abonnement Unibet Coolblue
pi_173743853
Mensen nog tips? :P ben recent weer begonnen, en al paar leuke dingen gevonden, guldens enz, maar wil graag oorlog dingen vinden. Is veelal bierdopjes wat we nu vinden en ander troep, spijkers etc. FOK!kers die dit ook doen en dingen willen delen? :)
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:11:12 #2
58651 crew  murp
murp
pi_173743881
Erg leuk om te doen jah, ik moet het alleen maar weer eens oppakken.. Na een paar oude muntjes heb ik eigenlijk nog niets gevonden.. Maar het is net zoals vissen.. Lekker rustig aan over zon veldje lopen :7
pi_173743897
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:11 schreef murp het volgende:
Erg leuk om te doen jah, ik moet het alleen maar weer eens oppakken.. Na een paar oude muntjes heb ik eigenlijk nog niets gevonden.. Maar het is net zoals vissen.. Lekker rustig aan over zon veldje lopen :7
Ja het is altijd wel leuk, maar soms ook wel teleurstellend. Laatst haalde ik een soortvan huls uit de grond, dus dacht, yay een kogel. Maar was een lampje :')
  dinsdag 12 september 2017 @ 23:13:23 #4
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_173743903
Vroeger ook ooit eens voor de lol zo'n ding gekocht.

Metaaldetector aan en gaan met die banaan op het strand... Nou, ik vond geen ene klote. Toen zelf wat muntgeld onder een laagje zand verstopt en nope.. nog steeds geen signaal.

Blijkbaar moet je die dingen afstellen op het soort metaal ofzo wat je wil vinden :')

Daarna nooit meer wat mee gedaan.

Maar het lijkt me wel leuk als je weet wat je doet, net als magneet vissen.. maar das weer iets anders :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:16:02 #5
58651 crew  murp
murp
pi_173743944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:13 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ja het is altijd wel leuk, maar soms ook wel teleurstellend. Laatst haalde ik een soortvan huls uit de grond, dus dacht, yay een kogel. Maar was een lampje :')
Ja sommige mensen die ik ken hebben altijd geluk, maar ik doe het ook om lekker even in de buitenlucht te zijn.. Effe weg van al het stress van thuis :')

Ik heb trouwens een garett 250 en nog een oud ding
pi_173743947
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:13 schreef Kerplunk het volgende:
Vroeger ook ooit eens voor de lol zo'n ding gekocht.

Metaaldetector aan en gaan met die banaan op het strand... Nou, ik vond geen ene klote. Toen zelf wat muntgeld onder een laagje zand verstopt en nope.. nog steeds geen signaal.

Blijkbaar moet je die dingen afstellen op het soort metaal ofzo wat je wil vinden :')

Daarna nooit meer wat mee gedaan.

Maar het lijkt me wel leuk als je weet wat je doet, net als magneet vissen.. maar das weer iets anders :D
Waarschijnlijk had je dan een hele slechte :+
Ik heb alles gewoon op hele hoge gevoeligheid staan, want sommige metalen worden anders aangegeven dan ze zijn. Gouden horloge gaf die ook aan als ijzer, dus je weet nooit wat je laat liggen :D
pi_173743952
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:16 schreef murp het volgende:

[..]

Ja sommige mensen die ik ken hebben altijd geluk, maar ik doe het ook om lekker even in de buitenlucht te zijn.. Effe weg van al het stress van thuis :')

Ik heb trouwens een garett 250 en nog een oud ding
Geen idee welk merk ik heb eigenlijk :@
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:16:46 #8
58651 crew  murp
murp
pi_173743955
al die dopjes die je vind ;(
  dinsdag 12 september 2017 @ 23:16:50 #9
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_173743956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:16 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk had je dan een hele slechte :+
Ik heb alles gewoon op hele hoge gevoeligheid staan, want sommige metalen worden anders aangegeven dan ze zijn. Gouden horloge gaf die ook aan als ijzer, dus je weet nooit wat je laat liggen :D
Ja, was nog geen 100 euro dus was echt troep :P

