's next, dat je komt vertellen dat kanker erg is? (Ja, ik maak hierbij een vergelijking tussen kanker en Wahhabisme). De OP gaat voor een groot deel over de 'corrupte Sjieitische partijen' zolang zij aan de macht zijn in Irak en Iran flink investeert en goede banden houdt met de Iraakse overheid zal de wens van de jongeren die in de OP terug te lezen zijn niet snel verdwijnen, daar heb ik het over. Verder ja, als het gaat om stemmen om suikerdrankjes te verbieden of Wahabisme te verbieden gaat mijn stem ook voor het laatste.
pi_173750082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

What's next, dat je komt vertellen dat kanker erg is? (Ja, ik maak hierbij een vergelijking tussen kanker en Wahhabisme). De OP gaat voor een groot deel over de 'corrupte Sjiitische partijen' zolang zij aan de macht zijn in Irak en Iran flink investeert en goede banden houdt met de Iraakse overheid zal de wens van de jongeren die in de OP terug te lezen zijn niet snel verdwijnen, daar heb ik het over. Verder ja, als het gaat om stemmen om suikerdrankjes te verbieden of Wahabisme te verbieden gaat mijn stem ook voor het laatste.
Heel Irak is corrupt, dat heeft weinig met geloof te maken. Welke partij je daar ook neerzet, ze zullen bijna altijd aan zelfverrijking doen. Die corruptie en machtsstrijd is ook niet zo heel gek vanwege de ligging van Irak als geopolitieke muur tussen Iran en Saudi-Arabië. Beide overheden zijn knettergek, vooral die laatste als je kijkt naar wat voor een invloed ze hebben in Jemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173750173
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:02 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Heel Irak is corrupt, dat heeft weinig met geloof te maken. Welke partij je daar ook neerzet, ze zullen bijna altijd aan zelfverrijking doen. Die corruptie en machtsstrijd is ook niet zo heel gek vanwege de ligging van Irak als geopolitieke muur tussen Iran en Saudi-Arabië. Beide overheden zijn knettergek, vooral die laatste als je kijkt naar wat voor een invloed ze hebben in Jemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan en klopt ook, maar dat doet er even niets aan af dat het in de OP over Shia specifiek en de heersende partijen gaat tov communisme en atheïsme? Dat het in de door de Sunni militia - en dan hebben we het vooral over IS gebied - veel kutter is en zulke interviews je letterlijk de kop zouden kosten voor Trouw het had gepubliceerd is al algemeen bekend lijkt mij. Misschien had je liever een reactie gezien a la 'niet zeuren onder Wahhabi's was je nu al onthoofd bitch'?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173750230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:06 schreef Triggershot het volgende:
Dat kan en klopt ook, maar dat doet er even niets aan af dat het in de OP over Shia specifiek en de heersende partijen gaat tov communisme en atheïsme? Dat het in de door de Sunni militia - en dan hebben we het vooral over IS gebied - veel kutter is en zulke interviews je letterlijk de kop zouden kosten voor Trouw het had gepubliceerd is al algemeen bekend lijkt mij. Misschien had je liever een reactie gezien a la 'niet zeuren onder Wahhabi's was je nu al onthoofd bitch'?
Nah, maar ik vind het nogal wat om je geloof zomaar op te geven omdat een partij die toevallig jouw geloof aanhangt niet jouw belangen behartigd. Dan zouden we hier in Nederland ook geen Christenen meer overhebben. _O-
pi_173750281
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:10 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Nah, maar ik vind het nogal wat om je geloof zomaar op te geven omdat een partij die toevallig jouw geloof aanhangt niet jouw belangen behartigd. Dan zouden we hier in Nederland ook geen Christenen meer overhebben. _O-
Mja, bij de meeste bekeringsverhalen van afvalligen frons ik ook meestal mijn wenkbrauw van stiekem heb je geen idee waar je het over hebt he? De redenen waarmee ze komen om af te vallen van de Islam of welke godsdienst dan ook zijn meestal ook redenen die door de godsdiensten worden afgekeurd.
pi_173751101
Het gaat voornamelijk om sjiieten die zich bekeren tot het atheïsme of communisme, dat zie je ook vaak bij asielzoekers die uit sjiitische landen komen. Die worden vaak atheïstisch, christelijk of homo. Sunnieten doen dat minder snel.
pi_173751200
Ik heb mij bekeerd tot het kapitalisme, ik bid elke dag tot Adam Smith zodat hij mij rijk en gelukkig maakt.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173755982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:53 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het gaat voornamelijk om sjiieten die zich bekeren tot het atheïsme of communisme, dat zie je ook vaak bij asielzoekers die uit sjiitische landen komen. Die worden vaak atheïstisch, christelijk of homo. Sunnieten doen dat minder snel.
Klopt ja, Iraniërs in het buitenland zijn bv. met afstand het minst religieus en zelfs het vaak overwegend niet-islamitisch (geworden) vergeleken met andere moslim immigranten.
En overigens ''bekeren tot het communisme'' klinkt nogal gek en het is niet echt bekeren natuurlijk, maar in het Midden-Oosten hebben net al teveel keus uit niet-islamitische ideologieën, dan is het communisme een manier om te ontsnappen aan de islam en een heel andere ideologie te hebben..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_173755996
quote:
Vind het in het kaartje Turkije opvallend, net zo min religieus als China en zweden en zelfs minder religieus dan Frankrijk??!
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_173766671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:26 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Vind het in het kaartje Turkije opvallend, net zo min religieus als China en zweden en zelfs minder religieus dan Frankrijk??!
Heeft of te maken met denk ik waar ze het gevraagd hebben, de kust aan Europa is wat minder religieus, seculier en kemalistisch. Of het heeft te maken met en dat is denk ik het meest voor de hand liggende: De manier waarop de vraag gesteld is, als je vraagt tot welke godsdienst te behoren zal het overgrote deel moslim zeggen, maar als je vraagt of ze religieus zijn dan kan de vraag in het Turks geïnterpreteerd (voor de Turkstaligen onder ons dinci/dindar) worden als "bent u fundamentalistisch?"

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2017 09:13:31 ]
  donderdag 14 september 2017 @ 09:34:13 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173766982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:53 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het gaat voornamelijk om sjiieten die zich bekeren tot het atheïsme of communisme, dat zie je ook vaak bij asielzoekers die uit sjiitische landen komen. Die worden vaak atheïstisch, christelijk of homo. Sunnieten doen dat minder snel.
Even snel homo worden, best knap.
pi_173767320
Welkom bij de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster
https://www.kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl/
pi_173767608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Even snel homo worden, best knap.
Zo geschrokken van de kortpittige biggen hier in NL.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')