abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173749816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:44 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

PDM?
Priority Direct Mail. Is een verzendmethode op Banggood. Kost vaak een beetje extra, van een euro of twee tot blijkbaar 39 euro bij dit toestel. Maar Banggood garandeert daarmee wel dat je geen bijkomende kosten hebt wanneer je je toestel ontvangt. Eventuele kosten wanneer de douane hem onderschept zijn dan voor hun rekening.
pi_173749835
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Priority Direct Mail. Is een verzendmethode op Banggood. Kost vaak een beetje extra, van een euro of twee tot blijkbaar 39 euro bij dit toestel. Maar Banggood garandeert daarmee wel dat je geen bijkomende kosten hebt wanneer je je toestel ontvangt. Eventuele kosten wanneer de douane hem onderschept zijn dan voor hun rekening.
Okay, nou je hebt me wel lekker gemaakt.

Ik was sowieso van plan voor het eind van het jaar nog een keer naar China op vakantie te gaan. Dan koop ik hem gewoon daar.
pi_173749888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:48 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Okay, nou je hebt me wel lekker gemaakt.

Ik was sowieso van plan voor het eind van het jaar nog een keer naar China op vakantie te gaan. Dan koop ik hem gewoon daar.
Houd er wel rekening mee dat ook dat toestel niet perfect is. Maar voor mij persoonlijk wegen de minpunten van dat toestel niet op tegen de prijspremium van 700 euro ten opzichte van de iPhone X. Ik wacht nog heel even af wat de LG V30 gaat kosten, omdat die een betere camera en MicroSD heeft in dezelfde vormfactor, maar ik neig heel sterk naar de Mix 2 na gisteravond.
  woensdag 13 september 2017 @ 12:53:05 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173749891
Is er geen Androidtopic? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 13 september 2017 @ 12:54:02 #156
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_173749910
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:53 schreef HeatWave het volgende:
Is er geen Androidtopic? :P.
Jawel.
DIG / [Android] #79 Nougat!
pi_173749938
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:53 schreef HeatWave het volgende:
Is er geen Androidtopic? :P.
Jawel, maar de discussie gaat (voor mij tenminste) niet over Android, maar over hoe sommige andere toestellen zich verhouden ten opzichte van de iPhone X, die voor de presentatie van gisteren de grootste kans had mijn nieuwe toestel te worden (want iPhone). Dat die toestellen op Android draaien is minder relevant dan de vergelijking qua functionaliteit

Maar verdere discussie over de Mix 2 kan inderdaad beter in dit topic: CHI / [Chinese Smartphones] #66 lekker cheap telefoontje
pi_173749990
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik ga hem op Banggood bestellen zodra hij uit is. Als je met PDM bestelt, heb je geen invoerkosten.
Prijzen lopen van 566 euro voor de 64GB versie tot 675 voor de 256GB versie. Met een special edition van 800 euro, die 8GB RAM, 128GB ROM en een volledig keramische behuizing heeft.

[..]

Jup, MIUI 9 momenteel.
via de banggood app inclusief PDM ¤420 nu ... EDIT laat maar dat is de voorloper :')

Ontopic: apple stelt me teleur. De X is teleurstellend en de prijs is volkomen idioot.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173750006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Houd er wel rekening mee dat ook dat toestel niet perfect is. Maar voor mij persoonlijk wegen de minpunten van dat toestel niet op tegen de prijspremium van 700 euro ten opzichte van de iPhone X. Ik wacht nog heel even af wat de LG V30 gaat kosten, omdat die een betere camera en MicroSD heeft in dezelfde vormfactor, maar ik neig heel sterk naar de Mix 2 na gisteravond.
Wat is het grootste minpunt van de Mix2 volgens jouw?
pi_173750009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Houd er wel rekening mee dat ook dat toestel niet perfect is. Maar voor mij persoonlijk wegen de minpunten van dat toestel niet op tegen de prijspremium van 700 euro ten opzichte van de iPhone X. Ik wacht nog heel even af wat de LG V30 gaat kosten, omdat die een betere camera en MicroSD heeft in dezelfde vormfactor, maar ik neig heel sterk naar de Mix 2 na gisteravond.
Sowieso, wat is 'perfect'? Wat 2 jaar geleden nog 'perfect' was, is nu gedateerde budgetmeuk. Dat blijft toch doorgaan.
pi_173750112
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:58 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Wat is het grootste minpunt van de Mix2 volgens jouw?
Het scherm en de camera. Nu is een 1080p IPS nog steeds heel erg goed, maar op 6" ga je wel het verschil zien met de 1440p AMOLED schermen van de concurrentie. En de tests zijn nog niet gedaan, maar ik zie Apple niet voor een inferieur AMOLED-scherm met pentile-matrix gaan. Dus het scherm van de iPhone X zal ongetwijfeld beter zijn.

En de camera is goed, maar toch merkbaar minder dan de beste smartphones van dit moment. En wederom: de tests zijn nog niet binnen, maar ik verwacht dat de iPhone X de beste concurrentie van dit moment voorbij gaat qua camera prestaties.

En de iPhone X zal sneller zijn, maar de Snapdragon 835 is al zo snel dat dat verschil alleen merkbaar wordt met de zwaarste games en videobewerking. Als je dat niet doet, zal de snelheidswinst veel minder opvallen.

Dat is het wel zo'n beetje. Of je moet het gemis aan 3,5mm jack vervelend vinden. Ik gebruik dat niet, ik gebruik bijna uitsluitend bluetooth.

Oh, en het grootste nadeel: de nieuwe Apple Watch werkt niet met de Mix 2 (denk ik). Dat is balen, want die wil ik wel hebben :P
pi_173750235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:04 schreef Apekoek het volgende:
Ik loop al tig jaar met een iPhone op zak, maar ai ai ai wat begint Apple achter te lopen wanneer het om design gaat. Ik zit voor het eerst te overwegen om over te stappen naar de concurrent, de iPhone X stelt teleur wanneer je naar het prijskaartje en design kijkt:

[ afbeelding ]

Die bezels, waarom heeft de iPhone X nog bezels rondom? Het toestel ziet er nu al verouderd uit tov de Samsung Galaxy S8



Vergeleken met de ogenschijnlijk arbitraire rondingen van de Samsung komt de wiskundig verantwoorde ronding van de X een stuk eleganter op mij over.
pi_173750370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vergeleken met de ogenschijnlijk arbitraire rondingen van de Samsung komt de wiskundig verantwoorde ronding van de X een stuk eleganter op mij over.
De bovenste foto is een render van een niet bestaand toestel. Al vind ik de rondingen op de Samsung S8 ook niet praktisch. Dat is een van de redenen dat ik dat toestel ook niets vind.

Maar een scherm dat consequent een gat in je content snijdt is ook niet bepaald elegant te noemen vind ik. Ik had liever gezien dat Apple het scherm in apps net onder die uitsnede laat eindigen.
  woensdag 13 september 2017 @ 13:35:58 #164
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173750758
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ga voor deze:

[ afbeelding ]

Mindere Schermresolutie, mindere camera, en Android ipv iOS. Maar kost de helft en brengt veel van de voordelen. Plus dat ik dan nog wel een vingerafdruk scanner heb en een scherm dat geen gaten in mijn content snijdt.

Ik vind de iPhone X beter, maar niet 700 euro beter. Voor dat geld koop je een goednieuwe iPad Pro 2, en die heeft een beter scherm dan de iPhone X.

iOS blijft superieur aan Android, maar ze hebben teveel steken laten vallen hier. Ik ben best bereid 1150 euro uit te geven aan een smartphone, maar dan verwacht ik wel dat ze aan de kleinste details hebben gedacht en dat het toestel over de hele linie boven de concurrentie uitsteekt. Zoals Steve gedaan zou hebben, zeg maar. Maar Apple blijft maar voor meer en meer fragmentatie zorgen door zonder reden functies achter te houden en te rommelen met resoluties.

Jammer. Voor 900 had ik hem nog overwogen. iOS en de betere camera zij mij wel de 300 euro waard. Maar geen 700.
ik ga voor de Samsung Galaxy S8 van ¤500, euro. Met Nova launcher en KLWP kun je je scherm zo customizen als je zelf wilt. En met pie control en het verbergen van de on-screen knoppen ook de volledige beschikking over het scherm.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173750927
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

ik ga voor de Samsung Galaxy S8 van ¤500, euro. Met Nova launcher en KLWP kun je je scherm zo customizen als je zelf wilt. En met pie control en het verbergen van de on-screen knoppen ook de volledige beschikking over het scherm.
[ afbeelding ]
Wats dat?

Kan ik dat testen op mn s8+
Irene is bae <3
pi_173750992
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vergeleken met de ogenschijnlijk arbitraire rondingen van de Samsung komt de wiskundig verantwoorde ronding van de X een stuk eleganter op mij over.
Ik snap wat je bedoelt, maar die inham verneukt het hele iPhone design. Dat had daar niet moeten zitten.
pi_173751065
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alleen paupers maken zich druk om wat anderen daarvan denken.
Een hoop paupers kopen dingen om wat anderen ervan denken.
Daarom verkopen BMW, Audi, Apple, beats en Bjorn borg ook zo goed.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173751166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar die inham verneukt het hele iPhone design. Dat had daar niet moeten zitten.
Geen inham was natuurlijk beter geweest, maar het zal met de huidige techniek nog niet praktisch zijn. Dan vind ik dit nog een nette oplossing. Geen enkel design is perfect
pi_173751190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:58 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Geen inham was natuurlijk beter geweest, maar het zal met de huidige techniek nog niet praktisch zijn. Dan vind ik dit nog een nette oplossing. Geen enkel design is perfect
Maar dat perfecte gevoel was er bij de eerste iPhone's wel, er is iets gebeurd wat Apple niet meer lijkt vast te kunnen houden. Dus er is iets veranderd aan de experience.
pi_173751478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 01:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

300 meer vind ik anders vrij gortig. Vooral omdat de 8 eigenlijk behoorlijk incremental is.
Ik zeg niet dat het een leuke prijs is, maar het is logisch dat ze X zo duur hebben gemaakt want waarom zou je voor een 8 gaan als die net zo duur is als een X?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173751542
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

ik ga voor de Samsung Galaxy S8 van ¤500, euro. Met Nova launcher en KLWP kun je je scherm zo customizen als je zelf wilt. En met pie control en het verbergen van de on-screen knoppen ook de volledige beschikking over het scherm.
[ afbeelding ]
Ik zou ook voor de S8 willen gaan, vind het een prachtig toestel, heb er laatst ff mee mogen spelen en de prijs alleen al...