Wat voor een metaal detector gebruik jij?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:18:45 #10
58651 crew  murp
murp
pi_173743985
die oude is een MACGYVER Metaaldetector :')
Bij de kijkshop vandaan :')


garett 250:
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:19:58 #11
58651 crew  murp
murp
pi_173744003
Ik vind het trouwens ook lastig om te horen wat nou wat is.. Ik loop meestal alleen te klooien in de buurt :')
pi_173744006
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:18 schreef murp het volgende:
die oude is een MACGYVER Metaaldetector :')
Bij de kijkshop vandaan :')
[ afbeelding ]

garett 250:
[ afbeelding ]
Oh, ja ik heb dus die garett :D
pi_173744019
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:19 schreef murp het volgende:
Ik vind het trouwens ook lastig om te horen wat nou wat is.. Ik loop meestal alleen te klooien in de buurt :')
Gewoon pin pointen dan. Werkt vrij effectief. Maar je moet echt goede ogen hebben ook, vandaag ook, 10 gulden cent gevonden, maar zwart net als aarde, dus moest effe goed kijken, was dat me vriend het spotte ook _O-

met ze 2e is ook een stuk leuker!
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:22:38 #14
58651 crew  murp
murp
pi_173744041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:21 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Gewoon pin pointen dan. Werkt vrij effectief. Maar je moet echt goede ogen hebben ook, vandaag ook, 10 gulden cent gevonden, maar zwart net als aarde, dus moest effe goed kijken, was dat me vriend het spotte ook _O-

met ze 2e is ook een stuk leuker!
in welke regio woon/zoek jij?
pi_173744052
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:22 schreef murp het volgende:

[..]

in welke regio woon/zoek jij?
Rotterdam. Pak meestal de bossen, maar moet alles op de scooter doen wat niet altijd even handig is. Dat grote ding zet ik altijd over me schouder, maar ben serieus een keer staande gehouden omdat ze dachten dat het een geweer was _O- Die blik was ook priceless toen dat onding eruit kwam _O-
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:25:02 #16
58651 crew  murp
murp
pi_173744068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:23 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Rotterdam. Pak meestal de bossen, maar moet alles op de scooter doen wat niet altijd even handig is. Dat grote ding zet ik altijd over me schouder, maar ben serieus een keer staande gehouden omdat ze dachten dat het een geweer was _O- Die blik was ook priceless toen dat onding eruit kwam _O-
Ik woon zelf in de haarlemmermeer en zoek meestal vlakbij Alphen op een akkerveld.. Lekker met mn laarzen door de bagger 8-)
pi_173744076
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:25 schreef murp het volgende:

[..]

Ik woon zelf in de haarlemmermeer en zoek meestal vlakbij Alphen op een akkerveld.. Lekker met mn laarzen door de bagger 8-)
Vraag je toestemming of doe je het gewoon? :@
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:26:56 #18
58651 crew  murp
murp
pi_173744089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:25 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Vraag je toestemming of doe je het gewoon? :@
Nee, ik vraag wel altijd toestemming, Meestal zie je de boer zo kijken: :')
De meeste vinden het best, ander hebben een "vaste "pieper
  dinsdag 12 september 2017 @ 23:29:25 #19
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173744130
Fun fact: Je smartphone heeft ook een redelijk krachtige metaaldetector. Met een simpele app haal je die zo tevoorschijn. Heel handig.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173744134
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:26 schreef murp het volgende:

[..]

Nee, ik vraag wel altijd toestemming, Meestal zie je de boer zo kijken: :')
De meeste vinden het best, ander hebben een "vaste "pieper
Ah, das wel cool opzich >:)
Bos kan je ook wel leuke dingen vinden, maar ben me vorige keer de tering geschrokken. Liep een wijf rond met een psychose, zonder kleren. nou vind ik dat niet zo erg, maar dat luide geschreeuw over de duivel maakte me toch een beetje angstig _O- _O- Maar goed, zo maak je nog is wat mee :P Wil zeker nog wel eens een akker doen, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet vragen _O- Lijkt me echt fucking akward _O- _O-
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:32:39 #21
58651 crew  murp
murp
pi_173744177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:29 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ah, das wel cool opzich >:)
Bos kan je ook wel leuke dingen vinden, maar ben me vorige keer de tering geschrokken. Liep een wijf rond met een psychose, zonder kleren. nou vind ik dat niet zo erg, maar dat luide geschreeuw over de duivel maakte me toch een beetje angstig _O- _O- Maar goed, zo maak je nog is wat mee :P Wil zeker nog wel eens een akker doen, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet vragen _O- Lijkt me echt fucking akward _O- _O-
:D

Ja dat is het ook hoor! :') Maarja, niet echt geweten dat je in het bos ook iets kan vinden.. Misschien ga ik dat ook wel een keer doen. Maarja, dan moet je toch weer bij de gemeente zoeken of je daar mag piepen??

Wat ik ook ooit wil is naar richting Zandvoort, Leiden, haarlem, heemstede.. Die hoek.. Moeten wel nog WW2 dingen liggen denk ik dan.. Maarja.. er zijn al zoveel voor je geweest ... (
pi_173744228
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:32 schreef murp het volgende:

[..]