Maar doordat Apple een bluetooth verbinding heeft met gehoorapparaten moet ik wel bij Apple blijven helaas. Ik stap zonder gemor meteen over als Samsung zoiets ook heeft.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173751563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een hoop paupers kopen dingen om wat anderen ervan denken.
Daarom verkopen BMW, Audi, Apple, beats en Bjorn borg ook zo goed.
Statusgevoelige shit kopen is natuurlijk sowieso echt een dingetje voor paupers. Is gewoon een soort extra pauperbelasting. Net als loterijen. :')
pi_173751569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar dat perfecte gevoel was er bij de eerste iPhone's wel, er is iets gebeurd wat Apple niet meer lijkt vast te kunnen houden. Dus er is iets veranderd aan de experience.
Puur gekeken naar de producten en de kwaliteit ervan zie ik geen verschil met een aantal jaar terug. Ik snap dat sommige mensen daar anders over denken, en ik denk dat dat voornamelijk ligt aan het romantiseren van het verleden en het feit dat we nu strontverwend zijn.

Vergeet niet dat de eerste iPhones letterlijk het begin van de smartphone revolutie vormden. Alles was nieuw en bijzonder. Dat gevoel is er inderdaad niet meer want we zijn nu allemaal gewend aan smartphones. Maar als je nu kijkt naar wat we in onze broekzak dragen, ongeacht welk merk, dat is toch eigenlijk gewoon verbijsterend. Miljoenen apps en instant 4G downloads kijken we niet meer van op. Insane beeldkwaliteit en fotokwaliteit. 4K videorecording. Laptop performance in je broekzak. Laser sensors, 3D gezichtsherkenning. AI en augmented reality alsof het niks is. We leven middenin de toekomst en we maken ons druk over een 0,5cm uitsnede in ons edge-to-edge super retina true tone display. ;)
pi_173751663
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:24 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Puur gekeken naar de producten en de kwaliteit ervan zie ik geen verschil met een aantal jaar terug. Ik snap dat sommige mensen daar anders over denken, en ik denk dat dat voornamelijk ligt aan het romantiseren van het verleden en het feit dat we nu strontverwend zijn.

Vergeet niet dat de eerste iPhones letterlijk het begin van de smartphone revolutie vormden. Alles was nieuw en bijzonder. Dat gevoel is er inderdaad niet meer want we zijn nu allemaal gewend aan smartphones. Maar als je nu kijkt naar wat we in onze broekzak dragen, ongeacht welk merk, dat is toch eigenlijk gewoon verbijsterend. Miljoenen apps en instant 4G downloads kijken we niet meer van op. Insane beeldkwaliteit en fotokwaliteit. 4K videorecording. Laptop performance in je broekzak. Laser sensors, 3D gezichtsherkenning. AI en augmented reality alsof het niks is. We leven middenin de toekomst en we maken ons druk over een 0,5cm uitsnede in ons edge-to-edge super retina true tone display. ;)
Nee. We maken ons druk over het feit dat de hoogste prijs niet het beste product koopt en het oog voor detail weg lijkt. En dat oog voor detail was voor mij jarenlang juist de reden om bij Apple producten te blijven.
pi_173751767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. We maken ons druk over het feit dat de hoogste prijs niet het beste product koopt en het oog voor detail weg lijkt. En dat oog voor detail was voor mij jarenlang juist de reden om bij Apple producten te blijven.
Dit.
pi_173751817
Als ik genoeg terug krijg voor mijn iPhone 7 Plus 128GB gold dan wil ik de iPhone X wel overwegen, maar never nooit dat ik 500+ euro ga betalen.
pi_173751929
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. We maken ons druk over het feit dat de hoogste prijs niet het beste product koopt en het oog voor detail weg lijkt. En dat oog voor detail was voor mij jarenlang juist de reden om bij Apple producten te blijven.
Bij letterlijk elk Apple product is er minstens 1 'detail' op te noemen wat beter kan. Bij de eerste iPhone zat men te mekkeren over het gebrek aan videocamera, 2G, copy/paste, of de headphone jack waar veel koptelefoons niet eens in konden. Nu we terugkijken waren de eerste iPhones ineens perfect. Het is allemaal perceptie.
pi_173752244
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:43 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Bij letterlijk elk Apple product is er minstens 1 'detail' op te noemen wat beter kan. Bij de eerste iPhone zat men te mekkeren over het gebrek aan videocamera, 2G, copy/paste, of de headphone jack waar veel koptelefoons niet eens in konden. Nu we terugkijken waren de eerste iPhones ineens perfect. Het is allemaal perceptie.
Nee, dat is het dus niet. Niet naar mijn mening, tenminste. iPads deden hetzelfde als iPhones, maar op een groter scherm. Apps werden aangepast voor meer ruimte.

Ja, er zijn altijd details om aan te merken. Geen enkel toestel is perfect. Maar de afgelopen twee, drie jaar is Apple actief bezig met fragmentatie:

iPhone 7: "Weg met de headphone jack. We zijn dapper en lighting is de toekomst"
MacBook Pro "Nieuwe MacBooks, met headphone jack, voor professioneel gebruik. Geen lightning, maar wel met Thunderbolt 3, want dat is de toekomst"
iPhone X: "Geen thunderbolt 3. We houden lightning aan, want dat is de standaard."

iPhone 7: "Geen headphone jack? Hier, koop lightning. Echte bazen kopen lightning"
MacBook Pro: "Oh, je hebt lightning headphones gekocht? Maar we hebben speciaal voor jou de 3,5mm headphone jack gehouden en GEEN lightning toegevoegd."

iPhone 7: "nu met twee nieuwe kleuren zwart. Space Grey is zooo vorig jaar"
MacBook Pro: "Nu in Space Grey!"
iPad: "Nu in Space Grey"

iPhone 6S: "Nu met 3D Touch en TouchID 2.0. Dit gaat de manier waarop we met onze apparaten communiceren compleet veranderen!"
iPad Pro: "Tweede generatie TouchID? Waarom zouden we? 3D Touch? Nee man. Hier, koop een stylus. Deze stylus gaat alles veranderen"
iPhone X: "Ondersteuning voor de Apple Pencil? Fuck dat"

iPad Pro (2017): "Check dit revolutionaire Pro Motion Display. Alles ziet er zoveel beter uit, alles loopt zoveel soepeler. Als je dit scherm geprobeerd hebt wil je niet anders meer"
iPhone X: "Beste display ooit! Fuck die Pro Motion shit, niemand gebruikt dat daadwerkelijk"

MacBook Pro met Touch Bar: "Hier, check dit gigantische trackpad, dat zo groot is, dat het vaak in de weg zit en veel minder praktisch is dan ons vorige trackpad. Je had zeker verwacht dat we Pencil ondersteuning zouden toevoegen, zodat mensen een project op hun iPad kunnen starten en thuis verder kunnen werken op hun MacBook dankzij de seamless integratie van alle Apple-apparaten? Daar doen we niet meer aan bij Apple."

Zo kan ik nog wel even doorgaan. De kracht van Apple was altijd dat alles naadloos met elkaar samen werkte en je daardoor verschrikkelijk veel continuiteit in je workflow had. Je hoefde je niet druk te maken over welk apparaat welke functie had, want er was samenhang. Tim Cook lijkt het vooral belangrijk te vinden dat elk apparaat een eigen unique selling point heeft, dat op alle andere apparaten bewust wordt achter gehouden. Wil je 3D Touch? Koop een iPhone. Pro Motion? Koop een iPad.

Vroegah was de iPhone het apparaat waarin Apple met de nieuwe dingen kwam die daarna doorgevoerd werden naar de iPad. Dat is al een tijdje niet meer zo. Elk apparaat is anders, elk apparaat heeft andere "unieke" functies, en elk apparaat verwacht eigen randapparatuur.
pi_173752911
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, dat is het dus niet. Niet naar mijn mening, tenminste. iPads deden hetzelfde als iPhones, maar op een groter scherm. Apps werden aangepast voor meer ruimte.

Ja, er zijn altijd details om aan te merken. Geen enkel toestel is perfect. Maar de afgelopen twee, drie jaar is Apple actief bezig met fragmentatie:

[..]

Zo kan ik nog wel even doorgaan. De kracht van Apple was altijd dat alles naadloos met elkaar samen werkte en je daardoor verschrikkelijk veel continuiteit in je workflow had. Je hoefde je niet druk te maken over welk apparaat welke functie had, want er was samenhang. Tim Cook lijkt het vooral belangrijk te vinden dat elk apparaat een eigen unique selling point heeft, dat op alle andere apparaten bewust wordt achter gehouden. Wil je 3D Touch? Koop een iPhone. Pro Motion? Koop een iPad.

Vroegah was de iPhone het apparaat waarin Apple met de nieuwe dingen kwam die daarna doorgevoerd werden naar de iPad. Dat is al een tijdje niet meer zo. Elk apparaat is anders, elk apparaat heeft andere "unieke" functies, en elk apparaat verwacht eigen randapparatuur.
Oke, ik snap je gedachtegang maar vind het af en toe een beetje simpel. Je geeft een aantal voorbeelden maar om er een paar uit te pakken:

quote:
iPhone 7: "Weg met de headphone jack. We zijn dapper en lighting is de toekomst"
MacBook Pro "Nieuwe MacBooks, met headphone jack, voor professioneel gebruik. Geen lightning, maar wel met Thunderbolt 3, want dat is de toekomst"
iPhone X: "Geen thunderbolt 3. We houden lightning aan, want dat is de standaard."
Design is het maken van keuzes, Apple kiest ervoor om op de iPhone de headphone jack weg te halen omdat zij denken een beter alternatief te hebben (wireless) en ze zo plaats kunnen maken voor andere onderdelen. Dat betekent niet dat ze ineens vinden dat niemand meer een headphone jack gebruikt of zou moeten gebruiken. Professionals die werken op een MBP zullen waarschijnlijk nog een stuk vaker een headphone jack nodig moeten hebben dan de gemiddelde consument die gewoon een nummertje wil luisteren. En Thunderbolt zal evenals voor de gemiddelde consument obscuurder zijn dan een Lightning port.

quote:
iPhone 7: "nu met twee nieuwe kleuren zwart. Space Grey is zooo vorig jaar"
MacBook Pro: "Nu in Space Grey!"
iPad: "Nu in Space Grey"
De notie dat alle producten dezelfde kleurschema's moeten hebben ben ik het niet mee eens, is nooit zo geweest ook. Sommige kleuren passen beter of minder goed bij bepaalde producten. Zie je een rosé goude Mac Pro of rode iMac al voor je? Bovendien mag Apple van mij prima experimenteren met one-off kleuren zoals een rode iPhone of de iPod nano kleuren van de regenboog.

Consistentie is goed maar niet slechts consistency for consistency's sake, er moet een reden achter zitten.

quote:
MacBook Pro met Touch Bar: "Hier, check dit gigantische trackpad, dat zo groot is, dat het vaak in de weg zit en veel minder praktisch is dan ons vorige trackpad. Je had zeker verwacht dat we Pencil ondersteuning zouden toevoegen, zodat mensen een project op hun iPad kunnen starten en thuis verder kunnen werken op hun MacBook dankzij de seamless integratie van alle Apple-apparaten? Daar doen we niet meer aan bij Apple."
Pencil zie ik niet snel gebeuren op een MBP juist omdat het geen iPad is en dus de directe manipulatie van objecten op het scherm mist. Dat is het hele idee van de Pencil en daarom geef ik Pencil-support in de trackpad een kleine kans en vrijwel nihil in het scherm, om dezelfde reden dat ik een MBP touchscreen ook niet zie gebeuren, maar die discussie hebben we al eerder gehad.

En ja, natuurlijk zie ik ook liever alle nieuwste technologieën per direct in alle nieuwe producten. Maar dat is gewoon niet haalbaar tenzij je een iPhone van ¤2000 prima vindt. Het duurde 5 jaar voordat de iMac net als de iPhone een Retina scherm had. Steve Jobs heeft na de iPhone 4 ook niet gelijk alles met een Retina display uitgebracht. Zelfs voor een bedrijf als Apple is het niet slechts een kwestie van een knoop doorhakken en een nieuwe technologie is instant available op een ander product. Je hebt te maken met issues in design, techniek, kosten, supply chain, etc.

Wees eerlijk en vraag jezelf of Steve Jobs de iPhone X zou hebben gelanceerd, voor die prijs. De man die de 2G iPhone voor $699 en de MacBook Air voor $1800 lanceerde. Ik zeg ja, overduidelijk ja.
pi_173753006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:39 schreef retorbrapi het volgende:
Wees eerlijk en vraag jezelf of Steve Jobs de iPhone X zou hebben gelanceerd, voor die prijs. De man die de 2G iPhone voor $699 en de MacBook Air voor $1800 lanceerde. Ik zeg ja, overduidelijk ja.
Ik denk het wel ja. Wel voor de prijs. Ik denk alleen niet dat hij de iPhone X gelanceerd zou hebben met drie jaar oude quick charge en de huidige specificaties. Ik denk dat hij meer op details was gaan zitten. Ik zie nu voor het eerst werkelijk niets wat de concurrentie niet ook al doet.

Overigens geef je geen uitleg waarom er niet ook een lightning poort op de MacBook kan zitten. Het is kleiner dan USB-C, dus een kwestie van ruimte is het niet, en gezien je iPhone gebruikers naar lighting headsets pusht, waarom dan niet de coulance hebben een lighting poort naast je thunderbolt poorten te hebben? Een kabeltje dat al vijf jaar op de meest verkochte smartphone ter wereld zit is zelfs met de grootste creativiteit niet obscuur te noemen.
pi_173753285
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

ik ga voor de Samsung Galaxy S8 van ¤500, euro. Met Nova launcher en KLWP kun je je scherm zo customizen als je zelf wilt. En met pie control en het verbergen van de on-screen knoppen ook de volledige beschikking over het scherm.
[ afbeelding ]
waar kost die dan 500 euro?
pi_173753630
Iets belangerijkers waarom hadden al die gasten een dubbele dasspeldmicrofoon opgespeld? Bang voor ongeluk?
speak only if it improves the silence.
pi_173753639
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom dan allerlei bizarre conclusies trekken en het als groot nadeel van een telefoon bestempelen terwijl het erop neer komt dat je geen idee hebt? Dat bedoelde ik gister ook al; jij ziet iets, trekt je eigen conclusies en vervolgens is dat een groot nadeel van een telefoon. In plaats van je meer te informeren (of nadenken) ga je direct lopen schreeuwen.
Ik begrijp dat dat zo lijkt als je je blind staart op een enkel punt dat ik genoemd heb, en daardoor mist dat ik gezegd heb dat ik teleurgesteld ben in het toestel in zijn geheel. Geen van de punten die ik noem zijn op zichzelf een reden om de iPhone X te skippen. De som van die punten maken dat ik het het geld niet waard vind.

1159 euro betalen voor een toestel dat alles doet wat ik wil en over de hele linie beter is dan de concurrentie? Geen probleem, doe ik.

De huidige iPhone X kopen voor dezelfde prijs als Samsung voor de Note 8 durft te vragen (984 euro). Twijfelgevalletje, maar waarschijnlijk wel.

Voor de huidige prijs verwacht ik gewoon het beste van het beste. Zeker gezien de vele indrukwekkende toestellen van 2017 had ik meer verwacht van de revolutionaire anniversary iPhone. Wellicht dat ik zelf mijn verwachtingen te hoog heb gesteld. Wellicht dat Apple daadwerkelijk steken laat vallen. Wellicht ligt de waarheid ergens in het midden. Ik kan moeilijk voor anderen spreken. Ik kan alleen maar bepalen waarom de iPhone X voor mij een teleurstelling is en uitleggen waarom wanneer men daarnaar vraagt.

Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat ik onmogelijke eisen stel. Neem de LG V30 bijvoorbeeld:

- 6" 1440p OLED scherm met 537 ppi
- 7,4mm dun
- 128GB ROM/4GB RAM
- Glazen voor- en achterkant
- Dualcamera met daadwerkelijk bruikbare wide angle lens
- 3,5mm headphone jack met de beste DAC in een smartphone
- Bluetooth 5.0
- Quickcharge 3.0
- Vingerafdrukscanner

Alles in een behuizing die kleiner is dan de iPhone 8 Plus. Voor een prijs van ca 750 euro. Het ENIGE wat Apple had hoeven doen, is de Snapdragon 835 vervangen met de Apple A11 chip en er iOS 11 op gooien, en ik had er zonder blikken of blozen 1000 euro voor neergeteld.

Dat is 33% Apple tax, puur voor het besturingssysteem. En dat toestel was in mijn ogen beter geweest dan de iPhone X die we nu hebben.

Daarom ben ik teleurgesteld.
pi_173754262
quote:
11s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:03 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

waar kost die dan 500 euro?
Nergens. 2de hands denk ik. In NL goedkoopste 600 euro.
pi_173754313
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. We maken ons druk over het feit dat de hoogste prijs niet het beste product koopt en het oog voor detail weg lijkt. En dat oog voor detail was voor mij jarenlang juist de reden om bij Apple producten te blijven.
Klopt!
pi_173754606
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat dat zo lijkt als je je blind staart op een enkel punt dat ik genoemd heb, en daardoor mist dat ik gezegd heb dat ik teleurgesteld ben in het toestel in zijn geheel. Geen van de punten die ik noem zijn op zichzelf een reden om de iPhone X te skippen. De som van die punten maken dat ik het het geld niet waard vind.

1159 euro betalen voor een toestel dat alles doet wat ik wil en over de hele linie beter is dan de concurrentie? Geen probleem, doe ik.

De huidige iPhone X kopen voor dezelfde prijs als Samsung voor de Note 8 durft te vragen (984 euro). Twijfelgevalletje, maar waarschijnlijk wel.

Voor de huidige prijs verwacht ik gewoon het beste van het beste. Zeker gezien de vele indrukwekkende toestellen van 2017 had ik meer verwacht van de revolutionaire anniversary iPhone. Wellicht dat ik zelf mijn verwachtingen te hoog heb gesteld. Wellicht dat Apple daadwerkelijk steken laat vallen. Wellicht ligt de waarheid ergens in het midden. Ik kan moeilijk voor anderen spreken. Ik kan alleen maar bepalen waarom de iPhone X voor mij een teleurstelling is en uitleggen waarom wanneer men daarnaar vraagt.

Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat ik onmogelijke eisen stel. Neem de LG V30 bijvoorbeeld:

- 6" 1440p OLED scherm met 537 ppi
- 7,4mm dun
- 128GB ROM/4GB RAM
- Glazen voor- en achterkant
- Dualcamera met daadwerkelijk bruikbare wide angle lens
- 3,5mm headphone jack met de beste DAC in een smartphone
- Bluetooth 5.0
- Quickcharge 3.0
- Vingerafdrukscanner

Alles in een behuizing die kleiner is dan de iPhone 8 Plus. Voor een prijs van ca 750 euro. Het ENIGE wat Apple had hoeven doen, is de Snapdragon 835 vervangen met de Apple A11 chip en er iOS 11 op gooien, en ik had er zonder blikken of blozen 1000 euro voor neergeteld.

Dat is 33% Apple tax, puur voor het besturingssysteem. En dat toestel was in mijn ogen beter geweest dan de iPhone X die we nu hebben.

Daarom ben ik teleurgesteld.
Eindelijk heb je het licht gezien. Als ik dit een half jaar geleden zou zeggen dan zou je je persoonlijk aangevalt voelen alsof ik je moeder aan het uitschelden was. Helaas zag ik dit al jaren geleden wat je nu zegt. Er zal altijd wel een markt zijn voor iPhones. Voor hen is het belangrijker dat ze hun zakken vullen. Of jij Apple lief vind of niet zal ze een worst zijn. Je concentreert te veel op de iPhone X. Ik denk dat iPhone 8 wel qua verkoopcijfers goed zal doen maar ja dat ding heeft nog steeds geen Oled. De meeste mensen weten niet beter.
pi_173755069
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:14 schreef Atak het volgende:

[..]

Eindelijk heb je het licht gezien. Als ik dit een half jaar geleden zou zeggen dan zou je je persoonlijk aangevalt voelen alsof ik je moeder aan het uitschelden was. Helaas zag ik dit al jaren geleden wat je nu zegt. Er zal altijd wel een markt zijn voor iPhones. Voor hen is het belangrijker dat ze hun zakken vullen. Of jij Apple lief vind of niet zal ze een worst zijn. Je concentreert te veel op de iPhone X. Ik denk dat iPhone 8 wel qua verkoopcijfers goed zal doen maar ja dat ding heeft nog steeds geen Oled. De meeste mensen weten niet beter.
Jij trekt vreemde conclusies. Niets van wat je hier zegt heeft betrekking op het bericht dat je citeert.
  woensdag 13 september 2017 @ 17:43:04 #188
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_173755290
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:14 schreef Atak het volgende:
aangevalt
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_173755390
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook gewoon antwoord geven in plaats van het welles/nietes spelletje voortzetten.

iPhone 3G => iPhone 3GS:
- betere camera met autofocus
- video opname
- veel snellere mobiele data
- kompas
- dubbel de snelheid
- dubbel het geheugen
- dubbel de opslag

iPhone 4 => iPhone 4S
- antenne banden compleet vernieuwd
- camera van 5MP naar 8MP met nadruk op betere kwaliteit
- Siri
- eerste iPhone met Dualcore cpu
- max geheugen verdubbeld

iPhone 5 => iPhone 5S
- Touch ID
- Space Grey en Gold kleuren
- true tone flash
- eerste 64-bit iPhone

iPhone 6 => iPhone 6S
- 3D touch
- sterk verbeterde camera (met OIS in het plus model)
- max geheugen verdubbeld
- tweede generatie touch ID
- verbeterd scherm
- Nieuw soort aluminium voor verbeterde structurele stevigheid

Wat is er "veel beter" aan de iPhone 8 TOV de iPhone 7, wat het verschil met de andere updates zo groot maakt?
gaap
  woensdag 13 september 2017 @ 17:56:39 #190
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173755537
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:58 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Nergens. 2de hands denk ik. In NL goedkoopste 600 euro.
Loop geen onzin te verkondigen. Je kunt prima gesealde exemplaren voordat bedrag op Marktplaats vinden. Het vergt je enkel een ritje naar een locatie toe. Al zovaak via MP splinternieuwe dingen gekocht.

[ Bericht 6% gewijzigd door MisterJ.Lo op 13-09-2017 18:11:14 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 13 september 2017 @ 18:13:48 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_173755806
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Loop geen onzin te verkondigen. Je kunt prima gesealde exemplaren voordat bedrag op Marktplaats vinden. Het vergt je enkel een ritje naar een locatie toe. Al zovaak via MP splinternieuwe dingen gekocht.
Ah yep, "van een vrachtwagen gevallen" en zonder garantie :')
pi_173755848
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Loop geen onzin te verkondigen. Je kunt prima gesealde exemplaren voordat bedrag op Marktplaats vinden. Het vergt je enkel een ritje naar een locatie toe. Al zovaak via MP splinternieuwe dingen gekocht.
Haha. Succes met je garantie claimen dan.
pi_173755866
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah yep, "van een vrachtwagen gevallen" en zonder garantie :')
Dit soort figuren inderdaad. 5 tientjes besparen en bij een dubieus figuur je smartphone kopen.
  woensdag 13 september 2017 @ 18:56:48 #194
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173756466
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een leuke prijs is, maar het is logisch dat ze X zo duur hebben gemaakt want waarom zou je voor een 8 gaan als die net zo duur is als een X?
Die acht is dan ook bijna een belediging en puur bedoeld om met goeddeels dezelfde hardware flinke winst te maken. Zelfde schermen als de voorgangers namelijk, zodat je alleen de nieuwe chip en camera hoeft in te calculeren.


Anyway, die X had gewoon de 8 moeten zijn en die 8 had gewoon overgeslagen kunnen worden.

Pure marketing en ik doe er ook niet aan mee zoals gezegd. De 6 is nog te goed momenteel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 13 september 2017 @ 18:58:24 #195
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173756495
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:48 schreef Drug het volgende:

[..]

gaap
Allemaal marginale verbeteringen eigenlijk, maar de 8 is gewoon een 7s.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 13 september 2017 @ 19:42:24 #196
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173757339
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:16 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Haha. Succes met je garantie claimen dan.
Wat zijn mensen toch ontwetend, zolang het om een Benelux toestel gaat heb je recht op conformiteit bij Samsung Nederland. Daarnaast zijn er genoeg webshops te vinden die als eenmanszaak door het leven gaan en hun spullen op Marktplaats aanbieden. Hier krijg je uiteraard een bon mee, net zo min dat er mensen zijn die bij een verlenging van hun toestel ervoor kiezen om het linea recta weer te verkopen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173757387
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:38 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
Introductieprijzen op een rij
Als je hier de gemiddelde inflatie van de USA overheen gooit kom je met de $499 van toen op $649 nu. Dan is de $699 van de instap iPhone 8 dus eigenlijk heel netjes. De iPhone X is een andere kaliber, dat is het vlaggeschip voor mensen met geld teveel of een te grote drang. Ik snap de verontwaardiging van velen eigenlijk niet.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_173757621
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:44 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als je hier [url=]de gemiddelde inflatie van de USA[/url] overheen gooit kom je met de $499 van toen op $649 nu. Dan is de $699 van de instap iPhone 8 dus eigenlijk heel netjes. De iPhone X is een andere kaliber, dat is het vlaggeschip voor mensen met geld teveel of een te grote drang. Ik snap de verontwaardiging van velen eigenlijk niet.
Tsja, in vergelijking met de vlaggenschip modellen van oa. Samsung vind ik het inderdaad niet heel vreemd. Maar het is niet zo dat de telefoon van nu veel langer mee gaat dan vroeger. Eerder in tegendeel heb ik het idee, wellicht doordat er steeds meer foefjes bij komen kijken.
Mijn 5s is nu bijna vier jaar oud en echt aan vervanging toe. Maar veel mensen die een 6s hebben hoor ik al klagen over de batterij van dat toestel en dat ze die ook aan vervanging toe vinden.

Als ik de vier jaar van mijn 5s als referentie neem (wat al vrij lang is voor een smartphone) en ik neem de extremen van de SE 128GB (a $550) of de X 256 GB (a $1650) scheelt het me ruim $20 per maand. Daarnaast vind ik het model en de nieuwe features niet belangrijk om er bijna $1000 extra aan uit te geven.
pi_173757750
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waarom noemde ze de zesde iPhone iPhone 5? En de achtste iPhone was iPhone 6. Sinds Steve is overleden, heeft niemand meer oog voor detail en kan Apple niet meer tellen. De iPhone 4 was tenminste nog de vierde iPhone. Daarna ging het alle kanten op. En met de iPad weten ze helemaal niet welke kant ze op moeten.

Het is dat de producten nog steeds zo vreselijk mooi zijn en dat de voorsprong van MacOS en iOS zo groot was, dat het jarenlang duurde voordat de concurrentie in de buurt kwam. Dat gat is nu echter verschrikkelijk klein geworden. Te klein om maar klakkeloos 100+% Apple tax voor mijn apparaten te betalen.

Al hebben we in huis nog steeds allemaal een MacBook, hebben we twee iPads en ben ik momenteel de enige zonder iPhone.
De iPhone benoeming ging al van het begin rommelig. De vierde was de iPhone 4, maar de tweede was een 3G. Dat voorbeeld gaat een beetje mank in mijn ogen. Dat steeds kleiner wordende gat wat je aanhaalt, is volgens mij het grote probleem. Het succes van Apple is zo groot dat het opeens allemaal marketing trucjes moet uithalen om de bubbel intact te laten. Daar gaan mensen doorheen prikken.

En toch blijf ik ook bij Apple producten. Al is het alleen al om het feit dat Apple gegevens verzamelt en niet doorverkoopt (zoals Android wat dat als verdienmodel heeft). Als ik dat afweeg tegen de medische vooruitgang die een steeds grotere rol gaat spelen in onze technologie, dan heb ik die data liever bij Apple dan bij Google.