:D

Ja dat is het ook hoor! :') Maarja, niet echt geweten dat je in het bos ook iets kan vinden.. Misschien ga ik dat ook wel een keer doen. Maarja, dan moet je toch weer bij de gemeente zoeken of je daar mag piepen??

Wat ik ook ooit wil is naar richting Zandvoort, Leiden, haarlem, heemstede.. Die hoek.. Moeten wel nog WW2 dingen liggen denk ik dan.. Maarja.. er zijn al zoveel voor je geweest ... (
Grond zakt en stijgt he, de ene keer kan je dingen vinden en een dag later niet meer :s) En als je WW2 dingen wil moet je juist zoeken in bossen, redelijk grote kans op een helm etc, persoonlijk nog niet, maar wel guldens, dus hey, alles kan 8-) Ook een schep gevonden, 1,5 uur bezig geweest met uitgraven omdat ik dacht dat er iets gek onder die lange hendel zat, en toen kwam die schep eruit, tja, het is ook leiden _O-
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:38:15 #23
58651 crew  murp
murp
pi_173744244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:36 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Grond zakt en stijgt he, de ene keer kan je dingen vinden en een dag later niet meer :s) En als je WW2 dingen wil moet je juist zoeken in bossen, redelijk grote kans op een helm etc, persoonlijk nog niet, maar wel guldens, dus hey, alles kan 8-) Ook een schep gevonden, 1,5 uur bezig geweest met uitgraven omdat ik dacht dat er iets gek onder die lange hendel zat, en toen kwam die schep eruit, tja, het is ook leiden _O-
Maar loop je dan over de paden of gewoon ergens door de bomen zonder pad? En ga je diep het bos in?
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:38:27 #24
58651 crew  murp
murp
pi_173744283
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:38 schreef murp het volgende:

[..]

Maar loop je dan over de paden of gewoon ergens door de bomen zonder pad? En ga je diep het bos in?
Overal gewoon. Overal kan iets liggen. Maar ik probeer gewoon een gebied te kiezen, soortvan schema in me hoofd, en dan systematisch afwerken zodat ik zo min mogelijk mis
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:46:00 #26
58651 crew  murp
murp
pi_173744349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:40 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Overal gewoon. Overal kan iets liggen. Maar ik probeer gewoon een gebied te kiezen, soortvan schema in me hoofd, en dan systematisch afwerken zodat ik zo min mogelijk mis
Misschein ga ik over 2 weekjes effe in het weekend effe in het bos piepen...
pi_173744361
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:46 schreef murp het volgende:

[..]

Misschein ga ik over 2 weekjes effe in het weekend effe in het bos piepen...
Ik kan t helaas maar 1 dag per week :'(
Zou wel vaker willen, maar goed, druk met werk
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 23:57:55 #28
58651 crew  murp
murp
pi_173744481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:46 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ik kan t helaas maar 1 dag per week :'(
Zou wel vaker willen, maar goed, druk met werk
ik heb hetzelfde hoor. Gezin, studie, werk...
pi_173765369
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:32 schreef murp het volgende:

[..]

:D

Ja dat is het ook hoor! :') Maarja, niet echt geweten dat je in het bos ook iets kan vinden.. Misschien ga ik dat ook wel een keer doen. Maarja, dan moet je toch weer bij de gemeente zoeken of je daar mag piepen??

Wat ik ook ooit wil is naar richting Zandvoort, Leiden, haarlem, heemstede.. Die hoek.. Moeten wel nog WW2 dingen liggen denk ik dan.. Maarja.. er zijn al zoveel voor je geweest ... (
Ik zoek juist niet op militaria, maar heb wel dat spul gevonden o.a.in Driehuis, naast de begraafplaats.
In Alphen ad Rijn langs de N-11 lag zo'n 12 jaar terug een grote grondstort uit het centrum waar toen de bioscoop werd gebouwd.

Daar heb ik toen veel gezocht en veel romeinse voorwerpen gevonden, samen met vele andere zoekers, want het was er echt druk te noemen. Ik zoek nu minder, omdat toestemming krijgen steeds lastiger aan het worden is doordat er steeds meer zoekers bijkomen. Ook tref je nergens meer vrij toegankelijke bergen grond aan. Er staan altijd hekken omheen en camera's op het terrein.

In de bossen en duinen ben ik ook vaker weggestuurd. PWN en Staatsbosbeheer willen niet dat je er zoekt, ook al staan er geen verbodsborden.

Vind het nog steeds een hele toffe bezigheid dat zoeken, maar een goeie plek vinden waar je mag zoeken (en ook nog wat kan vinden) is erg lastig.
Leipe shit ouwe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')