Verder is iOS en OS gewoonweg de enige software waar ik normaal mee kan functioneren. Hij alleen maar naar de opmaak en eigen lettertype van Apple. Kleine dingetjes die Henk en Ingrid niet zien en er niet voor willen betalen, maar zo belangrijk zijn als je je device de hele dag onder ogen hebt.

Ik ga geen verkooppraatje houden, ik snap alle kritiek wel (behalve de prijs zie mijn post hierboven). Maar Apple is nog altijd een luxe product, een gadget. Als ik dit mijn vrouw uitleg dan vergelijk een Louis Vutton met Michael Kors, beide geen AH boodschappentas, maar een wereld van verschil (ook in prijs). Wees blij dat er wat te kiezen is. Apple heeft die hete adem ook gewoon nodig en het is kwestie van tijd dat ze zelf ergens achteraan lopen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_173757900
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:57 schreef Zocalo het volgende:
Tsja, in vergelijking met de vlaggenschip modellen van oa. Samsung vind ik het inderdaad niet heel vreemd. Maar het is niet zo dat de telefoon van nu veel langer mee gaat dan vroeger. Eerder in tegendeel heb ik het idee, wellicht doordat er steeds meer foefjes bij komen kijken.
Mijn 5s is nu bijna vier jaar oud en echt aan vervanging toe. Maar veel mensen die een 6s hebben hoor ik al klagen over de batterij van dat toestel en dat ze die ook aan vervanging toe vinden.

Als ik de vier jaar van mijn 5s als referentie neem (wat al vrij lang is voor een smartphone) en ik neem de extremen van de SE 128GB (a $550) of de X 256 GB (a $1650) scheelt het me ruim $20 per maand. Daarnaast vind ik het model en de nieuwe features niet belangrijk om er bijna $1000 extra aan uit te geven.
Die rekensom is natuurlijk heel persoonlijk. Ik werk met een 3 jaar oude 6. Ding doet het prima, recent wel de batterij vervangen en dat vond ik ondermaats snel. Daarentegen laad ik dat ding half op, met imitatie ladertjes, ik verkloot de batterij maximaal, dat soort dingen worden steeds gevoeliger en reken ik mezelf toe.

De X vind ik ook lelijk aan de bovenkant, had die gegevens gewoon in het zwart in een balk gezet. maar ja, de marketing afdeling wil natuurlijk een grotere beeldresolutie omdat een paar schreeuwende kinderen op internet alles met Samsung etc vergelijken. Dat vind ik jammer. Ik heb de X absoluut niet nodig, de 8 is al prima.
De extra die ik moet betalen voor een X is dus zeg maar de 'hebzucht toeslag'. Ik weet niet of ik die ga weerstaan. Mijn Aziatische vrouw kan het zeker niet weerstaan, dus ik heb straks een testmodel in handen. En zo moet je het - denk ik - zien, in Azië zijn ze sowieso erg van de status, en daar zit de groeimarkt voor bedrijven als Apple. Niet in Europa, niet in de VS.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 13 september 2017 @ 20:29:47 #201
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_173758265
Het wordt dus niet de iPhone 8, de iPhone x of de iPhone 8 Plus voor mij als ik een iPhone zou willen komen. Dan kijk ik toch meer naar de iPhone 7 of de iPhone 7 Plus. Ik ga niet meer dan ¤800 neertellen voor een toestel.

Ik heb de smartphone niet direct nodig, dus ik kan wel wachten op een prijsdaling van de vorige modellen.
  woensdag 13 september 2017 @ 20:30:03 #202
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_173758271
TheNextWeb twitterde op woensdag 13-09-2017 om 06:07:04 iPhone X leaked benchmarks match MacBook speeds and destroy Android phones https://t.co/EK7uPtuCBi https://t.co/1SiUAJRiMl reageer retweet
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_173758451
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:30 schreef Ingolstadt het volgende:
TheNextWeb twitterde op woensdag 13-09-2017 om 06:07:04 iPhone X leaked benchmarks match MacBook speeds and destroy Android phones https://t.co/EK7uPtuCBi https://t.co/1SiUAJRiMl reageer retweet
[ afbeelding ]
Niet echt een verrassing. De iPhone 7 van een jaar oud ging de Note 7 al voorbij. De SoC's van Apple zijn al jaren de beste.
pi_173758634
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:30 schreef Ingolstadt het volgende:
TheNextWeb twitterde op woensdag 13-09-2017 om 06:07:04 iPhone X leaked benchmarks match MacBook speeds and destroy Android phones https://t.co/EK7uPtuCBi https://t.co/1SiUAJRiMl reageer retweet
[ afbeelding ]
Sneller dan mijn MacBook Pro *O*
Hoe zit het met de iPhone 8 en iPhone 8 Plus? :P
SOONY
  woensdag 13 september 2017 @ 20:45:17 #205
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173758686
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:43 schreef DKUp het volgende:

[..]

Sneller dan mijn MacBook Pro *O*
Hoe zit het met de iPhone 8 en iPhone 8 Plus? :P
Daar zit dezelfde soc in als het goed is :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 13 september 2017 @ 20:46:11 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173758714
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:30 schreef Ingolstadt het volgende:
TheNextWeb twitterde op woensdag 13-09-2017 om 06:07:04 iPhone X leaked benchmarks match MacBook speeds and destroy Android phones https://t.co/EK7uPtuCBi https://t.co/1SiUAJRiMl reageer retweet
[ afbeelding ]
Multi core 50% sneller scoren met 2 cores minder, netjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173759592
Wel erg knap. Ik ben zeer benieuwd met welke toepassingen voor eindgebruikers ze gaan komen die die brute snelheid vereisen.
pi_173761013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daar zit dezelfde soc in als het goed is :).
Misschien toch wel interessant die andere modellen.
SOONY
  woensdag 13 september 2017 @ 21:54:00 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_173761387
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:30 schreef Ingolstadt het volgende:
TheNextWeb twitterde op woensdag 13-09-2017 om 06:07:04 iPhone X leaked benchmarks match MacBook speeds and destroy Android phones https://t.co/EK7uPtuCBi https://t.co/1SiUAJRiMl reageer retweet
[ afbeelding ]
Damn :')
  woensdag 13 september 2017 @ 21:54:43 #210
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_173761404
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:30 schreef Ingolstadt het volgende:
TheNextWeb twitterde op woensdag 13-09-2017 om 06:07:04 iPhone X leaked benchmarks match MacBook speeds and destroy Android phones https://t.co/EK7uPtuCBi https://t.co/1SiUAJRiMl reageer retweet
[ afbeelding ]
Staat wel dat die geklokt is op 24 mhz dus ik weet niet of dat gewoon een foutje is of dat dat hele plaatje fake is :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_173764315
Snap niet wat die iPhone 6 er nog tussen doet, iemand die goedkoper wil zijn koopt toch de SE?
Cindy De Vuyst
pi_173764340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De abonnementskosten zijn gelijk. Je bent benieuwd naar de voorwaarden van je lening bedoel je?
Met de 6S heb ik het toestel meteen afbetaald, bij t-mobile zelf. Vanaf 14 oktober kan ik verlengen, dus ik ben benieuwd.. ik heb nu het geld niet om wederom meteen af te betalen, dus ik wil niet teveel meer per maand uitgeven.

Dus of ik ga voor de 8/plus

Of ik hou het bij de 6S en ga sim only doen.
pi_173764526
Ik doe altijd sim only, nooit abonnement. Bereken zelf maar even hoeveel meer je betaald!

Ik vernieuw ook niet elk jaar. Maar 70 euro/maand betalen en daarnaast de iPhone voor amper 150 euro kopen is gewoon schandalig duur! Je betaald de prijs anderhalf keer terug. Is ook ooit een onderzoek naar geweest op tv. Gsm + ABO is nooit goedkoper.
Cindy De Vuyst
pi_173764532
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:16 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Haha. Succes met je garantie claimen dan.
Garantie gaat prima hoor. Heb ook voor minder een gesealde iPhone gekocht via MP met bon erbij en garantie geclaimd zonder problemen. Zonder bon koop ik ze niet.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173764648
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:30 schreef Ingolstadt het volgende:
TheNextWeb twitterde op woensdag 13-09-2017 om 06:07:04 iPhone X leaked benchmarks match MacBook speeds and destroy Android phones https://t.co/EK7uPtuCBi https://t.co/1SiUAJRiMl reageer retweet
[ afbeelding ]
Mooie scores, maar hoe is dat in praktijk ?
Face unlock ging iig niet zo rap
pi_173764665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet echt een verrassing. De iPhone 7 van een jaar oud ging de Note 7 al voorbij. De SoC's van Apple zijn al jaren de beste.
Het is meer dat ze hardware en software optimaal opelkaar aansluitend hebben.
Dat kan bij android niet.
pi_173764674
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:52 schreef einzeinz het volgende:
Ik doe altijd sim only, nooit abonnement. Bereken zelf maar even hoeveel meer je betaald!

Ik vernieuw ook niet elk jaar. Maar 70 euro/maand betalen en daarnaast de iPhone voor amper 150 euro kopen is gewoon schandalig duur! Je betaald de prijs anderhalf keer terug. Is ook ooit een onderzoek naar geweest op tv. Gsm + ABO is nooit goedkoper.
Wel eens uitgerekend, aangezien ik NOOIT bel en niet geinteressseerd ben in belminuten keek ik naar data + toestelprijs vs abo met zelfde aantal GB en bij betaling plus abokosten. Het ontloopt elkaar soms zo weinig. Het verschil zou groter moeten zijn.

Waren ook geen abokosten van 70 p.mnd trouwens maar rond de 40 of zo.

Ik heb nu overigens ook simonly wat al bijna afloopt (en ook niet meer bestaat) en de huidige simonly bij t-mobile zijn stukken duurder geworden (door unlimited bellen wat je niet eruit kan halen) dan wat ik nu heb. (3GB-+17 euro 6GB-+20 euro 20GB-+25 euro en ook nog eens per maand instelbaar en geldig in Europa)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173764719


Zou leuk geweest zijn :D
Marja marges he, benieuwd of ze volgendjaar nog steeds die belachelijke bezels houden voor de 8s
pi_173764735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:05 schreef khochner het volgende:
[ afbeelding ]

Zou leuk geweest zijn :D
Marja marges he, benieuwd of ze volgendjaar nog steeds die belachelijke bezels houden voor de 8s
Xclusive
SOONY
  donderdag 14 september 2017 @ 00:20:09 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_173764836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:05 schreef khochner het volgende:
[ afbeelding ]

Zou leuk geweest zijn :D
Marja marges he, benieuwd of ze volgendjaar nog steeds die belachelijke bezels houden voor de 8s
Ik blijf hopen op een nieuwe 4" SE met groter scherm.
pi_173764890
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik blijf hopen op een nieuwe 4" SE met groter scherm.
Ik op een bezelless 5C
pi_173765754
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik blijf hopen op een nieuwe 4" SE met groter scherm.
Dan is het geen 4" meer..
pi_173765815
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik blijf hopen op een nieuwe 4" SE met groter scherm.
4,2 inch met dunnere randjes eromheen zodat ie net zo groot blijft qua behuizing. :)
  donderdag 14 september 2017 @ 08:30:29 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_173766210
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 07:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

4,2 inch met dunnere randjes eromheen zodat ie net zo groot blijft qua behuizing. :)
Dat bedoel ik, zelfde formaat behuizing met groter scherm.
pi_173766234

4:27
Waarom zou je in godsnaam ook aan de rechterkant een witte balk plaatsen en nóg minder content weergeven?

De iPhone X heeft een veel kleiner werkbaar schermoppervlak dan de iPhone 8 Plus, en dat edgeless display lijkt vooral een gimmick die niet goed ondersteund wordt nog in iOS 11. Te veel onhandige workarounds, te veel dingen die niet meer werken terwijl ze dat op normale iPhones nog wel doen. Te weinig winst die behaald wordt door het scherm zoveel groter te maken relatief tot de behuizing. Je hebt feitelijk wel een groter scherm dan op de 4,7" iPhone, maar kunt niet meer doen.

Het komt vooral neer op "new, shiny & pretty" en heeft functioneel vooralsnog niet veel toegevoegde waarde.
pi_173766637
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

4:27
Waarom zou je in godsnaam ook aan de rechterkant een witte balk plaatsen en nóg minder content weergeven?

De iPhone X heeft een veel kleiner werkbaar schermoppervlak dan de iPhone 8 Plus, en dat edgeless display lijkt vooral een gimmick die niet goed ondersteund wordt nog in iOS 11. Te veel onhandige workarounds, te veel dingen die niet meer werken terwijl ze dat op normale iPhones nog wel doen. Te weinig winst die behaald wordt door het scherm zoveel groter te maken relatief tot de behuizing. Je hebt feitelijk wel een groter scherm dan op de 4,7" iPhone, maar kunt niet meer doen.

Het komt vooral neer op "new, shiny & pretty" en heeft functioneel vooralsnog niet veel toegevoegde waarde.
En dit terwijl er onder de motorkap een soc zit met de kracht van een doorsnee supercomputer van zo'n 15 jaar geleden. Qua rekenkracht hebben de nieuwe telefoons gewoon veel potentie, het is wachten op de (nuttige) toepassingen die er iets mee gaan doen
pi_173766663
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

4:27
Waarom zou je in godsnaam ook aan de rechterkant een witte balk plaatsen en nóg minder content weergeven?

De iPhone X heeft een veel kleiner werkbaar schermoppervlak dan de iPhone 8 Plus, en dat edgeless display lijkt vooral een gimmick die niet goed ondersteund wordt nog in iOS 11. Te veel onhandige workarounds, te veel dingen die niet meer werken terwijl ze dat op normale iPhones nog wel doen. Te weinig winst die behaald wordt door het scherm zoveel groter te maken relatief tot de behuizing. Je hebt feitelijk wel een groter scherm dan op de 4,7" iPhone, maar kunt niet meer doen.

Het komt vooral neer op "new, shiny & pretty" en heeft functioneel vooralsnog niet veel toegevoegde waarde.
iPhone 8 lijkt me de betere aanschaf.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173767437
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:09 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En dit terwijl er onder de motorkap een soc zit met de kracht van een doorsnee supercomputer van zo'n 15 jaar geleden. Qua rekenkracht hebben de nieuwe telefoons gewoon veel potentie, het is wachten op de (nuttige) toepassingen die er iets mee gaan doen
Klopt. Maar dat is het probleem een beetje met Tim Cook zijn Apple: ze gaan wel mee met nieuwe dingen, maar missen visie om die dingen een toegevoegde waarde te maken.

Leuk, een 5.5" scherm in de iPhone 6 Plus. Maar drie jaar later en waar is het split screen multitasken dat de iPads wel hebben? Het is niet dat het niet mogelijk is op de iPhone, en geeft het grotere scherm daadwerkelijke meerwaarde.
pi_173767689
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:12 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

iPhone 8 lijkt me de betere aanschaf.
Maar dan loop je nog steeds met een iPhone 6 design uit 2014. :{
pi_173767732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:05 schreef khochner het volgende:
[ afbeelding ]

Zou leuk geweest zijn :D
Marja marges he, benieuwd of ze volgendjaar nog steeds die belachelijke bezels houden voor de 8s
Dit had al een hoop gescheeld en was voor mij een buy geweest. Nu niet, hoe kinderachtig dat ook lijkt. Ik heb nu een iPhone 6 maar wil wel een substantieel nieuwe telefoon in mijn hand hebben. De X vind ik overpriced en verre van perfect. Moeilijk! Want ik wil in principe een iPhone behouden.
pi_173767815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:15 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar dan loop je nog steeds met een iPhone 6 design uit 2014. :{
Geen probleem in mijn ogen.

Bezelless is zwaar overrated.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173767916
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:21 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Geen probleem in mijn ogen.

Bezelless is zwaar overrated.
Overrated dat ze erop zitten inderdaad.
pi_173768428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:17 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit had al een hoop gescheeld en was voor mij een buy geweest. Nu niet, hoe kinderachtig dat ook lijkt. Ik heb nu een iPhone 6 maar wil wel een substantieel nieuwe telefoon in mijn hand hebben. De X vind ik overpriced en verre van perfect. Moeilijk! Want ik wil in principe een iPhone behouden.
Dit precies. De iPhone 8 Plus is te groot. De iPhone 8 heeft een scherm dat voor mij niet volstaat. En de iPhone X is een bijeengeraapte rotzooi die waarschijnlijk pas in zijn tweede generatie echt top wordt.
pi_173768545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

4:27
Waarom zou je in godsnaam ook aan de rechterkant een witte balk plaatsen en nóg minder content weergeven?

De iPhone X heeft een veel kleiner werkbaar schermoppervlak dan de iPhone 8 Plus, en dat edgeless display lijkt vooral een gimmick die niet goed ondersteund wordt nog in iOS 11. Te veel onhandige workarounds, te veel dingen die niet meer werken terwijl ze dat op normale iPhones nog wel doen. Te weinig winst die behaald wordt door het scherm zoveel groter te maken relatief tot de behuizing. Je hebt feitelijk wel een groter scherm dan op de 4,7" iPhone, maar kunt niet meer doen.

Het komt vooral neer op "new, shiny & pretty" en heeft functioneel vooralsnog niet veel toegevoegde waarde.
Dank voor het posten! Dit beantwoord een aantal vragen die ik had, bijv. hoe er wordt omgegaan met videoweergave.

Ben ergens wel blij dat ik vorig jaar de 7 heb gekocht waarmee ik nog erg tevreden mee ben en die nog makkelijk een jaar vooruit kan. Ben benieuwd naar de in depth reviews van de X, maar heb nu nog een beetje het gevoel dat de ontwikkeling nog wat meer tijd nodig heeft om de puntjes op de i te zetten. Ben nu al benieuwd wat de volgende versie van de X ons volgend jaar gaat brengen.
pi_173769375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:03 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dank voor het posten! Dit beantwoord een aantal vragen die ik had, bijv. hoe er wordt omgegaan met videoweergave.

Ben ergens wel blij dat ik vorig jaar de 7 heb gekocht waarmee ik nog erg tevreden mee ben en die nog makkelijk een jaar vooruit kan. Ben benieuwd naar de in depth reviews van de X, maar heb nu nog een beetje het gevoel dat de ontwikkeling nog wat meer tijd nodig heeft om de puntjes op de i te zetten. Ben nu al benieuwd wat de volgende versie van de X ons volgend jaar gaat brengen.
Ik ook absoluut. Ik ben dit jaar flink teleurgesteld, maar het toestel heeft genoeg potentie om volgend jaar wel zijn geld waard te zijn voor mij. iOS geniet nog steeds de voorkeur, dus als ze de problemen in de iPhone X fixen, haal ik volgend jaar de tweede generatie wel.
pi_173769449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:05 schreef khochner het volgende:
[ afbeelding ]

Zou leuk geweest zijn :D
Marja marges he, benieuwd of ze volgendjaar nog steeds die belachelijke bezels houden voor de 8s
Wat nog erger is dat de 8 nog steeds geen Oled heeft.
pi_173769696
Draait het beginscherm van de iPhone X mee zoals bij de iPhone Plus modellen?
SOONY
pi_173769736
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:09 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En dit terwijl er onder de motorkap een soc zit met de kracht van een doorsnee supercomputer van zo'n 15 jaar geleden. Qua rekenkracht hebben de nieuwe telefoons gewoon veel potentie, het is wachten op de (nuttige) toepassingen die er iets mee gaan doen
Dit is echt flauwekul.
pi_173769791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit is echt flauwekul.
Eeehmm, nee? Die laatste soc heeft evenveel power dan de CPU in een Macbook 2013, zie geekbench.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173769886
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeehmm, nee? Die laatste soc heeft evenveel power dan de CPU in een Macbook 2013, zie geekbench.
Onzin. Geekbench heeft een Ios bias en benadeeld x86 systemen. Daarnaast is een Macbook nou niet bepaald een snelheidsmonster, laat staan een supercomputer.
pi_173769908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Onzin. Geekbench heeft een Ios bias en benadeeld x86 systemen. Daarnaast is een Macbook nou niet bepaald een snelheidsmonster, laat staan een supercomputer.
Zit gewoon een mainstream intel CPU in, maar idd een "supercomputer" is het niet. Neemt niet weg dat de nieuwe iPhone soc alles op de mobile markt ver achter zich laat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173770001
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeehmm, nee? Die laatste soc heeft evenveel power dan de CPU in een Macbook 2013, zie geekbench.
Geekbench is geen objectieve benchmark. Dat is al een tijd bekend.

Neemt niet weg dat de scores alsnog heel indrukwekkend zijn en dat de nieuwe iPhones veruit de snelste smartphones zullen zijn. De iPhone 7 en 7 Plus waren al sneller dan de beste Android toestellen van dit moment, dus die voorsprong zal alleen maar vergoot worden.
pi_173770017
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zit gewoon een mainstream intel CPU in, maar idd een "supercomputer" is het niet. Neemt niet weg dat de nieuwe iPhone soc alles op de mobile markt ver achter zich laat.
Ja maar om nou te zeggen dat arm systemen net zoveel snelheid hebben als een x86 systeem van dezelfde generatie en prijsklasse is natuurlijk onzin. Bovendien wist iedereen en zijn moeder dat die CPU de androids achter zich ging laten en het is ook waarschijnlijk dat de volgende generatie android telefoons er weer overheen springt. Waarschijnlijk gaat 95% van de eindgebruikers geen enkel voordeel merken van de processor boven de Snapdragon 835 die iedereen gebruikt.
pi_173771036
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit is echt flauwekul.
LOL ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt. Maar 'flauwekul' is het zeker niet.

Ik heb het over een gangbare supercomputer van 15 jaar geleden. Dus niet de top-of-the-bill van IBM.
pi_173771105
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt. Maar 'flauwekul' is het zeker niet.

Ik heb het over een gangbare supercomputer van 15 jaar geleden. Dus niet de top-of-the-bill van IBM.
Ik noem desktops geen supercomputers.
pi_173772036
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt. Maar 'flauwekul' is het zeker niet.

Ik heb het over een gangbare supercomputer van 15 jaar geleden. Dus niet de top-of-the-bill van IBM.
Jij beweert dat de iPhone X even krachtig is als deze supercomputer uit 2002?
pi_173772085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Jij beweert dat de iPhone X even krachtig is als deze supercomputer uit 2002?
[ afbeelding ]
Hij bedoelt waarschijnlijk computers uit de jaren 80.
pi_173772148
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:08 schreef Atak het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk computers uit de jaren 80.
Hij bedoelt waarschijnlijk desktops. Hier wordt een high end gaming build besproken. En de iPhone X zal ongetwijfeld beter presteren dan dat ding. Maar dat geldt voor elke high end smartphone uit 2017 (en 2016) wel. Kom op, een CRT monitor, GeForce4 en 512MB RAM?
pi_173772550
Inmiddels ben ik een behoorlijke briefwisseling middels de e-mail met WhatsApp althans de support afdeling verder maar die mensen lees je mailtjes helemaal niet goed door en stuur aldoor dezelfde FAQ antwoordden terug :( een beetje suf want nu blijf ik maar met dezelfde two step verification problemen zitten.
Je zou denken dat zij blij zijn met de melding van een bug.
pi_173774371
Zit te kijken naar de Iphone7, hoe snel denken jullie dat die in prijs zal dalen?
pi_173774551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:19 schreef Homey het volgende:
Zit te kijken naar de Iphone7, hoe snel denken jullie dat die in prijs zal dalen?
Bij Apple zijn de prijzen nu al lager dan vorige week toch? Geen idee of andere retailers veel lager zullen gaan.
pi_173775036
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

4:27
Waarom zou je in godsnaam ook aan de rechterkant een witte balk plaatsen en nóg minder content weergeven?

De iPhone X heeft een veel kleiner werkbaar schermoppervlak dan de iPhone 8 Plus, en dat edgeless display lijkt vooral een gimmick die niet goed ondersteund wordt nog in iOS 11. Te veel onhandige workarounds, te veel dingen die niet meer werken terwijl ze dat op normale iPhones nog wel doen. Te weinig winst die behaald wordt door het scherm zoveel groter te maken relatief tot de behuizing. Je hebt feitelijk wel een groter scherm dan op de 4,7" iPhone, maar kunt niet meer doen.

Het komt vooral neer op "new, shiny & pretty" en heeft functioneel vooralsnog niet veel toegevoegde waarde.
Magertjes dit. Had beter van Apple verwacht. This is a mess.

[ Bericht 0% gewijzigd door radeloosje1987 op 14-09-2017 23:30:20 ]
  donderdag 14 september 2017 @ 18:16:53 #253
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173776172
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:21 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Geen probleem in mijn ogen.

Bezelless is zwaar overrated.
Mijn iphone 6 uit 2014 doet het dan ook gewoon nog prima genoeg. En daar schuilt ook wel het "probleem": veel beter wordt het toch niet voor de algemene gebruiker.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_173776213
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:19 schreef Homey het volgende:
Zit te kijken naar de Iphone7, hoe snel denken jullie dat die in prijs zal dalen?
Dat is inmiddels gebeurd als ik deze website mag geloven: https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-7-goedkoper/

Van 769 euro naar naar 639 euro.

Bij KPN zou je bij een abonnement 600 euro betalen voor de IPhone 7. Daar zag ik ook een prijsverlaging.
  donderdag 14 september 2017 @ 18:45:44 #255
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_173776543
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:52 schreef einzeinz het volgende:
Ik doe altijd sim only, nooit abonnement. Bereken zelf maar even hoeveel meer je betaald!

Ik vernieuw ook niet elk jaar. Maar 70 euro/maand betalen en daarnaast de iPhone voor amper 150 euro kopen is gewoon schandalig duur! Je betaald de prijs anderhalf keer terug. Is ook ooit een onderzoek naar geweest op tv. Gsm + ABO is nooit goedkoper.
Deed ik ook altijd, tot vorig jaar. Abbo met toestel verlengd, maar wel het toestel in 1x betaald. Dan betaal je maandelijks alsnog de SimOnly prijs. En krijg je alsnog korting op het toestel. Ik pikte toen de iPhone 7 mee voor ¤619 i.p.v. ¤759 (of wat kostte die ook alweer).
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_173780897
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mijn iphone 6 uit 2014 doet het dan ook gewoon nog prima genoeg. En daar schuilt ook wel het "probleem": veel beter wordt het toch niet voor de algemene gebruiker.
Hier hetzelfde, mijn drie jaar oude 6 werkt nog nagenoeg perfect. Het is een 16gb en ik zou liever naar een iets grotere gaan. Maar, met de op het oog en voor mij als 'normale' gebruiker weinige vooruitgang, heb ik weinig zin zoveel geld uit te geven aan een nieuw toestel. De X is erg duur en bij de 8 vraag ik me af of ik überhaupt het idee zal hebben dat ik een nieuw toestel heb. Dan laat ik het misschien nog maar even.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_173780958
Ik heb nog een 6s+, prima nog. Ik kijk wel even wat ze aanbieden als ik in januari kan verlengen, als het meevalt neem ik wel een X, maar ga geen 600 bijbetalen ofzo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 14 september 2017 @ 23:10:46 #258
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_173783393
Leuk die face herkenning, zullen de vrouwen met boerka's ook wel waarderen
pi_173783444
quote:
11s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:10 schreef warp995 het volgende:
Leuk die face herkenning, zullen de vrouwen met boerka's ook wel waarderen
Alsof die een telefoon mogen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 14 september 2017 @ 23:27:27 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_173783671
quote:
11s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:10 schreef warp995 het volgende:
Leuk die face herkenning, zullen de vrouwen met boerka's ook wel waarderen
En de motorrijders.
pi_173783705
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:27 schreef remlof het volgende:

[..]

En de motorrijders.
Want met motorhandschoenen werkt touchID prima? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 14 september 2017 @ 23:42:51 #262
104871 remlof
Europees federalist
pi_173783901
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Want met motorhandschoenen werkt touchID prima? :P.
Hehe. Nu moeten ze ook nog de helm afzetten.
pi_173783921
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Hehe. Nu moeten ze ook nog de helm afzetten.
:P.

Denk het niet trouwens, vizier open zou voldoende moeten zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 14 september 2017 @ 23:49:41 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_173784006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

:P.

Denk het niet trouwens, vizier open zou voldoende moeten zijn.
Dat vraag ik me af. We zullen zien..
pi_173784035
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. We zullen zien..
True, ik gok het ook maar. Maar omdat hij een 3D scan maakt met 30.000 punten zou je met een deel van je gezicht een eind moeten kunnen komen.

Kan ook zijn dat het hele ding voor geen meter werkt :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 15 september 2017 @ 00:05:18 #266
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_173784174
Apple kennende zou dat wel goedkomen. Al ben ik meer gecharmeerd van de vingerafdrukscanner, maar je hele toestel als beeldscherm is wel waarschijnlijk de onvermijdbare toekomst. Van mij hoeft het (nu) nog niet.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  vrijdag 15 september 2017 @ 00:09:02 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_173784222
De volgende stap is een DNA-scanner om je toestel te ontgrendelen :P
pi_173785228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Jij beweert dat de iPhone X even krachtig is als deze supercomputer uit 2002?
[ afbeelding ]
Nee, niet als die dus, want dat was op dat moment veruit de krachtigste ter wereld, een op zichzelf staand exemplaar, de state of the art. Niet veel later als allersnelste opgevolgd door dat monster van IBM.

Maar ik doelde dus op een in die tijd 'gangbare' supercomputer (en nee, niet op een desktop :')), zoals die toen ook op enkele universiteiten in Nederland stond. Die hadden dan meestal 8, 16 of 32 (single core) 'nodes' en waren vaak gebaseerd op de RISC-architectuur en soms ook op x86.

Ik durf de vergelijking wel aan tussen de rekenkracht van de A11 en die van zo'n supercomputer uit die tijd met 16 nodes. Ik denk dat de A11 dat makkelijk wint.
pi_173785308
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:09 schreef remlof het volgende:
De volgende stap is een DNA-scanner om je toestel te ontgrendelen :P
Hoe moet je je dna dan afstaan? Erop spugen of even elke keer even klaarkomen om je smartphone om hem te unlocken?
pi_173785552
Een haar uit je kop trekken en dit doen met Face ID..
SOONY
pi_173785561
Wat een beroerde manier om je telefoon te unlocken dat Face ID, man man man.....
SOONY
pi_173785575
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 september 2017 07:12 schreef DKUp het volgende:
Wat een beroerde manier om je telefoon te unlocken dat Face ID, man man man.....
Inderdaad, want wie kijkt er nu naar z'n telefoon :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173785973
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 07:14 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Inderdaad, want wie kijkt er nu naar z'n telefoon :')
Dat is niet echt een goed tegenargument natuurlijk.

Niet iedereen gebruikt zijn telefoon zo:


pi_173786430
Het is gewoon een hele krampachtige manier Idd. Het gaat gewoon slechter werken dan touchID dat weten we nu al bijna zeker. Dus achteruitgang. Alleen maar omdat Apple niet de wil heeft er een vingerafdruk scanner op te plakken. In power knop of op de achterkant. Ik had verwacht ze maken de hele achterkant scanner of n grootvlak of het Apple logo achterop is scanner maar nee ze komen met dit. Amazing.
pi_173786744
Zo, 8 besteld, 6 gaat naar de vrouw.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173786755
De vingerafdruk scanner in het appeltje plaatsen was perfect geweest. Elke third party case maakt toch al uitsnedes voor dat appeltje zodat mensen met hun iPhone kunnen showen. Dus daar de TouchID hebben is ideaal.
pi_173787846
Ik vond t vroeger trouwens mooi spul hoor die iPhones. iPhone 4 en iPhone 5 gehad. Daarna ben ik ze lelijk gaan vinden zowel de hardware als software.
Die "my little Pony" kleuren sinds n paar jaar kunnen mij niet boeien. En al die apps nog steeds statisch in een grid Kan ik ook niet meer tegen. Ik verwacht wat meer vinding rijkheid en functionaliteit van een "smart"phone

Deze generatie iPhones spant voor mij wel de kroon. Dat glas is zo lelijk. Ziet er zo posh en decadent uit allemaal niet normaal.

Helemaal prima want de concurrentie zit niet stil en heeft ze naar mijn mening ingehaald. Zowel op hardware als op software. Ben zoveel blijer met Android sinds het er degelijk uit ziet. Lekker minimalistisch en supper functioneel. Wel stock Android niet die walg poespas van Samsung ed.
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:48:32 #278
104871 remlof
Europees federalist
pi_173788314
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 06:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoe moet je je dna dan afstaan? Erop spugen of even elke keer even klaarkomen om je smartphone om hem te unlocken?
Even aan je vinger likken en die dan op de DNA-scanner onder het Apple-logo op de achterkant leggen :P
pi_173788451
Dat ontgrendelen met het gezicht is toch ook niets nieuws?
Ik geloof dat ik dat 6 jaar geleden ook al kon met een Android telefoon
pi_173788475
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Dat ontgrendelen met het gezicht is toch ook niets nieuws?
Ik geloof dat ik dat 6 jaar geleden ook al kon met een Android telefoon
Klopt ja. Dit is wel iets beter geavanceerder meen ik.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:58:38 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173789460


Daar is de eerste al :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:08:07 #282
104871 remlof
Europees federalist
pi_173789636
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Daar is de eerste al :P.
Hihi.
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:43:41 #283
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173790274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
De vingerafdruk scanner in het appeltje plaatsen was perfect geweest. Elke third party case maakt toch al uitsnedes voor dat appeltje zodat mensen met hun iPhone kunnen showen. Dus daar de TouchID hebben is ideaal.
Hadden we net bevestigd dat die cases spuuglillik zijn, kom jij weer om de hoek.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:44:25 #284
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173790278
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Daar is de eerste al :P.
De eerste memes stonden dezelfde avond al online. Maak er dan eentje met Batman ofzo :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:23 #285
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_173790816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alsof die een telefoon mogen :').
kijk eens even rond in Dubai
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:27 schreef remlof het volgende:

[..]

En de motorrijders.
Dat is juist fijn, gebruiken ze het ten minste niet tijdens het rijden
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:23:00 #286
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_173790827
Iphone 9?
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:23:31 #287
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_173790838
De X ziet er lomp uit zeg,
Die inham daarboven, die rand..
pi_173791275
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Hadden we net bevestigd dat die cases spuuglillik zijn, kom jij weer om de hoek.
Ik ben het met je eens dat ze spuuglelijk zijn. Maar feit blijft dat ze aan de lopende band gemaakt worden door fabrikanten en gekocht door consumenten. Dus vanuit het oogpunt van Apple zou het logo de ideale plek voor Touch ID zijn.

Maar dan hadden ze daadwerkelijk hun best moeten doen om de binnenkant van het toestel te ontwerpen, en Apple is de laatste jaren bijzonder slecht met ruimte optimaliseren.

Ik hoop echt dat Apple het licht ziet en voor de verandering eens hun eigen fout inziet. Met een firmware update kun je er namelijk prima voor zorgen dat iOS er op de iPhone X zo uitziet:



Zo een iPhone zou ik wel willen gebruiken, helemaal als het er systemwide en consequent zo uitziet.
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:59:37 #289
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_173791600
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Dat ontgrendelen met het gezicht is toch ook niets nieuws?
Ik geloof dat ik dat 6 jaar geleden ook al kon met een Android telefoon
Ja nu ook, maar de Samsung S8 laat zich foppen door een foto :') Wat met al die sensoren van die iPhone X niet zo makkelijk, zo niet onmogelijk is. Behalve dan door je één-eiige tweelingbroer
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 14:36:11 #290
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_173792149
Net de Iphone 8 besteld, de X is echt veel te veel geld.
Nu even kijken voor een net hoesje. Hij past in hoesjes voor de 7 toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_173792271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:36 schreef senesta het volgende:
Net de Iphone 8 besteld, de X is echt veel te veel geld.
Nu even kijken voor een net hoesje. Hij past in hoesjes voor de 7 toch?
Hoesjes zijn een vies woord hier :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:55 #292
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_173792334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Hoesjes zijn een vies woord hier :D
Oh :X
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 15 september 2017 @ 15:21:28 #293
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_173792867
Ik heb vanmorgen de iPhone 8 plus met 64GB besteld. Mijn huidige toestel is de iPhone 6S plus, eveneens met 64 GB. Ik krijg hier nog 400 euro voor terug, dus betaal feitelijk 519 euro voor een nieuwe iPhone. Niet voor de X gegaan omdat ik mijn twijfels heb bij Face ID en ik het te experimenteel vindt voor het prijskaartje dat eraan hangt. Voor mij toch redenen genoeg om om de overstap te maken; waterdicht, progressie in de camera (deels softwarematig) en draadloos laden. Concurrentie is voor mij persoonlijk niet interessant, omdat ik nu eenmaal een overtuigd iOS gebruiker ben.
pi_173793628
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:36 schreef senesta het volgende:
Net de Iphone 8 besteld, de X is echt veel te veel geld.
Nu even kijken voor een net hoesje. Hij past in hoesjes voor de 7 toch?
De afmetingen zijn net even anders vanwege de glazen behuizing. Het kan misschien nét – of net niet. Hangt waarschijnlijk ook van het materiaal van het hoesje af.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 16:10:02 #295
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_173793728
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:04 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

De afmetingen zijn net even anders vanwege de glazen behuizing. Het kan misschien nét – of net niet. Hangt waarschijnlijk ook van het materiaal van het hoesje af.
Dank je wel!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_173794662
48,50 per maand voor de iPhone 8
52,50 per maand voor de iPhone 8 Plus
Weer top T-Mobile :+
Ik zou best ¤400,- eenmalig willen betalen voor een iets ander bedrag per maand :P
500 of 600 euro gaat wat ver :+

De iPhone X gaat een drama worden :')
SOONY
pi_173795070
Apple heeft bevestigd dat de face id blunder is veroorzaakt door spelende personeel.... Geen software fout.
speak only if it improves the silence.
pi_173795087
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:41 schreef TjjWester het volgende:
Apple heeft bevestigd dat de face id blunder is veroorzaakt door spelende personeel.... Geen software fout.
"Spelende personeel"? Link?
pi_173795149
"Spelend" personeel
SOONY
pi_173795166
Vol
SOONY
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')